מעורב הופס ליום שני: זה למה אני שונא עכשיו אפילו יותר – בתום הסדרה – את פיל ג'קסון' / מנחם לס

1.השחקן שהיה יותר RELENTLESS מכולם

RELENTLESS. זוהי המילה המדויקת ביותר לתאר את ההגנה שלו!

כדי להיות RELENTLESS אתה לא צריך להיות מוכשר במיוחד. זה יותר עניין של אופי מכל דבר אחר. עקשנות. דבקות במטרה – כפי שלימדו אותנו בצה"ל – קשיות עורף. חוסר ויתור ויהי מה. קשיחות.

כל אלה ויותר היה ג'רי סלואן.

כשג'רי (סלואן) שמר על ג'רי (ווסט), הוותיק היה כבר רגיל לשמירה צמודה ב-13 השנים שהקדים כשחקן את מאמן יוטה שהלך לעולמו. "אז אני לא מדבר כי פתאום שמו עלי שומר חדש. אני מדבר כי פתאום שמו עלי קרציה. דבק 'קרייזי-גלו'.

"אז זה היה אחרת" אומר ווסט. "ג'רי סלואן היה חופשי לצאת עם המגל ולקצור אנשים. כשהוא גרם ששנינו ניזרק מהפרקט הוא תמיד חייך. הוא ידע שאת שלו הוא עשה. עם כל הכבוד לסלואן – ולי יש הרבה כבוד – אני נחשבתי לקלעי הטוב מהשניים ואם הוא הצליח לגרום ששנינו ניזרק, הוא עשה את שלו. אותו סיפור שהיה לוויין גרצקי בהוקי. אז כל משחק היה כמו תחרות היאבקות, וסלואן שהיה אולי משקל בינוני, היה TOUGH AS NAILS. אי אפשר היה להזיז אותו. הייתי אומר שהוא היה השומר המעצבן ביותר עבורי. לא יודע אם הטוב ביותר או לא. כל מה שאני יודע שכל משחק נגדו היה עבורי ערב בלהות".

"בימים ההם יכולת להשתמש בשתי ידיים. כמו בנהיגת מכונית. ג'רי סלואן הוא קאונטרי-בוי. גדל בחווה. נהג טרקטורים מגיל 10. עבורו להשתמש בשתי ידיים זה טבע שני. משחק נגדו הסתיים בסריטות בכל הגוף והפנים. הוא היה השחקן המתאים ביותר לשיקגו. שחקן קשה בעיר הכי קשה. מצא מין את מינו".

ג'רי ווסט אמר על יריבו שניפטר לפני שבוע אחרי מאבק של שנה במחלת פרקינסון ו-LEWY BODY DEMENTIA – הסוג האגרסיבי ביותר:

“I would tell you two things about Jerry,” West said. “As a player, it was ridiculous. He was relentless. After the game, you’re going to have a lot of bruises on you. If you’re going for a layup, you’re going to be on the floor.

“I really loved this guy, personally.

2. איישה קרי גאה עכשיו להראות או גופה (ושימותו הקנאים)!

איישה קרי, 'האמא הביישנית והנחבאת אל הכלים' יצאה בגדול לסושיאל מדיה. אשתו בת ה-31 של פעמיים ה-MVP החליטה שהגיע הזמן להראות את גופה.

הילדים יצאו ממנה בקצב כאילו הייתה אשת חסיד מסאטמר, והיא השמינה. אני לא מתכוון למשהו בקנה מידה של בארקלי, אבל היא התנפחה קצת והתביישה בגופה. זה היה הזמן שהיא התנגדה לנשים 'המנפנפות בגופן עם ביקיני'ס כאילו היו מודעות פרסום לבגדי ים".

היא אמרה: "אני שומרת את הגוף שלי רק לזה שבאמת חשוב לי!

ואז אתם בוודאי מתארים לכם מה קרה. היא נכנסה למשטר אימונים אגרסיבי מאד עם אחד הטריינרים האישיים הידועים ביותר בסן פרנציסקו, ויחד עם דיאטה בפיקוח דוקטורנטית לתזונה, הקילוגרמים החלו לנשור.

ואז, כשהגיע הזמן היא החליטה שעכשיו אפשר לשתף גם אחרים בחגיגה ולא רק את סטף בחיר ליבה. היא התכוונה לאנשים כמו מומי החציל, שימון, והדוק הזקן (אתו זה היה רק להזכיר נשכחות):

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Took me long enough. 📷 @stephencurry30

A post shared by Ayesha Curry (@ayeshacurry) on

איך אומרים בשפת הקודש 'GOOD FOR HER!

3. מהו הלגסי האמיתי של ג'רי קראוס (ולמה עתה אני שונא את פיל ג'קסון יותר משבעבר, ומצידי אפשר להוסיף את מייקל ושות' לרשימה)?

 

מה שג'רי ריינסדורף רוצה שתדעו על ג'רי קראוס הוא שהוא היה אדם טוב. מיד בתום הסידרה 'הריקוד האחרון, דה אלטיק צילצלו לג'רי ריינסדורף וזה בדיוק מה שהוא אמר לדרנל מייבורי בטלפון:

Jerry Krause was a good person, בעל הקבוצה אומר. "אדם עם לב טוב. לב טוב מאד. הוא היה אדיב לאנשים. הוא לא היה רוצה שאדבר על טוב לבו, אז לא אעשה זאת. אבל הוא היה אדם טוב מאד. ממש MENSCH"

קראוס הלך לעולמו בגיל 77.

אני מאמין שהוא היה אחד ממוחות הכדורסל החדים ביותר בכל תולדות הכדורסל. אני יודע שהוא לא נראה כך. הוא נראה יותר כמו סגן נשיא בית כנסת רפורמי בשיקגו מאשר מוח הכדורסל שלמעשה בנה במו ידיו ואצבעותיו את דיינסטי הכדורסל הגדול ביותר של הזמן המודרני. הקבוצה שזכתה בשלוש האליפויות הראשונות שלנו הייתה כולה שלו, מהראשון עד האחרון. זוהי זכות שאיש לא יוכל לקחת ממנו אף פעם.

אחרי שבנה דיינסטי של שלוש אליפויות רצופות למייקל נמאס. הוא איבד מוטיבציה והלך לבייסבול . ג'רי קראוס היה צריך להתחיל מאפס. השחקן היחידי שנשאר לו מהקבוצה עם שלוש הטבעות הראשונות היה סקוטי פיפן.

כמובן שמייקל חזר. אתה לא יכול להיות נשיא קבוצה אחראי על פעולות הכדורסל ולהצליח כמו קראוס בלי קצת מזל.  המזל היה שמייקל חזר. אבל מייקל היה בחירתו של קראוס. כמובן שכל אחד אחר היה בוחר במייקל בבחירה שלישית (ורוב המנכ"לים אפילו בבחירה ראשונה), אבל אי אפשר להטיל עליו את כל הדברים הרעים, ולא לזכותו באף דבר טוב.

ועדיין, משום מה, עד הדקות האחרונות של האפיזודה ה-10 והאחרונה בהן סקוטי פיפן נתן לו – לפחות במילים ספורות – את הכבוד המגיע לו, ג'רי קראוס היה ה-VILLIAN – הנבל של הסדרה.

תראו, מרכז הכובד של הסדרה היתה עונת 1998, האחרונה. כל מה שקרה לפני, וכל מה שקרה מימין ומשמאל היו תופינים. סתם תוספות לגרעין של כל הסדרה שהיא העונה האחרונה. וקראוס היה שם כשהקבוצה התפרקה אחרי עונת האליפות האחרונה,

אז נכון, המפתח היה בידו.

אבל היו כל כך הרבה מנעולים שמפתחו לא יכול היה לפתוח. כל כך הרבה תנאים, עובדות, והסכמים למפרע.

האם יכול היה להתכונן ולתכנן מראש?

בדיעבד כולנו חכמים.

פיפן ניסה להמתיק מעט את כל טעמה המר של הסדרה בכל הנוגע לקראוס כשאמר לקראת הסוף:

We can’t knock him, we gotta give him credit
 And he deserves credit because he was the general
manager of those teams. I’ve had a lot of great people in my life, and
that’s why my success happened. I played with Phil Jackson, the greatest
coach in the game. Michael Jordan, the greatest player in the game.
and Jerry Krause, obviously the greatest general manager in the game.

אבל מלבדו איש לא הוציא מילה טובה אחת על קראוס.

למה, אני שואל את עצמי שוב ושוב.

אני בטוח שאני יודע את התשובה: העובדה שהיה יהודי, עם מראה חיצוני כמו שפעם יהודי ממזרח אירופה נראה, בוודאי לא עזרה. גם בעל הקבוצה ג'רי ריינסדורף היה יהודי, אבל ג'רי קראוס היה קשור לבית כנסת גדול בצפון שיקגו, והיה הרבה יותר 'יהודי' מריינסדורף. . חובה לזכור שפיל ג'קסון היה אדם נוצרי אדוק שאביו היה כהן של כנסייה נוצרית מזן קיצוני ביותר שעבורו הלורד – ג'יזוס קרייסט – חשוב יותר אפילו מאלוהים (כי הוא עצמו, לפי אמונתם הוא התהוותו של אלוהים על פני הארץ).

עצם השתייכותו של ג'קסון לפילוסופיית ה'זאן' אין לה כל קשר וכל ניגוד לנצרות שלו.

ג'קסון וקראוס שנאו אחד את השני למרות שג'קסון חייב חלק ענק ממה שהשיג לקראוס. עצם העובדה ששכר אותו מאימון קבוצת אלבני  מה-CBA (שהייתה אז מין קבוצת 'G' של ה-NBA) להיות עוזר מאמן של הבולס כצעד ראשון להיות מאמן הקבוצה, מספקת כדי שג'קסון יצחצח את נעליו של קראוס כל בוקר.

אבל ג'קסון הוא טיפוס מוזר. WEIRD. הוא מין בודד, גלמוד כזה בליגה שבילה בה 3/4 מחייו, ללא חבר ידוע אחד מימיו כשחקן או מאמן. וקראוס? הבעייה הגדולה ביותר שהיתה לו (עד יום מותו) היתה אי יכולתו להיות "PEOPLE'S MAN".

ריינסדורף עצמו אמר: "היה לו חסרון ברור אחד: PEOPLE SKILL. היה לו קשה לבטוח באנשים"}

ג'רי קראוס לא הסתדר עם המדיה. הוא לא בטח באף עיתונאי. הוא היה LONER. שגיאתו הגדולה ביותר הייתה כשהוא אמר שג'קסון 'גמר' כמאמן כבר ב-1997-8. מצד שני ג'קסון ידע שכשהכל נאמר ונעשה, ריינסדורף היה המילה האחרונה 'מי מאמן ומי לא', אז להחליט לעזוב את הבולס רק כי קראוס רמז זאת לאיזה עיתונאי מה'שיקגו טריביון' היה מעשה מוזר, לא אחראי (ולדעתי ואולי אפילו ילדותי).

כשג'קסון שמע מי עוזב את הבולס – כל הכוכבים – לעזוב את הקבוצה היה המעשה הפיקח ביותר עבורו לעשות, לא משנה שזה כמו קפטן הנוטש אנייה טובעת.

בדיעבד אולי קראוס (באישורו של ריינסדורף כמובן) יכול היה לנסות לשלם לפיפין כגמולו, או לפחות להציע לכולם INCENTIVE מספיק גבוה כדי להישאר שנה נוספת אחרי 1998, ולנסות להגן על תוארם. אבל היום כולנו חכמים.

מה שיש לי לומר על פיל ג'קסון וכוכבי קבוצת 1988 הוא זה:

כשאני חושב עתה על קבוצה המתפרקת מבלי לנסות להגן על תוארה היא מצטיירת בפני כקבוצה מוגת לב. ומאמנה הנוטש הוא מוג לב. אבל זה רק חלק קטן מהסיבה מדוע אני שונא את ג'קסון. זה בהמשך.

**********

סקוטי פיפן:


*********

למה ג'רי ריינסדורף, ביליונר גדול ובעל הווייט-סוקס בבייסבול, שלא עשה את כספו מבלי להיות שופט אנשים טוב, לא הצליח ליישר את ההדורים בין ג'קסון לקראוס?

הוא אמר: "היי, לי לא היה אכפת אם הם אוהבים או לא אחד את השני. כל זמן שהם מסתדרים זה כל מה שהיה חשוב לי. 6 טבעות זו הוכחה מספקת לחיים משותפים. בדיעבד אני יודע שהייתי צריך להתערב ואולי הייתי מצליח לעשות משהו. אבל זה חלב שנישפך. אין כלל שאלה שגם לו ישנו חלק גדול במותה של הדיינסטי. אבל אם לביליונר לא אכפת במיוחד כשבניינו נישרף, זוהי בעיה שלו. הוא עצמו לא חייב תשובה לאיש.

ישנן לי האשמות נגד רבים מהשיקגו בולס ההיא שהיום – כשאני חושב שוב על הסדרה והאפיזודות שלה – מעלים את חמתי:

היה זה מאד לא הוגן כשמייקל, פיפן, (ועוד 2-3) לעגו והתבדחו על חשבון קראוס, ולעתים בצורה משפילה ממש, ולעיני מצלמות טלוויזיה. בזה הוא היה 'היהודי הקטן עם הפאות והזקן המצחיק המסתובב בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין' שמותר להתבדח על חשבונו ולהשפילו. כשראיתי זאת באפיזודה ה-8 או ה-9 הרגשתי אנטישמיות לשמה. הרגשתי שמתבדחים על חשבון מוח יהודי פיקח ששלח את כל מנהלי הכדורסל האחרים לבית ספר משך שנים רבות מאד. המוח היהודי עשה זאת שוב, ולכמה אנשים מוגבלים במוחם כמו כמה מאלה שרקדו, זה לא מובן, והם שונאים זאת. אז הדבר היחידי שהם יכולים לעשות מלבד לענוד עוד טבעת אחת מששה – הרבה מאד תודות לו – זה לעשות ממנו קריקטורה בריקוד מצחיק בו הם מחקים אותו.

הדבר היחיד שהם אינם יכולים לחקות הוא שכלו!


רק שתבינו איזה מוח כדורסלני חריף היה לקראוס ברצוני לסכם  כמה מהישגיו המלמדים על חריפות מוחו, ומסבירים את יכולתו הבלתי מובנת ממש לגלות ולהבין טלנט:

הרבה לפני שהגיע לבולס הוא היה המנכ"ל של בולטימור בולטס. הוא היחיד שהכיר איכות שיכול להביא שחקן שאיש לא החשיב כלל – ג'רי סלואן. כשקראוס בחר בו רבים שאלו, "מי?". הוא בחר בעוד שחקן שאיש לא החשיב כמועמד 2 לדראפט ב-1967 – אירל מונרו. באותו דראפט הוא רצה לבחור לבולטס את פיל ג'קסון בבחירה 16, אבל בעל הקבוצה שלל את הבחירה, ופיל ניבחר ע"י הניקס.

קראוס קיבל את המוניטין של 'קורא טלנט' שאין שני לו, והוא נשכר כסקאוט בעת ובעונה אחת ע"י פיניקס סאנס, הסיקסרס, הלייקרס, ושיקגו בולס. הוא שימש גם כסקאוט הראשי בקבוצות הבייסבול האינדיארנס, אוקלנד, סיאטל, והווייט סוקס. מילה אחת לא נאמרה על כך לזכותו בדוקומנטרי.

בסדרה קראוס נראה רק כגורם לכל המתח והמריבות בין ג'ורדן, פיפן, ופיל ג'קסון. הוא כבר איננו אז היה קל להאשימו בכל דבר רע שקרה לבולס, ולמנוע ממנו כל קרדיט על כל דבר טוב שעשה. הוא, הארכיטקט היחיד של כל הבניין כמעט ולא קיבל כל קרדיט על כך בסדרה. וכשהוא לא יכול היה להגן על עצמו יותר, מייקל, פיפן, והאחרים יכולים היו לצחוק על בטנו, משקלו, וגובהו. מיד בסיום הסדרה הייתי עדיין תחת השפעתה המסחררת. אבל היום – כשהזמן עובר וההתלהבות נעלמה, מתחילים לעלות לראש יותר ויותר דברים שחורים לי ממש.

אגב, כמעט שכחתי שקראוס היה גם האדם שהביא את טקס וינטר לבולס מסינסינטי ששיחקה ב-CBA. כל מה שג'קסון ידע – או לא ידע – על 'המשולשים' היא תורה של טקס, שבאימונים הוא אימן וג'קסון עמד והביט מהצד עם חיוכו המסוים.

כשהוא הביא את פיפן והוראס גראנט ב-1987, ושלח את צ'ארלס אוקלי וביל קרטרייט, מייקל היה המתנגד הראשי. מילה לא הוזכרה בקשר לכך בסדרה. כשהוא החליט להחליף את וויל פורדו בדניס רודמן כולם חשבו שהוא השתגע, וכשהוא בחר בקרואטי בשם טוני קוקוץ', מייקל ופיפן נדרו נדר להכחיד אותו באולימפיאדה. כן, זה הוזכר כבדרך אגב, אבל בזמנו – בזמן אמת –  הבחירה בקוקוץ' כמעט עוררה מרד בבולס. קראוס היה היחיד שידע מה שהוא עושה נגד כל שאר הנהלת הבולס, וכל שחקניה. גם את זה מייקל בקושי מזכיר.

וזה אחד הדברים הגדולים ביותר שקראוס עשה, וג'קסון הנבל בעצמו לא יודה בכך לעולם (וזה מה שרציתי שכל אוהדי ג'קסון באתר יידעו עליו):

:Jerry Reinsdorf says that Kraus essentially saved Phil Jackson’s career

"If Kraus didn't save Jackson from CBA,” Reinsdorf said,  Phil wouldn’t have even been in basketball anymore. And as a
result of that, he felt that Phil owed him a greater loyalty than he
gave him. He allowed that basically to consume him sometimes. And he
shouldn’t have. He really shouldn’t have.

“While it is true that if it weren’t for Jerry Krause nobody would
have ever heard of Phil Jackson, that doesn’t mean that Phil Jackson
owed him an undying gratitude for the rest of his life. And that was
part of what was bad about the relationship. On the other hand, Phil
Jackson should not have allowed the players to do some of the things
that they did to Jerry Krause. Both guys are to 
blame for the fact their relationship that deteriorated.”

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 75 תגובות

  1. וואו דוק, חתיכת סטייטמנט אתה מעלה פה.
    לפעמים זה מרגיש שהאנטישמיות נמצאת ברמה כזאת או אחרת בכל מקום בעולם, ובמצבי משבר כמו הקורונה של ימינו, היא מרימה את ראשה המכוער.

  2. למרות שג'קסון וקראוס לא הסתדרו, לאורך כל הסדרה ג'קסון נותן לקראוס את הכבוד הראוי לו. גם ג'קסון יודע שקראוס היה זה שנתן לו את ההזמדנות בליגה של הגדולים שהוציא אותו מהחור ההוא שהיה בו.
    בסדרה, לדעתי בפרק 10, ג'קסון או ריינסדוף אומרים שהבעלים דיבר ישר עם ג'קסון אחרי האליפות ה-6, וג'קסון בעצמו אמר שהוא הבין שזה הזמן לעזוב (למרות שריינדסוף הציע שישאר). 'קסון בעצמ אמר שזה חוסר כבוד כלפי קראוס והוא והוא רוצה ומעדיף את המנוחה.
    .
    אני לא חושב שיש קשר בין היותו של קראוס יהודי לבדיחות על חשבונו. ג'ורדן ופיפן פשוט לא אהבו אותו, כל אחד מסיבותיו, בגלל הדברים שהוא עשה והם חשבו אחרת ממנו. ג'ורדן בנושא הישיבה בחוץ בזמן הפציעה ופיפן בנושא השכר (שהוא עצמו חתם עליו והחליט להתנהל כמו אחרון הכדורגלנים בליגת העל בישראל).
    לא צריך לחפש אנטישמיות כל הזמן אצל כל יהודי. לפעמים אין לזה שום קשר. ולהשתמש בזה בכל פעם שעושים עוול ליהודי כזה או אחר זה בסופו של דבר די מגוחך. תן לי ראייה אחת שבגלל שקראוס היה יהודי התנכלו אליו.
    .
    קראוס היה GM מצויין שבנה שתי קבוצות אלופות והתברך בשחקן הטוב בעולם בקבוצתו. הייתה לו פשוט גישה שונה לאחר האליפות השישית. אם מדובר בחוקי השכר, או בכך שחשב שלא נכון לשמור על שלד שחקנים מאוד מבוגר ומאוד יקר.

  3. אוי סמיילי כמה שאתה נאיבי , ברור שהייתה גזענות כלפיו ואנטישמיות בטח בעיר גזענית ומפולגת כמו שיקגו ובמיוחד בשחקני NBA שרובם גזעניים , אבל בטח גם אתה חושב שלברון לא אנטישמי.
    אף אחד לא יגיד פנים מול פנים או בתקשורת שהוא שונא יהודים שחורים,היספנים… כי בארצות הברית (הצבועה) זה יגמור אותו פוליטית, כל היפה נפש כביכול יצאו עליו על גזענות כשבפועל הם עושים אותו דבר בשושו , אפילו את דונלד סטרלינג הקליטו (וכמה פעמים הוא הצטלם עם השחקנים השחורים מחייך , אחד בפה ואחד בלב כמו שאומרים), אילו קראוס ז״ל היה נוצרי אני מוכן להבטיח לך שהיה מקבל יחס שונה לגמרי מהכוכבים.
    .
    לגבי הקבוצה שהתפרקה לא הייתה אפשרות להשאיר אותה לעוד עונה , רובם היו כבר זקנים ושבעים מהתארים ,מעניין אותי איך היו משכנעים את פיפן להישאר בקבוצה כלכלית.

    1. בדיוק כמו ששחור ילך לחפש עבודה אני מוכן להבטיח לך שאדם לבן בעל אותו סט כישורים יתקבל פי 10 יותר מהר לעבודה וכנראה שהשחור לא יתקבל , אף אחד לא יגיד לו בפנים שהוא לא התקבל בגלל צבע העור שלו, גם אם יש לו את הסקילס המתאים. אף אחד לא יגיד שבגלל שזה שהוא שחור

    2. לברון עבדול ראחים לא מצליח להסתיר את האנטישמיות גם שהוא ממש מתאמץ.
      מייקל אנטישמי? אוי גוועלד😂😂 אל תפגע במותג ברוך. במאה שערים לא יקנו אייר גורדן.
      הכל יכול להיות

      1. https://www.google.com.mx/amp/s/syndication.bleacherreport.com/amp/2054700-michael-jordan-admits-he-considered-himself-a-racist-as-a-child.amp.html
        סקוטי פיפן בגזענות כלפי קראוס ואוהדים
        https://www.upi.com/Archives/1994/03/02/Pippen-issues-apology-for-racial-remarks/6056762584400/
        וזה היה לפני 30 שנה עוד לפני שהיה מצלמות בכל חור והכל היה מתועד, אבל לא הייתה גזענות כלפיו

      1. תגיד לי ג’ורדן היה בולי מגעיל , למה כולם מתחנפים עליו ומלקקים לו , קראוס היה גאון יהודי בעיר מפולגת כמו שיקגו, גם ביל בלצייק אדם לא קל ולא תשמע עליו חצי מהביקורת שיש על קראוס. יש גם קשר בין רמת השכלה נמוכה לעלייה ברמת הגזענות ושחקני NBA הם לא העפרון החד בקלמר, ושמספרים להם בכנסייה על יהודה איש כריות שבגד בישו, כבר משם נוצרת השנאה + כל הסטיגמות שפותחו על יהודים במרוצת השנים , יש סיבה שעד לא מזמן היה נדיר לראות קוורטרבק שחור עור בNFL, ויותר מזה עדיין מסתכלים על זוגות מעורבים (שחור ולבנה). בעין לא יפה, גם אם אף אחד לא אומר את זה פנים מול פנים.
        סמיילי את האמת חיית פעם בארהב?
        .
        איפה מצאת גזענות אצל סטרלינג ביום יום , כנראה הוא היה בעל קבוצה עד סוף חייו אם לא היו מקליטים אותו, גם לברון לא אמר שהוא שונא יהודים בפומבי, הוא פשוט שר ״בטעות״ ללא מודע על כסף יהודי , ומצד שני על כמה מילה שיכולה להתפרש לה קונטציה גזענית כלפי שחורים ושלא פוגע לו בכיס (אחרי זה המלכה תמלא את פיה מים) הוא יגיב ו״ייחנך״ וימכור שטויות על כך שהוא יותר מאתלט וזה תפקידו

        1. ועדיין, קראוס מקבל את הביקורת עליו בגלל מה שעשה וההחלטות שלקח בתור GM ולא בתור גזענות בגלל היותו יהודי (אלא אם תביא לי הוכחה ולא סתם השערה חסרת בסיס).
          ה-NBA ליגה הרבה יותר ליברלית מה-NFL, שעדיין סוג של מועדון סגור.
          .
          ושוב, לא כל יהודי מקבל את היחס אליו בגלל גזענות, לפעמים הוא מקבל את היחס אליו כי מישהו פשוט מתנהג כלפיו כבריון (הגלל שהוא יכול) או שזה בגלל מעמד בקבוצה ותחושת קיפוח או חוסר הסכמה עם המהלכים שביצע.
          .
          גם לברון, שבהחלט מעד בלשונו, במכוון או שלא, לא הופך אותו לגזען, למרות מה שמקובל לחשוב פה מכמה חברי האתר.
          .
          ברוך, אתה יכול להמשיך לצעוק גזענות, אבל כמו הרבה מהטענות שלך פה, זאת פשוט השערה שלך ואתה מנסה לצעוק אותה הכי חזק שאתה יכול. תביא לי הוכחה ואני אומר שאתה צודק.

          1. https://www.upi.com/Archives/1994/03/02/Pippen-issues-apology-for-racial-remarks/6056762584400/
            סמיילי בשבילך יקירי, תזכור שנות ה90 הליגה לא הייתה ליברלית היא נהייתה הרבה יותר ״ליברלית ״ (כביכול מביעים דעה רק שלא פוגע בכיס כמו שראינו עם הסינים) רק בתקופותו של סילבר.
            .
            לברון לא ידע ש״כסף יהודי״ זה גזענות ממש כמו שאני ישיר שיר עם המילים כושי ושחור

            1. הלכת לחפש כל היום וזה מה שמצאת?
              איך זה קשור לגזענות ביחס לקראוס?

            2. חמוד בוקר טוב התעוררת , The team-issued statement also had Pippen apologizing for remarks he made about Krause, זה עוד ב94 עכשיו איזה סימן אפשר לעשות ליהודי?

            3. איזה סימן הוא עשה ליהודי? הוא עשה תנועה לעבר הקהל (וגם הוסיף הערה). אתה יודע לקרוא או שאתה סתם מתעלם?
              Pippen had criticized the general manager a month ago for not making more moves to help the Bulls win, and repeated those assertions Monday.

            4. בחייאת אולי אתה צודק אבל תביא הוכחות אמיתיות ולא דברים לא קשורים.

            5. ברוך עזוב, בשביל מה אתה צריך את זה?
              הצמד הזה מחפש על מי להוציא אגרסיות, שיהיה להם לבריאות.
              NEXT

            6. אל תבכה אחר כך שאתה נחמד לכולם ולא מתייחסים אליך יפה. אני מחפש להוציא אגרסיות? סבבה אתה מחפש צומי.
              אתה כבר לא בפעם הראשונה נכנס ומשמיץ.
              יש פה עניין של עובדות. הוא מביא ציטוט שלא קשור בכלל למה שהוא מנסה להראות. מה עניין פריקת אגרסיות. אם כבר ברוך צועק וצועק כל מיני דברים ש"ברורים" מאליהם אבל נכשל פעם אחר פעם בלגבות אותם.

            7. דוקטור, עזוב אתה אותנו בבקשה, זה לא שיש לך משהו מעניין להוסיף לדיון

            8. רזי, אולי פעם אחת תתרום משהו מקצועי לדיון בהופס במקום ״אכלו לי, שתו לי…״ שאתה דואג לילל בכל הזדמנות.
              אבל כולם מעריכים שאתה כל הזמן נעלב במקום כולם.
              בוא תרום דברים מקצועיים במקום כל הבכי והיללות כל שני וחמישי ואז תתפלא שיתייחסו אליך בצורה רצינית

            9. סמלי, זה ספורט, מכיר? זה אמוציות בלי יותר מדיי עניינים מקצועיים לאוהד הממוצע….
              זה אמוציות. אני כן כועס שנכנסים במישהו בעוקצנות וציניות. חוץ מזה שלא נעלבתי, רק אמרתי לברוך שיתעלם כי אתם מחפשים את הפרובוקציה.
              NEXT?

          2. לקראוס יש חלק גדול ביותר ב-66 הטבעות. איש לא פתח פיו ואמר זאת. כי הוא יהודי שמן, נמוך, ואהבו להתבדח על חשבונו, במקום לתת לו את הכבוד שהגיע לו.
            כפי שכתבתי, יכולים היו לחקות את הצורה שהוא הולך או מתכופף, אבל איש לא יכול היה לחקות את הצורה בה הוא היה חושב, כי האינטיליגנציה שלו היתה מעל ומעבר אלה שליגלגו עליו

  4. הסדרה הזו וההשתפכות על הבולס גרמו לי לשנוא אותם. לא הייתי אוהד גדול אבל לא שנאתי אותם והערכתי את ג'ורדן. ההתעללות בקראוס ובחלק מהשחקנים החלשים יותר, ואיך שהגורמים המקצועיים פשוט איפשרו את זה, היא מבישה. העובדה היא שג'ורדן לא נשמע מהסידרה מאוד אמיץ מול שחקנים אחרים שהיו יותר אינדיווידואליסטים, דניס רודמן עשה שטויות שאיתן כולם חיו, כי הם ידעו שהוא יכול ללכת ולא לחזור.
    ההבדל מול גולדן סטייט של היום (הקבוצה שתמיד אהדתי, אגב) הוא שגולדן סטייט לקחו שחקן כמו ג'אבל מגי שמצד אחד תמיד היה אתלט כשרוני ומצד שני היה שלומיאל חסר תקנה והצליחו למצות את הפוטנציאל שלו – וגם להגן עליו מהירידות של שאקיל. כשהוא עבר ללייקרס (הקבוצה של שאקיל) הוא כבר קצר מחמאות מלברון ג'יימס שנחשב לשחקן שדורש מאלה שסובבים אותו…. אם בבולס של שנות התשעים היו מקבלים שחקן כזה הם היו גומרים לו את הקריירה. היינו שומעים על התעלולים הנבזיים שג'ורדן עשה לו וכל מיני חולי נוסטלגיה היו מתחילים להימרח על כמה הכדורסל היה קשוח ומלא נשמה פעם.

    1. דניס היה משוגע אז לא מתעסקים. זה כמו שמתפלאים פה למה סטיבנס מקבל טכניות שצועק וכל המאמנים האחרים כמו דאנטוני לא. כי זה מה שאתה מרגיל את הסביבה. סטיבנס הוא החנון השקט, דאנטוני משוגע שרק מתלונן אז למשוג התרגלו. ככה זה דניס ודריימונד אבל אם פתאום בויאן יצעק על השופט הוא יורחק. הכל תמיד.
      לברון רודה בדיוק כמו מייקל ועושה פאסיב אגרסיב לכולם תשאל את צעירי הלייקרס 🙂
      יש שלקנים שבהחלט דרוש שירדו בהם.
      גולדן סטייט לא עשו כלום עם גאבל מגי, זה קרי קליי ודוראנט שפינו את כל הצבע להטבעות. שים את גאבל השנה בלוחמים וזה אותו גאבל.

      1. לברון לא שונה מג'ורדן מצד אחד – אבל מצד שני הוא הצליח להתנהל לצד כוכבים אחרים שלא חסר להם אגו וידוע כמי שדאג לחברים שלו.
        כנראה ששניהם ייזכרו כאישיות בעייתית אבל זו לא הייתה הטענה שלי. גולדן סטייט מצאו לג'בל מגי מקום בפאזל, בדיוק כמו שאמרת. זה מה שהוא טוב בו והם ידעו לנצל את זה. זה לא שלא היו לא ניצוצות של כישרון לפני. ג'ורדן היה כנראה לוקח לו את הארוחות במטוס.

      2. פגעת בול בפוני של סטיבנס…
        אהה אין לו פוני?
        סטיבנס, כמו שהוא היום, לא יכול להביא אליפות לסלטיקס בגלל החנוניות שלו ובגלל שהוא צריך לעבור מטהמורפוזה ואני לא בטוח שהוא מסוגל.

  5. חייב לציין שגם לי צרם היחס לג'רי קראוס אבל לא בגלל שהוא יהודי.
    בגלל שהוא נמוך, שמן וקצת מוזר. האנשים האלה (מאז שהם ילדים) מקבלים יחס פוגעני. גם בלי קשר לאיזה אלוהים הם משוייכים.
    מאוד העציב אותי לראות את זה.
    ואף אחד לא אומר מילה למייקל ושאר היפים החתיכים הצעירים והעשירים.
    גנון
    איףףף

  6. תודה רבה דוק, פוסט נהדר.
    אני מסכים עם BERCH שכתב מעלי – אני גם לא ידעתי עד לרגע זה שקראוס היה יהודי(לא ראיתי עדיין את כל הסדרה אז אולי אומרים בהמשכה), אבל לי זה היה נראה כמו הילד הלא מקובל של הכתה שכולם יכולים לעשות לו מה שרוצים, כך זה היה נראה בקטעים שצולמו במטוס, או במתחם האימונים ובכל מיני מקומות, עם זה בדיבור או בשפת הגוף, והבנאדם פאקינג בנה להם אימפריה.

  7. מעורב מצוין. גם בי צפו חששות אנטישמיות וחששתי שזה רק אני. בכל זאת אני אוהב את פיל ולא רוצה לשפוט אותו שלא מנע משחקנים לרדת על קראוס כי אולי חשב שזה משרת את הקבוצה בכל אופן שנאתי את פיל כמאמן הבולס וכמובן שאהבתי אותו כלייקר.

  8. אבל בואו נודה בזה. הרבה יותר קל לבנות קבוצת אליפות שיש לך את ג׳ורדן. אפילו קופצ׳ק בנה ללייקרס קבוצת אליפות סביב קובי. וגריפין סביב לברון מאוד קשה למדוד הצלחה של ג׳נרל מנג׳ר.
    ולהגיד שקראוס היה חשוב מג׳קסון זה כמו להגיד שההגה חשוב מהגלגלים. לכל אחד יש את תפקידו הקסום בכוח הנוראי הזה שנקרא שיקגו בולס.

    1. לברון הוא הגנרל מנגר הוא המאמן וגם הוא השחקן והתקשורת הוא בונה קבוצות , נראה לך ריילי גריפין ומגיק עשו את הטריידים שהביאו סופרסטארים, מישהו חושב שלבובה על הקוויים יש איזה מילה בהרכבים? השנה לברון מלקק לדיוויס כי הוא יכול לברוח ולהשאיר אותו בלייקרס גמורה אחרי שדיוויס יחתום הפאסיב אגרסיב יתחיל

  9. לא יודע דוק.
    אני חושב שהשחקנים שנאו את קראוס בגלל מי שהוא (בין אם צדקו או לא), ולא בגלל שהוא יהודי.

    בנוגע לג'קסון – אני חושב שדווקא הוא יצא מהסדרה ממש אבל ממש טוב, וזה סוג של תיקון עבורו אחרי הסיומת הרעה שלו בניקס.
    לגבי נטישת הקבוצה – זו לא באמת נטישה.

    הוא ידע מתחילת העונה שזו העונה האחרונה שלו בקבוצה, התכונן לכך נפשית ואמר בכנות שהוא לא רוצה לאמן קבוצה רעה, וזה בסדר.
    מאמן שזכה ב-6 טבעות ואימן ככל הנראה את הקבוצה הכי טובה שהייתה בהחלט רשאי להיות בררן.

  10. מסכים שהיחס אל קרואס היה מגעיל, אבל אני חושב שהוא הרוויח אותו, ולא בגלל יהדותו. רייינסדורף יהודי, הסוכן של ג'ורדן באותה התקופה והמנהלת שלו ב30 השנים האחרונות יהודים. יכול להיות שזו לא יהדותו, אלא בגלל שהייתה בעיה במערכת היחסים שלהם, והוא הפך להיות כליא הברק של הקבוצה? הגורם שמולו כולם מתאחדים? (דרך אגב, יכול להיות שהוא קיבל זאת בברכה. לא בטוח שבלי הגורם המאחד הזה הם היו זוכים באליפות האחרונה).
    לא פחות משצריך להילחם באנטישמיות ובגזענות בכלל, צריך להילחם בנטייה לראות את כל העולם דרך הפריזמה הזו. לפעמים סיגר הוא רק סיגר

    1. אל תבלבל את ברוך עם עובדות בבקשה.
      לקח לו מעט זמן לירות את החץ ועכשיו הוא מתאמץ לצבוע את המטרה מסביב. תכף הוא יסתבך ושוב ישכח בעד מה הוא צעק נגד ונגד מי הוא צעק בעד.

  11. וואלה, לא יודע. לא ראיתי את הסדרה אז אני עוד יותר לא יודע, אבל בגדול
    .
    נשמע לי שמייקל יצר סביבה אגרסיבית, מאצ'ואיסטית, כוחנית, על גבול העוינת והמתעללת, ושקראוס נתפס בה כחלש ואחר. זה לא בלתי מתאים לחלק מההנמקות ההיסטוריות לאנטישמיות, שהתייחסו, בין היתר , ליהודים כנשיים וחלשים פיזית, אבל זה לא בהכרח נובע אנטישמיות או רק ממנה.
    .
    גם קר, גראנט ושאר לא יהודים סבלו מנחת זרועו של מייקל, ואצלם ניתן היה לייחס את החולשה לכאורה לאלמנטים לא אנטישמיים כגון צבע לבן והעדר אתלטיות (קר), או "צעירות" (גראנט).
    .
    בקיצור – גם בלי לדעת אם הייתה או לא הייתה אנטישמיות הייתי בעד יוטה
    😉

  12. אני חושב שכולכם מגזימים בנושא יהדותו של קראוס. מייקל היה מתעלל בקראוס גם אם היה נוצרי או מוסלמי. לגבי ג'קסון, אף אחד לא ייקח ממנו את היותו אחד מהמאמנים הגדולים בתולדות ה NBA. כבר בתחילת עונת 1997/98 היה ברור לו שהוא הוא לא ממשיך כך שכול מה שקרה במהלך העונה ואחריה לא רלוונטי.

  13. מעניין מנחם, וכרגיל כתוב נהדר. אבל – את הקרדיט על בחירת מונרו צריך לתת לGM של הבולטס ב-67, באדי ז'נט. קראוס מעולם לא היה GM או מנכ"ל בבולטס. אותו ז'נט גם בחר בסלואן ב-65. קראוס היה סקאוט חשוב בארגון אבל הוא יכול היה רק להמליץ. אגב סקאוט, תארו לעצמכם את העבודה הזאת בעידן שלפני הוידאו (עזבו אינטרנט, לפני הוידאו!), זה אומר שהיית צריך להיות בדרכים כל הזמן, באולמות קטנים במקומות שכוחי אל, עבודה מטורפת ממש.
    הנה עוד סיפור קצר על קראוס: הוא היה ידוע כאדם חשאי מאוד, הוא לא נתן לאף קולגה לדעת אחרי מי הוא עוקב. כשראה סקאוטים אחרים באולם הוא היה מנסה להסתתר, או לפחות לא לגלות אחרי מי הוא עוקב. החשאיות הזאת רק התגברה לאורך הקריירה. כשהבולס שלו כבר היו אלופים וקיבלו בחירות דראפט נמוכות במיוחד, קראוס נשאל לקראת אחד הדראפטים מי לדעתו שני או שלושת השחקנים הטובים ביותר בדראפט, והוא סירב לענות… אפילו ריינסדורף הבעלים אמר לו "ג'רי אתה לא חייב להיות כזה חשאי, אנחנו לא עומדים להשיג אותם בכל מקרה, יש לנו רק את הבחירה ה-27…".
    ועוד סיפור קטן: במשרד שלו בשיקגו היה תלוי שלט שעליו כתוב: "שמע הכול, ראה הכול, אל תגיד דבר". יום אחד העוזר מאמן ג'וני באך נכנס למשרד, ראה את השלט והיה המום. באך היה חובב היסטוריה של מלחמת העולם השנייה והוא זיהה מייד את הציטוט. זה היה ציטוט של אדמירל וילהלם קנריס, ראש האבווהר, שירות המודיעין הצבאי של גרמניה במלחמת העולם השנייה. באך היה המום שקראוס, יהודי שכמותו, יתלה ציטוט כזה במשרד. מה שהוא לא ידע (כנראה היה גבול לעניין שלו בהיסטוריה), שקנריס היה מראשי המתנגדים להיטלר בתוך הממסד הנאצי, ושהוא הוצא להורג בידי היטלר באפריל 1945, סמוך לסוף המלחמה.

      1. מה קורה גילרי? מאמנים אנטישמיים באנ בי איי? לא יכול להיות…
        .
        בעניין אחר – ראית שהיורוליג התבטל? כנראה לא עסק כל כך מכניס הא? נראה לי שהקבוצות מעדיפות לצמצם בהוצאות. אולי האנ בי איי היקר כל כך לליבנו, עם כל האין-הגנה שבו – עדיין מוצר הרבה יותר טוב. נראה מה יהיה עם ה-UCL, זה יכול לאשש או לסתור את הטענה שלי.
        .
        שמעון – יש שמועות על ביל לברוקלין – יש אליפות?

        1. ומן הסתם ליורוליג זה פי כמה יותר קשה לארגן סיום עונה נורמלי לקבוצות מכל מדינות אירופה אפילו אם זה טורניר נוקאאוט מרוכז במדינה אחת, לעומת ה-NBA שלא חסר להם משאבים ולוגיסטית זה קל יותר

        2. את המזרח הם אמורים לקחת די בקלות. את הקליפרס הם לא ינצחו כי ביל וקיירי זה לא שחקנים של עבודה שחורה והשקעה בהגנה שיעבדו בשביל דוראנט. הם יעשו סטריטבול 1 על 1 קטלני זה 3 גאנרים שיכולים לשים 50. אני חושב שהם יהפכו לפיעבוריטית במזרח אבל מול קליפרס לייקרס בסידרה יש לי ספק לגביהם אבל אליפות לא תהיה הפתעה נראה מה יוסיפו מסביב. קודם שיעבור ביל ותמורת מה בדיק מה יש לנטס לתת?

            1. בעול אף אחד לא יגע, ברוקלין מביאה שני נגרים שיעשו הגנה , הכל תלוי באיך דוראנט חוזר אם זה בכושר שלפני פציעה יש להם כוח התקפי בלתי עציר בסוף יש להם 3 שחקנים שקולעים מכל נקודה על הפארקט ושניים משחקני הבידודים הטובים בליגה, אני רוצה לראות דאבל טים על דוראנט כשקיירי ובארדלי מחכים בצדדים יתקיפו בתורות, זה לא ראס האהבל שקולע באחוזי קוטג, לא בטוח גם שיקבלו את לבארט ודינווידי, אבל גם בלעדיהם , זה הספיק לקליבלנד ולגודלן סטייט לאליפויות , הנחש ועולם השטוח עושים פה קומבינה יפה אני מאמין וושינגטון מספיק מטומטים לקחת אותה

        3. ביל לברוקלין – אם ישנו את החוק כך שיהיו 2 כדורים אז בהחלט קבוצה לאליפות, אם לא אני לא רואה איך זה יסתדר מבחינתם כאשר שלושתם שחקנים שחייבים כדור. (ביל פחות דוראנט וקיירי יותר)

          1. לפני שביל הפך לאופציה ראשונה היוסאג שלו היה דומה לזה של קליי, וגם לקיירי ולקרי פחות או יותר אותו יוסאג, לא אמור להיות בעיה כל אחד מהשחקנים יקח 17-20 זריקות בערב (ביחס לכמה הוא חם), אם דוראנט חוזר כמו שהיה (אפילו 90 אחוז) יש להם את כוח האש הגדול בליגה בפער, הגנה מביאים שני נגרים שמגנים , בסוף אליפויות התקפה לוקחת

        4. ליורוליג קשה יותר לחזור כי הקבוצות בו תלויות בליגות המקומיות עדיין.
          ולא כל הקבוצות מכבי שמעדיפות את היורוליג באופן מובהק על משחק מול נס ציונה

        5. אור – התכני תהיה, כפי ששמעון אמר – להעביר את דינווידי ועוד כמה. בכל מקרה ביל לא מספיק מתלהב (כך קראתי ב-וואלה) ואמר שאין לו בעיה לסיים את הקריירה בוושינגטון.
          מבחינה מקצועית – אני די מסכים עם הניתוח של ברוך. הלוואי שיקרה.
          .
          גילרי, אל תתעצבן, אני סתם מקניט, באותו עניין – עכשיו מדברים על אבדיה לגולדן סטייט, עוד שחקן ישראלי אצל סטיב קר? התיאוריה שלי קורסת?! או שאולי לא הוא זה שקובע, יהיה מעניין זה בטוח.

  14. בלווייה של קראוס השתתפו הוראס גראנט, טוני קוקוץ', ביוצ'ר, וויל פורדו, סקוט בורל, ואולי עוד כמה. מייקל, פיל ג'קסון, וסקוטי פיפן שלחו מסרי 'מצטערים וכואבים' לעתון 'שיקגו טריביון'

  15. אולי לא כולם הוזמנו, אבל מייק, פיפן, וג'קסון הוזמנו גם הוזמנו. אבל החליטו לא לבוא. העובדה שהיתה זו לווייה בבית קברות יהודי לא עזרה. והשנאה לקראוס (והקנאה להצלחתו של היהודי המצחיק הזה, אפילו שהוא בנה שם שלד לקבוצה הגדולה מכולן) לא עזרה.

  16. למי שעוד לא ראה את הסדרה ורוצה לראות ובעיקר לחברה הצעירים שאנגלית לא כל כך חזקה אצלהם, אשים פה לינק לאתר בו אתם צריכים לכתוב בחיפוש רק הריקוד האחרון ותקבלו את כל 10 פרקי הסדרה בהם תוכלו לצפות להנאתכם.
    https://sdarot.rocks/

            1. 🙂
              מחרצצרץ….

  17. אפרופו הוראס גראנט, האחיין שלו ג'ראיי גראנט חתם אתמול במכבי חיפה. לפני מספר שנים שיחק זמן קצר בהפועל חולון.

    יש דרבי בחיפה !!! כיוון שהיום הוחלט סופית לסיים את הליגה הלאומית, הפועל חיפה שסיימה את העונה במקום השני תשחק בשנה הבאה בליגה העליונה.

    1. זה לא לגמרי בטוח, כי למרות שאיגוד הכדורסל מתכנן על שתי עולות לליגת העל, המנהלת של ליגת העל בונה על יורדת אחת בלבד…

  18. כל הניסיון להצמיד להתנהגות הנבזית כלפי קראוס נימה אנטישמית הוא טפשי ודבילי. הוא ישב על הברז וכולם שונאים את מי שנמצא שם.
    לפיל גקסון אין חברים ? המאמן הכי טוב בהיסטוריה אחרי פופוביץ ( כי הוא אימן בעיקר קבוצות של כוכבים) אין לו חברים ???
    קצת נראה לי הזוי כל הטענה הזאת…ממש משעמם כנראה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט