מעורב ספורט ליום שלישי: היום בו מייקל העביר את הלפיד לקובי. דון שולה נפטר / מנחם לס

מעורב ספורט ליום שלישי: היום בו מייקל העביר את הלפיד לקובי. דון שולה נפטר / מנחם לס

1.קובי נגד מייקל: היום שמייקל העביר – ברצון ובאהבה – את הלפיד ליורשו

באפיזודה החמישית שהרבה מכם ראו אמש, קובי הצעיר – ס"ה שנה שנייה בליגה – משחק נגד מייקל ג'ורדן באול-סטאר במדיסון סקוור גארדן ב-1997.

כפי שכתבתי אתמול, למייקל אפילו לא היה חשק לשחק אבל הוא ניבחר ראשון במזרח ואין ברירה. אבל כשממש לפני שריקת הפתיחה הצעיר החוצפן ועז הפנים לחש באוזנו של מייקל שזהו משחק העברת הלפיד הרשמי, מייקל מגיב לקובי 'זאת היתה טעות שלך. נתראה בהמשך הדרך', ובאותו רגע חוש הלחימה והגאווה של מייקל חזר, ועד סוף המשחק מייקל לקח את קובי לבית-ספר, אבל אחרי שריקת הפתיחה וקבלת ה-MVP של המשחק מייקל פגש בקובי פעם נוספת ואמר לו: "אתה יכול לצלצל אלי מתי שאתה רוצה ולשוחח על כל בעייה שמתעוררת".

שנים אח"כ מייקל כתב בספרו שבאותו רגע הוא אימץ את קובי כ'אחי הקטן'.

"המשך הדרך" למייקל היה ה-24 בפברואר כשמייקל נתן את הנאום המהדר והמאדיר ביותר את זכרו של קובי. כל מה שצריך לעשות זה להיזכר במייקל, שדמעותיו זרמו ללא יכולת לעצרן. הבעת רגשות כזו ליריב גדול לא יכולה להיעשות ע"י אדם רע. יגידו מה שיגידו על מייקל, אבל לאדם יש חוש, רגש, והמיית לב שאתה לא יכול לבלף.

לפני היום העצוב ושובר הלב הזה בסטייפל סניטר ב-24 לפברואר, 2020, היה עוד יום מרגש בסטייפל סנטר, ה-28 במרץ', 2003, שהיה היום האחרון בו ישחקמ מייקל בסטייפל סנטר.

היה זה אחד מהערבים המרגשים ביותר ב'סטייפל'. נראה שכל ה-VIP'S של העולם היו שם. סנטורים, שחקני הוליווד הגדולים ביותר (זה היה נסיון בלתי אפשרי ממש להשיג כרטיסים; רק הגדולים והמפורסמים ביותר היו שם). רק גדולי הספורטאים כמוחמד עלי, וויין גרצקי, או הקוורטרבק העליון ג'ו מונטנה הצליחו לקבל הזמנות.

שופטי המשחק מרק וונרליק, גארי זליינסקי, ובוב דילייני ניפגשו בחדש השופטים והדילמה הגדולה היתה 'מה עושים אם מייקל וקובי שומרים אחד על השני? מה מותר ומה אסור?;. בסיום הפגישה דילני הציע: 'בואו נרים תפילה ללורד שהם ל-א ישמרו אחד על השני'. השלושה החזיקו ידיים ודינלי הציע את התפילה'.

אולי התמונה הבאה היא המתארת את מה שקרה טוב יותר מכל סיפור או מילה:

מי שהיה שם ראה את הכוכב החדש, הצעיר, שבכל תנועה הזכיר את מייקל המבוגר והדי עייף מכדורסל, אחרי קריירה מפוארת שלא היתה לאף שחקן בהסטוריה: 6 אליפויות, 3 ו-3 רצופות, והוא ה-MVP של כל שש האליפויות, בלי שהוא מאפשר לאף יריבה יותר משני נצחונות בסידרה.

העתונאים שראו את קןובי קולע 55 נקודות אמרו שהוא היה 'NUTS'. "אפילו בעיניים עצומות הוא היה קולע הערב" כתב ה-LA TIMES. מייקל – בוושינגטון ויזרדס סתם ככה לסיים קריירה – לא הפסיק לחייך. הוא ראה יצירה חדשה של עצמו. קובי למד את כל תנועה שלו ב-5-6 השנים האחרונות והקדיש שעות על שעות לא רק בביצוע אלא בכל מבע פנים, כל ארשת, כל הבעה.

אבל קובי לא רצה להיות מייקל מס' 2. הוא רצה את הנרטיב שלו. הוא רצה להיות קובי עם הלגסי שלו עצמו ורק שלו.

הוא לא הגיע להישגיו של מייקל, ולא היה אדיר כמייקל. לפני כמה שנים כתבתי כאן סידרת מאמרים בה הוכחתי – במספרים – שמייקל טוב יותר מקובי בכל אספקט ונידבך של המשחק. לא אחזור על זה ומי שלא מאמין לי – שלא יאמין. גם קיירי אירוינג לא מאמין שהעולם עגול. לא קרה כל אסון.

אבל קובי היה שחקן אדיר בזכות עצמו, ולבטח בעשיריית השחקנים הטובה מכולם. בערב זה הוא היה הטוב ביותר ששחקן יכול להיות. וה-55 שלו לא היה יוצא דופן. אפילו שהוא קלע 30 מ-38 הנקודות הראשונות של הלייקרס כשהוא מחליט שהגיע הזמן להכתיר את היורש ללא צל של ספק'. באותה עונה היו לו כבר 9 משחקים של 40+ ואלה מספרים שהיו שייכים לאנשים בשם ווילט ומייקל.

הם כמעט לא שמרו אחד על השני. מייקל הראה שהוא בדרך לסיים אבל אפילו בגיל 40 הוא עדיין יכול לקלוע 23 נקודות נגד הלייקרס בביתם, מספר שכמעט כל שחקן NBA היה מסכים לו ללא היסוס.

בסיום המשחק הם התחבקו ושוב התלחשו. איש לא יודע מה לחש פה לאוזן. רק הם יודעים, והם אף פעם לא גילו.

2. דון שולה – מגדולי מאמני הפוטבול ב-NFL הלך לעולמו

דון שולה, המאמן המנצח ביותר ב-NFL, והמאמן שהוביל את מיאמי דולפינס לעונה בבלתי מנוצחת היחידה בתולדות הליגה, הלך לעולמו בגיל 90.

שולה, לדעת רבים גדול המאמנים, ניצח 347 משחקים. ב-1972 הוא הוביל את הדולפינס לעונה של 0-17, כולל סופרבול שלישי ברציפות. הוא הוביל את מיאמי דולפינס שהיתה סתם עוד קבוצה לפניו, וסתם עוד קבוצה אחריו, ל-5 נצח8ונות בסופרבול.

"Today is a sad day," Dolphins president Tom Garfinkel said in a statement. "Coach Shula was the rare man who exemplified true greatness in every aspect of his life. He will be so missed by so many but his legacy of character and excellence will endure. All my best to Mary Anne and the Shula family."

לפנימ מיאמי שולה אימן את הבולטימור קולטס, והוא היה המאמן של בולטימור בסופרבול הראשון ב-1963 נגד הניו יורק ג'טס עם ג'ו נמט הקוורטרבק, משחק שהסתיים באחת ההפתעות הגדולות מכולן כשהג'טס ניצחה את הקולטס 7-16 והפכה בכך לקבוצה הראשונה ב-AFL לנצח סופרבול.

דון שולה אימן – וחלק מהקרדיט מגיע לו ללא ספק, את שניים מגדולי הקוורטרבקים מכולם ג'והני יונייטס מהקולטס, ודן מרינו מהדולפינס, וקוורטרבק שלישי שאף הוא אחד מהגדולים – אולי מדרגה אחת מתיתם – בוב גריסי.

דון שולה המאמן הפך למוסד. על שמו נקראים כבישים מהירים (HIGHWAYS ו- FREEWAYS), שמות רחובות, ומה לא.

הקשיבו למה שפט ריילי אמר עליו לפני כמה שעות:

"There was no better man or coach in the history of the profession than coach Don Shula," 

זה אומר הכל.

3. לין מספר לסטיב פופר מ'ניוזדיי' שהוא היה מוכן לוותר על הרבה (מאד!) כדי להישאר בניקס ובניו יורק

הלינסניטי הגיע ל'תפוח הגדול' לפתע וללא כל אזהרה. תופעה שכבשה את העיר שראתה כמעט הכל וחוותה כמעט הכל בהפתעה מחלטת.

אבל כפי שהגיעה בחטף, היא גם נעלמה כברק. ג'רמי לין אמר אתמול ל'ניוזדיי' של לונג איילנד (וחלקים של ברוקלין וקווינס) שהוא רצה כל כך להישאר ולשחק בניו יורק, ועד היום האכזבה הגדולה שלו ביותר היא שמשחקו בניו יורק נמשך תקופה כה קצרה.

אולי זה לא נראה כך אחרי שלין עזב את הניקס כשחקן חופשי מוגבל אחרי רק 35 משחקים.

הניקס הציעו לו חוזה של 25.1 מיליון לשלוש שנים, עם כדור-רעל של 14.9 מיליון לשנה השלישית שהיה מכניס לדולן חוקן רציני במס המותרות, אבל לפתי יוסטון רוקטס קפצה עם 28 מיליון ל-3 שנים.

ג'רמי צילצל לסוכנו ואמר שיעשה משהו בנידון. הוא לא רוצה 28 מיליון מהרוקטס. הוא מעדיף 25 מיליון מהניקס.

הניקס יודעים לקרוא כמו כל אחד מאיתנמו, וכשהם ראו את ה-28 מיליון הם סירבו להשוות את ההצעה.

"תגיד לניקס שאני מוכן ברצון לשחק איתם על חוזה נמוך יותר" הוא אמר לסוכנו.

-"אני לא יכול לומר לניקס שאתה מוכן לשחק על פחות. אני צריך לנסות לשכנעם להציע לך חושה שווה לחוזה הרוקטס"

הוא נייסה לשווא. הניקס לא הסדכימו להעלות את הצעתם ל-28 מיל.

"כל כך רציתי להמשיך לשחק בניקס. זה היה הבית שלי והאוהדים היו הדבר הנפלא ביותר שקרה לי. ניסיתי כל דבר שהיה ביכולתי לעשות כדי להיטשאר בניקס, אך מאומה לא עזר. אין כל כל חוסר הערכה לרוקטס. פשוט המשחק ב-MSG היה חלום נפלא שהתאמת והתקיים".

הוא שיחק כמחליף ביוסטון. הוא שיחק כמחליף בטורונטו, והוא זכרה איתם בטבעת אליפות "שלא מרגישה ממש טבעית בגלל תרומה מעטה".

ג'רמי לין משחק בסין. הוא מככב שם. אבל הוא עדיין מקווה לחזור ל-NBA.

ספורטס אילוסטרייטד יצא שלשום עם תמונת שער ומאמר ראשי על ' WHAT WENT WRONG?'


4. קווין מקהייל – מאמן הרוקטס לשעבר – מאמין שהאוכססיה של הרוקטס עם מספריט האנליטיקס מפריעה במספר החשוב ביותר: נקודה יותר מהיריבה!

זה לא סוד שהרוקטס היא הקבוצה שמאמינה, מחליטה, ומשחקת, בהתבססות על מספרים מ'א5נליטיקס' יותר מכל קבוצת NBA אחרת.

הוא אמר בראיון לרדיו אי.אס.פי.פן (https://audioboom.com/posts/7567224-kevin-mchale

You guys are caught up a little bit in Houston on numbers,” said McHale. “Numbers do not win games. The one number that wins the game is if you have one more point than the other team. That’s the biggest number. But numbers don’t win games.

אני לא יודע אם האשמה כולה מוטלת על ה-GM דרל מוריי, אבל ידוע שהוא אחד מראשוני המאמינים באנליטיקס של הכדורסל כתשובה לשאלולת אסטרטגיות.

הוא הראשון שהביא לרוקטס 'הוכחות' שהזריקה לשלוש היא הנשק היעיל ביותר בכדורסל.

אולי. אבל לרוקטס יש אפס אליפויות מאז חאכים אולג'ואן. וזה לא אולי. זה בדוק.

5. עוד תעודה מהתיבה המגלה שבצעירותי הייתי ספורטאי לא רע

בצעירותי השתתפתי כמעט בכל מקצוע ספורט שהיה בשכונתי (בת גלים), הקרייה בה גרתי כ-TEENAGER (קרית טבעון), בצבא (שריון), ובתי הספר בהם למדתי (כולל מכון וינגייט). התחריתי במקצועות הקבוצתיים הוקי, כדורמים, כדורגל, וכדורסל בכל הליגות מליגה ג' עד הלאומית (משחק אחד בהפועל בלפוריה כשהיתה בליגה הלאומית – ליגת העל אז), אבל הרוב בכדורגל בילדים ונערים של מכבי חיפה, בהפועל גבעות זייד (כדורגל, ליגה ג'; קבוצה של ארגנטינאים קיבוצניקים שהיו מגיעים רחוק אילולא הקיבוץ הפך למוסד, והם התפזרו לכל חורי המדינה!), הפועל קרית-טבעון (נוער כדורסל, בוגרים כדורסל ליגה ב') והקולג' של ווסטר (אול אמריקן, DIV III).

התחריתי בא"ק כילד/נער, שחייה כילד, נער, ובוגר (אליפות צה"ל, ואליפות א.ס.א), טניס (קולג' של ווסטר, DIV III), וטניס שולחן (אליפות הנוער כשחקן קרית טבעון).

לא היו לי כל חלומות או הזיות של גדולה, או אליפויות. פשוט אהבתי את החברות, הידידות, והקשרים שיצרתי, וכן, אהבתי את המתח שבתחרויות.

מאחר והשתתפתי בכל כך הרבה מקצועות וקבוצות (לעתים כמה יחד), לא התאמנתי ביתר התמדה באף ספורט. הייתי חייב לחלק את השבוע בין כמה בחירות, ומאמני (אם היו מאמנים; לא תמיד!) הבינו אותי. לכן גם לא הייתי מצויין או אפילו טוב מאד באף ספורט, אולי מלבד הוקי – משחק בו נחשבתי לאחד מכוכבי הקבוצה שלקחה אליפות אחרי אליפות בתחילת שנות ה-50.

אשתי גייל ואני עושים קצת סדר באלבומים ומזוודות שכמה מהם לא פתחנו שנים. מדי פעם אכניס תעודה או תמונה שאמצא. עד עכשיו הכנסתי תעודה של מקום שלישי באליפות צה"ל ב-100 מ' כפול 4 חתירה.

הנה תעודה שמצאתי על מקום ראשון ב-20 מ' כפול 4 מעורב שחייה באליפות א.ס.א בבריכת ימק"א שאורגנה ע"י האוניברסיטי העברית (אני לא יודע אם האליפות עדיין קיימת, אבל בזמני זאת היתה 'אליפות האוניברסיטאות והמכללות בישראל' כשאני מייצג את מכון וינגייט). אני לא מבין מדוע התעודה ניכגסה מאוזנת. היא נשמרה במחשב כאנכית. אז המעוניינים – נא לסובב את הראש. ב-90 מעלות שמאלה.

6. ה-15 דאנקים שקבוצת מומחי ESPN בחרו כ-"MOST POWERFUL בהסטוריה של ה-NBA". אני לא בטוח שהם המוחצים ביותר, אבל הם כולם שווים הצגה נוספת.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
49 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דוקטור רזי הופמן
05/05/2020 7:35:57

תודה מנחם
ההישגים הספורטיביים שלך מרשימים.
לגבי אס"א, השנה נראה שיוותרו בגלל הקורונה. כמעט נרשמתי בעבר, בערך לפני 20 שלנה, לאליפות אסא בגלישת רוח אבל בסוף נאלצתי לוותר.

יניב ש.
05/05/2020 8:01:58

דוקטור, הספורט זורם לך בדם מאז ומתמיד.
מבחינתי, ההטבעה של טום צ'יימברס מקום ראשון

Berch
05/05/2020 8:26:53

אחלה מעורב
הכרתי כמה שולה בחיים…. עכשיו אני יודע על שם מי הן נקראו
🙂

Alex Rabino
05/05/2020 8:51:33

דון שולה היה הגדול מכולם. כמו שמנחם כתב, אחד מהכבישים הראשיים במיאמי נקרא על שמו בעודנו בחיים.

צ'יקו
05/05/2020 8:56:27

תודה מנחם.
מעורב משובח עם הקרונפלקס והלימודים

ארז
05/05/2020 9:40:38

דוק, אתה לא כותב ספורט, אתה לוקח אותי למגרש פעם אחרי פעם, כאילו אני עומד מטר מקובי ומייקל, מדהים.
לגבי האנליטיקס, לא ידעתי שזה חדר ככה גם לכדורסל, אבל בבייסבול כמובן מאז פריצת הסייברמטריקס והמאניבול כולם פתאום משחקים לפי הסטטיסטיקות, והמשחק נהיה קצת דבילי, במיוחד עם השיפט וזה שכולם משחקים על לונג בול שהפך גם פיצ׳רים בינוניים לחיות סטרייקאאוטס, וכל מני יציאות. בכדורסל, שהוא משחק של תנועה, אם כי פחות רנדומלי מהוקי או כדורגל, לבנות על סטטיסטיקות זה התאבדות. זה לא בייסבול או אפילו פוטבול, וגם שם הנתונים הם פועל יוצא של פעולת השחקנים, לא להפך!

האווי לאסוף
האווי לאסוף
05/05/2020 10:20:28

מעולה, תודה רבה

אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
05/05/2020 11:00:00

זאת התמונה מספורטס אילוסטרייטד? קשה לי להאמין

אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
05/05/2020 11:04:19

זה התאמבנייל של הסרטן הזה https://youtu.be/0SxRzp_TUg0

ארז
05/05/2020 11:00:47

דוק, אפשר תרגום בגוף הסרט של מה שהלך עם לין? ניו יורק הציעו לו 25 מליון, הוא רצה לשחק שמה, הרוקטס הציעו לו שלושה מליון יותר, הוא לא רצה לשחק שמה, הוא היה מוכן להרוויח פחות בשביל להשאר בניו יורק, אבל נאלץ לחתום ביוסטון? יש איזה חוק שהשחקן מחוייב לשחק איפה שמשלמים לו יותר? אם היה חותם בשביל 25 מליון היו deported אותו על פעולה unamerican? מה זה השטויות האלה? הוא החליט ששלושה מליון שווים לו יותר לשבת בספסל של הרוקטס, לא שאני מזלזל בכסף, אבל מה הוא בוכה?

עידו גילרי
05/05/2020 11:15:39
Reply to  ארז

מנחם בלגן את זה לגמרי…
לין היה שחקן חופשי מוגבל. הניקס לא נתנו לו הצעה אלא היו יכולים להשוות כל הצעה אחרת שיקבל.
הרוקטס הציעו לו בדיונים 28 ל-4 שנים עם אופציה על השנה הרביעית. ברגע שהם הבינו שהניקס עלולים להשוות אז הם הפכו את זה לחוזה לא בר השוואה עבור הניקס כששמו הצעה ל-25 בשלוש שנים עם שנה אחרונה של 15. זה מה שלין חתם עליו.
בפועל הוא חתם על 3 מיליון פחות לא יותר (למרות שריאלית זה לא ככה כי השנה האחרונה הייתה אופציה). הניקס היו יכולים לשים הצעה על השולחן אם רצו. הם לא עשו את זה.

עידו גילרי
05/05/2020 11:18:23

בקיצור זה לא כאילו הייתה לו בחירה זה או ההצעה של יוסטון או כלום.

ארז
05/05/2020 12:03:09

עכשיו הבנתי 🙂 הניקס לא שמו הצעה על השולחן ולכן לא היתה ללין ברירה, תודה על ההבהרה!

ברוך רובין
ברוך רובין
05/05/2020 13:02:28

מנחם טועה לגמרי , וגם לין הנכלולי מבלבל את המוח הוא אחד המקרים הבודדים שהנהלה של הניקס התנהגה בחוכמה , אחרי כמה שבועות נפלאים כשהוא זרח בזמן הפציעה של כרמלו, הוא הגיע וביקש מהנהלה של הניקס חוזה חדש ומוגזם (הוא היה שחקן חופשי מוגבל) , כשהניקס היססו בצדק לין הלך ליוסטון, סגר על חוזה של 25 מיליון וחזר לניקס כדי שישוו. בוגר הווארד החכם ניסה לנצל את לחץ הקהל להחתים אותו אחרי הלינסניטי. הניקס עמדו בלחץ סירבו ואת העתיד של ג'רמי לין כולנו ראינו.
נאום הדמעות שלו היה חגיגה לכל אוהד ניקס בעולם.

עידו גילרי
05/05/2020 13:10:28

איזה חוזה בדיוק הניקס הציעו לו?
מה הוא ביקש מהניקס? העיקר שאצלך כולם או מטומטמים או נכלוליים

ברוך רובין
ברוך רובין
05/05/2020 20:39:20

הניקס לא הציעו לו חוזה הוא בא עם דרישות מוגזמות ואחרי שהניקס חששו הוא הלך ליוסטון וחזר עם הצעה של 25 מליון דולר, הוא ניסה לנצל את דעת הקהל

עידו גילרי
05/05/2020 20:51:52

איפה בדיוק הוא ניסה לנצל את דעת הקהל. לא היו בכלל מגעים עם הניקס. הם לא שמו אף הצעה על השולחן.

Alex Rabino
05/05/2020 11:33:28
Reply to  ארז

זה רק מראה לך למה שחקנים לא אוהבים לשחק בשביל מייק ד'אנטוני. הוא מאמן שכמעט לא משתמש בספסל ולכן שחקנים לא אוהבים להתייבש אצלו על הספסל.

עידו גילרי
05/05/2020 11:36:09
Reply to  Alex Rabino

לא קשור בכלל. לין שיחק הכי הרבה דקות בקריירה ביוסטון והיה לרוב פותח.

Tzafriros
05/05/2020 11:02:22

קובי היה אובססיבי לא רק ללמוד את התנועות של ג׳ורדן אלא גם להתקפת המשולש. הוא רוצה לדעת את ג׳ורדן מכל הכיוונים. לפני שפיל הגיע ללייקרס קובי כבר היה בקשר ישיר ורציף עם טקס וינטר העוזר האגדי של פיל ומומחה התקפת המשולש. אז בשביל קובי לשמוע שפיל וטקס מגיעים ללייקרס זו הייתה הגשמת חלום.
אנחנו כצופים רק מרוויחים מהדבר הזה כי יש שחקנים שנתנו משהו יחודי שנעלם איתם. וכיף לחיות אותו מחדש. חסר לי הפייד אווי ג׳אמפ שוט וחסר הסקיי הוק של קארים

רועי ויינברג
05/05/2020 11:08:32

תודה מנחם. הבעיה של יוסטון היא לא האנלטיקס, אלא הצוות הרפואי. כריס פול ב-2018 (ומוקדם יותר מקגריידי ומינג) היו פצועים שמנעו מהם את התארים החשובים ביותר. בעולם שבו האנליטיקס לא היה מביא אליפויות טורונטו עדיין היו עפים בסיבוב השני עם דרוזן ודווין קייסי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

האליפות של טורנטו לא קשורה לאנליטיקס אלא אם כן באנליטיקס אומרים שקאווי טוב מדרוזן….

ארז
05/05/2020 18:01:22

אנליטיקס זה חשוב, אבל צריך לזכור מה העגלה ומה הסוסים. הסטטיסטיקה מסבירה מה היה, לא מה יהיה.

historyteacher
05/05/2020 15:21:35

תודה, מנחם. כרגיל תענוג לקרוא

שחר דלאל
05/05/2020 16:18:35

שולה באמת אחד הגדולים, ולחלוטין אפשר לטעון שהוא הגדול מכולם (אם כי לדארת' ויידר יש קייס לא רע). להשיג את כמות הניצחונות שהשיג בעונות של 14 משחקים ולהגיע לסופרבול עם 4 ק"ב שונים זה משהו שיהיה קשה לשחזר בפוטבול המודרני.
אגדה עוד בחייו

שחר דלאל
05/05/2020 16:26:27

אם ניקח את האתגר שלך מאתמול, אז זה הר ראשמור של מאמני ה-NFL:
ג'ורג' האלאס, וינס לומבארדי, שולה, ביל ביליצ'יק

birdman
birdman
05/05/2020 16:49:12

ההישגים של דון שולה מדברים בעד עצמם ואי-אפשר לקחת אותם ממנו. אבל בחצי השני של שנות ה-'70 הוא לא עשה עם מיאמי שום דבר, תמיד בעט בדאון רביעי, ואם הדאון הרביעי היה 40 יארד או יותר – היה הולך על בעיטת הרחקה. מאמן הכי שמרן (ניסוח עדין) שראיתי בחיים שלי. משכל זאת נאמר, אדם יקר ואיש משפחה למופת – יהי זכרו ברוך.

MBK
MBK
05/05/2020 19:29:44

תודה מנחם
יש רק אלמנט אחד שקובי קצת יותר טוב ממייקל וזה היכולת מדאון טאון
אני חייב להודות כשקובי היה עם 3 טבעות ב 2002 הייתי בטוח שיסיים מעל מייקל
כל הקריירה הייתה לפניו
2004 הייתה פח
ומ 2005 עד 2007 קובי איבד 3 עונות יקרות בקבוצה שהייתה ממש רעה
היה לו סיכוי לעוד אליפות אם הוא לא היה נפצע

MBK
MBK
05/05/2020 20:12:44
Reply to  מנחם לס

בגיל 24 עם 3 טבעות הוא נראה כמו ה-דבר הבא.
זה נכון שמייקל היה יותר טוב כמעט בכל אספקט אבל הפער לא היה גדול מאוד.
היכולת האתלטית של מייקל זה נתון ללא עוררין
בשביל לקרוא תיגר על מייקל קובי היה צריך להגיע ל 7.
אני משער שאם הוא לא היה נפצע הוא אולי היה עובר את קארים, לפחות את קרל מלון.
היה לו סיכוי יותר גבוה להיות במייקל הבא מכל אחד אחר.

birdman
birdman
06/05/2020 14:37:14
Reply to  MBK

אם מייקל לא היה לוקח שנתיים הפסקה, היו לו 8 אליפויות רצופות. אין מקום להשוואה לקובי.

דקסטר
דקסטר
05/05/2020 21:38:22
Reply to  MBK

הטיעון של השלשות חייב להיפסק.
מדובר בשני עידנים שונים לגמרי.
מה נראה לכם שאם מייקל היה משחק היום הוא לא היה עובד על השלשות שלו?? בעידן של ג'ורדן בקושי שיחקו על ה 3. זה כדורסל של מיד ריינג וטחינות בצבע.
בימינו זה כמו לבקש משחקן להתאמן על זריקות מהחצי. אין שום טעם להתאמן על זריקה שמגיעה פעם ב..
לכו תראו כמה שלשות בכלל קלעו השלשיונרים של אז..

ארז
05/05/2020 22:48:39
Reply to  דקסטר

יפה אמרת. כל הדיון על שחקנים מתקופות שונות לרוב נופל להנחה ששחקן מלפני 20 או חמישים שנה היה משחק היום כאילו הוא תקוע כמה עשורים בעבר, וברור שזה לא נכון.

MBK
MBK
05/05/2020 23:35:20
Reply to  דקסטר

כתבתי שקובי קצת יותר טוב ממייקל בקליעה מדאון טאון
למה זה טיעון שחייב להפסק?
אם אתה בפיגור 3 אתה שם את הכדור אצל קובי לפני מייקל.
לקובי הייתה יכולת לשים סלים בדרגת קושי סופר קשה.
מייקל שיפר באופן קיצוני את היכולת שלו מדאון טאון אבל לקובי יש טכניקת זריקה הרבה יותר טובה.
מייקל אגב סיים עם הסקור הכי נמוך אי פעם בתחרות השלשות באול-סטאר.
הייתה לו יכולת לזרוק מ-3. הוא אולי היה מגיע לאחוז גבוה
אבל רוב השלשות שלו היו פניות לחלוטין.
השלשות של קובי עם שומר בפרצוף.
מי ששופט את קובי לפי אחוז אפקטיבי וכו וכו צריך לנרמל את דרגת הקושי של הזריקות שלו.
יש מי שיגיד שהוא אגואיסט, לדעתי שוטר בנשמה לא קיים אצלו מושג – זריקה רעה
באספקט הזה של המשחק קובי היה קצת יותר טוב.
מייקל היה מכונת מיד ריינג׳ מהגדולות בהיסטוריה של המשחק.

אהרון שדה
06/05/2020 8:23:08
Reply to  מנחם לס

החציל כנראה לא ראה את מייקל נגד הניקס 93.
שיבדוק שוב מה עשה אחרי שקיבל את הדאנק מסטארקס ויבין שהיה שם את הכדור בידיים של מייקל עם כל הכבוד והערכה לקובי .

אשך טמיר המקורי
06/05/2020 2:36:55

עוד פוסט אדיר

eliah malchi
eliah malchi
06/05/2020 3:34:12

הדאנק של שאק שעשו ממנו פסל צריך להיות בטופ 15 בוודאות. אותו דבר עם הדאנק של וויד על ווראז'או/ פרקינס.

אהרון שדה
06/05/2020 8:23:45

נהדר מנחם .
היית אתלט רב גווני מה שנקרא .
יפה מאד נשמח לעוד שיתופים