College Fund / Ljos

אנחנו חיים בתקופה מוזרה. רובנו סגורים בביתנו כשכל צורה של אסקפיזם נלקחה מאיתנו לרגל המצב. לקחו לנו את ה-NBA, האולימפיאדה, טורניר המכללות, תחרות הדוקים השכונתית, ונשארנו רק עם מה שהנטפליקס הביתי מספק לנו. מי ציפה שדווקא בזמן זה נקבל את פרק ההמשך בסדרה הידועה "ה-NCAA נגד כוחות הרשע שרוצים ללמד סטודנטים-אתלטים איך נראה שטר של כסף"?

למי שפספס, תקציר הפרקים הקודמים: ה-NCAA נחוש לשמור שבמשוואה סטודנטים-אתלטים, הסטודנטים תמיד יבוא ראשון. אם אתה אחד כזה, אסור לך להשתמש בשמך ובתדמיתך כדי לקדם שום דבר שעלול לקדם העברת הדבר ההוא שמסובב את העולם (לא מונע מהם להשתמש בהם בשמך למען רווחתם הכלכלית). בפרק החדש גילתה אוניברסיטת קלמזון שהקוורטרבק המוכשר שלה, טרבור לורנס, פתח GoFundMe יחד עם החברה שלו למען צדקה לנפגעי הסגרי קורונה, וכל האזעקות באוניברסיטה החלו לפעול.

קלמזון ביקשה מלורנס, שייתכן שהוא בכלל סאנשיין מ"לזכור את הטיטאנים", להוריד את הקריאה לתרומה. טרבור הסכים. ואם היינו בכל תקופה אחרת בעידן המכללות, או כל תקופה אחרת בה מעט פחות אנשים משועממים היו יושבים בבתים עם גישה לרשת חברתית אחת לפחות, ייתכן שזה היה סוף הסיפור.
יומיים מרגע פתיחת ה-GoFundMe החדשות הגיעו ל-NCAA שהבינו שזו לא התקופה האידאלית להתנהג כמו שהם רגילים. ה-NCAA דאגו להוציא הודעה מסודרת ש, אממ, לא ביקשנו שיורידו כלום. למרות שברור לכולם שהדרישה הגיעה מקלמזון רק מפחד תגובת ה-NCAA. למזל כולם, ה-NCAA הבינו לאן כל זה הולך ואפשרו לסטודנטים-אתלטים לפתוח צדקה ולארגן תרומות בזמן המגיפה.

זה… די רגע היסטורי. טרבור לורנס אמנם, לפי השמועות מהמדור הסמוך שרועש מדי בחודשי דצמבר-פברואר, הולך להיות כוכב שירוויח הרבה כסף לרכך את זעזועי המוח. אבל עבור שחקנים רבים אחרים בליגת המכללות, לא תהיה הזדמנות טובה יותר להשתמש בתדמית ובשם שלהם בצורה כלשהי. נוצר פה סוג של תקדים שעשוי לאפשר לאותם סטודנטים-אתלטים להשתמש בשם ובתדמית שלהם כדי לקדם ארגוני צדקה שונים, ומשם זה רק עניין של זמן עד שזה יהיה חלק מהתיק נגד ה-NCAA כדי לאפשר לשחקנים להרוויח כסף בצורה כלשהי.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. הזוי… פשוט הזוי. צריכים לתת להם לעשות את זה, פשוט תאגיד תאב בצע ולא הוגן. צריך להקים ליגה לשחקנים כאלה במקום ליגת המכללות.
    תודה רבה, טקסט מעניין

    1. יש רעיון כזה באוויר, שהוצע על ידי סוכן העל – שמייצג גם את טום בריידי – דון יי, ונקראת Pac Pro.
      התכנון הוא שיהיו בעונה הראשונה ארבע קבוצות בקליפורניה ובהמשך הליגה תגדל, כאשר תהיה הגבלת גיל לשחקנים ורק כאלה שרשאים לשחק במכללות יוכלו להופיע בליגה.
      .
      הליגה היתה אמורה להיפתח השנה, אך לא פורסמה הודעה בהקשר הזה, ונקווה שהיא תעמוד מאחורי המילים שלה, כי זה בהחלט רעיון מבורך.
      .
      אגב, בליגת ה-XFL שנפתחה השנה אין הגבלת גיל, אך רק שחקן אחד ניצל את זה עד עכשיו (קני רובינסון, שייבחר השנה בדראפט ה-NFL).

      1. אני אסביר למה הרעיון לאו דווקא מבורך לדעתי – המשמעות היא שהרבה שחקנים יוותרו על קולג'. בסופו של דבר רק מעטים מהם יגיעו בסוף למקצוענים מה שאומר שהם בזבזו הזדמנות להתחלה בכיוון בחיים.

        1. זה קצת יותר מורכב. אני מניח שרוב השחקנים יהיו כאלה שנמצאים בשולי הקבלה לאוניברסיטאות והיו הולכים לג'וניור קולג' במקום.
          .
          לפי ההצהרה הראשונית המשחקים יתפרסו על חודשיים במהלך הקיץ ולאחר מכן אותם שחקנים יקבלו מלגות לקולג'ים מקומיים ללימודים (שוב, מניח שג'וניור קולג'), הבחירה תהיה בידיהם אם לנצל את זה או לא.
          .
          אבל בכל מקרה מדובר כרגע על מוצר אוטופי, שלא בטוח שיעמוד במבחן המציאות (לפי הדיווחים הוא גייס הון ראשוני, אבל לא מספיק). נראה

  2. לורנס טיילור הוא הכוכב הבא – אני מדבר על SUPER STAR – של ה-NFL. התמונה היא כשהיה סניור בתיכון.
    תודה LJOS. זה בדיוק מה שהאתר צריך. פוסטים – קצרים כארוכים – זוהו החמצן לנשימה של הופס.

  3. ה-NCAA לאמ יחזיק מעמד אם לא ישתנה עם הזמן. מדינת קליפורניה הייתה הראשונה שהרשתה לשחקני פוטבול וכדורסל המשחקים בסטייט יוניברסיטי'ס שלהן להרוויח כסף מפרסומות. נדמה לי ש-2-3 מדינות אחרות הלכו בעקבותיה. ה-NCAA לא מעיזה ללכת נגד STATES כי אז כל מגדל הקלפים יקרוס, וה-NCAA מרוויחה יותר מדי כסף על גבי השחקנים מכדי שתסכן קריסה כללית.

  4. יקירי, אני מבין את האנטי שלך ללמוסד הזה והממסד שלו. אבל אתה שוכח כמה הוא חשוב ושזה מסוכן להציג אותו בצבעים של שחור ולבן. כן בקטע זה מישהו יכריח אותם לשחרר וטוב שככה.
    אבל תסתכל כמה תגובות למעלה ותראה מה התפיסה שזה יוצר.

    1. אבל ידע צריך להיות חינמי וחופשי, לא מותנה ב… אה, התכוונת ספציפית למוסד ה-NCAA ולא בכלליות לקולג'ים.
      אוקיי, מקבל. איך ואיפה היית מציע יותר ספציפית לשנות/לגעת? בהנחה שנשאיר את ההערה על הפוטבול בצד.

      1. כמובן שבנקודות שמרגיזות אותך. אבל צריך לזכור שזה בא עם הזדמנות אדירה לאלפי ילדים שלא תמיד היו יכולים להשיג אותה. שלא לדבר על טיפוח תרבות ספורט.
        בקיצור אם רק היה אפשר קצת פחות תרבות ניצול…

      2. אהה ומהיכרותי איתך אתה לא רוצה את לורנס טיילור במאמר שלך…אז תשנה (מה שמראה אגב שאתה שולט בפוטבול הרבה יותר ממה שאתה מוכן להודות).

  5. כתבתי את זה בפוסט הראשון שלי באתר:
    "עד סוף שנות ה- 90 להחזיק קבוצת פוטבול היה עסק מאוד יקר – גם עבור האוניברסיטאות הגדולות, כאשר ברוב המקרים הן התקשו לסיים את העונה ברווח, והדרך היחידה להחזיק את הראש מעל המים היתה באמצעות תשלום מהתורמים הגדולים של האוניברסיטה שנהנו מהצלחתה של מכורתם. כל זה השתנה לחלוטין בתחילת המילניום, כאשר רשתות השידור התחילו לחתום על חוזי שידור אדירים, שהפכו את הקבוצות הגדולות למכונות שמדפיסות כסף".
    .
    האמירה הזאת נכונה רק בליגות הפאוור 5, כאשר גם שם יש תוכניות שמקבלות פחות מאחרות. אתלטיקה ולימודים הולכים בארה"ב יד ביד, אבל יש לזה עלויות לא קטנות מבחינת האוניברסיטאות, לא רק רווחים, וזה עוד לפני שאנחנו מדברים על הערך של תואר ראשון (ושני בחלק מהמקרים). קונטיקט שוקלת לוותר על הפוטבול (או לפחות לרדת ליגה), כאשר בעשור האחרון מכללות אחרות ירדות ליגה ל-FCS ואחרות ביטלו אותו לגמרי.
    .
    הפתרון חייב להגיע מחקיקות דומות לזאת שהיתה בקליפורניה, אז הספורטאים יוכלו להרוויח כסף מהשם שלהם, גם אם לא יקבלו תשלום ישיר על הכישרון שלהם. ככה גם שחקן במונטנה או דרום דקוטה יוכל להרוויח כסף ולא רק הספורטאים במכללות הגדולות.
    .
    אחרי שאמרתי את זה, אני חוזר בי מהכל מכיוון שמדובר בקלמזון, שמרוויחה עשרות מיליונים כל שנה והמאמן שלה מאמין ביחסים חד צדדיים כלפי השחקנים שלו – שלא לומר יחסי עבדות. טרבור לורנס יכול לשבת שנה בבית והעתיד שלו יהיה מובטח, אך הוא כנראה לא יעשה את זה, הלוואי שזה היה הפוך.

      1. אוקיי, עבדות זה לא טוב, אני מבין, עכשיו אתם רוצים לקחת את הניצול? איך גברים לבנים פריבילגים אמורים לעשות את הכסף שלהם? אשכרה לעבוד? יש גבול
        תודה רבה ליוס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט