מעורב הופס ליום ה': מייקל…איזייה…לוק וולטון…קובי…סטיין…ויום הולדת בצל הקורונה / מנחם לס

1.יום הולדת לנכדה באטלנטה, והכל בצל הקורונה!

לפני שבני הכיתה הגיעו. גייל יושבת להנאתה כשמשאית הגלידה הגיעה, ובאופר הבית של משפחת ליפטון- ג'ייסון, אפרת, והנכדות, וה'ג'ונגל' אולי 20 דק' מדאונטאון!
יופי של יום!!!

*********************************************

2. מייקל כנראה צדק. סיפורו של אייזיה משתנה עם השנים

 

אנחנו באפיזודה הרביעית של 'הריקוד האחרון'. אחד הרגעים המוזרים, החריגים, ואולי אפיל8ו הממיהים ביותר היה נצחון הבולס על הבד בויז מדטרויט ב-1991, ו'הרעים' יורדים מבלי ללחוץ את ידם של המנצחים.

זה היה הרבה יותר מ'התנהגות בלתי ספורטיבית'. זה היה יותר מרוגז על הפסד משחק. אם תקשיבו לאיטיזיה תומאס הוא אומר ש'קבוצות גדולות שגאות בעצמן עושות זאת כל הזמן'. עובדה שהסלטיקס עצמה עשתה זאת לפיסטונס ב-1988 כשהפסידו לפיסטונס המעצבנים.

האם הקשבתם לאייזיה ב'ריקוד האחרון'?

"הנה אדריאן דנטלי עומד על הקו וזורק פאולים, ופתאום קווין מקהייל, לארי, דניס ג'ונסון…יורדים מהפארקט. המשחק היה גמור. לנו לא היתה כל בעייה עם זה. כל קבוצה גאה שמפסידה מרגישה שהקרקע נעלמה מתחת רגלם. תקובה מובנת ביותר…"

אילו זה היה היום, בוודאי שהיינו נשארים על הפארקט ולוחצים ידיהם ואומרים 'איחולים. ניצחתם כי הגיע לכם. שיחקתם טוב. גוד לאק'. ככה זה היום. מתחבקים ומתנשקים. אבל לפני 30-35 שנה הכל היה אחרת. אתה לא אהבת את היריב וזה היה בסדר להראות זאת…"

"When you lost, you left the floor. That was it".

כשיוצר הסידרה רצה להראות למייקל את החלק בו הפיסטונס יורדים ללא לחיצות ידיים ואיחולים מייקל מכניס זאת לאייזיה אפילו לפני שראה את הקטע (https://www.yahoo.com/sports/michael-jordan-isiah-thomas-the-last-dance-bulls-pistons-043344569.html

מייקל אומר:

“Well I know it’s all bulls—. Whatever he says now, you know it wasn’t his true actions then. He has time enough to think about it. Or the reaction of the public has kinda changed his perspective of it. You can show me anything you want, there's no way you can convince me he wasn't an a–hole.

"שנה לפני כן כשהפסדנו לבולס והדבר פגע בי כמו שמכוניטת מסע ניטנסה בי בפול ספיד נשארתי על הפארקט כמו כולם ולחקנו את ידיהם!

"זה לא ליקוק וזאת לא הצגה. זה להראות קצת כבוד ליריב שזה עתה ניצח אותך. לאיש אין מושג כמה כאב לי להפסיד להם. זה הרג אותי. אבל ידעתי שעלי להישאר וללחוץ ידיהם!

כשפיט בלקבורן מ-CBS שמע את הצהרתו של אייזיה הוא הגיב: "משונה. הוא נתן לי תשובה שונה כששאלתי אותו בקשר לכך (https://www.cbssports.com/nba/news/how-isiah-thomas-explanation-for-the-pistons-walk-off-has-evolved-over-the-years/)

אז אייזיה אמר שהם ירדו מהפארקט לא בגלל שזה היה המנהג אלא בגלל שהבולס לא הראו כל כבוד לקבוצה שניצחה אותם ואח"כ טיאטאו את הלייקרס 0-4. ומה הבולס אמרו משך כל העונה הבאה כשהם התחילו לנצח? 

אייזיה אמר  באותו ראיון- מילה במילה:

Before the Bulls swept us in '91, I remember clearly Jordan and Phil Jackson, because they swept us in Detroit, they went on a day-and-a-half tirade about how we were bad for the game, how we were bad people, how Laimbeer was a thug. In our town. They were up 3-0 and then they had this press conference just totally disrespecting us as champions.

They went on to sweep us, and the decision was made just to walk off … It was made on the bench as the game was winding down.

ישנה עוד הוכחה שאייזיה וקבוצתו לא ירדו מהפארקט לפני סוף המשחק "כי פעם נהגו ככה" אלא בגלל  שהם שנאו את הבולס שמשך כל 1991 'התנהגו כאילו הם המציאו את הכדורסל' והיו יהירים ומתנשאים ולא הגיעה להם לחיצת יד:

 

ומה רודמן אמר בסידרה ה-IV?

"למה שנילחץ להם את הידיים? כי רק עתה הם קרעו לנו אלת הצורה? FUCK THEM"

לפעמים רודמן עושה סדר בעניינים טוב יותר מכל אחד אחר!

ו,מה בקשר לסלטיקס שעזבו את המגרש מבלי ללחוץ ידיים? הבוסטון גלוב כתב רק השבוע כשכולם דיברו על דטרויט המנצחת את הסלטיקס והם יורדים במהירות ללא לחיצות ידיים: https://www.bostonglobe.com/2020/04/27/sports/former-celtics-staffer-isiah-thomas-had-it-wrong-about-celtics-walkoff-after-1988-playoff-loss-detroit/

"הבדל של יום ולילה. דטרויט הפסידה לבולס בבית. אף אחד לא עמד לשטוף את הפארקט. אנחנו הפסדנו לדטרויט בביתם, ו-19,000 איש עמדו TO STORM את הפארקט…

“K.C. and [assistant coaches] Jimmy Rodgers and Chris Ford were all talking about getting guys off the floor, because we were in the Silverdome, and you could just tell these folks were ready to storm the court,” Jennings said. “That is honest-to-goodness what that was about. It had nothing whatsoever to do with trying to show up the Pistons or a lack of sportsmanship. It was really the safety of those guys. I remember K.C. pointing at the guys, going down the bench and saying ‘OK, go to the locker room.’ ”

“One of the scariest experiences of my entire life was after that game ended,” Jennings said. “I was literally behind K.C. as we were trying to make our way to the locker room and you had all these people — it was a domed stadium — so you had this massive crowd and they were coming onto the floor excited and jumping up and down. It was crazy. It was absolutely pandemonium. Of course, they finally beat us, so you get it. It’s nothing against the Detroit fans. But I’ve never forgotten that feeling of trying to make our way to the locker room.”

יחי ההבדל הקטן!

3. לוק וולטון, עתה מאמן, מספר סיפורים על ימיו כשחקן עם שאק, עם קובי, עם פיל ג'קסון, עם רון ארטסט…

לוק וולטון החליט שהגיע הזמן לספר סיפורים מהעבר.

*"אף אחד לא יודע את הסיפור שפעם, כשהבולס שיחקו נגד הלייקרס, ערב לפני הבולס לא מצאו את השחקן הגדול מכולם בכל הזמנים. הם שמעו שהוא בלאס ווגאס. הם שכרו מטוס או הליקופטר באל.איי ומצאו אותו בקזינו. הם החזירו אותו למלון באל איי…

*אותו ספור סופר על רודמן שנעלם ואמרו שמייקל היה צריך להחזיר אותו ממלון בלאס ווגאס. הסיפור נכון אבל מייקל היה צריך לנסוע לדירתו ומשם למשוך אותו למשחק…(https://www.nbcsports.com/chicago/bulls/last-dance-where-michael-jordan-found-dennis-rodman-after-vegas-vacation

*השחקן היחיד שהייתי מוכן להשוות למייקל הוא קובי בריאנט. מייקל היה טוב יותר בגלל ההגנה וחוזק גופו אבל הוא היחיד בר השוואה (הקשיבו)

 

*יום אחד בטריטינג קמפ בהוואי, קוץ' ג'קסון נתן לנו יום חופש כדי שנלך לשחק "PAINTBALL". שני הקפטנים היו שקיל וקובי. שאקיל בחר אותי ראשון. רק אח"כ גילו לי שהוא בחר בי ראשון כך שכל יריות האוייב יפגעו קודם בי…

*השחקן הכי טוב ב'פיינטבול' היה Slava Medvedenko. ללא כל ספק!

*למדתי מקוץ' ג'קסון וקוץ' קאר לתת לשחקנים מדי פעם יום חופש. יום אחד קאר נתן לכל השחקנים יום חןופש לשחק 198 חורים של גולף. הרביעייה הראשונה היתה סטף קרי ואנדרה איגודלה, הטובים מכולם בגולף, הוא, ק8וץ' קר שהיה שחקן של 12-14 הנדיקאפ, וליבינגסטון שהיה +15 הנדיקאפ. כל השאר הלכו לאיבוד.

*השחקן שקובי העריץ היה מייקל. הוא היה מסתכל בסרטונים של מייקל ומיד ממהר לפארקט לעשות אותם. אני בטוח שעם הסלולרים החדשים נברגע שניכנסו לשוק הוא היה מסתכל על התנועות של ג'ורדן ומנסה לחקות אותן.

*כהסתכלתי על מייקל ב-LAST DANCE בשנות ה-80 ותחילת ה-90 ראיתי את קובי, מלבד שהם שיחקו בקבוצות שונות.

*יכולת בסרט להסתכל על ג'ורדן אומר לבני קבוצתו 

Don’t let them see you, don’t let them see you "whine, don’t let them see that you’re in pain.’ I mean, playing with Kobe Bryant, those were (his) words.”

אלה היו בדיוק המילים שקובי היה אומר לנו כששיחקנו

*בשיטת המשולש אתה חייב שחקן שמשתלט – ושולט – על הכדור. טקס וינטר לימד את פיל ג'קסון את השיטה והיה עוזר מאמן בשיקגו ואח"כ בלייקרס. בשיקגו היה לונ את מייקל. בלייקרס את קובי. אז השיטה עבדה.

*תקראו את החלק הבא שלוק וולטון אומר:

“I was dying laughing because Jordan during the episode at some point was talking about how Tex would always be on the bench yelling at Michael to move the ball, pass the ball,” Walton said. “It made me think when we were playing on the Lakers, Tex would do the same thing, but about Kobe. He would have, like, 49 points, he’d be dominating the game, but Tex would be so mad that he wasn’t moving the ball. He had a two-count to move the ball. The ball either had to be dribbled, passed or shot within a two-count, and if Kobe didn’t do it, Tex would be losing his mind behind the bench. So to hear Jordan going through the same thing, two of the greatest players of all time, was pretty good.”

*אותו דבר הקטע הזה:

One of the driving themes of the documentary is the perilous, tense, controversial atmosphere around the team because of any number of things, from Scottie Pippen’s contract demands to Jackson being told he would not be brought back as coach after the season to Jordan’s possible retirement. And also, in L.A., Jackson was there as Kobe and Shaq feuded, to the point where the Lakers traded Shaq and Jackson even stepped away for a season.

*וקטע אחרון בו הוא מדבר על ג'קסון:

“It’s what made Phil such a genius and, in my opinion, the greatest coach to ever coach our game,” Walton said. “For him in Chicago to go through that — already been told he’s getting fired after winning (five championships), and Scottie not playing, and Dennis being Dennis. And then to come to L.A. and do it again, it’s incredible. He walked away from the team, retired for a year — however you want to look at it — and then comes back to the same team and then still has the ability to get it figured out, to get everyone back on the same page. Normally when you leave a team, you’re going to go somewhere else because it’s just not going to work where you were. And for him to be able to do that, it’s so impressive.

*לבולס היה את דניס רודמן. ללייקרס היה את רון ארטסט!

*כולם חשבו 'אלוהים ישמור…תראו את מי הביאו לנו…את רון ארטסט. אז דעו לכם שרון הוא חבר קבוצה נאמן שאין נאמן ממנו והוא היה the nicest, most gracious teammates that I had ever played with. בלעדיו אנחנו בחיים לא מנצחים את הסלטיקס!

4. מי שעדיין לא מת מעייפות, אני מכניס קטע מעניין ביותר על השוער הבלגי Thibaut Courtois שהיה פריק NBA ו-NFL (כולל טיסות למשחקים) שזה סתם בונוס קריאה (פוסט של מרק סטיין מהניו יורק טיימס, כנראה בטוויטר שלו)

Courtois et Moi

Thibaut Courtois is a 6-foot-6 Belgian and one of the finest goalkeepers in the world. He joined Real Madrid in August 2018 after spending four seasons at Chelsea.

Given his club and his country, plus his physical stature, they don’t come much bigger in global soccer than Courtois.

I am a stocky 5-foot-9 scribe who was moved to celebrate when I was once charitably described as a “cool nerd” by Steve Nash, the N.B.A.’s two-time Most Valuable Player Award winner. I never imagined someone like Courtois and I could have much in common.

Then I met Courtois on a recent Zoom call arranged by N.B.A. Europe to promote his weekly “NBA 2K Sundays” video game duels against fellow soccer and basketball players, which are broadcast weekly on Courtois’s Twitch channel. Courtois showed up for the occasion in a black game-worn Jose Calderon Atlanta Hawks jersey, even though the retired Calderon spent just 247 minutes on the floor with the Hawks, during the 2016-17 season.

Another surprise: Courtois didn’t seem to mind the grief he was getting, from me and everyone else on the call, that there would most likely be zero demand in the United States — or even Calderon’s native Spain — for a keepsake from Calderon’s 17 games as a Hawk.

“He gave it to me as a present,” Courtois said proudly.

Over the next few minutes, it was refreshing — and reassuring — to hear stories from an international soccer star from a country with a modest basketball tradition about how closely he follows the N.B.A. Like a certain newsletter curator who is constantly bartering with his family for permission to sneak over to England for as much Premier League intake as he can muster, Courtois is constantly looking for openings in his playing schedule to jet to the United States to see some hoops.

In December, when Real Madrid granted its players a one-week vacation, Courtois went to Miami to see the Heat play twice, including a game against the Philadelphia 76ers and Courtois’s pal Joel Embiid. Early in the second quarter, Miami’s Tyler Herro leapt into the baseline seats in pursuit of a loose ball.

“He jumped and I caught him,” Courtois said.

Herro didn’t appear to realize in the moment who Courtois was, but the 27-year-old goalkeeper has been making such junkets at least once a season for the past four years.

The tradition peaked in February 2017. Chelsea’s players were promised extra time off by their manager, Antonio Conte, if they beat their London rivals Arsenal in a 12:30 p.m. kickoff on Feb. 4, 2017.

After Chelsea’s resounding 3-1 victory, Courtois headed straight for the airport to fly to New York. The flight made good time, and he got to see LeBron James score 32 points in the Cleveland Cavaliers’ victory over the Knicks at Madison Square Garden that same night when he had expected to catch only the second half.

The next day, Courtois flew to Houston to watch his first Super Bowl, in which the New England Patriots famously overturned a 28-3 deficit to beat the Atlanta Falcons. On Feb. 6, 2017, Courtois then flew back to New York to see the Knicks host the Lakers, which furthered his friendship with the devoted Chelsea fan Larry Nance Jr., who was then playing for Los Angeles before being traded to the Cavaliers.

“Nice trip,” Courtois said, smiling at the memory.

Soccer players’ close tracking of basketball, and vice versa, certainly isn’t new. NBA 2K and EA’s FIFA, as two of the world’s most popular video game franchises, have only strengthened the ties between the two sports.

But Courtois’s willingness to regularly expose himself to otherworldly jet lag on his N.B.A. excursions is an uncommon level of devotion. With no particular favorite team, Courtois embodies the modern breed of N.B.A. fan whose attachments are based more on specific players than franchises.

Courtois was introduced to Embiid by the former 76ers guard Sergio Rodriguez. He likes to watch the Dallas Mavericks because of a fondness for the European duo Luka Doncic and Kristaps Porzingis. He credits the Golden State Warriors’ recent run of three championships in five consecutive trips to the finals with drawing him deeper into N.B.A. fandom. Along with those from Calderon and Nance, Courtois has game-worn jerseys in his collection from Charlotte’s Willy Hernangomez and Utah’s Rudy Gobert. He is a big Trae Young fan because, well, he just likes watching Trae Young.

He just likes watching the N.B.A. — at home, on his phone and, of course, live.

“If I had two days off, I would really fly to New York or anywhere to see it,” Courtois said.

So as I wrote about the soccer-loving Nance and New Orleans’s Josh Hart in March, Courtois finds himself trying to fill multiple sporting voids in his life because of the coronavirus outbreak. Real Madrid’s title chases in La Liga and the Champions League have been placed on indefinite pause — and the same holds for Courtois’s go-to pastime.

A big part of staying busy has been “NBA 2K Sundays,” which extends to its sixth week this Sunday when Courtois takes on Nance. Courtois got off to a 4-0 start, including comfortable victories over his Belgian national-team teammate Romelu Lukaku of Inter Milan and Manchester City’s Sergio Aguero. Then he ran into the Atlanta Hawks’ John Collins: Wearing a retro Belgium World Cup shirt that won him big points here at Newsletter HQ, Collins used the All-Time Lakers to rout Courtois’s All-Time Bulls.

Yet Courtois did supply the evening’s standout revelation when he told a story about throwing down a dunk at AmericanAirlines Arena during his recent Miami trip.

“When you play them, it’s quite nice to have that interaction,” Courtois said.

I admit it: I am frequently guilty of hunting down crossover stories for our Tuesdays together which allow me to explore connections between my two other sporting obsessions (soccer and tennis) and the N.B.A. But it’s likewise because I am fascinated by world-class athletes who still allow themselves to lapse into sports-nerdy behavior with another sport — like Nance tweeting about his fondness for the intense soccer simulation game Football Manager, which is all about running a club rather than replicating game action.

Also: My 13-year-old son, Aaron, is a goalkeeper, which has completely changed the way I watch soccer. It has made me take keen interest in a position that I had never deeply studied before.

Most of all, though, I just wanted to talk with Courtois to find out if he really is as crazed about basketball as people had told me — and to see how he was coping without the game(s) we both love.

The Calderon Atlanta Hawks throwback jersey said it all.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
71 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Tzafriros
30/04/2020 7:50:06

מזל טוב! פיל המאמן הגדול בהיסטוריה ולפעמים אפילו מרגיש לי אנדרייטד. כאילו מפריע לכולם שהוא לא עושה ״הרבה״ אבל כמו שכתוב בלה גוורדיה “simplicity is the ultimate sophistication “

ארז
30/04/2020 9:55:11
Reply to  Tzafriros

האיש המאמן המעוטר בהיסטוריה, יותר אליפויות מכל מאמן אחר, יותר אליפויות מכל שחקן ומאמן, אחוזי הצלחה הגבוהים בהיסטוריה, מה הוא עוד צריך לעשות?

אהרון שדה
30/04/2020 10:45:09
Reply to  ארז

לקחת אליפות אפילו אחת
ללא מייקל או ללא קובי /שאק.

historyteacher
30/04/2020 10:53:26

רק שהם לא לקחו אליפות אחת בלעדיו (למעט שאק במיאמי עם פט ריילי, שגם הוא לא קוטל קנים)

ארז
30/04/2020 11:45:27

אוקי, אז מייקל ג׳ורדן גם לא השחקן הטוב בהיסטוריה כי הוא לא לקח אליפות בלי ג׳קסון ופיפן? לג׳ורדן היו מאמנים לפני ג׳קסון, שאק וקובי היו בלייקרס לפני ג׳קסון. ואם כבר, עצם זה שהוא לקח אליפויות בשני מועדונים, עם שחקנים שכל אחד מהם שווה מליונים לא רק על המגרש אלא גם במכירת נעליים וחולצות ובכל זאת גרם להם לעשות מה שהוא רוצה, ולקחת אליפות אחרי אליפות מה שהלייקרס לא עשו גם עם מג׳יק, קארים וורת׳י. אז תסלח לי. אף פעם לא סבלתי את הפאסאדה שלו עם הזן והקשקשת, אבל לאיש יש ארגז עם קבלות.

דוקטור רזי הופמן
30/04/2020 8:00:53

מזל טוב לנכדה. רואים שמעריכים אותה אז כנראה שקבלה חינוך טוב מהבת.
טיבו שוער מעולה. אחת ההחתמות הטובות של ריאל ובכל זאת כואב לי על השוער הקודם נבאס שהביא להם 3 אליפויות אירופה והיה פנטסטי.
פלורנטינו אדם מאוס!

NFS
NFS
30/04/2020 8:27:35

אני מת בסדרה על הקטעים שרודמן מתראיין. תמיד אומר את מה שחושב בלי בולשיט אייזיה תומאסי כזה.
30 שנה עברו ועדיין הרגשות נותרו טריים אצל השחקנים, ג'ורדן והוראס גראנט מספרים איך הם מתעבים את הפיסטונס עד היום, ליימביר מתראיין ואומר פחות או יותר אותו הדבר. מדהים.
יש לי כל כך הרבה מה לומר על הסדרה ובכלל על הכדורסל בימים ההם אבל אין את הזמן והכוח.. כמובן ששוב אמליץ בחום למי שעוד לא ראה.

Berch
30/04/2020 8:44:55

מזלטוב לנכדה. אם היא נולדה ב 29/4 זה יום קדוש אצלנו בבית כי זה יום ההולדת שלי (אשתי קצת בהתנגדויות לקדושת היום אבל היא תראה את האור).
אחלה מעורב
אני מחכה שכל הפרקים על מייקל יצאו ואז אעשה לזה בינג' עם הבן הגדול
🙂

Berch
30/04/2020 18:42:00
Reply to  מנחם לס

ברת מזל. תמסור מזל טוב
תמיד טוב לשמוע על מישהו שנולד ביומי המיוחד
🙂

צ'יקו
30/04/2020 21:24:18
Reply to  Berch

מזל טוב לך!!
אושר ועושר ושתזכה לראות עוד המון משחקים

trusttheprocess
trusttheprocess
30/04/2020 8:52:35

ג'ורדן שונא את ג'רי קראוס, שונא את אייזיה, שונא את.טוני קוקוץ', לא נמאס לו כבר?
אולי אם ג'ורדן היה קצת.מקשיב לג'רי קראוס ולומד ממנו הוא היה מסוגל לנהל ולהוביל קבוצת כדורסל להצלחות ולא הבזיון שרואים משארלוט ב 10 השנים האחרונות

etayef
etayef
30/04/2020 9:15:49

רק שים לב שנקבת בשמם של שני אנשים שלא הגיעו לאליפות בלי ג'ורדן, ועוד אחד שכן, אבל שהשיג פחות.

רביד אראל
רביד אראל
30/04/2020 12:23:31
Reply to  etayef

אוקיי ומה אתה אומר פה בעצם?

etayef
etayef
30/04/2020 14:09:11

שלא היה לו מה ללמוד מהם.
אם כבר, היה צריך לעשות סטאז' אצל ג'רי ווסט.

ברוך רובין
ברוך רובין
30/04/2020 14:22:40
Reply to  etayef

מייקל הוא הבעלים הגרוע בליגה , הGM בין הגרועים שידעה הליגה, יש לו הרבה מה ללמוד מהם, מצחיק אותי הסיפורים לגבי האובססיביות של מייקל ג’ורדן, מה כבעלים הוא לא תחרותי הרגש נעלם?
.
האמת לגבי האובססיביות ״החולנית״ אני מכיר אנשים בכל מקצוע שהם פי עשרה יותר תחרותיים מגורדן רק שלא ניחנו בכישרון החד פעמי שלו במגרש הכדורסל.

etayef
etayef
30/04/2020 17:41:10

זהירות! התוכנה זיהתה שבתגובה שכתבת התבצעה הפנייה מעגלית.

שגיא נאור
30/04/2020 18:11:58

אין ספק שמייקל בעלים גרוע אבל דווקא הסיטואציה של שארלוט מתחברת למה שהוא אור בפרק הראשון על טנקינג ושזה נוגד את מהות המשחק ומהות הספורט. ההורנטס נמצאים שנה אחרי שנה במקום הכי גרוע שיש – קבוצה בינונית ללא בחירות דראפט גבוהות וללא שאיפות אמיתיות להצלחה. נכון, היו להם גם בחירות גרועות ביותר (MKG למשל כבחירה שנייה) אבל נראה שהגישה של מייקל השחקן לא השתנתה וכך היא עד היום עם מייקל הבעלים.

ברוך רובין
ברוך רובין
30/04/2020 20:47:57

איזה גישה כשחקן? מתי הוא עשה מהלך אול אין עם שארלוט , היה להם הררים של בחירות גבוהות הוא איבד את קמבה ווקר בחינם בקיץ , כמות המהלכים הטיפשיים שהוא עושה שוברת שיאים, איך לנצח בכל מחיר ושארלוט מסריחים

historyteacher
30/04/2020 10:54:01

אשכרה. יפה אמרת

אור
אור
30/04/2020 9:48:10

האמת שאייזאה יצא כבר מכל החורים, אבל אולי זה רק אני

etayef
etayef
30/04/2020 14:11:08
Reply to  אור

אייזיאה יכול לספר לך שלסבתא שלו יש שתי דקות לחיות, ועדיין יהיה לו חיוך על הפרצוף.

אור
אור
30/04/2020 15:16:40
Reply to  etayef

🙂

ארז
30/04/2020 10:02:25

שאלה, הקטע של לחיצת הידיים בסוף משחק, זה נוהל או נוהג? כלומר זה משהו שהליגה מחייבת או שפשוט כולם עשו את זה עד היום? אני יודע שבבייסבול יש את הקטע שקבוצות לא לוחצות יד ליריבות כי יש חוק שאוסר על התרועעות (fraternising) מאז המכירה של 1919, אבל זה יוצא מן הכלל. הפואנטה היא שאם זה נוהל ללחוץ ידיים אחרי המשחק, אז שיתלוננו לליגה, אם זה נוהג, אז למי אכפת באמת. להעמיד את השחקנים שלך שילחצו ידיים ליריבה אלה שטויות של ליגת ילדים, וכנ״ל להתמרמר אם ירדו בלי ללחוץ. שינגבו את הדמעות תנין עם הצ׳קים.

ארז
30/04/2020 18:59:21
Reply to  מנחם לס

אז תשמע דוק, נגיד שאני רוצה לבנות בקבוצה שלי אתוס של ״אנחנו והעולם״ או של ״נראה להם מאיפה, ננצח בכל מחיר, בשיניים ובציפורניים״, אז להגיד לשחקנים שיקפצו לנו כולם עם ההתייפיפות הזו, אנחנו לא לוחצים ידיים, זו דרך מעולה לתת להם להבין שהם והליגה לא חברים, ולא משחקים בשביל המשכורת או החוזה נעליים (שזו בעיה גדולה בNBA, ששחקן יכול, בלי הישגים, להרוויח מאות מליונים), אלא בשביל לנצח, ומי שלוחץ ידיים בסוף משחק הוא בדיוק כזה שלא אכפת לו מלהפסיד. וזה מתאים לבד בויס מהפיסטונס. לא שאני טוען שזה מה שקרה, אבל זו שיטה טובה שהשתמשו בה בכל מני מקומות, ואני לא אתפלא אם זה מה שהיה פה.

Yinon Yavor
30/04/2020 16:53:10
Reply to  ארז

זה באמת שטות מוחלטת שאנשים ששונאים את דטרויט אוהבים להזכיר.
אני, מצד שני, שונא מאוד את דטרויט על דברים הרבה יותר מהותיים (פציעת שחקנים, להרביץ כדרך חיים גם בלי קשר לכדורסל, וכו'). עניין לחיצת הידיים הוא דבילי בעיקר, וסתם מסיט את האש מהבעיתיות האמיתית של הקבוצה הזו.

מומי החציל
30/04/2020 10:11:28

מזל טוב לכבוד יום ההולדת של הנכדה דוקטור!
מומי עשה אתמול חגיגת יום העצמאות במרפסת הכוללת על-האש והרבה בשר.
אייזה תומאס צודק, למה מה קרה ללחוץ את היד לג׳ורדן?? להפר את ההוראות של משרד הבריאות העולמי? בלי בושה?
מומי אפילו לסילבי לוחץ את היד ואת השד עם כפפה, מסכת N95ותרסיס אלכוג׳ל

historyteacher
30/04/2020 11:02:54

בתור אוהד שיקגו מושבע בגיל בר מצוה בערך לא האמנתי שיש סיכוי נגד דטרויט אז. זו הייתה טראומה של ילד מוכה אחרי שלוש סדרות מתסכלות. עד לדקה האחרונה של המשחק הרביעי בסוויפ לא האמנתי. הייתי בטוח שליימביר ישבור למייקל את הברך עם אלת בייסבול ותומאס יצליח איכשהו לעשות מחטף.
תומאס מקשקש לגמרי. זה היה ברור בזמנו שהם יורדים בכדי שלא יצטרכו להגיד לבולס beat LA ולברך אותם, כמקובל. דווקא היה בזה משהו שהתאים לקבוצה הגדולה ההיא, שילוב של גאווה אצילית וקטנוניות אינפנטילית עם בהמיות אכזרית. איך פחדתי מהם. הניקס של מייסון וסטארקס גם היו קשוחים, אבל לא באותה ליגה. דטרויט היו דארת' ווידר.
מזל טוב לנכדה, דוק! שימשיכו להיות שמחות ונחת

John
30/04/2020 13:13:51

תומאס ולמבייר הם true peices of shit
מכירים את זה שחבר מעיירה קטנה עוזב אותה ומצליח בגדול אבל לא מפרגן לעיירה שכאילו "גידלה אותו". אז מתחילים לשמוע את בני אותה העיירה מטנפים על חברם על כך שהוא לא שווה כלום ובזמנו חטף מכות בכלל והיה לוזר. זה בכלל מזל שהוא הצליח כי כל אחד מהם יכל לעשות זאת.
.
ככה זה נשמע. ג'ורדן של 88-90 היה שחקן מדהים ורב גווני, אך לא היה מספיק חזק פיזית. דיטרויט שיחקה הגנה חזקה אבל גם שיחקה מטונף כי גם כשלא פגעו פיזית בשחקן החשש של שחקן להיכנס לצבע ואולי למצוא עצמו בפציעה הפחידה. גם סיפורי הסבתא על כך שהם הפריעו לליגה כי הליגה חיפשה לחגוג את הלייקרס סלטיקס ובולס היא שטות גמורה. הליגה מעולם לא שנאה קבוצה ששיחקה כדורסל שמשך אוהדים.
.
גם בואו נהרוג את המיתוס על קבוצת הכדורסל מדיטרויט שהצליחה לגשר על פערי כישרון כדי לזכות באליפויות. דיטרויט כללה את אייזיה וג'ו דומארס (האנדרייטד האמיתי של התקופה שבזמן אמת קיבל הערכה אדירה). היא כללה את המגן הטוב בליגה, רודמן. היא כללה את למבייר, ג'ון סאלי, ריק מהורן וג'יימס אדוורדס שהיוו רביעיית גבוהים הגנתיים עם יכולות שונות גם בהתקפה. הם כללו סופרסטאר אחד שעלה מהספסל. לא, זה לא דומה לאיגי בג"ס. מארק אגווייר קלע 25 נקודות למשחק שנה קודם והיה הכוכב הגדול של דאלאס שהייתה בצמרת המערבית שנים רבות. היה לה את המיקרוגל המקורי ויני ג'ונסון שלא תמיד נצץ אבל יכל בכל יום נתון להתפוצץ וקלע תמיד בדאבל פיגרס מהספסל. בסוף שנות ה-80 היה זה סגל שלא נפל מאף קבוצה. הקשיחות שלה נתנה לה אדג אבל לא היה חסר שם שום כישרון.
.
העניין הוא שההיסטוריה ידעה לשים את תומאס במקומו הנכון. רכז פורץ דרך ומנהיג של חבורת שחקנים מורכבת וקשוחה. אך כשחקן הוא לא שייך לפנתיאון האמיתי. למאונט רשמור. אני מדרג אותו היסטורית בין מקומות 60-80 (כולל שחקנים עכשוויים). בנוסף חשוב לזכור שכמה שתומאס היה המנהיג במגרש, ביל למביר היה המנהיג לא פחות. מי שנתן את "ההוראה" לעזוב היה למביר. תומאס מעדיף למצוא תירוצים משונים כדי לתת רציונל כאשר רוב הסיכויים שפחד באותו הרגע להתעמת עם ביל הגדול. הסיפור עם הסלטיקס הוא בולשיט מופלא. הסלטיקס ברחו מהמגרש מהפחד שהאוהדים יפרצו למגרש. תומאס תפס בדרך את קווין מקהייל שלחץ את ידו בחביבות בדרך לבריחה שלו בחדר ההלבשה. לא היה שם את ההפגנתיות של הפיסטונס. אני לא מבין את הפליאה על ה"לגיטימיות" של דיטרויט. תסתכלו כמה רעש (שלא בצדק) עשה המהלך של זאזא פצ'וליה על קוואי. הפיסטונס לא רק "מנעו" מ-MJ לעלות לסל בפאול. הם נתנו לו גם מכות כדי להכאיב לו פיזית. פיפן יכל להיפצע ולגמור קריירה כשנדחף על ידי רודמן. אלו שנים שלא היו מגנים על עמודי הסלים ושחקן באירופה הפך לנכה מפגיעה בעמוד הסל. פיפן למזלו סיים עם תפרים בסנטר. אין בי נוסטלגיה לסוג כזה של כדורסל. הניקס שיחקו כדורסל קשוח. הפיסטונס מלוכלך. זה הגעיל אותי אז וזה מגעיל היום במיוחד כי הם לא היו צריכים את זה כדי לנצח אליפויות.
.
עוד מיתוס שמרגיז אותי זו הטענה שלמייקל היה גוף אלוהי לכדורסל. מייקל היה 6"6 (198) שהיה מעט גבוה מרוב השוטינג גארדס של אז. אך לא באופן בולט. אכן היה לו צעד ראשון קטלני, וניתור לשמיים, אך היו לפניו שלא נפלו ממנו הרבה אתלטית כדיוויד תומפסון והיו לא מעט אחריו. מייקל היה חזק היחס למשקל שלו. הוא שקל 185 פאונדס כשהגיע ל-UNC והגיע למשקל של 195 פאונדס בקירוב הגיל 21 כשהגיע לבולס. לצורך השוואה אנטוני אדוורס, השוטינג גארד של ג'ורג'יה שמועמד לדראפט הקרוב, הוא 215 פאונדס באותו הגיל. מייקל עבד מאוד קשה עד שהגיע ל-205 פאונדס כשהיה בשיאו. הוא איבד מאט מניתורו הפסיכי משנותיו הראשונות והמיר אותם בכוח. לברון סיים תיכון בגובה 8"6 (2.03) משקל של 240 פאונדס של שריר יצוק וניתור דומה למייקל. ידיו היו ארוכות יותר וההבדל העיקרי ביניהם בשנותיהם הראשונות היו בשליטה בגוף ובכף יד גדולה יותר של מייקל. בקיצור לברון קיבל נקודת פתיחה גופנית טובה בהרבה ממייקל. אז למרות שבהחלט שניהם בדיוק כמו קובי בנו את הקריירה על סקיל ומנטליות הרבה מעבר למה שהגוף אפשר להם, מייקל עשה את מה שעשה בתקופה בהם היה בחיסרון של משקל ביחס לשומרי הצבע ובתקופה בה אף אחד לא הגן עליו מפני פגיעה פיזית (בשנותיו כאלוף אבל השופטים תיקנו את זה די והותר). לברון תוך כדי שאנו מדברים שוקל יותר מ-50% מהסנטרים בליגה

etayef
etayef
30/04/2020 14:18:49
Reply to  John

ג'ון צודק בהכל.
מי צריך היה את אייזיאה בדרים טים? אפילו צ'אק דיילי לא נלחם בשבילו.

ברוך רובין
ברוך רובין
30/04/2020 14:39:24
Reply to  John

ג’ון אתה משווה את האתלטים בליגה של אז למה שהולך היום? בכלל לא באותה סקאלה בטח בכל מה שקשור לעמדת הגארדים שהיו חסרי אתלטיות והסמול פווארדים , אף אחד לא התקרב אז לצעד הראשון ולניתור שלו , מי הגארדים המובילים של אותה תקופה, שומרי הצבע היו עווי בשר כבדים שלא יכלו מול הצעד הראשון ואורך של מייקל, ולגבי השטויות שכתבת על הגנה מפגיעה פיזית , מייקל היה הפנים של הליגה של דיוויד סטרן , דיוויד סטרן עשה דברים מדהימים לליגה אחד החסרונות (שאהבל סילבר ממשיך ) זה היחס והשיפוט המיוחד לכוכבים, בשנות ה90 מייקל יכל לתת לך סנוקרת והיה מקבל סל ועבירה , הסל הכי גדול של מייקל בקריירה מול יוטה (שאחת הקבוצות המוגבלות שהגיעו לגמר) היה בעבירה

NFS
NFS
30/04/2020 19:16:51

שטות מספר 43,789 של ברוך.
לא היתה שום עבירה חביבי, תצפה שוב. זה לא ריקוד וולס או משחק דוקים. ראסל חשב שמייקל הולך לחדור ואיבד שיווי משקל, אם היו שורקים על זה תוקף זו היתה בדיחה עצובה.
חלאס עם הבכיה ההיסטורית הזו, זה ממש מביך.

John
30/04/2020 21:11:07

ההבדל העצום באתלטיות היא פיקציה. נכון שיש היום יותר שחקנים בקצה האתלטי. אבל גם אז היו אתלטים על. אם תבקש יפה אתן לך 30-40 שחקנים מהזיכרון שלי שלא נופלים מהאתלטים של היום. בליגה של היום שחקן באתלטיות של לוקה דונצ'יץ' וטריי יאנג מקרקסים את הליגה. אז היה גם האנד צ'קים שאפשר עם המרפק לעקב את התנועה של השחקן. על איזה שומרי צבע עבי בשר דיברת? על ג'ון סאלי? דניס רודמן? ריק מהורן? רולג'ואן? אי סי גרין? רוברט פריש? קווין וויליס? קליף לוינגסטון? ג'רום קרסי? הם היו אתלטים מצויינים עם אחוז שומן שלא היה מביש אף שחקן פנים היום? אני מוכן לעבור על כל הרוסטרים של קבוצות הפלייאוף ולהראות לך את 'עבי הבשר' האלה. מי ששיחק איתם דווקא היה מייקל שנתקע עם דייב קורזין ואחר כך כל מיני סנטרים הזויים עד שקרטרייט הגיע. אילו היית נער היה לי יותר קל איתך אך הבורות שלך לגבי הגארדים של אז מצחיקה אותי. תכף תאמר לי שגם בשנות ה90 הגארדים היו לא אתלטים….עזוב.
.
לגבי סטרן גם כאן דיברת דברי סרק. לארי ומג'יק היו הפנים של הליגה וחטפו (והחטיפו) מכות בלי סוף. סטרן בטח לא הגן על מייקל בצד של הפיסטונס. הפיסטונס עצמם מודים בכך שהשתמשו באלימות כדי לא לתת לשחקן שבא בתנופה להתרומם מהקרקע. אבל ברוך יודע אחרת… סטרן בשנות ה80 דאג להילחם בסמים ובתופעות המהלמות בין שחקנים. פאולים חזקים נעשו על כוכבים בלי סוף. גם בשנות ה90 הרעיון שמייקל מקבל רק שריקות על כלום היא טפשית. ואת זה אומר לך אוהד סוניקס שמודה שכשהבולס הובילו 3-0 השופטים בלעו את המשרוקיות והסוניקס שלי שיחקו באופן פיזי ללא הגבלה. תתפלא אבל הליגה לא אוהבת סוויפים. והיא לא אוהבת כוכבים ללא יריבויות. לגבי העבירה של על ראסל בהילוך איטי מאוד ומזווית ספציפית זה יכול להתפרש כעבירה. אך מזוויות אחרות זה נראה נקי ביותר. בטח שבלייב. הרבה שבירות קרסוליים שמראים קרוסאובר קיצוני ניתן לראות סוג של מגע כזה.

ברוך רובין
ברוך רובין
30/04/2020 21:42:06
Reply to  John

יאנג זריז להחריד עם קרוסאובר וקליעה אבסולטליים מכל מרחק , מזכיר את איברסון משודרג, דונציץ הוא שחקן אדיר בשליטה על הגוף בידודים , הוא עם גוף מותק מאוד בחלק העליון ויש לו צעד ראשון מפתיע לגודלו. מי הגארדים האתלטים בליגה של אז פני הרדוואי קווין ג’ונסון , פייטון, סטוקטסון ?כמה מהם סקוררים אימתניים שיכולים לקלוע 30 נקודות בשינה ? אתה משווה את זה לאתלטיות שהולכת היום, את ההגנות הטיפשות של אז , מייקל היה מחטיף ללא הפסקה והשיפוט נדם אין אדם/ שחקן בליגה שלא אומר את זה. אני לא מדבר בכלל על עמדת הסמול פווארד, שככל אחד יותר מפחיד ארוך ואתלטי מהשני .
לגבי הסנטרים אני מדבר על שנות ה80 וגם בשנות ה90 באיזה קבוצה איכותית , מייקל נתקל בדיוק ? סאנס זה הקבוצה הכי לא מאומנת שראיתי מאז ומעולם, יוטה קבוצה סופר מוגבלת , הלייקרס היו אחרי שהות השיא שלה, וגם סיאטל הייתה קבוצה של שון וקמפ

NFS
NFS
30/04/2020 23:37:02

ברוך איבדת את זה..
כמה שטויות. אם היה לי כוח לכתוב לך אבל כמו שג'ון כתב- אתה לא ילד, אז נוותר על זה..

ברוך רובין
ברוך רובין
30/04/2020 14:52:35
Reply to  John

מה שנכון זה שמייקל היה הרבה יותר אסתטי מלברון המשחק שלו היה הרבה יותר יפה לעין מלברון שעד 2011 השתמש נטו בייתרון פיזי ובשיפוט המושחת מהשופטים כמו יאניס היום (שטופ 3 בעולם אבל מה שהוא משחק לא כדורסל לפי הספר ובלתי ניתן לצפייה) , עוד דבר חשוב מייקל שיחק בתקופה בה לא היה את האנלטיקס לא ידעו את החשיבות של השלושה והקשת הקטנה ועווי בשר בצבע הפכו את החדירה לקשה יותר , אבל המחסור באתלטיות אם זה באיטיות של הגארדים בזינוק הנמוך של הסנטרים (שבאותה תקופה לא היה חשוב כמו הקשיחות שלהם) נתן למייקל נקודת פתיחה מושלמת

John
30/04/2020 21:20:00

עוד אגדה – עד האנליטיקס לא ידעו ש-3 זה יותר מ-2. אנשים אומרים את השטות הזאת…היו מעט קלעים מרחוק אז. העניין של מכניקה עוד לא היה מדעי כמו היום. בזה הליגה היום פי 7 יותר טובה. כמעט כל הקלעים של אז היו קאץ' אנד שוט ונחש באיזה עידן יש הכי הרבה זריקות פנויות ל-100 פוזשינים. נכון מאוד היום. אז לשחקנים היה מעט מאוד זריקות חופשיות מקאץ' אנד שוט והיו מעט שחקנים שידעו לעלות מכדרור באחוזים סבירים. בגלל העניין הזה החטאות משלוש גרמו לפאסט ברייקים בצד השני (הגארדים בעיקר הובילו כדור ולא הסנטרים ופורוודים שתפסו ריבאונד קרוב). אז כן ידעו אלגברה של כיתה ג' גם בשנת 1988.

ברוך רובין
ברוך רובין
30/04/2020 21:48:42
Reply to  John

אוי ג’ון שוב אתה לא מקושר למציאות, אז בשנות ה80 90 , 70% מהליגה נגרים שלא מסוגלים לקלוע, לא זכור לי ותצביע לי מתח בבקשה הפכה השלושה לכלי מרכזי במשחק בשנות ה80-90?מצי הבינו את חשיבות השלושה ? ההגנות היו הרבה אבל הרבה פחות אתלטיות וחכמות מאלה של היום ,תנסה ג’ון להיזכר במשחק המסירות פנימה והחוצה שהיה נהוג באותה תקופה מול ההגנות האתלטיות והחכמות שיש היום

ברוך רובין
ברוך רובין
30/04/2020 14:59:44
Reply to  מנחם לס

איזייה לא יכל להתמודד עם הגארדים היום, וזה נכון ל90% מה גארדים של פעם , עמדת הפוינט גארד היום זה עמדה של חייזרים אתלטים וזרירים/ בעלי קליעה ואחד על אחד אבסולוטיים שקולעים 30 נקודות משינה. איזייה תומאס סטוקטסון…. שהם גדולים היסטורית לא בסקאלה שלהם מבחינת יכולת ואיכות , לילארד קרי הארדן…, במקום המוגבל התקפית סטוקטסון ויוטה הייתה אלופה

The Pro
The Pro
30/04/2020 17:04:15

ברוך אתה כותב מלא דברים חסרי כל הגיון.

אם שחקן רך כמו קורי שלא היה שורד בכלל בליגה פיזית של תחילת שנות ה-90'
אין שום ספק שאיזיאה היה מככב וגם מכפיל את המספרים שלו בליגה של היום.

ארז
30/04/2020 19:04:09

זה כמו הטענה שפלה לא היה מסתדר עם ההגנות של היום שמפספסת פואנטה די מהותית. אם שחקן, לא משנה באיזה ספורט, ששיחק לפני כמה עשורים היה ״משחק היום״ הוא היה מתאמן על ומול ההגנות של היום, הוא היה משחק עם ומול השחקנים של היום והכשרון שלו היה יוצא באותו אופן. ברור שהוא לא היה משחק ״כמו אז״ אבל זה לא שכולם היו משחקים כדורסל מודרני ורק אותו איזיאה תומאס היפותטי היה בוקע מאיזה בקתה בהרים שם למד לשחק כאילו השנה 89.

NFS
NFS
30/04/2020 19:22:05

ברוך תזכיר לי מי הפוינט גארד של אלופת הנ.ב.א?
מממ.. אה נכון קייל לאורי. ממש חייזר אתלט וזריז בעל קליעה ואחד על אחד אבסולוטי שקולע 30 נקודות משינה
מה יהיה תגיד לי? אתה בן 16? 🤣

ברוך רובין
ברוך רובין
30/04/2020 20:45:45
Reply to  NFS

קרי בשנות ה90 היה נותן ממוצעים של צ’מברליין ונחשב לG.O.A.T , לחשוב שהגנות האיטיות והטיפשיות היו יכולים להתמודד איתו זה הזייה, מישהו פה צפה במראדונה משחק? עברתי עכשיו על מונדיאל 86 זה היה בדיחה השחקנים ברמה כל כך יותר נמוכה , כמו 63 הנקודות של ג’ורדן מול בוסטון, היום בתיכון רואים רמה גבוהה יותר.
.
לגבי טורנטו היה להם את אחת הקבוצות האתלטיות בליגה, היה להם את השחקן הטוב בליגה שני מפלצות אתלטיות בדמות סייאקם וקוואי, ועוד מגן על בדמות גרין, קבוצה הרבה יותר מסוכנת וחכמה מכל מה שגורדן התמודד מולה.

NFS
NFS
30/04/2020 21:12:19

קרי בשנות ה-90 היה נותן מספרים של צ'מברליין?! בזה הרגע ירדת לרפה הבנה בואכה משולל הבנה

ברוך רובין
ברוך רובין
01/05/2020 8:36:42
Reply to  NFS

ראית את ההגנות הטיפשות ואיטיות שהיה באותה תקופה , אתה 30 שנה אחרי, השחקנים כל כך אבל הרבה מול טובים שליטה בכדור אתלטיות קליעה מכל טווח חוכמה כושר , קרי לברון דוראנט הייתה שם אותם בשנות ה90 עם היכולות שלהם כיום והיה אפשר להכריז עלG.O.A.T חדש

John
30/04/2020 21:44:57
Reply to  מנחם לס

סורי דוק. הוא שחקן פנטזיונרי. אבל שיחק בקבוצות מפוצצות בסגל טוב. ג'ון סטוקטון לא קיבל מעולם רבע ממה שתומאס קיבל בסגל. מג'יק היה טוב ממנו ברוב הפרמטרים של פוינט גארד. לארי הגיע כחבר כבוד. כל השאר היו שם כי היו שחקנים טובים ממנו. כולם. הבעסה היחידה שלי תמיד הייתה שהביאו את לייטנר במקום שאק כנציג המכללה… בנוסף היה עניין של בניית סגל. תומאס היה שנוא על שחקנים אחרים לא רק בגלל שניצח אותם. הם ידעו כמה הוא phony…לא רק ג'ורדן שנא אז את אייזיה. מג'יק האמין לפחות אז שאייזיה הפיץ שמועות על היותו בי סקסואל ושזה מה שהדביק אותו בנגיף. אייזיה הכחיש בדיעבד והם השלימו שנים רבות אחר כך.
.
לגבי המיקום שלו. הנה שחקנים שכבר היום אני מאמין שהם טובים מתומאס: סטף קארי, ראסל ווסטברוק, יאניס, KD, לברון, הארדן, קוואי לנארד, AD, דיים לילארד, לוקה דונצ'יץ (כן כבר עכשיו הוא ממה שתומאס היה אי פעם), וכריס פול בשיאו לפחות שווה לתומאס. בטוח עוד פיספסתי מישהו. משנות ה2000 אני יכול לחשוב על לפחות עוד 15 טובים ממנו וגם בשנות ה-80. בנוסף טרום תקופתי ישנם לא מעט שהראו שהם טובים ממנו. אני נדיב ובגלל הוויניריות נותן לו את הטווח 60-80. בווקום אני לוקח עוד הרבה שחקנים לפניו.

Alex Rabino
30/04/2020 16:21:23

קודם כול מזל טוב לשירה. הנכדה שלי חוגגת מחר סוויט 16 והחברות שלה מתכננות לה מחווה דומה (זאת אמורה להיות הפתעה אך היא לא קוראת עברית…).

לגבי טיבו קורטואה, לא ידעתי שהוא כזה אוהד פאנאטי של ה NBA. יש הרבה ספרדים ב NBA כך שקל יותר ליצור קשרים.

Ho
Ho
30/04/2020 16:28:31

שאלות למבינים. האם אפשר להרחיב על החוזה של פיפן? למה חתם על חוזה כזה? מה היו האופציות שלו בזמן החתימה? ומה הייתה ההשפעה של חוזה נמוך על החוזים של שאר הקבוצה?
תודה רבה

The Pro
The Pro
30/04/2020 17:20:46
Reply to  Ho

המכונה השיווקית של ג'ורדן עובדת גם היום.
עצם זה שמביאים מישהו כמו אובמה לסרט הזה אומר את הכל.

יש הרבה קווי דמיון בין ג'ורדן,קובי ולברון אבל גם הבדלים.
-התמיכה שג'ורדן קיבל מהליגה וסטרן היא יותר מכל כוכב אחר ששיחק .
בסגנון המשחק אין אחד שהיה דומה לג'ורדן מקובי שלא התבייש לחקות אותו. אבל איאפשר לומר שקובי היה שחקן קבוצתי כמו ג'ורדן ובטוח שלא כמו לברון.

etayef
etayef
30/04/2020 17:43:48
Reply to  The Pro

קובי עלה על ג'ורדן בכל מה שקשור לאחד על אחת באייסוליישן.

עידו גילרי
30/04/2020 21:13:27
Reply to  Ho

לפיפן היה חשוב להבטיח את עתידו הכלכלי ושל משפחתו. הוא היה יכול לדרוש יותר כסף לטווח קצר יותר אבל אז הוא היה מסתכן בפציעה. הוא היה יכול להתעקש על שנות אופציה בחוזה (מה שהיה די מקובל אז בחוזים ארוכים). יש נקודה שלא כל כך דוברה שגם השכר של מייקל היה יחסית נמוך למעמדו. יש מצב שזה הגביל את מה שהבולס רצו לתת לו כדי שמייקל לו יהיה השחקן עם השכר השני בגובהו בקבוצה.
בכל מקרה החוזה הנמוך יחסית של פיפן אפשר להחתים את על הליבה של הסגל של התריפיט השני. קוקוץ',רודמן, הארפר, לונגלי,…
צריך לזכור שלמעט ג'ורדן ופיפן כל הסגל למעשה התחלף.

ארז
30/04/2020 19:50:39

דוק, מזל טוב ליום ההולדת של הנכדה, שאני מקווה שיודעת שסבא כמוך זו המתנה הכי גדולה שיש.

The Pro
The Pro
30/04/2020 20:29:10


התגובה היותר חשובה של איזייה תומאס הייתה לגבי דיון העז עם כל העובדות.
לג'ורדן ולבולס לא באמת הייתה תחרות בסוף שנות ה-90 בהשוואה לשושלות של הפיסטונס\לייקרס\בוסטון… או אם הולכים קדימה בהשוואה ללברון והסופרטימז שהיה צריך לנצח כדי לקחת אליפות.

“When you put Jordan and his basketball team in the ’80s, they weren’t a very successful team,” he says. “They just weren’t. When you talk about Jordan and his team dominating, they dominated the ’90s. But when you put him with those Lakers teams and those Pistons teams and those Celtics teams, they all beat him. They just did.
“What separated Jordan from all of us was he was the first one to three-peat. But he didn’t three-peat against Magic, Larry and Dr. J.”

John
30/04/2020 21:55:20
Reply to  The Pro

אייזיה full as shit. ג'ורדן היה ילד עד סוף ה80s. הוא העמיס משקל רק אחרי ההפסד ב91. עד אז שקל 195 פאונדס. פיפן בהפסד האחרון לבולס ב7 משחקים היה בשנתו השלישית. הבולס הגיעו לשיאם הפיזי שנים אחרי דעיכת הפיסטונס. אילו היו הפיסטונס בשיאם מתמודדים עם הבולס של 95-98 היו חוטפים תבוסה צורמת לא פחות. ב91 עד 92 הבולס קרעו 3 קבוצות ששלטו ב-80s. הבלייזרס של דרקסלר, הלייקרס של מג'יק (מינוס קארים יש לומר), והפיסטונס של אייזיה. אותם הפיסטונס שניצחו שנה קודם. אייזיה ולמביר שנים מנסה לקשקש בזנבם כדי להוריד את MJ. הם הפכו לאוהדי לברון הגדולים ביותר באופן 'מקרי'. MJ התמודד מול קבוצות מאוד קשות בשנות ה90. במיוחד במזרח אך גם במערב היו קבוצות סופר ראויות

ברוך רובין
ברוך רובין
01/05/2020 2:04:13
Reply to  John

לגורדן היה את היריבות הקלה מאז ומעולם , הלייקרס אחרי קרים הייתה קבוצה מוגבלת התקפית ורחוקה שנות אור משיאה, יוטה אחת הקבוצות החלשות שאי פעם הגיעה לגמר ואותו דבר גם סאנס, ואין שום דבר להוריד מגורדן הוא הG.O.A.T אבל הוא לא נתקל בשום סופר טים או קבוצה היסטורית, נוסיף על כך שאליפות אחת שלו גדולה פי 3 מזה של לברון/ דוראנט שהתחברו לסופרטימס וקנו טבעות באמאזון

חגי "התותח" ניסני
30/04/2020 22:50:31
Reply to  The Pro

איזה סופרטימס לברון ניצח? את קורי שלא יכול גם לנצח משחק בגן סאקר? נכון היה להם את דורנט וקצת קליי תומפסון אבל זהו. אני מסכים איתך שהוא הפסיד אחרי הפגנת עליונות למאבס של נוביצקי – קיד – בראה, וגם לסופרטים של הספרס עם פרקר – קוואי – גרין – דנקן – מאנו – דיאו, אחרי ששנה קודם הוא ניצח אותם עם צ'אקה מהשלוש אחרי החטאה של ריי אלן. אבל חוץ מזה? נכון שהוא סחב נגרים כמו וויד ובוש שאף קבוצה לא רצתה אבל אי אפשר לומר על קבוצה שבה קורי משחק כל כך הרבה דקות כ"סופרטים"

eliah malchi
eliah malchi
01/05/2020 3:36:30

אתה ברצינות לא קורא לקבוצה שניצחו הכי הרבה משחקים בעונה סדירה ולקחו 3 אליפויות ב5 שנים סופר טים? קבוצה שהיו לה 4 אולסטארים בחמישיה הפותחת ובשלב מסויים גם 5? או שהספרס של 2007 לא היו סופר טים? או לפחות יותר סופר טים מהעגלה המקרטעת שלברון סחב לגמר?

thejanitor
thejanitor
30/04/2020 23:06:40
עידו גילרי
30/04/2020 23:15:46
Reply to  thejanitor

finally…

אור
אור
01/05/2020 0:15:14
Reply to  thejanitor

צר לי אבל מאכזב

עידו גילרי
01/05/2020 0:19:51
Reply to  אור

תתמקד בפרטים הקטנים יש שם כמה אדירים.

thejanitor
thejanitor
01/05/2020 14:38:34
Reply to  אור

לדעתי מבריק, מלא בייצי איסטר, מלא עקיצות קטנות, וגם הנרטיב של עונה 7 אחרונה ומייקל הוא הנייט קינג מחייה את כל שחקני העבר ובא להשתלט על ההווה, זה ספין יפה מאוד, אולי עונה 7 של game of zones תתעלה על המקור של הפארודיה, בינתיים כולנו נחכה למרטין שיסיים לכתוב את האמת..

eliah malchi
eliah malchi
01/05/2020 3:22:53

ראיתי היום את הדוקומנטרי של האליפות של מיאמי ב2103.
פט ריילי אומר שם שלברון הוא הgoat. אני השתכנעתי.

eliah malchi
eliah malchi
01/05/2020 3:23:02
Reply to  eliah malchi

2013