אחד מרגעי הספורט המרגשים בחיי: הפועל חזרה! / אסף גפן

אחד מרגעי הספורט המרגשים בחיי: הפועל חזרה! / אסף גפן

אחד מרגעי הספורט המרגשים בחיי: הפועל חזרה! / אסף גפן

אנשים בתמונת השער הם מתן נאור שהיה קפטן הקבוצה ושיחק בה עשור בשתי תקופות שונות. וקורי קאר שהוא מתאזרח ותיק שהגיע לקבוצה בשלהי הקריירה לעזור לה לעלות חזרה לליגה הראשונה. בתמונה נראים מאותו משחק עליו כתבתי מניפים את צלחת האליפות של הליגה השנייה.

**********************

שמי אסף גפן בן 36 , נשוי+2 ,מורה לחינוך מיוחד במקצועי ומאז שאני זוכר את עצמי כאוהד ספורט מאז גיל 8-9 "באשמת" ובהוראת אחי הבכור שגדול ממני בעשור אוהד את הפועל ת"א בכדורסל ובעשור האחרון חבר בעמותת האוהדים שלה.

********************

העונה הראשונה שממש התחלתי לעקוב אחרי הקבוצה הייתה עונת 92/93 שהסתיימה אומנם בהפסד האליפות לקבוצה המופלאה של הגליל העליון אך גם הייתה האחרונה שבה הקבוצה זכתה בתואר כלשהו כאשר הניפה את גביע המדינה בכדורסל בהובלת הזרים הנפלאים דובראש ותרדקיל ולצידם חבורת ישראלים מצוינת עם הצמד אמסלם -שטיינהאור ,פרישמן ,זלוטיקמן ושות'.

לומר את האמת מאז ההתחלה המבטיחה הקבוצה במרבית שנותיי כאוהד ובעיקר בגיל הנעורים ועד אמצע שנות העשרים של חיי למעט אפיזודות קצרות, הקבוצה  נוהלה בצורה איומה ע"י שאול אייזנברג , עם מוסר תשלומים נוראי וירדה אט אט מנכסיה כאשר "השיא" בהריסת האולם הביתי באוסישקין (זר לא יבין את ייחודו של המקום ) בקיץ 2007 .

למעשה הריסת האולם שמה חותמת סופית על מותה בגלגול המקורי מחד אך היווה את נק' המוצא בגלגול החדש כקבוצת אוהדים לגיטימית בבמה המרכזית של הכדורסל הישראלי בחסות מספר משוגעים עם חלום בראשות מאור הראל ,שחור האפסנאי המיתולוגי ,ואורי שלף ז"ל.

אז עד כאן ההקדמה לכבוד הרגע המרגש שלשמו התכנסנו:

עונת 2011-2012 התחילה עם מטרה ברורה מבחינת הפועל לחזור לליגה הבכירה אחרי מסע שהחל בליגה ב' בעונת 2007-2008 .לאחר שנכשלה להעפיל מהליגה השנייה שנה קודם לכן  נבנה סגל חזק מאוד במושגי הליגה השנייה בהובלת מתן נאור וקורי קאר המנוסים ועם מאמן בכיר על הקווים בדמות ארז אדלשטיין, שמשום מה החליט לבוא לאמן בליגה השנייה בשל בעיקר זכרונות מעונה מופלאה שבילה כמעט עשור קודם בקבוצה.

מבחינתי העונה הייתה מאוד מיוחדת, הראשונה נדמה לי בחיי שהחזקתי מנוי לקבוצת ספורט כלשהי (מאז מתמיד בכך עד היום) ועל אף היותי סטודנט במכללת תל חי אי שם בגליל העליון יצא לי להגיע ללא מעט משחקי בית ולהיות מחובר לקבוצה כמו שלא הייתי לפני כן כאוהד כורסא בעיקר. העונה התנהלה בצורה חלקה יחסית ולאחר שהפועל עברה שני סיבובים של סדרות הטוב מ-3 את רמת גן ונס ציונה הגיעה לסדרת הגמר מול מי שסיימה סגניתה בליגה – באר יעקב.

ב-16/5/2012 נערך המשחק הרביעי בסדרת הגמר כאשר הפועל מובילה 2-1 נערך המשחק הרביעי שניצחון של הפועל בו מסדר לה את החזרה לליגה הבכירה.

לצערי ולדאבוני הרב למשחק עצמו לא הצלחתי להשיג כרטיס מה שהוליד אכזבה לא קטנה שלקח איזה יום -יומיים להתגבר עליה. מעבר לכך אני רואה את עצמי אדם די רציונאלי אך כשזה נוגע לימים של משחקים קריטיים שנוגעים להפועל יש סדר טקסים במהלך היום שיכולים להעיד עלי את ההיפך הגמור. זה מתחיל במקום ספציפי בבית לשתיית הקפה, שירים קבועים ברכב בדרך לעבודה, לבוש קבוע ושאר טקסים הזויים שאיש לא ישכנע אותי להחליף בשום הסבר הגיוני.

כרגיל גם בוקר המשחק התחיל ככזה ואיכשהו יום הלימודים / עבודה המשולב (כיאה לסטודנט תפרן) עבר בקושי עד לשעת המשחק בערב תוך כסיסת כל ציפורן אפשרית בטרם עוד נזרק בכלל הגאמפ' בול הראשון.

המשחק עצמו התחיל צמוד כיאה לסדרת הגמר שהייתה מתוחה ועצבנית ברובה עם כדורסל לא משהו בלשון המעטה. מי שלקחו את ההובלה והאחריות על העגלה האדומה בהתאם למעמד היו שני הוותיקים קורי קאר ו-12 "לב אדום" , הסמל של הקבוצה בעידן החדש מבחינתי – מתן נאור – יחד עם צמד הזרים הצעירים קלי ודזמונד סטיט זצ"ל .

אחרי  מחצית ראשונה יחסית צמודה ברבע השלישי הפועל מתפוצצת ופותחת הפרש בעזרתו האדיבה של יהונתן "הוויקינג השבדי" שולדבראנד . הפרש שהולך ותופח גם ברבע הרביעי.

כיאה לאוהד הפועל פסימי ושבע אכזבות אני יושב דרוך ועצבני מול הטלויזיה כשהדלת בחדר השינה כמובן סגורה, מסרב להפנים שהסיפור גמור וחתום גם ב-25 הפרש 5 דק' לסיום.

בסופו של דבר הבאזר המיוחל הגיע , לוח התוצאות הראה 83-56 לאדומים מת"א.

הפועל חזרה!!!!!!!!! את צעקת היש העצורה שלי אני זוכר עד היום ובעיקר בפעם הראשונה והיחידה בחיי מצאתי את עצמי עם דמעות של התרגשות מתחרות ספורט כלשהי.

תחושה חד פעמית שאחרי כל כך הרבה שנים רעות במובן של אהדת הקבוצה באמת קרה כאן משהו מיוחד. קבוצת האוהדים הראשונה ועד כה גם האחרונה בענף ספורט כלשהו בישראל שמשחקת בליגה הבכירה בישראל. זו הייתה ההוכחה לרגע אחד שלא חייבים להיות טייקונים כדי להצליח להתקיים בנוף הספורטיבי ובהצלחה, הוכחה שלפעמים גם כמה משוגעים עם חזון יכולים לקחת אחריות על גורל קבוצתם ולהביא אותה לגבהים.

למספר רגעים זה היה אושר שפיצה  על קרוב לשני עשורים של סבל וכאב ספורטיבי שאומנם חישל אותי כאוהד אך היו דרושים כמה רגעי אושר (שנצברו מאז) כדי לאזן מעט .

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
17 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Smiley
20/04/2020 9:44:24

רעיון קבוצת האוהדים היה אחד הדברים הטובים שקרו להפועל ת"א. עצם העניין ששחקנים כמו מתן נאור (חזר לדעתי מטיול תרמילאים בחו"ל עם אשתו לעתיד או שכבר הייתה אשתו), שולדנברנד (שנכנס לתודעה דרכם) ומאמן כמו אדלשטיין (שאולי זה המקום שהכי התאים לו כאנדרדוג הנצחי..) שהצטרפו לפרוייקט הנהדר הזה בליגות הנמוכות.
ומעל כולם,אורי שלף ז"ל, שהשיט את הספינה הזו כמו קברניט פיקח.
.
כל הפרוקייט הזה די נקבר יחד עם אורי שלף. ההתהלות כיום של העמותה היא גובלת בפשע כנגד הפרוייקט המיוחד הזה. רמי כהן ורפפורט צריכים לפנות את מקומם ולהפסיק לגרום לפרויקט הז לצלול כי ההתנהלות שלהם זה כל מה שרע בספורט הישראלי והפועל חזרה לימי אייזנברג תחת ניהולם.
.
דרך אגב, באותה סדרת גמר שהפועל עלו ליגה מול באר יעקב, שיחק בבאר יעקב יועד בית-יוסף, שנתן אולי את העונה הטובה בקריירה שלו כגארד סופר זריז ואתלטי (למרות גובהו)

asaf
20/04/2020 10:30:15
Reply to  Smiley

תודה סמיילי. מסכים שמאז הליכתו של אורי שלף ז"ל ובעיקר בשנתיים האחרונות הכיוון מאוד אבד. צריך לעשות ניהולית חישוב מסלול מחדש. יש אוטוטו בחירות להנהלת העמותה כך שבמידה והאוהדים יחליטו רמי כהן ניתן להחלפה.
ואם כל זאת עדיין טוב הקבוצה במתכונת הנוכחית מימי אייזננברג האפלים ולעובדה שלפחות לחברי העמותה קרי האוהדים כן יש יכולת השפעה כלשהי.

Smiley
20/04/2020 12:05:57
Reply to  asaf

אם זה היה תלוי בי הייתי שם את מתן נאור בתפקידו של אורי שלף ז"ל. לדעתי מתן הוא האיש הנכון בתפקיד וזה מישהו שמכיר את המערכת ואת הכדורסל, בעל יושרה פנימית, ובכלל בחור מוכשר, כדי להחזיר לפסים את הקבוצה הזו (או לפחות את ההנהלה שלה).

asaf
20/04/2020 12:50:02
Reply to  Smiley

הלוואי. אגב הזכרת את בית יוסף מבאר יעקב, הוא היה ענק באותה עונה, לצערי נדמה לי שניסה ולא הצליח לא ממש קיבל צ'אנס אמיתי לעשות את המעבר לליגה הראשונה …

ארז
20/04/2020 10:04:44

בתור לא-אוהד, אבל כזה שרבים מחבריו אוהדי הפועל, תמיד הערכתי את האהדה שלהם לקבוצה, ואת הנאמנות למרות שלפעמים היה נדמה שבאמת כולם נגדם, הליגה, העיריה, יו ניים איט. פשוט כאב הלב. רעיון קבוצת האוהדים, שבאותה שנה הביא גם להקמתה של הפועל קטמון היה ממש ממתק לאוהד ספורט כמוני, וההצלחה שלהם היא מהסיפורים היותר מחממי לב שיש.

asaf
20/04/2020 10:33:37

תודה ארז. בראייה מפוכחת כאוהד לפעמים קצת "הרווחנו" את האנטי אבל באמת שהסיפור לרוץ ולפרק את אוסישקין בטרם היה תחליף כמשל היה חסר כל ראייה. שמחים שבסופו של דבר ואחרי מאבק אוהדים העירייה נאותה לספק בית חלופי הולם (למרות שבית כמו אוסישקין על שלל מגרעותיו והיו רבות לא יהיה)

Cooks
Cooks
20/04/2020 10:42:03

1000+!

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אחלה פוסט, תודה רבה אסף. סיפור יפה מאוד עם האוהדים.

A Ljos: Resurrection
20/04/2020 12:34:07

הרגע האופטימי הזה, שבו טעינו לחשוב שאולי אפשר איכשהו עוד לעשות דברים כמו שצריך בספורט האירופאי.

asaf
20/04/2020 12:51:30

תודה מאנו. כן יש משהו גם נאיבי בקבוצות אוהדים, יש מקומות כמו הבונדסליגה בגרמניה שזה עובד ממש טוב.

A Ljos: Resurrection
20/04/2020 19:21:51
Reply to  asaf

גם שם זה מתפורר לו (רד בול, הופנהיים).

עידו גילרי
20/04/2020 16:46:51

בתור אוהד מכבי זה ישמע קצת אבסורדי אבל תמיד הייתה לי פינה חמה בלב להפועל. שמחתי לראות אותם קמים מהקרשים ולצערי היריבות בין שני מחנות האוהדים (ולעיתים גם השחקנים) מאפילה על מה שיכולה הייתה לשוב להיות יריבות ספורטיבית נהדרת.

asaf
20/04/2020 17:41:00

תודה עידו. מסכים בצער, יותר מדי פעמים שוכחים שבסוף זה רק ספורט.

רועי ויינברג
20/04/2020 16:49:50

אהבתי מאוד אסף, תמשיך לכתוב לנו. טקסט מאוד טהור בכל הקשור לאהדת הספורט

asaf
20/04/2020 17:41:20

תודה רועי.

asaf
20/04/2020 19:27:45

גם בכדורסל יש ויש לצערי…הפועל משחקת באולם חדש שנבנה לפני 5 שנים ליד הלונה פארק ומרכז הירידים על חורבות מה שהיה פעם מתחם הדרייב אין