בשביל מה יש חברים – חלק א/MBK

בשביל מה יש חברים – חלק א/MBK

הסיפור הזה מתחיל אי שם בשנת 96, אז שירתתי בבסיס שבטה. השקמיסט בבסיס יצחק סמוכה שהיה מכונה בפי כל -"איציק סמוחטה". הוא היה בחור די חביב וכאחד הלקוחות הכבדים של השקם הוא היה סוג של חבר טוב, התחברנו כי שנינו הינו חולים על ספורט אני על מכבי תל אביב והוא על בית"ר ירושלים.

סמוחטה היה קומבינטור לא קטן והיה מאוד מקושר בירושלים. היו לו חברים ששיחקו בבית"ר שהייתה קבוצה די רותחת באותם שנים. הוא היה מצ'פר אותי בכניסות לאומן 17 למסיבות הכי טובות שהיו בעיר. סמוחטה די אהב אותי בעיקר לאחר הפעם שאפשרתי לו להכנס לבסיס עם הרכב שלו כשהייתי הש.ג. מירו בן ז'ינו ששמר איתי היה חורפ ברוב השמירה ולא התעניין בנעשה, דאגתי לשמור איתו במוצ"ש שהיה יום יבש בלאו הכי בש.ג. בן ז'ינו נחר כמו מסור חשמלי בנגרייה מרחוב הרצל, סמוחטה נכנס עם רכב של בן דוד שלו שהיה רכב אספקה של קוקה קולה ופיצץ את המקרר בשק"ם בפחיות שנתפסו במזרח ירושלים והיו מיועדות להשמדה. הוא הצליח לייצר לעצמו הכנסה חודשית די גדולה מהעניין והיה מצ'פר אותי בפחיות של קינלי וספרייט. ככה אחת לשלושה חודשים אני ובן זינו היינו שומרים במוצ"ש גם שכהיינו פז"מניקים וסמוחטה היה גוזר קופונים על הפחיות. לא היה אכפת לי ידעתי על הרקע הלא מזהיר שלו וחשבתי שאני עוזר לחבר.

בעוד שבבסיס קראו לו סמוחטה הכינוי שלו אצל החברים בירושלים היה קיקו על שמו של חלוץ נבחרת ספרד ואתלטיקו מדריד – קיקו נאברז. הם נראו כמו תאומים שהופרדו בלידתם.

קיקו נבארז האורגינל

לאחר השחרור איש איש פנה לדרכו והייתי בקשר די רחוק עם סמוחטה. הוא היה מארגן לי כניסות ל VIP לאונג' של האומן ולמסיבות אחרות באזור. בעוד שאני עשיתי טיול לדרום אמריקה והתפנתי ללימודי אדריכלות.

קיקו עשה גדולות בתחום השואו ביז. יום אחד ראיתי כתבה על ה"רוק" סטאר של עולם הדוגמנות בישראל, האיש שגילה את שירלי דגן הדוגמנית מס 1 בישראל, את נערת גלגל המזל ואת המגישה הלוהטת של ערוץ הבידור. התמונה הסתדרה לי אבל השם….

הוא החליף את שמו לקיקו בר מוחא(שם המשפחה של אימו) והפך למגלה כשרונות וסוכן דוגמניות מאוד מצליח. הוא אפילו היה מזמין אותי מידי פעם לסוכונות שהוא פתח בתל אביב והיה מנסה לשדל לי בחורות.

"תשמע, הדוגמניות זה עיסוק צד. הכסף הגדול פה זה שירותי ליווי. יש ביקוש גדול מאוד לבחורות. אתה לא יודע כמה כסף בן אדם מסכים לשים על פרצוף יפה שהוא ראה על פרסומות או שלט חוצות. הנה מירי בן לולו, עשתה 20 אלף שקל מהפרסומת לבגד ים של אוברזון ואפילו קיבלה שער בלאשה אבל מה? עם הבן אדם הנכון, בערב הנכון היא תעשה גם 25 אלף ואני מדבר איתך על ירוק שחור שנכנס לכיס. אני גוזר את ה 30 אחוז שלי. בחודש טוב עם 10 פגישות זה 75 אלף ירוק שנכנס שחור"

"תשמע סמוחטה, אתה מבין שאתה פימפ לכל עניין ודבר?"

קיקו עושה חיל בעסקי הדוגמנות

"עזוב אותי בחייאת אבוס עיינק, הכל נעשה בהסכמה והלקוחות שלי זה השומן והאורז של התעשייה בישראל, יש שחקני כדורגל, סטארים מליגת הכדורסל, עורכי דינים, רופאים ואפילו יש לפעמים תיירות חוץ אם יש איזה תייר מיליונר שרואה פרצוף שאני מייצג על קטלוג אופנה בינ"ל אני סוגר לו את הפינה. זה מצווה תאמין לי וגם הבחורות יודעות שלכל דבר יש מחיר. מתיחסיים אליהן סוכר,תאמין לי. מי שיתנהג בית שימוש אני שולח אליו 2 קווקזים יבוא אישי מארמניה שיאשפזו אותו בפנימית ג' של אסף הרופא"

"בחייאת סמוחטה, אומרים השמן והסולת אבל למה לך להתלכלך ככה?"

"אתה היית ונשארת תמים, ואל תקרא לי סמוחטה, זה לא טוב לעסקים. או בר מוחא או קיקו עם שם כמו יצחק סמוכה הייתי מוכר גויאבות בשוק מחנה יהודה"

בבית שם גדלתי היינו חבורה מאוד מגובשת של חברי ילדות. אני שכבר השלמתי את לימודי האדריכלות, דורון שהיה טייס F15, יניב שהיה פרוע מאוד והגיע מבית מפוצץ בכסף והיה סוג של יהולמן/יבואן, שחר ואורן ששירתו בממר"מ. בעוד שחר היה בסדר עם בנות והתחתן עם ורד קצינת ת״ש בבסיס שלו. אורן לא היה פעיל עם בנות והיינו בטוחים שהוא בתול. לכולנו היינו חברות, יניב שמר על אורח חיים פרוע ואורן למרות שעבד בסטארט אפ לפני אקזיט עדין גר עם ההורים בדירה הישנה שלהם בדרך נמיר פינת הרצוג.

יניב היה מקניט אותו – " אורן, איך תוציא את הבולבול מהניילונים אם אתה עדין גר עם ההורים? ,תהיה בן אדם תמצא לך דירה באזור באזל עם שותפה פגז ובאיזה ערב שהיא תשב עם דמעות ותגעגע לאקס שלה תצא ערום מהמקלחת ותראה לה מי הבוס בבית!"

אורן היה מחייך וממשיך בשלו.

למרות שלכל אחד היו את החיים שלו, בכל יום חמישי בערב היינו נפגשים בדירה של יניב לצפות יחד במשחקים של מכבי תל אביב. אפילו היינו יחד ב 2000 וב 2001 בפיינל פורים בסלוניקי ובפריז. יניב שכסף לא הייתה בעייה אצלו דאג ל 5 כרטיסים למתחם ה VIP לכולנו. נשאר רק משחק אחד לעבור ולהגשים את החלום. זכייה בגביע אירופה בתל אביב.

המשחק מול ז'לגיריס נפל על היום הולדת של 27 של אורן. חשבנו איך לחגוג לו. יניב שהיה הבוטה מביננו אמר " אני חותם לכם, הוא בקטע של גברים. בואו נשלח אותו לטיול בסן פרנסיסקו ונדאג לו לביקור בבר הצדפה הכחולה".

דורון אמר ליניב " יש לך מזל שהשארתי את האקדח בבית, את כל התעודת בגרות שלך אתה חייב לבן אדם וככה את מדבר על חבר טוב?"

שחר שעבד יחד עם אורן בסטארט-אפ זרק פצצה לחדר שאמר – "יניב יא חרא, תפסיק לבלבל במוח. הוא לא בקטע של בנים בכלל אתמול במשרד יצא לנו לדבר על בחורות והוא אמר שמיכל פרצ'ינסקי הדוגמנית היא הטעם שלו ויום אחד הוא יביא אקסיט ועוד ייתחתן איתה"

"הופה" אמר יניב. "זרקת משהו אש" אז הוא פנה אליי וזרק -" מה החבר שלך מהצבא אבו סמוחטה? הוא אולי הסוכן שלה? הוא סיפר לנו בזמנו על העיסוק הצדדי שלו"

"שלא תעיז"

היה מאוחר מידיי….

"הלו קיקו? זה יניב חבר של בורג, איך הולך? אתה יודע מי הסוכן של פרצינסקי?"

מאותה נקודה זה כבר היה מאוחר מידיי. יניב הינדס את המאסטר פלאן שלו יחד עם סמוחטה. סמוחטה סיפר שהיא ממש לא בקטע וזה עולה לו על העצבים והוא שיכנע אותה ללכת על זה תמורת עשיירה בדולר והוא חוסך לנו את העמלה שלו בגלל שהוא אוהב את אורן.

התוכנית הייתה שנשב לראות את המשחק ומיכל תכנס במחצית, היא באה לבקר חברה שגרה בבניין והיא תגרור את אורן לחדר ותיתן לו את המתנה הכי גדולה שהוא רק יכול לדמיין.

יניב אמר – "רק שלא ישפריץ על עצמו כשיראה אותה בדלת"

יניב כבר סגר את הכל כולל שיחה עם מיכל, הוא הבטיח לצ'פר אותה ב 2000 דולאר ואפילו סיפר לה על הפוטנציאל הגלום בסטראט-אפ של אורן כהשקעה בטוחה לעתיד.

…….To be continue

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. מידן, טוב שחזרת אלנו. גם אני חוזר לכתוב מהבית אחרי הפסקה של כחודשיים בהם כתבתי רק מהעבודה.
    תכלס השארת אותנו עם הXXX ביד במתח. אז תסיים את המצאת הסיפור ותן לנו את החצי השני.
    רק שיחזירו כבר את הכדורגל-כדורסל וגם את ענייני דיומא של הופס כי הבונדסליגה חוזרת השבת ויהיה רותח!

  2. מעולה מידן, התגעגענו
    רק שאלה- הורדתם מפה את כל הפוסטים של מנהרת הזמן ולא העלתם את כולם בפוסטאפ, מתי הם יחזרו?

  3. מידן, האם אתה היית האדריכל של הבית שהתמוטט בעיר התחתית ברח' יפו? הבנזונה כמעט נפל עלי וקבר אותי. אמרו לי שמישהו שהיה נהג טכסי ושיחק אותה אדריכל שירטט אותו בבאר של מושיקו ברח' המלכים על נפקינג
    כיף לקרוא אותך כאן. זה פשט נראה טבעי.

  4. וואוו, קול…אז הופס זה לא רק כדורסל, אשכנזים וחנונים אה?
    טוב לדעת. מנחם וגם מרגיע.
    אהבתי. מגניב תחת.

    אני אומר הוא נכנס לחדר בזמן המשחק ויצא עם התחתונים בחוץ כשדרק שארפ זרק לסל מאשר לגמור עם מיכל פרצ'ינסקי.
    ה 10K הלכו אך שמהות הסיפור הינה השאלה :
    "מהו המושג "ערך" כאשר קורים ניסים בעולם הספורט עם חברים מנגד לתאוות הגוף, הנפש…ונערות ליווי יוקרתיות?"
    "האם האגו הזכרי הוא עד כדי כך פשוט…שהוא זקוק רק לספורט בכדי לחוש אושר והגשמה אמיתית?"
    "עזבו אותכם כסף ובחורות…האושר הגדול נמצא באהבה…"

    מחכה להמשך…

  5. מידן תודה רבה 2000 דולר על בחורה זה לילה שהוא הצגה היו לי בימים יפים במיאמי ובווגאס הוצאות הרבה יותר גדולות על בחורות,קלטתי מהר מאוד שרוב האמריקאיות במיאמי בLA ובווגאס… גולדיגריות וניצלתי את זה עד תום

כתיבת תגובה

סגירת תפריט