פרוייקט המכתב האישי(3): מכתב אישי ללברון / תומר שרון


תומר הוא שחקן, בדרן, מחזאי, וקומיקאי בן כמעט 50 הגר ביפו, ואוהב כל דקה ממגוריו שם

רצים היום באתר שלושה פרוייקטים שהצלחתם תלויה בהשתתפות אנשי הצוות והגולשים:

1."מלך ליום אחד" – הפרוייקט של חיים על שחקנים שנראו כטובים מאד לתקופה מסוימת ואז החלו בירידה הדרגתית או אפילו נפילה.

2. "הרגע המרגש שלי בספורט" – רגע, או מאורע שהיית שותף לו, ראית ב'חי' או בטיווי – הפרוייקט של מנחם לס

3. "מכתב פתוח ל…" שחקן הווה, עבר, מאמן, מנכ"ל, או בעל קבוצה – הפרוייקט של מנחם לס.

את ה'מלך ליום אחד' שילחו לחיים jhpvcbanv2@gmail.com
ואת השניים הבאים אלי ל- meless1937@gmail.com

אניאהוסיפו את גילכם, מעשיכם, ועיר מגוריכם. ניתן לשלוח בקובץ המצורף לאימייל, ולמי שאין 'וורדס' ניתן לשלוח את הפוסט בתוך האימייל עצמו.

דבר אחרון: במקום לשלוח תמונות וסרטונים, אנא שילחו את הלינק שלהן.

(חברי צוות רק יידעו אותי שניכנס פוסט לאחד מהשניים לטיוטה)

תודה


12 באוג׳ 2018, 1:40
מכתב פתוח ללברון ג'יימס. היי, מלך. עכשיו חזרתי מביקור בצד הדרומי של העיר. ביקרתי שם מישהי. ואז הלכתי ברחוב כשאני מחפש מונית. ונתקלתי בילדה קטנה, שחורה, עם צמות. היא שיחקה באמצע הרחוב, השעה כמעט חצות, כן? ולידה איש לבן, מבוגר ממני, והוא זיהה אותי, כי אני שחקן, מלך, די מפורסם בארץ ישראל, וגם הילדה זיהתה כי אני עושה גם תכניות לילדים, שחקן תאטרון וטלוויזיה, כן? לא כדורסל כמו שחלמתי כשהייתי ילד. מה לעשות. אבל נהייתה שיחה והתחלנו להקפיץ כדור, כי היה שם כדורגל, ועוד בחור שחור בן 15, שמן מאוד, שהיתה לו דווקא תנועה לא רעה ושליטה, אבל בקושי נשם אחרי דקה, ושניהם דיברו איתי. בקיצור, נהייה דיבור עם כל הרחוב, והאמא של סמרה, זו הילדה, וגם אביה, דיברו כולם ושיחקנו וצחקנו. ובאו שוטרים, וזיהו אותי, ואמרתי, הכל בסדר, משחקים לנו, אבל היה מתח, ואמרתי, די, הכל בסדר, גברת שוטרת, ולא היה נעים, לפתע, אבל בסוף היה בסדר. ולמה אני כותב לך, מלך? כי הנער השמן, אמר פתאום אחרי חצי שעה, אתה מכיר את לברון ג'יימס? הוא כדורסל, כמו שאתה אוהב, לא כדורגל, ואני אמרתי, בטח, זה השחקן שאני מעריץ, גם כי הוא הכי גדול בתור ספורטאי וגם כי הוא יותר מספורטאי. more than an athlete. והשם הזה, לברון, שהוא יותר משם, הוא מושג, נח בינינו, הילדה סמרה, אבא ואמא שלה, העובדים ה"זרים", האיש המבוגר הלבן, והנער הניגרי השמן, אני, כל מי שהיה שם ברחוב, ונתן בינינו שקט, והרמוניה, ומשהו לשאוף אליו. ורציתי לומר לסמרה המתוקה, "i promise", אבל אני לא עשיר כמוך, מלך, ואין לי יכולת לפתוח בית ספר, גם אם אני רוצה. אז זהו. כל הכבוד, מלך. אתה השראה של העולם. או לפחות של כל מי שבעולם שמנסה פשוט להיות נחמד וטוב. וכשהייתי ילד הייתי מעריץ של מג'יק והלייקרס. וכשהייתי נער הייתי מעריץ של אלן אייברסון. ואני תמיד מעריץ שלך. כי אתה, אכן, הרבה יותר מסתם אתלט. אתה באמת ובתמים מלך. אחרת ההוא, השמן בן ה-15 מניגריה, לא היה מדבר עליך, איתי, הלבן הרזה מישראל

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. יפה מאוד תומאש. אין ספק שהספורט מחבר. מצד שני הייתי אומר שמסי הרבה יותר מוכר על ילדים בעולם וזה לא הופך אותו למלך. מה שהופך אותם למלכים זו האיכפתיות והתרומה לקהילה מעבר ל just dribble and shut up בגלל האישיות מייקל מדורג אצלי נמוך. אם לברון היה קצת פחות מאוהב בעצמו זה היה יכול להיות נחמד, אבל יש לו עבר קשה אז ניתן להבין . . .
    מבחינת כדורסל טהור אני מאוהדיו הגדולים.
    מירי רגב מקבלת את תפקיד חייה ולא תפספס את ההזדמנות להיכנס בנערים שיחקת איתם. אולי גנץ יציל
    🙁

      1. לברון עבר בתים עם אם חד הורית וזה במקרה הטוב שהיה להם מקום להיות בו, מייקל גדל במשפחה מהמעמד הבינוני ולא הרגיש חוסר כלכלי.

    1. חנן….חנן….
      מה קבעת עם יוסי???
      יפיפה.
      אבל כן צריך למצוא לזה פיתרון.
      ראיתי שעגל כתב תגובה צינית.
      בא נירח את כל פליטי העולם ונטפל בהם.
      זה לא עובד ככה.
      בטח לא במשבר הכלכלי.
      ביזה ואלימות יהיו, והרבה.
      לצערי.
      אבל לרגע אחד , בלילה – נתת תקווה לכמה אנשים קשיי יום.
      וזה אדיר שלעצמו.
      זה והעובדה שמישהו באתר מפרגן ללברון…

  2. אני מלא כבוד ללברון ולמה שהוא עושה לקהילה שלו, לא כ"כ מתחבר לאישיות שלו ("זה לא את זה אני" קלאסי).
    אגב, סדרת המופת "צוות הצלה" בכיכובך היא שלאגר אצלנו בימים אלה
    תודה
    🙂

  3. נפלא ונוגע תומש. אין ספק שספורט בכלל זה עניין מחבר.
    אגב גם אצלנו אתה מוכר בקרב הצאצאים (בת 7 ובן 4.5)
    בזכות דמות המופת "פגערע"

  4. תודה לכולם! מרגש מאוד לכתוב באתר הזה שכל כך נטע לו שורש בקיום היומיומי שלי. ועוד לדבר עם הדוק האגדי אישית! מה השלב הבא, לחלוב את העיזות?? שנהיה בריאים

    1. הדוק עבר לאטלנטה אין כבר עיזות… הוא כל היום בברכה ובספא של מגורי היוקרה…:), אתה כותב מצחיק תכתוב יותר:)(אני לא אשכח משהו שכתבת בעבר על כדורסל בחולון וציפי פינס)

  5. הי תומ"ש אני אוהב את נקודת המבט שלך. לא נוכל לעולם לתקן בעצמנו את כל עוולות העולם ולעיתים מה שאנו חושבים שהוא הפיתרון יוצר מציאות גרועה יותר למי שאנו חושבים שהוא הנהנה מהפיתרון שלנו. אבל עצם הרעיון שכולם אנושיים מעצם היוולדם מהווה התחלה טובה.
    .
    לברון לפעמים הופך לקלישאה כיאה לאדם שנאלץ להתבגר ככוכב. אבל יכולתו להפוך לדוגמא עבור קהילתו ועבור שחקנים אחרים לפעמים נלקחת כמובנת מאליה. כוכבים בעבר לא התביישו לנטוש את ילדיהם או להצדיק את תופעת ה Baby Mama שרווחה בליגה שהיא חלק מתופעה רחבה יותר בקהילה השחורה. אם ביל קוסבי ניסה להראות לקהילה ששחור יכול להיות בורגני ונוירותי ועדיין להיחשב קול, אז לברון למרות היותו מגה סטאר חוגג את אהבתו לאשתו ואת היותו אב מסור. הוא חוגג את היותו איש עסקים המפתח את אנשיו מעבר להיותם 'אנשים שהוא סומך עליהם'. הוא שלח אותם ללמוד, להיות צמודים לאנשים מצלחים בתחומם. הוא אבא נלהב שהולך למשחקי ילדיו ומצלם את רגעיהם הבנאלים כאילו הם מעניינים כמו שעושים כולנו. העניין הוא שלברון לא חיכה לפרוש כדי לעבור לתפקיד האבא. ילדים זה לא תחביב כמו דייג או איסוף מכוניות. הוא עושה זאת למרות הלחץ להוביל את הליגה ולשחק כמעט 100 משחקים.
    .
    הוא מעולם לא יתנצל על היותו אתלט שחור ודעתן. וגם אם לפעמים נכנס לפינות עדיף את זה מאשר את הביטוי 'גם רפובליקנים קונים נעלים' של מייקל

    1. אני מתפלא עלייך , בתור ידען אתה אמור לדעת שג'ורדן מעולם לא אמר את המשפט על הנעליים , זאת אגדה אורבנית בדיוק כמו trust the process של סאם הינקי שמעולם לא אמר את המשפט הזה.

      בסך הכל עיתונאים שהמציאו איזה משפט קליט כדי להפוך את הסיפור שלהם ליותר סקסי

    2. John יקירי איפה לברון ״מביע הדעה״ ומשחרר העבדים היה בפרשה עם סין בתחילת השנה כל התדמית של יותר מאתלט נופצה ברגע,המביעי דעה הגדולים״ והפלורלסטיות והנאורות של הליגה נעלמה ברגע שראו את הכסף מסין בורח להם מבין הידיים, לברון תכו את ראשו בחול שם אצבעות באוזניו ופתאום הזכויות אדם לא כל כך חשובות ?
      .
      אל תטעה לרגע לגביו , כל הכבוד על מה שהוא עשה לקהילה ( אני לא מדבר על העובדה שאת הבית ספר רובו מממנים משלמי המיסים ), אבל הוא צבוע וגזען (ממש לא ידע את הביטוי של כסף יהודי ) , שכל מה שמעניין אותו זה התדמית שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט