מעורב הופס של לס ליום ה'

 

 
 
 
 

TOUGH LOVE

 

לפני האימון הראשון של הדטרויט פיסטונס, מוריס צ'יקס, המאמן החדש – באימון הראשון בחייו כמאמן ראשי בקבוצת NBA – לקח את ברנדון ג'נינגס הצידה לשיחה בארבע עיניים.

הוא אמר לג'נינגס (ולפני שאתם קופצים ושואלים מאין אני יודע, אז זאת האינפורמציה שקבלתי מה-'אינסיידר', והם קיבלו אותה מג'ון ניאה, כתב ה-NBA של דטרויט אקספרס, ואם תשאלו מאין הוא יוןדע, אז התשובה היא שברנדון אמר לו מילה במילה מה הלך בשיחת ארבע העיניים, אז עכשיו אם אתם מרוצים, המותר לי להמשיך? תודה! ):

"שמע ברנדון, ושמע לי טוב. אני יודע את כל הסיפור ממילווקי באקס. לא מעניין אותי מה היה שם. אני מאמן של הפיסטונס ואני מדבר אליך לא רק כמאמן נאל שחקן, אלא כפוינט גארד אל פוינט גארד. עוד נראה איזה מאמן אהיה לשאר השחקנים בשאר התפקידים, אבל דבר אחד אני יודע. אני יודע פוינט גארדים. אני יודע כיצד עליהם לשחק, ואני יודע מה אני רוצה מהם. אתה הפוינט גארד שלי, ואני אומר לך כבר מעכשיו שהדטרויט פיסטונס תלך רחוק עד כמה שתוכל לקחת אותם. כשקבלתי חוזה עבודה קבלתי גם נייר וורוד לפיטורין. אפילו חותמת יש עליו. כל מה שבעל הקבוצה צריך להוסיף תאריך. זה יקרה, אבל אני מזהיר אותך כבר עכשיו שאם אתה לא רוצה עונה של אומללות ודכאון, אני מציע שתקשיב לי טוב טוב, ותאמין לי שאני לא רוצה להשפיל אותך ולבזות אותך. אני ממנה אותך בזאת לבוס של הקבוצה. אני נותן לך את הכדור ואני מטיל עליך את התפקיד להוציא את הקבוצה הזאת מהתחתית, ולהעלותה לא לבינוניות, אלא לטופ כמו שדגטרויט היתה בימים של ג'ו דומארס, שעשה עבודה נפלאה ונתן לנו חומר מצויין לעבוד איתו. אני הייתי פוינט גארד בליגה הזאת ואני יודע כל טריק, כל בלוף, כל הצגה. אז לא כדאי לך אפילו להתחיל. אני רוצה INTENSITY כפי שלא הראית אף פעם לפני כן בחייך. אני לא הייתי הפוינט גארד הכשרוני ביותר בזמני, אבל הייתי ארבע פעמים אול סטאר וארבע פעמים בחמישיית ההגנה של הליגה. לא עשיתי שום דבר עם כשרון. רק HUSTLE, לחימה, וחוסר ויתור. אתה הרבה יותר כשרוני ממני והשמיים הם הגבול עבורך. אני הייתי מאמן עוזר באוקלהומה סיטי, ואימנתי שם שחקן בשם ראסל ווסטברוק. אז אני אומר לך במילים פשוטות: אין לו דבר אחד שאין לך, מלבד – עד כמה שאני ראיתי – אש בעיניים. אני רוצה לראות את האש הזאת בעיניך. אתה יודע שאני יודע טוב-טוב WHAT THE POSITION OF PG IS ALL ABOUT. העיניים שלי יהיו מפוקסות עליך יותר מאשר על כל שחקן אחר. אם תשחק כמו שאני רוצה וכמו שאני יודע שאתה יכול, אני אהיה המאמן החביב והטוב שהיה לך בחייך. אם לא – אני לא מקנא כבר עתה על ה-SORRY ASS שלך כי אתה תקלל את הרגע שהגעת הנה.

-ברור?

ברנדון ג'נינגס ישב המוןם, ואז והינהן בראשו.

צ'יקס: לא זה מה ששאלתי. שאלתי אם זה ברור ומובן לך.

ג'נינגס: "זה ברור ומובן לי".

צ'יקס: אתה חושב שתוכל לעמוד במשימה?

ג'נינגס: "אני לא חושב. אני יודע. אני אהיה לך פוינט גארד שתהנה ממנו. אני לא הבעייה שלך בקבוצה. אני אעשה הכל לדאוג שתאמן כאן בשנה הבאה, והרבה שנים אח"כ.

השניים נעמדו, התחבקו, ואז ירדו לפארקט לאימון הראשון.

 

************

 

 

הוא הוכיח זאת ללייקרס, אך הטפשים שם לא הירשו לו כי חששו שהלייקרס תהפוך לבדיחת הליגה

 

 

דווייט האוארד בעיניים עצומות מהקו???

 

זאת לא בדיחה, ולא קטע למלא בו שטח  פנוי במעורב הופס. זוהי אפשרות רצינית ביותר. דווייט האוארד הדגים לנייט סקוט מה-'יוסטון כרוניקל' כיצד הוא קולע 80% בעיחניים עצומות. הוא קלע 8 מ-10 עם מסיכת עיניים כפי שהוכיח גם ללייקרס, שציוו עליו "להפסיק עם השטויות", כפי שסיפר בראיון לאחמד ראשד ב-NBA-TV לפני יום המדיה. הוא קבר גם 8 מ-10 בתכנית הטיווי "JUST FOR KIDS" כשיריבו ג'יימס הארדן, קלעי 84.3% משלשל רק 4 מה-10.

"הבעייה שלי תמיד היתה הראייה. אני חייב לחבוש משקפיים כי אני קצר ראייה, אבל לא יכול לשחק עם עדשות. כשעיני עצומות אני יכול גם לשחזר במוחי טוב יותר את התנועה של הזריקה שהיא מושרשת בי, אבל כשעיני פקוחות אני מתחיל לאבד ריכוז בגלל שאני לא רואה את החישוק ברור".

אז מה, תזרוק עם מסיכה?

לא. למה? זאת לא הצגה. אני לא צריך שיאמינו לי או לא. פשוט אעצום את עיני, ואני מקווה שהטלוויזיה לא תתרכז בזה אלא תמשיך לצלם כרגיל!".

*****

הערה של מנחם לס: ביום המדיה נשאל קווין מקהייל אם ירשה להאוארד ללבוש מסיכה. הנה תשובתו:

"אם הוא יכול לקלוע 80% מהקו בעיניים עצומות, מצידי שילבש לא רק מסיכה אלא גם את הצעיף האדום של סופרמן . רק שהליגה תאשר לו, ואז אני הולך לחנות של הלואין בעצמי!".

************

 

 

קווין לאב חדש הופיע

 

במיניאפוליס חשבו שאולי קווין לאב החליט להצטרף לצבא הששי באפגניסטן כתותחן, טבח, או לך תדע, אולי ש.ג. כל הקיץ לא ראו אותו, לא שמעו ממנו, הוא לא דיבר עם המדיה, ולא נתן אף ראיון לטיווי. אבל הוא חייב היה להופיע ליום המדיה, אחרת כל יום אחור היה עולה לו $35,000.

כשהוא פתאום הופיע כולם שיפשפו את עיניהם: "מה, זה קווין? תראו אותו!".

פתאום הופיע כאילו פסל שאמן איטלקי מימי הביניים השחיז במפסלת ויצר גוף רזה, חזק, מושלם.

הוא סרב לדבר על העונה שעברה, המאכזבת בכל ימי הכדורסל שלו. סרב לדבר על הניתוח והריהביליטציה. "אני לא מוכן לדבר על העבר. העבר מת. אני מדבר רק על ההווה, ומעט מאד על העתיד", אמר לעתונאים. ואז הוסיף: "היופי בעולם הזה הוא שאתה תמיד יכול להתחיל מחדש. התחלה טרייה ונקייה תמיד מתאפשרת, ולא משנה באיזה מצב אתה, אתה תמיד יכול להתחיל מחדש. אז אני מתחיל מחדש. משאיר את הפת=ציעות מאחורי, ואף פעם לא הרגשתי רצון כזה להתחיל לשחק כדורסל".

כל שאלה על העבר נענתה ב-"PAST IS PAST". או "LAST YEAR WAS LAST YEAR".

בעונה שעברה כף ידו נשברה פעמיים, ובתחילת הקיץ הוא עבר ניתוח בברך (לא מסובך, אבל "ניתוח קל" הוא תמיד ניתול של מישהו אחר). הוא לא אמר זאת, אבל הטריינר שלו ענה במקומו שהוא מוכן לעונה הטובה ביותר שהיתה לו כשחקן NBA.

הוא סרב לדבר גם על הסכסוכים עם  נשיא הקבוצה דייויד קאהן. הדבר היחיחד שהסכים לדבר עליו היו אימוני הכושר שלו בשלושת החודשים אחרי הניתוח, ועל "משחקים שלוש על שלוש וחמש נגד חמש עם השחקנים הטובים ביותר ב-NBA". היכן שיחק, עם מי שיחק, מתי שיחק. "מה זה משנה? גם זה 'חדשות'? זה היה בלוס אנג'לס, עם כל מיני שחקנים שונים".

בסיום העונה בעל הקבוצה גלן טיילור פיטר את קאהן ושכר את פליפ סאונדרס במקומו. סאונדרס  כבר הראה בעבר שהוא מסתדר עם שחקנים ומאמנים  מצויין, והעיקר שבינו ולאב מיד נוצרה כימיה מיידית.

ריק אדלמן חזר במצב רוח טוב בהרבה בגלל מצבה המשתפר של אשתו, וגם הוא אמר שהוא "לא יכול להאמין באיזה כושר ומשקל אופטימלי קווין חזר אלינו. הוא לא יכול לחכות לתחילת העונה, והוא סוחב את כולם בהתלהבותו!".

 נחכה ונראה!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 58 תגובות

  1. מנחם- מו ציקס היה מאמן גם של פילדלפיה וגם של פורטלנד לפני שהיה עוזר באוקלהומה. לא הצליח יותר מידי בנבא בנתים.

  2. האוורד רק מוכיח כמה הוא תינוק מגודל.
    מה שמוריד לו את האחוזים זה הלחץ, שום דבר חוץ מזה.
    כל פעם הוא מוצא תירוץ חדש, עכשיו זה המשקפיים. נו באמת.

    בראיון לסם אמיק שהובא פה באתר בשנה שעברה אמיק כותב שהוא ראה בביתו של האוורד דף עם כמה מטרות לאותה עונה אחת המטרות היתה לקלוע 80% מהקו, הוא לא כותב "לשפר את הקליעה" או לחזור לאחוזים של תחילת הקרירה (67% בעונה הראשונה ובאזור ה59% מאז וירידה לפחות מ-50% בשתי העונות האחרונות) אלא איזה אחוז לא מציאותי לגביו מה שמוכיח את מה שאני אומר, מדובר בשחקן לא אינטלגנט במקרה הטוב וטיפש במקרה הפחות טוב או בקיצור, תינוק מגודל.

    לא רציתי שהוא יעזוב אבל בסופו של דבר אני שמח שזה קרה.

  3. באמת למה לא לשים משקפיים כאלה לכדורסל, לחבר שלי יש בעיה עם עדשות אז הוא שם את זה שאנחנו משחקים
    נראה סתם חרטוט…

  4. הווארד באמת עושה לי רושם של תינוק מגודל וחסר אחריות עצמית, האמת שקיוויתי שלא יגיע ליוסטון אבל הוא אצלנו וצריך לעשות מזה את המירב. אני באמת מקווה שמקהייל יאפס אותו, זה מדהים עד כמה הגישה של הווארד והארדן שונות. לדוגמא הארדן: הגיע לאימון הראשון שעתיים לפני הזמן ואמר שזה הסטנדרט שלו עכשיו, שהוא חייב לשנות הרבה דברים בחיים שלו, הרבה דברים שהרשה לעצמו לעשות לפני כן עכשיו אסור לו. המטרות שלו גבוהות והוא כנה עם עצמו ועובד על עצמו כל הזמן, כל הקיץ עבד על ה-core שזה אחד הדברים שהכי קשה לעבוד עליהם כי זה לא משהו שרואים (כמו שרירי הידיים והכתפיים).
    הווארד לא מפסיק להתבדח, לחפש אשמים למה לא הצליח ופשוט לא מודע לעצמו.
    אחד מנהיג הקבוצה שלו שנה שנייה ואחד מנהיג בליגה כבר 7 שנים.
    לא יודע, מקווה שיתאפס על עצמו. וכן- אם יזרוק עונשין בעיניים עצומות במקום לשים משקפיים הוא בדיחה.

  5. אני סקרן אם הזיכרון השרירי/זיכרון השריר עובד בכלל, ואולי אפילו בצורה טובה יותר כשהעיניים עצומות.
    אם כן, אני מאמין שזה יפתח שיטת אימון חדשה לקליעה מהקו.

        1. 8 מ-10 זה לא בדיוק מדגם סטטיסטי מייצג.
          כשהוא ישחיל 80 מ-100 אז אפשר להתחיל לדבר ו-800 מ-1000 וכל הליגה תתחיל לזרוק בעיניים עצומות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט