לייזי גורדון – סיפור הצלחה ללא הצלחה / אריאל הכהן

"כמו סיפור הצלחה – רק בלי ההצלחה." – כך כתב פעם עתון 'זמן השרון'

*******

אריאל הכהן שלנו תמיד אהב את 'לייזי' (אגב, גם אני, מנחם לס, שעורך מאמר זה, אוהב כל דבר 'לייזי'), ומאחר והזכרתי אותו כשחקן שהבאתי למכבי – ולא מעטים מכנים את הבאתו ל'כשלון' – אריאל הכהן החליט להרים את הכפפה ולשלוח לנו את הפוסט הזה על השחקן שהפך למוסיקאי, ויותר.

*******

אתה קם בבוקר במיטה. רק הבוקר במיטה. אתה קם מתקלח מתארגן ויושב על הפסנתר. כמה צלילים. מתחיל לשיר את "ניו יורק סטייט אוף מיינד " של בילי ג'ואל בסולם חדש. בעצם למה שאתה לא תהיה בילי ג'ואל. הוא בוקס ושר. ואתה הופס ושר. מה הבעיה? אתה מביט בשעון מתרומם ורץ לתפוס מונית. שוב אתה מאחר לאימון. 

אתה לובש את הגופיה שקיבלת. מס 9. אתה יודע יפה מאוד למי היא שייכת. גם הוא שיחק במיכללה באמריקה. גם הוא לבן גם הוא לקח אליפויות אירופה. רגע. אתה עוד לא לקחת אליפות הארץ. שטויות! אתה בטוח . אתה משוכנע. השנה אתה תוביל. השנה אתה תפרוץ השנה אתה תנהיג את קבוצת הפדלאות האלו שבקושי זזה על המגרש כל הוילי סימס .וקווין מגי וקן או לא בארלו וחן ליפין הגמד וצביקקה המאמן כולם ירימו אותך על הידיים ישקו אותך שמפניה ( תוצרת הולי לנד!) ישר לפה ויצרחו  

נאמבר וואן! נאמבר וואן. 

המאמן מבקש לתרגל איזורית . אתה חושב על תרגיל אחר. בגיל ארבע חזרת עם ההורים ארצה ומגיל 6 אתה מנסה להעלים את המבטא. זה הצליח עשר שנים אבל אז ההורים לקחו אותך חזרה לניו יורק והריש האמריקאית נידבקה לך ללשון כמו מסטיק עלמה לסוליה.  איך  ניזכרת פתאום במסטיק עלמה? השריקה מבקשת "להחליף"!  אתה לא יודע למה הוא מתכוון. להחליף חולצה? להחליף צד? להחליף כדור ? להחליף קבוצה? לפני שבוע מישהו כתב בעיתון שבמכבי תל אביב מפגינים סבלנות בקשר לליזיי ובטוחים שהכישרון הטבעי שלו ימצא את המקום ואת הזמן הנכון לפרוץ 

TAKE IT EASY – LAZY!

Well….

הוא פורץ עכשיו. בצחוק. אתה רואה את המאמן צועק על השחור עם הידיים הארוכות שמתנפנפות באויר   הוא מזכיר לך את לואי מ"ספר הג'ונגל". אתה צוחק. המאמן מבקש לעצור את האימון הוא ניגש אלייך ושואל אם יש בעיה . אתה אומר. אין בעיה קואץ' . ניזכרתי בלואי מספר הג'ונגל. אתה אומר. בביס בברוקלין לימדו אותך תמיד לומר את האמת. כל השחקנים פורצים בצחוק.

שריקה קצרה מסיימת את האימון ושולחת את כולם למקלחות .אתה מקבל טפיחות מהיורדים ומבטים זועמים מהמאמן . "אני לא יכול עם הליצן הזה. " אתה שומע אותו אומר לעוזר. "הוא עולה לי על העצבים". 

"אז תחתוך אותו" לוחש העוזר. 

"אני לא יכול . החתימו אותו על מאה חמישים אלף דולר. הם יהרגו אותי"

"מאה חמישים אלף..??"

(קרדיט ל-YNET)

"שמלוק אומר שבאימון שהם ראו אותו (הערה של מנחם לס: זה היה באולם של אוניברסיטת 'אדלפי' לשם הגיעו שמלוק ושמעון מזרחי 'לבחון את 'לייזי', אחרי שצלצלתי והמלצתי עליו) הוא דפק שלשות בלי להחטיא .היטריף אותם "

" טוב אולי שם הסלים אחרים"

" תגיד אתה מטומטם או מה?"

" סליחה .גם אני חשבתי עכשיו על לואי"

אתה יוצא מההיכל .ניתקל באלפרד ברכה .אוהד מס 1. היי אלפרד . אתה קורא. מה חדש בסנדוויץ התוניסאי? אלפרד צוחק. אני מביא לך שבע סנדוויצים בגודל של ג'מצי אם אתם מנצחים מחר בערב את ירושלים!! 

מנצחים? אתה עונה. מביסים! ואני שם עשרים .מילה שלי אלפרד. לך תיקנה את הבגטים.

אתה לוקח טקסי יורד בכיכר. העיר הזאת .אתה חושב. היא לא ניו יורק. וטוב שכך. בניו יורק אתה נו באדי. א פאקינג ג'וו. כאן  כל מקום שאתה הולך אתה מרגיש את המבטים . גם כשהם לא עלייך.אתה מרגיש אותם. אתה חייב להרגיש . אתה פונה שמאלה ועולה על רחוב גורדון. אתה נכנס לקפה .אומר שלום אל הדלפק ומתיישב בחוץ 

בפעם הראשונה שקבעת עם הסוכן ביטוח הוא שאל לאן להגיע אמרת . קפה תם. הוא שאל איפה זה? וכשענית לו רחוב גורדון .היתה שתיקה של הלם בצד השני . "אר יו קידינג מי?" שאל . "איי שיט יו נאט" השבת בנון שאלנט." איפה עוד יכול ל. גורדון לשבת אם  לא על א.ל גורדון??"

אתה חושב על המשחק מחר. כולם לחוצים מסביב על הניצחון.אתה לא מבין למה. אתה חושב שכשתהיה "גדול" אחרי כל האליפויות והגביעים .אחרי משחק הפרישה מול נבחרת אירופה אתה תהיה קואץ'. לא סתם קואץ' כדורסל שמקשקש על לוח מחיק. אתה תהיה קואץ' לחיים. אתה תעשה סדנאות. אתה תאמן את הנוער המצויין שיש בארץ הקודש. אתה תגיד להם "הניצחון זה לא הדבר הכי חשוב . חשובה הדרך". כן. זה נשמע לך מצלצל נכון "חשובה הדרררך ". והם יביטו בך בעיניים נוצצות ואחר כך יתגייסו ילבשו מדים ישרתו את המולדת ויפלו באיזה מארב בלבנון או בתאונת אימונים. הצבי ישראל על במותיך חלל. 

המלצרית ניגשת. אתה מספר לה סיפור מצחיק מהטיסה לקרואטיה . לספליט. אתה אומר לה קוקוץ. אתה זורק לה ראדג'ה. היא לא מקשיבה. היא מחכה עד הפאנץ' ואז שואלת מה להזמין לך?

לייזי – ב(ת)הופעה חיה

היא עוד תבוא להופעה שלי בהיכל התרבות אתה ממלמל. אני עוד אמלא את האמפי בקיסריה ואשיג לך כרטיס בשורה העשירית ואתן לך לחכות שעה עד שאצא מהאוהל מאחורה של הוי.איי.פי. אתה לא מבין את הישראליות האלו. כן זה לא. ולא זה כן. באמריקה זה פשוט. בחורה רוצה אותך היא מדברת ישר. כאן כולן כל כך מתוסבכות . טוב אולי זה בגלל הצבא שהן עושות. הנשק והגריז והמדים הלוחצים. אתה חושב על המלצרית בבגדי צבא ומתחיל להיות לך חם.  תביאי לי ארוחת צהריים עם הסלמון אתה מזמין לבסוף. ואחרי שהיא הולכת אתה מפטיר. למה אין לכם פה סנדוויץ טוניסאי …?

לייזי גורדון יוליך את מכבי עם 17 נקודות לנצחון 103-116 . בעיתונים ייכתבו "היורש של מס 9." הוא יסיים את העונה עם 51 נקודות ב14 משחקים בהם שותף ב96 דקות של משחק . 14 מ26 מהשדה. 20 מ22 מהעונשין. 3 מ10 מהשלוש. 4 כדורים חוזרים. 36 אסיסטים .17 איבודים. 2 חטיפות. 

אתה קם בבוקר במיטה. רק הבוקר במיטה. אתה קם מיתקלח מתארגן ויושב על הפסנתר. הערב הופעה בקפה ביאליק  אבל בעוד שעתיים  אתה הולך להעביר סדנת כדורסל לנערים צעירים בסיכון. עכשיו שומעים מהפסנתר שלך את הצלילים של השיר הפותח  . אתה תעמוד מול הנערים. הניצחון לא חשוב .אתה תגיד להם. הדרך. הדרך חשובה. 

לפוסט הזה יש 12 תגובות

      1. זה נהדר
        בכל מקרה גורדון זה גורדון
        חבר בקבוצה בוואטסאפ התגאה היום שלמד בבי"ס גורדון בת"א.
        אמרתי שגם אני מגורדון
        אבל בחולון
        מבחינתי היום יום גורדון
        שולח להם את המאמר בקבוצה
        🙂

  1. הפסקה הזאת פשוט גאונית:
    "המלצרית ניגשת. אתה מספר לה סיפור מצחיק מהטיסה לקרואטיה . לספליט. אתה אומר לה קוקוץ. אתה זורק לה ראדג'ה. היא לא מקשיבה. היא מחכה עד הפאנץ' ואז שואלת מה להזמין לך?"
    🙂
    .
    תודה אריאל, הצחקת אותי ממש

  2. פוסט אדיר! תודה רבה.
    פגשתי את לייזי בספורטיאדה לפני שנה וחצי כשעשינו סקאוטינג על יריבות הבית שלנו. כמו במסך ככה במציאות. בן אדם צבעוני, מלא שמחה וחום שבמקרה חולק איתי שתי אהבות: הופס ומוזיקה. זרקנו כמה שלשות ועשיתי חיקוי שלו תוך כדי ("יסי-קיי!"). איזה צחוקים היה איתו..

  3. אני חושב שמה שגמר לגורדון את הקריירה היה הצעת החוזה שהוא הגיש לאילת: מיליון דולר ל- 7 שנים. מיליון זה נשמע המון כסף, היה עדיף לו לבקש סכום קטן יותר לשנתיים-שלוש כמו כל שחקן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט