מעורב הופס ליום חמישי: הפעם ג'סמין, הבת הצעירה של מייקל, כחלק מה'מעורב' / מנחם לס

1.מה אומרים כמה שחקנים על סידרת 'הריקוד האחרון' ומייקל

יותר מדי שחקנים צוטטו עם תגובותיהם על הסידרה ועל מייקל. אכניס רק כמה.

*מה תזכור יותר מדברים אחרים על הסידרה?

הריסון בארנס: תמיד שמעתי על היצר התחרותי של מייקל. הוא מצא דרכים שונות לדחוף את עצמו. זה היה INCREDIBLE לראות.

קודי זלר: אני אהבתי את הצילומים מאחורי הקלעים. את רוב המשחקים ראיתי כילד. אבל לראות את מייקל משחק גולף עם דני איינג'? זה היה משהו לראות! גם הסיפור על דניס רודמן שקפץ ללאס ווגאס בלי שאף אחד ידע. שמעתי על זה, אבל לראות זאת במו עיניך? זה היה בלתי יאומן ממש. אהבתי מאד גם לראות את אשתו של מייקל ואיזו אשה ואמא נהדרת היא היתה לשלושת ילדיהם.

אריקה אוגונבוול (שחקנית דאלאס ב-WNBA): למייקל רק דבר אחד היה חשוב: לנצח. מי שחושב שהוא היה חבר קבוצה 'רע' שיחשוב פעמיים. אתה לא יכול להיות רע אם כל מה שמעניין אותך זה נצחון קבוצתי. אני בטוחה שהרבה שחקנים נהנו בכל מיני דברים אישיים מהתשוקה של מייקל לנצח.

אדמירל שופילד (וושינגטון ויזרדס): אני זוכר את האליפות השלישית ושהוא התחיל לעשות 'AIRTIME' ו-'COME FLY WITH ME'. בגלל זה התחלתי לשחק כדורסל ברצינות. I WANTED TO BE – AND FLY – LIKE MIKE!

אייזיה תומאס: אני אהבתי את החלק עם קובי בן ה-19 איך שהוא הגיע לליגה וכולנו – השחקנים הוותיקים – התלחשנו 'הילד הזה הוא שונה. הוא יהיה כוכב'. אבל לא רצינו שהוא ישמע. לא רצינו שהוא יידע מה אנחנו חושבים עליו. ואז, סוף אפיזודה '7' בה הוא אומר:

I do whatever it takes to win, that’s just who I am. If it rubs people the wrong way, so be it.”

What is something you learned about Jordan or the Bulls?

בארנס: אלה הדברים שקורים בכל קבוצה. האיטרקציה בין השחקנים. השחקנים והמאמנים. המאמנים וההנהלה. ההנהלה והשחקנים. לכל קבוצה יש את הריאקציה הכימית שלה. היחסים בין השחקנים, המאמנים, ההנהלה – בכל קבוצה מערבבים את המרק אחרת. זה עולם ומלואו. זאת מראה של החיים. הכל קורה במערכת – צחוקים, אושר, אכזבה, עצב, האשמות, אנטיפטיה. דיבורים בחדרי חדרים. שמועות, דיעות. יחסים אחד לאחד. אחד לשניים. כל מיני קומבינציות. מערכת חיים שלמה.

אריקה אוגונבוול: אז הייתי צעיר מדי. לא ידעתי איזה טיפוס מיוחד היה רודמן. כמובן שראיתי ושמעתי, אבל הסידרה גילתה לי רודמן חדש לחלוטין.

שקופילד: ידעתי שמייקל היה 'נצחון בכל מחיר', אבל לא היה לי מושג איזה SAVAGE הוא היה.

וכך עוד ועוד ועוד. קריאה מעניינת ביותר ב'רינגר' (אבל ארוכה מדי עבור פוסט באתר). הנה:

https://www.theringer.com/nba/2020/5/18/21261851/the-last-dance-nba-wnba-players-exit-survey-michael-jordan

2. ג'אסמין מיכאלה ג'ורדן

התמונה מתחת – ג'סמין והחבר שלה (או ארוס? (לא מצאתי כל אינפורמציה)

 

בתו הצעירה של מייקל, ג'סמין ,אף פעם לא התענניינה בכדורסל, או כל ספורט אחר. היא טוענת שעד גיל 10-11 היא כלל לא ידעה כמה אביה מפורסם. עד שיום אחד החליטה להיכנס לגוגל "AND TO SEE WHAT WAS ALL THE FUSS ABOUT" (לראות על מה כל 'הרעש' על אביה).

"הבנתי, אבל החלטתי שאני ג'סמין ג'ורדן כבר מגיל צעיר ושאני הולכת לחיות את חיי כג'סמין, ולא 'הבת של מייקל ג'ורדן', וכך זה עד היום". היא ממשיכה: "בתחילה קצת נדהמתי. מה? זה אבא שלי? אבל אחרי כמה דקות אמרתי לעצמי: "אוקיי. NOW I GET IT. אני מבינה. מה הדבר הבא?".

היא המשיכה לימודיה לשיווק ומנהל ספורט באונ' סירקיוז שם פגשה את חברה ראקים מייקל כריסטמס, שחקן הקבוצה. הוא היום אב לתינוקם בן שנה ששמו…ראקים מייקל כריסטמס…

בכמה מקומות קראתי שהוא ארוסה, ובמקומות אחרים 'החבר שלה'.

קריירת הכדורסל של ה-2.06 מ' הזה היא לא משהו:

Position
Power forward / Center
NBA Draft
2015 / Round: 2 / Pick: 36th overall
Selected by the Minnesota Timberwolves
Career history
2015 – 2017 : Indiana Pacers
2015 – 2017 : Fort Wayne Mad Ants
2017 – 2017 : Galatasaray
2018 – 2018 : New Zealand Breakers
2019 – 2019 : Magnolia Hotshots
2019 – present : Ormanspor

היום היא חלק מ-NIKE JORDAN BRAND עם שני אחיה ג'פרי ומרכוס, ובנוסף היא מנהלת ומדריכה את העניינים העסקיים 'והאופרציות' של שחקני השרלוט (זוהי לא חובתם לקבל את הדרכתה וייעוצה אבל לפי USA TODAY כולם – ללא יוצא מין הכלל – מקבלים בברכה את מעורבותה). בגלל עסקי האחים בנייקי, היא טסה על קו פורטלנד-שרלוט באופן קבוע.

-מה הקשר שלך עם אבא?

-אנחנו ממסמסים 20 פעם ביום ומשוחחים על כל עניין. כשיש לי שאלה, מי הכי טוב לשאול אלא את אבא?

אגב, למייקל תאומות זהות ויקטוריה ואיזבל עם אשתו השנייה איבט פרייטו:

Jordan has two children with his wife Yvette Prieto.

,
2014. Jordan met his second wife, Prieto, at a nightclub in Miami in
2007. They later had an estimated $10 million wedding in 2013 at the
Episcopal Church of Bethesda-by-the-Sea, followed by a reception at
Bear's Club in Jupiter, Florida.

Less than a year later, the twins were born and are now growing up at
Michael and Yvette's home in South Florida. Unlike their half-siblings,
because the twins so much younger, their lives are, understandably, kept

Unlike her brothers, Jasmine never played basketball.

Growing up, she participated in sports such as dance, volleyball, and even flag football. But when it came to basketball, it just didn't click. "I tried basketball very briefly, but both my dad and I knew that it was not for me," she said to InStyle. "But during that time, I was able to take away who my father was to everyone else, and that for sure brought us closer; to this day, I still identify as daddy's girl."

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.
 

3. ג'סמין מתראיינת 

Jasmine Jordan, daughter of the GOAT, talks about her dad and being a new mom

‘I feel like I’m becoming a fan of his, even more than I already am’

Jasmine Jordan

העתון 'שיקגו סאנס' ראיין את  ג'אסמין (הראיון פורסם גם באתרים אחרים, כולל, אני חושב, ב- NBA.COM)


What have the last five weeks been like for you, watching The Last Dance and taking in your father’s basketball journey as an adult after living it as a kid?

זה היה EYE OPENING. אני מרגישה שלראשונה הפכתי ל'אוהדת' שלו. בזמן שהוא שיחק הייתי ילדה וזה לא עניין אותי במיוחד. הסידרה הזאת לימדה אותי הרבה דברים שלא ידעתי. הסידרה הראתה לי איזה INCREDIBLE PLAYER הוא היה. ממש, אבל ממש לא ידעתי כמה טוב הוא היה. כמעט אף פעם לא דברנו על זה!

You turned 5 years old during The Last Dance. What comes to mind when you think back to the Chicago Bulls’ 1997-98 season?

אני זוכרת רעשים שלא שמעתי לפני כן אף פעם ביונייטד סנטר. הייתי בת 6 ולא הבנתי בדיוק את הסיבה. לא הבנתי בדיוק מה הולך אבל את האנרגיה באטמוספרה הרגשתי גם הרגשתי!

 

Michael Jordan (right) holds Jasmine Jordan (left) as he pulls a rope and raises a banner in Chicago during the November 1993 ceremony to officially retire his basketball jersey.JASMINE JORDAN

Growing up, what were your birthdays like — some of which would’ve fallen on game days for your father?

אם היה משחק ביום ההולדת שלי כולנו היינו במשחק: אחים, דודים, דודות. וחגגנו למחרת. אמיא ואבא תמיד דאגו שיום ההולדת שלי יהיה נורמלי כמו כל יום הולדת אחר.

 

 

Overall, how would you describe MJ as a father during the ’90s, when he was the greatest athlete in the world chasing all these championships?

גדלנו באווירה הכי נורמלית. אני יודעת שקשה להאמין אבל אמא דאגה לזה. אף פעם לא הרגשנו 'מיוחדים' או משהו כזה. אבא היה נוכח כמה שהיה יכול, וכשלא היה בגלל משחק חוץ הוא היה מצלצל ומדבר עם כל אחד מאיתנו.

He was as present as he could’ve been, and when he wasn’t I always felt his presence. He was very involved in my life and anything I had going on during those times. So I’m appreciative of the father he was then and how he is today.

Did your school ever have a “bring your dad to school” day? And if so, did your father come?

אבא תמיד הגיע ל'יום הורים'. הוא היה מעורב מאד בלימודי. כל המורים וההורים של החברים הכירו אותו, וזה לא היה BIG DEAL כשהוא הגיע לבי"ס. 

What did your mother mean to you growing up? How important was she to you, your family and especially your father’s success during this era?

 

מרכוס (מימין) ג'סמין, וג'פרי

אמא היתה הסלע לכל דבר במשפחה. הקרן שלנו התחילה למעשה בהנהלתה וארגונה כי אבא היה עסוק מדי. היא דאגה לכל.

 When you look at myself and my brothers, we really wouldn’t be who we are if it wasn’t for my mom. And I feel like my father would say the same. He wouldn’t be the man he is today or have had the career he had without the support and love that my mother gave him during that time. She’s the foundation for all of us and there’s no way of denying that.

 

You’ve probably told this story a million times, but when exactly did you realize that your father was Michael Jordan?

אני יודעת שקשה להאמין שכשהייתי בת 10 או 11 הייתי חייבת 'TO GOOGLE  HIM' להבין ולדעת בדיוק מי הוא ומה כל הרעש.

 ‘Wait, I didn’t realize this was going on to this magnitude or extent.’ It took a little while — not until my preteens, when I was like, ‘Now, I see why everybody is so in love with my family and especially my father.’

אבל אחרי כמה דקות של התרגשות אמרתי לעצמי, 'אוקיי. מה הלאה?'

Was there anything you found in your research that you remembered experiencing? Or that surprised you?

Really just the highlight reels. Seeing him dunking and flying in the air — or at least it felt like he was flying in the air — and being like, ‘Oh, this is why we go to the arena!’ It started to come full circle, because going to the United Center, going to games, was just a family outing. It was like, ‘Dad will be here. Dad’s just late.’ Then I’m looking on the court and dad is on the court playing. It just never really made sense until I realized this was his career, this wasn’t a hobby, this was what made him happy. This was his passion. It took a minute. But if it wasn’t for the highlights and articles breaking down who that man really was, I’d probably still be a little confused. [Laughs.]

You once asked him, “Why do you think you’re the greatest?” What was that moment like and what was his response?

מה שקרה הוא שאחרי שקראתי הכל עליו, יום אחד שאלתי אותו 'למה אתה עושה את כל זה? למה אתה רוצה כל כך לנצח? ממש חקרתי אותו, והוא ענה לי על כל שאלה ברצינות הכי גדולה. אני ידעתי מה הוא עבורי – סתם אבא טוב ונאמן – אבל לא האמנתי מה הוא לאנשים אחרים. הוא אמר ש'גם הוא לא מבין', ושנינו פרצנו בצחוק.

אבל הוא דאג שאבין את תשוקתו למשחק, ואת רצונו להיות הטוב ביותר שהוא יכול, וכמובן לנצח כמה שניתן. הוא רצה שאבין את התשוקה והאהבה שלו למשחק, ולמה הוא מוכן להשקיע כה הרבה במשחק, ובבולס.

It was one of those inspirational conversations of knowing that he made a lot of sacrifices to become who he became. I just wanted to understand why. But once he broke down his love for the game, his passion and explained that the game is who he is, the game makes him whole, I understood this was what he was destined to do. It was an incredible conversation.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 74 תגובות

  1. מנחם
    האמת? כבר יצא מהאף המייקל ג'ורדן הזה.
    זו דעתי האישית ואני מעדיף לשמוע יותר על ההיסטוריה שלך.
    איפה גורדן ואיפה תעודות הצטיינות בקפיצה מהמקפצה בבת גלים עם סלטה ובורג בפינה?
    🙂

  2. נשמע נורמלי ובריא בצורה "מגעילה" ממש. אוהבת ומעריצה אותו קודם כאבא, ואח"כ כספורטאי. איפה הם ואיפה הוליווד?

    1. ולי זה נשמע כמו מכונת יחסי ציבור משומנת. הם עובדים בג'ורדן ברנד – העבודה שלהם זה לתחזק מותג, שהוא במקרה גם נושא הראיון כאן.

  3. מצחיק אותי השטויות והליקוק האמריקאי על התשוקה ועל האישה שלצידו, מייקל ג’ורדן היה כישרון נדיר ואתלט חד פעמי דבר שאפשר לו לשלוט בNBA , אותו דבר כמו שאקיל מסי רונאלדיניו מג’יק ג’ונסון שהתשוקה למשחק לא בערה בהם וגם לא הייתה להם אישה לצדם, מה קרה למייקל בביסבול בגולף וכבעלים התשוקה נעלמה??
    .
    היא ואחיה הפכו להיות האנשים שהם בגלל מייקל ג’ורדן . אני רוצה לראות לאיזה אישה הייתה נהפכת אם הייתה שחורה לא מפורסמת בארץ הגזענית בעולם ( , פשוט מייקל פיסל להם את הדרך להצלחה (וזה מובן הם הילדים שלו).

    1. מצפייה במשחקים היה ברור שלמייקל יש תשוקה אדירה למשחק, היה לו גם הכישרון, והמחוייבות, שזה שילוב נדיר. לשאק לדוגמה, היה בעיקר כישרון, אבל לא אותה רמה של אהבה למשחק, ולא אותה מחוייבות.
      מסי הוא לא אתלט כזה מדהים.
      באופן כללי לגדל ילדים בריאים בנפשם ומוכשרים, שאוהבים את ההורים שלהם זו משימה מורכבת וקשה לכל הורה.
      לתמוך בבעל מצליח ולהיות מספר 2 כל הזמן, תוך גידול הילדים זו משימה קשה.

      1. איזה משימה קשה , יש לה משרתות מכבסות מטפלות ומה לא , לגדל ילד זה לא כזה קשה כמו שהורים עושים את זה בטח מולטי מליונרים , תגיד לי אתה צוחק שתעבוד ב3 משרות זה משימה קשה ותפרנס בית או תהיה מלצרית בהוטרז בסוף היא חיה בחיים שהיא חלום .
        .
        מסי לא אתלט אדיר אין לו תשוקה בוערת למשחק והוא הG.O.A.T , מג’יק היה הטוב בעולם בזמנו שאקיל וילט… אני מכיר אנשים עם תשוקה פי 100 יותר ממיקל פשוט מה לעשות לא נולדו כישרוניים כמוהם.
        .
        ממש הבת של ג’ורדן לא ידע מי הוא לא שמה לבל להמולה סביבו לא שמה לב שהיא גרה באחוזה עם משרותות שכל הדלתות פתוחות לה לרווחה… אנשים באתר די נאיביים ותמימים

        1. ברוך, לגדל ילדים כמו של ג'ורדן, ושיגדלו בריאים בנפשם, טובים מאד בהיי טק, ונראים נורמליים ביותר זו משימה קשה במיוחד. כל הכבוד למייקל, ויותר לאשתו הראשונה שהיתה הסלע החזק במשפחה.

        2. ברוך, עזוב אותך מלצרים בהוטרס, נראה אותה גדלה שחורה בקיבוץ, היום היתה עובדת בחינוך 50 שנה גננת מעשנת, מגדלת חתולים וגונבת מוספים של סופ"ש מהדואר

        3. אז אין לך מושג!!! אין כדורסלן או ספורטאי אחר עם יותר תשוקה למשחק ותחרותיות כמו שהיו למייקל בכדורסל!!!

      1. מה בדיוק? יש לי רושם שאתה וברון גדלתם כילדים שאבא הכניס לכם סטירה כל בוקר, ככה סתם להתחיל את היום. לכם אתם תמיד מציניים ותמיד מחפשים את השלישה כי כשאתם מתעןררים בבוקר היום שלהם הוא עם 80% סכוי שלישי ו-20% חיובי. בטח לא חייכתם כבר 25 שנה.

        1. מנחם היא גדלה עם כפית של זהב בפה
          לאבא מולטי מיליונר, היא גדלה באחוזה עם משרתות טבחיות מנקות ומה לא , כמובן שהיא קיבלה חינוך פרטי את הטוב ביותר , ודלת פתוחה לכל חברה שתרצה רק בגלל השם שלה,לגדל ילד זה לא כזה קשה כמו שעושים פה באתר בטח שיש לך כסף ללא הגבלה .
          אני באתי לטענה הדי טיפשית שגורדן לא היה מצליח ללא אשתו, ג’ורדן היה מצליח בכל מצב בגלל שהוא כישרון חד פעמי

        2. מנחם אני דווקא אדם חיובי מאד אבל מה שברוך אמר. אבל בסדר אתן למייקל קרדיט שילדיו לא יצאו דבילים כמו חלק מהעשירים אבל הם קיבלו הכל בכפית זהב ברוך אומר אמת.

  4. ראיון מעולה עם הבת. אהבתי מאוד.
    המשפחה החזיקה את הבסיס של ג'ורדן כל שבוע כשהוא יצא למלחמה.
    עדיף משפחה מ"חברים" (תשאלו את דוויט הווארד ועוד הרבה)
    אהבתי
    אולי מי שרוצה טו בי לייק מייק יחשוב גם על הפן הזה בסיפור
    🙂

  5. משפט אחד תפס אותי ״אני יודעת שקשה להאמין שכשהייתי בת 10 או 11 הייתי חייבת 'TO GOOGLE HIM' להבין ולדעת בדיוק מי הוא ומה כל הרעש.״ זה הסוד, אם הבת של ג׳ורדן בגיל 10 היתה צריכה לבדוק באינטרנט מי זה אבא שלה, זה סגולה שתצא נורמלית.

    1. או זה, או שהילדים מדקלמים מעולה מה שאנשי יחסי הציבור של ג'ורדן ברנד (המעסיק שלהם) פמפם להם. הם עובדים בלתחזק מותג, שהוא גם במקרה האימאג' של האבא שלהם. מה בדיוק ציפיתם שהם יגידו? שהוא היה מניאק? לי בכל אופן קשה להאמין לסיפור הזה – היא היתה צריכה גוגל בגיל 10 בשביל לדעת מי זה אבא שלה? כאילו שהיא לא הלכה לבית ספר, או שהיא גדלה בבית של חרדי ברסלב. כאילו שהיא לא ביקרה ביונייטד סנטר וראתה מה שהולך שם. מצטער, לא קונה את זה.

      1. מה אתה בדיוק לא קונה?
        היא לא אמרה את זה בסידרה, היא אמרה את זה בראיון אחר.
        הילדים לא ממש מהווים מוקד, יש ראיון מאד קצר איתם.
        גם אם הם מגינים על המותג, זה עדיין מוערך. לא חסר ילדים של סלבריטאים ששונאים את ההורים שלהם.
        הם גם לא חייבים להשתתף בסידרה, הם גם לא חייבים לעבוד אצלו, לאמא שלהם יש 280 מיליון.
        אף אחד מאיתנו לא מכיר אותם אישית, זה נראה בסדר.
        ברור שהכל יכול להיות, ושבעצם מייקל נשלח ע"י האילומינטי שנתנו לו ילדים כהסוואה שלא נשים לב שהוא בעצם מפיץ את הקורונה בעולם, אבל אנחנו לא יודעים, אז למה להיות הייטר?

        1. ממש לא הייטר – מייקל תמיד היה אחד השחקנים האהובים עלי. פשוט הסיפור של הבת נשמע לי מופרך לחלוטין ואני לא קונה עדויות אופי ממנהלים במותג של מייקל. לשאר מה שכתבת אין לי כל כך איך לענות.

      2. זה לגיטימי מה שאתה אומר. אף אחד מאיתנו לא יודע בדיוק מה היה, אבל נראה לי שאתה קצת לוקח את זה לקיצוניות. היא לא אמרה שהיא לא ידעה שאבא שלה משחק כדורסל והוא כוכב ענק, אבל תחשוב רגע ילד ממוצע מהתקופה ששומע על ג׳ורדן והנעליים ולא יודע מה זה NBA ומי אלה הבולס. וזאת אמריקה, לא אשדוד, יש המון סיפורים של הבן של ווטאבר בכלל לא ידע מי זה אבא שלו כי הוא גדל בגרין ביי ולא עניין אותו כדורסל. גם הרבה ״ילדים של״ גדלים ב״עיר של״ שלרוב היא לא קשורה לעיר שבו השחקן משחק. מה שאני מנסה להגיד פה, שזה לא בשמיים, וגם שאבא שלך ג׳ורדן, אם האמא מספיק עם הראש על הכתפיים ואם ג׳ורדן דואג להשאיר את החיים שלו מחוץ לתקשורת, זה אפשרי, ואני קונה את זה כי אפשר לראות ששלושת הילדים יצאו ״בסדר״, אז יש קייס לטענה הזו.

            1. זה דווקא היה הקטע טוב בהומאז' מצוין למקור

            2. אתה כנראה לא מודע לקונטקסט

          1. כן גם הקרב במקום היה על הפנים, היה צריך לפטר את הצלם והבמאי האהבל עוד בעונה רביעית שם פחות או יותר משחקי הכסף התחילו את הנפילה שלהם, כל שאר העונות היו די עלובות ועונה האחרונה הייתה פשוט מביישת וטיפשית.

            1. תגיד יש משהו/ מישהו שהוא לא עלוב/מטומטם/מושחת/מכור/מביש/מגעיל אצלך?

            2. ברור יש הרבה דברים אני פשוט אומר את האמת ולא פולטיקאי קורקט וצבוע כמו התרבות האמריקאית ,
              מה אתה חושב על העונה האחרונה של משחקי הכס?
              בעולם הקולנוע והוליוודי כמו בעולם הכדורסל והפולטיקה … יש המון אנשים שמתקבלים דרך פרוטקציות פשוט לא מתאימים לתפקיד ואז נוצר מוצר עלוב מאוד ביחס להשקעה

            3. כן שכחתי, בסך הכל בחור חיובי.

  6. עידו לא ענית לי על השאלה על תתחמק בבקשה מה אתה חושב על העונה האחרונה של משחקי הכס? הייתה טובה בינונית רעה? איך אתה מסביר שקרס שלם שצולם בתקציב של מליוני דולרים ולא חשבו על דבר קטן שנקרא אור הבחור צילם קרב בחושך זה לא אדיוט? , איך לדעתך מקבלים תפקיד בNBA בעמדת הGM ? איך לדעתך מקבלים תפקיד בפולטיקה ליצמן הראה לך היה מתאים להיות שר הבריאות… איך אתה מסביר שסדרות וסרטים כל כך עתירי תקציב יוצאים כאלה גרועים תסריטית…

    1. אני די בטוח שכתבתי את זה בזמנו, והרבה דברים כבר שכחתי מאז כי משחקי הכס היא לא החיים שלי, למרות שלכמה רגעים במהלך הסדרה האמנתי שכן:
      את הפרק ביים מיגל ספוצ'ניק. מי שביים קודם עבור הסדרה את "קרב הממזרים", שנחשב אחד מפרקי הקרבות הטובים בתולדות הטלוויזיה (ומראה גם על ההבנה ההיסטורית של הבמאי). הוא גם ביים את הקרב של ההארדהום, גם קרב שנחשב מוערך בקרב אנשים שצפו בסדרה. או, כמו שאתה אומר, איש שהתקבל דרך פרוטקציות לא יודע מה הוא עושה.
      בקשר לבחירה עצמה – הם עשו טעות קטנה ודי טפשית. ניסו לתת חוויית קרב אחרת ומיוחדת, התאורה עצמה מספרת סיפור נוסף ודי מרהיב במהלך הפרק, אבל הם קצת הזניחו את אמצעי השידור הנפוץ עבור התוכנית שלהם.
      אבל אלה דברים שיכולת לחפש לבד ולדעת. משחקי הכס היא כנראה הסדרה המדוברת בכל הזמנים. באינטרנט יש את כל התשובות שאתה רוצה ועוד. אבל יותר קל להעמיד דרישות, לשלוח אחרים לעשות את העבודה (הנה, עשיתי), ובינתיים לצעוק שאני צודק.

      1. מה התאורה מספרת ? לא ראו כלום, וזה די דבילי שאנשים בעמדות האלה לא חושבים שסדרת טלוויזיה המטרה שלה שאפשר יהיה לצפות בה בטלוויזיה , מי ביים את העונה האחרונה של משחקי הכס? מה הם עשו לפני . זה שהסדרה היא הנצפית ביותר לא אומר כלום, אנשים צופים בסדרה שהייתה טובה מהרגל/ מהבאז שדיברו עליה שנים עברו לא בגלל האיכות שלה .

        1. אתה מוזמן לקרוא דוגמא כאן: https://www.vanityfair.com/hollywood/2019/04/game-of-thrones-too-dark-hard-to-see-battle-of-winterfell-long-night
          ולעקוב אחרי מעללי הבמאי ושאר הצוות הטכני כאן: https://www.imdb.com/title/tt6027912/fullcredits/?ref_=tt_ov_st_sm
          סיימתי כבר את לימודי הקולנוע שלי, לא זוכר שאתה היית מרצה שם או שמישהו כאן חייב לך משהו. או שהתייחסת לטענה הכי חשובה מבחינתי, זו שכתובה שם בקטן, בסוף התגובה הקודמת שלי.

          1. לא נראה לי שברוך מבין איך המדיום הטלויזיוני עובד מאחרי הקלעים , כולל מה תפקיד הבמאי,צוות הצילום והתסריט , וכמובן בעלי ההחלטה העיקריים השואו ראנרס

            התלונות של ברוך זה כמו שמישהו יתלונן על המושבים שהוא קנה ביציע ויאשים את המאמן

      2. אני מצטרף (מחוסר ברירה) די מאוחר לדיון, אבל עדיין –
        לטעמי אותו פרק חשוך היה מהמוצלחים בסדרה. מה שהוא הצליח לעשות (ולא מעט סרטים/סדרות שנחשבים למוצלחים לא הצליחו) זה להעביר את תחושת חוסר האונים ואי הוודאות שיש במלחמה. התחושות שעברו משמעותיות הרבה יותר מהמראות.
        .
        לגבי העונה כולה –
        ההשוואה תכונות ראשונות מטופשת. אלו עקבו אחרי היצירה של מרטין. העונות האחרונות כבר לא.
        .
        ועדיין, בעונה האחרונה יש לטעמי 2 פרקים של מופת טלוויזיוני –
        הקרב, והשחזור של קורט וונגוט (ההשמדה של קינגס לנדינג)
        .
        השורה התחתונה?
        אין כזו. כל אחד וטעמו עמו. אם ברוך חושב שההפקה מכורה, שהקומישינר של hbo בחש מאחורי הקלעים?
        זכותו…

        1. גיא אתה הראשון ששמעתי שמתייחס לפרק החשוך כמוצלח. זה בערך כמו להעביר תחושת שיעמום על ידי צילום של אדם בוהה בקיר במשך שעה.
          דווקא העונה האחרונה הייתה טובה לטעמי. הנסיונות לגישור מול סרסי שנכשלו, ובעיקר הטירוף שהשתלט על דני היה מעולה. אה וההשמדה של מעלה המלך ובתוכה של סרסי. שם רשעים ירקב.

          1. חגי קראתי על ההפקרה 55 יום של צילומים 700 אנשי צוות ולא חשבו על משהו פשוט כמו שיראו משהו, למה מצלמים משהו בכל כך הרבה תקציב שהוא לא ניצן לצפייה

            1. למה? אין לי מושג. אני לא איש מקצוע והפרק הזה היה גרוע לטעמי.
              מה כן? זו סדרה שלא הפסיקה לחדש. כל הזמן השתכללה וסירבה להיכנס לתבנית כלשהי. האוונגרדיות שלה דחפה אותה לקצה והם ניסו לעשות פרק שעוד לא נראה כמוהו. התחרבן להם. ככה זה כשאתה הולך לקצה. לייחס את זה לנפוטיזם או חוסר מקצועיות? שווה ערך לטיעון שלך שאתה היית עושה עבודה טובה יותר מרוב המאמנים או הג'נרל מנג'רים בליגה.

            2. ברור שהייתי יכול לעשות עבודה יותר טובה מרוב הGM בליגה , בתחומים שלא הייתי מבין הייתי מעסיק אנשים שמבינים, למען השם דיוואץ ודוק ריברס לא ידעו את לקחת חוקי השכר, אני לא מדבר בכלל על האדיוט התורן בסאנס בניקס, בית הקברות באורלנדו … גם לגבי המאמנים בליגה אין לי ספק שהייתי כמו רבים עושה עבודה טובה יותר מגנטרי מבראון האבהל , מבוילן…
              .
              לגבי הסדרה אתה צודק וטועה מה שהפך את משחקי הכס למוצלחת כל כך בעונות הראשונות (1-3) הייתה אלמנט ההפתעה וזה שאי לא הסכימה להיכנס לתבניות ההוליוודיות שבו הטובים מנצחים והרעים מפסידים, אתה זוכר שבעונות הראשונות אף אחד לא הציל את נד סטארק ברגע האחרון ואף טוויסט לא מנע את הטווח והשחיטה של החתונה האדומה. לפעמים הטובים ניצחו ולעיתים קרובות הרבה יותר הם הפסידו וזה מה שהפך את הסדרה למוצלחת כל כך.
              .
              מה שקרה בעונות האחרונות זה שהטובים מנצחים, והדמויות הראשיות מוגנות מכל פגע כמו כל סרט הולווידי אם אותן קלישאות מוכרות ומשעממות .
              בקרב הספציפי הזה זה היה צפוי וידוע מראש רק שהאהבל אפילו לא חשב לצלם משהו שאפשר לראות בטלוויזיה (מדובר בסדרת טלוויזיה כן הגיון פשוט)
              הקרב נוטה לטובת הרעים, הכל לאט לאט נראה אבוד ואז אחד הטובים מנחית מכת ניצחון, מלא הולך לפי קלשאה הוליוודית לפחות תן לראות משהו , אבל לא אני זה שמשלם לו

            3. ברוך אז לא הבנתי איפה הביקורת שלך: על התסריט? על הבימוי? על הטקסט המקורי של מרטין?
              .
              בקשר למאמנים שהזכרת: איך בדיוק היית משנה? מבחינה טקטית אני מדבר. אילו תרגילים אותם מאמנים צריכים להריץ ולא מריצים. ולהיפך, אילו תרגילים הם מריצים והם שוגים בזה? (כמובן שזה שווה פוסט לכל קבוצה אז אולי תעלה מספר פוסטים כאלו עם סרטונים או תמונות)

            4. ברור… שהיית עושה עבודה טובה מרוב ה-gm בליגה.
              .
              לגבי התסריט –
              מי ששבר את הסכמה הוא מרטין.
              ההחלטה האמיצה הייתה לדבוק בקו העלילתי של מרטין (ובכלל לצאת עם סדרת פנטזיה למבוגרים).
              הטוויסטים, הפתעות, סילוק הדמויות המרכזיות ללא הרף –
              זה נטו מרטין.
              מי שמצוי בסוגה יודע כמה רעש הספר עשה בקרב האוהדים בזמן אמת.
              .
              ברגע בו הסדרה הדביקה את מרטין ולא הייתה ברירה אלא לכתוב קו עלילתי,
              ברור היה שזה לא יהיה אותו הדבר. אין הרבה מרטינים.

            5. גיא, מרטין אמנם לא כתב בפועל אבל אם זכרוני אינו מטעני הוא זה שנתן להם את הקו המנחה, גם אם הוא לא כתב את העלילה בפועל.
              חוץ מזה מי כבר היה יכול לרגש במוות שלו? אריה? ג'ון? (הלוואי שג'ון. איזה איש מצ'עמם) סנסה? טיריון? איך שדני התפתחה בעונה האחרונה ושהיא מתה זה האמא של ההפתעות

            6. ברט בראון: להריץ פיקאנדרול בכל הגרסאות שלו (במיוחד בגרסה הספרדית) ולהפסיק עם המוטיון אופנס המטומטם שלו שלמד מהספרס להוריד את הורפורד לספסל, לתת למילטון דקות ותרגילים שהוא שוטר טהור ולא לשלוח אותו לקפוא בגי ליג .
              .
              במקום בוילן להנחיל סגנון משחק מהיר עם הקבוצה של הטיסנים ששם, לא לתת לזאק לבין ISO ולהפוך את וויט הסופר כישרוני לספוט אפ שוטר… וזה רק על קצה הקרחון יש עוד המון דברים שאפשר לעשות, אני אכתוב פוסט שלם בהזדמנות כיוון שיראה בדיוק איזה תרגילים ושיטת משחק כל קבוצה צריכה להריץ (זה פוסט שלם לכל קבוצה)
              .
              לגבי המנגרים רק לראות את החוזים שנותנים לשחקנים , ולבכות אבל זה לא כסף שלהם . הכדורסל בסופו של דבר הוא לא משחק כל כך מסובך.
              .
              לגבי הפרק צילמו אותו שלא רואים כלום אתם רציניים, שרפו מילוני דולרים לפח מחשבה קטנה לא עלתה להם שבסדרת טלוויזיה צריכים לעשות אותו מותאם כדי שיוכלו לצפות בו בטלוויזיה , בוא נגיד את האמת חכמה זה לא

            7. אני שוב נכנס לזה? מי היה מאמין.
              הבעיה היא שהטלוויזיות של רובנו לא מכויילות כמו שצריך. על טלוויזיה שהצבע בה מכוון כמו שצריך היינו רואים את הפרק בצורה נהדרת (וזה משיחה עם אחת מאנשי בקרת התמונה הטובות בארץ. הייתי חייב לשאול אותה על הפרק הזה).

            8. ברוך אני אשמח לראות פוסטים שלך עם הדגמות כי א' אני בטוח שזה יהיה מעניין וב' עד שלא תדגים הקביעות הללו הם לא ממש תופסות
              שיקגו: שיחקו בקצב ממוצע. בוילן בנה שם הגנה די טובה בסופו של דבר והם אחת הקבוצות שחוטפות הכי טוב את הכדור מה שמוביל ללא מעט סלים קלים במתפרצת. הם הקבוצה השביעית בנקודות במתפרצת. מה שאין להם זה מספיק טוב כאן ועכשיו זה רכז (ווייט בהחלט יכול להפוך לכזה אבל הוא עדיין לא שם) והם לא לחינם במרתפי הליגה מבחינת יחס אסיסט/ איבוד. בוילן – בכדורסל הוא מבין ביחסי אנוש קצת פחות.
              פילי באמת משחקים הרבה יותר עם מילטון. אין ספק שבראון יכול להוציא מהקבוצה הזו יותר אבל איך פיק&רול ישפר את המצב? (ומה זה לעזאזל פיק&רול ספרדי?)
              .
              בקיצור בשביל שיהיה אפשר לקחת ברצינות את הטענות שלך אתה צריך לכתוב על זה פוסטים עם דוגמאות ואז באמת יהיה אפשר לדון על זה. שם יכול להתחיל דיון אם באמת היית בעמדה של המאמן האם היית יכול להיות טוב יותר.
              .
              לגבי אותו פרק. אני זוכר שהמפיקים בעצמם התבאסו אחרי שהם שידרו אותו והבינו את גודל הטעות. לאנשים שיצרו כזאת יצירת מופת מותר להתגלץ' מדי פעם במיוחד לאור הטיעונים שרשמתי לעיל על האוונגרדיות שלהם (כן הם היו צריכים לעשות ניסוי גישוש ולעשות דקה או שתיים של לחימה בחושך בשביל להבין שזה לא זה. קורה)

            9. יש לי טלוויזיה שקניתי ב4 אלף דולר ולא ראו כלום, אחרי זה ניסיתי לראות אפילו במסך של האייפון שהוא בהיר יותר ואני לא מכיר מדוייק ממנו מיותר לציין שלא ראו כלום, ומה זה לכייל טלוויזיה , תוכנית טלוויזיה אמורה להיות מותאמת לצפייה בכל טלוויזיה, הגיון פשוט

            10. א) וואו, אז זה יקר. זה בטח מכוון כמו שצריך. ואתה יודע כי לך יש עין שמנוסה בדברים האלו.
              ב) תקשיב לחגי ותפסיק להיות ראש בקיר. אתה לא מבין בהכל, אתה לא מבין ברוב הדברים. כולנו לא מבינים ברוב הדברים, אבל אנחנו מוכנים ללמוד. אני פורש שוב מהדיון. אם יום אחד תהיה מוכן להקשיב לאנשים אחרים ולשמוע מה שהם אומרים, אני פה.

            11. מה זה גילו את הטעות? אתה חושב שלא ידעו אותה לפני מישהו צריך לשלם במשרה שלו, איך לא צפו בפרק במסך נורמלי.
              .
              בוילן ניסה להנחיל את סגנון המשחק האיטי שלו בקבוצה שהיא סופר אתלטית בדומה לקיד במילווקי בזמנו, אני לא מדבר בכלל על היחסים הבין אישיים.
              .
              לגבי פילי מה שבראון עשה זה לקחת את שיטת המשחק שלמד מפופ ושם אותה בקבוצה למרות שאין לו את השחקנים המתאימים לכך, פיק אנדרול ספרדי זה פיקאנדרול ספרדי ב4 ורציות שמתפצלות בהוורסיה המוכרת זה פיק אנדרול עם חסימה נוספת לחוסם (יוסטון לפני שגילתה שהארדן כל כך יעיל בבידודים הייתה מריצה אותו לא מעט ).

            12. ודרך אגב אין לי מושג בלכוון ולכייל טלויזיות, אני פשוט מחפש באינטרנט את הטלוויזיה הכי טובה ומזמין אבל יש לי 0 הבנה בטלוויזיות, אני גם לא רואה סיבה להתעסק בטלוויזיה כדי להתאים אותה לצפות בתוכנית, לפי ההגיון הבסיסי זה אמור להיות הפוך התוכנית אמורה להתאים את עצמה לטלוויזיה.

          2. ברור שאני לא מבין ברוב הדברים אף פעם לא התיימרתי להבין, אבל יש אנשים בעמדות מפתח בכדורסל / בפולטיקה שההבנה שלהם שואפת ל0 , ליצמן ושר הבריאות? מג’יק וGM …הם הגיעו לעמדות על ידי פרוטקציות ולא על ידי כישורים וגרוע מכך שהם לא מעסיקים אנשים שמבינים בזה. בתחילת שנות ה80 התחלתי להשקיע בנדלן, היה לי אפס הבנה באותו תקופה בתחום הזה ולכן השתמשתי בידע של אנשים שמבינים הרבה יותר ממני כדי להצליח

        2. מה זה כל דבר לטעמו, אתם די מצחיקים, העונה האחרונה נכשלה מבחינת איכות , לא סתם היא קיבלה דירוג כל כך נמוך מהמבקרים ומהצופים שאתה כל הזמן נשען על הדירוג שלהם בבחירות לאולסטאר, אבל כשאתה רוצה כל אחד לטעמו מחזיק את המקל בשני הצדדים כבר אמרנו, גיא אפשר להעביר גם את תחושת חוסר ההונים במלחמה כשהצופים אשכרה רואים משהו (דנקרק הוא דוגמה טובה)
          .
          הרבה מעולם הקולנוע עובד על פרוטקציות , תשכבי עם הבמאי תקבלי תפקיד X, תכיר את ההפקה תהפוך לבמאי ….
          .
          גם לתסריטאים יש חלק כבד באשמה בירידה של הסדרה , על זה משלמים להם כסף לכתוב תוכן איכותי לסדרה מעניין אותי מי בבקרה עבר על התסריט ואמר שזה טוב, איך פרק שלא רואים כלום יכול להיות טוב

          1. כרגיל, המון מילים, 0 סימוכין.
            .
            כאשר מתנערים מהאקסיומות שלך (דרוג הצופים), מגלים שבקרב הציבור הפרק נתפס כלא רע בכלל. ציון 7.5 ב-indb, גבוה מהציון של רוב פרקי העונה.
            .
            הכי משעשע, זה הצורך הבלתי נשלט להתווכח על הכל. אתה באמת מנסה להוכיח משהו לגבי דבר שהוא נטו שאלה של טעם?…

            1. כרגיל המון מילים 0 סימוכים
              גיא זה הפרק שהושקע בו הכי הרבה בהיסטוריה , בעונה שהדירוג שלה נמוך משמעותי מהשאר , מצחיק שאתה משווה אליו פרקים רגילים ולא פרקים שהתרחש בהם קרב ,כבר כתבנו דמגוגיה באתר , תשווה לי בבקשה את הציון שלו לעונות הראשונות או לקרבות אחרים בסדרה מה הדירוג שלו אני מוכן להבטיח לך שבלי לבדוק בין האחרונים.

            2. ברוך מסכים על הרבה דברים אבל שריברבת בטעות את ליצמן לכאן כי זה הדימוי התקשורתי שיצא לו .
              האמת הפוכה .
              1. הוא היה הראשון לסגור את השמיים בארץ
              2. ראה את מבחן התוצאה ביחס לארה"ב.

              3. אני שמעתי בעל מקצוע בכיר מאד ( מנהל שערי צדק כ 30 שנה הלא הוא פרופסור הלוי ) אומר על ליצמן שהוא שר הבריאות הטוב ביותר ללא תחרות מקום המדינה.

            3. יש משמעות אדירה לאקלים בישראל בטח ביחס לארהב לכן להשוות תוצאה זה לא בדיוק נכון , אצל הדתיים ובתל אביב הייתה אפס הפרדה ואפס התייחסות למחלה, אנשים שמו פס מסיבה מסויימת מספר החולים ממשיך לרדת

  7. מסכים עם ברוך כרגיל. העונה האחרונה של משחקי הכס היה פח. בכלל מעונה 4 זה הפך לפח. גם goz היה מאכזב הפרק האחרון נצמדו יותר מידי לסידרה המקורית. אפשר היה להוציא מעדנים מהקרב

    1. בתור סדרה שהרעיון הכללי שלה דומה למשחקי הכס, הם היו חייבים לספק פרק אחרון לא מובן ולא טוב במיוחד כדי להישאר נאמנים למקור

כתיבת תגובה

סגירת תפריט