היום לפני 35 שנה: מילה שלי – התפילה עזרה. הניקס זוכים בבחירה '1' ובפטריק יואינג / מנחם לס

סטרן משמאל ודבושר מימין

אני אפילו מכיר את הכנסייה שדייב דבושר הלך להתפלל בה בבוקר של ה-12 למאי, 1985, ולבקש מג'יזוס שפעם הלך יחף ב הרי הגליל שאולי הוא יכול לעזור ולאפשר לניקס לבחור ראשונים, וכמובן בפטריק יואינג מג'ורג'טאון: שם הכנסייה – ממש ליד מגרש הגולף ואוניברסיטת 'אדלפי' ? 'סיינט ג'וזף קתדרל'"

דהבושר גר בגרדן סיטי, כמה בתים מביתי. כשהגעתי לגרדן-סיטי – אחת הערים הוותיקות, העשירות, וכנראה גם הגזעניות ביותר בכל לונג איילנד – גרו שם רק 50 משפחות יהודיות. אפילו בית כנסת לא היה שם. אז למה בחרנו לגור שם? כי גרדן סיטי היא הבית של אונ' אדלפי. מיד אחרי שרינה ז"ל ואני הגענו, ניפתח בית כנסת חדש כי האוכלוסיה היהודית צמחה כמו צמח המנטה.

דבושר – הבוס וה-GM של הניקס אז – היה מגיע לכל משחק ביתי של הניקס ברכבת לונג-איילנד ריילרוד שהיתה לה תחנה במרחק הליכה מהבית, והרכבת של 5:35 אחה"צ היתה רכבת אקספרס שהגיעה לפן סטיישיון (שהוא הבייסמנט של המדיסון סקוור גארדן) ב-35 דקות. אילו לקח את מכוניתו וניסה את הלונג איילנד אקספרסוויי – כביש I-95 – הוא היה צריך לצאת מביתו ב-3 אחה"צ. כמה וכמה פעמים כשהוא החליט לא לשבת בתאים השמורים, ישבתי לידו או לא רחוק ממנו. הוא היה פעם אחלה של שחקן, וב-1985 היה אחלה של אדם: פשוט, לא מתנשא, וחביב לאללה.

אני זוכר כאילו שזה היה היום כשלפני סיום אותה עונה – אולי 8 שבועות לפני הדראפט – ישבתי פעם לידו והוא אמר לי שהוא מקווה כל כך להיות בר-מזל ולבחור בפטריק יואינג. "הוא יכול לשנות את כל הגורל שלנו". אבל אחרי כמה דקות הוא נאנח: "אף פעם לא זכיתי בשום הגרלה. אף פעם בכל ימי חיי. אולי הפעם? אולי סוף-סוף גם תורי יגיע?"

מהניו יורק טיימס:

And when he arrived at the Starlight Room of the Waldorf Astoria he was presented with a Knick button that had a blue-dyed rabbit's foot attached to it, but he shrugged and handed it to an onlooker. At the National Basketball Association Draft Lottery that would determine Patrick Ewing's future, if not his own future, Dave DeBusschere preferred to depend on the power of a small prayer he had said at the 9:15 Mass this morning at St. Joseph's Church, not far from his Garden City, L.I., home.

ף:דבושר, קתולי אדוק ומאמין בכל נימיו, הוסיף:

"I said some prayers, like I always do, and then I thought, I'll be a little selfish and ask for Patrick Ewing in the lottery."

סוף סוף הוא זכה במשהו גדול: בגודל 2.14 מ' בשם פטריק יואינג. 'מישהו' היה עם הניקס בערב הדראפט. אלוהים? אולי. אבל מיד אחרי שהבחירה מס' 1 נפלה על ברכיו של דבושר החלו להופיע כל האפשרויות ל'סידור' מוקדם. אתם יודעים, בטייה ואונאה בבחירה. ה-NBA רק עלתה על גל רציני של יציאה מתקופת הסמים ומה לא, וניקס ברמה של הסלטיקס או הלייקרס היה קרש הצלה אדיר לליגה. הליגה רצתה שהניקס תיבחר בפטריק יואינג.

כן?

הביאו הוכחות.

מיד התחילו לעלות כל מיני אפשרויות להטיית הבחירה לטובה הניקס.

אז מה אני, מ.ל אומר? 'היי, מישהי צריכה לנצח בבחירה הראשונה, לא? אז למה לא הניקס? אולי אלוהים שבשמיים נענה לתפילות דבושר, או שזה פשוט קרה. כמו שדברים אחרים קורים?'

"פטריק העלה אותנו לרמה גבוהה יותר אבל בין זה לבין אליפות המרחק עדיין רב" אמר אז דבושר. "אל תשדכחו שרלף סימפסון וקרים אולג'ואן אף הם לא זכו באליפות בעונה שאחרי בחירתם למס' 1", הוא אמר.

אני הייתי שם כשהעונה התחילה כמעט בכל משחק ביתי. כל הכבוד ליואינג אבל כשאתה עולה עם רורי ספארו כפוינט גארד, דרל וולקר כשוטינג גארד, ברנרד קינג כסמול פורוורד – אבל אחרי ניתוח רציני לברכו), ופט קאמינס כפאור-פורוורד, למה אתה מצפה?

דייב דבושר ידע שעבודתו רק מתחילה.

ומה בקשר להטייה וה'כיפוף' בבחירה?

איך היה אומר שימון? SHOW ME THE MONEY. האם הבחירה היתה 'מסודרת' למפרע כך שהניקס תיבחר ראשונה? תביאו לי הוכחה, ואז אפילו אני אשתכנע.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תראה את הסרטון מנחם
    רואים את ההקלה על הפרצוף של סטרן כשהוא מוציא את המעטפה עם הניקס

    1. גם דייויד סטרן אמר בין השורות שהוא היה רוצה שהניקס ינצחו, אבל יש מרחק רב בין לרצות לבין לעשות משהו.
      .
      בסדרה כדורסל סיפור אהבה נגעו בזה בצורה לא רעה, והתייחסו לכל המשמעויות שהיו למעשה כזה, כולל לאיבוד רישיון העו"ד של סטרן. הסיכום שהיה שהסכנה היתה גדולה בהרבה על הרווח, בנוסף לראיות מפוקפקות (המעטפה המקופלת), מובילות לזה שכנראה זה לא היה אירוע מכוון.

      1. ברור , גם לברון לא שותף פעיל בקלאץ ספורט כיוון שני יכולים להשעות אותו מהליגה שנים, ואין טמפטניג בליגה זה סתם דמיון .
        .
        ועכשיו למציאות ברור שהמעטפה הייתה כתובה מראש, וברור שיציגו את זה שהסיכון היה גדול בהרבה מהרווח, בדיוק כמו שאין סמים בליגה (הרי הסיכון הרבה יותר גדול מהרווח…) ברור שהכל מכור, הNBA זה הרבה יותר שואו מכדורסל, סטרן מכר משחקים אז מעטפה שתשנה את עתיד הליגה ?

        1. אי אפשר להסתכל על זה בעיניים שלנו היום.
          הליגה בשנות ה-80 היתה ליגה עם שידור של משחק אחד שבועי, כאשר מפרסמים מתנערים ממנה בבגלל שהיא מקושרת לאלימות ולא משדרת הצלחה. במציאות כזאת עדיף לקומישינר של הליגה לאבד את המשרה שלו ולא את הרשיון לעריכת דין (מטה לחמו האמיתי).
          אני לא חושב שהליגה נקייה, יש המון סיטואציות בהן היא שינתה את החוקים לטובת הכסף, אני רק אומר שבמקרה הזה רוה ההוכחות מראות שלא התעסקו בתוצאה (ברמה שאפילו בדין אזרחי השופט היה זורק את התובע מכל המדרגות).

          1. הזה אמצע שנות ה80 אחרי שהליגה תפסה תאוצה אדירה ואחרי חוזה טלוויזיוני חדש אל תתבלבל ותשווה לתחילת שנות ה80 (עזוב שמשחק המכללות הנצפה בהיסטוריה היה של בירד ומגיק) , הרייטינג של אז לא נופל מהיום,ובטח שהסיכון קטן עשרות מונים מהרווח , אני יכול להראות לך כמויות של מקרים שכביכול הסיכון לא שווה לייקרס קינגס … וגם במקרה הזה

        2. אגב, בשנים הבאות היו כמה וכמה מקרים בהם ה-NBA היתה יכולה להתערב לטובת הגרלת הלוטרי, בהבנה שהם ירוויחו מהמהלך (יאו מינג לשיקאגו וציון לניקס הן דוגמאות טובות), אבל המציאות היתה אחרת.

  2. אדיר דוק, רק מישהו שבא מיזראעל יכול לכתוב ככה על האמריקנים וג׳יזס שלהם. אפילו יהודי שנולד שם אין לו את הפרספקטיבה שלך. לפעמים ששואלים אותי מה לאמריקנים ולישראל אני אומר להם שרק פסיכים דתיים כמוהם יכולים להבין פסיכים דתיים כמונו ולהתאחד נגד הפסיכים הדתיים שבשאר המזרח התיכון 🙂

  3. הניקס הוא המועדון עם שווי שוק הכי גבוה ב- NBA נכון לשנת 2020, ואחד המועדונים הכושלים בליגה בעשור האחרון.
    אולי שיאמצו את מעשה דה בושר, ויתפללו חזק חזק לגאולה…

  4. מישהו יודע כמה לברון גיימס משלם לESPN ולכתבי החצר שלו , אני מהמר על 8 ספרות לפחות , דירגו אותו מקום שני בהיסטוריה לפני קארים עבדול גאבר (שמשאיר ללברון קילומטרים של אבק בכל נתון), קובי זל רק מקום 10 בדיחה, וסקוטי פין לפני הארדן

      1. הארדן לא רואה את פיפן , פיפן נהיה די אוברייטד בראי ההיסטוריה בסוף הוא היה שחקן הגנה ענקי ושחקן התקפה די מוגבל לא משתווה להארדן בכלל לא ביכולת לא בהשפעה. ללברון יש כמויות של ליקוק מהתקשורת והאדרה עצמית ה8 ספרות זה סכום מהראש אבל די מוגבל

    1. יפה שאתה חושב שמישהו מאנשי לברון שילם להם, ולא, אתה יודע, המשך פיטום המיתוס (אניח למשל מבלי להסתכל שג'ורדן במקום הראשון, כן? כי חלילה אין קשר בין המקרים) שמכניס להם כבר שנים כסף וימשיך להכניס עוד עשורים בעתיד.

        1. לא ממש הבנת אותי. וחשבתי שכשדחפתי את זאיון לרשימה זה מספיק.
          בקיצור – לברון לא צריך לתפוס את העיתונאים בחניון חשוך, להעביר סכומי כסף תמורת סיקור אוהד ובחירה ברשימה רנדומלית. כמו שאנחנו רואים עם ג'ורדן והריקוד האחרון – מנסים, ודי בהצלחה, להפוך אותם למיתוסים. מיתוסים כלכליים ורווחיים בע"מ. עצם הבחירה כל איזה חצי שנה ברשימה כזו ממשיכה לתחזק את המיתוס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט