מעורב ספורט ליום שני: אפיזודות III ו-IV / האם ה-NBA הכריחה את ג'ורדן לפרוש ב-1993? תחליטו אתם / מנחם לס

מעורב ספורט ליום שני: אפיזודות III ו-IV / האם ה-NBA הכריחה את ג'ורדן לפרוש ב-1993? תחליטו אתם / מנחם לס

בגלל שאין ספורט, אני משנה זמנית את כותרת הטור כדי לכלול מדי פעם ידיעות חשובות גם מענפי ספורט אחרים.

1.כמה מילים על חלקים III ו-IV של "THE LAST DANCE"

אתם יודעים מה הבעייה של אפיזודה III של ה-LAST DANCE?

היא מתחילה עם הסיפור של דניס ('התולעת') רודמן. ילד שבגיל 3 אביו עזב את הבית ונעלם. ילד שגדל בפרוייקט בדאלאס, גטו מלא בסמים, יריות, ומה לא. והסיפור ממשיך ומתפתח. עד שאתה שוכח לחלוטין ממייקל.

(וכבר שחוזרים למייקל ישנה לך הרגשה שאתה רוצה עוד על 'התולעת'…)

חוזרים לרודמן. איכשהו הילד אהב כדורסל. למה ומדוע איש לא יודע – גם הוא עצמו הוא לא יודע.

בגיל 18, גובהו 1.65 מ', אמו זורקת אותו מהבית ואומרת לו לא לחזור.

לפתע הוא צומח ל-2.03 מ'. איך שהוא הוא מקבל מילגה מאיסטרן ארקנסאו או משהו כזה לשחק כדורסל. הוא מתחיל להיראות שונה. עדיין לא מוזר לחלוטין אבל שונה. דטרויט בוחרת בו בדראפט. לאט-לאט הוא הופך לריבאונדר הטוב ב-NBA.

הוא וה-BAD BOYS הורסים בכוח הזרוע כל דבר העומד בדרכם. רודמן עם עגילים בשפתיו, באוזניו. הוא הופך לכוכב. הוא ודטרויט מנצחים את הבולס…

היי, הנה רודמן עם מדונה…

הוא אומר שהיא רק 'ממוצעת' במיטה…

למדתי דברים חדשים? את הרוב ידעתי, אבל נעים לראות את הכבוד והערכה שרודמן רוכש למאמנו צ'אק דיילי. לדטרויט היה אז את המספר של שיקגו בולס ומייקל ג'ורדן והם מנצחים את מייקל 2-4 בגמר המזרח. זה היה 1989 ואז הם מורחים את הלייקרס 0-4….

ואז, ואז, ואז. רודמן מגיע לבולס. מייקל לוקח אותו לפינה נואומר לו: "דניס, באת הנה לשחק כדורסל ולקחת ריבאונדים. כל שאר השיט בחייך לא מעניין אותי ואת הבולס. אתה מבין?".

רודמן מחייך. הוא מבין.

כשהאפיזודה חוזרת למייקל אתה מרגיש קצת מאוכזב. היה כזה כיף להיות עם רודמן איזה 80% (לפחות?) מהאפיזודה.

מייקל היה באפיזודה ה-III רק בהתחלה ובסוף. כל השאר הוא דניס רודמן.

רק באפיזודה ה-IV אתה מתחיל לראות את הסיבה שעבורה, כנראה, החליטו להוציא את הסידרה ברבים: להראות איזה מין אדם ושחקן הוא מייקל. האחד והיחיד, ללא כל ויכוח או ספק.

אבל רגע, NOT SO FAST.

האפיזודה מס' IV מתחילה עם פיל ג'קסון, עוזר מאמן הבולס . מין איטריה עם גפיים מכאן ועד ביירות. כששיחק בניקס ולקח איתם 2 אליפויות הוא היה שחקן ספסל, אבל שחקן ספסל חשוב עם מרפקים חדים ומוזר כזה. רזה כזה שזרועותיו הולכות לכל כיוון ורגליו לכיוונים אחרים. היתה לו משיכה לאמן. אימן במכסיקו ולקח אליפויות עם ALBANY – בירת מדינת ניו יורק – שהיתה מין קבוצת ליגה "G" בהשוואה להיום.

כשקיבל את משרת עוזר המאמן בבולס, נוצר מין קשר מיוחד בינו לבין רודמן. פיל ג'קסון, בן לכומר אדוק במונטנה שהריץ את כנסיית 'בית-אל' הקטנה, גדל באווירה כפרית-הררית-אדוקה- רוחנית-שמיימית כזאת. הוא גדל פריק כזה להסטוריה עם קשר רוחני לאינדיאנים שגרו פעם בסביבה שלו, ואת זה רודמן קנה. הוא אומר לג'קסון שיש בדמו דם אינדיאני. WHATEVER.

מה הפלא שפיל ג'קסון הפך לפריק של זן?

הסיפור של ג'קסון והבולס לוקח עוד איזה שליש מאפיזודה IV.

סוף-סוף מגיעים אל מייקל ג'ורדן. שאר ה-35 דקות של האפיזודה היא מייקל הגדול. הגדול מכולם. עם כפות ידיים גדולות כפי שלא היו לאף שחקן, אף פעם, ב-NBA. אולי אני טועה אבל אני טוען כבר כמעט 40 שנה שאחד הדברים שעשה ממייקל מה שהוא הוא גודל כפות ידיו. כף אדירה. מחזיק בכדור כאשכולית.

צריכים לראות את מייקל בדקות האלה כדי להבין מדוע הוא הגדול מכולם. תראו דברים שלא ראיתם מאף שחקן אחר, אף פעם.

מה זה נהניתי מהחצי האחרון של IV!~!~!

מראים קליפים זו הפעם הראשונה אי-פעם. אני הערב משוכנע יותר מאי-פעם שלא היה – ומי יודע אם יהיה – מייקל אחר.

טוב, היה כיף לראות את המשחק האחרון נגד דטרויט. שנה קודם הם ניצחו את הבולס לפני שקרעו ללייקרס את התחת עם 0-4. דטרויט הפכה למשהו אישי עם מייקל. לא תאמינו כיצד הוא דוחף את חברי קבוצתו באימונים. הוא לא נח לרגע. לא נירגע לרגע.

עם 7.9 טיקים לסיום והנצחון בכיס של הבולס, צ'אק דיילי לוקח טיים. אייזיה תומאס, ביל למבייר, דניס רודמן, ג'ו דומארס, ריק מהורן – כולם יורדים – כאילו – לספסל, אבל לא. הם ממשיכים לעבר התעלה המובילה לחדר ההלבשה שלהם. העיקר לא ללחוץ את ידי הבולס בסיום המשחק. אני לא בטוח, אבל נדמה לי שזה לא קרה אף פעם לפני כן בגמר אליפות מזרח, מערב, או NBA (אבל בעונה שאחריה, עם הפסד סידרה נוסף לבולס, הם כבר התחבקו כי נצחון הבולס היה ברור עוד לפני שהסידרה החלה).

סוף טוב – הכל טוב.

הערב לפחות 1.3 משתי האפיזודות של LAST DANCE היו על רודמן וג'קסון. הסוף היה של מייקל. איזה 30-35 דקות עליו. אז אני נותן לסידרה עד עתה ציון 7 מ-10.

אבל יש לי רושם שמעתה ועד סיום מאפיזודה X הרוב יהיה מייקל ג'ורדן!

2.פטריק בברלי לא חושב שהלייקרס היא הקבוצה לנצח, "וזה נאמר מבלי להפחית מכבודה"

פתאום בא לפטריק להצהיר שהקליפרס לא מסתכלים קדימה לנצח קבוצה מסויימת או לחשוש מקבוצה מסויימת. זה מה שהוא אמר לקסידי הובארת' מאי אס פי אן(https://www.youtube.com/watch?v=6Njm-6ualwc באינסגראם 'חי'.

"לא. אני לא רואה בלייקרס את הקבוצה שחובה לנצח כדי לזכות באליפות. היא לא יותר מאחת מיני רבות טובות, ואני אומר זאת מבלי להפחית בכבודה כהוא-זה".

זה קצת שונה מהצהרתו לפני הקורונה ש'הלייקרס לא מזיזים לי' לפני הקוביד-19, אבל כמו שהמורה שלנו קווינט לימד אותנו, רק אנשים מאובנים במצרים לא משנים את דעתם מפעם לפעם לפי המצב והשואל (https://larrybrownsports.com/basketball/patrick-beverley-defending-lebron-james-no-challenge/541358)

3. כמעט חצי מנבחרי הסיבוב הראשון של הדראפט ב-NFL הם מקונפרנס ה-SEC

ה-SEC הוא הסאות'-איסטרן קונפרנס הכולל 14 אוניברסיטאות מדרום מזרח ארה"ב שעשר מהן הן FLAGSHIP UNIVERSITIES – אתם יודעים, 'אוניות הדגל' של STATE UNIVERSITIES מעשר מדינות, וארבע אוניברסיטאות פרטיות ופרטיות/סטייט.

הם כבר כמה שנים טובות הקונפרנבס השולט בפוטבול המכללות (למרות שקלמסון, סגנית האלופה ל-LSU , ופעמיים אלופה בחמש השנים האחרונות היא לא בקונפרנס הזה). הדראפט של ה-NFL לפני כמה ימים הוכיח גם למה: כמעט חצי מכל ניבחרי הסיבוב הראשון (15!!!) הם ממכללות ה-SEC. לא רק זאת, אלא 9 מה-15 הראשונים אף הם מאוניברסיטאות SEC!

סינסינטי בחרה בג'ו בורו, הקוורטרבק של LSU החוזר למדינה בה נולד, גדל, ושיחק פוטבול בתיכונים – אוהיו.

הניו יורק ג'איינטס בחרה רביעית בטאקל של אונ' ג'ורג'יה אנדרו תומאס. מיאמי בחרה בקוורטרבק הפופולרי של אלבאמה טואה טגוביילואה – בבחירה 5. קרולינה בבחירה שביעית בחרה בטאקל ההגנתי המפלצתי מאאובורן דריק בראון.

ג'קסונוויל לא הלכה רחוק ובחרה בקורנרבק של אונ' פלורידה (שעתיים נסיעה על כביש 2) סיג'יי הנדרסון. קליבלנד בראון בחרה את הטאקל הימני של אלבאמה ג'ריק ווילס, שלדעתי הוא ה-PASS BLOCKER הטוב בדראפט. הנרי ראגס III מאלבאמה – אני בטוח שהוא גומע 100 מ' בסביבות 10:00 ואולי עוד כמה מאיות – ניבחר ע"י הריידרס.

הניינרס בחרו בדפנסיב טאקל מדרום קרולינה ג'ייבון קינלאו בבחירה 14. דנבר בחרה את הרסיבר מאלבמה ג'רי ג'ודי ב-15. לקוורטרבק דרו לוק ץהיה מטרת מסירה מצויינת. ג'קסונוויל הלכה שוב ל-SEC עם הבחירה מס' 20 – לבון צ'ייסון מ-LSU. הווייקינגס בחרו שוב שחקן מ-LSU – ג'סטין ג'פרסון במס' 22.

בחירה 28 היתה של בולטימור שבחרה בפטריק קווין – עוד שחקן מ-LSU. טנסי בחרה במס' 29 – עוד שחקן מג'ורג'יה – אייזיה וילסון. מיאמי בחרה את הבחירה השלישית שלה בסיבוב הראשון – את הקורנרבק מאאובורן נואה איגבינוגן. קנזס סיטי נעלה את הסיבוב הראשון של הדראפט עם הרנינג-בק מ-LSU – קלייד אדוורדס. אנדי ריד יאהב אותו.

4. כל האמת מאחורי הפרישה הראשונה של מייקל אחרי 3 אליפויות: האמנם התמכרות להימורים הכריחה את הפרישה הראשונה?

(בינתיים אין לחלק הזה כל קשר לסידרה, אבל אני בטוח שגם זה יגיע!)

בגלל הפופולריות הרבה של THE LAST DANCE, המגזין SI החליט במאמר ראשי השבוע לחקור מחדש את הדיעה שרווחת בין רבים מאנשי ה-NBA (כולל אנשי מדיה) שהסיבה הראשית והעיקרית להחלטתו לפרוש מכדורסל היתה ההתמכרות להימורים שלו (https://www.si.com/nba/2020/04/25/michael-jordan-retirement-gambling-conspiracy) ואולי דייויד סטרן אפילו הזהירו מ-SERIOUS CONSEQUENCES אם לא יפרוש, כי אולי מייקל אפילו עבר על חוק פדרלי, שיכול היה להוביל למאסרו.

מייקל היה רק בן 30 אז, בריא לחלוטין, וכנראה בטופ של כושרו ויכולתו הגופנית. זה עתה הוא הוביל את הליגה בנקודות למשחק, ושוב ה-MVP של סידרת הגמר, פעם שלישית ברציפות.

אז פתאום לפרוש? סתם ככה? החלטתו היכתה את כל עולם הספורט בשוק.

לא ייתכן.

יש דברים בגו, כפי שהיה אומר המורה שלנו קווינט כשהיינו בכיתה ג'.

אחד מהם הוא שהצעיר עבר כבר דראמות בחייו, כשהאסון הגדול מכולם היה רצח אביו, ולך תדע אם זו לא היתה סיבה רצינית בהתמכרותו להימורים. עדיף להיות שקוע בבעיית ההימורים מאשר לחשוב על אבא שחוטף כדור בראש.

הסיבה הרשמית שמייקל נתן היתה שהתשוקה לעוד אליפות אינה עוד כפי שהיתה. "גם אין לי יותר אף דבר להוכיח", היתה עוד סיבה (https://vault.si.com/vault/1993/10/18/michael-jordan-the-desire-isnt-there). הוא הסביר את הנ"ל בשידור חי לאומה מאולם האימונים של הבולס.

ובכן, השנים הבאות הוכיחו את ההיפך כי אחרי שחבט 202. בקבוצת ה-AA של בירמינגהאם הוא חזר ל-NBA ולקח עוד שלוש אליפויות. ה-G.O.A.T נקבע לדורות הבאים. מייקל הפך למבוגר מדי לשאת קבוצה על כתפיו. בפעם השנייה הפרישה שלו הובנה והתקבלה ללא הרבה שאלות ותהיות.

אבל הפרישה של 1993 נשארה CONFOUNDING – לא מובנת – ולאיש לא ידוע אם הסידרה תגלה את האמת או לא.

משך השנים התפתחו כל מיני תיאוריות: אחת שדי נידבקה היתה שהוא ניתפס מהמר על משחקי כדורסל – עבירה פדרלית -וה-NBA החליטה להשקיט את הכל אם מייקל מסכים לפרוש. הליגה רצתה להימנע מהדבר המביך ביותר שאיים להכות בה חזק ביותר: בלית ברירה להעניש את שחקנה הטוב ביותר, הצעיר מצפון קרולינה שהפך לסמל, התמונה והגאווה של ה-NBA. ג'ורדן, שכבר אז הרוויח כ-30 מיליון לעונה מה-ENDORSEMENTS (חסויות ופרסומות) – "לא חייב להמשיך לשחק עבור מחייתו, תודה, אז שבשקט יפרוש ואנחנו לא נתבע אותו לדין".

ז"א שמייקל פרש כי לא היתה לו ברירה!!! (???)

אבל רגע. הימורים זו לא עבירה על החוק. ישנם הימורים שהם במסגרת החוק אפילו לשחקן כדורסל כמו ג'ורדן:

Gambling, provided it complies with the law, is not automatically prohibited by league policy. While state laws vary on permissible forms of gambling, there are numerous ways to gamble within the confines of most states’ laws. This is generally true of lotteries, scratch tickets, card games and slot machines.

הבעייה מתחילה כששחקן מתערב על משחקים בספורט בו הוא משחק. גם כאן ישנם יוצאים מין הכלל כפי שקרה עם פיט רוז שהתערב על משחקי בייסבול ואחוזי חבטה, אבל אף פעם לא במשחקי קבוצתו, או שחקני קבוצתו, ולא באף משחק בו היתה מעורבת קבוצתו. הוא עדיין נענש בהשעייה מהמשחק, ולא מאושר לכניסה ל'היכל התהילה' למרות שהכניסה להיכל לשחקן כמוהו היא על שטיח אדום ובשנה הראשונה ל-ELIGIBILITY ואף בילה זמן במאסר.

החוק הוא פשוט וברור:

Article 35(f) of the league constitution, “any player who, directly or indirectly, wagers money or anything of value on the outcome of any game played by a team in the NBA” is subject to a fine, suspension or expulsion. This portion of the league constitution is expressed in players’ contracts and is incorporated by reference in the league’s collective bargaining agreement with the National Basketball Players’ Association.

במאמר של ג'ק מקלום מ-SI מ-1993 (https://vault.si.com/vault/1993/10/18/michael-jordan-the-IRSdesire-isnt-there) הוא מתאר כיצד צ'ק על $57,000 נמצא ע"י ה- IRS -אצל סוכן הקוקאין ג'יימס 'סלאמס' בולר, ועוד צ'ק של ג'ורדן על סך $108,000 נמצא בכיסו של סוכן הבונדס מהעולם התחתון אדי דאו שנמצא ללא רוח חיים באחת מסימטאות שיקגו.

ג'ורדן, בשבועה, העיד שבמקרה של בולר הוא לווה לו את ה-$57,000 'שהוא היה חייב להחזיר תחת אזהרות חמורות ביותר (הכל בעולם התחתון אבל ג'ורדן לא הואשם בכל קשר, אלא 'רצון לעזור לידיד שנמצא בסיכון גדול'. לא ברור כיצד ג'ורדן הסביר את הצ'ק על ה-$108,000, אבל הוא לא הואשם בדבר). ג'ורדן גם הודה בהפסדי כסף רציניים לחברו בגולף ריצ'רד אסקווינאס, אבל אין כל עבירה על חוק בהתערבות גולף 'אחד נגד השני', או בכל התערבות על גולף, אם אתה שחקן כדורסל.

לא משנה שאח"כ כל סיפור ההלוואות וכו' השתנה, וג'ורדן הודה שהוא פשוט הפסיד את הכסף במשחקי גולף.

שנות 1990 לא היו טובות לספורטאים מהמרים. בנוסף לפיט רוז, ארט שינדלר, הקוורטרבק של הבולטימור קולטס הושעה ע"י הקומיסיונר פיט רוזל על הימוריו על עשרה משחקי פוטבול, ואז שחקן בוסטון קולג' נאסר על 'גילוח נקודות'.

כתוצאה מכל האירועים האלה הקונגרס הצביע על חוק שהנשיא בוש חתם, ה-PASPA, האוסר על הימורים בספורט, ומגדיר אותם כעבירה על החוק.

עד היום לא ברור לחלוטין אם לפרישה של מייקל ג'ורדן מכדורסל ונבסיונו לעבור לפוטבול היה בגלל מעורבותו בהימורי כדורסל.

(תמונה זו היא מגמר הבולס נגד פורטלנד כשמייקל 'לא מבין' מאין באו כל השלשות שלו 🙂

אבל SI מציע 7 סיבות מדוע ה-CONSPIRACY THEORY והחשד שמייקל פרש בגלל התערבויות על כדורסל ורצונו פשוט להתרחק מכל מעורבות חייבים להתקבל בספק, ובפקפוק רב:

1)ראשית, מייקל הסביר שהוא התרוקן מכל מוטיבציה להמשיך.

*אביו נרצח

*לא נותר לו מאומה להוכיח

2)שנית, דייויד סטרן סיכם בבטחון מחלט שכל החקירות על התערבויות של ג'ורדן על משחקי כדורסל מצאו אותו חף מפשע לחלוטין מכל התערבויות כאלה

*ה-NBA היתה אמורה לכעוס על מייקל שעזב את ה-NBA. זוהי כאילו בגידה. ועובדה שהוא נמצא חף מפשע וחף מכל מעשה בלתי חוקי.

*יומיים אחרי שמייקל החליט שהוא פורד מכדורסל, סטרן יצא בהודעתו. להיפך, אם נשאר איזה שהוא חשד לא היו ממהרים להודיע שאין כל חשד, יומיים אחרי שהוא אמר 'שלום' ל-NBA.

3) הפרישה של ג'ורדן קרתה לפני 27 שנה ועד עתה לא נמצאה כל הוכחה על מעורבותו בהתערבויות על משחקי NBA

*מאז נכתבו מאות מאמרים וכמה וכמה ספרים על פרישת ג'ורדן, ללא כל האשמה או הוכחה כשבוודאי עשרות אם לא מאות אנשי מדיה היו עושים הכל עבור סיפור ש"מייקל התערב על משחקי בולס".

4) הרעיון שהבולס (ובעיקר סטרן) רצו את מייקל מחוץ ל-NBA הוא חסר כל הגיון!

*הוא היהה השחקן הטוב ביותר בתולדות הליגה

*הוא היה השחקן השיווקי ביותר מכולם שהביא הכנסות של מאות מיליונים אם לא ביליונים, לליגה.

*כל משחק שלו, משך השלוש השנים האחרונות בבית או בחוץ היו "SOLD-OUT" מחלט. לא היהה דבר כזה – ולא יהיה – בתולדות הליגה.

5) אם מייקל ג'ורדן חטא, והיו הוכחות, היו מכניסים לו קנס של 50 מיליון וחסל סדר פסח!

*בארה"ב כולם מאמינים ב-'SECOND CHANCE'

*50 מיליון זה כסף רב מאד, אפילוצ לליגה כמו ה-NBA

*למה להמציא כל מיני תיאוריות של CONSPIRACY מסובכות אם כל הסיפור היה 'החטא ועונשו'?

6. הליגה תמיד היתה תחת קומיסיונרים שהיו קודם עורכי דין ממולחים ותמיד פעלה ישר ולעניין.

*ה-NBA -בקביעות נדירה – תיפקדה תחת כיפה של המומחים והידענים המתוחכמים ביותר בנמצא בצורה ישירה, ואף פעם לא ע"י שימוש בשימושי-CLOAK-AND-DAGGER (ז"א בשיטות מיסתוריות, שיטות ריגול, ואינטריגות)

7. בעלי הקבוצות – ללא יוצא מין הכלל – הצביעו בעד אישור מייקל ג'ורדן כבעל קבוצה!

*בעלי הקבוצות היו לוחמים עד הסוף לא לאשר איזה CROOK כבעל קבוצה כמוהם. הם יצטרכוצ לחיות איתו אולי עד סוף ימי חייהם.

ואני רוצה להוסיף:

לפני כמה שנים מייקל ג'ורדן הופיע כאורח של אד בראדלי הגדול בתכנית '60-דקות' הפופולריות. מייקל הודה שהיו שנים בהן הוא הימר בצורה מוגזמת. "כמעט תמיד בבתי קזינו, או על משחקי גולף בהם הייתי מעורב. כן, הפסדתי כמה מיליונים בכמה בתי קזינו, אבל הייתי צעיר עם יותר מדי כסף, ותמיד אהבתי את ההתרגשות של הימורים. אף פעם בחיי לא התערבתי על משחק כדורסל.

אני מאמין לו.

מייקל ג'ורדן מודיע על פרישתו הראשונה במסיבת עתונאים:

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
40 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

האמת שבתחילת הטור השתכנעתי שהוא פרש בגלל הימורים, ובסופו השתכנעתי שלא… אבל האמת שקשה לדעת. תודה רבה מנחם.

סוסמעץ
סוסמעץ
27/04/2020 5:37:02

אין כמו לפתוח את הבוקר עם מעורב משובח
==
הרבה בריאות דוק ותודה

דוקטור רזי הופמן
27/04/2020 7:34:56

תודה מנחם
מרתק כרגיל ושמור על גייל.

Tzafriros
27/04/2020 8:05:46

1.מאוד צרם לי שהזכרת את הפיינלס של הפיסטונס לייקרס כולל תוצאה. ועשית את זה פעמיים!!
2.עכשיו אני להוט לצפות בפרקים
3. גם אם ג׳ורדן באמת הימר ואולץ לפרוש אז אני לא רוצה לדעת את זה. כשאני צופה במחזה אני נהנה מהסיפור ולא רוצה לחפש רפש בחיי השחקנים שמשחקים

Lavar
Lavar
27/04/2020 19:11:34
Reply to  מנחם לס

ענק

thejanitor
thejanitor
27/04/2020 10:19:09

מנחם אתה גאון.
.
מדהים איך חווית הקריאה שלי אותך משתפרת
עם הזמן. בהתחלה שהגעתי לאתר חשבתי שאתה פוץ. עכשיו אני משוכנע שאתה כותב בחסד.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
27/04/2020 11:55:44
Reply to  thejanitor

הוא כל השנים כותב בחסד ומהטובים ביותר ולא היה פוץ מעולם!!!
אי אפשר להבין מאיפה הפוץ הזה בא כי אין קשר בין דבריך למציאות כי תמיד כתיבתו הייתה נהדרת!!!

thejanitor
thejanitor
27/04/2020 19:17:19

לא ירדת לסוף דעתי. השורה התחתונה היא שמנחם כותב מצויין, זה אנחנו הקוראים שהם רפי הבנה, לפחות בהתחלה, עד שאנחנו מפתחים מיומנות קריאה והבנה ומשכילים להבין את עומק תובנותיו של הדוקטור.

MacLeod 1
MacLeod 1
27/04/2020 10:27:26

מעניין מאוד, תודה רבה

אהרון שדה
27/04/2020 10:34:47

מרתק ממש.
לי בזמן אמת היה נדמה כי הוא היה בהתרוקנות טוטאלית ובתור אחד שלא מסוגל להפסיד הוא פרש על מנת להתמלות באנרגיה מחדש .
זה נראה לי פשוט .

מייקל היה הטוב מכולם אבל בניגוד למשל ללברון ששלט בקלילות במזרח החלשלוש של תקופתו הרי שהמזרח של מייקל היה באיכות אחרת לגמרי כמה מהקבוצות אולי היו נכנסות להיסטוריה אלמלא מייקל .
כמובן שהסדרה הקשוחה עם הניקס הוציאה ממנו את כל טיפות האנרגיה לפני שמייקל ושיקגו מחקו 2-0 לניצחון הגדול 2-4 .
הניקס של יואיניג וסטרקס היו אז קבוצה קשוחה מאד עם שחקנים כאוקלי וגקסון ואחרים.
הם אמנם נתפסו היסטורית כלוזרים אך אין חולק על מידת הקשיחות שהם הביאו לליגה .
חוץ מהם היו עוד כמה קבוצות חזקות באזור
אורלנדו של שאק היו ככח עולה ( היא תהיה למעשה הקבוצה היחידה לנצח את מייקל החוזר .. בסדרת פליאוף).
אינדיאנה של מילר הייתה חזקה מאד
והיו עוד קבוצות טובות כאטלאנטה.

ולכן סיכום המאבקים עם הניקס ולפני כן עם דטריוט והאיום של שאק המפלצת הובילה את מייקל לסוג של שחיקה ועייפות.
תוסיפו לכך את המכה שהוא קיבל עם אביו בדיוק אז ותקבלו הסבר רציונלי על הפרישה .
אחרי שקצת התמלא הוא חזר באמצע עונה ללא הודעה מוקדמת ותוך מס ימים קלע 55 נק בגארדן .
אגב
גם עצם החזרה באמצע עונה מחלישה כנראה את עניין ההשעייה .

Berch
27/04/2020 11:23:58

אחלה מעורב
תענוג
חייבים שישאר קצת מיסתורין סביב מייקל…. אחרת על מה ידברו
🙂

Smiley
27/04/2020 13:03:38

דניס רודמן היה גאון כדורסל. אנשים פשוט התעסקו בכל השגעונות שלו מחוץ לפרקט במקום להכיר בגדולה שלו על הפרקט.
כמה הוא גדול? פשוט לשמוע מה השחקנים אומרים עליו

עידו גילרי
27/04/2020 17:38:48
Reply to  מנחם לס

אתה מתבלבל לדעתי מג'יק היה בעונת MVP ורחוק מלהיות גמור. דומארס היה זה ששמר עליו אבל מג'יק נפצע במשחק הראשון או השני ולכן זה נגמר בסוויפ קליל.

עגל
27/04/2020 22:06:05

אני זוכר שג׳יימס ורתי נפצע, לא?

עידו גילרי
27/04/2020 22:26:25
Reply to  עגל

וורת'י זה שנתיים אחר כך מול הבולס…
תגיד אפשר לשאול משהו די אישי ? במיוחד ביום הזה.

עגל
28/04/2020 7:37:06

כן (רק עכשיו ראיתי)

עידו גילרי
28/04/2020 8:20:09

בשיטוטי הרבים בהיסטוריה נתקלתי ביואב צרי שהיה שחיין מעולה ואלוף הארץ מאפיקים. הוא נהרג בגבעת התחמושת.
אני מניח שאתה קרוי על שמו כי זה יותר מדי מקריות כדי לא להיות נכון.

עגל
28/04/2020 9:41:56

צדקת, הוא אח של אבא שלי

עידו גילרי
28/04/2020 10:11:03

תודה.
מניח שזה מטען לא פשוט לסחוב על הגב.
בכל אופן אם אי פעם יתחשק לך לכתוב על ההיסטוריה הספורטיבית המפוארת של הקיבוץ שלכם אנחנו נשמח.

Avri
Avri
27/04/2020 14:09:12

כיף של טור מנחם, תענוג. הפרישה של מייקל היתה (ונשארה ) תעלומה, וכל דקה דוקומנטרית עם רודמן זה תענוג. לא ראיתי את הפרק אבל קראתי שמייקל שלף אותו מהמיטה פעם אחת.

בינתיים הליגה מודיעה שתחת תנאים מסויימים שחקנים יכולים לעשות אימונים אישיים במתקנים של הקבוצות – שזה הגיוני בסך הכל, ולא ברור למה המגבלה הזו היתה קיימת מלכתחילה.

בברלי דביל. תמיד היה ותמיד יהיה. כיף שיש אותו בליגה.

jefffoster10
27/04/2020 14:11:55

מרתק
ארט שליסטר (הקוורטרבק של בולטימור שמוזכר) היה הבטחה גדולה בשנות ה80 אבל התמכרות להימורים הפכה אותו לכישרון מבוזבז ולאחת מבחירות הדראפט הגרועות אי פעם, שנכנס ויוצא מבתי כלא על הונאות וכאלה בשביל כסף להימורים
תודה!

אשך טמיר המקורי
27/04/2020 14:26:53

תודה דוק

שחר דלאל
27/04/2020 16:10:43

מל, הלוואי ואני אתרגש ממשהו בגיל שלך כמו שאתה מתרגש מספורט. פשוט תענוג.
.
לגבי הקבוצה מאלבני, של פיל ג'קסון – ליגת ה-CBA היתה אומנם ליגה שניה, אבל לג'י ליג יש עוד דרך ארוכה מאוד כדי להגיע למעמד שלה (אולי צריך לכתוב עליה פעם מאמר). הקבוצה מאלבני, שהוקמה לפני שנתיים שוב, היתה אחת הטובות שבהן עם אולם מלא עד אפס מקום בכל משחק.
.
אתה הראשון שהעלית את זה באתר, אבל SI כבר מזמן איבדו את הלגיטימיות של יצרנית חדשות איכותית. מלבד אלברט בריר ומה שנשאר מ- MMQB, מדובר בכותבים בשכר זעום שמטרתם היא לייצר אין ספור ידיעות ביום על חשבון האיכות. הניסיון להעלות שוב את בעיית ההימורים של ג'ורדן היא ניסיון למשוך עוד קצת הקלקות…
.
ונסיים עם החלק הכי טוב מאתמול:
https://twitter.com/DannyParkins/status/1254611722096254978?s=19

The Pro
The Pro
27/04/2020 16:20:23

מנחם,הסרט על ג'ורדן לא מחדש שום דבר.
פולחן אישיות שהתחיל עוד משנות ה-90' כשסטרן היה הנשיא בנבא.
-1
אם יש תחום שג'ורדן הוא הגדול מכולם זה ללא ספק היחסי ציבור שנעשו לו וכמובן כמותג לאורך השנים הוא עוקף כל אתלט.
הסרט על מייקל ג'ורדן לא מחדש שום דבר,יצא בדיוק בטיימינג הנכון. ולא היה תופס כותרות לולא המגפה וההשבתה שתופסת את אמריקה..
זה גם לא הסרט השיווקי הראשון שנעשה עליו. ג'ורדן תמיד דחף לכל דבר שיעלה את השם שלו וכך גם הליגה ודוד סטרן.
-2
פטריק בברלי הוא לא שחקן מספיק טוב כדי להוציא הצהרה כזאת.
מבלי להפחית מכבודו כשחקן משלים בקליפרס שלא הרשימו ממש השנה.

S&M
S&M
27/04/2020 16:45:27

בברלי הוא חתיכת דביל, טראש טוקר שלא מבדיל בין מגרש למיקרופון. האמירה שלו שלא בעיה לשמור על לברון, מזכה אותו בכרטיס חבר של כבוד בשירות לקוחות של חברת הוט. אמינות של חולדה. לא שווה התייחסות.

אהרון שדה
27/04/2020 18:48:16

ניו יורק – מיאמי הייתה חתיכת יריבות אמנם השיא של היריבות יקרה כמה שנים אחרי .

eliah malchi
eliah malchi
28/04/2020 4:02:43

מייקל ג'ורדן הוא דמאר דארוזן על סטורידאים
J.k