מעורב ספורט ליום ה': לא תאמינו, אבל הדוק היה ספורטאי כלל לא רע! (וכיצד חיי השתנו לטובה ברגע אחד) / מנחם לס

מעורב ספורט ליום ה': לא תאמינו, אבל הדוק היה ספורטאי כלל לא רע! (וכיצד חיי השתנו לטובה ברגע אחד) / מנחם לס

אני נשבע לכם שכאשר התחלתי לכתוב את הפוסט הזה לא חלמתי שאגלוש לסרטנים ולצלצולי אוזניים. פשוט חשבתי שאכתוב פוסט חמוד על הופס, ואכניס את עצמי כילד בכיתה ט' שאימן כדורסל את רינה ז"ל כשהיתה ילדה בכיתה ז' (ושנים אח"כ הפכה לאשתו), וכן עלי כפוינט גארד של הפועל קרית טבעון (נוער) כשזכתה באליפות הפועל מחוז צפון, וכו'. תראו להיכן גלשתי…

1. פעם ידעתי גם קצת לעסוק בספורט, לא רק לכתוב עליו (1)

נבחרת השריון בכדורמים, אלופת צה"ל 1957. אני יושב שני-(שלישי?) מימין על המעקה, ליד הצעיר עם המגבת

נבחרת שריון בכדורמים. ראובן שנפר (שפע) האגדי כורע ראשון מימין. אני יושב על המעקה, משמאלו (כתפו השמאלית) של זה עם המגבת.
הבריכה היא הבריכה של מכון וינגייט בכפר יונה בת"א
המכון שכן בשנותיו הראשונות ב'כפר יונה' על רח' הירקון בת"א. אני הייתי במחזור של 1957 במחנה יונה, אבל ב-1958 הייתי בוגר המחזור הראשון שלמד בביתו החדש של המכון מאז, ליד נתניה


מישהו מתעניין היכן זה היה? אז אגיד לכם היכן זה היה: הקרקע היקרה ביותר בכל ת"א ואחת היקרות בעולם.
אנחנו יושבים בתמונה ממש היכן שהיום שוכנת בריכת מלון הילטון!!!

פעם זה היה 'מחנה יונה', ומפקד חיל שריון – שהיה חבר של סגן ראש מכללת וינגייט אז – ביקש (וקיבל) מחברו רשות שנבחרת שריון תתתאמן בבריכה קטנה – 25 מטרים על 8,לאליפות צה"ל. בבריכה הקטנטונת התאמנו גם שחייה וגם כדורמים. ניצחנו גם בשחייה וגם בכדורמים, כמובן בזכות ראובן שפע. אבל כמו שמייקל ג'ורדן לא יכול היה לעשות זאת לבד, גם ראובן שפע לא יכול היה לעשות זאת לבד. אני הייתי אחד מעוזריו החשובים גם בשחייה וגם בכדורמים!

בא לי לכתוב היום כמה מילים על הימים ההם.

גייל ואני עושים סדר בדירה. יש לנו איזה 100 אלבומים (אין כאן כל הגזמה!) עם תמונות ותעודות ומה לא מ-84 שנות חיים שלה ו-82 שנות חיי. מצאנו חנות צילום שתהפוך הכל לסידרת תמונות אונליין, ואנחנו ניפטרים מאיזה טון של משקל. אני לא צוחק.

אז בואו נתחיל עם משהו שהיה פופולרי ביותר בזמני בצבא, תחרות שלא נפלה בהופ ובהאפ – בקיצור בכל 'ההופלה' מאליפות המכללות כאן, ואני מדבר על אליפויות צה"ל בספורט. אז התחרות בין חיל האוויר לחיל הים, או הצנחנים, או התותחנים, היתה באש ובמים. ניסו 'לגנוב' אתלטים; לשכנע אתלטים. רק במלחמה כולם היו יחד. באליפות צה"ל? כאילו אוהיו סטייט משחקת נגד מישיגן.

היו זמנים בהם אליפויות צה"ל היו חמות ופופולריות כמו אליפויות מכללות בארה"ב!

אני אומר לכם שבשנים שאני הייתי בצבא (1955-1958) אליפות צה"ל היתה חמה יותר מאליפות ישראל, ומשום מה המקצוע החם ביותר היה השחייה בבריכה של בת-גלים. אני לא זוכר מתי שמו סוף לאליפויות המרתקות האלה של העבר (בכמה מקצועות ספורט), ולמה. אולי תקציב. אולי אליפות ספורט היא לא חלק מהצבא. WHATEVER. סיימו משהו שהיה בו דבר אחד על בטוח: "מי הטוב ביותר". וזה הביא למתח, לקנאה, ואולי אפילו לשנאה זמנית. אולי לכן צה"ל החליט להפסיק עם השטויות.

אני זוכר זאת כאילו זה היה אתמול כשבמחנה הטירונות של אז (היכן שהיום בית החולים תל השומר) היו באים קצינים לעשות מין RECRUITING של חיילים לחיילות השונים, ואילו היית אתלט רציני – נניח ראובן שנפר (שפע) אלוף השחייה האגדי מהפועל גבעת-חיים ושחקן כדורמים בנבחרת ישראל – היית עוגה חמה ביותר. אין לי אפילו מושג כיצד הוא הגיע לשריון (דרום). אולי הבטיחו לו איזה טנק לתפארת שיפאר את הכניסה לקיבוצו. לשריון היו ספורטאים רציניים ולכן בזמני (באליפות צה"ל 1957) היו חייבים לחלק אותם לחצי-חצי, שריון דרום, ושריון צפון.

בקיצור – הנה מה שהיה המסלול הצבאי שלי: אני תמיד הייתי טוב בתיכון במקצועות 'הריאליים' מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, וכו' (ותמיד אהבתי גם היסטוריה). בני דודי מבת גלים הלכו לבי"ס הריאלי המצויין (אז היה התיכון מס' 1 בישראל, ונידמה לי שכזה הוא עד היום) ומשם צבא, וטכניון. מאז שאני זוכר זה מה שבני משפחתי (בעיקר בני דורי ז"ל שהיו מבוגרים ממני ב-6-10 שנים) תקעו לי בראש, אבל הייתי הראשון ש'מרד' והלך לבסמ"ת במקום 'הריאלי' (התיכון המקצועי של הטכניון), לפני שידעתי שיהיה צבא ואז…כמובן… טכניון!

בטירונות דיבר איתי קצין ושיכנע אותי להצטרף לעתודה האקדמאית, אם אתקבל. האמת שחשבתי על העתודה כאפשרות כבר שנה-שנתיים לפני. רק כ-40-45 מכל טירוני המחזור שלי התקבלו אז ל'עתודה'. להתקבל ל'עתודה' היה אז כבוד גדול. כמו להתקבל לקורס טיס. הסידור ב'עתודה' היה שאתה לומד חינם (אתה כמו 'חייל בחופשה'), ואז על כל שנת לימודים אתה משרת שנתיים 'בקבע' כמהנדס. הייתי תלמיד טוב אבל תמיד הרגשתי שיכולתי להצטיין יותר מאשר ציוני הראו כי כבר אז – כשהייתי בן 14-17 – השתתפתי ב-5 ספורטים תחרותיים בקבוצות בקרית טבעון, בת גלים, גבעות-זייד, והפועל בלפוריה.

בבחינה הפסיכומטרית מסתבר שעשיתי טוב והתקבלתי לעתודה.

לא שמחתי במיוחד. אני זוכר זאת עד היום. למה? כי לא שמחתי לעתיד כמהנדס. בתוך תוכי רציתי משהו הקשור לספורט אבל בגיל 17-18 לא קל להתמרד נגד כל המשפחה וכל החברים שיודעים ש-"מנחם התקבל לעתודה! מנחם התקבל לעתודה!".

למדתי שנה ראשונה. קורסים למתמטיקה, כימיה, אלקטרוניקה, ומכניקה. הלכתי להרצאות ללא חשק, אבל לפחות יכולתי להמשיך לשחק כדורגל, כדורסל, כדורמים, הוקי, וטניס שולחן. לפעמים 4 משחקים בשבוע בספורטים שונים. קבלתי ציונים 'עוברים' בכל המקצועות. לא ניכשלתי באף קורס, אבל הייתי כזה 'כמעט טוב'. מין "C+ או B-. העברתי את הזמן, תמיד תוך מחשבות על 'מה הבעייה מנחם? מה מטריד אותך?'.

בתחילת אוקטובר של השנה השנייה (1956), באמצע הרצאה באלקטרוניקה, לפתע ניכנס איזה קצין לכיתה ואומר "כל העתודאים ניפגשים מחר בבוקר בבית הג"א בחדרה".

מבצע סיני כמובן.

שלחו אותנו (בד"כ) לאיזה חיל שבחרנו – כשהבחירה היא בין ה-3 : חיל רגלים, תותחנים, או שריון. בחרתי בשריון. חמישה-ששה ימים אחרי כבר הייתי איש האלחוט והרדיו בטנק שדהר לעבר אל-עריש במדבר סיני (היינו בין הראשונים, אגב, להגיע כמעט עד תעלת סואץ. הצנחנים הקדימו אותנו במעט. אייזנהאור היה זה שעצר את ישראל ואותנו כי את התעלה ראינו ממרחק של איזה 6-7 ק"מ).

'מלחמת סיני' הסתיימה תוך זמן קצר מאד, אבל עם כל הבלגן הפסדנו כחודש הרצאות וניתנה לנו אפשרות לחזור לטכניון ולנסות להשלים את החומר, או לחזור לצבא ולסיים את השרות כששנת הלימודים שאבדה כשנת שרות.

מה עושים????

קורס טייס! אחד החלומות הכמוסים שלי. לעזוב את הטכניון שאף פעם לאנ אהבתי ולהתחיל קריירה חדשה.

התקבלתי. הגעתי לשלב הראשון ואיתו הבעייה: בדיקות גופניות חמורות במיוחד גילו בעיות שמיעה בטונים גבוהים, כנראה בגלל שאני סבלתי – וסובל עד היום – מטנייטיס (למעשה לא 'גילו', אני ידעתי מגיל צעיר שאני סובל מכך אבל לא חשבתי שזאת כלל בעייה שעלי 'לגלות'). למעשה אני כל כך רגיל לחיות עם זה שזוהי בעייה שאני כלל לא חושב עליה אלא במקרים בודדים פה ושם.

טנייטיס… -צלצול – ציפצוף – קבוע ובלתי פוסק באוזניים.

הבעייה באוזן הפנימית גם בימין וגם בשמאל (בדיעבד רופאים מומחים בארה"ב מאמינים שפיתחתי את ה-DISABILITY בגלל שמגיל רך ביותר – 5-6-7 – הייתי צולל למים עמוקים , כפי שסיפרתי להם, כאפשרות).

אני מדבר על צלילות עמוקות ללא כל מיכשור הגנה – 2 עד 3 מטרים ליד הסלעים שבצד המערבי של הבריכה בבת גלים, לדוג סרטנים.

מגיל רך מאד – ללא אב, ואמא עובדת מבוקר עד ערב במחנה בריטי ב'קייט ביץ' (היום חוף הכרמל; למחנה קראט 'קייט קמפ) – נישרכתי אחרי 'הילדים הגדולים' לאן שהלכו – כולל דייג סרטנים – שלנו, ילדי בת גלים, היה מאכל מעדנים (עד היום SOFT SHELL CRAB הוא המאכל מס' 1 עבורי בכל מסעדת דגים שמכבדת את עצמה). הסרטנים הגדולים והטובים ביותר היו בין הסלעים לצד הבריכה, כשצלילה לעומק של 2-3 מטרים, (ולפעמים אולי יותר) עם סל עשוי מרשת, היה כלי העבודה שלנו.

עבור כולנו הסל המרושת היה כלי שאי אפשר בלעדיו, כמו חגורות הצלה שמצאנו באונייה 'חיים ארלוזרוב' (ההסבר מגיע…) ששימשו אותנו לתפיסת גלים (עד שגילינו SURFING שבצענו על SURFING BOARDS מצחיקים שבנינו בעצמנו, ותמיד בסוף עברו 'בדיקה' והשלמה של זינגר הנגר).

(אגב, סיפור הסרטנים הוא סיפור בפני עצמו. מי ידע שהם המעדן הנפלא ביותר? תמיד נגעלנו מהם. עד שהגיע מציל חדש לבריכה – 'המציל פאול' – שלימד אותנו בשפתו השבורה (הוא היה מין צרפתי כזה) שאין דבר טעים יותר מלבשל סרטן במים רותחים ל-3-4 דקות ואז לשים על מחבט עם שמן זית, שום, ומלח לעוד 2-3 דקות.)

שנתיים-שלוש אחרי, אוניית המעפילים 'חיים ארלוזרוב' נתקעה בחול כ-300-350 מ' מביתי בחוף התכלת 9 (הבית השלישי ממחנה חיל הים שלנו, ושל הבריטים אז). היא מיד הפכה למגרש המשחקים הנפלא בעולם לרוב ילדי השכונה שלא חששו לשחות אליה, לעלות עליה, ולצלול אל תוך חדרים בירכתי האנייה שהיו מלאים מים ב'חיפוש אוצרות' .

בערך חצי מהאנייה היתה שקועה במים וחצייה הזדקר מעל המים. היום כשאני חושב על כך, רעד עובר בכל גופי כיצד עשינו זאת לפחות 2-3 שנים מבלי שקרה שום אסון. מספיק דלת ננעלת. לא רוצה אפילו לחשוב על כך. אגב, כשכל האוניה נעקרה ממקום נחיתתה ע"י חיל הים שלנו (אולי לא חיל הים, אין לי מושג מי הוציא אותה מהסלעים והחול) נשארו שם שברי מתכת, חורים, וכו', ואני מבין שזה נשאר גן-עדן לצוללים עד עצם היום הזה.

בקיצור, גדלתי עם טנייטיס (עד היום, אגב).

בחיל האוויר הייתי חייב לעזוב את קורס הטייס. נתנו לי ברירה "הליקופטרים, או חזרה לשריון".

בחרתי לחזור לשנה לשריון, ואז, תוך כדי סיום השרות, הרגשתי לפתע את ההקלה הגדולה שהרגשתי בחיי: מכון וינגייט לחינוך גופני!!!

'למה שלא אהפוך ספורט ופעילות גופנית למקצוע חיים?' ברגע שנפל האסימון חיי השתנו על המקום. בשנייה אחת.

(מה שקרה הוא שאחרי השחרור נשאתי לרינה ז"ל כששנינו כבר מתכננים המשך לימודים בארה"ב כי אני רציתי ביומכניקה, ורינה התעניינה ב-PARA PSYCHOLOGY, מקצוע שאז, ואולי אפילו היום, לא היווה 'אפשרות' בלימודי פסיכולוגיה. אני סיימתי את מכון וינגייט והיא סיימה סמינר למורים כדי לאגור קרדיטס ללימודים עתידיים בארה"ב. אני סיימתי את הדוקטורט בביומכניקה והיא בסופו של דבר קיבלה את הדוקטורט בפסיכולוגיה קלינית, אבל תמיד עם התעניינות – ושימוש בטיפוליה – בפסיכולוגיה שהיא – אגיד זאת באנגלית – inexplicable by orthodox scientific psychology כגון היפנוזה, טלפטיה, ו-Psychokinesis (רינה היתה מסוגלת לקרוא את מחשבותי בצורה מפחידה ממש, והיתה מסוגלת להיכנס ל-SELF HYPNOSIS תוך 15-20 שניות. היא ניפטרה מסרטן דם ב-1973 כשתיכננו לחזור לישראל)

אליפות צה"ל בשחייה

התאמנו בבריכת 'מחנה יונה' בת"א, היכן שהיום שוכן מלון הילטון. איזה קצין היה 'מנהל הנבחרת' אבל למעשה ראובן שנפר (שפע) היה המאמן. מלבדי כ-ל נבחרת השחייה והכדורמים של 'שריון דרום' היתה מרכבת מקיבוצניקים, מלבד עבדכם. בשנות ה-50 האמצעיות רוב הספורטים 'המינוריים' כמו שחייה התרכזו בקיבוצים. נבחרת השחייה של הקיבוצים רמת יוחנן וכפר מכבי – בוודאי מספר תושבים כולל של פחות מ-1,500 – היתה מסוגלת לנצח את ברית מכבים עתיד – קבוצת השחייה היחידה של תל אביב אז.

כשהייתי בן 9 זכיתי באליפות השחייה של ארץ ישראל לילדים בני 10 ומטה בשחיית חזה ל-50 מטר, בתחרות על מי הכנרת בין שני מצופי ענק. אין לי כל תעודה או זכרון מיוחד מהתחרות.

אבל המשכתי לשחות במכבי בת-גלים תחת המאמן האגדי איזייה, (באמצע התמונה). הראשון משמאל הוא עודד פז, האדם היחיד ששחה מבת גלים עד ראש הניקרה. הראשון משמאל הוא עזי בק שהיה בן כיתתי בבת-גלים, חבר עד היום,, ואלוף ישראל ב-100 מ' חתירה (59.2 שנ' ב-1949-50).

השחייה לא היתה כוס הקפה שלי, אבל שחיתי. בשנת 1949 אמי התחתנה שוב, ועברנו לגור לטבעון (לפני שהפכה לקרית טבעון)

, אחרי שטבעון הפכה לקרית טבעון, התעניינתי יותר בכדורסל וכדורגל (בפוסטים עתידיים אם אראה שהיה איזה עניין בפוסט הזה), והמשכתי לשחק הוקי-שדה בבת-גלים, כשלקחנו אליפות אחרי אליפות.

כמה חודשים לפני השיחרור יצא חוזר בחילות השונים על אליפות צה"ל בשחייה וכדורמים. אמרתי לעצמי 'למה לא?'. שינוי קטן בחיי הצבאיים כאיש אלחוט.

הגעתי למבחני שחייה לנבחרת שריון-דרום. עשיתי את הקבוצה ב-100 מ' חתירה, 100 מ' גב, וכדורמים.

התעודה היחידה שמצאתי היא זאת: מקום שלישי במשחק שליחים 100 מ' כפול 4. אני זוכר שזינקתי אחרון מ-8, וכשהגעתי לסיום המשחה הייתי במקום חמישי או ששי. זמני היה 1:09 דק'. ראובן שנפר זינק חמישי, עשה בוודאי איזה 1:00 דק, והגענו מקום שלישי. זכיתי בתעודה (היחידה שברשותי משחייה):

לצערי אין לי 'הוכחות', אבל הגעתי שלישי ב-100 מ' גב (אני כבר לא זוכר את זמני, אבל אני משער שמשהו בסביבות 1:22 דק' או משהו כזה, אבל שלישי בצה"ל, 1957? NOT BAD.

ובכדורמים? בכדורמים הייתי אחד הטובים בקבוצה אחרי ראובן שנפר, וזכינו בגביע האליפות כשאנחנו גוברים בגמר על חיל הים!! לצערי גם כאן אין לי כל תמונה או תעודה.

לא מייק פלפס, אבל פעם שחיתי קצת!

2. אפילו בכדורגל האמריקאים עושים בי"ס לעולם!

לא ברמה. אבל בצילום. תנו מבט וראו את זווית הצילום וכל חוויית הכדורגל מצילום טיווי אמריקאי (אטלנטה יונייטד), לעומת צילומים מאירופה!

3. רציתי לשתף את כולם בתגובה מאוחרת (מאד!) שלי לפוסט של רותם אלרן מאתמול

התגובה שלי היתה על הפוסט של רותם אלרן "תעיות ותהיות ליום רביעי" (זה בגלל שכמעט כל היום עד אחר הצהרים גייל ואני לא היינו בבית ולפעמים אני לא מצליח לקרוא את הפוסטים של היום עד מאוחר):

שמע, רותם, אתה משתפר ממש מפוסט אחד למשנהו. בגילך הצעיר הפכת לטוב ביותר שאי-פעם הכרתי בגילך. קשה להאמין ממש שאתה עוד לא בן 14. שמע, צפוי לך עתיד מזהיר, את תדע לכלכל את צעדיך בתבונה!

ואת ז ה אני מוסיף עכשיו:

אני זוכר את הפוסט הראשון שלך לא הרבה לפני בר המצווה שלך. מיד קלטתי שיש לנו כאן עניין עם ילד מיוחד. די ביקרתי אותך, וכתבתי בדיוק מה הבעיות בכתיבתך. קשה להאמין עד כמה קלטת את מה שאני מנסה לומר לך, והשיפור בא כמעט מיד, ובצורה מחלטת.

הפוסט שלך היום הוא פוסט בוגר, כתוב בעברית טובה מאד, וברור לחלוטין שהוא נכתב ע"י עכבר היודע ומבין כדורסל.

ממש כבוד לאתר!

4. שקיל טוען שהוא ידע שהלייקרס מעיפים אותו אם אין אליפות ב-2004!


שקיל אמר שהוא 'ידע' שאם אין אליפות ב-2003-4 "I AM GONE"
The Odd Couple with Chris Broussard and Rob Parke

זה בדיוק מה ששאק אמר https://foxsportsradio.iheart.com/content/2020-04-20-shaquille-oneal-michael-jordan-helped-me-be-more-dominant/ כשדיסקסו את ה-LAST DANCE של מייקל ג'ורדן.

הוא אומר:

O’Neal says he was told the information “from somebody upstairs in the office. (They said) ‘Hey, if we don’t win this series, they’re looking to make changes.’ So I knew once we lose, it was time for me to do something else.”

הלייקרס פיתחו אז איזה שהוא חלום עם גארי פייטון וקרל מלון יחד עם קובי ושאק. עדיין הם הפסידו לפיסטונס ב-5 משחקים.

"ידעתי שזה הסוף שלי שם". אבל אז הוא הוסיף בחיוך: "אבל שאק לא ניגמר כל כך מהר. לא לקח יותר מדי זמן ושמתי טבעת במיאמי…"

5. רודמן טוען שהבולס יכלו "לקחת בקלות טבעת רביעית ולעשות 'FOUR-PEAT"

מעורב ספורט ליום ה': לא תאמינו, אבל הדוק היה ספורטאי כלל לא רע! (וכיצד חיי השתנו לטובה ברגע אחד) / מנחם לס

כולם, אפילו דניס רודמן, מדברים על הסידרה של ג'ורדן.

הוא טען היום (אתמול) שאילו כולם נשארו "היינו לוקחים את אליפות 1998-9 'בלי הרבה בעיות' https://news4sanantonio.com/sports/spurs-zone/dennis-rodman-says-bulls-would-have-won-the-99-nba-championship-easily

אולי רודמן לא יודע איזה בעיות כן היו, כי הוא היה יותר מדי עסוק בענייניו ולא ידע שסקוטי פיפן שנא את נשיא הקבוצה ג'רי קראוס יותר ממלאך המוות, והיהמ מעדיף לתקוע סכין בליבו מאשר לשחק תחתיו בבולס אפילו רגע נוסף אחד.

לא רק זה, אלא שפיל ג'קסון אף הוא לא היה נשאר, ומייקל ידע שזאת היתה שנתו האחרונה, כפי שתראו בפרקי הסדרה הבאים.

6. "על מה הוא מדבר בכלל?" – כריס פול על תקוות סילבר לסיים איכשהוא את העונה.

כריס פול הגיב לשאלת ESPN על דעתו על כל מיני תכניות לסיום העונה וקיום מין פלייאוף. התכניות שאדם סילבר דיבר עליהן, ואז כל ההצעות (למשל קני סמית') ואחרים:

"אני לא מבין על מה אנשים מדברים בכלל. לאנשים בגילי ייקח שבועות של אימונים רק להגיע לשלב של כושר גופני מספיק לשחק כדורסל. פלייאוף? על מה מדברים בכלל? 7. שאלה: אם זכריה עופרי ניפטר בישראל איך זה שישנה לו בת בניו יורק? (אולי היא נכדתו?)

אני סתם שואל, וזה לא כל כך חשוב, אבל הערב זה קצת הטריד אותי: מי שניכנס למאמר שכתבה דניאל (באנגלית DANIELLE) חושב שבתו כתבה אותו. מי שקורא את המאמר בזהירות (מה שחשבתי שעשיתי בעצמי) – אני כמעט בטוח שהיא כתבה לפחות במקום אחד או שניים 'סבי'.

סתם שואל (כתובת המאמר ב'מעורב' של אתמול)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
63 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דוקטור רזי הופמן
23/04/2020 8:00:51

קודם כל לפני הכל מצטרף למחמאות לרותם.
פשוט נכס גדול לאתר עם תרומה מעולה וידע רב.
שאפו רותם אולי כתבנו בניו יורק בעוד כמה שנים?
🙂

רותם אלרן
23/04/2020 10:07:52

תודה רבה. מעריך את המחמאה מאוד

דוקטור רזי הופמן
23/04/2020 8:08:30

שנית, מנחם, תודה שאתה משתף בהסטוריה שלך. שמחים לראות תמונות מעברך.
והצעה, אל תיפטרו מהאלבומים או לפחות תשמרו את מה שחשוב כי חומר סרוק יכול להעלם בגלל סיבות שונות, לדוגמא, זיכרון פלש שאיבדתי בבת גלים (בלי ששמתי לב, נפל מחוץ לאוטו כשפתחתי את הדלת בחניה של האוטובוסים, ואחרי כן לא נודעו עקבותיו….) בו שבועיים עבודה שלצערי לא גיביתי. אם כן תחליט להיפטר דאג שיהיו גיבויים גם אצל הבנות בישראל ובארה"ב על כל מקרה!

לירון
לירון
23/04/2020 13:13:08
Reply to  מנחם לס

מנחם, מציע לך להעלות לענן, לא ילך לאיבוד וניתן לגשת מכל מחשב. העליתי את כל הסרטי וידאו וכל התמונות ל amaozn drive (המחיר הזול ביותר), מנוי שנתי מתחדש אוטומטית. שלחתי לכל המשפחה לינקים וכל אחד יכול לראות את התמונות ואפילו לצפות בסרטי הוידאו מבלי להוריד אותם למחשב שלהם.
עשיתי את זה אחרי שידידה איבדה את כל ההיסטוריה שלה לאחר שריפה בדירה בעקבות קצר במקרר.

לירון
לירון
23/04/2020 13:15:26
Reply to  מנחם לס

בנוסף, תודה על שיתוף העבר שלך. מרגש.

סוסמעץ
סוסמעץ
23/04/2020 9:11:01

דוק הזיכרונות מילדותך בבת גלים הם ממש אוצר.
==
זוכר שקראתי הפוסט המלא של הספינה התקועה וזה פשוט
הרפתקאות תום סוייר 🙂
==
רק בריאות

Berch
23/04/2020 9:11:18

וואו איזה מעורב מנחם, זרקת אותי לכל מיני נקודות בנעוריי כששתי העיקריות היו
1. טיפוס וסיור בספינה שהייתה תקועה בפלמחים איזה שנתיים. הכי מפחיד היה לעבור על קורה אחת שנשארה אל החרטום ואז לקפוץ למטה.
2. המעדן ששמו צדפות מהכינרת. 2-3 דקות במים רותחים ואז קצת על המחבת.
אהבתי מאוד
🙂

האווי לאסוף
האווי לאסוף
23/04/2020 10:45:08
Reply to  Berch

הרוקי הייתה תקועה יותר משנה שנתיים, לדעתי. היה כיף חיים

Berch
23/04/2020 18:37:30
Reply to  מנחם לס

יש סרטנים אבל השוס זה צדפות…

עידו גילרי
23/04/2020 9:24:22

לגבי דניאל עופרי – היא מספרת את זה שם. אחרי שהנבחרת לא יכלה לטוס לאולימפיאדה בגלל מבצע קדש פיצו את השחקנים במסע משחקי ראווה בארה"ב. זכריה עופרי קיבל כתוצאה מכך הצעה למלגה ב-NYU. שם הוא פגש את אשתו והם נשארו שם בזמן שגידלו אותה ואת אחיה. אחרי שהם יצאו מהבית אז עופרי ואשתו חזרו לישראל עד למותו לפני שנתיים.

עידו גילרי
23/04/2020 17:49:15
Reply to  מנחם לס

גם אני לא… זה מסופר בכתבה שלה.

עידו גילרי
23/04/2020 9:30:15

נחמד לשמוע סיפורים על ראובן שנפר שבשבילי עד עכשיו הוא בסך הכל אבא של דורון שפע.

Zvika Bar-Lev
23/04/2020 11:58:57

ואני ידעתי מי זה השחיין והכדורידן והכדרסלן האגדי ראובן שפע, רק לא ידעתי שהוא האבא של דורון שפע…

עידו גילרי
23/04/2020 12:27:34
Reply to  Zvika Bar-Lev

🙂
אני הכרתי רק את גרשון שפע אחיו שהיה גם שחקן כדורמים מצליח.

A Ljos: Resurrection
23/04/2020 12:43:58

ורק אני תמיד ניסיתי להבין "אתם מנסים לכתוב דורון שפר? מה כל כך קשה לכתוב שפר?".

עידו גילרי
23/04/2020 12:55:04

🙂

thejanitor
thejanitor
23/04/2020 9:56:40

אחלה מעורב כרגיל, תגיד בתור שריונר במלחמת סיני, יצא לך להכיר את אורי בן ארי?

thejanitor
thejanitor
24/04/2020 0:36:26
Reply to  מנחם לס

סבי ז״ל

צ'יקו
24/04/2020 1:34:43
Reply to  thejanitor

איזה כבוד!! אשרייך שזכית!
כשריונר חנון שלמד את ההיסטוריה של החיל הוא היה חלק משמעותי מהחיל.

רותם אלרן
23/04/2020 10:10:20

תודה רבה דוק, מעורב מצוין.
כיף תמיד לקרוא את החוויות שלך, ומאוד הוחמאתי מהחלק עליי.
ללא ספק, אחד מהדברים (אם לא ה-) שהכי משמחים אותי זה לכתוב פה באתר, מאוד נהנה מזה, והאווירה פה היא לא משהו שיש בהרבה מקומות, ממש אווירה משפחתית
🙂

Alex Rabino
23/04/2020 10:11:16

אליפויות צה"ל במקצועות הקבוצתיים בוטלה באמצע שנות ה – 60 כיוון שהיו המון שחיתויות בגיוס השחקנים לצבא. כול חייל הציע לספורטאי מצטיין תנאים מפליגים בזמן השירות הצבאי. כך למשל גויסו כמעט כול שחקני נבחרת הנוער של 1962 לשריון. הדבר זכה לביקורת רבה וצה"ל החליט לעשות לזה סוף.

למי שלא הכיר, ראובן שפע היה שחיין, שחקן כדורמים וגם כדורסלן בהפועל גבעת חיים. בניו יריב וסהר שפע הקימו בשנת 1994 את רשת בתי הקפה "ארומה". ראובן שפע מחזיק ב 20% ממניות ארומה. בעבר ניהל גם את מפעל הבצקים של הרשת. אחיהם הכדורסלן לשעבר דורון שפע הוא זכיין ארומה בקניון עזריאלי בתל אביב.

ארז
23/04/2020 10:19:46

בכלל אני לא מבין צילום ספורט, יש 20 מצלמות מסביב, ועדיין חצי מהזמן מראים את הhard camera, זו שתקועה על קו האמצע וזזה ימינה ושמאלה בלונג שוט. אפשר לעשות קלוזאפ על השחקן עם הכדור, ואז פריים שלו מוסר, ואז ללונג שוט להראות את המסירה, ואז פריים על השחקן שקולט את הכדור, ואז צילום מלמטה של הרגליים… במאים מודרניים יכולים להתמודד עם זה אבל התקבעה התפיסה שלא מפרקים תנועה אלא רק שהמשחק עומד אז פונים למצלמות האחרות. לדעתי חבל, אבל אני מניח שאני בדעת מיעוט.

צ'יקו
23/04/2020 13:48:39
Reply to  ארז

מה שאתה מציע זה נשמע קצת מעצבן וקשה לצפייה, קפיצה ממצלמה למצלמה הופך לסיוט.
אני מבין מה שאתה אומר אבל הכי כיף לראות את השלם ואז לפרק לחלקים. לראות תנועה של מסי כשבצד סוארס מושך אליו בלם ומפנה את דמבלה/וידאל לבעיטה פנויה הרבה יותר כיפית מלראןת את המוסר ואת המקבל…

ארז
23/04/2020 23:12:40
Reply to  צ'יקו

כפי שציינתי, אני בדעת מיעוט. לדעתי זה יכול לעבוד, פשוט זה חייב להיות ברמה שבה המעברים יהיו חלקים. לצופה הממוצע אין ממש מושג שהוא עובר שלושה-ארבעה קאטים כל עוד הם רציפים וחלקים. וגם צריך להיות שילוב של לונג שוטים, מהצד, מלמעלה, מלפנים עם קלוז אפים, ופריימים קרובים. כמו שאומרים, בראש שלי זה נראה מעולה :)דג

ארז
25/04/2020 12:57:10
Reply to  ארז

למי שמתעניין, יש סרט מעולה שנקרא Zidane: 21st Century Man שלוקח משחק כדורגל שלם ומציג אותו בפוקוס על זידאן, וכמעט רק עליו, עם הבלחות לצילום הרגיל רק שהוא מעורב במהלך מסירה כדי להראות את הכדור. זו חוויה שונה לגמרי ממה שרגילים לראות בשידורי כדורגל, שאמנם לוקחת את הצילום לקיצוניות השניה, אבל שווה לחוות את זה. גם המוזיקה מדהימה.

MBK
MBK
23/04/2020 10:41:42

אחלה מעורב מנחם
לקח יומיים לקבל סיסמה + עזרה מאחורי הקלעים של המשגיח אבל סוף סוף הצלחתי להגיב בשמי הפרטי
הסדרה ב 2004 הייתה הסדרה היחידה שהלייקרס איבדה אליפות ולא לקחתי את זה קשה מידיי
הפיסטונס היו קבוצה מטורפת והדגש הוא על קבוצה.
הלייקרס ניצחו משחק אחד בקושי והיו מפורקים חברתית
בן וואלס הצליח לעצור את שאקיל, קרל מלון היה פצוע ולארי בראון עשה בית ספר לפיל ג’קסון.
פייטון לא הגיע לסדרה בכלל

האווי לאסוף
האווי לאסוף
23/04/2020 10:48:16

מעולה, כיף לשמוע סיפורים שלך על כל תקופה, אבל על הימים ההם במיוחד.
מה שכן, זה גורם לי לגעגועים קשים. בשנתיים האחרונים התחלתי לשחות באופן קבוע, והקורונה הזו גמלה אותי באבחה אחת…

Zvika Bar-Lev
23/04/2020 11:55:33

המעואב הזה מרתק ונפלא. אחד הכי טובים אוור. מדגים את כל הטוב שבך:
1. תיאור נפלא של סיפור, מרתק וחי ומלהיב, כפי שרק אתה יודע.
2. גילוי לב, חום ואנושיות ואהבה.
3. פרגון נפלא וטיפוח צעירים.
4. ידע עצום ורגישות לנקודות חשובות בספורט, בסיקור ספורט, בדיבור על ספורט.
מנחם אתה מאסטר נדיר. יחד במינו.

אשך טמיר המקורי
23/04/2020 12:17:23

סיפור מרתק מנחם!
.
ובעניין אחר, סרטון מעניין הטוען שגולדן תלך על אבדיה:
https://www.youtube.com/watch?v=CS5oz4KNJE0

רותם אלרן
23/04/2020 12:38:03

יכול להוות התאמה מושלמת. לפחות לפי המעט שראיתי אותו ביורוליג הוא הולך להיות שחקן נפלא – מגן מעולה וחכם, אמנם לוקה מעט באתלטיות אבל הוא יכול לקפוץ ולרוץ קצת. מבחינת שכל בהגנה הוא מזכיר לי את יוקיץ' ודונצ'י'ץ' בגלל שהם לא הכי אתלטיים/מהירים, אבל יודעים לתזמן חטיפות ולמקם עצמם במקום נכון בזכות אינסטינקטים טובים מאוד. שחקן חכם הוא שחקן חכם, לא משנה מה

צ'יקו
23/04/2020 13:50:48

דווקא הגנתית הוא מרשים, פחות התקפית. וזה גם ההתלהבות ממנו

רותם אלרן
23/04/2020 13:59:14
Reply to  צ'יקו

התקפית הוא מרשים בעיקר בניהול המשחק שהראה בגילאים הצעירים. בלי זה היה הולך נמוך הרבה יותר. ממה שראיתי הוא פשוט נהדר הגנתית, תזמון נכון מאוד לחסימות וריצה למתפרצות

אשך טמיר המקורי
23/04/2020 14:49:39

מסכים – יפרח שם

צ'יקו
23/04/2020 13:52:03

הוא לא קצת יושב על המשבצת של וויגנס? או שישחקו איתו ב4 כאשר גרין ב5, ושניהם מוקפים בקלעים?

רפיקי
23/04/2020 15:34:06
Reply to  צ'יקו

אבדיה לא מסוגל לשמור על אף שחקן 4 בnba

צ'יקו
23/04/2020 15:43:50
Reply to  רפיקי

לכן השילוב שלו עם וויגנס נשמע תמוה

רפיקי
23/04/2020 20:01:30
Reply to  צ'יקו

מסכים. אני לא חושב שוויגנס יהיה בווריורס ב2021, אבל אולי נופתע.
גם אם אבדיה ינחת בסוף בווריורס זה יהיה פרוייקט, הוא ממש לא יפתח בחמישייה

אשך טמיר המקורי
23/04/2020 12:32:06

הקורונה עשתה דבר אחד טוב – אנחנו מקבלים מעורבים אישיים שאפילו יותר מעניינים מהמעורבים הרגילים על ה-NBA!

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אכן. מעניין מאד מנחם. תמשיך עם הסיפורים האלו

רותם אלרן
23/04/2020 13:05:46

נכון מאוד. מנחם המאסטרו שלנו

Amitlahev
23/04/2020 13:29:22

מעורב תענוג, מנחם!
הסיפורים על אליפויות צה"ל מרתקים. בשנת 2002 שיחקתי כדורסל באליפות פיקוד צפון. לא יצא לי להיות על המגרש יותר מדי דקות אבל אני כן זוכר שעמדו לידי על הפרקט הרי אדם כמו אורי קוקיה שאחרי זה המשיכו לליגת העל.
מצטרף למחמאות על רותם. לכתוב ככה בגיל כזה – ממש לא מובן מאליו!
הדברים של רודמן לא מופרכים. צפיתי בשני הפרקים הראשונים של הריקוד האחרון ולא הבנתי למה לא חתכו את קראוס בשביל עוד שנתיים-שלוש בצמרת. כנראה שאז, בניגוד להיום, המערכת הייתה חזקה יותר מהשחקנים.
אני לא מת על כריס פול אבל הפעם אני מסכים איתו. אין מה להחזיר את הליגה. כל אליפות תהיה עם 8 כוכביות.

NFS
NFS
23/04/2020 16:30:33

נהדר מנחם!
יפה ששיחקת כדורמים- משחק קשוח לכל הדעות. בקיבוץ שלי, כל הנראה בגלל הבריכה האולימפית, נתברכנו בהרבה כשרונות שחיה ובעיקר כדורמים- הרבה שחקנים שהיו בנבחרות ישראל.

שחר דלאל
23/04/2020 18:09:40

נהדר מל!
תמשיך לכתוב על העבר זה עושה לי את היום (אגב, אשמח מאוד לפוסט המובטח על ההוקי).

אהרון שדה
23/04/2020 18:22:17

מנחם נהדר סיפורים מרתקים אחד אחד .
אני זוכר את גרשון שפע היה אולי השחיין הכי טוב בישראל בעשורים ההם .
אני אמנם צעיר אבל הספקתי ללמוד מאליפויות צה"ל של העבר הם נמשכו לשנות ה 80 ואפילו בשנות ה 90 אבל חוו ירידה גדולה מאד באיכות .
היו ימים .
בכדורמים אני זוכר את העידן של קריית חיים שהייתה אלופה כל שנה עם האחד והיחיד הטוב אולי בכל הזמנים הלא הוא טל סנונית המיתולוגי .

עידו גילרי
23/04/2020 18:26:17

גבעת חיים אני מבקש….

שחר דלאל
23/04/2020 18:41:23

היה לי פעם קצין ספורט שהיה דואג לקבל את כל הספורטאים המובילים של תל אביב כדי שיוכל לנצח באליפות צה"ל. ככה שירתתי במקביל ליותם הלפרין ואבי בן שימול…

אהרון שדה
24/04/2020 0:41:10

גבעת חיים ….בוודאי

etayle
etayle
24/04/2020 0:33:37

מעורב נהדר, היה מש כיף לקרוא, במיוחד את הדברים של העבר.
אני מנסה לדמיין את הטכניון לפני 60 שנה, בלי הזין של אולמן, בטח בלי דשא, אבל יותר טבע. ובטח היה איזה אב קדמון של צנזור שם. מנחם איך הבנות היו אז(למרות שהיית עתודאי), היום המצב לא משהו בכלל.

עידו גילרי
24/04/2020 1:00:19
Reply to  etayle

הוא בעיקר בבלפור… אתה מוזמן לרדת למדעטק כדי לחדד את הדמיון המודרך.

jefffoster10
24/04/2020 3:23:12

+100 לתגובה מס 15 של האשך, כל מילה