טור ההופס של מל לשבת: "'ביג O' טוב ממייק, לברון, וקובי" (קרים)

 

איזה כיף כאן בנשוויל. אמש הסרטת לינסניטי לאנשי מדיה ומוזמנים כ-SNEAK PREVIEW, והערב טייס סטיבנס, קייסי ג'יימס, ושרה דרלינג ב-GRAND OL OPRI (הזקנה חשבה שקרי אנדרווד בקננצרט אבל נעשה שינוי בתכנית). מחר ב-1:00 אנחנו באיצטדיון: טנסי נגד קנזס סיטי צ'יפס (תסתכלו בפריוויו לפוטבול של אתמול), ומחרתיים ממשיכים למוביל, אלבאמה. אני הופך לרד-נק יותר ויותר. כשאני מגיע הביתה הדבר הראשון שאני עושה זה לקנות מטפחת על הראש עם דגל ארה"ב, ג'קט מעור, ו-'הארלי דיוידסון'. אם אתה על אופנוע סוזוקי כאן, אתה לוקח את חייך בידיך הנוהגות!

קרים: "אוסקאר רוברטסון היה טוב ממייקל"

 

איך אומרים האמריקאים? "WHAT GOES AROUND, COMES AROUND". קרים עבדול ג'אבר קרא בדיוק כמוך וכמוני את דעתו של מייקל כשאמר שאת לברון הוא היה מנצח ב-'אחד-על-אחד', אבל הוא לא בטוח שהיה מנצח את קובי. הגולשים עשו מזה "FIELD DAY" עם ויכוחים לכאן ולכאן. מי באמת היה מנצח. מי באמת הכי טוב. ומי היה יותר טוב ב-"חמש-על-חמש".

ואחרי קרא את הכתוב לא הפסיק לצחוק: "שהם יתווכחו כמה שהם רוצים, ולמעשה לא משנה מה תהיה המסקנה, כי יש אחד שהיה טוב יותר מכל השלושה באחד-על-אחד, שניים-על-שניים, או חמש-על-חמש, ולאחד הזה קוראים אוסקאר רוברטסון. 'ביג O' האחד והיחיד".

היום אין כמעט אדם שלא יסכים ש-MJ היה טוב יותר מלברון וקובי. אך כל המתווכחים שוכחים – או למעשה לא יודעים – שהיה שחקן שהיה נותן למייקל קרב על הכסף יותר מלברון או קובי, ושמו אוסקאר רוברטסון. אחד שיודע כי הוא היחיד שמכיר את שניהם מקרוב, ולמעשה שיחק עם אוסקאר ונגדו, ושיחק  5 או 6 שנים נגד MJ – הוא קרים עבדול ג'אבר. והוא סמוך ובטוח שאוסקאר היה שחקן טוב ממייקל. בראיון רדיו ב-ESPN RADIO בתכנית "PROBASKETBALL TALK", הוא אמר למראיינו פיליפ בארנט מ-"LAKER NATION" הוא אמר שאוסקאר היה "מכה את לברון וקובי בתחת – 'בוודאות' – והיה נותן למייקל 'קרב על הכסף', כשאני שם את כספי על אוסקאר כמנצח!". הסיבה? "לכולם היה SKILL. לאוסקאר היה SKILL ו-BRAINS".

הוא גם פירט:

 

He could rebound and box out guys four and six inches taller than him. He was ruggedly built. He had fluid, quickness and just understood the game. No flair, he just got the job done every night. Who’s going to average double figures in points, assists and rebounds?

 

אולי למייקל קשה לבלוע את המילים, אבל הוא היה זה שהתחיל עם "מי טוב ממי", אז בתיאבון. דבר אחד עליכם להודות: אני תמיד טענתי שהיחיד שניתן להשוותו למייקל היה אוסקאר 'ביג O' רוברטסון! אני בטוח שלברון וקובי – במיוחד לברון – מחייכים מאוזן לאוזן על שקרים האכיל את מייקל באותה תרופה שהור רשם במירשם שנתן לשני הצעירים. אבל קרים לא סתם מדבר: יש לו מספרים לבסס עליהם את מסקנתו על הטוב מכולם ב-G.O.A.T

 

LeBron vs. MJ vs. Oscar
Player PPG APG RPG FG%
LeBron James 27.6 6.9 7.3 49.0
Michael Jordan 30.1 5.3 6.2 49.7
Oscar Robertson 25.7 9.5 7.5 48.5

Via Basketball-Reference

היתרון של מייקל? כמובן: אליפויות. לאוסקאר היתה רק אליפות אחת בקריירה, ב-1971, וזה היה כבר בערוב ימו. מי היה הסנטר שלו? אחד בשם לו אלסינדור, ששנה אחת אחרי שינה כמובן את שמו לקרים עבדול ג'אבר, עובדה שבוודאי לא הפריעה לו לבחור באוסקאר כטוב מכולם.

אני ראיתי את שניהם. אני עדיין בדיעה שמייקל היה טוב יותר מאוסקאר, ואולי רק בגלל אופיו שלא קיבל הפסד בשום פנים ואופן, לעומת האופי הפחות אגרסיבי ותחרותי של אוסקאר. אבל לזכותו של אוסקאר שמור הישג אחד שהוא היחיד שהשיגו, דבר שהיום לא נשמע הגיוני כלל: עונה שלמה (1961-2, עונתי הראשונה בארה"ב וב-NBA!) עם ממוצע של טריפל-דאבל: 30.8 נק', 12.5 ריב', ו-11.4 אס'. הוא גם שבר את שיא האסיסטים של בוב קוזי לעונה עם 889.  מעט מאד יודעים עוד עובדה מהממת עליו: ממוצעו לחמש שנותיו הראשונות ב-NBA הוא טריפל דאבל של 30.3, 10.4 ריב', ו-10.6 אס'. פרט זה לא היה כלול בפוסט שלי עליו כאחד מ-50 האגדות!

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. מנחם אתה טועה ובענק.
    מייקל היה הגדול מכולם ואין על זה עוררין,
    ביג O טוב מאוד אבל חוששני כי אם היה משחק אם מייקל היה נאלץ להבריק ולצחצח היטב את נעליו לפני עלייתו לעמדת הראיונות.
    מייקל לקח אליפויות גם בלי סנטר אם לא הבנת…

    1. אני טענתי שאוסקאר גדול ממייקל? הרי בפרוש כתבתי שמייקל היה הגדול מכולם. למה שלא תקרא את המאמר שוב? מעצבן מגולשים שמקשקשים מבלי לקרוא את הכתוב.

  2. ניצן, יש הבדל ענק בין לקחת אליפות כחלק מקבוצה לבין משחק של אחד מול אחד.
    לצערי לא ראיתי מספיק את אוסקר רובינסון כדי לדעת איך הוא ומייקל באחד על אחד, , אבל אני חושב שזה דורש ניתוח של חוזקים וחסרונות מבחינת כל סוגי המהלכים הן בהגנה והן בהתקפה.

    מנחם, מה דעתך לעשות את זה?

    ואגב, אני סקרן מה תכנת ה MYSCHOENE היתה אומרת על זה…

  3. אחד על אחד שייך למגרש המשחקים ולא לליגה קבוצתית מסודרת.
    פעם ג'באר אמר שמניגולט ("העז") הוא השחקן הטוב בתבל.

    לעניות דעתי הדיון באחד על אחד הוא תיאורטי וכמעט מיותר.

    מג'יק היה פחות טוב באחד על אחד, אז מה ? זה מוריד מגדולתו בהרצת אחת הקבוצות המדהימות אי פעם ?

    כל הסיפור הזה מריח לי ממניעים כלכליים (למכור יותר מהתוכנה NBA 2014).

  4. כבר כתבתי על זה בפוסט עליו אבל הוא השחקן שאני הכי מצטער שלא יצא לי לראות משחק, יותר מראסל וצ'מברליין וכל הכוכבים. רק מהסיפורים והסטטיסטיקות תמיד האמנתי שהוא היה שחקן שלם טוב יותר מג'ורדן. אבל כמובן שדעתי בנושא לא מחזיקה מים כי מעולם לא ראיתי אותו משחק.
    מה שכן נראה לי שהאגדה של ג'ורדן טפחה מעבר למימדיו כשחקן, כשמנחם הוא אחד האחראים לכך בארץ 🙂

  5. הסתכלתי על יכולתו של אוסקר
    שחקן טוב, אבל איני חושב שיכולתו אז הייתה עובדת בכדורסל המודרני,
    בעיקר משתמש בקליעות מחצי מרחק.
    מצורף דקומנטרי עליו שבו כולם מהללים אותו, ג'רי ווסט אומר " זהו השחקן הכי טוב ששחקתי נגדו"

    https://www.youtube.com/watch?v=AbA_7L-FjqQ

  6. לדעתי ההשוואות אינן אפשריות.
    ביג O היה עצום בזמנו , כך גם קארים , מג'יק , מייקל , בירד , בריאנט , סטוקטון , מלון , דרקסלר , צ'יימברלין ,תראסל , קוזי , פיסטול פיט , ד"ר ג'יי , אייזיאה , וויד , שאקיל ולברון.
    כל אחד בתקופתו , בסגנון שלו ושל התקופה , וביחס ליריבים.
    יש לזכור גם את הסיקור העיתונאי , התיעוד הטלווזיוני , ההתפתחות הפיזית האנושית , חוכמת המאמנים , מערכי הסקואט , בדיקות הסמים , חוקי המשחק עצמם , מעמד השחורים בליגה , ועוד כל כך הרבה משתנים ומדדים שלא ממש מאפשרים השוואה אמיתית.

    כששואלים אותי מי לדעתי הגדול בכל הזמנים (לא הרבה שואלים , ועדיין…) אני תמיד מציין את הערכתי לקובי וג'ורדן ,
    אבל עבורי מג'יק תמיד יהיה מספר אחד.
    משהו באופן שבו הוא שיחק כל תפקיד על המגרש וידע לחבר ולהריץ את הקבוצה שגרמה לי להתאהב במשחק הזה.

    אני עדיין מתרגש כשאני צופה במהלכים שלו בוידאו.
    אז עבורי מג'יק הוא הגדל מכולם , אבל עבור כל אחד אחר …תחליטו בעצמכם.

    1. במנהיגות, וינריות, תחרותיות, לעשות את השחקנים שמסביב לטובים יותר אפשר להשוות ובאף לא אחד מהם אוסקאר לא עולה על מייקל ואף פחות טוב וכפי שאמרו הוא יכול היה לזכות באליפות ללא שחקן ציר רציני.

      לגבי העדפתך האישית, אתה יכול להגיד שמג'יק הוא הוא השחקן האהוב והמועדף עליך ביותר, אך לא (ואיני אומר שאמרת זאת אלא רק מדבר על העיקרון) הטוב ביותר כי הדברים שכתבת אינם שייכים למי יותר טו אלא לסגנון המשחק של הקבוצה.

      לגבי שאתה מזכיר את הערכתך לג'ורדן וקובי כשמדברים על הכדורסלן הגדול ביותר, ובכן יש שחקנים שצריכים לבוא לפני קובי ומעל כולם לארי בירד שבמכלול היכולות והתכונות על על קובי וגם אם קובי בגנון משחקו קרוב לג'ורדן ברמה המשחק בירד הרבה יותר קרוב לג'ורדן, והוא גאון כדורסל ברמה של מג'יק ועשה את השחקנים שסביבו לטובים יותר כמו מג'יק וג'ורדן ויותר ממה שקובי עשה ועושה זאת, מנהיג ווינר גדול יותר מקובי, קלעי מרחוק ומהקו גדול יותר, מוסר טוב בהרבה עם יחס אס'-אי' טוב יותר וחוטף טוב יותר. בירד פשוט עולה על קובי כמעט בכל יכולת ותכונה.

  7. אגב השאלה היא מי היה מנצח ב-1 על 1 ולא מי הכי גדול הכל הזמנים….אלה שתי שאלות שונות. אני כפי שציינתי לפני כן חושב שדוקא לשחקנים גבוהים יש יתרון ב-1 על 1 ולדעתי האקים היה מנצח את כל מי שמוזכר בהקשר הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט