1.הקאבס מחר, והלייקרס בעוד כמה ימים (וכל השאר) מתחילים להתאמן בשבוע הבא
לוס אנג'לס לייקרס הודיעה שהיא פותחת את מיתחם האימונים שלה ב-16 למאי. מיאמי היט, אטלנטה האוקס, ומילווקי באקס הודיעו אותו דבר (למעשה, הן מתחילות כבר בשבוע הבא (https://larrybrownsports.com/basketball/three-nba-teams-reopen-practice-facilities/549519. )
לפני כמה דקות הודיעו שהקאבס מתחילה להתאמן מחר (יום ששי). כל הכבוד להם. אני חושש לצאת מהבית לקנות אוכל בסופרמרקט כי אחרת גייל ואני נרעב למוות, אבל הקאבס חייבים להתחיל להתאמן. אתם לא מבינים? הם חושבים על הפלייאוף יותר מכל.על אטלנטה האוקס ומיאמי היא אני לא מתפלא: מושלי המדינות שם הם מלככי הדורה שטראמפ זורק אליהם. מושל ג'ורג'יה הוא יותר טיפש מילד בן 8 כשאמר שהוא לא ידע שיש דבר כזה ASYMPTOMATIC. הוא חשב עד לפני חודש שרק אם אתה שוכב חולה ובקושי נושם בגלל ה-CONVID-19 אתה מסוגל להדביק אחרים.
ומושל פלורידה הוא אטום, פודל של טראמפ. על קליפורניה אני מתפלא כי גם מושל המדינה וגם ראש העיר לוס אנג'לס הם אנשים חכמים.
כמובן שהמדינה חייבת להתחיל 'להיפתח'. אבל כדורסל הוא לא אחד הדברים החיוניים ביותר, במיוחד כשבאזור לוס אנג'לס – – (תקראו בעצמכם) – –
L.A County, home to 55% of California's COVID-19 deaths despite having only one-quarter of the state's population, saw its reported weekly death toll flatten for the first time: 380 deaths in each of the past two weeks.
סוף סוף מספר המתים 'מתיישר' ב-LA COUNTY: בשבועיים האחרונים מתו רק 760. בקאונטי של LA בו גרים 10.04 million לפי הפירסום האחרון (2019). כמה קרבנות קורונה היו בישראל על 8.68 million תושביה בשבועיים האחרונים? אין לי מושג אבל אני מאמין שפחות מעשירית מאשר בקאונטי LA.
אז אם בישראל מתו בשבוע האחרון 380 תושבים מקורונה היו מרשים למכבי ת"א להתחיל להתאמן כדורסל?
מדובר על 24 ימי אימון, ואז הליגה תסתיים בדיסני וורלד שבאל.איי ללא קהל.
טוב שיש מרק קיובן הטוען – כמוני – שסיום הליגה עכשיו בשום פנים ואופן לא מצדיק את הסיכון. אני ארגיש אשמה לכסות את הבדיחה הזאת!
Mark Cuban's concerns on the inability for a team to test asymptomatic players entering the gym for these volunteer workouts is shared by other franchises. "I just don't think the risk is worth the reward," Cuban said. https://t.co/4bZek3POM3
— Adrian Wojnarowski (@wojespn) May 7, 2020
2. אילו עונתו האחרונה של קובי היתה אחרת עבורו – וקבוצתו – היתה לנו עוד סידרת 'הריקוד האחרון'
ביל ארום מה'אתלטיק' מגלה שקובי ביקש שכל עונתו האחרונה תצולם עבור סרט דוקומנטרי עליו, כסרט העומד בפני עצמו, או כחלק מסרט גדול על חייו. כך או כך, מצלמות מכל עבר ליוו את ממבה משך כל עונת 2015-16, וזה היה רעיונו.
כמובן שאיש לא ניבא את מותו בתאונת הליקופטר, והוא לא ראה את 'הריקוד האחרון' של מייקל, אבל אני מתערב עם כל אחד מכם שה סידרה הזאת פתאום נותנת תיאבון לא רק ללברון ג'יימס, אלא בוודאי לעוד כמה שחקנים, להתחיל להזמין מצלמות ועורכים סינמטוגרפיים שילוו אותם לכל צעד ושעל, כי דבר אחד ש'הריקוד הגדול' כבר עשה הוא להראות למי שעוד היה לו ספק שלא היה שחקן אחד כמו מייקל. אפילו אני שראיתי אותו ב'חי' בלפחות 15 משחקים בניו יורק, כולל משחקי פלייאוף, ראיתי בריקוד האחרון דברים שלא ראיתי אותו מבצע. מייקל הוא עכשיו, אחרי 6 סדרות שראיתי, שחקן גדול וטוב בהרבה אפילו משהיה במוחי עד הסידרה.
דבר נוסף שהסידרה עושה למייקל – ובזה אין לי ספק קטן שבקטנים – היא העובדה הברורה והמחלטת שהיא מאירה ומגלה את מייקל באור הרבה יותר חיובי מאשר הוא היה בראשי אוהדים ושונאים בכל רחבי העולם. זאת רק ההתחלה. אני משוכנע ב-100% שבארבע הסדרות שתימשכנה מייקל עוד ייראה כחבר נאמן, ידיד אמיתי שכל מצה שהוא רוצה זה לעזור לכל שחקן להגיע לראש ההר ביכולתו, ואז כל השיקגו בולס תיזכה.
אני משוכנע שנראה אותו מיודד, מחובב, רצוי, ושוחר רק טוב לחברי קבוצתו ולבולס, ואם דרכיו להשיג את המטרה הן מעט מכוספסות ומעליבות – לא נורא – יחי המטרה הסופית.
מייקל ייצא הווינר הגדול של הסידרה.
אז ללא ספק אחרים – ובראשם לברון – יחליטו שסידרה כזאת על עברם (כשרק הדברים הטובים מודגשים, והדרק מוזכר רק כבדרך אגב) היא חובה לאנושות – וכמובן ללגסי שלהם.
אבל כמו בכל דבר אחר – מה שיבוא אחרי מייקל יהיה 'עזוב, זה משעמם', או – "WHAT ELSE IS NEW?" הנה, מייקל הבנזונה דפק שוב את כולם.
מה שלברון מחליט ברגעים אלה שהוא חייב לדאוג לסידרה שתעלה על הסידרה של מייקל. איך וכיצד? ברוך השם ישנן 15 שנה לחשוב על כך. אני מרגיש ב-GUTS שלי שאנשים כמו לברון, קיירי אירוינג, קווין דוראנט, סטפן קרי, לוקה דונקיץ' – ובוודאי עוד כמה וכמה מתחילים לתכנן תכניות, בטוד שחקנים כאייזיה תומאס, צ'ארלס בארקלי, ג'ייסון קיד, דניס רודמן, מג'יק, שאק – אפילו וורלס פיס – מקללים את עצמם למה לא חשבו על כך קודם.
בכל מקרה ולא חשוב כיצד אתה מסתכל על הסידרה, כמעט כל אדם שיצא לי לדבר איתו, וכל כתב עט או אינטרנט שאני קורא – כמעט ללא יוצא מין הכלל מייקל יוצא מנצח מהסידרה. בינתיים. יש עוד 4 אפיזודות. אבל סימכו על מייקל ויועציו שהם ידעו בדיוק כיצד לכוון את שאר האפיזודות שכל מה שהן יעשו זה להוסיף זהב ומרגליות ללגסי של אלוהים.
3. מה הרס לקובי את עתיד הסידרה שאמורה היתה להתחיל – כמו אצל ג'ורדן – בעונה האחרונה שלו, ומשם עוברת שוב ושוב לעבר הרחוק (אני מצטער, אבל אין ברירה אלא להוסיף 'בנוסף לאסון שקרה לו)
מייקל סיים את עונתו האחרונה בבולס כאלוף. שלוש השנים אחרי בויזרדס כלל לא נחשבות וכולם יודעים זאת. הוא פרש למעשה כשסיים את עונתו האחרונה בבולס. השלוש השנים האחרונות היו רק שנים להחליש את האימפקט של הפרישה. לסיים לו את הקריירה האדירה לאט, בהדרגה, ללא כל מתח, ועם מספר המצלמות הקטן שאפשר.
מיץ' קופצ'ק, אז עם קובי בעונתו האחרונה, ועתה עובד עבור בעל הקבוצה מייקל ג'ורדן, נשאל כיצד היה מתקבל הסרט שקובי ביקש על עונתו האחרונה: "האמת היא שאין לי מושג. אני לא יוד'ע כיצד אתה יכול להסתמך על עונה אחרונה וליצור סרט עם עניין כלשהו כשאתה מנצח 17 משחקים כל העונה?"
"כמובן שהמשחק האייקוני האחרון בו קובי קלע 60 נק' היה יכול להיות סיום פנטסטי, אבל לא כשאתה מפסיד לפניו 65 משחקים. קובי ניסה כל ימי משחקו 'TO BE LIKE MIKE' אבל העונה האחרונה 'קילקלה את ההצגה העתידית'".
הסידרה על קרוביט היתה אמורה להתבסס על קובי, ש"מייקל היה עבורו כמו אח בוגר", עם משפט המחץ "אם לא מייקל, אין לי חמש טבעות"https://twitter.com/intent/like?tweet_id=1257296418122891265
העובדה של מצלמות 'BEHIND-THE-SCENE' לא היתה סודית או נסתרת. קובי רק דאג שהמצלמות לא תפרענה במחנה האימונים בהונולולו, הקרע בינו לבין מייק ד'אנטוני באמצע העונה, והבעיות עם ניק יאנג. הבעייה היתה שהיה מעט מאד חיובי בכל העונה האחרונה של קובי. המצלמות עקבו אחרי מס' 24 לאן שהלך – ולמקומות שהמצלמה לא מורשה להיכנס אליהם בחיים רגילים – הווה אומר שהכל היה מתוכנן ומוסכם ע"י הבוסים הגדולים של הקבוצה.
שלא כמו ג'ורדן, קובי שכר את צוות הצלמים והעורכים בעצמו. סגן נשיא הלייקרס לענייני כדורסל אז ג'ון בלק אומר:
The crew was granted unprecedented and greater access than anyone ever before was" given.. Cameras rolled on the team plane, in the locker room and in practices. They arrived with Bryant and left with him. Boom mics were a common presence. One former team employee recalled having conversations thought to be private and looking up only to see a microphone dangling overhead.
רוברט סקארס, שחקן הלייקרס אז אומר: "זה היה מאד לא נעים. אני לא רוצה לראות ולשמוע בעוד 10 שנים מה אני עושה ואומר בשעת אימון. אני רוצה להיות עצמי בלי לדעת שיש סכוי גדול שישנן מצלמות היכן שהוא. I DON'T WANT TO FEEL FILTERED!"
ESPN דיווח לפני חודש שלפני מותו של קובי, הוא ביקש לעבור על הצילומים. ברור שהוא ראה עונה שונה לחלוטין:
, "The retired superstar had reviewed edited footage for a future documentary — one that inevitably would chronicle a very different kind of season from the one in “The Last Dance.”
העונה האחרונה של מייקל היתה עונת אליפות. השאלות נסבו סביב עתידו של ג'ורדן כשהקבוצה ראשונה במזרח, ואילו לא ידעו שסקוטי פיפן עוזב, פיל ג'קסון עוזב – אפשר היה לחשוב שמייקל נשאר לעוד אליפות, ועוד אליפות. לכן השאלות וכל האווירה היו חיוביות. עם קובי הכל היה אחרת: הקבוצה היתה מורכבת מצעירים. הקבוצה היתה איומה והתחילו לעשות עליה סטטיסטיקות. הקבוצה היתה 16-65 לפני המשחק האחרון וקובי נראה סחוט פיזית ומנטלית.
הסצינה היתה שונה לחלוטין. ריאן קלי ניזכר: "הקבוצה היתה איומה. הדבר היחיד שרצינו לעשות זה לא לבייש את קובי בעונתו האחרונה, ולהראות לו את ההערכה והכבוד שאני רוכשים לו, דבר לא קל לעשותו כשאתה חוטף על הראש כל משחק".
קובי הודיע על תכניתו לפרוש מוקדם מאד באותה עונה. לפני המשחק הששי של העונה הוא פירסם את שירו "DEAR BASKETBALL" ב-'פליירס טריביון' (https://legacy.theplayerstribune.com/dear-basketball/). הפואמה הזאת היתה הבסיס לסרטו המצוייר שזכה בפרס האוטסקאר. ההודעה שהוא עומד לפרוש באה ביום של המשחק נגד פילדלפיה, משחק שהוריד את הלייקרס לשפל המדרגה עם 14-2.
עד סוף העונה המשא על קובי היה קשה מנשוא כשהוא מנסה בעת והבעונה אחת לתת משחק פריד'ה ראוי, כשהוא מנסה ללמד צעירים כראסל, ג'ורדן קלרקסון, ג'וליוס רנדל, ולארי נאנס, כיצד עושים זאת בכדורסל.
היתה זו עונה אבודה. אתה לא יכול לקיים 'עונת פרידה' מאייקון כמוהו, ולפתח כדורסל באותו זמן. השחקנים 'הרגישו' אולי מה זה לשחק עמו, אבל לא מה ההרגשה לנצח עמו. הכל היה כאילו בסרט.
לכן, אולי, המשחק האחרון של קובע עם 60 הנקודות היה כה חשוב לכולם: הם קיבלו טעם מה זה לשחק עם קובי, כשהוא בגדולתו. הוא המשיך:
“The year may not have been playing with the Kobe that we all knew about,, but that last game showed those kids who he really was. So I’m glad that that happened and those kids had that experience.”
“With the way his body was in, the shape he was in, he played once every three or four games (and) didn’t practice, just to get through the season,” Kupchak said. “How do you do that? It was superhuman. It was a struggle for him to get through the year physically. It certainly didn’t help — at that age, if you’re not winning, it’s really hard to pay the price. And we were not winning. So it must have been a very difficult year for him. He probably couldn’t wait to get to the end.”
ואיזה 'סוף' זה היה. 60 נקודות. כמו כשהיה גדול. אבל סידרת "LAST DANCE" לא תהיה.
PhillySpecial
7 מאי 2020 08:16:11הסיבה שעונותיו האחרונות של קובי היו גרועות כל כך זה כי הוא שתה בקשית את כל התקציב של הלייקרס ולא אפשר להם להתחזק. היה לו הרבה יותר חשוב להמשיך ולהרוויח כמויות ולהיות מרכז הבמה מאשר לנצח. גם כן גדולה.
הניסיון לבנות קבוצה מנצחת התפוגג עם הבושות בעונה של קרל מאלון ופייטון ויותר מאוחר עם הגופות של נאש והווארד.
ברוך רובין
7 מאי 2020 08:50:34מה זה שתה הבוס שלך יביא לך משכורת תגיד לו לא אני רוצה קיצוץ? כמעט אף אדם בעולם לא היה עושה דבר כזה (כי זה טיפשי) , קובי ברייאנט במרוצת השנים הכניס מאות מילוני דולרים לכיס של משפחת בס ואני לא מדבר בכלל על הערך של הקבוצה, וכמעט שכחתי את 5 הטבעות שיש לו להציג על היד (חברון ודוראנט היו צריכים להצטרף לסופר טימס כדי להשיג אותה כמות ביחד).
הלייקרס לא הייתה צריכה להכנס איתו לחוזה שקרוב למקס שהוא עם אכילס גמור, אבל כל השטויות על שתה את תקציבי הקבוצה זה אבסורדי.
.
העונה אחרונה של קובי בלייקרס
Smiley
7 מאי 2020 10:41:27ממממ דאנקן… ממממ נוביצקי…
ברוך רובין
7 מאי 2020 10:54:30דאנקן עד גיל 34 לא וויתר על אגורה במשכורת שלו ובצדק , יש לי שאלה אלייך סמיילי אתה בתור אחד שמתלונן על תחרותיות לא מפריע לך שהשחקנים האלה בעצם פוגעים בתחרותיות? כמה כסף קובי הכניס לבעלים שווי מרצנדייז מכירות … למה שהבעלים לא יוציאו יותר מכיסם ?
Smiley
7 מאי 2020 11:48:37לא זכור לי שהתלוננתי על היעדר תחרותיות… אבל בוא נגיד שאין לי בעיה אם כוחות השוק.
דאנקן ונוביצקי היו מוכנים להוריד במשכורת שלהם כדי להישאר תחרותיים, אני מעריך את המהלך שלהם, כמו שאם קובי רוצה לקבל מקס זאת זכותו, בטח אם זה מה שמציעים לו (ואני מניח שהוא הבין שזה פוגע בקבוצה להתחזק, אבל היה מוכן לספוג את זה כדי לקבל מקס).
אם זה היה המהלך הנכון? תלוי בעיני המתבונן ובמבחן התוצאה.
.
זאת בהחלט כותם של הבעלים להחליט כמה הם רוצים לשלם ואם בא להם לחרוג מהתקרה או לא. זאת הקבוצה שלהם. אני כן חושב שיש להם מחויבות לאוהדים להיות תחרותיים, כי האוהדים מכניסים להם כסף. אבל אני גם חושב שבעלים חרא "מפסיד" כי השחקנים יודעים את זה ולוקחים את זה בחשבון אם הם מקבלים הצעה מהקבוצה שלו.
Avri
7 מאי 2020 15:20:30דאנקן בגיל 34 לא ויתר על אגורה כי הוא היה שווה את הכסף בגיל הזה. קובי בפירוש לא. ברור שלגיטימי לקחת כל סכום שמציעים לך, אבל זה מעיד על הרצון לנצח ומה חשוב לבנאדם בחיים.
ברוך רובין
7 מאי 2020 16:52:18קובי עד עונה לפני שבה חיסל את האכילס היה טופ 3 בעולם ב (כמו דוראנט רק שדוראנט צעיר יוצר בכמה שנים וזה מזלו), קובי היה שווה כל אגורה עד הפציעה מבחינת יכולת,מבחינת כלכלית הוא היה שווה ללייקרס הרבה יותר .
Avri
7 מאי 2020 18:47:11החוזה שאנחנו מדברים עליו הוא החוזה האחרון שלו. כשהוא חתם על החוזה הזה (2014, 48.5 מליון לשנתיים) הוא היה אחרי הפציעה, שחקן זקן וגמור. נתן בתמורה שתי עונות של 40% לשתיים ו29% לשלוש.
אור
7 מאי 2020 11:43:19יפה שתמיד מוצאים דרך להאשים את השחקן בכל מה שהקבוצה עושה
Berch
7 מאי 2020 08:29:23אחלה מעורב
הדרך היחידה שהסרט של לברון יאפיל על ג'ורדן תהיה אם הוא יבוא לחולוניה ויקח אליפות
אה… טאקר כבר לקח
אז אם הוא יבוא, ישקם את הפועל גבת-יגור ויקח אתם אליפות
זה יהיה מרהיב
🙂
ברוך רובין
7 מאי 2020 08:56:31אל תדאג ללברון ג’יימס , יש לו אנשי תקשורת שמפמפמים כמה שהוא יוצר גדול היסטורית מגורד׳ו, כל דבר שהוא עושה זה אצילי והוא ״הגואל״ שהופך קבוצות לאליפויות (ישמיטו את הקטע שכל האליפויות שלו נלקחו בסופר טימס כמובן), יראו איך הילד מאקרון הגשים את הנבואות שלו, והוא שהוא לא רק ספורטאי גדול אלא ״מביע דעה״ שזה לא פוגע בכיס שלו, יציגו סטטיסטיקות אישיות כמדד לזה שהוא גדול יותר מגורדן (יציגו אותם כטוטל היסטורי אפילו שגורדן שיחק פחות דקות), יציגו אותו כאיש משפחה למופת (למרות שאם אתה מעיר אותו בלילה ושואל מי זה אשתו הוא יגיד איזה). לברון שחקן ענק בראי ההיסטוריה אבל הוא לא ג’ורדן , ולא קארים שבמדגה נפרדת מהשאר
אור
7 מאי 2020 13:29:04גם אם כל השאר נכון מאיפה אתה יודע איזה איש משפחה הוא? אה שכחתי אתה יודע הכל
ברוך רובין
7 מאי 2020 14:09:11אור צעיר מולטי מיליונר סופר מפורסם אצלנו פה , שמיליון בחורות גולדי כריות קופצות עליו בכל מקום ואשתו לא לידו חצי מהזמן בטוח לא בוגד… גם בלי כל השמועות שרצות אין לי ספק שהוא בוגד באשתו , כמו קרי רונאלדו … אל תעצום עיניים
הקוריוז
7 מאי 2020 20:56:39ברוך אל תדבר שטויות לברון מגיל 16 עם אשתו ושכב רק איתה מאז ועד היום
גם מסי וטום בריידי הם נוצרים טובים ונאמנים
מנחם לס
7 מאי 2020 16:18:21ברוך, שאין לך הרבה מושג קלטתי מזמן, אבל לומר שללברון ישנה סטטיסטיקה טובה מאשר לג'ורדן זה שקר מחלט
ברוך רובין
7 מאי 2020 16:34:13מנחם יקירי הבנת הנקרא אמרתי שזה מה שהכתבים שלו מציינים בטוטל לא ביחס למשחק, לברון שיחק כמה עונות יותר מייקל אז ברור שיהיו לו סטטיסטיקות יותר גדולות (ללברון יש יוצר נקודות אסיסטים ריבאונדים ממה שלמייקל היה)
אהרון שדה
7 מאי 2020 08:46:26מנחם תודה.
דעתי היא .
1. באופן עקרוני אם מתכננים לשחק את כל הליגה במקום מרוכז לא צריכה להיות בעיה מיוחדת .
לוקחים 30 קבוצות כפול 15 שחקנים עוד כמה אנשי צוות הגענו למאות איש .
מבודדים שבועיים ועושים בדיקה אם כולם נקיים ומשחקים במקום מבודד אין סיבה שפתאום ידבקו אם יעמדו בכללים .
תוך זמן מועט 14 קבוצות יתפזרו להם זאת אומרת חצי מכמות האנשים ונשאר כ 400-500 איש .
ככה שאין סיבה בעיני שזה לא יצליח .
יתרה מכך אני הקטן חושב שעידוד הספורט התחרותי (כמובן ללא קהל) זה עניין אסטרטגי שכן אנשים לא יוכלו לטפס חודשים על הקירות ולכן קח כמה מאות ( צעירים ובריאים ברובם ) תן להם כדור תבודד אותם וככה מיליונים יוכלו להתבודד טוב יותר בביתם עם הנגיף .
( באופן אישי אמרתי לאשתי ולמשפחתי שאם הכל היה אותו דבר ורק הייתם נותנים לי כדור רגל הייתי יכול להחזיק בקלות עד כה …אולי למעט עבודה מהבית כשהזעטוטים עלייך ….אז אמנם זה לא כדורגל אבל גם כדורסל הולך ….😏).
2. לא ראיתי את הסידרה אבל אני מודיע לך חגיגית מנחם לאף אחד ( כמעט) אין סיכוי לדגדוג הרייטינג של מייקל מכיון שהוא היה הראשון ומכיוון שהסיפור שלו במובנים רבים גדול יותר וזה כולל את לברון ,קרי וכמעט יתר השמות שלך .
במילים אחרות ההבדל בין הסדרה על מייקל לכל שחקן אחר הוא כהבדל שבין הדרים טים המקורית לבין כל מי שבאו אחריה .
לכן אם ירצו לעשות סדרה שכזו עם רייטיניג שכזה יצטרכו ללכת ליריבות האימתנית שעדיין קיימת בין מסי לרונאלדו רק החומר הזה יוכל להפיק תסריט אדיר שכזה (לפי הביקורות ) או דמות אדירה אחרת למשל דייגו ארמנדו מארדונה.
3. אם הכדורסל עסקינן אז היוצא מן הכלל הוא כמובן קובי בגלל הטרגדיה הבלתי נתפסת שתתן נופך אחר לגמרי לכל הנרטיב שלו .ולכן אם יורשה לי להמר אם תהיה דמות של אישות נ.ב.א נוספת היא תהיה של קובי …
Yinon Yavor
7 מאי 2020 09:12:48מל – בארץ נפטרו בסך הכל 240 בערך בכל התקופה.
בשבוע האחרון זה 17 מתים.
דוקטור רזי הופמן
7 מאי 2020 15:07:47נכון מאד
וזה אומר המון על שני דברים עיקריים:
1) יש מערכת בריאות טובה.
2) הממשלה קיבלה החלטות נכונות ודאגה שייושמו (אפילו שר הבראיאות הדוס-ש המושמץ…).
אם לוקחים בהשוואה מדינה באותו סדר גודל שלנו, מבחינת הקדמה במדע ומספר התושבים, נניח בלגיה, מספר המתים שם פי 35 מאשר פה, ויגיע בקרוב ל 10000…
כל השאר מתגמד!
Avri
7 מאי 2020 15:26:00גם מסביב לישראל במדינות כמו ירדן לבנון ומצריים מתו משמעותית פחות מבבלגיה (וגם פחות מבישראל אגב). גם שם יש מערכת בריאות טובה ושלטון טוב? תסלח לי רזי אבל ההשוואות המופרכות והמדושנות של ישראלים לאירופה פשוט מגוכחות. אתה מדען ואתה יודע שצריך תנאים דומים.
אור
7 מאי 2020 15:38:58שם היה הרבה פחות travel מהמזרח ארה"ב וסין בזמן שהוירוס התפרץ
אור
7 מאי 2020 15:39:36מזרח, אירופה וארה"ב. בקיצור כן צריך להשוות לאירופה לא למדינות ערב
Avri
7 מאי 2020 15:46:09אור, בגלל האיחוד האירופאי וחוקי התנועה החופשית, התנועה בתוך אירופה (בטח בלגיה – מיקום, מוסדות שלטון בנלאומיים/אירופאים) היא אדירה, וגדולה בהרבה מאשר בוילה בג'ונגל שאפשר להכנס ולצאת ממנה רק עם מטוס. יש גם את הקרבה למוקדי קורונה כמו איטליה (תשווה את מספר האיטלקים או הצרפתים שעברו בבלגיה לעומת ישראל). אי אפשר בכלל להשוות בין בלגיה וישראל. או בין ישראל לשום מדינה.
אור
7 מאי 2020 16:37:05נכון אבל לטיפול הממשלתי במחלה יותר נכון להשוות למדינות אירופה מאשר למדינות ערב
Avri
7 מאי 2020 17:29:48ההשוואה שאני מדבר עליה (ושכולם מתמוגגים עליה) היא בתוצאות, קרי מספר מתים\חולים.
אהרון שדה
7 מאי 2020 16:10:26ההשוואה שלך לירדן וסוריה לא יותר טובה.
ישראל הצליחה בענק כי קיבלה החלטות נכונות מאד גם ליצמן המושמץ .
ישנה ביקורת בניהול הכלכלי אבל ראשית הביקורת לא כצעקתה ושנית ניתן יהיה לתקן חלק מזה עדיין .
אני כאיש כספים שמייצג הרבה עסקים חושב שיש ביקורת שגם נכונה אבל לא לכולם אלא לחלק קטן שהוא בוודאי משמעותי והוא בוודאי צריך לקבל עזרה ומהר אבל לרוב העסקים לפחות הקטנים /בינוניים ניתן מענה סביר.
Avri
7 מאי 2020 17:31:18למה ההשוואה לירדן מצריים קפריסין או לבנון פחות טובה מהשוואה לבלגיה?
אהרון שדה
7 מאי 2020 23:54:37כי ישראל היא מדינה מפותחת בהרבה יש לנו הרבה יותר נוסעים לחו"ל וגם יותר תיירים .
ולכן ההתמודדות איתם לא רלוונטית בכלל .
האווי לאסוף
7 מאי 2020 10:21:01מעולה, תודה רבה
רותם אלרן
7 מאי 2020 10:32:32תודה רבה דוק. כמו כולם אני מקווה לחזרת הליגה, אבל אסור להכריחס, ואסור שזה יבוא על חשבון חיי אדם ובריאות של אנשים.
בנוגע לקובי, אני עדיין הייתי שמח לראות סדרה שכזו, ולו כדי להנציח אותו ואת זכרו.
מומי החציל
7 מאי 2020 10:38:57סרט על קובי זצ״ל יהיה בלוקבאסטר
זה עידן אחר עכשיו.
מומי בטוח שיש שם חומרים שיגרמו לצופה הממוצע להשפריץ מבעד לכפפות ומסיכה.
רק מה שלא ימתינו 22 שנה כמו עם ג׳ורדן אלא אם הם בונים על המשיח ואז קובי יהיה חלק מהסרט. כרגע אין טיסות אז המשיח מתעכב קצת, הוא יבוא על טיסת ביזנס עם החמור שישב במחלקת תיירים.
מנחם לס
7 מאי 2020 16:23:37מומי, גם הסצינה על צעירצת מלון נכנסת ב-3 לפנות בוקר לחדרו שווה עשרה כרטיסי כניסה. ואני מבטיח לך שאם תלך לראות את הסרט היא באה במטרה להיכנס ל היכנס תחת הסדין כמה שיותר מהר
רותם אלרן
7 מאי 2020 21:28:24בכל זאת דוק, לפי מה שאומרים הוא הכריח אותה והיא התחרטה באמצע. זה אונס לכל דבר, וזה לא מוסרי בשום צורה
Smiley
7 מאי 2020 10:44:20אם בעקבות הסרט הזה על ג'ורדן כל כוכב וקבוצה ירצו צוות לסרט דוקומנטרי עליו… אַשְׁרֵינוּ!!! אנחנו כאוהדים נזכה בכל הטוב הזה!
רותם אלרן
7 מאי 2020 11:08:53מסכים עם כל מילה
הקוריוז
7 מאי 2020 11:05:29חחח מנחם הרגת אותי. אתה חושב שהשיקצה לא צילם את עצמו עוד לפני הריקוד האחרון??
השיקצה בכלל שקט לאחרונה, אני ציפיתי בתקופה כזאת שהוא יתן את הגיגיו הפוליטים למירוץ לנשיאות, גם ככה סתם משעמם לו אבל הוא כנראה עסוק בכל פרשיות "הבגידות" שלו.
מאחוריו יש תאגיד שלם שכבר 15 שנה מנסה להעצים אותו בכל הכוח, מה שמייקל עשה למותג שלו זה בקטנה לעומת השיקצה. הוא גם יזם ספייס ג'אם על עצמו בעצמו אז אתה באמת חושב שעכשיו הוא יזכר לצלם את עצמו?
דבר שני גם בישראל ליגת הפח בכדורגל חוזרת ה31.5 שזה בכלל מצחיק.
רועי ויינברג
7 מאי 2020 11:33:15סדרה על קובי תהיה קצת פתאטית. המשחק האחרון היה גדול, אבל הם ניצחו 17 משחקים והוא היה רע רוב העונה. אולי סרט על המשחק האחרון והשנים אחרי הפרישה יהיה עדיף, וכמובן שגם סדרה על הגמר המדהים של 2016.
ברוך רובין
7 מאי 2020 11:45:235 אליפויות פרדת האונס הרגעים הגדולים הפרישה המוות… אפשר לעשות על קובי ולברון סדרות בקלות
Avri
7 מאי 2020 15:30:00הסדרות האלו עוברות וטו של הכוכבים (או יורשיהם) – נראה לך שפרשה כמו פרשת האונס תזכה לסיקור אובייקטיבי? אין לזה שום ערך עיתונאי. גם איכשהו בכל הקשור לאישיות כמו קובי או לברון יש לי הרגשה שתהיה שם מעט מאוד אותנטיות והמון האדרה.
הקוריוז
7 מאי 2020 20:58:49נו ברור הצלם יציג מה שהם רוצים שיוצג
natinati
8 מאי 2020 10:21:59ואצל גורדן כן היתה אותנטיות??
אור
7 מאי 2020 11:44:11The last flight (סתם, סתם)
ברוך רובין
7 מאי 2020 11:49:41באתר פה יד טיפה נאיביות עשו סדרות בשנים האחרונות רודריגז , על ג’ו אקזוטיק על לוקה מגנוטה… אנשים שאין להם עשירית מהפרסום והמידע והיסטריה שיש על קובי לברון… אפילו על מנחם אפשר לעשות סדרה בנטפליקס אם רוצים אז בטח על בריאנט לברון …,
הקוריוז
7 מאי 2020 12:30:26חח נכון
מנחם לס
8 מאי 2020 06:13:12אתה צודק ברוך רובין!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
המשגיח
7 מאי 2020 12:21:51תודה דוק.
לגבי קובי – אני בטוח שהולכת לצאת סדרה מפוארת עליו.
אני רק מקווה שלא יוציאו אותה מהר מדי ויחכו כמה שנים טובות (אפילו 15).
יהיה לזה יותר אפקט
מנחם לס
7 מאי 2020 16:27:15אצל מייקל הכל תוכנן. יש צילומים מחדרי ההלבשה, ממשחקי פוקר על עשרות אלפי דולארים בזנב המטוס וכו'ץ סרט כזה חייבים לתכנן מראש ואני לא בטוח כמה יש על קובי מלבד אשכרה כדורסל
Ljos
7 מאי 2020 12:33:15*אנחה*
אני לא יודע אם החדשות שיוצאות מארצות הברית נשמעות יותר כמו מסך הטעינה של המשחק פולאאוט או של המשחק טרופיקו. ארצות הברית רומזת על מלחמה נגד סין, וכבר מאיימת במלחמת סחר ובהזזת ספינות צבא למקומות בעייתיים ליד סין, בזמן שעדיין לא ברור אם בטוח לאזרחים בכלל לצאת מהבית. הממשלה הפדרלית במאבק עם המדינות לגבי מי קובע מדיניות לגבי המחלה וההתמודדות איתה, המדינות צריכות בעצמן להיאבק על חומרי מגן עבור האזרחים והרופאים בזמן שהם טוענים שהמדינה מנסה לקחת ולפזר חלק ממה שהן מוצאות למי שהיא רוצה, מושל מרילנד שולח את המשמר הלאומי להחביא בדיקות קורונה כדי שהממשלה לא תיקח לו.
בין כל זה תקועים להם עובדים חיוניים. באמזון העובדים יצאו למחאה נגד תנאים לא בטיחותיים בזמן שהמחלה מתפרצת לה בכותלי המחסנים, תגובת אמזון הייתה לפטר את כל מי שמתלונן, בתי חולים סובלים ממחסור חמור באמצעי מגן ומגיעים למצב שהם לובשים שקיות זבל כהגנה, עובדים לא מקבלים תוספת שכר על Hazard Pay למרות שאפילו עדן יסכים שאין יותר האזארד מזה, להיפך אפילו מקצצים משכורות של רופאי ER. אבל אולי, אתם מניחים שכשכל זה ייגמר, הם יקבלו את מה שמגיע להם כגיבור/בן ערובה שהמשיך לעבוד בתקופה הקשה הזו.
לא אם אתם שואלים את המגיבים הראשונים ל-9/11, שאפילו לזרוק את ג'ון סטוארט למערכה לא עזר להם לא להיות מוזנחים כתמורה עבור מה שעשו. או כמה מהפוליטיקאים עצמם במדינה:
(התגובה הראשונה שם יפה: "Hell of a statement to say the packers aren't regular people in *checks notes* Wisconsin")
כריס כריסטי, לשעבר מושל ניו ג'רזי והיום משום מה מוזמן לתוכניות כדי לדבר, השווה את הקרבת החולים להקרבת חיילים במלחמת העולם השנייה. הוא רק שכח שבמקרה אחד מדובר במלחמה להפיל דיקטטור רצחני שרצה לשלוט בעולם ובשני מדובר במלחמה לפתוח את IHOP.
אולי מצפים שאם יפתחו את הליגה, זה יאלץ את לאבאר בול לדבר את הקורונה למוות (וכולנו יודעים שהוא יכול. אם רק נאמין בו מספיק). לא שאני לא אומר שליגת ספורט יוקרתית, מותרות הרוב היו קורים לה, היא לא חשובה וחיונית, אלא רק מציע דבר אחר, ברוח הבואו נמשיך לגלגל את הכלכלה בכוח כי מזמן כבר העשירים לא גילחו אחוזים מכל פעולה עסקית –
יאללה, הימורים. באיזה תפקיד או באיזו דרגה משפחתית לקרוב משפחה של עובד NBA יהיה הקורבן הראשון של הקורונה של הליגה שתיפתח? הימורים לשים כאן, כל הרווחים הולכים למימון טילמן פרטיטה.
davidz45
7 מאי 2020 13:05:16👍👍
אור
7 מאי 2020 13:37:54העיקר שטראמפ נשיא הרבה יותר טוב מאובמה או משהו
ברוך רובין
7 מאי 2020 15:37:03ברור שטראמפ עשרות מונים יותר טוב מאובמה הדביל הזה, כלכלית בטחונית איך שלא תסתכל על זה
אור
7 מאי 2020 15:40:11בסדר
אהרון שדה
7 מאי 2020 16:14:41תראה לי הישג אחד של אובמה מעבר ליח"ץ הנובל שהוא עצמו מודה שלא הגיע לו .
להשוות אותו לטרמפ זה כמו להשוות את דוראנט למייקל .
ברוך רובין
7 מאי 2020 16:25:19איזה דוראנט אובמה הוא אחד הנשיאים הרעים בהיסטוריה שלנו, אין לו רפורמה אחת שהיא הייתה טובה , היה נוראי לכלכלה, לביטחון שלנו, אפילו לבריאות (אובמה קר זה בלוף רציני , בגללו ביטוחי הבריאות התייקרו וכך גם סכומי ההשתתפות העצמית והתרופות). אני לא יכול להצביע על דבר אחד טוב שהוא עשה פרט להכרה בגייז שזה יוזמה מבורכת
אור
7 מאי 2020 16:33:10למה אני צריך להביא לך רשימה של הישגים שלו? אם כל הטיעון בעד טראמפ הוא "אבל הוא יותר טוב מאובמה" אז בבקשה, האחריות להסברים היא על מי שטוען את זה
ברוך רובין
7 מאי 2020 16:45:03אוי קלטתי שאתה חסר מושג בפולטיקה שלנו, ביטחונית המצב הרבה יותר טוב מאשר אובמה והמדיניות השדלנית והפחדנית שהתקרב לאיסלאם שנתן כוח לאיראנים בהסכם הרע מאז ומעולם, שחתם על הסכמי שכר נוראיים שעלה את החוב הלאומי לרמת חסרת תקדים וזה רק בקטנה. אחד הנשיאים הכושלים מאז ומעולם
Avri
7 מאי 2020 17:35:24הישג אחד של אובאמה? יציאה מהמשבר הכלכלי מהחמורים בהסטוריה? הכנסת ביטוח רפואי גם לעניים? הסכם שהביא לעצירת הגרעין האיראני (הסכם שהצמרת הבטחונית בישראל תמכה בו)? רוצה בקצת יותר ציוני? אז מה אם תמיכה צבאית בסכומי שיא בישראל?
Avri
7 מאי 2020 17:46:53אוי ברוך, מאיפה בכלל להתחיל.
בכל מה שקשור למצב הבטחוני – אם אתה מתכוון לבטחון האישי שלך, אז ברור לך שזה תחת השלטון המקומי ולא ת'פ של השלטון הפדרלי. שום קשר לאובאמה. אם אתה מתכוון לבטחון הלאומי, אז כן, זה אובאמה ששלח חיילים אמריקאים לכל העולם, לא הנשיא שבא לפניו. זה אובאמה שהזניח את איראן בשנים בהן עוד אפשר היה לעצור את הגרעין, לא בוש. הזוי.
–
בכל הקשור למצב הכלכלי – אובאמה התחיל ב2009 וירש משבר עצום מהנשיא הרפובליקני שבא לפניו. בתקופת אובאמה התחילה ההתאוששות.
–
מצחיק ברוך שאתה קורא לאובאמה אחד הנשיאים הגרועים כי אובאמה קר העלה את מחירי הביטוח לאנשים כמוך בשביל שיהיה ביטוח גם לעניים. אתם המדינה היחידה בעולם המערבי בלי ביטוח לכולם, ובמקומות אחרים די מרוצים מהמצב בו כולם מכוסים.
–
הייתי מוסיף מילה על מצב איכות הסביבה אבל לא נראה לי שזה משהו שחשוב לך במיוחד (למרות שגם אובאמה למרות הכל, לא יכול להתגאות יותר מידי).
ברוך רובין
7 מאי 2020 19:53:36אוי אברי אתה מסתכל לא נכון כלל על המפה, אני אחלק את התשובה לנקודות שיהיה לך קל יותר להבין:
1.לגבי אובמה קר- את הציטוט הזה אמר ביל קלינטון על מערכת הבריאות ,"So you've got this crazy system where all of a sudden 25 million more people have health care and then the people who are out there busting it, sometimes 60 hours a week, wind up with their premiums doubled and their coverage cut in half. It's the craziest thing in the world,"
אני אחפור כאן על מערעת הבריאות האמריקאית כיוון שהיא די מסובכת להבנה ואני די בטוח שמעט באתר יודעים על מערכות בריאות לעומק:
מערכת הבריאות כאן נחשבת לאחת ממערכות הבריאות הגרועות בעולם. הממשלה מוציאה סכומי כסף אדירים על בריאות אך לא כולם זוכים לביטוח, ובסופו של דבר התוצאות גרועות למדי אם זה בגיל המתים, אם זה בשיעור תמותת התינוקות…
.
הגורם המרכזי לבעיות בכל הנוגע לבריאות כאן הוא התהליך הפוליטי, והמחלוקת הקבועה בין הרפובליקנים לדמוקרטים. רפורמת שוק חופשי בבריאות נוסח סינגפור, שמערכת הבריאות שלה נחשבת לטובה בעולם, הייתה חסרת סיכוי מאז ומעולם בשל התנגדות המפלגה הדמוקרטית (נ"ב סינגפור היא מדינה מתפתחת אברי לידיעתך") , מנגד, גם מערכת בריאות אוניברסלית בפיקוח ממשלתי, כדוגמת זו הקיימת בישראל ו היא עניין דמיוני בשל התנגדות חד־משמעית של הרפובליקנים. מערכת ממשלנתית כזו גם היא בעלת חסרונות רבים וידועים, אך היא עדיין מוכחת כיעילה בהרבה מזו הקיימת בארה”ב. כך הביאה הטיפשות והשמרנות של שני הצדדים ליצירת מערכת בריאות הגרועה ביותר בעולם המערבי, בעקבות פשרות פוליטיות שונות שנעשו במהלך השנים.
ברפורמת הבריאות של הדביל שנכנסה לתוקפה ב־2010, וששמה הרשמי הוא Patient Protection and Affordable Care Act, לא ניסה אובמה לבצע שינוי במערכת הבריאות האמריקאת שזה מה שדרוש, היעד שאובמה הציג לעם הוא הגדלת שיעור המבוטחים עד קרוב למאה אחוזים, שיפור השוויון, פיקוח מוגבר על מחירים, קביעת סטנדרט מינימלי לביטוח, והוזלה של עלות הביטוח למבוטחים על פניו נשמע מבטיח בפועל זה אחד השקרים הנוראיים ביותר
במסגרת התכנית, אובמה כיוון בעיקר אל השכבות החלשות יותר בחברה שלא היו מבוטחות כלל . אממה מה רוב הציבור כאן הוא מהמעמד הבינוני שמה שקרה בפועל הנטל נפל עליו שבעצם שילמו יותר וקילו הרבה פחות \ עלות הביטוח עלות התרופות עלות ההשתתפות העצמית… וזה לא שהשכר שלהם עלה בצורה שווה. עכשיו בוא נדבר על הביטוח הכולל שהוא הציע לעניים דרך הסבסוד הממשלתי, זה ביטוח קוסמטי בלבד למעטים באמת זה הועיל ורובם לא מסוגלים להשתמש בו, זהו אחד הביטוחים הגרועים ביותר הוא נותן כיסוי גרוע, חוסר נגישות לשירותים רפואיים, ועלות יקרה גם אחרי הסבסוד ושוב מדובר באוכלסיות חלשות.
.
2. ביטחון אמריקאי, עולמי והסכם הגרעין עם איראן- הסכן הגרעין עם איראן הוא ההסכם הגרוע מאז ומעלם, הוא פתח דלת לאיראן ללנשק גרעיני ולסכנה קיומית על המזרח התיכון ועל העולם כולו (התמיכה המפגרת של צמרת הביטחון למרות העובדות הוא כישלון צורם,הם לא קראו את המפה נכון, וראינו מה קרה 70 שנה קודם לכן כשנהגו בשדלנות)
Avri
7 מאי 2020 22:21:26לגבי מערכת הבריאות שלכם – מעניין, החכמתי. הסתכלתי קצת על נתונים וזה פשוט מדהים כמה כסף משקיעים בארה'ב על בריאות וכמה מעט מקבלים. חייתי במספר מדינות, בכולם משקיעים הרבה פחות פר קפיטה במערכת הבריאות מאשר בארה"ב ו(כולם כולל כולם) מקבלים יחסית הרבה.
–
לגבי הביטחון – אתה מדקלם את השטויות שביבי מכתיב, כולל ההפניה האוטומטית לגרמניה הנאצית. ההסכם פתח דלת?!? האיראנים כבר היו מילימטר מפצצה וחוץ ממלחמה כוללת (בשם תושבי ישראל – תודה רבה באמת) לא היתה שום דרך לעצור אותם. ההסכם גרעין עשה זאת, השאיר אותם במרחק נגיעה אבל בלי פצצה.
Ljos
7 מאי 2020 16:00:40חלק מהבעיות היו גם תחת אובמה. המאבק של המגיבים הראשונים ל-9/11 לא התחיל אצל טראמפ.
אור
7 מאי 2020 16:44:28לא אמרתי שאובמה לא שייך, אלא שההגנה על טראמפ מסתכמת ב"אבל אובמה"
Ljos
7 מאי 2020 16:52:02👍
ברוך רובין
7 מאי 2020 16:56:54אובמה היה נוראי , טראמפ מכניס לתיבות שרצים שהיה צריך ממזמן לסדר, למרות שהתקשורת לא אוהבת אותו עד משבר הקורונה הכלכלה הייתה בשיאה,הוא נכנס בסינים ששדדו אותנו כל השנים, ביטל אץ האסון של הסכם הגרעין של אובמה.
לגבי הקורונה (הוא התנהל איתה בצורה מחפירה וכנראה זה יעלה לו בבחירות אבל זה אסון כלל עולמי) בטוטל הנשיאות של טרמפ הוא נשיא טוב היסטורית לא בין הטובים ביותר, אבל לעומת אובמה זה שמיים וארץ
Avri
7 מאי 2020 15:37:58לחוס, אני חושב שטראמפ הוא מתועב, אבל לא צריך להשטיח את הדיון. הכלכלה העולמית עוברת משבר עצום וחסר תקדים שעוד לא ראינו את הקצה שלו. המאבק הוא לא על פתיחת ליגה זו או אחרת – זה באמת שטויות. המאבק הוא על הפרנסה והיכולת להאכיל את הילדים ואני באמת יכול להבין את אלו שלחוצים לפתוח את הסגר, גם במחיר כבד. גם אני הייתי עוזב הכל ויוצא לעבוד תחת סיכון אם העבודה שלי היתה על הפרק. אין לי תשובות, אבל להציג צד אחד כמשוגע זה סופר פשטני.
Ljos
7 מאי 2020 15:57:42המאבק אכן חשוב. ולכן אני מסרב לאפשר למיליארדרים ולמיליונרים לתת מילה בנושא. הם מסיטים את הנושא למקום מאוד מסויים שאני לא בעדו.
מנחם לס
8 מאי 2020 06:14:38אתה כותב על זה. אני לחי את זה
ארז
7 מאי 2020 12:41:30מה לא חיוני דוק! תראה אותי, חי על שידורים חוזרים של המטס ועכשיו אני הולך לנסות לראות בייסבול קוריאני. קוריאני! בימים האלה, כל טיפת הנאה היא חיונית, ולמי שחי הופס, הליגה היא החמצן.
ארז
7 מאי 2020 13:50:00טוב, זה קצת מזכיר טריפל אי. גם ברמה הכללית וגם בהבדלי הרמות בין המועדונים. דבר אחד חיובי, שחקנים לא מחפשים כל הזמן את הלונג בול, וגם ראיינו פיצ׳ר אמריקני שאומר שבגלל הבדלי הגודל, הסטרייק זון קטן יותר, שני דברים שמאוד מפריעים לי במשחק ה״מודרני״.
ופטריק יואינג אומר שגנבו לו את המדליות.
מנחם לס
7 מאי 2020 16:32:16תודה לכולם
etayef
7 מאי 2020 17:45:16ברור שאפשר לעשות סדרה על קובי, גם לפי ESPN הבנתי שהוא שילם לצוות שילווה אותו לאורך העונה האחרונה.
זה פשוט לא יכול להיות על ה 4 שנים האחרונות שלו, שבהן בעיקר נפצע ולא ממש ראה את הפלייאוף, וגם יצטרכו למצוא דרך לטאטא את כל פרשת האונס, והיחסים עם שאק, כך שהוא יצא טוב מהסיפור, אבל בגדול זה כבר די נעשה בתקשורת.
משהו בסגנון של מנער צעיר למנהיג וגיבור אמריקאי טראגי שנהרג.
לא תהיה כל הזווית שלו על העניינים כמו בראיונות של ג'ורדן, אבל בגדול זה זהב טהור לדוקו, ברגע שהגופה תתקרר קצת.
כמו שקוטנר אמר על אלבום הקאבר של צ.פ. לביטלס: נחכה בקוצר רוח עם שקיות הקאה.
שלהבת
7 מאי 2020 18:57:32מנחם, כתבת
"מייקל סיים את עונתו האחרונה בבולס כאלוף. שלוש השנים אחרי בויזרדס כלל לא נחשבות וכולם יודעים זאת"
למה לא נחשבות? נחשבות ועוד איך נחשבות, והן היו כישלון גמור מהמון בחינות. למה להתעלם מההרס שהוא גרם בוושינגטון?
etayef
8 מאי 2020 00:20:04מאילו בחינות השנים האלה היו כישלון?
אחרי שמייקל הגיע הקבוצה שיפרה את המאזן.
או שציפית לאליפות משחקן בן 38?
שלהבת
8 מאי 2020 01:55:17אני לא יודע איך אפילו להתחיל לענות לך… אתה באמת לא מכיר את ההיסטוריה?
גיא רוזן
7 מאי 2020 19:33:57"פֶּה-לָהֶם, וְלֹא יְדַבֵּרוּ; עֵינַיִם לָהֶם, וְלֹא יִרְאוּ. אָזְנַיִם לָהֶם, וְלֹא יִשְׁמָעוּ; אַף לָהֶם, וְלֹא יְרִיחוּן."
.
אפשר לפרש את זה איך שרוצים. זה יכול להיות תיאור של התומכים המסונוורים של האליל כתום הראש,
זה יכול להיות באותה המידה תיאור מדויק של אותו אלילון כתום ראש, שהרי הציטוט המלא הוא:
.
”עֲצַבֵּיהֶם, כֶּסֶף וְזָהָב; מַעֲשֵׂה, יְדֵי אָדָם. פֶּה-לָהֶם, וְלֹא יְדַבֵּרוּ; עֵינַיִם לָהֶם, וְלֹא יִרְאוּ. אָזְנַיִם לָהֶם, וְלֹא יִשְׁמָעוּ; אַף לָהֶם, וְלֹא יְרִיחוּן. יְדֵיהֶם, וְלֹא יְמִישׁוּן–רַגְלֵיהֶם, וְלֹא יְהַלֵּכוּ; לֹא-יֶהְגּוּ, בִּגְרוֹנָם."
.
כן, זה מרגיש מדויק יותר. בעיקר לנוכח ההמשך שמשלים את התמונה עם עדת המעריצים:
.
"כְּמוֹהֶם, יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם– כֹּל אֲשֶׁר-בֹּטֵחַ בָּהֶם.“
.
או במילים אחרות –
כמה אפשר לעצום עיניים ולהתעלם מהמציאות הזועקת?
thejanitor
7 מאי 2020 21:45:15פרק 2
https://www.youtube.com/watch?v=he-VxfjhZt0
אור, זה פשוט מבריק, כל כך הרבה רבדים, ניואנסים קטנים, הקבלות ופרשנויות בול. 8 דק של זהב טלוזיוני.
רותם אלרן
7 מאי 2020 22:10:30עוד לא ראיתי, אבל בטח מטורף. כל כך הרבה פרטים קטנים וחכמים שהופכים את התוכנית הזאת ממעולה לאגדית
רותם אלרן
7 מאי 2020 22:22:11גורם לי לצחוק ולחייך, אבל לא פחות לחשוב. סדרה מדהימה, ופרק שכל שנייה ממנו היא זהב
thejanitor
7 מאי 2020 23:38:14אז צפיתי שוב, גילגלתי ל2:30, עצרתי, עשיתי זום וקראתי את כל מה שכתוב בספר שווינדהורסט מחזיק, היסטוריה שלמה של בולרוז מסופרת שם, ויוצרת תוכן משמעותי נוסף לעלילה. יש מצב אני מחכה לקרב הגדול כאן יותר מאשר שחיכיתי לקרב הגדול בעונה 7 במקור. החלום של כל אוהד כדורסל לראות משחק בין הדריםטים של 92 בפריים לבין השחקנים של היום, הנה מגשימים לנו את זה.
רותם אלרן
7 מאי 2020 23:45:54נכון לגמרי, ממש עצוב שנגמר, ואת זה אני אומר כאוהד כדורסל אמיתי, שבזמן הפגרה כמו גם ברגעי האמת, ממש חי על הסדרה הזאת. גאונות לשמה, והפרטים הקטנים פשוט מדהימים אותי מחדש בכל פרק
שלהבת
8 מאי 2020 01:57:02אתה קצת נסחף
רותם אלרן
8 מאי 2020 02:39:10אני אומר את זה מנקודת המבט שלי כמכור לליגה וכאוהד, ברור שיש אנשים שלא כזה אוהבים את זה. כל אחד והטעם שלו
שלהבת
8 מאי 2020 01:56:16לא של כל אוהד
zebh mhui tfkh kjo vgmcho
8 מאי 2020 01:40:00אתה צודק במאה אחוז מנחם.
זה מרגיש קצת מוקדם מדי לפתוח את הליגה גם אנחנו מאד מתגעגעים.
כנראה מישהו שם מפסיד בוחטות של כסף.