נסיך השפל והגאות / אריאל הכהן

על סינדרלה אמיתית מהאגדות

לזכרו של מר  עמית גזית :  צנחן. קיבוצניק .מלח הארץ  במאי תיאטרון ( "הבימה" הקאמרי  .תאטרון החאן ועוד) חבר ומורה גדול למשחק שהלך לעולמו ביולי האחרון. 

עמית גזית ז"ל- במאי יוצר וחבר

"אקשן איז ריאקשן " – היה חוזר הבמאי  ואומר אל הנבחנים הצעירים וחסרי הנסיון שניסו להתקבל לבית הספר הגבוה למשחק ." זה אודישן .לא חשוב עכשיו הטכסט. אם אתה לא זוכר בדיוק את המילים. תאלתר. תגיד במילים שלך אבל הכי חשוב ..אני רוצה לראות תגובה רגשית. להאמין שמשהו עובר עלייך.." 

הוא לא נבחר בדראפט. ולמה שייבחר?  לפתוח רק בעונת הסניור שלך וגם זה במיכללת צפון איווה שאמנם שייכת לדיוויז'ין 1 אבל באיזה קונפרנס נידח של המידווסט ..של מיזורי .. לא אמור  לתת צבע כמו שהיו אומרים האינדיאנים של הנבאחו . לפנים שלך. 

אז הוא לא נבחר ועם זאת  קיבל הזדמנות למבחנים. לאודישן. 1994. מחנה האימון של "ראשי הגבינה" מויסקונסין-הגרין ביי פאקרס. 

"★ הדבר היחיד שצריך להיות לך בראש כשאתה עולה על  הבמה זה המשפט הפשוט : נא לעניין! " ★

הוא לא הצליח  לעניין . לא את המאמן .לא את מאמן הקווטרבקים. ולא את מתאם ההתקפה . ההוא העונה לשם  אנדי ריד . בצער לא רב וביגון לא קודר כמאמר המשוררת  החליטו לבסוף  השמנים ללכת על אחד ברט.  ברט פארב. 

" ★אף פעם אל תפסיק להאמין ואף פעם אל תפסיק ללכת לאודישן. תלמד מכישלונות ואל תיתקל ברהיטים על הבמה" ★

הוא השיג עבודה. חמש וחצי דולר לשעה פלוס בונוסים  אחראי משמרת לילה  בסופרמרקט "האיוי" – באיווה. אם היו קוראים לו האווי זה יכול היה להיות פואטי. הוא החליט בעצה אחת עם חברתו לחיים לא לוותר על החלום או לפחות על הכיוון הכללי של החלום והלך במקביל להיות עוזר מאמן באותו קולג' שבו סיים. חברתו לא הייתה איזו כוכבנית או מעודדת לשעבר אלא אישה  גרושה עם 2 ילדים. אחד פגוע ראש ועיוור מתאונה שגרם לה הבעל לשעבר. איזה חיים. ממש קסים קסם.


הוא והיא.

כעבור שלוש שנים בהן שמר על כושר  כקווטרבק הפותח של קבוצת הפוטבול  איווה " בארנסטורם " במסגרת הAFL. ליגת הפוטבול באולמות אירועים. סליחה. באולמות. על גודל של רבע מהמגרש הרגיל ..

אחרי שלוש שנים מעניינות – כמו לוח סידור עבודה בקיבוץ – זכה גיבורינו בהתגלות עליה לא הירבה לדבר .רק אמר ולווה את הדברים בחיוכו הביישני שהרגיש שהוא  "מתקרב לאלוהים". זה עם הסימנים האדומים על הידים. הוא לקח את בת זוגו התחתן איתה כדת כריסטוס והאוונגליון ואפילו היצטלם לכמה תוכניות של מועדון 700 העולות תדיר בערוץ המזה"ת. הערוץ לאנשים שלא משלמים לכבלים. פרייז דה לורד..הללויה. 

★ חשוב שהחויה שלך כשחקן כמבצע תהיה אישית אבל שתשאף לאוניברסלי"

מי שמאמין שספורט זה דת יכול לקבל חיזוק מהאירוע הבא . שהרי מאז שראה את ג'יזס בחלום מדבר איתו באנגלית של טולסה, אוקלוהומה קרו שני דברים ששינו את חייו : 

1. ברנדה ( אשתו) למדה לבשל. 

2. הוא קיבל חוזה עתידי לשנה  מאחת מקבוצות הליגה לבא ולשבת על ספסל המחליפים. קווטרבק אלמוני שקרוב לוודאי יזכה לעלות רק בתבוסות או אם הפותח ירד על אלונקה או יחטוף צרעת מקראית. באותה השנה. עד לתקופה שבה יתחיל החוזה נסע  גיבורינו הבלתי נלאה להולנד היצטרף לקבוצת אמסטרדם  אדמירלס במסגרת המייזם הכושל של הNFL -הליגה האירופית. והוביל את הליגה ביארדים ובטאצ'דאונ'ס. השנה 1998. ידידנו יושב על הספסל של הסינט לואיס ראמס .מחליף שלישי. בדיוק לפי החוזה. לכל הפחות נחסך ממנו עכשיו סידור מוצרי החלב במקרר הסופרמרקט. הימים ההם  .כך קרא כשנופף בדף חשבון הבנק לברנדה המופתעת. הלכו כדי לא לחזור. מאזנו בסוף העונה? עדיף לא להזכיר מחמת עינא בישא. 4 מ11 נסיונות מסירה ל..39 יארד פאנטסטים. 

★כל פעולה שלך על הבמה צריכה שתביא איתה מידע חדש על הדמות או המצב שלא ידענו קודם ובעיקר שיהיה לה  אפקט מיצטבר על הקהל ★

הספסל לקראת פתיחת העונה החדשה שנה לפני המילניום החדש התרווח פתאום. את שני אלו שהיו לפניו שיחררה או העבירה  הנהלת הראמס ולקווטרבק הפותח נבחר..טרנט גרין . נבחר. ולא זכה להגשים בשל אחד מאותם מעשי שטן  או אלוהים תלוי באיזה צד של הMRI אתה נופל. טרנט גרין קרע את הACL במשחקי הפרה-סיזן. עכשיו זוכה גיבורינו להגשים את חלומו. אורז שקיות הסופר לשעבר. שחקן הקבוצות הקיקיוניות שחקן האולמות המחניקים עולה על המגרש כדי לפתוח במשחק של הגדולים. נותן את אחת העונות המוטרפות של קווטרבק בהיסטוריה של הליגה. הוא משיג 3 טאצ'ים בכל אחד משלושת המשחקים הראשונים שלו. שיא חדש שישבר רק לפני שנתיים על ידי גאון אחר. פטריק מהומס.  הוא זורק. הוא פוגע. הוא חכם. הוא מלהיב את צוות האימון שמשרטט בשבילו תרגילים חדשים. הוא מעיר את הקהל המנומנם ב"אמריקה סנטר" הוא גורם לספורט אילוסטריייטד לצאת בגליון אוקטובר עם התמונה שלו על שער המגזין ועם השאלה

Who is this guy? 

הוא מסיים את העונה עם 4353 יארד. 41 טאצדאונס. ועם אחוז השלמה של מעל 65. הוא מנצח לראשונה זה 17 שנה את ה49'. מוכרז MVP.. אה..כן..וגם לוקח אליפות באותה שנה קסומה במשחק שעוד רבות ידובר בו סופרבול "היארד החסר" נגד הטנסי טיינטנס וסטיב מקניר האומלל זיכרונו לברכה. 

כבר לא בספורמרקט

הוא יהיה גיבור סנט לואיס. גיבור איווה. גיבור כל הלוזרים שעובדים בוולמארט ומתמסרים בינהם בסליל נייר  דביק בעבודה . גיבור אנשי המשפחה.  גיבור המאמינים בני המאמינים. גיבור הארץ והאפשרויות גיבור המזל  הטוב הלחם והחמאה. גיבור כל מי שקם בבוקר ולא מוותר. קורט וורנר. 

★אם אתה נכנס לבלק אאוט ולא זוכר את הטכסט שלך באמצע ההצגה…? תחייך. תחייך ותקווה לישועה ..★

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. סיפור חזק וטוב
    כשהגיע לסופרבול שנה אחרי זה כפייבוריט, פגש שם אנדרדוג אחר שעלה מהספסל רק כי הקיובי הפותח, אחד – דרו בלדסו שמו, נפצע.

  2. ישבתי פעם בטיסה מפורטלנד לפניקס ליד קורט וורנר. אין מה להגיד, בן אדם מקסים משכמו ומעלה (תרתי משמע..).

    1. אתה אשם! 😁😁
      אגב. יש לי הרגשה שאם היית מכיר את האיש הזה שליזכרו כתבתי( עמית ) הוא היה מוצא חן בעינייך. למד באנגליה איתו במחזור היה אחד. פירס ברוסנן. לימים ג'יימס בונד. הוא הכיר ג'ואיש פרינסס מקונטיקט שגם באה ללמוד משחק התחתן והביא אותה ארצה. לימד כמה סמינרים בNYU וידע לצטט את כל המערכה הראשונה של מקבת שייקספיר במקור …סרן במילואים שצנח במיתלה במלחמת סיני שנידמה לי גם אתה הישתתפת…אדם שהיו בו גם חספוס צברי וגם חינניות וחיוניות אמריקאיים.

  3. אחלה פוסט, גם למי שלא מבין כלום בפוטבול. עמית גזית בחן אותי לתאטרון צה"ל, וכשהתחלתי להגיד שהוציאו אותי מגיבוש של איזה סיירת באמצע כדי שאוכל להגיע לבחינה ולא הספקתי ממש להכין הכל הוא אמר משפט בלתי נשכח: "תירוצים זה במשטרה". והתקבלתי. היה איש גדול ומרתק

  4. נהדר אריאל! אני ממש מחכה לפוסטים שלך.
    .
    יש סיפור על קורט וורנר שרק אוהדי שיקאגו מכירים. לפני שהגיע לסנט לואיס הוא זומן למבחנים בשיקאגו בידיעה שהם רוצים להחתים אותו על חוזה כקווטרבק שלישי. הוא ביקש דחייה של כמה שבועות על מנת שיוכל להתחתן ולצאת לירח דבש. הברס הסכימו וקבעו על תאריך חדש ברגע שיחזור. לצערם (אצלו זה הסתדר לגמרי), הוא נפצע במרפק בזמן החופשה ובהנהלת הקבוצה החליטו להפסיק לחכות והחתימו שחקן אחר…
    .
    למה הוא היה יכול להגיד לברס לחכות? בגלל שהוא הרוויח באיזור ה-200 אלף דולר לעונה ב-AFL, שנמצאה אז בתקופה השיא שלה. הוא ניסה להחזיר להם טובה מאוחר יותר, כשעזב את הראמס, אבל בשיקאגו אמרו לו "לא תודה, יש לנו את רקס גרוסמן", והוא חתם באריזונה במקום.

  5. מטורף .
    מקווה שתקרא .
    ראשית תודה רבה .
    שנית סיפורים שכאלו תמיד מעוררים אצלי את השאלה כמה ?
    כמה כאלו מפוספסים קיימים שאם רק היו מקבלים את ההזדמנות הם היו היום מהגדולים בתחומם .
    יש לי תחושה שגם אני אחד כזה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט