מעורב הופס ליום שני / מנחם לס


כל שחקני ה-NBA שהבריאו מהקורונהוירוס מתבקשים להציע את עצמם למחקר הרפואי

1.ה-NBA מבקשת מכל שחקניה שנידבקו – והבריאו – מהמגיפה, לתרום פלזמה ועוד למחקר הרפואי למציאת חיסון

האנשים שיכולים לעזור ביותר במחקרים הנערכים עתה בכל רחבי העולם למציאת חיסון נגד נגיף ה-COVID-19 הם כאלה שחלו – והבריאו – מהמחלה.

בתכנית ה-NBA עם השם "NBA TOGETHER", ה-NBA מבקשת משחקנים שניפעו מהמחלה לתרום פלזמה למחקרים שנערכים ממש ברגע זה בכל רחבי העולם.

2. עזרה מגיעה מהמקומות הבלתי צפויים לחלוטין

סטפן מרבורי תמיד נחשב לשחקן מקולקל. פורק עול, ופרוע.

איש לא הטיל ספק ביכולתו, אבל מה ששלח אותו לסין היה ראשו ולא שריריו. מבחינת כשרון הוא היה אחד הטובים ביותר מבין הפוינט גארדים.

והנה דווקא הוא – עתה מאמן בליגה הסינית – מנסה להשיג 10 מיליון מסכות פנים N95 לשולחן לעיר ניו יורק המשוועת להכל שקשור למלחמה בנגיף. הבוקר הוא סיפר לריץ' קלדר מהניו יורק פוסט על מה שהוא מנסה לעשות (marbury-plans-to-deliver-10-million-masks-to-ny-amid-coronavirus-crisis/“.

והוא משלם עבורם!!!

הוא אמר: בסוף היום אני בן ברוקלין. אני ברוקליני וניו יורקי בנשמה. יש לי משפחה בעיר. אני עושה כל שביכולתי לעזור. הוא בקשר עם אריק אדאמס, ראש 'הבורו' של ברוקלין.

סטפן הוא אייקון בסין. אם הוא מצליח, זה יהיה הדבר החשוב ביותר שעשה בחייו.

3. וולט פרייזר – אחד השחקנים האהובים עלי בכל הזמנים!!!

4. "לבנים" (קנטקי) נגד "שחורים" (ווסטרן טכסס): גמר המכללות 1966

גמר אליפות המכללות. המשחק הראשון בין ALL WHITE נגד ALL BLACK. אוניברסיטת קנטקי המאומנת ע:י המאמן האגדי, דיקטטור, אוטוקרט, עריץ ורודה – אבל גם אחד הטובים מכולם אז – אדולף ראפ נגד טכסס ווסטרן (היום ATEP) ומאמנם דן (THE BEAR) הסקינס.

המשחק הוסרט שנים אחרי (GLORY ROAD), בפיקוחו של לארי קונלי – אחד משחקני קנטקי אז, שחקר וחקר את המשתתפים – שחקנים, מאמנים, אתלטיק דירקטורס, וצופים שהוא מצא, וכמובן הזכרונות שלו ,והוא הגיע למסקנה שידע מראש שיגיע אליה: "למרות מה שעשו מהמשחק הזה שנים אחרי, כשהוא שוחק ב-1966 איש לא חשב על "מלחמת גזעים". הוא אומר, "למרות מה שחושבים היום, עלינו לשחק משחק כדורסל בין שני מאמנים גדולים שאימנו שתי קבוצות גדולות. מסתכלים עלינו היום כאילו לא שיחקנו מעולם נגד שחקנים שחורים. היי, הם שיחקו בכמה קבוצות מלבד קנטקי, אלבאמה, ועוד כמה, אבל כולנו ידענו על אוסקאר רוברטסון, שחקן המכללות הגדול מכולם מסינסינטי מסוף שנות ה-50 ו-1960".

והוא מסכם: "היי, כל מה שניסינו לעשות זה לנצח אליפות מכללות".

ואז הוא מגלה עובדה שאיש לא ידע, שמלמדת יותר על העריץ מכל דבר אחר: "אדולף ראפ נסע ב-1964 לנסות להביא את ווס אנסלד מ'סיינה היי' לקנטקי. אני בטוח שבדמו היתה גזענות כמו לכל ברון לבן מהדרום, אבל לנצח משחקי כדורסל היה חשוב לו יותר מלשבור את 'סכר הלבנים' בוויילדקאטס של קנטקי".

ה-ACC היתה 'לבנה' כולה מלבד ביל ג'ונס שמרילנד הביאה לשורותיה. מיד אחריה דין סמית' הביא לצפון קרולינה את השחיור הראשון שלה, צ'ארלי סקוט (שהפך לשחקן NBA טוב). ה-SEC ראתה מה קורה ב-ACC וונדרבילט החתימה את השחקן השחור פרי וולאס.

ראפ חיכה עד 1969 לפני שחתם את השחקן הראשון לקנטקי, ה-2.14 מ' תום פיין.

בחצי הגמר קנטקי ניצחה את דוק, שהיתה כולה לבנה אף היא.

המשחק החל בקפיצת הביניים בין פט ריילי (כן! פט ריילי ה-ז-ה) שהיה 1.94 נגד דייויד ("BIG DADDY") לטין.

ווסטרן טכסס הובילה כל המשחק אבל בהפרש של 5-7, הפרש קטן 'שהרגיש' כאילו קנטקי יכולה למחוק.

היא לא מחקה. ווסטרן קנטקי ניצחה 65-72.

פרנק דיפורד, הסופר/עתונאי הגדול של ספורטס אילוסטרייטד כתב את המאמר הראשי עם תמונת השער על המשחק, ולא הזכיר אפילו פעם אחת 'לבן נגד שחור'. זה פשוט לא הרגיש כדבר חשוב ביותר אז. רק שנים אחרי הוא כתב על המשחק והפעם כן הזכיר 'שחור גובר על לבן'.

הראפ החל להביא שחקנים שחורים לקנטקי אבל לא הצליח לזכות יותר באליפות ה-NCAA.

קנטקי זכתה באליפות השביעית שלה ב-1998. מאמנה? טובי סמית'. AFRICAN AMERICAN!

5. היום לפני 105 שנה: ג'ק ג'ונסון – גולה מארצו ארה"ב – מפסיד את התואר ב'כבד ' לג'סי וילארד, 'הקאובוי מקנזס'

'הקאובוי' היה 'התקווה הלבנה' בקרב שנערך בהוואנה, קובה, תחת פני השמיים. ה-"NEGRO" כפי שכתב הניו יורק טיימס, הושכב ולא התרומם לספירה בסיבוב ה-26.

ה-NEGRO חבט בקאובוי משך 20 סיבובים, 'אבל החבטות שלו הלכו ונחלשו עם הסיבובים. הקאובוי הרגיש שישנה תקווה. ה-NEGRO כנראה ויתר. הקובוי חבט וחבט חבטות פראיות שפגעו רק באוויר החם של הבאנה.

אבל אז…בסיבוב ה-26, הוא זרק עוד WINDMILL (חבטת 'תחנת הרוח') שפגעה ישר בלסתו של ג'קסון שנפל כמו חבילת חציר הנופלת מהקומביין בקיבוץ יגור.

Jack Johnson won the heavyweight title in 1908 (see Dec. 26). He was controversial in that day for twice marrying white women, and in 1912 he was convicted of violating the Mann Act and sentenced to a year in prison for taking his wife across state lines. Free on appeal, he fled the country. He had defended his title three times abroad (see July 4) before losing to Jess Willard.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה רבה דוק
    ==
    הארץ תחת סגר כמעט מלא, כל הפוליטיקאים רצים לממשלה הגדולה בתולדות המדינה.
    תחת כנפיו של הארכי מושחת..
    ==
    למי כבר אכפת.
    השחר טרם עלה ועוד מעט אצא למשמרת ראשונה של שמירה על שער הקיבוץ.
    ==
    רק בריאות דוק
    העיקר הבריאות 🙂

      1. ממש אהבתי את הכתבה תודה רבה מנחם על הזמן שאתה משקיע

        נ.ב אתה עומד להמשיך את פרוייקט האגדות על שחקני שהם HALL OF FAME שפרשו בעשור האחרון כמו wade או bryant garnett nash pierce

  2. הקבוצה ההיא של קנטאקי לא רק הפסידה לחמישיה של שחורים אלא יותר גרוע מזה היא אפילו הפסידה לחמישיה של יהודים!:
    https://scontent.fsdv1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/91114364_831100687375463_7941824353451114496_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=ca434c&_nc_ohc=XJ5JCujtuOkAX8DMZb2&_nc_ht=scontent.fsdv1-2.fna&_nc_tp=7&oh=d4db6bb8a19168dab512b66e1777e9e3&oe=5EA619A7

      1. גם אני לא ידעתי. פשוט פעם כשקראתי על הקבוצה הזו היה כתוב משהו על כשהיא חזרה מתל אביב וזה ישר קפץ לי…מה לעזאזל יש להם לעשות בתל אביב.

    1. אפילו עם זכוכית מגדלת לא הצלחתי לקרוא.
      שתי שאלות:
      1. היכן נערך המשחק
      2. האם לקנטקי זה היה אחד מ–PRE SEASON משחקים שלה? כי אם כן, אז זה ספור אחר.

      1. המשחק היה ביד אליהו. קנטאקי הגיעו לטורניר בין אוניברסיטאות שבו השתתפה גם אסא תל אביב (סיימו מקום שלישי, אבל לא פגשו בקנטאקי שלקחה בקלילות). לווילדקאטס זה היה משחק אחרי העונה לא בקדם עונה.

  3. מידע שקיבלתי היום, סמאחטה יצא מהקורונה לפני יומיים, נמצא שלילי לקורונה. הוא מודה לכל מי שהיה אתו בתפילות ומציין שעכשיו תורו להתפלל לרפואת אחרים.
    מעניין אם יתרום פלזמה למחקר. אולי יצליחו למצוא חיסון אבל זה עדיין יקח המון זמן.

  4. ג'ונסון היה כבר בן 37 כשהפסיד לווילארד, אחרי שנים ארוכות שהוא בעיקר חגג ופחות התאגרף. בצבע, בסגנון ובטראש טוק, הוא היה האבטיפוס של מוחמד עלי.
    תודה על המעורב!

  5. לא מבין את הפאניקה והריצה להבדק. אין לך תסמינים, שב בשקט, תקפיד על המרחק והיגיינה והגל יעבור.

    לאפשר בדיקה מיידית ומהירה למי שעם תסמינים או שהיה בקשר עם חולה.

    1. יש לך טעות חמורה: יכול להיות אדם שנדבק בנגיף הכתר (שיכול להזכיר קיפוד שסמרו קוציו או שמש כפי שמציירים אותה לא פחות מכתר) אך אין לו תסמינים כלל והוא מרגיש מצוין, אך הוא יכול להדביק אחרים.
      לכן צריך לבדוק כמה שיותר.

  6. מנחם, תודה רבה. הסיפור על ג'ונסון, אדם יוצא דופן, יותר ממרתק. לכתוב עליו שהוא לא בדיוק הלך בתלם, יהיה כנראה בבחינת "לשון המעטה" מאוד גדולה. מלבד החקיקה הגזענית באותה העת, מזעזעת גם המחשבה על הנזק שעוללו לגופם כשחבטו זה בזה במשך כמות סיבובים לא מוגבלת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט