תעיות ותהיות ליום שישי בבוקר/ רותם אלרן

דירוג הצעירים המצטיינים

בעקבות הסקר העכשווי ביותר של ESPN, בו שאלו אנשים מכל רחבי הליגה מיהו השחקן הצעיר בטוב ביותר, אדרג גם אני את 3 השחקנים הצעירים הטובים ביותר בעיניי, ובעלי הפוטנציאל הגדול ביותר. והנה הם פרושים לפניכם:

3. ג'ה מוראנט

ההתלבטות על המקום השלישי שלי הייתה בין שניים מהרכזים הצעירים והמוכשרים ביותר כעת בליגה, כשביניהם מפרידה שנה בודדת, כשמוראנט עוקף את יריבו שנבחר שנה לפניו, הלא הוא טריי יאנג, במעט.

הסיבה שאצלי ג'ה מדורג מעל יאנג מאוד פשוטה – ההגנה. שניהם צנומים מאוד, מוראנט אף יותר, אך יאנג הוא ככל הנראה אחד המגנים הגרועים ביותר בכל ה-NBA – הוא מחבר אל הגוף הצנום כמות מועטת יחסית של חטיפות (1.1), דבר שאצלו הוא המינימום להגנה סבירה לכל הפחות. בנוסף לכך, כשהוא לא על המגרש ההגנה של ההוקס משתפרת ב-8.2 נקודות (פר 100 פוזשנים), לעומת ההתקפה שקורסת, אך זהו לא העיקר, אלא ג'ה.

הרוקי שנבחר בבחירה השנייה בדראפט השנה הקודמת עלה על כל הציפיות כבר בעונתו הראשונה, והגיע לכל משחק עם הרבה אנרגיות והתלהבות, אליהן חיבר אתלטיות ומהירות יוצאות דופן, שבסופו של דבר, יחד עם יכולת מסירה מצוינת וקליעה טובה בווליום נמוך (2.4 זריקות משלוש במשחק), מוראנט חיבר את הכל ל-17.6 נקודות ו-6.9 אסיסטים, בעונת רוקי מרשימה מאוד ומרתקת, אך פחות מהנבחר הבא.

2. זאיון וויליאמסון

נראה לי שהבחירה של זאיון, ששיחק השנה רק 19 משחקים, אך בהם הראה פוטנציאל, נפיצות וקפיציות אתלטית שלא מהעולם הזה בניו אורלינס. לאחר שנבחר במקום הראשון ומלא הציפיות בדראפט בשנה שעברה, זאיון הרשים במשחקים של לפני פתיחת העונה, אך נפצע במהלכם ועבר שיקום ארוך, בו למד כיצד ללכת ולרוץ מחדש, בעיקר על מנת לשמור על בריאותו ולהישמר מפציעות עתידיות, כי הוא בכל זאת קפיץ מוצק של 130 ק"ג דחוסים ב-1.98 מ'.

כמו שציינתי, זאיון שיחק משחק מועט מאוד של משחקים, ועם הגבלת דקות, אבל למרות זאת היה דומיננטי מאוד, רמס בצבע שחקנים גדולים וחזקים והיה נראה כמעט בלתי עציר, כך שקשה כמעט לחשוב מה יקרה אם ישחק עונה שלמה, 32 דקות כל משחק. ב-29.7 דקות למשחק, הוא העמיד שורה מפוארת של 23.6 נקודות ו-6.8 ריבאונדים למשחק.

1. לוקה דונצ'יץ'

למען האמת, זו הבחירה הקלה והצפויה, בשל העובדה שלוקה הצליח לעלות על כל הציפיות ועל כל המחמאות מהעונה שעברה, ולא שיחק מדהים ביחס לגילו או ביחס להיותו אירופאי, אלא היה אחד השחקנים הטובים ביותר בליגה, העמיד טריפל דאבלים על בסיס קבוע והראה לכל הליגה למה לא לזלזל בו.

What Mavericks phenom Luka Doncic can do to improve his defense to ...

הפנומן הסלובני, שחגג בסך הכל יום הולדת 21 העונה, הפציץ מספרים פסיכיים העונה, אך דבר חשוב לא פחות, הוא שהוביל את דאלאס לפלייאוף, ולא בחסד. לראות את לוקה משחק זו פשוט הנאה צרופה וטהורה, להנות מאינטליגנציית משחק בין הגבוהות שקיימות, יכולת מסירה נהדרת ווירטואוזיות מפליאה ממש, שמה אותו במקום הראשון. הוא שם העונה תצוגת אול אראונד מרשימה מאוד של 28.7 בנקודות, 9.3 ריבאונדים ו-8.7 אסיסטים.

פאקו קמפאצו ודאלאס

אחד מהשחקנים הבכירים ביותר, ואחד מהרכזים הבכירים ביותר בכל אירופה העונה, היה הרכז הארגנטינאי פאקונדו (או בקיצור פאקו) קמפאצו, ששיחק בריאל מדריד. על פניו, קמפאצו הוא לא השחקן הכי מרשים, כמעט באף קטגוריה – הוא נמוך (1.78 מ'), קלעי סביר מרחוק (31% משלוש בקשת היורוליג הקצרה יותר, אבל גם 87% מהקו ביורוליג) ולא הסקורר הכי טוב (פחות מ-10 נקודות למשחק העונה ביורוליג), אבל מה שכן – הוא מוסר מאוד מרשים.

Assist of the night: Facundo Campazzo, Real Madrid - YouTube
טעימה מיכולת המסירה של הארגנטינאי

קמפאצו היה העונה אחד השחקנים הבכירים והטובים ביותר ביבשת הישנה, ורוב התפוקה המשמעותית ביותר שלו באה מיכולת המסירה המהממת – ב-23.9 דקות למשחק, הוא מסר 7.1 אסיסטים כשהוא עם מעל ל-2.5 אסיסטים על כל איבוד, יחס מרשים למדי, במיוחד אם מתחשבים בכך שסגנון המשחק של קמפאצו מתאפיין בפראיות והשתוללות מדי פעם (למשל, למסור מסירות משוגעות וקשות או לזרוק זריקות קשות), אבל למרות זאת, ראיית המשחק הנהדרת המאפיינת אותו, בנוסף להגנה בולדוגית, הופכים אותו לאחד מהשחקנים האהובים עליי ביותר לצפייה.

ועכשיו מגיע ההקשר ל-NBA – לפני מספר שבועות, דווח כי דאלאס מעוניינת ברכז של ריאל מדריד, ולפי דעתי לא רק בשל היכולת שלו, אלא גם בזכות הקשר העיקרי שלו בקבוצה, חברו לקבוצה לשעבר (ואולי לשעתיד) – לוקה דונצ'יץ', אחד השחקנים הטובים והמבטיחים ביותר בליגה, כשבגיל 21 ועם ממוצעים מרשימים מאוד, סחב את המאבס לפלייאוף.

לדעתי כדאי מאוד לדאלאס להביא את קמפאצו, מהסיבה הפשוטה שכבר יש לו כימיה טובה מאוד עם דונצ'יץ', אך בהחלט לא רק בגלל סיבה זו – כמו שציינתי, קמפאצו מוסר נהדר, עם ראיית משחק נהדרת, דבר שלדעתי יכול לעבור מצוין לליגה של הגדולים, בנוסף לקשיחות גדולה מאוד והגנה בולדוגית מצוינת, מה שמאוד מזכיר לי את פרד ואנווליט באופי משחקו, כשהוא מפצה על הגודל (או ליתר דיוק, חוסרו) באינטנסיביות ואנרגיה בלתי נגמרת. בנוסף לכך, דאלאס מאוד חסרה שחקנים בעמדת הפוינט גארד, כשג'יילן ברונסון הוא עדיין לא בשיא יכולתו וג'יי ג'יי בראה פציע וזקן, ולכן קמפאצו יכול לשמש כרכז פותח או מחליף עבור הקבוצה, לו יגיע.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. קמפאזו יכול להיות רכז מחליף בליגה אבל אני לא חושב שזה בראש מעייניו. הוא מעדיף להיות שחקן מוביל באירופה מה גם שמבחינה כלכלית לא סביר שזה ישתלם לו. ה-31% זה לא מעט מתחת לממוצעהרגיל שלו אבל הוא לא שחקן שיכול לעשות נקודות באפקטיביות בטח לא ב-NBA. בדאלאס ממש אין לו מה לעשות כפותח כי הכדור בידיים של דונצ'יץ' רוב הזמן. ההשוואה לון פליט היא לא במקום כי הוא לא מסוגל לקלוע כמוהו ובטח לא לשמור כמוהו אז בגדול מה שמשותף זה ששניהם נמוכים?
    בקיצור אני לא רואה את זה קורה.

      1. אם ריאל לא יוכל לעמוד בהתחייבויות זה סיפור אחר. אבל בהינתן שיש כדורסל באירופה הוא יעדיף להישאר.

        1. אני לא מאוד בטוח בזה. קודם כל, ראינו שהוא בלט בטורניר הבינלאומי לצד סקולה והיה אחד השחקנים הכי חשובים של ארגנטינה. שנית, כנראה שהוא יקבל שם את הצ'אנס בעמדה, כי אין המון רכזים מעולים בדאלאס, והוא יכול לספק ניהול משחק מאוד איכותי זמן שדונצ'יץ' לא משחק או משחק רחוק מהכדור, דבר שיוכל להתפתח אם קמפאצו יגיע לשם.
          תזכור שגם סרחיו רודריגז ומילוש תאודוסיץ' הגיעו לליגה של הגדולים אחרי שהיו כמה שהטובים ביבשת

            1. ודבר נוסף, קאמפצ'ו לא בסייז שלה, הוא יותר קטן וזריז, והמעמד שלו באירופה לאקרוב למה שהיה אצלם שעזבו ל-NBA

          1. אם לא שמת לב דונצ'יץ' משחק בעיקר עם הכדור לא בלעדיו. עם כל הכבוד שחקן נמוך בלי קליעה ועם הגנה גבולית לא יכול להיות פותח בליגה.
            הדוגמאות שהבאת רק מחזקות את הקייס שלו להישאר באירופה.

        1. אנחנו מדברים על ריאל ואתה מדבר על קריסה טוטאלית של הכדורסל באירופה. זה רק עלול לסמן לו את הדרך החוצה כי כל שאר השיין לארקינים למיניהם יחזרו לאייש את ספסלי הליגה.

          1. לא קריסה טוטאלית, אבל חלק מהמועדונים הגדולים בבעיות רציניות. פנרבחצ'ה דוגמא. ריאל אני לא יודע ספציפית, אבל מכבי בבעיות, פנאתנייקוס בבעיות. זה ייצור מצב שמשכורות יירדו.

            1. יש התיבויות חוזיות. אי אפשר לזרוק אותם מהחלון וכרגע הכל ספקולציות. ברור שלכולם יש קשיים.

    1. לוקה צריך צבא של בנאגרים שיכולים לעשות לו חסימות ולהתגלגל וצבא של קלעים שיכולים to attack on the catch. כשהוא נח צריך עוד עושה משחק טוב. לא בטוח שהייתי סותם את הגולל על ג'יילן ברונסון. יש לו עוד כמה שנים להתפתח למרות שהוא בן 24. בנוסף לא זכינו לראות את פאוול בריא לצד פורזינגס בכושר שהגיע בסוף העונה. הבעייה בדאלאס זה שיש לה שחקן אחד שהוא 10, שחקן אחד שהוא 9 כשהוא בריא ועוד 7-8 שביעיות. הם חייבים להמיר חלק מהעומק לווינג מאיים שיכול לנוע בין 3-4. ג'יילן בראון, ג'ימי באטלר.

      1. מסכים עם הכל. ברונסון עשוי מחומר של אלופים ואני שלם עם לתת לו את המפתחות כרכז שני.
        .
        לגבי ווינג מאיים, קיובאן צריך ללכת בכל הכח על יאניס.

        1. אין שום קבוצה נורמלית שלא תלך על יאניס בכל הכוח. לגורל רצונות משלו אבל איך בדיוק הם יצליחו לגייס את יאניס? מה גם שעבור יאניס לוקה הוא לא השחקן האידאלי לשחק לידו ושניהם חייבים את הצבע. הם בבעיה כי אין להם יותר מדי נכסים שהם יכולים להמיר, וגם עם חלק מהבחירות שלהם הם כבר סחרו.

      2. מסכים. צריכים ללכת חזק, אבל מה שהתכוונתי (כתגובה למנחם) הוא שקמפאצו יוכל לאפשר ללוקה לשחק יותר בלי כדור ולנוח, ואולי בכך להפחית פציעות שנגרמות מהזמן המרובה שהכדור אצלו וכל הלחץ עליו. גם קאץ' אנד שוט של לוקה מדי פעם יכול להיות ניסוי מעניין, למרות שהוא הכי טוב עם הכדור ביד.
        בראה כבר מזדקן מאוד ופציע, לא נשאר לו עוד הרבה מה לתת

            1. בשביל ניסוי אתה לא מביא את קאמפאצ'ו יש לך את ברונסון והגוויה של בריאה. זה מספיק.

            2. פציעות הקרסול שלו לא קשורות לניסוי כזה או אחר הן מקרים ארעיים שקורים לספורטאים, במקרה של לוקה לדרוך על רגל של שחקן אחר ולסובב את הקרסול זה יכול לקרות בכל מצב ואין לזה שום קשר לקאמפאצו שמאצו. מסכים עם גילרי, ברונסון והגוויה של בריאה זה מספיק, אגב יש גם את דילון רייט שמוביל כדור מצויין ויוצר מצבים לא רע בכלל, הוא גם ורסטילי בהגנה ככה שבעמדת הפוינט גארד המאבס מסודרים. ואם כבר להביא שחקן נוסף שיוביל כדור הייתי מביא מישהו בסגנון איגודאלה אם קיים או אותו אם אפשר, מישהו בעמדת הפורוורד שגם עושה הגנה. אבל מה שהמאבס צריכים כנראה זה ווינג מהטופ לבל, כמה שאני אוהב את פיני סמית, לא בטוח שהוא מספיק לאליפות.

  2. עם כמה שאני אוהב אותו, הוא ממש לא דומה ל-ון וליט ונראה שההשוואה הזו לא במקום. האחד קוסם זריז עם הכדור, קטן וממזר שעושה תמיד את המהלך המפתיע, כמו בן ארצו ג'ינובילי או וויליאמס השוקולד הלבן. השני בחור מוצק, רחב וחזק, עם יכולות קץ' אנד שוט מעבר להובלת כדור סולידית.
    השאלה העיקרית היא עד כמה היכולות של קמפאצו יבואו לידי ביטוי בליגה של הגדולים. לדעתי הוא יכול מאוד להצליח – זה לא שבגלל הגודל שלו מישהו יוריד אותו לאותיות (מישהו פה עוד מכיר את הביטוי?!?!?) ויעשה עליו פוסטאפ. כבר לא עושים את זה. בהגנת פרימטר הוא יכול לחטוף ולהיות שחקן סביר בהחלט. בקיצור אני חושב שזה לגמרי תלוי במה שהוא יחליט וירצה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט