1. ארה"ב, בעמקי נשמתה ונשמת רוב אזרחיה, היא מדינת קאובויס
ה-MILITIA – כנופיות צבאיות, הם קדושים כמו ג'יזוס, וכמו הזכות לאחוז בנשק.
"נצחון במלחמה לא תלוי בגודל הצבא אלא על הכוח המגיע מהשמיים מעל" (סיסמת מיליציה מספר המכבים 3:19; אני, אגב,לא שמעתי על 'ספר המכבים').
המילישיה האמריקאית היא חלק מה-DNA האמריקאי כמו המבורגר וג'ינס. לכן עתה, עם התפשטות מגיפת COBID-19, התנפלות התושבים על חנויות הנשק והתחמושת הן תגובה טבעית למגיפה. הטלוויזיה המקומית ראיינה אדם שנראה לי בן 30-40 עם רובה חדש ושני ארגזי כדורים (החנויות מגבילות את המכירה לכלי נשק אחד לאדם).
"למה אתה צריך רובה ו-200 כדורים?"
"החוקה האמריקאית לא סתם מרשה לי להגן על עצמי. היא מורה לי להגן על עצמי מפני כוחות רשע. היא מרשה לי 'TO BEAR ARMS'. אין לדעת מה המגיפה תביא. אם לשכני ייגמר האוכל והוא יידע שבביתי יש אוכל, הוא ינסה להשתלט על האוכל שלי. עלי להגן על עצמי. ובאותה מטבע, אם לי ולילדי ייגמר האוכל ואני יודע שלשכני ישנו מאגר של אוכל, אני אאלץ להיכנס לביתו ולקחת מה שאני וילדי זקוקים כדי לחיות. ואם תהיה התנגדות, אאלץ להכריח את דרכי פנימה ולהשתמש בנשק אם אין ברירה אחרת".
זהו ה-PSYCHIC האמריקאי עוד מהמאה ה-17 כשארה"ב היתה COLONIAL AMERICA. צעירים מגילאי14 ועד גילאי 60 התארגנו במיליציות, מין חיילות מתנדבים שנקראו גם 'חילות אזרחים' לשמור על עצמם, משפחותיהם, ואז אפילו התארגנו לשמור על העיירה כולה. זה היה לפני התחוקה האמריקאית (AMERICAN CONSTITUTION).
כנופיות שודדים במערב הפרוע אהבו לכנות את עצמן 'מיליציות'. היום זה לא כל כך שונה כשבאריזונה ובטכסס ישנן מיליציות עם שמות כ-"קיוטים של המדבר שומרי הגבול של אריזונה", או "THE BROTHERHOOD שומרי הגבול של סיירה ויסטה" בטכסס, על גבול מקסיקו. טראמפ יודע שהוא לא צריך צבא או משמר הגבול שם. גם המהגרים פורצי הגבול מארצות מרכז אמריקה יודעים ששם מוטב שלא תעבור את הגבול כי תחטוף כדור בראש, וגופתך תישאר בשמש המדבר, מזון לתנים בלילה, ול- scavengers (עופות אוכלי נבלות) בצהרי היום.
אחרי 1787 'ה-CONSTITUTION' נתן לקונגרס אישור לתת למדינות השונות רשות לארגן מיליציות משלהן. האישור לתת רשות למיליציות לפעול באופן עצמאי גרמו לשפיכות דמים בין עיירות ואזורים שלמים משך שנים רבות לפני ואחרי מלחמת האזרחים.
ארה"ב היתה חייבת להגדיר את המילה "מיליציה" וב-1903 יצא ה-MILITIA ACT של 1903 ( https://en.wikipedia.org/wiki/Militia_Act_of_1903 שהגדיר שתי מיליציות:
1)המיליציה המאורגנת – שהיא למעשה ה-NATIONAL GUARD של היום.
2) המיליציה הלא מאורגנת – הכוללת כל זכר מגיל 17 עד 45 (שמושל המדינה יכול לקרוא לגיוס במקרים נואשים שהצבא לא מספיק), והמיליציה הלא מאורגנת הזאת תהיה מיידית חלק מהנשיונל גארד (נניח שתהיה פלישה סינית מסביב כל חופי ארה"ב ואז כל הגברים מגיל 17 עד 45 הופכים לחלק מהנשיונל גארדס).
אבל היתה סוג מיליציה שלישית שאושרה ע"י הממשלה הפדרלית והיא "מיליציית הגנת ה-STATE". למשל אם מדינת ניו יורק (המושל קומו וחבר מריעיו) מחליטה שהיא צריכה גם את החלק המערבי של נהר ההודסון ומושל המדינה קורה למיליציה שלו לתקוף ולכבוש את החלק הזה של ניו ג'רסי, מושל ניו ג'רסי יגייס מיד את המיליציה שלו להגן מפני בני הזונה מניו יורק.
זה לא קרה ולא יקרה כי הצבא יתערב במקרה כזה, שהוא אפילו לא נמצא ברעיון הפנטסטי ביותר של מי שהוא מאז מלחמת האזרחים.
אבל מאחר ואין STATE MILITIA אחד גדול מלבד ה-NATIONAL GUARDS, אמריקאים 'טהורים' – בעיקר לבנים גזענים שונאי זרים, נוצרים דתיים, ומליטניסטים, החלו להקים מיליציות גדולות וקטנות – כמה מהן לדיראון עולם, אבל הרוב לא מוכרות, לא רשמיות, וסודיות. כמה מהן נפוצות בכל רחבי ארה"ב כמו ה-KKK או ה'הייל אנג'לס' שסימן ההיכרות שלהם הוא אופנועי ה'הארלי-דוידסון' ומטפחת של הדגל האמריקאי מכסה את ראשם, וכמה קטנות – עד 50 איש – כמו 'שומרי החופש של אזור מונרו', המיליציה אליה שייך קני, בנה של אשתי גייל. לפני שנה הוא ביקש, וקיבל רשות, להביא את "האב החורג שלי ממדינת הקודש ישראל ובן 'העם הנבחר' (CHOSEN PEOPLE) שהוא גיבור אמיץ שלחם במוסלמים ב-1956 ב'מלחמת סואץ' ושרף להם את התחת". (יום אחד אתאר את הפגישה במיליציה הסודית במעבי היער).
הם נפגשים בסתר ביערות בסביבה. כולם נשבעו (בהרבה המקרים עם קשר-דם ע"י חתך בכף היד בסכין ציידים) לחוקת המיליציה. הם נושאי נשק, וישנם להם מקלטים תת-קרקעיים שהם מחסני תחמושת ניסתרים עם שימורי אוכל ומים, וכולם 'מוגנים' נגד התקפה גרעינית.
למיליציות האלה ישנה עוד מטרה חשובה ביותר:
להגן על חופש האזרח והתחוקה האמריקאית למקרה שאיזה דיקטטור מטורף וכמה גנרלים מטורפים כמוהו ישתלטו על הבית הלבן, הפנטגון, והקפיטול, ולכן על הנשק הגרעיני והצוללות הגרעיניות האמריקאיות.
במקרה כזה הבעייה של הדיקטטור המטורף תהיה להילחם נגד 50 או 60 מיליון אמריקאים נושאי נשק הנמצא ברשותם כחוק לפי ה-BILL OF RIGHTS, ותפקידו הוא בדיוק זה: לתת לאזרח יכולת להילחם נגד כוחות רשע העומדים לקחת את חרותו.
ועכשיו 50 מהמיליון האלה ישתמשו בנישקם להשיג אוכל ומים, אם הנגיף יתגבר על כל מערכת אספקת המזון כאן ל-340 מיליון הרגילים לאכול כמו חזירים.
וכמובן שיש לזכור שבעמנו כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא . הנה :משנה, מסכת סנהדרין, פרק ד', משנה ה' נאמר: "לפיכך נברא אדם יחידי בעולם, ללמד שכל המאבד נפש אחת, מעלים עליו כאילו איבד עולם מלא; וכל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא". )
וגם – בישראל – כולנו אחים.
בארה"ב – אם המגיפה תתפשט בצורה החמורה ביותר הניתנת לתיאור- כולם יהפכו לקאובויס עם 'קולט-'45 ' בחגורתם.
2. מרכוס סמארט מהסלטיקס, ושני שחקני לייקרס – חיוביים
3. לאס ווגאס ללא הימורי ספורט? אין בעייה. שינו להתערבויות פלוס-מינוס על מזג האוויר מחר (בכל עיר בארה"ב!)
ההתערבויות הן על 2 מעלות פלוס-מינוס בעיר זו או אחרת לפי תחזית מזג האוויר. ניפתחו היום התערבויות גם על מזג האוויר בעוד יומיים, שבוע, שבועיים, וחודש.
ללאס ווגאס אין מה לדאוג.
4. שקיל ישנו רק אחד. היום הוא מפתיע CHAT באינטרנט של כיתה א' בגלל המגיפה!
5. מה עושים עכשיו (עולם המדיה של הספורט, כולל צוות הופס)?
כש-COPID-19 עבר אוקיינוסים והגיע לארה"ב, ישר לעולם הספורט, לא ידענו נפשנו מרוב אושר!
איזה כותרות מהסרטים!!!
האמינו או לא, זה הייתי אני שראשון הכניס ל-"הופס מסקרים" בווטסאפ "ה-NBA נסגרה!". מיד הגיבו, "מה?" או "לא ייאמן", ו-"מה יהיה עכשיו?".
היו לנו כמה ימי אושר של סקופים. ה-NBA נעצרה. ואז "הפיינל פור מתבטל". כל ידיעה יותר מפוצצת מהקודמת. ואז הסיפור על רודי גובר שבצחוק נשף וליטף מיקרופונים של שדרים, וניגב את פניו בגופיות שחקנים. רק יום אחד אחרי הסתבר שהוא חיובי. מיצ'ל דונובן נידבק.
ואז זה התפשט…קווין דוראנט…ועוד ועוד…
אבל זה הלך ופחת. לא המגיפה, אלא העניין באנשים שנידבקו. המגיפה רק התפשטה אבל כל הספורט ניסגר ולפתע אנשים כמוני יושבים ומנסים מה עוד לכתוב שיעניין גולשים שרובם תוצרת הסושיאל מדיה, וסיפורי עבר מעניינים את קצה ציפורניהם. אולי אפילו אותם הם לא מעניינים.
אז תוך יומיים-שלושה הפכנו ממקור לסקופים לציפורים שקשרו להן את המקור.
אני מיד הרגשתי חנוק. לא חיכיתי וכתבתי את הרגשתי ללא בושה: "אני אולי בן 82, אבל חיים ללא ספורט הם חיים שניקטע וניגדה מהם אבר חשוב ביותר".
סקוט ואן-פלט מ-ESPN לא התבייש בדפקט שלו – דומה לשלי – וכתב לכל קוראיו:
“I’m lost,” wrote Van Pelt. “For better or for worse, my life has been defined by sports. …They’ve framed my existence.”
הוא כמובן הוסיף, כמוני, שהדבר החשוב ביותר הוא בריאות האוכלוסיה, ואחרי ההבהרה הזו הוא הוסיף
As far as the lack of sports go, I don’t have a clue what it is I’m meant to do, . “And it’s a really odd, odd feeling.”
אז מה אנחנו עושים עכשיו ללא ספורט?
אני לא צריך שאיש יגלה לי שכתיבת ספורט היא לא יותר ממגרש משחקים של העיתונאות והספרות (אם כי כמה מגדולי עיתונאי וסופרי העולם באו מעולם הספורט הוא היו בעולם הספורט כשכתבו את יצירותיהם). אני יודע גם שהרבה מכם חושבים בליבם, "דוק, תכניס לראש שלך אחת ולתמיד שעם הטיווי כל כתיבת הספורט היא בזבוז של זמן, ואנחנו נכנסים הנה רק כשנגמרו כל האופציות האחרות !
במראה הכללית, במעגל הגדול של החיים ברור שאנחנו פסיק קטן. אבל איכשהו זה לא מרגיש ככה. אני חושב שאם כה רבים מכם נשארים בבית, וישנו לכם זמן חדש על ידיכם שלא היה לכם לפני-כן, אז אולי הצוות שלי כאן באתר תורם משהו – קטן ככל שיהיה – להעביר את הזמן, ואם יש לנו משהו מעניין לכתוב אז על אחת כמה וכמה אנחנו תורמים משהו – שוב, קטן ככל שיהיה – להעביר את הזמן ואת המחשבה מהמגפה לדבר שעבורו כולנו כאן – ספורט.
כיצד נעשה זאת? כיצד נמשיך?
אני עצמי לא יודע את התשובה. ישנו סיכוי שהספורט לא יתחדש עד חודש ספטמבר. כל מה שאני יודע הוא שאנשי צוות ואני נשקיע מחשבה כיצד ניתן להמשיך להריץ אתר ספורט ללא ספורט. אני לא יכול להבטיח דבר מלבד שנעשה את הטוב ביותר להישאר מעניינים ורלוונטים ככל שניתן. אם זה יספיק או לא – אינני יודע.
trusttheprocess
20 מרץ 2020 04:46:20ברגע שכל המשוגעים האלה יתכנסו לפגישה הסודית שלהם כל מה שצריך זה רק אחד שם שיש לו קורונה ונגמר הסיפור , הוירוס יחד עם כל הקריסטל מת שהם לוקחים יהרוג את כולם ופתרנו את הבעיה
מנחם לס
20 מרץ 2020 05:33:51ישנם כמה דברים עקרוניים חשובים מאד בקיום המיליציות האלה. שהם מטורפים? אני יודע.
trusttheprocess
20 מרץ 2020 05:43:38אין בהם כלום
בנוסף כל יחידה הכי פשוטה של הצבא תפרק אותם בקלות
ברוך רובין
20 מרץ 2020 07:36:43אני מסכים אם טראסט, אבל אותי מפחיד שהמפגרים האלה מחזיקים בנשק ככה, בהחלט אני רואה איזה מצב של רצח המוני או משהו כזה, עצוב לי שרק בגלל בצע כסף תעשיית הנשק עדיין כל כך חופשית כאן שכל רדניק פסיכופט יכול לקנות נשק. שהמצב הסניטרי והכלכלי יחמיר יכול להיווצר פה לא מעט מקרים כאלה
thejanitor
20 מרץ 2020 11:48:08https://youtu.be/0rR9IaXH1M0
גיא א
20 מרץ 2020 06:13:19אחלה פוסט מנחם!! החברה מהמילציות האלה, משהו עדכן אותם שצבא ארצות הברית כבר לא מסתמך רק על רובי מוסקט? אולי שווה לעדכן אותם..
מנחם לס
20 מרץ 2020 07:10:08כיף לשמוע ממך גיא!
shadow
20 מרץ 2020 06:56:34השאלה מה יהיה עם כל המשוגעים האלה וכל הנשק הזה כשכל הבלאגן הזה יגמר? אקדח שמופיע במערכה הראשונה…
thejanitor
20 מרץ 2020 11:49:37וואי וואי, כמה טרגדיות מכל האקדחים האלה במערכה הראשונה, כל אחד סיפור ועולם ומלואו..
הקוריוז
20 מרץ 2020 07:06:39חחח האמריקאים האלה צחוקים. לפחות חנויות הנשק המזון ומפעלי הנייר טואלט הרוויחו טוב
גיא רוזן
20 מרץ 2020 07:14:59העולם כולו נופל על הראש, בכל מקום זה בה לידי ביטוי בצורה אחרת.
לא מפתיע לראות שבארה"ב זה מגיע עם אקדח (במקרה הטוב) ביד…
.
דווקא בארצנו הקטנטונת, עד כה, יוצא לי לפגוש בעיקר סולידריות. אני מקווה שהעם ימשיך בדרך שפויה, ולא ייקח דוגמה מ-"מנהיגיו".
.
המון בריאות, מנחם. לך, ולכל חברי קהילת הופס.
ברוך רובין
20 מרץ 2020 07:41:12גיא מה קורה אם הפולטיקה בארץ, אני שומע מהרבה מקורות ולא מבין כמר מה אמיתי ומה לא , יש שמועה שגנץ יכנס אם ביבי לרוטציה, האם היא נכונה, בכל מקרה שיטת הבחירות בישראל נכשלה בטח אם יגיעו למערכה של בחירות רביעיות תוך שנתיים
thejanitor
20 מרץ 2020 11:54:29השמועה היא ספין. ביבי שרוף אצל גנץ, הוא לא מאמין לו לאף מילה. לדעתי כחול לבן מכשירים את
הקרקע להשבעת ממשלת מיעוט, העיקר להיפטר מביבי, מבחינתם אין להם מה להפסיד, הם כבר הלכו עם הרשימה הערבית, כל שנותר להם זה להזיז את
ביבי מעמדת הכוח. בפועל זה המהלך הכי משתלם להם, במיוחד עכשיו במצב הקורונה, בחירות לא יהיו בקרוב, וככה ביבי יושב בספסלי האופוזוציה צופה איך בתי המשפט חוזרים לפעול במצב חירום, ועדת הכספים כבר לא אצל גפני, שר המשפטים כבר לא אוחנה, ברית החסינות תתפרק כי כבר לא יהיו עמדות כח להחזיק בהן, על זה מהמרים קברניטי כחול לבן.
דקסטר
20 מרץ 2020 12:38:01השמועה היא לא ספין ולא בטיח.
אתם מוזמנים לגזור ולשמור את כל מה שאני אומר עכשיו:
1. גנץ לא שונא את ביבי והוא אפילו מעריך אותו
2. אין שום סיכוי לממשלת מיעוט אחרת הייתה כבר קמה. יש להם לפחות 7 מתנגדים מתוך כחול לבן ועוד אורלי לוי וזה רק ממה שידוע. בפועל יש לגנץ באזור ה 50 תומכים (לממליצים אין שום משמעות. המשמעות היחידה היא קבלת המנדט מהנשיא)
3. גם אשכנזי לא שונא את ביבי והוא הגיע לפוליטיקה כדי לתפור את ממשלת האחדות
4. לפיד הוא האובססיבי הראשי והוא סלף אחריו את בוגי. לפיד איבד את כל הבלמים והוא בדרך להתרסקות.
5. לגנץ אין שום יכולת להנהיג מדינה וזה לא משנה כמה זמן היה רמטכל. הוא לא נמצא בתדר הנכון בכלל.
6. גנץ יתחבר לביבי לממשלת אחדות.
7. לפיד לא ייראה יום אחד בתוך הממשלה ואני בספק אם בכלל ימשיך להיות חבר כנסת. הוא איבד כל ערך
8. כחול לבן היא למעשה מפלגה לשעבר. זה שעדיין מדברים עליה בהווה זה רק עניין של זמן קצר.
9. ביבי לא יישב יום אחד בכלא.
10. לא יהיו בחירות 4 עכשיו. תקום ממשלה לפני הבחירות ה 4 שיהיו כנראה אחרי משבר הקורונה. הימין ירסק את השמאל.
הקוריוז
20 מרץ 2020 17:43:53סעיפים 8 9 10 נכונים. לא יודע לגבי לפיד אבל ליברמן הולך לאבד 2 מנדטים לפחות לביבי. מי שהצביע לו הם תומכי ביבי שנגד דתיים ומעדיפים חילונים ולא כאלה שחשבו שישב עם המשותפת. הוא יאכל אותה מאד חזק בבחירות 4. לא אופתע אם לא יעבור אחוז חסימה.
גנץ עם האינספור שטויות שהוא פולט עדיף שישתוק כל יום הוא מאבד עוד קולות עם השטויות שלו.
שיעשו כבר 2 מפלגות ויהיה בחירות ביניהם. שהערבים יכנסו לכחול לבן והדוסים לליכוד ונראה מי ינצח.
לא מאמין שיהיה ממשלת אחדות.
השור
21 מרץ 2020 18:46:32אני חולק עליך
1. גנץ, לא שונא את ביבי הוא מפחד ממה שהוא מוכן לעשות למדינה. כמו כל מי שעבד צמוד עם ביבי בוודאי שלא מעריך אותו – בז לו בחלק מהדברים אך בעיקר חושש ממה שהאדם הזה מסוגל לעשות. זה כל מה שאיחד את האנשים הכה שונים שיושבים כרגע בבסיס כחול לבן – אנשים שעבדו צמוד עם נתניהו וזיהו הזדמנות אחרונה להציל את מדינת ישראל מהזוועה. שים לב שכמעט כל מי שעבד עם ביבי בעבר ברח או ממש יצא נגדו !!! אפילו מושחת כמו שרון, נהנה תמיד מעדת מעריצים ששירתו תחתיו והעריצו אותו. אין אדם אחד כזה לביבי בכל ימי שלטונו !
2. ימים יגידו – יכול להיות שאתה צודק.
3. ראה 1
4. לפיד ובוגי עבדו עם ביבי באופן הכי צפוף ולכן מודעים היטב למי הבן אדם (מי שנכווה ברותחין…) בוגי ומפלגתו אפילו יותר ימנים מביבי הוא פשוט מזעזע אותם בשחיתות שלו וחוסר המעצורים המאפיין אותו בשנים האחרונות.
5. אומרים זאת על כל מנהיג בטרם מונה. למעשה האחרון שמונה ישירות לרוה"מ, לפני ששירת בכל תפקיד מיניסטריאלי היה נתניהו.
6. ראה 2
7. אני בספק – ראה 2
8. אני בספק- ראה 2
9. אני ממש מקווה שהוא יראה המון המון המון שנים בכלא – ממש כמו אל קפונה – הוא נפל על אידיוטיזם ורשלנות – אבל רק לאחר סיום תקופתו אנשים יראו כמה נזק הוא עשה…
10. זה מה שאומרים כל הזמן – יש הבדל גדול בין הרגע שמכריזים על בחירות ובין יום הבחירות עצמו…עוד שלושה חודשים חצי שנה ביבי כבר לא יראה אותו הדבר – יצא החוצה הניהול השערורייתי (היסטרי ושליפות) של המשבר הזה וכמובן יתחילו השאלות מדוע ייבש את מערכת הבריאות לאורך כל כך הרבה זמן…
רק בריאות
הקוריוז
20 מרץ 2020 11:58:31עובדים על אנשים יהיו בחירות 4. בוגי ולפיד איימו על גנץ שאם נכנס עם ביבי הם פורשים.
אתה יודע בדיוק את מה מעניינים להם האזרחים. כמו ש"המנהיגים" מעניינים אותי.
IDO
20 מרץ 2020 07:53:21אצלנו אולי האנרכיה מתקרבת, אבל אצלכם יש הלכה למעשה דיקטטורה ושלטון האח הגדול.
Glal
20 מרץ 2020 09:24:14כמה שאתה עיוור ומוטה, אצלכם המדפים ריקים, שודדים אספקה וצריך משטרה בסופרים. ואצלנו, מדינת האח הגדול ודיקטטורה לטענתך, הכל מתנהל כרגיל ומטומטמים כמוך יכולים לפרסם בעיתונים שזאת מדינת משטרה. למזלנו עהתחפפת מפה ואנשים כמוך לא נופלים עלינו כעול. בהצלחה במדינה הנאורה שלך חחחח
הקוריוז
20 מרץ 2020 12:00:17חחח עוד הזיות של השמאל…
הדמוקרטיה פה מצויינת. ואין שום אח גדול. אם צריך שבכ ומוסד למנוע הפצת מגיפה אז זה מה שצריך.
כל הבכיינים יכולים להמשיך לבכות על "פרטיות"…
דקסטר
20 מרץ 2020 12:39:15איזה שטויות.
בכל העולם המערבי התחילו או מתחילים להתנהל כמו ישראל.
איזה זכויות בדיוק מונעים מהאזרח??? מגינים עליו בשעת חירום לאומית.
IDO
20 מרץ 2020 07:37:13מל. אנחנו באוטבק 5 דקות מאנרכיה. המדפים בסופרים במלבורן רייקים וחברה מהעיר מנסים לבוא לכפר שלנו לרוקן אותנו. אתמול היו מכות (עם היו רובים גם היו יריות). אין משטרה. מציבים אותם בתוך הסופרים בשביל שאנשים לא יגנבו אחד מהשני. אפילו מהעגלות. אני ראיתי בעיניים איך משחדים עובדת בסופר שתוציא מהמחסן נייר טואלט. ואני לא גר במדינה שאיי פעם הראתה סימן של שחיטות.
אני עם עיניים פקוחות לרווחה כי כזה דבר לא ראיתי אף פעם בחיים.
לא ב 84 שהמשק קרס. לא ב 92 שראיתי טיל עירקי נופל לי על הראש ולא ב 99 שתל אביב התפוצצה.
זה ארוע היסטורי.
ברוך רובין
20 מרץ 2020 07:45:38זה טמטום ופאניקה של אנשים אני לא מבין למה הם צריכים 10 חבילות של נייר טואלט בבית,וזה קורה בכל מקום בעולם , זה חוסר התחשבות, אני גם חושב שצריך לסגור את שהם חממה להתפשטות נגיף הקורונה מאותאנשים בתור לא שומרים מרחקים (וזה לא משנה אם התור בתות הסופר או מחוצו שמתאספים כולם).
IDO
20 מרץ 2020 07:50:37ברוך. המדפים רייקים. תסתכל בקישור. יש חבורות של עבריינים שקונים בגדול ומוכרים בEBAY. היו כמה מכרים של שוד משאיות אספקה. עכשיו הם מקבלים ליווי משטרתי.
תסתכל בקישור זה קורע לב.
https://www.facebook.com/news.com.au/photos/a.123259997701382/3539433636083984/?type=3&theater
ברוך רובין
20 מרץ 2020 08:05:35עצוב נורא, אנשים כאלה צריכים לחטוף קנס קנס
Glal
20 מרץ 2020 09:25:34העיקר שדמוקרטי.. טיפש וטוב לו.
IDO
20 מרץ 2020 07:42:37אגב תרגיל חשבוני במסד נתונים.
איך תבודדו את נגיף הקורונה בתוך 15 יום. ותאפשרו לאוכלוסיה הבריאה לחזור לחיים נורמלים?
ברוך רובין
20 מרץ 2020 07:49:06אי אפשר בטח שהוא התפרץ בכל 50 המדינות קליפורניה הטילה עכשיו סגר אבל זה כמו לשים פלסטר על רגל שבורה, התשובה היא חיסון עכשיו מנסים דרך כלורקינה (שמטפלים בעזרת זה בפגיעות מלריה), ויש גם את האדם שהיא במצב קשה ביוון שניצל דרך חיסון אבל יקח זמן עד להפצה המונית
השור
22 מרץ 2020 09:47:13יש כבר תרופות וחיסונים על המדף – הואיל וזהו נגיף ממשפחת הקורונה אותו אנו מכירים כבר 15 שנה. לכן יש איזה 20 פיתוחים ברחבי העולם, באשר להתאמה לוירוס הספציפי הזה והתחלת הניסויים בבני אדם
סימור סקגנטי
20 מרץ 2020 09:42:38ראיתי תרגיל מחשבתי כזה שהציע אדם שהוא מתמטיקאי ושחמטאי. צריך לבודד חצי מהאוכלוסיה למשך שבועיים, וכשאלה מסתיימים מבודד את החצי השני. צריך רק יום חפיפה אחד בין שני תקופות הבידודים שבו כל האוכלוסיה מבודדת. ככה המשק יכול לעבוד בחצי תפוקה למשך חודש ואז לחזור לתפקוד מלא.
באופן תיאורטי זה אמור לעבוד, הבעייה שהפרקטיקה יותר מורכבת – איך מונעים מאנשים להפר את הבידוד, מה עושים במקרה של מי שמפתח תסמינים אבל לא מדווח וכדומה
IDO
20 מרץ 2020 07:47:53https://scontent.fmel8-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/p720x720/90216463_3539433642750650_6288261476339679232_o.jpg?_nc_cat=1&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=rg3Jt7CS_zMAX_5z2PR&_nc_ht=scontent.fmel8-1.fna&_nc_tp=6&oh=95d38674dd99ed33c229486f1368d260&oe=5E9A4E46
shadow
20 מרץ 2020 07:48:06התגובה העולמית בכלל והישראלית בפרט מזכירה תגובה יתר של מערכת החיסון שבה התגובה האגרסיבית מובילה לנזק רב של תאים בריאים ולנזק לחולה עצמו עד סיכון חיים
shadow
20 מרץ 2020 07:49:33נזק רב לתאים*
ברוך רובין
20 מרץ 2020 07:50:09מה לדעתך צריך לעשות צל?
shadow
20 מרץ 2020 08:07:12קודם כל להרגע ואחרי זה בטוח שלא להפעיל אמצעים מיוחדים נגד טרוריסטים, השתגעו לגמרי עוד ידברו על זה הרבה אחרי שהכל יגמר.
הייתי מבודד בעיקר את האוכלוסיות בסיכון כמו מבוגרים ואנשים עם מחלות רקע ולא הרבה יותר מזה. סוגר בתי ספר ואונברסיטאות וכמובן אירועים המוניים כמו איצטדיונים ובתי קולנוע אבל בטח שלא מפרק ככה את שוק העבודה בהיסטריה. כמה נזק יהיה בסופו של דבר מהקורונה עצמו וכמה נזק מהתגובה המוגזמת? כמה מובטלים יהיו? אני מזכיר בארץ עד עכשיו 0 מתים!!! כלומר 0 אחוז תמותה. הרבה פחות משפעת רגילה כרגע, זה לא אומר שהמספרים האלה לא ישתנו ועדיין לא רואה אותם עוברים את השפעת הרגילה גם בעולם לדעתי זה יתייצב בערך על אחוזים של שפעת רגילה אולי טיפה יותר. הבעיה שמציגים לאנשים בצורה דמגוגית את התרחיש של איטליה כאילו זה תרחיש שיכול להתממש בכל מקום. באיטליה יש אוכלוסיה גדולה של אנשים מבוגרים וגם אוכלוסיה גדולה של מעשנים וזה מתכון לאסון. בנוסף הם גם הגיבו ממש מאוחר.
מה שבעיקר קורה הוא שהאנשים שגרמו למחדל ולהזנחה של מערכת הבריאות במשך שנים לא רוצים להיתפס עם התחתונים למטה במשמרת שלהם אז מה יותר פשוט מלהעביר את האחריות אלייך ולסגור אותך בבית? ככה אפשר יהיה למנוע מהבלוף להתגלות.
ברוך רובין
20 מרץ 2020 08:17:46יש לך 0 אחוז תמותה בגלל ההסגר הכולל, שמונע עומס על בתי החולים , כל אירופה הולכת לסבול ממשבר חריף , אם זו הייתה שפעת רגילה לא היו סוגרים את השווקים תאמין לי המכה הכלכלית תשאיר כלכלה של מדינות על הרצפה לכמה שנים טובות , (זאת אחת הסיבות שטראמפ לא הגיב בהתחלה), מומחים מדברים על ממדי הרג עצומים ללא הסגר, זוהי מחלה הרבה יותר מדבקת ומסוכנת משפעת , ויש סיבה למה מדינות כמו אנגליה שינו את צעדיהם .
.
לגבי מערכת הבריאות שום מערכת בריאות בעולם לא יכולה להתמודד עם משבר הומניטרי , צפון איטליה יש להם את אחת ממערכות הבריאות הטובות בעולם קורסת בגלל העומס על בתי החולים .
shadow
20 מרץ 2020 09:09:42ברוך אתה קורא מה שכתבתי או שאתה ישר עונה? תחזור לקרוא מה רשמתי על איטליה. 99 אחוז מהמתים באיטליה בעלי 2 או 3 מחלות רקע והרוב מבוגרים. איטליה נמצאת בילודה שלילית כבר מעל שלושה עשורים בניגוד גמור לישראל.
זה שלא מתים לא קשור לסגר, אולי התכוונת שיש מעט נדבקים. הרי הסגר הוא רק מהימים האחרונים והיו לך כבר מעל מאה חולים לפני יותר משבוע. אם אחוז התמותה כרגע הוא 4 אחוז(וכמובן שזה אחוז משקר ולא מדוייק) אז בארץ היו אמורים להיות 24 מתים. בקיצור אתה ממשיך לאכול מה שמאכילים אותך. אני כל הזמן שומע על מערכת הבריאות האיטלקית ושואל את עצמי אולי אלא חדשות של אתמול שאנשים עדיין מספרים לעצמם? איטליה נמצאת במשבר פוליטי וכלכלי כבר עשור, לפחות, חותכת באופן עיקבי בתקציבי מערכת הבריאות שלה אז אולי הם לא ממש הגיעו מוכנים לעניין הזה ואלה התוצאות? פעם גפ על ישראל אמרו שיש לה את אחת ממערכות הבריאות הטובות אבל כבר יותר מעשור שמפרקים ומזניחים אותה אז כנראה שמי ששם את האזרחים בהסגר כזה חריף יודע מה הוא מפחד שיגלו.
etayef
20 מרץ 2020 09:32:30הסגר והפחתת הידבקות כן מונעים תמותה, כי מערכת הבריאות מצליחה לטפל במקרים הקשים. אם יהיו הרבה מקרים כאלה, היא תקרוס.
shadow
20 מרץ 2020 10:28:02ברוך קבל עידכון 450 אלף דורשי עבודה, אבל תהיה רגוע שמעתי ש Glal הולך לטפל בכולם.
בכלל שמעתי שמניין תאונות הדרכים בארץ ירד לאפס מאז הסגר וגם שאין פקקים, שסופסוף הרכבת עומדת בעומס וזיהום האויר ירד אז לאור התוצאות המדהימות אני ממליץ על סגר תמידי.
Glal
21 מרץ 2020 00:31:38כולנו מכירים את המספרים, ברוך השם כולנו מסוגלים לקרוא ווי נט, עם כל זאת הבט וראה מה קורה בכל אירופה, הבט וראה מה קורה בכל העולם, כולם הולכים בדרך שישראל הולכת בה. רק שמי שחולה במרמרת כרונית לא מסוגל לראות כלום בעיניים חוץ מטינופת. אתה בור ומפיץ בורות בעטיפה חכמולוגית.
shadow
21 מרץ 2020 02:10:25ברוך בהחלט אשם שיצאת ככה אם היית מתעסק איתו פחות היה לך יותר זמן לדברים אחרים קצת יותר חשובים.
Glal
20 מרץ 2020 09:41:11רוצה דמגוגיה? מקרה מוות אחד על כל 10 מחלימים כלל עולמי. 3מתים על 4 מחלימים בערך באיטליה. אתה מדבר על שפעת רגילה? יש לך מושג בכלל על מה אתה מדבר? לך תעשה שיעורי בית ותחזור.
shadow
20 מרץ 2020 10:19:37שמעת טוב אני מדבר על שפעת רגילה אבל הוספת הרבה לדיון חבל שאתה לא מגיב יותר. מאז שהפסיקו את הלמידה מרחוק אני מתקשה לעשות שיעורי בית אולי תעזור לי?
Glal
21 מרץ 2020 00:28:50כנראה שהשיעור הראשון על אחוזים גדול עליך. מת אחד על כל 10 מחלימים לא מתקרב אפילו לשפעת רגילה, בטח לא יכולת השרידות של הנגיף ויכולת ההדבקה. את בור ומפיץ בורות אבל בשביל זה יש ממשלה ששמה אותך בסגר לטובתך.
shadow
21 מרץ 2020 02:09:00האחוז נלקח מסך הנדבקים ולא מסך המחלימים בור מפיץ בורות. שם מחשבים את אחוז התמותה.
Case fatality rate, also called case fatality ratio, in epidemiology, the proportion of people who die from a specified disease among all individuals diagnosed with the disease over a certain period of time
והכל כמובן בהינתן שיש לך את כל הנתונים ושהם מהימנים. דבר נוסף במדינות שונות אחוז התמותה שונה כי הוא תלוי במערכת הרפואית ועוד משתנים שמתאימים ספציפית לאוכלוסיה בכל מדינה. נניח עכשיו בארץ אחוז התמותה הוא נמוך משמעותית משפעת רגילה. תעזור לי עם החישוב כמה זה 1 חלקי 705?
תמיד הצחיקו אותי אנשים פגאנים כמוך שקוראים לאחרים בורים. אתה בקושי מסוגל לקרוא אז אתה רוצה ללמד אותי חשבון 🤣🤣🤣🤣🤣 אני ממליץ לך להשקיע פחות זמן בלדבר עם יצורים מעולם הפנטזיה ולהשקיע יותר זמן בללמוד ליב"ה.
הקוריוז
20 מרץ 2020 12:02:35אמצעים נגד טרוריסטים עבד יפה מאד בטיוואן ומנסים אותו גם פה לפני סגר מוחלט.
ברוך רובין
20 מרץ 2020 14:49:18אני מסכים שמעון אבל בטיוואן גם אנשים ממושמעים
the artist formerly known as the Shot
20 מרץ 2020 10:38:34+ 1000
Reuven Barel
20 מרץ 2020 07:57:27מנחם הפחדת אותי עם סיפורי המליציות , התחלתי לתכנן מערך הגנה לבית. מקווה שבאורגון ישארו נחמדים גם אם המצב יחמיר.
היום ב 8:10 בערב אחרי אימון קריעה על הטריינר בדרך למקלחת אשתי אומרת לי הגיע נייר טואלט לקוסטקו!!! – טוס לשם. הגעתי 5 דקות לפני שסגרו את הסניף, עדיין נשאר משטח וחצי של נייר. כל מי שעבר שם התרגש כאילו מצא אוצר , אנשים הצטלמו עם החבילות…. העולם משתגע.
תשמור על עצמך ועל גייל מנחם.
ברוך רובין
20 מרץ 2020 08:10:14זה בגלל חזירות של אנשים לא יודע מה צריך יותר מחבילה אחת למשפחה ממוצעת כמה גלילי נייר משתמשים ביום? אנשים קונים 10-15 חבילות ומשאירים את האחרים להירקב. באורגון אין לך מה לדאוג המסטולים ששם גם אם נשקים לא מסוגלים לפגוע בשום דבר.
Reuven Barel
20 מרץ 2020 08:27:06עכשיו כבר מגבילים לחבילה אחת. אנחנו כבר התחלנו ללקט עלים בסוף השכנים עשו מגבית ותרמו לנו 4 גלילים.
ברוך רובין
20 מרץ 2020 08:36:24ידוע לי אבל מצחיק אותי שצריך להוציא חוקים כאלה מפגרים, אף אחד לא חושב על האחר, לא מעט זוגות עדיין באים לסופר יחדיו ועושים כביכול קנייה נפרדת של נייר, ואף אחד לא חשב על להתקין בידה בבית?
מנחם לס
20 מרץ 2020 16:50:26אני עדיין זוכר את תקופת המנדט כשניגבנו עם נייר שנקרע מהעתון
עידו גילרי
20 מרץ 2020 08:49:25הנה בעיה אחת שאין לאיטלקים
מנחם לס
20 מרץ 2020 16:48:29תודה ראובן. אבל זכור שמטרת המיליציות היא לשמור על החופש שלנו מפני איזה מנהיג מטורף, ולשמור על סדר במדינה שניכנסה לבלגן מטורף. זה לפחות במגילת החרות שלהם
the artist formerly known as the Shot
20 מרץ 2020 10:32:53אני יודע שתצחקו ממני, אבל לא אכפת לי.
לדעתי הקורונה זה חצי בלוף.
אין לי הסבר מי מבלף ובשביל מה – לזה עוד לא הגעתי.
מה הכוונה?
איזו מן מגיפה זו? אחוז הנדבקים בעולם הוא פחות מפרומיל, אחוז המתים עוד מתחת לזה.
וכאן הדבר העיקרי – מי באמת מת מקורונה?
באיטליה בשנת 2017 מתו 25,000 משפעת רגילה. בכלל האיטלקים מועדים מאוד לשפעת, השנה – עם הקורונה – מתו שם פחות משנים קודמות.
אחוזי המתים שם מקורונה לא ברורים – בגרמניה יש מספר דומה של נדבקים עם עשרות מתים בלבד. הכיצד?
א. הגרמנים מטפלים טוב יותר
ב. הגרמנים "סופרים" אחרת.
אני הולך על ב'.
בכלל – יש כאן קצת גזענות. 3000 מתים סינים לא הזיזו לאף אחד, אבל כשזה באיטליה – מיד סוגרים את העולם.
.
ועכשיו לעיקר: מפחידים אותנו בכל דרך אפשרית. מנכ"ל משרד הבריאות טען ש"אלפים ימותו". בשנת 2009, אותו משרד בריאות פרסם בהודעה רשמית ש-14,000 ימותו משפעת החזירים. הכל בעיתונות! תבדקו, אני לא מדבר סתם.
אלא מה? הישראלים לא צייתנים, זה הטבע שלנו – אז כולם מתקהלים ומסתובבים והחרדים והערבים גם עושים חתונות.
עלולה להיות פאדיחה – יגלו שהכל בלוף! – אז מה עושים? מקשיחים עמדות, מגבילים עוד ועוד, כדי שיהיה כסת"ח, כדי שנוכל לומר "זה בזכות הצעדים" כדי שיהיה הסבר למה לא מתים.
המאושפזים במצב קשה רובם מבוגרים עם מחלות רקע – אני לא מזלזל בזה!!! – הם בסיכון גבוה וצריך להגן עליהם. אני למשל נמנע מלבקר את הורי המבוגרים. אבל הנהג למשל כבר במצב קל, ומספר המחלימים עולה על מספר המתים – גם באיטליה.
.
אז מה לעזאזל קורה כאן? איך סוגרים עולם בצורה חסרת תקדים שכזו?
אינני יודע מי המרוויחים הגדולים כאן. לדעתי – לא רע למנהיגים שהעם חוטף כמה מכות, זה תמיד טוב להם – אבל הבורסות וקופות המדינות בסכנה – אז לא בטוח שזה טוב להם.
מה לגבי איכות הסביבה? גם זה מעניין – יש כאן "ניקוי" מדהים של השמיים. אבל הקריסה בענף התעופה והתיירות בטח לא רצויה לאף אחד.
ואולי זה בכלל פפ וסיטי שרוצים למנוע מליברפול את התואר?
אני באמת לא יודע. לא בטוח שיש כאן קונספירציה – נראה לי היסחפות מטורפת של מנהיגי העולם.
.
ובמקומותינו – ביבי מנצל את המשבר כדי לנפץ את הדמוקרטיה, וגנץ מנצל זאת כדי לא להיות אמיץ. כמו שצ'ארלס בארקלי לא העז לנצח את מייקל ב-93.
יאללה, עשיתי מספיק פאדיחות בפוסט אחד.
בדוראנט (שיהיה בריא) ננוחם.
Guy d
20 מרץ 2020 10:50:07יש לי הרגשה דומה של בלוף או היסטריה שבאמת יצאה משליטה
עידו גילרי
20 מרץ 2020 10:59:51אני אנסה להגיב בצורה שקולה ולא סרקסטית בניגוד להרגלי…
אף אחד לא חושב שהקורונה מסכנת את האנושות ואפילו הגורמים המוסמכים אמרו שהם לא חוששים מהדבקה. זו לא הבעיה כי באמת הנגיף לא מאד קטלני. הבעיה היא קצב ההדבקה. מה שמנסים לעצור עכשיו הוא את הגידול המהיר בקצב ההדבקה. למה בעצם? למה כמו שאתה ואחרים אומרים לא כדאי לתת לכולם להידבק ואז מקסימום ימותו הרבה זקנים וחולים. נזק משני…
בתכלס הדבקה המונית היא דרך מצוינת לאנושות כגוף להתמודד עם וירוס כזה כי ככה מתפתח חיסון באוכלוסיה מכיוון שלרוב מי שנדבק מחוסן לפחות לטווח קצר. הבעיה כאן היא מה קורה כשיש המוני חולים – אז מערכות הבריאות קורסות. זה מה שאנחנו מנסים למנוע. קריסה של מערכות הבריאות מביאה לעלייה בתמותה כי אי אפשר גם להעניק טיפול ראוי לכל מי שחולה. זו מטרת ההגבלות שמוטלות עכשיו בכל העולם. להוריד את קצב ההדבקה למשהו שניתן להכיל.
אתה יכול להסתכל על המספרים הנמוכים כרגע ולזלזל אבל הדינמיקה של תהליכים כאל הוא לגדול באופן חד (שבינתיים מתנהג בדיוק לפי המודלים שחזו) ואז אתה מתעורר אחרי שבועיים עם מספרים עצומים של חולים ומתים בהתאם. בקיצור מכיוון שהבעייתיות העיקרית בנגיף הנוכחי היא ההפרש בין זמן ההדבקה הופעת התסמינים את התוצאות של מה שהתחילו לעשות בשבוע האחרון נראה רק בעוד שבוע – עשרה ימים. בינתיים אני מרשה לך לפתח תיאוריות קונספירציה (שיט לא הצלחתי להתאפק עד הסוף).
the artist formerly known as the Shot
20 מרץ 2020 11:52:11+ 100 על התגובה השקולה – אני מסכים עם כל מילה!
בנוסף – אין לי תאוריית קונספירציה טובה (כבר אמרתי זאת).
מה כן?
יש כאן פאניקה, היסטריה וסוג של תחרות סמוייה בין מנהיגי העולם – מי יצליח יותר טוב להתגונן בפני הקורונה.
אני מאוד מסכים עם "צל" כאן מעלי – זה מזכיר מחלה אוטואימונית : תאי החיסון תוקפים את הגוף עצמו במקום את הפולש.
ג'ונסון הבריטי ניסה להיות אמיץ ולנהוג אחרת – אבל מיד קיפלו אותו.
אני חושב שאיטליה בילבלה את כולם. יש מאמרים מדעיים שמצביעים על האוכלוסייה האיטלקית – המבוגרת בעולם למעט יפן – כאחת אשר נתונה יותר מהשאר לשפעות קטלניות למיניהן. קצת מספרים:
"מכון הבריאות הלאומי של איטליה דיווח אחר הצהריים שהגיל הממוצע של קורבנות הקורונה במדינה הוא 79.5 וכי 70% מהמתים הם גברים. לפי הדו"ח של המכון 99% מקורבנות הקורונה באיטליה סבלו ממחלות רקע. נכון לאתמול בין 2,503 מתים היו 17 איש בני 50 ומטה"
או
"הידעתם – איטליה חוטפת כל שנה מהשפעת יותר מכל מדינה אחרת. בחורף 2016-2017 מתו שם 25,000 איש (7 מליון חולים).
החורף הזה 19-20 נכון לרגע זה הרבה פחות קטלני (כולל הקורונה)."
אלה הודעות שקיבלתי בנוסף על מאמר מדעי מבטאון נחשב שמראה את מצב השפעות באיטליה בשנים האחרונות – שלצערי המערכת כאן לא נותנת לי לצרף את ההפנייה אליו.
.
כולם פוחדים להיות איטליה או ספרד אבל לא בדיוק ברורים המספרים שמגיעים משם – מי בדיוק מת מקורונה ומי מת משפעת חורף שיש שם בכל שנה? כנ"ל לגבי המתים בארה"ב או בספרד.
הקריסה שתיארת של מערכת הבריאות היא אכן מפחידה – אבל למעט עדויות נרפות ולא מצולמות מבודדים באיטליה – אין לנו באמת עדות מוצקה לתרחיש הזה שם. אין סרטים קורעי לב של משפחות שיקיריהם לא קיבלו הנשמה, אין תיעוד של עימותים, אין סרטים של אלפי גופות. לא יודע – התקשורת מפחידה מאוד, אבל קשה לקבל את הדברים כלשונם. מבטיחים לנו "אלפי מתים", פרסמו שיש צוי 8 ליחידה לזיהוי גופות, מראים לנו הסבות של חניונים לחדרי-מיון… קשה לי לקנות את כל זה.
עידו גילרי
20 מרץ 2020 12:03:45אם אתה מסכים איתי אז למה פאניקה? כל המטרה היא להאט קצב הדבקה. אין אחד שחושב שלא נצא מזה. איפה הפאניקה בדיוק?
כשהגורמים המוסמכים מדברים על אלפי מקרי מוות זה לא סתם השאלה לאורך כמה זמן נוכל לפזר אותם. זו תחזית די מדוייקת שאתה רואה שהתממשה במקומות אחרים. להגיד שאתה לא יודע עם מה שקורה באיטליה לא נובע משפעת עונתית זה מצחיק. אתה לא מקבל 3000 מתים בשבוע בקצב שרק עולה.
כל אחד פה יכול לעשות את החישוב לבד ולהניח גם אחוז תמותה של 1% או פחות תראה בדיוק למה המספרים מגיעים.
עידו גילרי
20 מרץ 2020 12:28:06רק להמחשה:
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_Italy#/media/File:Is_COVID-19_like_a_flu?_ENG.png
the artist formerly known as the Shot
20 מרץ 2020 12:50:10בוודאי שאתה מקבל 3000 מתים בשבוע בחורף קשה – זה מה שהיה שם בחורף 2017, ולא מדובר בשבוע אלא בחודש.
לגבי התחזית בארץ – לא נראה לי שאלפים בארץ ימותו מקורונה.
תחזור לאיומי "אלפי-מתים" ב-2009 עם שפעת החזירים. בפועל לא מת אף אחד! האיומים יצאו ממשרד הבריאות.
.
בסין המגיפה נעצרה – יש שם 3000 מתים מתוך מליארד ומאתיים מיליון תושבים. בהודו לא שומעים על כלום, בקוריאה זה נבלם די מהר, ביפן לא ברור כמה מתים ונדבקים, הישראלים מספינת הקורונה חזרו במטוס סגור בלי מסיכות – והחלימו. הנהג הפלסיני כבר במצב קל. החולים כעת במצב קשה – חלקם בגיל 80 ו-89, עם מחלות רקע.
מספר הנדבקים שכל הזמן עולה תלוי בקשר ישיר במספר הבדיקות. אחוז המתים תלוי בכך גם הוא – בקוריאה בדקו הרבה מאוד אנשים ולכן אחוז המתים שם עמד על 0.3, עדיין גבוה ביחס לשפעת אבל לא 7% של איטליה.
.
עכשיו נכנסת שאלה מוסרית ואני מודה שעליה אין לי תשובה: האם נכון לשתק את הכלכלה והחברה כדי למנוע התפרצות, או שנכון יותר "להקריב" מאות ואלפים לטובת הכלל. זאת שאלה קשה מאוד. תחשוב רגע על המפוטרים, חלקם לא יחזרו לעבודה כי החברות מנצלות את המצב "להבראה". תחשוב על קופות המדינות שיצטרכו לפצות את המובטלים והנפגעים. תחשוב על הספורטאים, האמנים, רשתות הטלוויזיה המקומיות, הסוחרים, ענף התיירות, התעופה, הבילוי והפנאי – תחשוב על הבורסה! אני אישית מכיר אנשים שאיבדו עשרות אלפי שקלים, אפילו מאות. מנייה שירדה בחמישים אחוז, צריכה לעלות במאה אחוז כדי לחזור לאן שהייתה, זה יכול לקחת לה חמש שנים.
.
רוסיה לא בהסגר, בתאילנד יש עשרות, גג מאות של נדבקים במדינה של עשרות מיליונים, גם הודו לא בהסגר, המצב בדרום אמריקה לא ברור והקיץ בפתח. אולי זאת כן פאניקה, רק עוד חודש נדע.
עידו גילרי
20 מרץ 2020 13:06:34שוב אתה חוזר על דברים לא רלבנטים. כשהייתה התפרצות של 3000 מתים בשבוע באיטליה זו הייתה מגיפה שהכריחה צעדים. אתה מתעלם שוב ושוב מהמשמעות של המספרים. מה שאתה רואה עכשיו הוא לא מה שתראה בעוד שבוע. בסין ננקטו צעדים סופר מחמירים שדאג לעצירת המגיפה. בקוריאה גם ננקטו צעדים שמטרת ותוצאתם הייתה האטת קצב ההידבקות ובהרבה מקומות אחרים יכול להיות שתראה את העלייה בהמשך. את העלייה במספר המתים אתה רואה לא רק באיטליה הם פשוט מתקדמים יותר על ציר הזמן. אתה מדבר דברים לא מבוססים. הודו נקטה מאד מוקדם בצעדים למניעת כניסת חולים לגבולותיה. להגיד שהם יצליחו לעצור חדירה של הוירוס? קשה להאמין שלאורך זמן.
רק שתבין שמה שאתה מציע הוא כזה: לא לנקוט בצעדים ולתת לתחלואה לעלות. כדי לא להביא לקריסת המערכת הרפואית אסור לאפשר לחולי קורונה לקבל טיפול רפואי בבתי החולים. כמו שציינת זו שאלה מוסרית. אני מאמין שמה שעושים עכשיו הוא הפיתרון הנכון.
the artist formerly known as the Shot
20 מרץ 2020 13:18:58חבריקו – כנס מהר ל-YNET הכתבה הראשית מתארת את מה שהצעתי – קטונתי (במזרח אסיה לא עצרו כלום, בטח שלא נכנסו לפאניקה).
Avri
20 מרץ 2020 20:59:42דה-שוט, בוריס ג'ונסון 'התקפל' לא כי קיפלו אותו אלא בגלל שהראו לו מחקר שנעשה באימפיריאל קולג' שניבא מאות אלפי מתים כתוצאה מהתכנית שלו.
מה שכן מעניין (ואני לחלוטין לא מסכים עם דה-שוט, אבל זה מעניין) זה הערכת הסיכונים. מחד קריסת מערכות הרפואי והמון מתים. מאידך קריסת הכלכלה שגם היא תביא, בין היתר, להמון מתים (כי מערכות הרפואה מקבלות מימון מהכלכלה, וגם כי אנשים עניים נוטים להיות יותר חולים – גם את זה חקרו). השאלה היא באיזה רעל אנחנו בוחרים.
shadow
20 מרץ 2020 23:21:04תמיד ברעל שמבטיח שרידות גבוה יותר בעתיד וחיים טובים יותר לנשארים.
הקוריוז
20 מרץ 2020 12:08:15קח קונספירציה הסינים עשו לו מוטציה במעבדה הדליפו ועשו שורטים על השוק או יקנו דברים בזול. סיבות יש מיליון.
הקונספירציות זה גם משהו שייתכן בהחלט. אין לי ספק שממשלות מחזיקות וירוסים הרבה יותר קטלניים לחיסולים שקטים וכו…
הפחד הוא מהסתערות על בתי חולים והפצת הנגיף. זה לא שפעת גם אני חשבתי ככה בהתחלה. בשבילי ובשבילך ובשביל סוסים כמו גו!ר זה שפעת בסביל מבוגרים זה מוות בשיעור גבוה ואם זה יעבור בטירוף אז כל מבוגר יצטרך מכשיר הנשמה ויסתערו על בתי החולים.
the artist formerly known as the Shot
20 מרץ 2020 12:53:33צודק – אז יכלו כבר לפני שבועיים לבודד את המבוגרים, רובם נייחים ויודעים היכן הם, חייבים לשתק את עולם?
בלי קשר – החבר שלך מבלפור נותן כאן רצף פעולות אנטי-דמוקרטיות בחסות הקורונה – שלא היו מביישות פאשיסטים ודיקטטורים בתחילת דרכם. סגירת פרלמנט, התעלמות מהכרעת הרוב, צווי חירום, סגר, מעקב אלקטרוני אחרי אזרחים, פיזור הפגנות. פששש… סחטיין עליו.
עידו גילרי
20 מרץ 2020 13:11:57איך בדיוק תבודד את המבוגרים?
הקוריוז
20 מרץ 2020 15:52:29הכל במסגרת החוק…
כמו שכחול לבן ניסו לערבב אז הוא מערבב יותר😎. לא בושה להפסיד לסלבדור.
אגב בירוקרטיה וועדות זה הדבר האחרון שנחוץ עכשיו תנו לרהמ להוביל. אין פה זמן לפלפולים משפטיים ושטויות של השמאל ובלבלת.
כל הפרטים של כולם נמצאים כבר אצל גוגל. הפלאפונים ממזמן מכשירי ריגול ופתאום אנשים דואגים מהשבכ lol.
גיא רוזן
20 מרץ 2020 16:36:57לתחושתי, יש מצב שאתה שולט יותר בדיני מסים מאשר בחוקי היסוד –
את ההכרעה מדוע מה שעושה יושב ראש הכנסת שלא נבחר על ידי אף אחד זה מהלך לא חוקי, יקבל בית המשפט העליון (במסגרת שבתו כבית העליון הגבוה לצדק).
להבדיל, חוק אותו יעבירו 61 חברי כנסת, הוא חוקי לגמרי. גם אם משמעותו תהיה שביבי לא יוכל להרכיב את הממשלה הבאה עם כתב אישום.
.
בכל הנוגע לגבי ניהול משבר הקורונה בארץ –
משרד הבריאות כושל, בדיוק כמו שמשרד הביטחון וצה"ל כשלו, אי אז במלחמת לבנון השנייה.
.
העובדה היא שרק לפני יומיים התחילו להרחיב את כמות הבדיקות לגילוי קורונה.
העובדה היא שמשרד הבריאות לא צייד כראוי את בתי החולים במיגון.
אם היו כבר ברגע בו התחילו להגביל את הטיסות מהמזרח, היו מפנים את המשאבים הנדרשים בשביל להכשיר את המעבדות לצורך בדיקות, המצב כיום היה שונה לגמרי.
רק מה, קל יותר להפיל את האחריות על האזרחים, לדרוש "משמעת חברתית", ולנסות להסתיר את כשלי משרד הבריאות ברמת מקבלי ההחלטות מאחורי הססמה "לא צריך בדיקות…"
(את ביבי, בדקו. גם את הבן שלו. ואת אשתו. אבל העיקר שלא צריך עוד בדיקות…)
הקוריוז
20 מרץ 2020 17:37:19תחושתך טועה.למרוח ולמשוך זה חוקי לגמרי😎.
כולם פועלים במסגרת החוקים הקיימים.
גיא רוזן
20 מרץ 2020 18:00:21כאמור, נראה מה לבג"ץ יש לומר בנושא.
Ari
22 מרץ 2020 03:06:35בדייאמונד פרינסס היו 3711 נוסעים, הגיל הממוצע היה 58
מתו 7
אחוז מכלל הנוסעים 0.18
אז גם למבוגרים זה לא נורא
(מספר הנדבקים הוא קשקוש ולא רלוונטי בעליל, כי באוניה כולם היו עם כולם בצפיפות ובמעגלים חוזרים במשך ימים ארוכים, אז מי שלא נדבק כנראה חסין או משהו, בדיוק כמו שהשפעת לא מדביקה את כלל האוכלוסייה הלא מחוסנת למשל)
עידו גילרי
20 מרץ 2020 11:08:51אולי כן היה מוצדק לבדוק את הלייקרס?
https://www.espn.com/nba/story/_/id/28928495/celts-marcus-smart-two-lakers-players-latest-test-positive-coronavirus
erezs
20 מרץ 2020 11:18:47היי מנחם, ספר מכבים (או מקבים) אלה שני ספרים חיצוניים (שלא נכללו בתנ״ך) שמספרים את סיפור מרד חשמונאים. מצאתי שתי גירסאות לפסוק שמוזכר (גם העברית היא בתרגום כי המקור העברי לא שרד): ״ויאמר יהודה נקל כי יסגרו רבים בידי מעטים ואין מעצור לפני שמים להושיע ברבים או במעטים כי לא ברוב חיל נצחון המלחמה ומן השמים הגבורה״ וגם ״ויען יהודה ויאמר: היד ה' תקצר לתת רבים ביד מעטים, ואם יש מעצור לו להושיע ברב או במעט. הן לה' התשועה, ורוב חיל לא ימלט״.
ולגבי הספורט, אני פחות חזק בהופס, אבל זה שסגרו לי את הבייסבול עולה לי בבריאות יותר מכל קורונה. במיוחד עכשיו שהיינו אמורים להיות בשיא הספרינג טריינינג בואכה פתיחת הליגה. דיכאון. בלית ברירה אני אשכרה רואה משחקי עבר, והנה רשימה יפה למי שככה מחפש איך להעביר את הלילות העגומים: https://www.mlb.com/news/classic-mlb-games-to-watch-online
חיים
20 מרץ 2020 11:26:06תודה.
לגבי חומרים לאתר בפגרה – אני אציין שאנחנו מתחילים בשבוע הבא ב"פרויקט הופס" חדש.
פרטים נוספים ביום ראשון…
Berch
20 מרץ 2020 11:55:57כל עוד יש מעורבים
אני בפנים
אמריקה זו תרבות אחרת שלך בתור ישראלי בשורשייך קשה להבין. צחוקים.
אולי זה זמן טוב לטפטף שוב את הסדרה האלמותית – סיפורים מהתיבה
🙂
דקסטר
20 מרץ 2020 12:42:18מה שבטוח שהנגיף הזה מהונדס.
כל סיפור שתשמעו על עטלף או שטות אחרת תזרקו לפח.
השאלה היחידה האם סין שחררה את הנגיף בכוונה או בטעות. זאת השאלה היחידה שהיא פתוחה.
יש סיבות לכאן ולכאן.
עידו גילרי
20 מרץ 2020 12:46:21אז עכשיו אתה גם וירולוג….
the artist formerly known as the Shot
20 מרץ 2020 12:55:00שמת לב ש-וירולוג זה כמעט אותן אותיות של יורוליג?
דקסטר
20 מרץ 2020 12:57:28לא אני. אבל אני חי איתה (:
בוא נגיד שאני יודע על הנושא הזה הרבה הרבה יותר מהאדם הממוצע.
אתה יכול להיות ציני עד מחר כהרגלך ולצאת קטן.
עידו גילרי
20 מרץ 2020 13:08:37אין לך מושג ואין לך שום בעיה לירות דברים לחלל.
עידו גילרי
20 מרץ 2020 13:10:23העיקר שאני יוצא קטן כי הרי לך יש מושג מעבר לאדם הממוצע בנוגע להכל.
דקסטר
20 מרץ 2020 13:28:03זכותי להיות בטוח.
אם לא נאה לך הסגנון אל תגיב.
למה מי שחושב שזה מעטלף לא כתב את זה בביטחון? כתב. אבל לא ידע.
סבבה שיש לך את מי לשאול. אני במקרה הזה לא הייתי צריך לשאול כי זה משהו שנאמר לי כשזה התפרץ בסין ולא ממקור אחד. ובמקרה המקורות האלה הכי חזקים בארץ בתחומם. אתה תראה שנגיף הזה יתעתע ויעשה בית ספר לכולם בהמשך הזמן. אנחנו לא סיימנו את הסיפור איתו.
עידו גילרי
20 מרץ 2020 13:29:53אף אחד לא בטוח שזה מעטלף. זה כמובן פרשנות של התקשורת.
עידו גילרי
20 מרץ 2020 13:33:07ושאני אבין, אתה טוען שזאת שאתה גר איתה חשופה למידע בטחוני מסווג והיא בוחרת לשתף אותו איתך ואתה בוחר לשתף אותו איתנו? וואלה אני חושב שזה יותר מדאיג.
דקסטר
20 מרץ 2020 13:18:39בטוח שיש לי בנושא הזה מושג יותר גדול ממך.
אבל זה שורף לך מבפנים שמישהו יודע יותר ממך נכון? אז אתה הולך למנגנון המוכר שלך של ציניות והקטנה.
לא הבנתי אתה יודע יותר מהמכון הביולוגי למחקר בישראל?
אתם גם לא חייב להגיב או לקרוא כל מה שאני כותב אבל אני עושה את זה לשירות לאתר.
המקור של הנגיף הוא אכן מבעלי חיים אבל הינדסו ללוחמה ביולוגית.
הסינים אוכלים עטלפים ונחשים בתנאים מזעזעים כבר מאות שנים. פתאום יש מגפה כלל עולמית שלא ניתן לעצור אותה וטובי המומחים בעולם לא מצאו לה תרופה ומגלים עליה פרטים חדשים וגם יגלו עליה בהמשך, זה לא סוף הסיפור.
הנזק לגוף האדם יותר גדול ממה שנדמה לנו.
the artist formerly known as the Shot
20 מרץ 2020 13:20:37אם זה נשק ביולוגי – אז הוא די מצ'וקמק.
בלי קשר – לחובבי הקריאה ובעלי הזמן ביניכם ממליץ על "העמדה" של סטפן קינג. קריאה מעולה לימים אלה
עידו גילרי
20 מרץ 2020 13:21:49גם לי יש ידע בתחום וגם לי יש מי לשאול. הנה לך יש הזדמנות לשטוח כאן את ההסבר למה זה "בטוח" מהונדס.. רמז מה שכתבת למעלה הוא לא הסבר. כי וירוסים כאלה נולדים כל הזמן.
והדבר היחידי ששורף לי הוא הצורך שלך להגיד שאתה יודע בביטחון כל דבר. אתה יודע למה? כי אני יודע כמה קשה למי שבאמת מתעסק בדברים כאלה ואחרים להיות באמת בטוח.
דקסטר
20 מרץ 2020 13:23:20לא.
נשק ביולוגי טוב זה נשק שאתה לא יודע שנשלח עליך בכוונה.
קודם כל העולם בשיתוק מוחלט ואף אחד לא מאשים ישירות את סין בכוונה תחילה.
שנית, תחשוב אם כן היו מפזרים את הנגיף בכמה מוקדים בעולם בו זמנית מבלי שתהיה האפשרות להיערך לכך.
כל הדמוקרטיות בעולם היו מתפרקות לחלוטין.
הוא לא קטלני אבל מאוד מאוד עמיד ומדבק. וסופו של דבר מקריס את כל המערכות
the artist formerly known as the Shot
20 מרץ 2020 13:26:15אתה יודע מה – מקבל, חלקית, אתה צודק שהוא באמת שיתק את העולם – אבל רק את המערבי – תראו כתבה ב-YNET, במזרח לא התרגשו מזה יותר מדי
חגי "התותח" ניסני
20 מרץ 2020 13:16:50אז בעצם זה אומר שהצליחו לרצף את הגנום?אז מתי יוצא חיסון כבר?
דקסטר
20 מרץ 2020 13:20:47חיסון לא יהיה בשנה הקרובה כנראה, ימצאו טיפול יעיל אבל חיסון לוקח כ 12-18 חודש.
השאלה היא כשימצאו חיסון איזה מוטציה יעבור הנגיף בהמשך.
thejanitor
20 מרץ 2020 14:02:45לא הייתי אומר בטוח, אבל לא יפתיע אותי בכלל. משהו במספרים פה לא מסתדר. איך יכול להיות שסין עם 2.5 מיליארד איש, שהיא מקום ההתפרצות יש פחות מתים מבפאקינג איטליה. משהו במספרים לא מסתדר. אומרים שאיטליה מדינה זקנה, שכולם ציפצפו על הוראות והמגיפה התפשטה בבת אחת וכל המערכות קרסו. הגיוני, אבל עד כדי כך שיש כבר יותר מתים מבסין, יכול להיות, אבל גם יכול להיות שסין שחררה נשק ביולוגי לעולם, כזה שיצור זעזוע, כזה שיפיל את כל השווקים, והם הראשונים שיתאוששו ממנו.
עידו גילרי
20 מרץ 2020 14:05:49מסבירים שוב ושוב ולא סתם – הכל תלוי בכמה מהר אתה מגיב ואיזה חריפות. הסינים כמו הסינים לא עשו שום חישובים של זכויות אזרח ופשוט אטמו את המחוזות שנדבקו והכניסו אותם לסגר. אם היו עושים את זה גם באיטליה היית רואה את אותה תמונה גם שם. אוכלוסיה זקנה או לא.
דקסטר
20 מרץ 2020 14:28:49אף אחד לא חשף חומר סודי אתה יכול להיות רגוע. אני לא הראשון שאומר את זה אבל אני יודע לחבר חלקי מידע שמגיעים מפה ומשם. תמשיך לחשוב שזה עטלפים אני לא אומר את זה בציניות. זאת זכותך וזכות אחרים. בסוף הרי ממילא האמת תצא לאור ויהיו כאלה שיבחרו לעצום את העיניים ואחרים לפקוח
עידו גילרי
20 מרץ 2020 14:32:13אז בקיצור אתה מודה שאין לך מושג…
דקסטר
20 מרץ 2020 15:32:45אין קשר בין הדברים.
אתה מנסה להמשיך עם ההקטנה והציניות. אתה עושה צחוק מעצמך. אולי אחרים לא יגידו לך את זה בפנים כמוני אבל אני כן. אתה מראה כמה אתה אדם קטן בכל הזדמנות.
עידו גילרי
20 מרץ 2020 15:34:51אז שוב בוא תסביר ברמה המדעית למה זה בסבירות גבוהה וירוס מהונדס
thejanitor
20 מרץ 2020 14:29:40זה ההגיון שאמור להסביר את הפערים באחוזי התמותה אבל עדיין משהו מאוד מוזר במספרים מבחינת סדרי גודל.
עידו גילרי
20 מרץ 2020 14:32:54תפרט.
thejanitor
20 מרץ 2020 14:36:53מקור ההתפרצות הוא בסין, הם היו הכחשה טוטאלית מה שהוביל להתפרצות שמה עד כדי כך שזה הופץ לכל העולם.
.
באיטליה לא משנה כמה שמו זין על ההנחיות, הם לכל היותר היו אמורים להיות גרועים כמו בסין, כי כשאצלם זה התפרץ כבר היה הרבה יותר ידע לגבי פרוצדרות הפעולה, ובכלל ידעו מלכתחילה שזה וירוס חדש.
.
נכון לעכשיו באיטליה יש יותר מתים מבסין.
.
בסין חיים מיליארד וחצי איש, באיטליה 60 מיליון.
עידו גילרי
20 מרץ 2020 14:47:52ההנחה הבסיסית שלך שהם היו בהכחשה טוטאלית היא חלק מזה. השאלה היא כמו שציינתי זמן התגובה ועוצמתה. העיכוב בהכרה באמת הוביל להתפשטות של הנגיף בכל סין ולא רק במחוז שבו זה התפרץ (ושם המספרים היו גבוהים מאד) . בכל הנוגע להתפרצות בשאר המדינה התגובה שלהם הייתה חדה ומהירה ולכן הם הצליחו לעצור את זה יחסית מהר וביעילות. התגובה האיטליקת הייתה איטית יותר ובמקרה כזה איטית בכמה ימים יש לו משמעות עצומה.
thejanitor
20 מרץ 2020 15:15:11בוא נגיד שיש את התרחיש של ההגיון הקולקטיבי הנוכחי:
.
וירוס חדש הופץ לעולם. מוטציה חדשה ממשפחת הקורונה. הוא הועבר לבני האנוש ממאכל של עטלץ/בעל חיים אחר בהוואן בסין. הם שם לקח להם זמן להבין שמדובר בנגיף חדש, אולי אפילו הושתקו כמה מניפי דגל ראשונים כך שהוירוס התפשט עד כדי בחוסר שליטה בחבל ארץ הזה בסין. אז המעבדות הבינו שמדובר במשהו חדש והרשויות החילו עוצר סיני נטול זכויות אדם כדי להשתלט על זה ובכך מונעים בימים אלו מהמגיפה להשפיע עליהם כלכלית והתנהלותית בפחות השפעה מאשר לחלק אחר ממדינות העולם. אותם מדינות הם אלו שהנגיף הגיע אליהם מעצם העובדה שהעולם הוא גלובלי, ואיטליה לדוגמא בגלל שהיא אוכלוסיה מבוגרת, ושאנשים התגודדו יותר מידי חטפה את זה חזק וכל המערכות קרסו, עד כדי כך שיש שם כבר יותר מתים מבסין. עכשיו זה מגיע לספרד. במקביל ישראל נכנסת להסגר מלא, אנגליה שינתה פזה, ארהב גם בדרך לבידודים, כל זה כדי לא להיות כמו איטליה. הבורסות בכל העולם נופלות, הבורסה בסין באופן יחסי שורדת. כולם מבינים שהפיתרון הוא לשטח את העקומה, את עקומת התפשטות המחלה מתחת לקו הקריטי של קיבולת מערכות הבריאות. ובגלל זה כי מדובר בחיי אדם עדיף להקריב ולשתק את כל שאר המערכות החברתיות.
.
זה התרחיש ההגיוני הקולקטיבי.
.
קח כל משפט ממנו ותשאל מה אם הוא לא נכון? מה אם יש פה מזימה מאחורה? מה אם יש פה פשוט טעות מספרית שההשלכה שלה היא שיתוק העולם? יותר מפתיע אותי שעד היום לא הופץ נשק ביולוגי כדי להשפיע על בורסות העולם, מוריארטי ואינספור נבלים אחרים בקולנוע ובטלויזיה כבר עשו את זה.
עידו גילרי
20 מרץ 2020 15:33:41אתה יכול להגיד את זה על כל אירוע עולמי ולבנות תיאורית קונספירציה מסביב.
זה לא אומר שהיא לא אפשרית אבל גם לא שהיא סבירה.
thejanitor
20 מרץ 2020 16:22:25נכון. סהך הכל אני די מאמין לתרחיש ההגיוני, אבל המספרים מוזרים ולכן לא אופתע אם מסתתרת קונספרציה מסויימת אפילו מינימלית מאחורי המקרה הזה. ולגבי המקרים האחרים כמו שדקסטר אמר קוסמפרציה טובה היא כזו שאתה לא מודע אליה
דקסטר
20 מרץ 2020 13:29:01לדה שוט
הכסף נמצא בעולם המערבי
את מי מעניינת רומניה, אוקראינה, בולגריה וכו?..
the artist formerly known as the Shot
20 מרץ 2020 13:55:53צודק, אבל נראה לי מהלך קצת מרחיק לכת – שסין יצפו סגירה כזאת של העולם המערבי. הכל מבוסס על פאניקה שמקורה במשבר האיטלקי. קשה לי להאמין שמישהו תכנן עד כדי כך. ימים יגידו. יכול להיות שזאת בכלל קונספירציה למנוע מכם את האליפות?
דקסטר
20 מרץ 2020 14:30:26חד משמעית!
עד שרוויתי נחת מליברפול והלייקרס..
מזה לקח לי יותר זמן להתאושש..
הקוריוז
20 מרץ 2020 16:29:48א. מה אתה מאמין לכל כתבה של ווי נט
ב. מה שמתואר שם זה בדיוק מה שעושים בישראל…כולל השבכ…
the artist formerly known as the Shot
20 מרץ 2020 16:47:50הכל פתוח שם – חנויות, קניונים, מקומות עבודה, בתי ספר – איך זה דומה לכאן?
לגבי השב"כ אתה צודק – הם ממילא עלינו כל הזמן, אבל עכשיו עשו מזה "חוקי" (עאלק).
מה אתה אומר על גנץ – כמו סיר צ'ארלס שפחד לנצח את מייקל ב-93; אין לו אומץ להעיף את ביבי. אל תבנה על זה יותר מדי – בסוף זה יבוא לו. מסכים איתך שבינתיים ביבי עושה לו בית ספר.
מה עם המשחיל? בטח משתגע בבית, היה ברצף השחלות מדהים, ואז השחיל בטעות את אריזה, ועכשיו כל זה.
הקוריוז
20 מרץ 2020 17:34:28היום הבן שלי החוצפן ניסה לעשות.לי השחלה ועצרתי לו בטעות אם הייתי יודע שהוא הולך הייתי נותן לו 😂😂
thejanitor
20 מרץ 2020 14:03:20לא הייתי אומר בטוח, אבל לא יפתיע אותי בכלל. משהו במספרים פה לא מסתדר. איך יכול להיות שסין עם 2.5 מיליארד איש, שהיא מקום ההתפרצות יש פחות מתים מבפאקינג איטליה. משהו במספרים לא מסתדר. אומרים שאיטליה מדינה זקנה, שכולם ציפצפו על הוראות והמגיפה התפשטה בבת אחת וכל המערכות קרסו. הגיוני, אבל עד כדי כך שיש כבר יותר מתים מבסין, יכול להיות, אבל גם יכול להיות שסין שחררה נשק ביולוגי לעולם, כזה שיצור זעזוע, כזה שיפיל את כל השווקים, והם הראשונים שיתאוששו ממנו.
דקסטר
20 מרץ 2020 15:39:36המספרים של סין יותר גדולים.
מי שרוצה להאמין שבסין מתו רק 3200 איש שיהיה לו בהצלחה. זאת בדיחה. אין לעולם המערבי דרך לעקוב אחרי מה שקורה שם באמת. לדעתי מתו שם פי 10 יותר לפחות. יש כאלה שאומרים שזה יותר קרוב לפי 100 מאשר לפי 10.
.
בכל מקרה הקטלניות של הנגיף היא לא במספר המוחלט שאנשים מתים אלא מרמת העומס על מערכת הבריאות שהיא יוצרת.
.
הדבר הנכון בעיניי הוא לחזור למשק מלא עד תחילת יוני וזאת בהנחה שהשיא יהיה בתחילת אפריל ומשם נתאושש. סגר מלא הוא הפתרון הנכון בשלב הזה אבל המטוטלת תנוע לכיוון הקטטסטרופה אם זה יימשך מעבר לכך.
.
הקוריוז
20 מרץ 2020 15:49:16נכון בסיןמרוסיה ואיראן המספרים אמינים כמו צפון קוריאה 😂
thejanitor
20 מרץ 2020 16:26:51אז אתה מסכים שהמספרים לא הגיוניים.
מנחם לס
20 מרץ 2020 17:09:16תודה למגיבים
shadow
20 מרץ 2020 17:23:16אני לא פרופסור עדיין אבל תמיד נחמד לראות שלא צריך להיות פרופסור בשביל לראות את מציאות. אחד לאחד מה שאמרתי.
פרופסור מייקל לויט חתן פרס נובל לכימיה יועץ של נתניהו וייעץ גם לסין.
לא הכרתי את האדם עד לרגע שראיתי את הראיון זה בשש עם אמנון לוי
.
https://youtu.be/PBPsuV0srCc
.
בקיצור עובדים עליכם בעיינים ואתם ממשיכים לדקלם את השטויות על מערכת הבריאות שמוכרים לכם בחדשות כמו תוכים.
shadow
20 מרץ 2020 17:29:14הערת אזהרה לקוראים באתר!!
כל מי שלוקח ברצינות את השטויות שכותב דקסטר זה על אחריותו בלבד!!
.
האיש וחצי מיליארד המתים… לפחות!!!!!
דקסטר
20 מרץ 2020 18:15:35אם לא היו כולם בבידוד ולא היה הסגר וקריסת מערכת הבריאות תעשה את החשבון לבד.
למרות שאני בספק אם אתה מסוגל לעשות את החשבון לבד אז תבקש עזרה.
shadow
20 מרץ 2020 19:29:55תראה, זה שפעם לקחת צבע ברנר רנר לא אומר שיש לך מושג במחלות וכנראה גם לא בפוקר אבל לך על זה איש החצי מיליארד לפחות!!!!! 🤣🤣🤣
תזהר שלא תעלם כמו דדי שהיה בטוח "במקורות" שלו.
אם אתה באמת רוצה לדעת איך וירוס עובר מוטציה בין חיה לאדם קבל סרטון שגם מתבגר מנטלית כמוך בעל סיכוי להבין אותו. אמנם באנגלית אבל מונגש עם אנימציה פשוטה.
.
https://youtu.be/BtN-goy9VOY
.
כל זה לא אומר שאין סיכוי שהוירוס מהונדס רק שבלי הסבר מניח את הדעת זה כמו להגיד שיש סיכוי שכולנו חיים בסימולציה. אני אומר לך בדוק שאנחנו חיים בסימולציה!!!
.
עכשיו נשאלת השאלה אם הוירוס מהונדס ע"י הסינים ואתה יודע על זה אז כנראה שעוד אנשים יודעים איך זה מתיישב עם הטענה "נשק ביולוגי טוב זה נשק שאתה לא יודע נשלח עלייך כוונה" זו רק אחת מהסתירות בתגובות שלך.
.
נ.ב
.
"בוא נגיד שאני יודע על הנושא הזה הרבה הרבה יותר מהאדם הממוצע"
על זה יש לי משהו אחד להגיד לך Dunning Kruger Effect.
.
https://youtu.be/GJz66wm95-M
.
אנשים שיודעים הרבה על נושא מסויים בדרך כלל הרבה פחות יהירים ובטוחים בצדקתם ממה שאתה מציג. דרך אגב רוב האנשים חושבים שהם יותר חכמים מהממוצע או לפחות בממוצע אבל גאון מתמטי כמוך בטוח יבכין מיד שיש פה כשל.
.
נ.ב 2
.
חצי מיליארד מתים!!!!!! לפחות!!!!!! 🤣🤣🤣🤣
shadow
20 מרץ 2020 17:39:12לגבי מי שתוהה על המספרים בסין ברור שהם מוטים (לא רק שם הם מוטים) ולכן אי אפשר להאמין לנתונים כרגע וכל סטטיסטיקה שמתבצעת עליהם היא לא מדוייקת. כמו האימרה הידועה שאם תענה את המספרים מספיק זמן הם יגידו לך מה שאתה רוצה.
לא נראה לכם מוזר שבישראל כמעט ואין מחלימים? אז כנראה שבסוף הכל שאלה של הגדרות.
דקסטר
20 מרץ 2020 18:22:04אין כמעט מחלימים כי לוקח 4-6 שבועות.
דבר נוסף הוא שאותן מטושים שמשמשים לגילוי נדבקים, משמשים לבדיקות של חולים על מנת לשחרר אותם.
כיוון שיש חוסר בציוד ישנו גם עיכוב בלשחרר מחלימים.
רק באפריל אנו צפויים לראות גם יותר גדול של מחלימים.
.
איזה קל להיות אתה. לפלוט שטויות בלי להתחשבן.
אני מוכן להתערב עם כל מי שרוצה באתר שכל מה שכתבתי יהיה נכון.
shadow
20 מרץ 2020 19:39:21אתה אפילו לא שם לב למה שאתה קורא. כתבתי לך הכל שאלה של הגדרות.
התגובה שלך לא אומרת כלום אתה אומר מצד אחד שזה בגלל מחסור במטושים מה שאומר שהאנשים כבר הבריאו אבל אי אפשר לבדוק את זה. טענה מוזרה על גבול הזויה.
מצד שני אתה אומר שזה כי לוקח עוד כמה שבועות להחלים אז תחליט זה או זה?
זה שבסוף יעדכנו את הסטטיסטיקה זו בדיוק הטענה שלי שהמספרים שעליהם עושים חישובים הם מוטים.
פאקו
20 מרץ 2020 21:25:35איבדתי קצת הקשר מבחינת התגובות, אבל הנה מאמר טוב עבור כל מי שחושב שהנגיף מהונדס (גילוי נאות – הכותב הוא ד"ר לביולוגיה וחבר טוב שלי):
https://economarks.com/he/%d7%a7%d7%95%d7%a0%d7%a1%d7%a4%d7%99%d7%a8%d7%a6%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%94/
shadow
20 מרץ 2020 21:46:13https://www.youtube.com/watch?v=TPpoJGYlW54
.
הסבר על השווקים הרטובים בסין שזה בערך מה שחבר שלך כותב ועל איך הגרידיות הסינית כל פעם עולה לנו ביוקר.
נשאלת השאלה מתי העולם יתהפך עליהם.
the artist formerly known as the Shot
20 מרץ 2020 23:13:32זוועה, גורם לך לחשוב על הסינים דברים שהשתיקה יפה להם (נושך את האגרוף)
אור
20 מרץ 2020 22:12:30אין פה כמעט אינפורמציה לצערי אז זה לא הולך לשכנע אף אחד שחושב אחרת
עידו גילרי
20 מרץ 2020 22:20:25אהה כי אינפורמציה תעזור במקרה הזה…
אור
20 מרץ 2020 22:27:35המשפט היחיד שמדבר על מהונדס או לא זה טיב ההיקשרות לתא. לא מספיק
עידו גילרי
20 מרץ 2020 22:28:30בשבילך:
https://www.nature.com/articles/s41591-020-0820-9
אור
20 מרץ 2020 22:42:16תודה, אקרא
no funny shtuff
21 מרץ 2020 09:04:13תודה פאקו.
בכלל זה נראה אחלה אתר