מעורב הופס ליום ששי: בהלת קניות על חנויות הנשק והתחמושת / מנחם לס

1. ארה"ב, בעמקי נשמתה ונשמת רוב אזרחיה, היא מדינת קאובויס

ה-MILITIA – כנופיות צבאיות, הם קדושים כמו ג'יזוס, וכמו הזכות לאחוז בנשק.

"נצחון במלחמה לא תלוי בגודל הצבא אלא על הכוח המגיע מהשמיים מעל" (סיסמת מיליציה מספר המכבים 3:19; אני, אגב,לא שמעתי על 'ספר המכבים').

המילישיה האמריקאית היא חלק מה-DNA האמריקאי כמו המבורגר וג'ינס. לכן עתה, עם התפשטות מגיפת COBID-19, התנפלות התושבים על חנויות הנשק והתחמושת הן תגובה טבעית למגיפה. הטלוויזיה המקומית ראיינה אדם שנראה לי בן 30-40 עם רובה חדש ושני ארגזי כדורים (החנויות מגבילות את המכירה לכלי נשק אחד לאדם).

"למה אתה צריך רובה ו-200 כדורים?"

"החוקה האמריקאית לא סתם מרשה לי להגן על עצמי. היא מורה לי להגן על עצמי מפני כוחות רשע. היא מרשה לי 'TO BEAR ARMS'. אין לדעת מה המגיפה תביא. אם לשכני ייגמר האוכל והוא יידע שבביתי יש אוכל, הוא ינסה להשתלט על האוכל שלי. עלי להגן על עצמי. ובאותה מטבע, אם לי ולילדי ייגמר האוכל ואני יודע שלשכני ישנו מאגר של אוכל, אני אאלץ להיכנס לביתו ולקחת מה שאני וילדי זקוקים כדי לחיות. ואם תהיה התנגדות, אאלץ להכריח את דרכי פנימה ולהשתמש בנשק אם אין ברירה אחרת".

זהו ה-PSYCHIC האמריקאי עוד מהמאה ה-17 כשארה"ב היתה COLONIAL AMERICA. צעירים מגילאי14 ועד גילאי 60 התארגנו במיליציות, מין חיילות מתנדבים שנקראו גם 'חילות אזרחים' לשמור על עצמם, משפחותיהם, ואז אפילו התארגנו לשמור על העיירה כולה. זה היה לפני התחוקה האמריקאית (AMERICAN CONSTITUTION).

כנופיות שודדים במערב הפרוע אהבו לכנות את עצמן 'מיליציות'. היום זה לא כל כך שונה כשבאריזונה ובטכסס ישנן מיליציות עם שמות כ-"קיוטים של המדבר שומרי הגבול של אריזונה", או "THE BROTHERHOOD שומרי הגבול של סיירה ויסטה" בטכסס, על גבול מקסיקו. טראמפ יודע שהוא לא צריך צבא או משמר הגבול שם. גם המהגרים פורצי הגבול מארצות מרכז אמריקה יודעים ששם מוטב שלא תעבור את הגבול כי תחטוף כדור בראש, וגופתך תישאר בשמש המדבר, מזון לתנים בלילה, ול- scavengers (עופות אוכלי נבלות) בצהרי היום.

אחרי 1787 'ה-CONSTITUTION' נתן לקונגרס אישור לתת למדינות השונות רשות לארגן מיליציות משלהן. האישור לתת רשות למיליציות לפעול באופן עצמאי גרמו לשפיכות דמים בין עיירות ואזורים שלמים משך שנים רבות לפני ואחרי מלחמת האזרחים.

ארה"ב היתה חייבת להגדיר את המילה "מיליציה" וב-1903 יצא ה-MILITIA ACT של 1903 ( https://en.wikipedia.org/wiki/Militia_Act_of_1903 שהגדיר שתי מיליציות:

1)המיליציה המאורגנת – שהיא למעשה ה-NATIONAL GUARD של היום.

2) המיליציה הלא מאורגנת – הכוללת כל זכר מגיל 17 עד 45 (שמושל המדינה יכול לקרוא לגיוס במקרים נואשים שהצבא לא מספיק), והמיליציה הלא מאורגנת הזאת תהיה מיידית חלק מהנשיונל גארד (נניח שתהיה פלישה סינית מסביב כל חופי ארה"ב ואז כל הגברים מגיל 17 עד 45 הופכים לחלק מהנשיונל גארדס).

אבל היתה סוג מיליציה שלישית שאושרה ע"י הממשלה הפדרלית והיא "מיליציית הגנת ה-STATE". למשל אם מדינת ניו יורק (המושל קומו וחבר מריעיו) מחליטה שהיא צריכה גם את החלק המערבי של נהר ההודסון ומושל המדינה קורה למיליציה שלו לתקוף ולכבוש את החלק הזה של ניו ג'רסי, מושל ניו ג'רסי יגייס מיד את המיליציה שלו להגן מפני בני הזונה מניו יורק.

זה לא קרה ולא יקרה כי הצבא יתערב במקרה כזה, שהוא אפילו לא נמצא ברעיון הפנטסטי ביותר של מי שהוא מאז מלחמת האזרחים.

אבל מאחר ואין STATE MILITIA אחד גדול מלבד ה-NATIONAL GUARDS, אמריקאים 'טהורים' – בעיקר לבנים גזענים שונאי זרים, נוצרים דתיים, ומליטניסטים, החלו להקים מיליציות גדולות וקטנות – כמה מהן לדיראון עולם, אבל הרוב לא מוכרות, לא רשמיות, וסודיות. כמה מהן נפוצות בכל רחבי ארה"ב כמו ה-KKK או ה'הייל אנג'לס' שסימן ההיכרות שלהם הוא אופנועי ה'הארלי-דוידסון' ומטפחת של הדגל האמריקאי מכסה את ראשם, וכמה קטנות – עד 50 איש – כמו 'שומרי החופש של אזור מונרו', המיליציה אליה שייך קני, בנה של אשתי גייל. לפני שנה הוא ביקש, וקיבל רשות, להביא את "האב החורג שלי ממדינת הקודש ישראל ובן 'העם הנבחר' (CHOSEN PEOPLE) שהוא גיבור אמיץ שלחם במוסלמים ב-1956 ב'מלחמת סואץ' ושרף להם את התחת". (יום אחד אתאר את הפגישה במיליציה הסודית במעבי היער).

הם נפגשים בסתר ביערות בסביבה. כולם נשבעו (בהרבה המקרים עם קשר-דם ע"י חתך בכף היד בסכין ציידים) לחוקת המיליציה. הם נושאי נשק, וישנם להם מקלטים תת-קרקעיים שהם מחסני תחמושת ניסתרים עם שימורי אוכל ומים, וכולם 'מוגנים' נגד התקפה גרעינית.

למיליציות האלה ישנה עוד מטרה חשובה ביותר:

להגן על חופש האזרח והתחוקה האמריקאית למקרה שאיזה דיקטטור מטורף וכמה גנרלים מטורפים כמוהו ישתלטו על הבית הלבן, הפנטגון, והקפיטול, ולכן על הנשק הגרעיני והצוללות הגרעיניות האמריקאיות.

במקרה כזה הבעייה של הדיקטטור המטורף תהיה להילחם נגד 50 או 60 מיליון אמריקאים נושאי נשק הנמצא ברשותם כחוק לפי ה-BILL OF RIGHTS, ותפקידו הוא בדיוק זה: לתת לאזרח יכולת להילחם נגד כוחות רשע העומדים לקחת את חרותו.

ועכשיו 50 מהמיליון האלה ישתמשו בנישקם להשיג אוכל ומים, אם הנגיף יתגבר על כל מערכת אספקת המזון כאן ל-340 מיליון הרגילים לאכול כמו חזירים.

וכמובן שיש לזכור שבעמנו כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא . הנה :משנהמסכת סנהדריןפרק ד'משנה ה' נאמר: "לפיכך נברא אדם יחידי בעולם, ללמד שכל המאבד נפש אחת, מעלים עליו כאילו איבד עולם מלא; וכל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא". )

וגם – בישראל – כולנו אחים.

בארה"ב – אם המגיפה תתפשט בצורה החמורה ביותר הניתנת לתיאור- כולם יהפכו לקאובויס עם 'קולט-'45 ' בחגורתם.

2. מרכוס סמארט מהסלטיקס, ושני שחקני לייקרס – חיוביים

צריך רק להחליף את הצבעים…

3. לאס ווגאס ללא הימורי ספורט? אין בעייה. שינו להתערבויות פלוס-מינוס על מזג האוויר מחר (בכל עיר בארה"ב!)

ההתערבויות הן על 2 מעלות פלוס-מינוס בעיר זו או אחרת לפי תחזית מזג האוויר. ניפתחו היום התערבויות גם על מזג האוויר בעוד יומיים, שבוע, שבועיים, וחודש.

ללאס ווגאס אין מה לדאוג.

4. שקיל ישנו רק אחד. היום הוא מפתיע CHAT באינטרנט של כיתה א' בגלל המגיפה!

5. מה עושים עכשיו (עולם המדיה של הספורט, כולל צוות הופס)?

כש-COPID-19 עבר אוקיינוסים והגיע לארה"ב, ישר לעולם הספורט, לא ידענו נפשנו מרוב אושר!

איזה כותרות מהסרטים!!!

האמינו או לא, זה הייתי אני שראשון הכניס ל-"הופס מסקרים" בווטסאפ "ה-NBA נסגרה!". מיד הגיבו, "מה?" או "לא ייאמן", ו-"מה יהיה עכשיו?".

היו לנו כמה ימי אושר של סקופים. ה-NBA נעצרה. ואז "הפיינל פור מתבטל". כל ידיעה יותר מפוצצת מהקודמת. ואז הסיפור על רודי גובר שבצחוק נשף וליטף מיקרופונים של שדרים, וניגב את פניו בגופיות שחקנים. רק יום אחד אחרי הסתבר שהוא חיובי. מיצ'ל דונובן נידבק.

ואז זה התפשט…קווין דוראנט…ועוד ועוד…

אבל זה הלך ופחת. לא המגיפה, אלא העניין באנשים שנידבקו. המגיפה רק התפשטה אבל כל הספורט ניסגר ולפתע אנשים כמוני יושבים ומנסים מה עוד לכתוב שיעניין גולשים שרובם תוצרת הסושיאל מדיה, וסיפורי עבר מעניינים את קצה ציפורניהם. אולי אפילו אותם הם לא מעניינים.

אז תוך יומיים-שלושה הפכנו ממקור לסקופים לציפורים שקשרו להן את המקור.

אני מיד הרגשתי חנוק. לא חיכיתי וכתבתי את הרגשתי ללא בושה: "אני אולי בן 82, אבל חיים ללא ספורט הם חיים שניקטע וניגדה מהם אבר חשוב ביותר".

סקוט ואן-פלט מ-ESPN לא התבייש בדפקט שלו – דומה לשלי – וכתב לכל קוראיו:

“I’m lost,” wrote Van Pelt. “For better or for worse, my life has been defined by sports. …They’ve framed my existence.”

הוא כמובן הוסיף, כמוני, שהדבר החשוב ביותר הוא בריאות האוכלוסיה, ואחרי ההבהרה הזו הוא הוסיף

As far as the lack of sports go, I don’t have a clue what it is I’m meant to do, . “And it’s a really odd, odd feeling.”

אז מה אנחנו עושים עכשיו ללא ספורט?

אני לא צריך שאיש יגלה לי שכתיבת ספורט היא לא יותר ממגרש משחקים של העיתונאות והספרות (אם כי כמה מגדולי עיתונאי וסופרי העולם באו מעולם הספורט הוא היו בעולם הספורט כשכתבו את יצירותיהם). אני יודע גם שהרבה מכם חושבים בליבם, "דוק, תכניס לראש שלך אחת ולתמיד שעם הטיווי כל כתיבת הספורט היא בזבוז של זמן, ואנחנו נכנסים הנה רק כשנגמרו כל האופציות האחרות !

במראה הכללית, במעגל הגדול של החיים ברור שאנחנו פסיק קטן. אבל איכשהו זה לא מרגיש ככה. אני חושב שאם כה רבים מכם נשארים בבית, וישנו לכם זמן חדש על ידיכם שלא היה לכם לפני-כן, אז אולי הצוות שלי כאן באתר תורם משהו – קטן ככל שיהיה – להעביר את הזמן, ואם יש לנו משהו מעניין לכתוב אז על אחת כמה וכמה אנחנו תורמים משהו – שוב, קטן ככל שיהיה – להעביר את הזמן ואת המחשבה מהמגפה לדבר שעבורו כולנו כאן – ספורט.

כיצד נעשה זאת? כיצד נמשיך?

אני עצמי לא יודע את התשובה. ישנו סיכוי שהספורט לא יתחדש עד חודש ספטמבר. כל מה שאני יודע הוא שאנשי צוות ואני נשקיע מחשבה כיצד ניתן להמשיך להריץ אתר ספורט ללא ספורט. אני לא יכול להבטיח דבר מלבד שנעשה את הטוב ביותר להישאר מעניינים ורלוונטים ככל שניתן. אם זה יספיק או לא – אינני יודע.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 134 תגובות

  1. ברגע שכל המשוגעים האלה יתכנסו לפגישה הסודית שלהם כל מה שצריך זה רק אחד שם שיש לו קורונה ונגמר הסיפור , הוירוס יחד עם כל הקריסטל מת שהם לוקחים יהרוג את כולם ופתרנו את הבעיה

        1. אני מסכים אם טראסט, אבל אותי מפחיד שהמפגרים האלה מחזיקים בנשק ככה, בהחלט אני רואה איזה מצב של רצח המוני או משהו כזה, עצוב לי שרק בגלל בצע כסף תעשיית הנשק עדיין כל כך חופשית כאן שכל רדניק פסיכופט יכול לקנות נשק. שהמצב הסניטרי והכלכלי יחמיר יכול להיווצר פה לא מעט מקרים כאלה

  2. העולם כולו נופל על הראש, בכל מקום זה בה לידי ביטוי בצורה אחרת.
    לא מפתיע לראות שבארה"ב זה מגיע עם אקדח (במקרה הטוב) ביד…
    .
    דווקא בארצנו הקטנטונת, עד כה, יוצא לי לפגוש בעיקר סולידריות. אני מקווה שהעם ימשיך בדרך שפויה, ולא ייקח דוגמה מ-"מנהיגיו".
    .
    המון בריאות, מנחם. לך, ולכל חברי קהילת הופס.

    1. גיא מה קורה אם הפולטיקה בארץ, אני שומע מהרבה מקורות ולא מבין כמר מה אמיתי ומה לא , יש שמועה שגנץ יכנס אם ביבי לרוטציה, האם היא נכונה, בכל מקרה שיטת הבחירות בישראל נכשלה בטח אם יגיעו למערכה של בחירות רביעיות תוך שנתיים

      1. השמועה היא ספין. ביבי שרוף אצל גנץ, הוא לא מאמין לו לאף מילה. לדעתי כחול לבן מכשירים את
        הקרקע להשבעת ממשלת מיעוט, העיקר להיפטר מביבי, מבחינתם אין להם מה להפסיד, הם כבר הלכו עם הרשימה הערבית, כל שנותר להם זה להזיז את
        ביבי מעמדת הכוח. בפועל זה המהלך הכי משתלם להם, במיוחד עכשיו במצב הקורונה, בחירות לא יהיו בקרוב, וככה ביבי יושב בספסלי האופוזוציה צופה איך בתי המשפט חוזרים לפעול במצב חירום, ועדת הכספים כבר לא אצל גפני, שר המשפטים כבר לא אוחנה, ברית החסינות תתפרק כי כבר לא יהיו עמדות כח להחזיק בהן, על זה מהמרים קברניטי כחול לבן.

        1. השמועה היא לא ספין ולא בטיח.
          אתם מוזמנים לגזור ולשמור את כל מה שאני אומר עכשיו:
          1. גנץ לא שונא את ביבי והוא אפילו מעריך אותו
          2. אין שום סיכוי לממשלת מיעוט אחרת הייתה כבר קמה. יש להם לפחות 7 מתנגדים מתוך כחול לבן ועוד אורלי לוי וזה רק ממה שידוע. בפועל יש לגנץ באזור ה 50 תומכים (לממליצים אין שום משמעות. המשמעות היחידה היא קבלת המנדט מהנשיא)
          3. גם אשכנזי לא שונא את ביבי והוא הגיע לפוליטיקה כדי לתפור את ממשלת האחדות
          4. לפיד הוא האובססיבי הראשי והוא סלף אחריו את בוגי. לפיד איבד את כל הבלמים והוא בדרך להתרסקות.
          5. לגנץ אין שום יכולת להנהיג מדינה וזה לא משנה כמה זמן היה רמטכל. הוא לא נמצא בתדר הנכון בכלל.
          6. גנץ יתחבר לביבי לממשלת אחדות.
          7. לפיד לא ייראה יום אחד בתוך הממשלה ואני בספק אם בכלל ימשיך להיות חבר כנסת. הוא איבד כל ערך
          8. כחול לבן היא למעשה מפלגה לשעבר. זה שעדיין מדברים עליה בהווה זה רק עניין של זמן קצר.
          9. ביבי לא יישב יום אחד בכלא.
          10. לא יהיו בחירות 4 עכשיו. תקום ממשלה לפני הבחירות ה 4 שיהיו כנראה אחרי משבר הקורונה. הימין ירסק את השמאל.

          1. סעיפים 8 9 10 נכונים. לא יודע לגבי לפיד אבל ליברמן הולך לאבד 2 מנדטים לפחות לביבי. מי שהצביע לו הם תומכי ביבי שנגד דתיים ומעדיפים חילונים ולא כאלה שחשבו שישב עם המשותפת. הוא יאכל אותה מאד חזק בבחירות 4. לא אופתע אם לא יעבור אחוז חסימה.
            גנץ עם האינספור שטויות שהוא פולט עדיף שישתוק כל יום הוא מאבד עוד קולות עם השטויות שלו.
            שיעשו כבר 2 מפלגות ויהיה בחירות ביניהם. שהערבים יכנסו לכחול לבן והדוסים לליכוד ונראה מי ינצח.
            לא מאמין שיהיה ממשלת אחדות.

          2. אני חולק עליך
            1. גנץ, לא שונא את ביבי הוא מפחד ממה שהוא מוכן לעשות למדינה. כמו כל מי שעבד צמוד עם ביבי בוודאי שלא מעריך אותו – בז לו בחלק מהדברים אך בעיקר חושש ממה שהאדם הזה מסוגל לעשות. זה כל מה שאיחד את האנשים הכה שונים שיושבים כרגע בבסיס כחול לבן – אנשים שעבדו צמוד עם נתניהו וזיהו הזדמנות אחרונה להציל את מדינת ישראל מהזוועה. שים לב שכמעט כל מי שעבד עם ביבי בעבר ברח או ממש יצא נגדו !!! אפילו מושחת כמו שרון, נהנה תמיד מעדת מעריצים ששירתו תחתיו והעריצו אותו. אין אדם אחד כזה לביבי בכל ימי שלטונו !
            2. ימים יגידו – יכול להיות שאתה צודק.
            3. ראה 1
            4. לפיד ובוגי עבדו עם ביבי באופן הכי צפוף ולכן מודעים היטב למי הבן אדם (מי שנכווה ברותחין…) בוגי ומפלגתו אפילו יותר ימנים מביבי הוא פשוט מזעזע אותם בשחיתות שלו וחוסר המעצורים המאפיין אותו בשנים האחרונות.
            5. אומרים זאת על כל מנהיג בטרם מונה. למעשה האחרון שמונה ישירות לרוה"מ, לפני ששירת בכל תפקיד מיניסטריאלי היה נתניהו.
            6. ראה 2
            7. אני בספק – ראה 2
            8. אני בספק- ראה 2
            9. אני ממש מקווה שהוא יראה המון המון המון שנים בכלא – ממש כמו אל קפונה – הוא נפל על אידיוטיזם ורשלנות – אבל רק לאחר סיום תקופתו אנשים יראו כמה נזק הוא עשה…
            10. זה מה שאומרים כל הזמן – יש הבדל גדול בין הרגע שמכריזים על בחירות ובין יום הבחירות עצמו…עוד שלושה חודשים חצי שנה ביבי כבר לא יראה אותו הדבר – יצא החוצה הניהול השערורייתי (היסטרי ושליפות) של המשבר הזה וכמובן יתחילו השאלות מדוע ייבש את מערכת הבריאות לאורך כל כך הרבה זמן…

            רק בריאות

      2. עובדים על אנשים יהיו בחירות 4. בוגי ולפיד איימו על גנץ שאם נכנס עם ביבי הם פורשים.
        אתה יודע בדיוק את מה מעניינים להם האזרחים. כמו ש"המנהיגים" מעניינים אותי.

      1. כמה שאתה עיוור ומוטה, אצלכם המדפים ריקים, שודדים אספקה וצריך משטרה בסופרים. ואצלנו, מדינת האח הגדול ודיקטטורה לטענתך, הכל מתנהל כרגיל ומטומטמים כמוך יכולים לפרסם בעיתונים שזאת מדינת משטרה. למזלנו עהתחפפת מפה ואנשים כמוך לא נופלים עלינו כעול. בהצלחה במדינה הנאורה שלך חחחח

      2. חחח עוד הזיות של השמאל…
        הדמוקרטיה פה מצויינת. ואין שום אח גדול. אם צריך שבכ ומוסד למנוע הפצת מגיפה אז זה מה שצריך.
        כל הבכיינים יכולים להמשיך לבכות על "פרטיות"…

      3. איזה שטויות.
        בכל העולם המערבי התחילו או מתחילים להתנהל כמו ישראל.
        איזה זכויות בדיוק מונעים מהאזרח??? מגינים עליו בשעת חירום לאומית.

  3. מל. אנחנו באוטבק 5 דקות מאנרכיה. המדפים בסופרים במלבורן רייקים וחברה מהעיר מנסים לבוא לכפר שלנו לרוקן אותנו. אתמול היו מכות (עם היו רובים גם היו יריות). אין משטרה. מציבים אותם בתוך הסופרים בשביל שאנשים לא יגנבו אחד מהשני. אפילו מהעגלות. אני ראיתי בעיניים איך משחדים עובדת בסופר שתוציא מהמחסן נייר טואלט. ואני לא גר במדינה שאיי פעם הראתה סימן של שחיטות.
    אני עם עיניים פקוחות לרווחה כי כזה דבר לא ראיתי אף פעם בחיים.
    לא ב 84 שהמשק קרס. לא ב 92 שראיתי טיל עירקי נופל לי על הראש ולא ב 99 שתל אביב התפוצצה.
    זה ארוע היסטורי.

    1. זה טמטום ופאניקה של אנשים אני לא מבין למה הם צריכים 10 חבילות של נייר טואלט בבית,וזה קורה בכל מקום בעולם , זה חוסר התחשבות, אני גם חושב שצריך לסגור את שהם חממה להתפשטות נגיף הקורונה מאותאנשים בתור לא שומרים מרחקים (וזה לא משנה אם התור בתות הסופר או מחוצו שמתאספים כולם).

  4. אגב תרגיל חשבוני במסד נתונים.

    איך תבודדו את נגיף הקורונה בתוך 15 יום. ותאפשרו לאוכלוסיה הבריאה לחזור לחיים נורמלים?

    1. אי אפשר בטח שהוא התפרץ בכל 50 המדינות קליפורניה הטילה עכשיו סגר אבל זה כמו לשים פלסטר על רגל שבורה, התשובה היא חיסון עכשיו מנסים דרך כלורקינה (שמטפלים בעזרת זה בפגיעות מלריה), ויש גם את האדם שהיא במצב קשה ביוון שניצל דרך חיסון אבל יקח זמן עד להפצה המונית

      1. יש כבר תרופות וחיסונים על המדף – הואיל וזהו נגיף ממשפחת הקורונה אותו אנו מכירים כבר 15 שנה. לכן יש איזה 20 פיתוחים ברחבי העולם, באשר להתאמה לוירוס הספציפי הזה והתחלת הניסויים בבני אדם

    2. ראיתי תרגיל מחשבתי כזה שהציע אדם שהוא מתמטיקאי ושחמטאי. צריך לבודד חצי מהאוכלוסיה למשך שבועיים, וכשאלה מסתיימים מבודד את החצי השני. צריך רק יום חפיפה אחד בין שני תקופות הבידודים שבו כל האוכלוסיה מבודדת. ככה המשק יכול לעבוד בחצי תפוקה למשך חודש ואז לחזור לתפקוד מלא.

      באופן תיאורטי זה אמור לעבוד, הבעייה שהפרקטיקה יותר מורכבת – איך מונעים מאנשים להפר את הבידוד, מה עושים במקרה של מי שמפתח תסמינים אבל לא מדווח וכדומה

  5. התגובה העולמית בכלל והישראלית בפרט מזכירה תגובה יתר של מערכת החיסון שבה התגובה האגרסיבית מובילה לנזק רב של תאים בריאים ולנזק לחולה עצמו עד סיכון חיים

      1. קודם כל להרגע ואחרי זה בטוח שלא להפעיל אמצעים מיוחדים נגד טרוריסטים, השתגעו לגמרי עוד ידברו על זה הרבה אחרי שהכל יגמר.
        הייתי מבודד בעיקר את האוכלוסיות בסיכון כמו מבוגרים ואנשים עם מחלות רקע ולא הרבה יותר מזה. סוגר בתי ספר ואונברסיטאות וכמובן אירועים המוניים כמו איצטדיונים ובתי קולנוע אבל בטח שלא מפרק ככה את שוק העבודה בהיסטריה. כמה נזק יהיה בסופו של דבר מהקורונה עצמו וכמה נזק מהתגובה המוגזמת? כמה מובטלים יהיו? אני מזכיר בארץ עד עכשיו 0 מתים!!! כלומר 0 אחוז תמותה. הרבה פחות משפעת רגילה כרגע, זה לא אומר שהמספרים האלה לא ישתנו ועדיין לא רואה אותם עוברים את השפעת הרגילה גם בעולם לדעתי זה יתייצב בערך על אחוזים של שפעת רגילה אולי טיפה יותר. הבעיה שמציגים לאנשים בצורה דמגוגית את התרחיש של איטליה כאילו זה תרחיש שיכול להתממש בכל מקום. באיטליה יש אוכלוסיה גדולה של אנשים מבוגרים וגם אוכלוסיה גדולה של מעשנים וזה מתכון לאסון. בנוסף הם גם הגיבו ממש מאוחר.
        מה שבעיקר קורה הוא שהאנשים שגרמו למחדל ולהזנחה של מערכת הבריאות במשך שנים לא רוצים להיתפס עם התחתונים למטה במשמרת שלהם אז מה יותר פשוט מלהעביר את האחריות אלייך ולסגור אותך בבית? ככה אפשר יהיה למנוע מהבלוף להתגלות.

        1. יש לך 0 אחוז תמותה בגלל ההסגר הכולל, שמונע עומס על בתי החולים , כל אירופה הולכת לסבול ממשבר חריף , אם זו הייתה שפעת רגילה לא היו סוגרים את השווקים תאמין לי המכה הכלכלית תשאיר כלכלה של מדינות על הרצפה לכמה שנים טובות , (זאת אחת הסיבות שטראמפ לא הגיב בהתחלה), מומחים מדברים על ממדי הרג עצומים ללא הסגר, זוהי מחלה הרבה יותר מדבקת ומסוכנת משפעת , ויש סיבה למה מדינות כמו אנגליה שינו את צעדיהם .
          .
          לגבי מערכת הבריאות שום מערכת בריאות בעולם לא יכולה להתמודד עם משבר הומניטרי , צפון איטליה יש להם את אחת ממערכות הבריאות הטובות בעולם קורסת בגלל העומס על בתי החולים .

          1. ברוך אתה קורא מה שכתבתי או שאתה ישר עונה? תחזור לקרוא מה רשמתי על איטליה. 99 אחוז מהמתים באיטליה בעלי 2 או 3 מחלות רקע והרוב מבוגרים. איטליה נמצאת בילודה שלילית כבר מעל שלושה עשורים בניגוד גמור לישראל.
            זה שלא מתים לא קשור לסגר, אולי התכוונת שיש מעט נדבקים. הרי הסגר הוא רק מהימים האחרונים והיו לך כבר מעל מאה חולים לפני יותר משבוע. אם אחוז התמותה כרגע הוא 4 אחוז(וכמובן שזה אחוז משקר ולא מדוייק) אז בארץ היו אמורים להיות 24 מתים. בקיצור אתה ממשיך לאכול מה שמאכילים אותך. אני כל הזמן שומע על מערכת הבריאות האיטלקית ושואל את עצמי אולי אלא חדשות של אתמול שאנשים עדיין מספרים לעצמם? איטליה נמצאת במשבר פוליטי וכלכלי כבר עשור, לפחות, חותכת באופן עיקבי בתקציבי מערכת הבריאות שלה אז אולי הם לא ממש הגיעו מוכנים לעניין הזה ואלה התוצאות? פעם גפ על ישראל אמרו שיש לה את אחת ממערכות הבריאות הטובות אבל כבר יותר מעשור שמפרקים ומזניחים אותה אז כנראה שמי ששם את האזרחים בהסגר כזה חריף יודע מה הוא מפחד שיגלו.

            1. הסגר והפחתת הידבקות כן מונעים תמותה, כי מערכת הבריאות מצליחה לטפל במקרים הקשים. אם יהיו הרבה מקרים כאלה, היא תקרוס.

          2. ברוך קבל עידכון 450 אלף דורשי עבודה, אבל תהיה רגוע שמעתי ש Glal הולך לטפל בכולם.
            בכלל שמעתי שמניין תאונות הדרכים בארץ ירד לאפס מאז הסגר וגם שאין פקקים, שסופסוף הרכבת עומדת בעומס וזיהום האויר ירד אז לאור התוצאות המדהימות אני ממליץ על סגר תמידי.

            1. כולנו מכירים את המספרים, ברוך השם כולנו מסוגלים לקרוא ווי נט, עם כל זאת הבט וראה מה קורה בכל אירופה, הבט וראה מה קורה בכל העולם, כולם הולכים בדרך שישראל הולכת בה. רק שמי שחולה במרמרת כרונית לא מסוגל לראות כלום בעיניים חוץ מטינופת. אתה בור ומפיץ בורות בעטיפה חכמולוגית.

            2. ברוך בהחלט אשם שיצאת ככה אם היית מתעסק איתו פחות היה לך יותר זמן לדברים אחרים קצת יותר חשובים.

        2. רוצה דמגוגיה? מקרה מוות אחד על כל 10 מחלימים כלל עולמי. 3מתים על 4 מחלימים בערך באיטליה. אתה מדבר על שפעת רגילה? יש לך מושג בכלל על מה אתה מדבר? לך תעשה שיעורי בית ותחזור.

          1. שמעת טוב אני מדבר על שפעת רגילה אבל הוספת הרבה לדיון חבל שאתה לא מגיב יותר. מאז שהפסיקו את הלמידה מרחוק אני מתקשה לעשות שיעורי בית אולי תעזור לי?

            1. כנראה שהשיעור הראשון על אחוזים גדול עליך. מת אחד על כל 10 מחלימים לא מתקרב אפילו לשפעת רגילה, בטח לא יכולת השרידות של הנגיף ויכולת ההדבקה. את בור ומפיץ בורות אבל בשביל זה יש ממשלה ששמה אותך בסגר לטובתך.

            2. האחוז נלקח מסך הנדבקים ולא מסך המחלימים בור מפיץ בורות. שם מחשבים את אחוז התמותה.
              Case fatality rate, also called case fatality ratio, in epidemiology, the proportion of people who die from a specified disease among all individuals diagnosed with the disease over a certain period of time
              והכל כמובן בהינתן שיש לך את כל הנתונים ושהם מהימנים. דבר נוסף במדינות שונות אחוז התמותה שונה כי הוא תלוי במערכת הרפואית ועוד משתנים שמתאימים ספציפית לאוכלוסיה בכל מדינה. נניח עכשיו בארץ אחוז התמותה הוא נמוך משמעותית משפעת רגילה. תעזור לי עם החישוב כמה זה 1 חלקי 705?
              תמיד הצחיקו אותי אנשים פגאנים כמוך שקוראים לאחרים בורים. אתה בקושי מסוגל לקרוא אז אתה רוצה ללמד אותי חשבון 🤣🤣🤣🤣🤣 אני ממליץ לך להשקיע פחות זמן בלדבר עם יצורים מעולם הפנטזיה ולהשקיע יותר זמן בללמוד ליב"ה.

  6. מנחם הפחדת אותי עם סיפורי המליציות , התחלתי לתכנן מערך הגנה לבית. מקווה שבאורגון ישארו נחמדים גם אם המצב יחמיר.
    היום ב 8:10 בערב אחרי אימון קריעה על הטריינר בדרך למקלחת אשתי אומרת לי הגיע נייר טואלט לקוסטקו!!! – טוס לשם. הגעתי 5 דקות לפני שסגרו את הסניף, עדיין נשאר משטח וחצי של נייר. כל מי שעבר שם התרגש כאילו מצא אוצר , אנשים הצטלמו עם החבילות…. העולם משתגע.
    תשמור על עצמך ועל גייל מנחם.

    1. זה בגלל חזירות של אנשים לא יודע מה צריך יותר מחבילה אחת למשפחה ממוצעת כמה גלילי נייר משתמשים ביום? אנשים קונים 10-15 חבילות ומשאירים את האחרים להירקב. באורגון אין לך מה לדאוג המסטולים ששם גם אם נשקים לא מסוגלים לפגוע בשום דבר.

        1. ידוע לי אבל מצחיק אותי שצריך להוציא חוקים כאלה מפגרים, אף אחד לא חושב על האחר, לא מעט זוגות עדיין באים לסופר יחדיו ועושים כביכול קנייה נפרדת של נייר, ואף אחד לא חשב על להתקין בידה בבית?

    2. תודה ראובן. אבל זכור שמטרת המיליציות היא לשמור על החופש שלנו מפני איזה מנהיג מטורף, ולשמור על סדר במדינה שניכנסה לבלגן מטורף. זה לפחות במגילת החרות שלהם

  7. אני יודע שתצחקו ממני, אבל לא אכפת לי.
    לדעתי הקורונה זה חצי בלוף.
    אין לי הסבר מי מבלף ובשביל מה – לזה עוד לא הגעתי.
    מה הכוונה?
    איזו מן מגיפה זו? אחוז הנדבקים בעולם הוא פחות מפרומיל, אחוז המתים עוד מתחת לזה.
    וכאן הדבר העיקרי – מי באמת מת מקורונה?
    באיטליה בשנת 2017 מתו 25,000 משפעת רגילה. בכלל האיטלקים מועדים מאוד לשפעת, השנה – עם הקורונה – מתו שם פחות משנים קודמות.
    אחוזי המתים שם מקורונה לא ברורים – בגרמניה יש מספר דומה של נדבקים עם עשרות מתים בלבד. הכיצד?
    א. הגרמנים מטפלים טוב יותר
    ב. הגרמנים "סופרים" אחרת.
    אני הולך על ב'.
    בכלל – יש כאן קצת גזענות. 3000 מתים סינים לא הזיזו לאף אחד, אבל כשזה באיטליה – מיד סוגרים את העולם.
    .
    ועכשיו לעיקר: מפחידים אותנו בכל דרך אפשרית. מנכ"ל משרד הבריאות טען ש"אלפים ימותו". בשנת 2009, אותו משרד בריאות פרסם בהודעה רשמית ש-14,000 ימותו משפעת החזירים. הכל בעיתונות! תבדקו, אני לא מדבר סתם.
    אלא מה? הישראלים לא צייתנים, זה הטבע שלנו – אז כולם מתקהלים ומסתובבים והחרדים והערבים גם עושים חתונות.
    עלולה להיות פאדיחה – יגלו שהכל בלוף! – אז מה עושים? מקשיחים עמדות, מגבילים עוד ועוד, כדי שיהיה כסת"ח, כדי שנוכל לומר "זה בזכות הצעדים" כדי שיהיה הסבר למה לא מתים.
    המאושפזים במצב קשה רובם מבוגרים עם מחלות רקע – אני לא מזלזל בזה!!! – הם בסיכון גבוה וצריך להגן עליהם. אני למשל נמנע מלבקר את הורי המבוגרים. אבל הנהג למשל כבר במצב קל, ומספר המחלימים עולה על מספר המתים – גם באיטליה.
    .
    אז מה לעזאזל קורה כאן? איך סוגרים עולם בצורה חסרת תקדים שכזו?
    אינני יודע מי המרוויחים הגדולים כאן. לדעתי – לא רע למנהיגים שהעם חוטף כמה מכות, זה תמיד טוב להם – אבל הבורסות וקופות המדינות בסכנה – אז לא בטוח שזה טוב להם.
    מה לגבי איכות הסביבה? גם זה מעניין – יש כאן "ניקוי" מדהים של השמיים. אבל הקריסה בענף התעופה והתיירות בטח לא רצויה לאף אחד.
    ואולי זה בכלל פפ וסיטי שרוצים למנוע מליברפול את התואר?
    אני באמת לא יודע. לא בטוח שיש כאן קונספירציה – נראה לי היסחפות מטורפת של מנהיגי העולם.
    .
    ובמקומותינו – ביבי מנצל את המשבר כדי לנפץ את הדמוקרטיה, וגנץ מנצל זאת כדי לא להיות אמיץ. כמו שצ'ארלס בארקלי לא העז לנצח את מייקל ב-93.
    יאללה, עשיתי מספיק פאדיחות בפוסט אחד.
    בדוראנט (שיהיה בריא) ננוחם.

    1. אני אנסה להגיב בצורה שקולה ולא סרקסטית בניגוד להרגלי…
      אף אחד לא חושב שהקורונה מסכנת את האנושות ואפילו הגורמים המוסמכים אמרו שהם לא חוששים מהדבקה. זו לא הבעיה כי באמת הנגיף לא מאד קטלני. הבעיה היא קצב ההדבקה. מה שמנסים לעצור עכשיו הוא את הגידול המהיר בקצב ההדבקה. למה בעצם? למה כמו שאתה ואחרים אומרים לא כדאי לתת לכולם להידבק ואז מקסימום ימותו הרבה זקנים וחולים. נזק משני…
      בתכלס הדבקה המונית היא דרך מצוינת לאנושות כגוף להתמודד עם וירוס כזה כי ככה מתפתח חיסון באוכלוסיה מכיוון שלרוב מי שנדבק מחוסן לפחות לטווח קצר. הבעיה כאן היא מה קורה כשיש המוני חולים – אז מערכות הבריאות קורסות. זה מה שאנחנו מנסים למנוע. קריסה של מערכות הבריאות מביאה לעלייה בתמותה כי אי אפשר גם להעניק טיפול ראוי לכל מי שחולה. זו מטרת ההגבלות שמוטלות עכשיו בכל העולם. להוריד את קצב ההדבקה למשהו שניתן להכיל.
      אתה יכול להסתכל על המספרים הנמוכים כרגע ולזלזל אבל הדינמיקה של תהליכים כאל הוא לגדול באופן חד (שבינתיים מתנהג בדיוק לפי המודלים שחזו) ואז אתה מתעורר אחרי שבועיים עם מספרים עצומים של חולים ומתים בהתאם. בקיצור מכיוון שהבעייתיות העיקרית בנגיף הנוכחי היא ההפרש בין זמן ההדבקה הופעת התסמינים את התוצאות של מה שהתחילו לעשות בשבוע האחרון נראה רק בעוד שבוע – עשרה ימים. בינתיים אני מרשה לך לפתח תיאוריות קונספירציה (שיט לא הצלחתי להתאפק עד הסוף).

      1. + 100 על התגובה השקולה – אני מסכים עם כל מילה!
        בנוסף – אין לי תאוריית קונספירציה טובה (כבר אמרתי זאת).
        מה כן?
        יש כאן פאניקה, היסטריה וסוג של תחרות סמוייה בין מנהיגי העולם – מי יצליח יותר טוב להתגונן בפני הקורונה.
        אני מאוד מסכים עם "צל" כאן מעלי – זה מזכיר מחלה אוטואימונית : תאי החיסון תוקפים את הגוף עצמו במקום את הפולש.
        ג'ונסון הבריטי ניסה להיות אמיץ ולנהוג אחרת – אבל מיד קיפלו אותו.
        אני חושב שאיטליה בילבלה את כולם. יש מאמרים מדעיים שמצביעים על האוכלוסייה האיטלקית – המבוגרת בעולם למעט יפן – כאחת אשר נתונה יותר מהשאר לשפעות קטלניות למיניהן. קצת מספרים:
        "מכון הבריאות הלאומי של איטליה דיווח אחר הצהריים שהגיל הממוצע של קורבנות הקורונה במדינה הוא 79.5 וכי 70% מהמתים הם גברים. לפי הדו"ח של המכון 99% מקורבנות הקורונה באיטליה סבלו ממחלות רקע. נכון לאתמול בין 2,503 מתים היו 17 איש בני 50 ומטה"
        או
        "הידעתם – איטליה חוטפת כל שנה מהשפעת יותר מכל מדינה אחרת. בחורף 2016-2017 מתו שם 25,000 איש (7 מליון חולים).
        החורף הזה 19-20 נכון לרגע זה הרבה פחות קטלני (כולל הקורונה)."
        אלה הודעות שקיבלתי בנוסף על מאמר מדעי מבטאון נחשב שמראה את מצב השפעות באיטליה בשנים האחרונות – שלצערי המערכת כאן לא נותנת לי לצרף את ההפנייה אליו.
        .
        כולם פוחדים להיות איטליה או ספרד אבל לא בדיוק ברורים המספרים שמגיעים משם – מי בדיוק מת מקורונה ומי מת משפעת חורף שיש שם בכל שנה? כנ"ל לגבי המתים בארה"ב או בספרד.
        הקריסה שתיארת של מערכת הבריאות היא אכן מפחידה – אבל למעט עדויות נרפות ולא מצולמות מבודדים באיטליה – אין לנו באמת עדות מוצקה לתרחיש הזה שם. אין סרטים קורעי לב של משפחות שיקיריהם לא קיבלו הנשמה, אין תיעוד של עימותים, אין סרטים של אלפי גופות. לא יודע – התקשורת מפחידה מאוד, אבל קשה לקבל את הדברים כלשונם. מבטיחים לנו "אלפי מתים", פרסמו שיש צוי 8 ליחידה לזיהוי גופות, מראים לנו הסבות של חניונים לחדרי-מיון… קשה לי לקנות את כל זה.

        1. אם אתה מסכים איתי אז למה פאניקה? כל המטרה היא להאט קצב הדבקה. אין אחד שחושב שלא נצא מזה. איפה הפאניקה בדיוק?
          כשהגורמים המוסמכים מדברים על אלפי מקרי מוות זה לא סתם השאלה לאורך כמה זמן נוכל לפזר אותם. זו תחזית די מדוייקת שאתה רואה שהתממשה במקומות אחרים. להגיד שאתה לא יודע עם מה שקורה באיטליה לא נובע משפעת עונתית זה מצחיק. אתה לא מקבל 3000 מתים בשבוע בקצב שרק עולה.
          כל אחד פה יכול לעשות את החישוב לבד ולהניח גם אחוז תמותה של 1% או פחות תראה בדיוק למה המספרים מגיעים.

          1. בוודאי שאתה מקבל 3000 מתים בשבוע בחורף קשה – זה מה שהיה שם בחורף 2017, ולא מדובר בשבוע אלא בחודש.
            לגבי התחזית בארץ – לא נראה לי שאלפים בארץ ימותו מקורונה.
            תחזור לאיומי "אלפי-מתים" ב-2009 עם שפעת החזירים. בפועל לא מת אף אחד! האיומים יצאו ממשרד הבריאות.
            .
            בסין המגיפה נעצרה – יש שם 3000 מתים מתוך מליארד ומאתיים מיליון תושבים. בהודו לא שומעים על כלום, בקוריאה זה נבלם די מהר, ביפן לא ברור כמה מתים ונדבקים, הישראלים מספינת הקורונה חזרו במטוס סגור בלי מסיכות – והחלימו. הנהג הפלסיני כבר במצב קל. החולים כעת במצב קשה – חלקם בגיל 80 ו-89, עם מחלות רקע.
            מספר הנדבקים שכל הזמן עולה תלוי בקשר ישיר במספר הבדיקות. אחוז המתים תלוי בכך גם הוא – בקוריאה בדקו הרבה מאוד אנשים ולכן אחוז המתים שם עמד על 0.3, עדיין גבוה ביחס לשפעת אבל לא 7% של איטליה.
            .
            עכשיו נכנסת שאלה מוסרית ואני מודה שעליה אין לי תשובה: האם נכון לשתק את הכלכלה והחברה כדי למנוע התפרצות, או שנכון יותר "להקריב" מאות ואלפים לטובת הכלל. זאת שאלה קשה מאוד. תחשוב רגע על המפוטרים, חלקם לא יחזרו לעבודה כי החברות מנצלות את המצב "להבראה". תחשוב על קופות המדינות שיצטרכו לפצות את המובטלים והנפגעים. תחשוב על הספורטאים, האמנים, רשתות הטלוויזיה המקומיות, הסוחרים, ענף התיירות, התעופה, הבילוי והפנאי – תחשוב על הבורסה! אני אישית מכיר אנשים שאיבדו עשרות אלפי שקלים, אפילו מאות. מנייה שירדה בחמישים אחוז, צריכה לעלות במאה אחוז כדי לחזור לאן שהייתה, זה יכול לקחת לה חמש שנים.
            .
            רוסיה לא בהסגר, בתאילנד יש עשרות, גג מאות של נדבקים במדינה של עשרות מיליונים, גם הודו לא בהסגר, המצב בדרום אמריקה לא ברור והקיץ בפתח. אולי זאת כן פאניקה, רק עוד חודש נדע.

            1. שוב אתה חוזר על דברים לא רלבנטים. כשהייתה התפרצות של 3000 מתים בשבוע באיטליה זו הייתה מגיפה שהכריחה צעדים. אתה מתעלם שוב ושוב מהמשמעות של המספרים. מה שאתה רואה עכשיו הוא לא מה שתראה בעוד שבוע. בסין ננקטו צעדים סופר מחמירים שדאג לעצירת המגיפה. בקוריאה גם ננקטו צעדים שמטרת ותוצאתם הייתה האטת קצב ההידבקות ובהרבה מקומות אחרים יכול להיות שתראה את העלייה בהמשך. את העלייה במספר המתים אתה רואה לא רק באיטליה הם פשוט מתקדמים יותר על ציר הזמן. אתה מדבר דברים לא מבוססים. הודו נקטה מאד מוקדם בצעדים למניעת כניסת חולים לגבולותיה. להגיד שהם יצליחו לעצור חדירה של הוירוס? קשה להאמין שלאורך זמן.
              רק שתבין שמה שאתה מציע הוא כזה: לא לנקוט בצעדים ולתת לתחלואה לעלות. כדי לא להביא לקריסת המערכת הרפואית אסור לאפשר לחולי קורונה לקבל טיפול רפואי בבתי החולים. כמו שציינת זו שאלה מוסרית. אני מאמין שמה שעושים עכשיו הוא הפיתרון הנכון.

            2. חבריקו – כנס מהר ל-YNET הכתבה הראשית מתארת את מה שהצעתי – קטונתי (במזרח אסיה לא עצרו כלום, בטח שלא נכנסו לפאניקה).

          2. דה-שוט, בוריס ג'ונסון 'התקפל' לא כי קיפלו אותו אלא בגלל שהראו לו מחקר שנעשה באימפיריאל קולג' שניבא מאות אלפי מתים כתוצאה מהתכנית שלו.
            מה שכן מעניין (ואני לחלוטין לא מסכים עם דה-שוט, אבל זה מעניין) זה הערכת הסיכונים. מחד קריסת מערכות הרפואי והמון מתים. מאידך קריסת הכלכלה שגם היא תביא, בין היתר, להמון מתים (כי מערכות הרפואה מקבלות מימון מהכלכלה, וגם כי אנשים עניים נוטים להיות יותר חולים – גם את זה חקרו). השאלה היא באיזה רעל אנחנו בוחרים.

            1. תמיד ברעל שמבטיח שרידות גבוה יותר בעתיד וחיים טובים יותר לנשארים.

    2. קח קונספירציה הסינים עשו לו מוטציה במעבדה הדליפו ועשו שורטים על השוק או יקנו דברים בזול. סיבות יש מיליון.
      הקונספירציות זה גם משהו שייתכן בהחלט. אין לי ספק שממשלות מחזיקות וירוסים הרבה יותר קטלניים לחיסולים שקטים וכו…
      הפחד הוא מהסתערות על בתי חולים והפצת הנגיף. זה לא שפעת גם אני חשבתי ככה בהתחלה. בשבילי ובשבילך ובשביל סוסים כמו גו!ר זה שפעת בסביל מבוגרים זה מוות בשיעור גבוה ואם זה יעבור בטירוף אז כל מבוגר יצטרך מכשיר הנשמה ויסתערו על בתי החולים.

      1. צודק – אז יכלו כבר לפני שבועיים לבודד את המבוגרים, רובם נייחים ויודעים היכן הם, חייבים לשתק את עולם?
        בלי קשר – החבר שלך מבלפור נותן כאן רצף פעולות אנטי-דמוקרטיות בחסות הקורונה – שלא היו מביישות פאשיסטים ודיקטטורים בתחילת דרכם. סגירת פרלמנט, התעלמות מהכרעת הרוב, צווי חירום, סגר, מעקב אלקטרוני אחרי אזרחים, פיזור הפגנות. פששש… סחטיין עליו.

        1. הכל במסגרת החוק…
          כמו שכחול לבן ניסו לערבב אז הוא מערבב יותר😎. לא בושה להפסיד לסלבדור.

          אגב בירוקרטיה וועדות זה הדבר האחרון שנחוץ עכשיו תנו לרהמ להוביל. אין פה זמן לפלפולים משפטיים ושטויות של השמאל ובלבלת.
          כל הפרטים של כולם נמצאים כבר אצל גוגל. הפלאפונים ממזמן מכשירי ריגול ופתאום אנשים דואגים מהשבכ lol.

          1. לתחושתי, יש מצב שאתה שולט יותר בדיני מסים מאשר בחוקי היסוד –
            את ההכרעה מדוע מה שעושה יושב ראש הכנסת שלא נבחר על ידי אף אחד זה מהלך לא חוקי, יקבל בית המשפט העליון (במסגרת שבתו כבית העליון הגבוה לצדק).
            להבדיל, חוק אותו יעבירו 61 חברי כנסת, הוא חוקי לגמרי. גם אם משמעותו תהיה שביבי לא יוכל להרכיב את הממשלה הבאה עם כתב אישום.
            .
            בכל הנוגע לגבי ניהול משבר הקורונה בארץ –
            משרד הבריאות כושל, בדיוק כמו שמשרד הביטחון וצה"ל כשלו, אי אז במלחמת לבנון השנייה.
            .
            העובדה היא שרק לפני יומיים התחילו להרחיב את כמות הבדיקות לגילוי קורונה.
            העובדה היא שמשרד הבריאות לא צייד כראוי את בתי החולים במיגון.
            אם היו כבר ברגע בו התחילו להגביל את הטיסות מהמזרח, היו מפנים את המשאבים הנדרשים בשביל להכשיר את המעבדות לצורך בדיקות, המצב כיום היה שונה לגמרי.
            רק מה, קל יותר להפיל את האחריות על האזרחים, לדרוש "משמעת חברתית", ולנסות להסתיר את כשלי משרד הבריאות ברמת מקבלי ההחלטות מאחורי הססמה "לא צריך בדיקות…"
            (את ביבי, בדקו. גם את הבן שלו. ואת אשתו. אבל העיקר שלא צריך עוד בדיקות…)

            1. תחושתך טועה.למרוח ולמשוך זה חוקי לגמרי😎.
              כולם פועלים במסגרת החוקים הקיימים.

            2. כאמור, נראה מה לבג"ץ יש לומר בנושא.

      2. בדייאמונד פרינסס היו 3711 נוסעים, הגיל הממוצע היה 58
        מתו 7
        אחוז מכלל הנוסעים 0.18
        אז גם למבוגרים זה לא נורא
        (מספר הנדבקים הוא קשקוש ולא רלוונטי בעליל, כי באוניה כולם היו עם כולם בצפיפות ובמעגלים חוזרים במשך ימים ארוכים, אז מי שלא נדבק כנראה חסין או משהו, בדיוק כמו שהשפעת לא מדביקה את כלל האוכלוסייה הלא מחוסנת למשל)

  8. היי מנחם, ספר מכבים (או מקבים) אלה שני ספרים חיצוניים (שלא נכללו בתנ״ך) שמספרים את סיפור מרד חשמונאים. מצאתי שתי גירסאות לפסוק שמוזכר (גם העברית היא בתרגום כי המקור העברי לא שרד): ״ויאמר יהודה נקל כי יסגרו רבים בידי מעטים ואין מעצור לפני שמים להושיע ברבים או במעטים כי לא ברוב חיל נצחון המלחמה ומן השמים הגבורה״ וגם ״ויען יהודה ויאמר: היד ה' תקצר לתת רבים ביד מעטים, ואם יש מעצור לו להושיע ברב או במעט. הן לה' התשועה, ורוב חיל לא ימלט״.

    ולגבי הספורט, אני פחות חזק בהופס, אבל זה שסגרו לי את הבייסבול עולה לי בבריאות יותר מכל קורונה. במיוחד עכשיו שהיינו אמורים להיות בשיא הספרינג טריינינג בואכה פתיחת הליגה. דיכאון. בלית ברירה אני אשכרה רואה משחקי עבר, והנה רשימה יפה למי שככה מחפש איך להעביר את הלילות העגומים: https://www.mlb.com/news/classic-mlb-games-to-watch-online

  9. כל עוד יש מעורבים
    אני בפנים
    אמריקה זו תרבות אחרת שלך בתור ישראלי בשורשייך קשה להבין. צחוקים.
    אולי זה זמן טוב לטפטף שוב את הסדרה האלמותית – סיפורים מהתיבה
    🙂

  10. מה שבטוח שהנגיף הזה מהונדס.
    כל סיפור שתשמעו על עטלף או שטות אחרת תזרקו לפח.
    השאלה היחידה האם סין שחררה את הנגיף בכוונה או בטעות. זאת השאלה היחידה שהיא פתוחה.
    יש סיבות לכאן ולכאן.

      1. לא אני. אבל אני חי איתה (:
        בוא נגיד שאני יודע על הנושא הזה הרבה הרבה יותר מהאדם הממוצע.
        אתה יכול להיות ציני עד מחר כהרגלך ולצאת קטן.

            1. זכותי להיות בטוח.
              אם לא נאה לך הסגנון אל תגיב.
              למה מי שחושב שזה מעטלף לא כתב את זה בביטחון? כתב. אבל לא ידע.
              סבבה שיש לך את מי לשאול. אני במקרה הזה לא הייתי צריך לשאול כי זה משהו שנאמר לי כשזה התפרץ בסין ולא ממקור אחד. ובמקרה המקורות האלה הכי חזקים בארץ בתחומם. אתה תראה שנגיף הזה יתעתע ויעשה בית ספר לכולם בהמשך הזמן. אנחנו לא סיימנו את הסיפור איתו.

            2. אף אחד לא בטוח שזה מעטלף. זה כמובן פרשנות של התקשורת.

            3. ושאני אבין, אתה טוען שזאת שאתה גר איתה חשופה למידע בטחוני מסווג והיא בוחרת לשתף אותו איתך ואתה בוחר לשתף אותו איתנו? וואלה אני חושב שזה יותר מדאיג.

          1. בטוח שיש לי בנושא הזה מושג יותר גדול ממך.
            אבל זה שורף לך מבפנים שמישהו יודע יותר ממך נכון? אז אתה הולך למנגנון המוכר שלך של ציניות והקטנה.
            לא הבנתי אתה יודע יותר מהמכון הביולוגי למחקר בישראל?
            אתם גם לא חייב להגיב או לקרוא כל מה שאני כותב אבל אני עושה את זה לשירות לאתר.
            המקור של הנגיף הוא אכן מבעלי חיים אבל הינדסו ללוחמה ביולוגית.
            הסינים אוכלים עטלפים ונחשים בתנאים מזעזעים כבר מאות שנים. פתאום יש מגפה כלל עולמית שלא ניתן לעצור אותה וטובי המומחים בעולם לא מצאו לה תרופה ומגלים עליה פרטים חדשים וגם יגלו עליה בהמשך, זה לא סוף הסיפור.
            הנזק לגוף האדם יותר גדול ממה שנדמה לנו.

            1. אם זה נשק ביולוגי – אז הוא די מצ'וקמק.
              בלי קשר – לחובבי הקריאה ובעלי הזמן ביניכם ממליץ על "העמדה" של סטפן קינג. קריאה מעולה לימים אלה

            2. גם לי יש ידע בתחום וגם לי יש מי לשאול. הנה לך יש הזדמנות לשטוח כאן את ההסבר למה זה "בטוח" מהונדס.. רמז מה שכתבת למעלה הוא לא הסבר. כי וירוסים כאלה נולדים כל הזמן.
              והדבר היחידי ששורף לי הוא הצורך שלך להגיד שאתה יודע בביטחון כל דבר. אתה יודע למה? כי אני יודע כמה קשה למי שבאמת מתעסק בדברים כאלה ואחרים להיות באמת בטוח.

            3. לא.
              נשק ביולוגי טוב זה נשק שאתה לא יודע שנשלח עליך בכוונה.
              קודם כל העולם בשיתוק מוחלט ואף אחד לא מאשים ישירות את סין בכוונה תחילה.
              שנית, תחשוב אם כן היו מפזרים את הנגיף בכמה מוקדים בעולם בו זמנית מבלי שתהיה האפשרות להיערך לכך.
              כל הדמוקרטיות בעולם היו מתפרקות לחלוטין.
              הוא לא קטלני אבל מאוד מאוד עמיד ומדבק. וסופו של דבר מקריס את כל המערכות

            4. אתה יודע מה – מקבל, חלקית, אתה צודק שהוא באמת שיתק את העולם – אבל רק את המערבי – תראו כתבה ב-YNET, במזרח לא התרגשו מזה יותר מדי

      1. חיסון לא יהיה בשנה הקרובה כנראה, ימצאו טיפול יעיל אבל חיסון לוקח כ 12-18 חודש.
        השאלה היא כשימצאו חיסון איזה מוטציה יעבור הנגיף בהמשך.

    1. לא הייתי אומר בטוח, אבל לא יפתיע אותי בכלל. משהו במספרים פה לא מסתדר. איך יכול להיות שסין עם 2.5 מיליארד איש, שהיא מקום ההתפרצות יש פחות מתים מבפאקינג איטליה. משהו במספרים לא מסתדר. אומרים שאיטליה מדינה זקנה, שכולם ציפצפו על הוראות והמגיפה התפשטה בבת אחת וכל המערכות קרסו. הגיוני, אבל עד כדי כך שיש כבר יותר מתים מבסין, יכול להיות, אבל גם יכול להיות שסין שחררה נשק ביולוגי לעולם, כזה שיצור זעזוע, כזה שיפיל את כל השווקים, והם הראשונים שיתאוששו ממנו.

      1. מסבירים שוב ושוב ולא סתם – הכל תלוי בכמה מהר אתה מגיב ואיזה חריפות. הסינים כמו הסינים לא עשו שום חישובים של זכויות אזרח ופשוט אטמו את המחוזות שנדבקו והכניסו אותם לסגר. אם היו עושים את זה גם באיטליה היית רואה את אותה תמונה גם שם. אוכלוסיה זקנה או לא.

        1. אף אחד לא חשף חומר סודי אתה יכול להיות רגוע. אני לא הראשון שאומר את זה אבל אני יודע לחבר חלקי מידע שמגיעים מפה ומשם. תמשיך לחשוב שזה עטלפים אני לא אומר את זה בציניות. זאת זכותך וזכות אחרים. בסוף הרי ממילא האמת תצא לאור ויהיו כאלה שיבחרו לעצום את העיניים ואחרים לפקוח

            1. אין קשר בין הדברים.
              אתה מנסה להמשיך עם ההקטנה והציניות. אתה עושה צחוק מעצמך. אולי אחרים לא יגידו לך את זה בפנים כמוני אבל אני כן. אתה מראה כמה אתה אדם קטן בכל הזדמנות.

            2. אז שוב בוא תסביר ברמה המדעית למה זה בסבירות גבוהה וירוס מהונדס

            1. מקור ההתפרצות הוא בסין, הם היו הכחשה טוטאלית מה שהוביל להתפרצות שמה עד כדי כך שזה הופץ לכל העולם.
              .
              באיטליה לא משנה כמה שמו זין על ההנחיות, הם לכל היותר היו אמורים להיות גרועים כמו בסין, כי כשאצלם זה התפרץ כבר היה הרבה יותר ידע לגבי פרוצדרות הפעולה, ובכלל ידעו מלכתחילה שזה וירוס חדש.
              .
              נכון לעכשיו באיטליה יש יותר מתים מבסין.
              .
              בסין חיים מיליארד וחצי איש, באיטליה 60 מיליון.

            2. ההנחה הבסיסית שלך שהם היו בהכחשה טוטאלית היא חלק מזה. השאלה היא כמו שציינתי זמן התגובה ועוצמתה. העיכוב בהכרה באמת הוביל להתפשטות של הנגיף בכל סין ולא רק במחוז שבו זה התפרץ (ושם המספרים היו גבוהים מאד) . בכל הנוגע להתפרצות בשאר המדינה התגובה שלהם הייתה חדה ומהירה ולכן הם הצליחו לעצור את זה יחסית מהר וביעילות. התגובה האיטליקת הייתה איטית יותר ובמקרה כזה איטית בכמה ימים יש לו משמעות עצומה.

            3. בוא נגיד שיש את התרחיש של ההגיון הקולקטיבי הנוכחי:
              .
              וירוס חדש הופץ לעולם. מוטציה חדשה ממשפחת הקורונה. הוא הועבר לבני האנוש ממאכל של עטלץ/בעל חיים אחר בהוואן בסין. הם שם לקח להם זמן להבין שמדובר בנגיף חדש, אולי אפילו הושתקו כמה מניפי דגל ראשונים כך שהוירוס התפשט עד כדי בחוסר שליטה בחבל ארץ הזה בסין. אז המעבדות הבינו שמדובר במשהו חדש והרשויות החילו עוצר סיני נטול זכויות אדם כדי להשתלט על זה ובכך מונעים בימים אלו מהמגיפה להשפיע עליהם כלכלית והתנהלותית בפחות השפעה מאשר לחלק אחר ממדינות העולם. אותם מדינות הם אלו שהנגיף הגיע אליהם מעצם העובדה שהעולם הוא גלובלי, ואיטליה לדוגמא בגלל שהיא אוכלוסיה מבוגרת, ושאנשים התגודדו יותר מידי חטפה את זה חזק וכל המערכות קרסו, עד כדי כך שיש שם כבר יותר מתים מבסין. עכשיו זה מגיע לספרד. במקביל ישראל נכנסת להסגר מלא, אנגליה שינתה פזה, ארהב גם בדרך לבידודים, כל זה כדי לא להיות כמו איטליה. הבורסות בכל העולם נופלות, הבורסה בסין באופן יחסי שורדת. כולם מבינים שהפיתרון הוא לשטח את העקומה, את עקומת התפשטות המחלה מתחת לקו הקריטי של קיבולת מערכות הבריאות. ובגלל זה כי מדובר בחיי אדם עדיף להקריב ולשתק את כל שאר המערכות החברתיות.
              .
              זה התרחיש ההגיוני הקולקטיבי.
              .
              קח כל משפט ממנו ותשאל מה אם הוא לא נכון? מה אם יש פה מזימה מאחורה? מה אם יש פה פשוט טעות מספרית שההשלכה שלה היא שיתוק העולם? יותר מפתיע אותי שעד היום לא הופץ נשק ביולוגי כדי להשפיע על בורסות העולם, מוריארטי ואינספור נבלים אחרים בקולנוע ובטלויזיה כבר עשו את זה.

            4. אתה יכול להגיד את זה על כל אירוע עולמי ולבנות תיאורית קונספירציה מסביב.
              זה לא אומר שהיא לא אפשרית אבל גם לא שהיא סבירה.

            5. נכון. סהך הכל אני די מאמין לתרחיש ההגיוני, אבל המספרים מוזרים ולכן לא אופתע אם מסתתרת קונספרציה מסויימת אפילו מינימלית מאחורי המקרה הזה. ולגבי המקרים האחרים כמו שדקסטר אמר קוסמפרציה טובה היא כזו שאתה לא מודע אליה

    1. צודק, אבל נראה לי מהלך קצת מרחיק לכת – שסין יצפו סגירה כזאת של העולם המערבי. הכל מבוסס על פאניקה שמקורה במשבר האיטלקי. קשה לי להאמין שמישהו תכנן עד כדי כך. ימים יגידו. יכול להיות שזאת בכלל קונספירציה למנוע מכם את האליפות?

        1. הכל פתוח שם – חנויות, קניונים, מקומות עבודה, בתי ספר – איך זה דומה לכאן?
          לגבי השב"כ אתה צודק – הם ממילא עלינו כל הזמן, אבל עכשיו עשו מזה "חוקי" (עאלק).
          מה אתה אומר על גנץ – כמו סיר צ'ארלס שפחד לנצח את מייקל ב-93; אין לו אומץ להעיף את ביבי. אל תבנה על זה יותר מדי – בסוף זה יבוא לו. מסכים איתך שבינתיים ביבי עושה לו בית ספר.
          מה עם המשחיל? בטח משתגע בבית, היה ברצף השחלות מדהים, ואז השחיל בטעות את אריזה, ועכשיו כל זה.

  11. לא הייתי אומר בטוח, אבל לא יפתיע אותי בכלל. משהו במספרים פה לא מסתדר. איך יכול להיות שסין עם 2.5 מיליארד איש, שהיא מקום ההתפרצות יש פחות מתים מבפאקינג איטליה. משהו במספרים לא מסתדר. אומרים שאיטליה מדינה זקנה, שכולם ציפצפו על הוראות והמגיפה התפשטה בבת אחת וכל המערכות קרסו. הגיוני, אבל עד כדי כך שיש כבר יותר מתים מבסין, יכול להיות, אבל גם יכול להיות שסין שחררה נשק ביולוגי לעולם, כזה שיצור זעזוע, כזה שיפיל את כל השווקים, והם הראשונים שיתאוששו ממנו.

    1. המספרים של סין יותר גדולים.
      מי שרוצה להאמין שבסין מתו רק 3200 איש שיהיה לו בהצלחה. זאת בדיחה. אין לעולם המערבי דרך לעקוב אחרי מה שקורה שם באמת. לדעתי מתו שם פי 10 יותר לפחות. יש כאלה שאומרים שזה יותר קרוב לפי 100 מאשר לפי 10.
      .
      בכל מקרה הקטלניות של הנגיף היא לא במספר המוחלט שאנשים מתים אלא מרמת העומס על מערכת הבריאות שהיא יוצרת.
      .
      הדבר הנכון בעיניי הוא לחזור למשק מלא עד תחילת יוני וזאת בהנחה שהשיא יהיה בתחילת אפריל ומשם נתאושש. סגר מלא הוא הפתרון הנכון בשלב הזה אבל המטוטלת תנוע לכיוון הקטטסטרופה אם זה יימשך מעבר לכך.
      .

  12. אני לא פרופסור עדיין אבל תמיד נחמד לראות שלא צריך להיות פרופסור בשביל לראות את מציאות. אחד לאחד מה שאמרתי.
    פרופסור מייקל לויט חתן פרס נובל לכימיה יועץ של נתניהו וייעץ גם לסין.
    לא הכרתי את האדם עד לרגע שראיתי את הראיון זה בשש עם אמנון לוי
    .
    https://youtu.be/PBPsuV0srCc
    .
    בקיצור עובדים עליכם בעיינים ואתם ממשיכים לדקלם את השטויות על מערכת הבריאות שמוכרים לכם בחדשות כמו תוכים.

  13. הערת אזהרה לקוראים באתר!!
    כל מי שלוקח ברצינות את השטויות שכותב דקסטר זה על אחריותו בלבד!!
    .
    האיש וחצי מיליארד המתים… לפחות!!!!!

    1. אם לא היו כולם בבידוד ולא היה הסגר וקריסת מערכת הבריאות תעשה את החשבון לבד.
      למרות שאני בספק אם אתה מסוגל לעשות את החשבון לבד אז תבקש עזרה.

      1. תראה, זה שפעם לקחת צבע ברנר רנר לא אומר שיש לך מושג במחלות וכנראה גם לא בפוקר אבל לך על זה איש החצי מיליארד לפחות!!!!! 🤣🤣🤣
        תזהר שלא תעלם כמו דדי שהיה בטוח "במקורות" שלו.
        אם אתה באמת רוצה לדעת איך וירוס עובר מוטציה בין חיה לאדם קבל סרטון שגם מתבגר מנטלית כמוך בעל סיכוי להבין אותו. אמנם באנגלית אבל מונגש עם אנימציה פשוטה.
        .
        https://youtu.be/BtN-goy9VOY
        .
        כל זה לא אומר שאין סיכוי שהוירוס מהונדס רק שבלי הסבר מניח את הדעת זה כמו להגיד שיש סיכוי שכולנו חיים בסימולציה. אני אומר לך בדוק שאנחנו חיים בסימולציה!!!
        .
        עכשיו נשאלת השאלה אם הוירוס מהונדס ע"י הסינים ואתה יודע על זה אז כנראה שעוד אנשים יודעים איך זה מתיישב עם הטענה "נשק ביולוגי טוב זה נשק שאתה לא יודע נשלח עלייך כוונה" זו רק אחת מהסתירות בתגובות שלך.
        .
        נ.ב
        .
        "בוא נגיד שאני יודע על הנושא הזה הרבה הרבה יותר מהאדם הממוצע"
        על זה יש לי משהו אחד להגיד לך Dunning Kruger Effect.
        .
        https://youtu.be/GJz66wm95-M
        .
        אנשים שיודעים הרבה על נושא מסויים בדרך כלל הרבה פחות יהירים ובטוחים בצדקתם ממה שאתה מציג. דרך אגב רוב האנשים חושבים שהם יותר חכמים מהממוצע או לפחות בממוצע אבל גאון מתמטי כמוך בטוח יבכין מיד שיש פה כשל.
        .
        נ.ב 2
        .
        חצי מיליארד מתים!!!!!! לפחות!!!!!! 🤣🤣🤣🤣

  14. לגבי מי שתוהה על המספרים בסין ברור שהם מוטים (לא רק שם הם מוטים) ולכן אי אפשר להאמין לנתונים כרגע וכל סטטיסטיקה שמתבצעת עליהם היא לא מדוייקת. כמו האימרה הידועה שאם תענה את המספרים מספיק זמן הם יגידו לך מה שאתה רוצה.
    לא נראה לכם מוזר שבישראל כמעט ואין מחלימים? אז כנראה שבסוף הכל שאלה של הגדרות.

    1. אין כמעט מחלימים כי לוקח 4-6 שבועות.
      דבר נוסף הוא שאותן מטושים שמשמשים לגילוי נדבקים, משמשים לבדיקות של חולים על מנת לשחרר אותם.
      כיוון שיש חוסר בציוד ישנו גם עיכוב בלשחרר מחלימים.
      רק באפריל אנו צפויים לראות גם יותר גדול של מחלימים.
      .
      איזה קל להיות אתה. לפלוט שטויות בלי להתחשבן.
      אני מוכן להתערב עם כל מי שרוצה באתר שכל מה שכתבתי יהיה נכון.

  15. אתה אפילו לא שם לב למה שאתה קורא. כתבתי לך הכל שאלה של הגדרות.
    התגובה שלך לא אומרת כלום אתה אומר מצד אחד שזה בגלל מחסור במטושים מה שאומר שהאנשים כבר הבריאו אבל אי אפשר לבדוק את זה. טענה מוזרה על גבול הזויה.
    מצד שני אתה אומר שזה כי לוקח עוד כמה שבועות להחלים אז תחליט זה או זה?
    זה שבסוף יעדכנו את הסטטיסטיקה זו בדיוק הטענה שלי שהמספרים שעליהם עושים חישובים הם מוטים.

            1. תודה, אקרא

כתיבת תגובה

סגירת תפריט