נבחרי העונה של הופס – השחקן המשתפר / שנאן & ויינברג דואו

לאור המצב צוות הופס מסכם עבורכם את העונה. נתחיל עם פרס השחקן המשתפר, מקווים שתהנו!

המועמדים:

שיי גילגאוס אלכסנדר:

הגארד של הת'אנדר הציג שיפור מרשים מאוד ביחס לעונה שעברה. אם בעונת הרוקי שלו אלכסנדר העמיד ממוצעים של 10.8 נק' (51.2% אפקטיבי), 3.3 אס', 2.8 ריב', 1.2 חט' ו-0.5 חס' למשחק ב-26.5 דק' לערב העונה אלכסנדר מעמיד 19.3 נק' (51.4% אפקטיבי), 3.3 אס', 6.1 ריב', 1.1 חט' ו-0.7 חס' למשחק ב-35.1 דק' לערב. המכשול העיקרי? אלכסנדר הוא בסה"כ סופמור שביצע קפיצת מדרגה שבסופו של דבר די מתבקשת, כך שסביר להניח שיש ראויים ממנו.

באם אדביו / רועי ויינברג:

באם אדביו צריך להיות השחקן המשתפר של העונה. זה מתחיל מההגנה – הוא אחד היחידים שיכולים להגן על עמדות 1-5 ובשנתו השלישית בליגה הפך לאחד מהמגנים הטובים ביותר באן.בי.איי. הוא מצליח לשמור טוב על הטבעת, לצאת לשלשות (מגן על 5 למשחק שנכנסות ב-33.8%) ולהיות מספיק נייד בשביל לעשות חיים קשים לכל אחד. יש לו קייס לאחת מחמישיות ההגנה, וזה יכול להספיק לבד לשחקן המשתפר.

מעבר לזה, הוא אחד הסנטרים המוסרים הטובים ביותר בליגה. הוא עם 5 אסיסטים למשחק, תיאום נהדר עם דאנקן רובינסון (70 שלשות של רובינסון נקלעו ממסירה של אדביו, הנתון המוביל בכל הליגה בין קולע ומוסר) ויכולת נהדרת להנעת כדור, בין אם דרך מסירות מהמרפק או אחרי חדירה. הוא מניע את ההתקפה של מיאמי, חסרת הפליימייקר המובהק אבל בעלת שלושה שחקנים שיודעים למסור, מה שהופך אותה למסוכנת במיוחד כשג'ימי באטלר, באם וגוראן דראגיץ' מוסרים מעל 5  אס' למשחק כל אחד. יכולת המסירה שלו שנייה רק לניקולה יוקיץ'. 

נוסף על כך, הוא עם 16 נקודות ו-11 ריבאונדים למשחק, מספרים טובים מאוד. הוא אחד החותכים הטובים בליגה ומשיג ככה לא מעט נקודות קלות למיאמי, יחד עם נקודות בפיק-נ'-רול ותזמון מרשים ב-screens. תוסיפו לזה שיאי קריירה בנקודות, ריבאונדים, אסיסטים, חטיפות וחסימות (למשחק ופר 36 דקות) וקיבלתם מועמד ראוי ביותר לשחקן המשתפר, ואחד שהולך להיות משמעותי בליגה להרבה זמן.

ברנדון אינגרם / תומר שנאן:

עד העונה כשנאמר השם "ברנדון אינגרם" הוא נאמר בעיקר בדגש של פספוס, אכזבה. השחקן שסחט השוואות לקווין דוראנט בהיותו בקולג' פשוט לא הצליח לממש את הפוטנציאל שלו. הוא נראה אנמי, לא תמיד מעורב, ללא יכולת גבוהה מדי על המגרש בהתקפה ובטח שלא בהגנה. את הפוטנציאל כולם ראו אבל אינגרם פשוט לא הצליח לתרגם אותו על המגרש. כל זה היה נכון בכל אופן, עד העונה.

24.3 נק' (53.4% אפקטיבי), 6.3 ריב', 4.3 אס', חטיפה אחת ו-0.7 חס' למשחק ב-34.3 דק' לערב, אלו הם נתוניו של הפורוורד הנהדר העונה. אחוז היוסייג' שלו עומד על 28.2%, ה-BPM על 2.4 לאחר שלוש עונות בהן היה שלילי, ה-OBPM עומד על 2.7 לעומת -1.3 בשנה שעברה וה-per עומד על 19.2. אינגרם מראה שיפור מדהים בכל אחד מנתוני הסטטיסטיקה בהשוואה לעונות הקודמות שלו, אך השיפור הוא לא רק אישי, הוא מורגש גם בקבוצתו.

3.5 משחקים, זוהי כמות המשחקים שהפליקנס היו רחוקים מהפלייאוף העונה. קבוצה שנאלצה להסתדר ללא השחקן המוכשר ביותר שלה (ככל הנראה) למשך 45 משחקים, יותר מחצי עונה נמצאת במרחק 3.5 משחקים בלבד מהפלייאוף במערב, ולאינגרם יש חלק לא מבוטל מזה. חמישית מכמות האסיסטים של הקבוצה מגיע מאינגרם, כמו גם שישית מכמות הריב' ו-21% מכמות הנק' של הקבוצה.

לסיכום, אינגרם השנה מעמיד ממוצעים נהדרים, הוא מעורב יותר במשחק מבחינה הגנתית והתקפית כאחד. אי לכך, אין לי כל ספק שהוא צריך לזכות בפרס השחקן המשתפר.

מי הוא השחקן המשתפר
שיי גילגאוס אלכסנדר
באם אדביו
ברנדון אינגרם
Created with Poll Maker

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה רבה, באם הוא השחקן המשתפר שלי בפער, שחקן הגנה מדהים שאני מאוד מחבב.
    יכולת המסירה מיוחדת מאוד, לדעתי שלושת הכי טובים בין הגבוהים בזה הם לפי הדירוג שלי:
    1. יוקיץ'
    2. סאבוניס
    3. אדביו
    .
    אפשר להחליף בין 2 ל-3, אבל יש היום בליגה כמה גבוהים שהם מוסרים מדהימים שכיף לראות

  2. הולך על הבטלן. גיליגוס בשנה השנייה, ואינגרם בהחלט הראה שיפור משמעותי, אבל יותר בתחום המנטלי, מה שהיה מעניק לו את תואר 'השחקן המתבגר של השנה', אם היה כזה

  3. אני הייתי בוחר דווקא בג'יילן בראון. בדומה לאינגרהם גם הוא ביצע את קפיצת המדרגה, אבל להבדיל ממנו, הוא לא שינה סיטואציה. הוא צמח בתוך המערכת ובהחלט הרים את הרמה גם סטטיסטית וגם במבחן העין.
    אינגרהאם לעומתו עבר לקבוצה אחרת וקיבל את המפתחות.. הסבירות שהמספרים יעלו היא הרבה יותר גבוהה.
    לגבי אדביו אין ספק שהוא ביצע קפיצת מדרגה. אבל מבחינתי להגיד שהוא מסוגל לשמור על 5 עמדות היא קצת חוטא לאמת. הרי אין בליגה כבר מספרי חמש אמיתיים. אולי מעטים בלבד.

  4. באם, השילוב שלו עם הקבוצה סביבו ועם באטלר בפרט יצרה קבוצה טובה מאוד שמאיימת על הליגה בשנים הבאות. בנוסף הוא האיש למשימות מיוחדות של ספולסטרה. לשמור על יאניס משחק אחד ולאחר מכן על ראסל ווסטברוק, ולעשות חיים קשים לאמביד. הוא העתיד של מיאמי וסביבו יבנו כת הקבוצה.

  5. אני בעד סיאקם. הוא נכנס לנעליים הענקיות של הסייבורג והוא ללא ספק הגו-טו-גאי בצפון, כשטורונטו עם מאזן אפילו יותר טוב משל שנה שעברה. אני פחות מתרשם מהקפיצות (הנהדרות) של אדביו שג״א ואינגראם פשוט כי הם היו לפני כן בעונות חלשות/בינוניות. הרבה יותר מרשים זו קפיצה מיכולת טובה לליגה של הגדולים באמת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט