לא רק ליגה של אמריקאים / עידן עופר

 

 

ראשית, אני מתנצל על המחסור בתמונות, הייתה בעיה עם זה.

5 ימים! עוד שנייה זה מתחיל, הגיע הזמן! העונה שמתחילה עוד שנייה מכילה כמות גדולה מאוד של אירופאים. אמנם טוני פרקר ודירק נוביצקי הבאים לא נמצאים בה נכון לעכשיו, אבל בכל זאת יש בה מס' לא קטן של שחקנים מאוד מסקרנים. אמנם חלק מהשחקנים שתקראו עליהם עכשיו לא השתתפו באליפות אירופה בקיץ ומי שכן השתתף לא בדיוק הרשים, אבל אם יש שחקנים שאפשר לצפות מהם לקפיצת מדרגה זה השחקנים האלה.

1. אנס קאנטר, סנטר ביוטה ג'אז – ה- 2.11 הטורקי הזה נבחר לפני שנתיים במקום ה-3 בסיבוב הראשון ע"י יוטה. קאנטר שיחק במדי פנברחצ'ה 9 משחקים בהם קיבל שכר של 33,000 יורו. לאחר ששיחק באירופה קיבל הצעות מאולימפיאקוס ופנרבחצ'ה אך הוא סריב להן ובחר ללכת וללמוד בתיכון בארה"ב. לאחר שסיים את התיכון בחר קאנטר לשחק במדי מכללת קאנטקי אותה מאמן ג'ון קליפרי המצויין. קאנטר שכבר ציפה וקיווה להיות עוד שחקן שלם וטוב מבית היוצר של קליפארי לא הורשה לשחק מכיוון שלפי חוקי ה- NCAA אסור לו לקבל כסף מאף קבוצה לפני שהוא משחק במכללות. קאנטר ישב בחוץ עונה שלמה ולא שיחק באופן פעיל אבל ההייפ שנוצר סביבו, הן בשל המבנה שלו והן בשל היכולות שלו אותן הראה בטורניר נייקי היוקרתי בו הוא קלע 34 נקודות והריד 13 ריבאונדים רק גדל. הטורקי העצום הזה היווה בשנתיים האחרונות בעיקר מחליף לאל ג'פרסון, כשהוא מקבל באיזור ה- 15 דק' למשחק בהן הוא קלע 4.6 ו-7.2 בהתאמה. העונה, לאחר שאל ג'פרסון עבר בשארלוט קאנטר נכנס לחמישייה של יוטה שבעיקר עסוקה להשיג את אנדרו וויגינס ( מי שאמור להיות הבחירה הראשונה של דראפט 2014) . הסנטר העוצמתי יהייה חיב להראות שהשיפור הקבוע שלו בעונות האחרונות, היכולות שלו בפוסט והיד הרכה מחצי מרחק מספיקות בשביל להוות חלק אינטגרלי מהעתיד הוורוד של יוטה. עתיד שכולל בין היתר את טריי ברק הרוקי ודרק פייבורס הנהדר.

2. יונאס ולנצ'ונס, סנטר בטורונטו ראפטורס – התקווה הכי גדולה של ליטא לסאבוניס 2 תלויה הרבה מאוד באיש הגדול הזה. ולנצ'ונס, בן 21 נבחר 5 בסיבוב ה-1 של דראפט 2011 ע"י טורונטו שלא יכלה לשלם את הביי אאוט שלו שעמד על 2 מיליון יורו.( ה-NBA מאפשר לשלם רק כחצי מיליון יורו על ביי אאוט). באותה שנה הוא שיחק בריטאס וילנה הליטאית במדיה הוא זכה בתואר ה- MVP. בסוף אותה עונה ה2.11 הנהדר הזה חתם על חוזה רוקי במדי הראפטורס. ולנצ'ונס הוא החבליה השלמה, אינטילגנט, אתלט לא רע, יד רכה מחצי מרחק ומהעונשין, משחק פוסט משובח, ריבאונדר מצויין וחוסם טוב. העונה לאחר שברניאני שבעיקר הפריע ועיכב את התפתחותו עזב לניקס ולאחר שקלע 18.8 נקודות בליגת הקיץ וזכה בתואר ה-MVP שלה, יש לו את ההזדמנות להוכיח שהעונה האחרונה בה הוא קלע 8.9 נק' והוריד 6 ריבאונדים למשחק הייתה רק הקדמה לעונה שבפתח בה הוא יוכיח שלראפטורס יש סנטר שיכול להוות את העוגן שלה לשנים הבאות.

3. אלכסיי שבד, שוטינג גארד במינסוטה טימברוולבס – הרוסי הנהדר הזה שלא הצליח להושיע את רוסיה באליפות אירופה האחרונה גדל בצסק"א מוסקבה. ביולי 2012 קיבל חוזה ממינסוטה ולמרות שאף אחד לא חשב שהוא ישחק יותר מדי בעונתו הראשונה הוא הוכיח אחרת, כאשר הוא היווה מחליף מצויין לריקי רוביו ולוק רידנאוור, כשאר הוא משחק 23.9 דקות בהן הוא קולע 8.6 נקודות שאליהן הוסיף 3.7 אס' בממוצע. שבד הוא הוא בעיקר שוטינג גארד אבל יכול לשחק גם כפוינט גארד, מה שהופך אותו למאוד מסוכן בעיקר בשל גובהו ( 1.98 ). הוא ידוע בעיקר מקליעה טובה מחצי מרחק ויכולת מסירה גבוהה והעונה לאחר עזיבתו של רידנאוור ולמרות צירופו של קווין מרטין וקורי ברואר שבד הולך להוות חלק מאוד חשוב בהפיכתה של מינסוטה לקבוצת פלייאוף.

4. אוון פורנייר, שוטינג גארד בדנבר נאגטס – פורנייר, צרפתי בן 21 נבחר במקום ה-20 בסיבוב ה-1 בדראפט 2012 ע"י הנאגטס. לפני שנבחר בדראפט ועבר לשחק בדנבר הוא שיחק בליגה הצרפתית שם הוא קלע 14 נק' למשחק שהוא רק בן 19. כמו כן הוא זכה שנתיים ברציפות בתואר השחקן הצעיר והמשתפר של העונה. בעונתו הראשונה בליגה הוא שיחק רק ב-38 משחקים בהן הוא קלע 5.3 נקודות בממוצע. פורנייר שמאוד מזכיר את ג'ון סלמונס מסקרמנטו במשחקו הוא שחקן אתלטי עם גוף מצויין. בעונה הקרובה לפורנייר סיכוי לא רע לקבל יותר דקות משחק בעיקר בשל העובדה שחוץ מרנדי פוי שהוא קומבו גארד לנאגטס אין שוטינג גארד אמיתי. בשביל שזה יקרה והוא באמת יהפוך לשחקן משמעותי בנאגטס ובליגה פורנייר יהייה חייב לשפר את הקליעה שלו ואת קבלת ההחלטות שלו.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. הליגנ מזמן הפכה להיות ליגה ששליש ממנה זרים. לדעתי חייבים לעשות כאן מין "חוק זרים" המצמצם את מספרם לשניים לקבוצה.
    למה?
    כי הנוכחות שלהם ב-NBA מורידה כאן את הרמה. הופכת את ה-NBA להיות לליגה של לבנים חיוורים – בעיקר אירופאים – שמוטב היה אילו נשארו במזרח אירופה והמשיכו לאכול תפוחי אדמה וכרוב מבושל. מביאים אותם הנה בגלל שהם בנו לעצמם שם באירופה, אבל מכולם, רק לפטרוביץ', מרצ'לוניס, נוביצקי, וטוני פרקר היתה זכות להיות כאן. אולי טוני קוקוץ' היה שווה הבאה (בקושי), ופרקר הוא חצי שחור אמריקאי. גם הסנטר ההולנדי של הפייסרס היה בסדר. כל השאר?
    שיישארו באירופה ביורוליג, ויתנו לנו כאן להמשיך ליהנות מ-NBA אמריקאי.

    1. אפשר לחשוב שיש אמריקאים יותר טובים מהם????? יש יותר מדי קבוצות וצריך למלא את השורות.
      אגב היה גם אחד סאבוניס, שאם לא הגיע לליגה בגיל 31 היית סופר אותו כאחד מ-3,4 הסנטרים הכי טובים בהיסטוריה.

  2. אני לא מדבר על זרים "שחורים". אני מדבר על זרים לבנים. ברשימה מעל שכחתי את ג'ינובלי. גם לו ישנה זכות לשחק ב-NBA.

  3. מה מאכילים את הטורקים האלה? גם טורקגולו, גם אסיק וגם קאנטר. מישהו שם להם הורמוני גדילה בבקלווה אחרת אני לא יודע איך הננסות המזרח תיכונית דילגה עליהם

  4. "פאו אחד הפורוורדים הגדולים בהסטוריה"…
    K-700. ישנה לי בעייה. הוציאו לי את הפרוסטטה לפני 12 שנים בגלל סרטן. עכשיו הכל בסדר מלבד השליטה שלי על פיפי. כשקראתי את התגובה שלך הרטבתי את כל המטבח במלון מרוב צחוק.
    אני קורא כאן בדיחות ללא סוף, אך זאת הגדולה ביותר ללא ספק. אני עדיין מרטיב את התחתונים בגללך.

  5. מה הזלזלול הזה באירופה ובזרים? כבר ראינו את הדרים טים מקבלים בראש כשהם לא עם הסגל הכי חזק?
    האירופאים ממשיכים להשתפר, ותמיד כיף לראות שחקנים עם יסודות משחק טובים שלא נשענים בעיקר על האתלטיות שלהם.
    תן לי 15 לואיס סקולה על 20 טיירוס טומאסים כל יום.

  6. באמת לא מובנת לי התגובה שלך מנחם. הליגה נפתחה לזרים מרצונה, וכל אחד כזה נלחם על מקומו ומרויח אותו בצדק. כולל כאלה שלקחו אליפויות על גבם. בקיצור – מי שמשחק כדורסל ברמה גבוהה, ולא משנה מאיפה הוא, מגיע לליגה הטובה בעולם, ואנחנו נהנים כי אנחנו רואים את הטובים ביותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט