מעורב אמריקאי: בייסבול (MVP) ופוטבול (פייטון מנינג חזר בגדול) / מנחם לס

קבררה מימין, טראוט משמאל. רק MVP אחד!

מי יהיה ה-MVP של האמריקן ליג?

מצד אחד מיגואל קבררה, 329. ממוצע חבטות, 44 הום ראנס, 137 RBI'Sת ו-1,001 ON BASE SLUGGING PERCENTAGE. מצד שני מייק טראוט מהאנג'לס, 325. ממוצע, 48 גניבות בסיס, 10.7 נצחונות מעל "מחליף".

אז מי ייקח את ה-MVP?

אלה שמצדדים בטראוט טוענים שאמנם הוא מפגר אחרי קבררה בקטגוריות של הטריפל-קראון – אחוזי חבטה (325. נגד 329.) הום ראנס (30 נגד 44), ו-RBI (שהם 58 נגד 137), הוא עליון בשתי קטגוריות אחרות שהן לא פחות חשובות: מספר ראנס (129 נגד 109) וגניבת בסיסים ( 52; נגד 0) קבררה לא גונב בסיסים כי הוא יותר מדי איטי.. הם טוענים גם שטראוט הוא הטוב בנמצא – כפי שקבע גם ספורטס אילוסטרייטד – כי הוא שחקן הגנה טוב יותר. הצרה היא שבהגנה אין סטטיסטיקות מספיק מדוייקות כדי לתת "ציון" על הגנה, מלבד אולי "ERRORS".

אבל אני טוען שעליך להיות MORON לבחור בטראוט – והוא אולי שחקן הבייסבול בן ה-21 הטוב שהיה בהסטוריה של המשחק) – לפני קבררה. הוא עלול עדיין הערב, במשחק האחרון של העונה, להפוך לטריפל-קראון ווינר הראשון מאז קרל יסטרמסקי, והוא עשה זאת ב-1967. קבררה הוא ה-MVP שלי. טראוט – עליך להשתחוות בפני המבוגר. אולי בשנה הבאה כי אתה עלול להפוך לשחקן הבייסבול הגדול ביותר שראינו ב-50 השנים האחרונות!

פייטון מנינג חזר בגדול

אחרי ארבעה ניתוחי צוואר, אחרי שנת שבתון מחוייבת המציאות בגלל הניתוחים, פייטון מנינג הוא עדיין – לדעתי לפחות – הקוורטרבק הטוב ביותר בליגה.

שוב הוא ניצח משחק. שוב הוא היה הגורם העיקרי לנצחון. הוא משליט מין סדר ובטחון בקבוצתו הדנבר ברונקוס. לא רק זה, אלא שהוא סידר לו את הטייט אנדס שהוא רצה. הוא טילפן לג'ואל דרסן ודרש שיחתום בברונקוס. הוא איר לו, "ג'ואל, אנחנו יחד יכולים לבצע דברים מאד מיוחדים בדנבר". וג'ואל חתם: "אם פייטון לא היה חותם, אני הייתי חותם ביוסטון", הוא אמר.

אז למי שהיו ספקות בקשר לפייטון מנינג, מוטב שיחשוב פעמיים. מי שחשב שאין סכוי שהוא יוכל לחזור למיטבו, מוטב שיחשוב שלוש פעמים על הקוורטרבק בן ה-36 הזה. פייטון הוא זוכה ה-MVP ארבע פעמים. הוא שיחק בשני סופרבולים וניצח אחד. הוא השחקן השלישי מכולם ביארדג' אחרי ברט פארב ודן מרינו. הוא הקוורטרבק הפיקח מכולם. ביום ראשון הוא עמד מול ההגנה האוייבת על קו ה-35. הוא הכיר את הפורמיישיון שלהם. הוא חזה בעשרים שעות של וידיאו. הוא ידע בדיוק מה כל שחקן יריב של אוקלנד עומד לעשות. מוחו עיכל את האינפורמציה בשנייה, הסתכל שמאלה היכן שהרסיבר דמריוס תומאס היה ב-ONE-ON-ONE COVERAGE, והוא ידע שאין בעולם שחקן שיכול לשמור עליו 'אחד-על-אחד. תומאס בן ה-24 הוא אתלט בן 24 פריקי לחלוטין. אבל הוא לא ידע בדיוק מה לעשות עד שפייטון הגיע. "הוא לימד אותי מה עלי לעשות כאילו הייתי תלמיד כיתה א' הלומד לראשונה מה על רסיבר לעשות. בגללו הפכתי לשחקן חדש".

הטעייה, וכדור ספירלי ל-D.T, והסיפור גמור.

הוא צילצל לכל הרסיברס והטייט-אנדס של הברונקוס וביקר שיגיעו לדנבר לעבוד איתו פרטי. במגרש של בית ספר תיכון מקומי שמנהלו היה חבר כיתה של פייטון בתיכון. היום כולם מודים שהיה זה כמו SUMMER SCHOOL בו באים לאקסטרה לימודים כשאתה סטודנט מעט מפגר. הוא, פייטון, הראה להם מהשנייה הראשונה שמוסר העבודה שלו הוא בלתי ניתן לתאור. הבנאדם בלתי נלאה מללמוד וללמד. "PRACTICE MAKES PERFECT" הוא שב ואומר.

אמנם דנבר היא 2-2, אבל השבוע במשחק החוץ נגד הפטריוטס של ניו אינגלנד והקוורטרבק שלה טום בריידי, אני מאמין שנראה את ברונקוס החדשה שפייטון מנינג מכין ממשחק למשחק להגיע לסופרבול. נגד אוקלנד הוא זרק ל-338 יארדס ושלושה טאצ'דאונים בנצחון 6-37. הרסיברס שלו והטייט-אנדס מתרגלים לספירלה של כדורו שאינה מושלמת כמו של טום בריידי, והיא אפילו מעט "WOBBLY". אבל הכדור מגיע בחלקיק השנייה הנכון למקום הנכון. קו ההתקפה, והרסיברס, צריכים גם להתרגל אליו מתנהג על הקו כשוטר תנועה, מחליף ומשנה תרגילים על הקו, לפעמים שלושה תרגילים שונים תוך 5 שניות, לפי מה שהוא רואה בפורמציה של ההגנה.

כל שחקן חייב לדעת על השנייה את ההבדל בין 3 על 4XL און 4 לבין 5-5RT-7 און 2. מוחו עובד כמו זה של מנתח מוח שפותח את הראש בניתוח מוח להוציא גידול שנחשב לא סרטני, ופתאום מגלה מוח מוקף בגידול סרטני ממאיר, והמוח לא יכול להישאר פתוח יותר מעשר דקות. או מהנדס חלל ביוסטון שפתאום מסתבר לו שהחללית סטטה ממסלולה ב-12 מעלות במהירות של 18,000 מייל לשעה ויש לו 25 שניות להחזירה למסלולה שנקבע לה. זהו פייטון. קר רוח; לא מתרגש משום דבר, לא נבהל משום מצב. ווינר בכל רמ"ח אבריו.

הרקורד של מנינג – פייטון, לא אחיו הקטן אליי הקוורטרבק של הג'איינטס – במשחקים רגילים הוא 69-143, כש-13 מההפסדים באו בעונת הרוקי שלו ב-1998. זה כמעט 20% מההפסדים. הוא הפך ווייד רסיברס וטייט-אנדס לכוכבי על בליגה, אחד מהם הוא פייר גרסון שחתם עם הרדסקינס על 42 מיליון ל-5 שנים. "האמת? שליש מהכסף מגיע לפייטון!", הוא אמר אחרי החתימה.

דרסן אומר: "אני יכול לשבת על התחת שלי, והמגן ALL OVER ME, והוא עדיין ימסור לי כדור שאני יכול להגיע אליו, והמגן שלי לא יכול. זוהי גדולתו. לא משנה באיזה מצב אתה נמצא, קולו ב-'האדל' משדר כזה בטחון שאתה מאמין בכל שנייה שהמסירה הבאה היא-היא שתביא את הגאולה".

תומאס, שהברונקוס מאמינה שיהפוך לכוכב גדול, אומר שעם פייטון הוא מגיש חובה לעשות דברים מיוחדים. "היו לי בחיי 7, 8 קורטרבקים טובים אבל עם מנינג זה הכל שונה. אתה מרגיש – אתה יודע – שהוא המנהיג. לשחק איתו זה נסיון חדש לחלוטין. אף פעם לא הרגשתי כך כרסיבר!".

ומה אומר פייטון? "עם כל הכבוד וכל צניעות, אני הייתי הקוורטרבק הגרוע בליגה אם הבחורים האלה לא היו תופשים את כדורי. IT TAKES TWO TO TANGO. לא, זה לא לוקח שניים. זה לוקח את כל הקבוצה, ובינתיים כולנו באותו עמוד!".

חכו ליום ראשון. אחד ממשחקי העונה מחכה לנו!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. MVP לא חייב להיות 'השחקן הטוב ביותר'. טראוט הוק קנון. בזה אין לי ספק. אבל עוד דבר לחובתו: הוא לא ישחק בפלייאוף; קבררה כן ישחק.

  2. אני מבין שקצת באיחור, אבל טוב מאוחר… ברכות על האתר החדש. תענוג.

    כאוהד פטריוטס קשה לי להכיר בעובדה שפייטון הקווטרבק הטוב בליגה. רק שזה כנראה נכון. כרגע דנבר מתחת לראדר ואין סביבה "הייפ" כי פתיחת העונה היתה לא משהו. זה רק טוב לפייטון. נותן לו לסדר את ההתקפה כמו שהוא רוצה בלי יותר מדי דיבורים מסביב. הזמן רק לטובתו והם ישתפרו ככל שהליגה תתקדם. אף אחד, חוץ ממנחם, לא ממש אומר את זה אבל הברונקוס מועמדת לסופרבול אם פייטון יגיע לשיא. רק שיישאר בריא. לראות אותו שוב נגד בריידי ביום א הולך להיות מרגש ולעשות לי לא מעט פלאשבקים מהעבר.

  3. הדבר הבאמת טוב בדנבר זה העובדה שהם מבינים שהם עדין במסלול למידה. בכל משחק השנה הם שיחקו יותר טוב במחצית השניה מבראשונה, זה מראה על למידה ועל שינויים תוך גדי. אני מאמין שלפייטון יש חלק גדול בזה.
    הרסיברים שלו מאמינים שכל עוד הם ירוצו בנתיבים שהם אמורים לרוץ בהם וישמרו עליהם הם יקבלו את הכדור במקום שהם צריכים וביטחון כזה הוא באמת הדבר הכי חשוב.
    תראה מה קורה בדאלס כשנראה שאין אמון בין הקווטרבק לבין הרסיברים שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט