סידני VS סידני צפון

בארץ האנשים השמחים אוסטרליה הספורט החביב זה ספורט שאפשר לשחק שיכורים לכן הרוגבי תפס ישר ואחרי כמה זמן השיכורים ניסו לשחק כדורגל עם הרוגבי וככה נוצר האוסטרליין רולס פוטי (רשמית זה כדורגל גאלי שהמקומיים שחקו בכדור רוגבי).
כיוון שתושבי סידני בזמנו היו פחות שיכורים הם המשיכו עם הרוגבי בעוד שבחוף הדרומי והמערבי העם בחר לשחק פוטי. שבוע שעבר נערך הגמר הגדול בפוטי והשכונה הקודמת שלי הוט'ורן ניצחה את שכונת פרימנטל במשחק שכונתי מול 110,000 אלף אוהדים שמרביתם הגיעו מסינגפור.. (פרטים בפוסט הקודם).
השבוע זה התור של החוף המזרחי ובמשחק הגמר הגדול ברוגבי ישחקו התרנגולים מסידני נגד הקבוצה ממנאלי (שכונה צפונית) ואיזה קרב זה יהיה! אבל לפני זה כמה מילים על הספורט הנפלא שקוראים לו רוגבי ליג.


יש משהו בקולוניות לשעבר של אנגליה, שהם לוקחים ספורט אנגלי שעובד מצויין כמו קריקט, קצת טלפון שבור ותרגום למבטא אמריקאי הוא נהיה פתאום בייסבול. אז הרוגבי ליג זה וורסיה של רוגבי שמושחקת רק באוסטרליה וכמובן שכמו שהNFL היא הליגה הטובה ביותר בעולם לפוטבול אמריקאי גם ה NRL האוסטרלי היא הליגה הטובה ביותר לרוגבי מסוג רוגבי ליג. פשוט כי בשאר המקומת משחקים רוגבי יוניון.
תקשיבו לעדו! אין משחק בו כמות האמבולנסים שעוזבים עם שחקנים פצועים מהמגרש גדולה יותר. בואו נראה מה מה המצב של הרוגבי לעומת הפוטבול שמשחקים בממפיס:
ברוגבי האוסטרלי אין כריות בכתפיים, אין 4 נסיונות לעבור 10 מטר ואין מכשיר קשר בקסדה למה אין קסדה… אין צוות הגנה של מקררים שיגן עליך וגם אין עוד קבוצת הגנה שתתן לך אוויר אחרי שתיקלו אותך 3 מפלצות של 150 ק"ג כל אחד בזמן שניסית לתת טריי.
יש גברים אחד אחד ובשנים האחרונות הם אפילו לא שיכורים שהם עולים למגרש.
הם מצויידים במכנסיים קצרות כמו שלבשו לפני מייקל ג'ורדון חזה שרירי והרבה זיעה מסריחה!!


החוקים ברוגבי ליג מאד פשוטים:
– 5 תיקולים לתת בשביל לעבור את כל המגרש ( 90 מטר) ולתת טריי. באנד זון!
– את הטריי צריך לשים על האנד זון עם כל היד. לא כמו האמריקאים שרק צריכים לדרוך באנד זון
– אסור למסור קדימה עם היד
– מותר למסור בבעיטה עם הרגל לכל מקום במגרש
– לקבוצה המגינה מותר לתקל רק את מוביל הכדור
– לקבוצה המתקיפה אסור לבצע חסימה למוביל הכדור.
– 2 מחציות של 40 דקות. הפסקה של רבע שעה באמצע.
זה אפילו יותר פשוט מהרוגבי יוניון למי שמכיר.
אז למה זה המשחק המסוכן בעולם עם הכי הרבה פציעות ופציעות קשות?


הדרך לטריי עוברת דרך חומה שמייצרת הקבוצה המגינה, והקבוצה המתקיפה צריכה למצוא פרצות בחומה בזמן אמת תחת המון לחץ פיזי. לכן גם הרוגבי היה הסימולציה האופטימלית לקציני הצבא הבריטי בזמנו.
מותר לתקל בכל דרך מתחת לצוואר כי כבר היו מקרים.. ואחרי התיקול בשביל לנוח כדאי לשכב על שחקן ההתקפה שמחזיק את הכדור.

אין מעבר!!

אז איך פורצים חומה?
– מתעלקים על שחקן הגנה אחד ופורצים רק דרכו עד שבדקה ה50 נגמר לו הכח והוא החולייה החלשה.
– מעברים מהירים ימינה ושמאלה עם הכדור מרווחים את החומה עד שנוצר בה רווח שהרץ (שחקן נמוך ורזה) יכול לפרוץ
– ריצת עמוק של מגן (150 ק"ג של שרירים ושומן) לתוך החומה, חידוש מיידי של המשחק וריצת עמוק של עוד מגן לאותה נקודה בחומה וחוזר חלילה
– בעיטה מעל החומה ותפיסת הכדור תוך כדי ריצה.
למאנלי (צפון סידני) יש את ההתקפה הטובה בליגה. הם עושים הרבה מסירות (מעבירים מהירים בין צד שמאל של המגרש לימין) ומייצרים הרבה ריצות ופריצות של החומה. הרוגבי שלהם מרהיב!!
לעומתם התרנגולים מחזיקים בהגנה הטובה בליגה ויש להם רץ לטיני (הייררה) שבמקום זיעה יש לו סבון חלקלק, קשה מאד לתקל אותו והוא תמיד שווה טריי או שתיים במשחק.
מאד חשוב. לתרנגולים יש יותר תושביי איים (מטבעם אנשים גדולים חזקים וזריזים) בקבוצה. ובמהלך הפליי אוף הם נצחו 4:0 את מאנליי מ-2 פנדלים.
המשחק יהיה בזמן מקומי סידני 18:30 יום ראשון.
כל מי שאוהב פוטבול אבל לא סובל את ההפסקות המרובות או את האלמוניות של השחקנים מתחת לקסדה, אתם מוזמנים. חינם אין כסף ב LIVESHARE!!

עד המשחק אתם מוזמנים לקונצרט של מאנליי

 

http://youtu.be/2YChOgHhO48

משחק מלא של בריסביין נגד מאנלי

 

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. הבעייה ברוגבי היא שאין שם כל בקורת על זעזועי מוח, כפי שהתחילו בארה"ב בפוטבול, עם עונשים רציניים ביותר על טאקלים בראש. בארה"ב ישנם היום דוח"ות ומחקרים ללא סוף על פציעות בפוטבול. לצערי ברוגבי הכל בינתיים פתוח לחלוטין.

    1. בפוטבול תסלח לי יש חוקים של חיות וזהו משחק ללא קוד כבוד.
      אני מדבר בעיקר על פגיעת הראש שנובעות מנסיון לשתק את הטאלנטים על ידי שמתקלים להם את הקסדה. בהוראה ישירה מהמאמן בלי שום קשר למהלך המשחק.

      ברוגבי יש קוד כבוד, אומנם משחקים חזק וקשוח אבל לא בשביל להרוג ולפצוע. אין הרבה חוקים אבל 2 החוקים העיקריים הם:
      מותר לתקל רק את מוביל הכדור. אסור לתקל מעל הצוואר.
      העונש הוא כרטיס צהוב וללא חומה מלאה אתה מפסיד לקבוצה שלך את המשחק.

  2. עידו
    הגולשים כאן יותר מדי עצלנים מללחוץ על הלינק. צריך לתת להם את הדבר האמיתי. משום מה ניכנס פעמיים כי בפעם הראשונה חשבתי שלא ניכנס. אז מחוק אחד או השאיר את שניהם: טובים השניים מהאחד!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט