מעורב הופס ליום חמישי: בארה"ב אנחנו חיים בחברה מחורבנת! / מנחם לס

1.כן. YOU ARE DAMN RIGHT שאני גאה שכתבתי זאת כבר לפני ארבעה ימים! "חברה מחורבנת".

מה כתבתי?

כתבתי שזה לא פייר שקשישים כמוני לא יכולים להשיג בדיקה לקורונהוירוס – אפילו אם נטפס על הקירות (המצב קצת השתפר מאז) – בעוד שכשמגלים שחקן NBA נגוע, מיד ישנם מספיק 'בודקנים' (אמצעי הבדיקה) מספיקים לכל הקבוצה, מנהליה, מאמניה, וכל הקשורים אליה, ואותו דבר שתי הקבוצות האחרונות נגדה היא שיחקה. כשרודי גובר התגלה כנושא הגיף קורונה חיובי, ומיד ציוו בדיקות קורונהוירוס לשלוש הקבוצות האחרונות שהן שיחקו נגדם כתבתי כאן, באותיות קידוש לבנה, שזה לא צודק.

מה זה מראה? זה מראה באיזו חברה דפוקה וחולה אנחנו חיים כאן בארה"ב. בישראל היו בודקים קשיש או חייל לפני כל שחקן נבחרת ישראלי!

ישנם עשרות אלפים קשישים הסובלים מבעיות נשימה, כליות, וכו', שהם האוכלוסייה החייבת הגנה יותר מכולם כי רובם – מעל 90% – הם קרבנות המחלה שגם ניפטרים ממנה. אחד האמצעים ההגיוניים והפשוטים ביותר הוא להפריד בין החולים והבריאים. אבל איך תדע מי החולה ומי הבריא ללא בדיקה?

צעירים בריאים סובלים חום, כאב גרון, אי נוחות של כמה ימים, ורובם מתגברים על המחלה. אתמול מיצ'ל דונובן וקווין דיראנט טענו שהם "אפילו לא מרגישים שהם חולים".

אתמול נודע שכל שחקני הלייקרס והווריורס, שהיו יריביהם האחרונים של הנטס שארבעת משחקניה ניתגלו כחיובים, עברו כבר בדיקת קורונהוירוס. תוצאות הבדיקות עדיין לא נודעו.

איזו חוסר אחריות חברתית, וחוסר ההגינות וצדק לקשישים המצפים לבדיקות – ואין מספיק חומר לבדיקה – בשעה שצעירי NBA צעירים, בריאים, ועשירים, כולם זוכים לבדיקות ללא כל בעייה. עבורם ישנם 'בודקנים' די והותר.

ביל אורם שלח טוויטר זה:

עכשיו ידוע(https://www.usatoday.com/story/sports/nba/2020/03/17/how-utah-jazz-got-coronavirus-tests-during-national-shortag/) שבעת המחסור החמור בבודקנים לנגיף, היוטה ג'אז השיגו 56 'בודקנים' שעתיים לאחר שנודע שרודי גובר חיובי. דווקא ה-"FIRST TAKE" שלעתים הוא סנסציוני יותר מאמיתי היה זה שגילה זאת, והרים צעקה גדולה על אי הצדק. איתן סטראוס מה-THE ATHLETIC כינה את מעשי ה-NBA והיוטה ג'אז במילים האלו:

“incremental, tangential, and, in the end, irresponsible.”

אני מחכה שעכשיו אדם סילבר יסביר כיצד יוטה ג'אז השיגה 56 'בודקני נגיף קורונה' בזמן שישנם מאות בתי אבות המשוועים לבדיקות כדי להפריד בין הנגועים והבריאים, ולא מצליחים להשיגם.

2. בואו ניבחר את 15 סרטי הכדורסל הטובים ביותר בזמן הבידוד בבית (כמובן שעל טעם וריח אין להתווכח)!

15. Semi-Pro

14. Uncle Drew

13. Like Mike

12. Blue Chips

11. Finding Forrester

10. The Basketball Diaries

9. The Way Back

8. Space Jam

7. Above the Rim

6. Glory Road

5. Love & Basketball

4. He Got Game

3. White Men Can't Jump

2. Coach Carter

1. Hoosiers

היום לפני 25 שנה: מייקל ג'ורדן – " I AM BACK!!!"

ישנם המכנים את הפאקס שמייקל שלח עם שתי המילים "אני חוזר" לפאקס המפורסם בעולם:

הכותרת ביאהו ספורט היום היא:

This day in sports history: Michael Jordan sends the world's most famous fax

ההודעה שמייקל ג'ורדן חוזר לשחק כדורסל היום לפניט 25 שנה הרעידה את העולם כולו כמגיפת קורונה, אבל הרבה יותר מהר.

היה זה היום ששינה את עולם הכדורסל. שנות ה-90 היו שנות 'הכוכבים' ומייקל ג'ורדן היה הכוכב הגדול מכולם בזמר, בתיאטרון, בסרטים, או בפוליטיקה. פשוטו כמשמעו – האיש הידוע והמוכר בעולם.

אז הוא גם היה מייקל הטוב והתמים, צעיר מוילמינגטון, צפון קרולינה, הפיטר-פן של העולם המרלחף בשחקים עם לשונו בחוץ. אז הוא היה אלוהים. זה לא צחוק. אני הייתי במשחק הפלייאוף נגד הניקס כשבסיום המשחק היתה מסיבת עתונאים, ועתונאי יפאטני שאל שאלה ביפאנית. המתרגמת לא ידעה מה לעשות ולחשה באוזנו של טים ליונס – שהיה אז מנהל מדיה חו"ל – משהו כשהיא מבולבלת לחלוטין, וטים אמר לה 'GO AHEAD' והיא אמרה למייקל: "העתונאי מיפאן שואל את אתה אלוהים".

כל האולם פרץ בצחוק. עתונאים צעקו – "YES, HE IS GOD", ומייקל ענה בקול חלושות "אני לא חושב שאני אלוהים", אבל זה היה המצב אז ב-1995 לפני שידענו על האובססיות שלו לנצחון – 'חובת הנצחון' שלו – האובבסיה להימורים, הבעיות שהיו לו עם מאמן התיכון שלו שהיה פגוע מנטלית, ודברים אחרים באישיותו שגרם להרבה מעריציו (ואני ביניהם) להעריצו פחות כבנאדם, אבל ללא קשר לכדורסל העילאי שלו, הטוב ביותר עד אז והטוב ביותר מאז.

באינציקלופדיית הכדורסל של ה-NBA כתוב:

With two simple words, – ' I'm back!' – basketball history would take a new course.

The date?

March 18, 1995

The star?

Michael Jordan. The Chicago Bulls superstar had been out of basketball for almost two seasons. In 1993, Jordan stunned the sports world by announcing his retirement after winning a third straight NBA championship.

He was at his peak as a player and an icon on the world stage when he gave up the game. At 30 years old, Jordan had some of his best basketball years ahead of him. But he had a different pursuit in mind.

As intense of a competitor sports has ever seen, Jordan relished the idea of testing himself against one of sports’ greatest challenges — hitting a baseball.

הנסיון בבייסבול ניכשל (אבל לא בטוח)

Michael Jordan spent 1994 playing minor league baseball. (AP Photo/Dave Martin)
מייקל ב-1994 משחק MINOR LEAGUE BASEBALL

לא אחזור על שלוש שנותיו בבייסבול. ספור מסובך מאד, אבל מבין כל המומחים שדטענו שאין לו את הזריזות להיות MAJOR LEAGUER, היו רבים וטובים שטענו שבאונתו השלישית הוא הראה ניצוצות של BIG TIME HITTER (הוא היה שחקן בייסבול טוב מאד בתיכון). כך או כך, היו אלה שלוש שנים מלאי תהפוכות כולל רצח אביו

The event?

המכשיר שבו הוא הודיע את החלטתו היה מכונת הפאקט. האינטרנט עדיין היה בחיתוליו . ל-AOL שהיתה אז חברת האינטרנט הגדולה בארה"ב ובעולם היו רק מיליון וחצי רשומים. האימייל בקושי היה קיים.

אז הוא שלח הודעתו בצורה המקובלת אז:

A fax.

השאר הוא הסטוריה, הכוללת עוד שלוש אליפויות – 6 ס"ה – כשאף אחת מייקל סיים סיפור ב-6 משחקים או פחות כשהוא אומר, "במשחק שביעי הכל יכול לקרות".

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. תודההה מנחם
    אחלה סרטים לשעות קורונה.
    ההקדמה הארוכה של ההודעה לפני ה2 מילים זה ממש מצחיק…
    לא הכרתי את הקטע של הFAX….למי הוא שלח את זה?חברת תקשורת?
    .
    והבעייה של כמות הבדיקות היא ידועה…אני מניח שעם הזמן הכמות תגדל כמו שמקווים שהיא תגדל פה (2000 היום, 3000 ביום מתחילת השבוע הבא..) וכל הנצרכים ייבדקו…הכי חשוב זה כמה שיותר למנוע מגע עם העולם..ממש לא פשוט אבל אין ברירה…עד שתעבור הסערה..מקווה שאתם מסתדרים עם האורז..
    ותמיד לעשירים המליונרים עם כ"כ הרבה קשרים יהיה יותר את האמצעים מאשר לאדם הפשוט…זה העולם… נקווה שהוירוס הזה יעלם סוףסוף והם יפצו אותנו בפלייאוף לפנתיאון 🙂

    1. מנחם ככה העולם עובד , מה שיותר מפריע לי שאנשים קונים 10-15 חבילות נייר טואלט , לקנות חבילה אחת (כמה גלילי נייר טואלט משפחה צורכת ביום) ,ומשאירים את האחרים בלי , הם לא יכולים להשתמש בבידה, בכליי כל הפאניקה והטירוף סביב הווירוס לא מובנת לי הם לא עוזרים בכלום צריך להיזהר, מה שיותר מפחיד זה איך האדם החלש כלכלית אצלנו ישרוד את המשבר אין לנו שירותי בריאות חובה, אני בהחלט רואה משבר הומניטרי חמור אצלנו בארהב ואז משבר כלכלי אדיר שיבוא איתו ואחריו משבר הרבה יותר גדול מזה של 2008 (20% אבטלה זה במקרה הטוב לצערי אני 50% ומעלה ענף התיירות גמור, האירועים, המסעדנות הספורט… לתקופה הקרובה), גם מדינת ישראל בבעיה מערכות הבחירות ווירוס הקורונה מוטטו את הכלכלה , התושבים הולכים לחטוף אותה חזק חזק עם המסים , והם עליית המחירים.

      1. אל תדאג, המיסים לא יעלו. מייק פנס עובד על זה, ויש לו כבר היסטוריה של לרסק כל שמץ של עזרה הדדית וסולידריות ציבורית וקידם את דוקטרינת ההלם המילטון פרידמנית בזמן שעזר "לנהל" את המשבר שאחרי הוריקן קטרינה בניו אורלינס. הוא עמד בראש ועדה שמרנית שהכריזה מלחמה על הספרה הציבורית וחוקי עבודה ועזרה מינימליים וחיזקו את חברות הגז והדלק.
        אז לא יעלו מיסים. רק ירסקו עוד כמה שירותים בסיסיים חשובים לכלל הציבור. מי ישים לב?

  2. למנחם ולברוך:
    ראשית, תהיו חזקים ואל תיכנסו לדיכאון ולמרה שחורה. הדבר החשוב ביותר בגילכם הוא לא לצאת מהבית. לא ללכת לאף מקום אלא אם כן אין ברירה.
    .
    באיטליה יש מצב נורא. דווקא בצפון המשגשג והעשיר (מילאנו, טורינו וכו') מתים מאות אנשים ביום.
    אנא שימו לב למה שנאמר בקישור הבא:
    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5697539,00.html

    "בכיר בארגון הבריאות העולמי אמר שהמספרים המזעזעים שמגיעים מאיטליה קשורים בין השאר לעובדה שהאוכלוסייה במדינה מבוגרת יחסית. שיעור התמותה באיטליה בקרב הנדבקים גבוה בהשוואה לשאר העולם, ועומד על כ-8%.
    מכון הבריאות הלאומי של איטליה דיווח אחר הצהריים שהגיל הממוצע של קורבנות הקורונה במדינה הוא 79.5 וכי 70% מהמתים הם גברים. לפי הדו"ח של המכון 99% מקורבנות הקורונה באיטליה סבלו ממחלות רקע. נכון לאתמול בין 2,503 מתים היו 17 איש בני 50 ומטה."
    .
    היה שם זילזול בהוראות של רשויות הבריאות והסכר נפרץ. יש שם טרגדיה גדולה. גם בספרד המצב לא מזהיר.
    .
    עוד פעם וגם אלף פעמים: הפיתרון לאנשים מבוגרים הוא להיות בבידוד גדול ככל האפשר. אני מניח שאין לכם בעיה של מזון, תרופות וכדומה, אלא בעיקר לצאת החוצה לשאוף אוויר או להיות בקשר עם העולם. אז כיום יש אמצעי תקשורת משוכללים ביותר ותשתמשו בהם בלי חשבון והכרה. תחזו בטלוויזיה בסרטים. תקראו ספרים אם יש לכם ואל תחזו בחדשות 24 שעות ביממה אלא רק על מנת להיות מעודכנים. חשוב לשמור על אופטימיות
    ברוך: אני זוכר שהתלוננת שאחד הבנים לא מתקשר וזה כואב לך מאד. אז תמחל על כבודך ותתקשר אליו ותשאל מה קורה אצלו ואולי בדרך הזו תצליח ליצור קשר עם הנכדים והנכדות. .
    .
    זהו. הייתי קצת 'הרבה' דודתי אבל הייתי חייב לכתוב את זה.
    אני דווקא לא כל כך פסימי. לארצות הברית יש חיוניות גדולה במצבי משבר. ככלות הכל, עם כל הבעיות החברתיות והכלכליות, זו מדינה עשירה שהוכיחה את עצמה במשברים הרבה יותר גדולים מהמשבר הנוכחי.
    .
    אז תשמרו על עצמכם מכל משמר ממש. אנחנו הקוראים והכותבים רוצים אתכם איתנו לפחות עד מאתיים וארבעים.

  3. הי אמנון, אנחנו בסדר. אבל הצעירים צריכים לעזור לזקנים. הראו היום סרטונים מחוף קלירווטר בפלורידה המוצף ממש באלפי אלפים של צעירים החושבים שהכל בדיחה. ראש העיר הבטיח שהוא סוגר את החוף ביום שני. למה רק יום שני?
    אבל אנחנו בסדר. הבעייה עבורי היא למצוא נושאים לכתיבה.
    אני מאמין שיהיה בסדר.

  4. בוקר טוב מנחם,רק עכשיו הבנת את זה? עד לאובמה-קייר לאזרח אמרקאי מן השורה הייתה הפריבילגיה לראות רופא רק אם הוא עובד שכיר. אם הוא איבד את העבודה או סתם עצמאי קטן אז הוא יכל לבחור בין תשלום שכ"ד/משכנתה וקניית אוכל לבטוח רפואי פרטי יקר או להיכנס לחובות אם יגיע לחדר מיון. ומה שמדהים שרוב האמרקאים מעדיפים את המצב ההזוי הזה וממשיכים להתנגד לאובמה-קייר. אפילו על הMedicare שמעניק ביטוח חינם למבוגרים היה מאבק היסטורי ממושך. מעניין איך המשבר הנוכחי ישפיע על ההבנה של הציבור האמרקאי שמערכת רפואה פרטית ברובה המכריע היא ממש לא תמיד משהוא שפועל לטובתו.

      1. זה מאד מורכב כי יש המון גורמים שמשתנים. אבל ככה מבחינת הסביבה שכר מינימום זה משהו כמו 1200 דולר לחודש וביטוח בריאות יהיה משהו כמו 100-200 (לפני אובמה קר)

          1. תודה עידו.
            .
            באופן שטחי אומר שזה אומר שעלות של ביטוח בראיות היא בסביבות ה10% משכר המינימום. זאת שאלה טובה אם האמריקאים כל כך הזויים כי אם מאחדים את התשלום לביטוח לאומי ומס בריאות זה יכול לצאת לא רחוק מזה עבור עובד שכיר שמרוויח קצת יותר משכר מינימום. בהינתן זה שהכסף על המיסים הללו הולך לכיס יש בזה היגיון גם אם אפשר לא להסכים איתו.

            1. הכוונה שלי היא ביחס למה שקורה בארץ.

            2. תחשוב שבגיל 30-40 זה מגיע כבר לשליש מהשכר.

            3. ממש לא 10%. הרבה יותר. קיבלת תשובה על שכר מינימום לא על שכר ממוצא. זה גם מאוד תלוי במדינה. ניו יורק וקליפורניה יהיו הרבה יותר יקרות ממדינות קטנות יותר. בניו יורק עלות חודשית יכולה להגיעה למעל $400 לרווק או מעל $2000 למשפחה של ארבע נפשות לחודש על שכר ממוצא! מה שהזוי שהעלות הזאת נקבעת תמיד לפי השכר הקודם של העובד (בשביל המשכיות). כלומר משפחה תאלץ לשלם $2000 גם אם 2 ההורים הפסיקו לעבוד רק בגלל שהרוויחו שכר ממוצא עד אותו רגע. את הביטוח לא מענין שהם לא עובדים אלא כמה הם צריכים לשלם כדי לכסות את סיכוניי הפרמיה שלהם. אפילו ביטוח מכונית מתחשב יותר במצב הגורם המבוטח. בגלל זה לפני אובמה קייר 30 מיליון אמרקאים פשוט חיו בלי שום בטוח רפואי כלשהוא. במושגים של ישראל אנחנו מדברים על 700 אלף איש שלא יכולים לראות רופא. נראה לך מצב נורמלי?

            4. תודה על ההסבר. כשאתה מציג את זה ככה זה נשמע מבהיל

            5. זה באמת מבהיל.

    1. אני בעד ביטוח רפואי לאזרח מהסוג של אובמה-קייר או משהו אחר, אבל שישאירו לי את הברירה אם להיות חבר בביטוח הציבורי או8 לקנות ביטוח פרטי. הביטוח הפרטי עולה לאשתעיולי יחד $400 לחודש – סכום מתאים לנו – ואנחנו רואים 90% מהרופאים הקיימים ואין כל CO-PAY. לא רוצה שאיש ייגע בזה.

  5. מנחם, מעבר לעובדה שכנראה שמי שיש לו כסף יכול יותר בקלות להשיג דברים, דווקא העובדה שכול מי שהיה במגע עם גובר נבדק היא הגיונית.ביותר, וככה עובדים בכל העולם – מי שהיה במגע עם חולה מאומת, נכנס לבידוד ואם אפשר גם נבדק. לא בודקים סתם כך את כלל האוכלוסיה, רק את מי שבאו במגע עם חולה וחוששים שהוא נדבק.

  6. על פי ארגון הבריאות העולמי בשנה מתים בין 290 אלף ל 650 אלף איש משפעת. מישהו יכול להסביר לי מה ההיסטריה? מעבר לעובדה שאין חיסון כרגע לא מבין מה הלחץ?
    רוב המתים הם אנשים מבוגרים או אנשים עם בעיות רקע שזה דפוס דיי רגיל של רוב המחלות ובטח של נגפי שפעת, אם היו מתים ילדים ואנשים צעירים הייתי מבין את הבלאגן.
    אמריקה זו אומה שלחצה על כפתור ההשמדה העצמית כבר לפני עשור בערך אם לא יותר ונראה שישראל בעקבותיה.

          1. פי 5 יותר מדבק במגע ישיר וכן פי לא יודע כמה עמיד- יכול לשרוד 2-3 ימים במשטחים מסויימים.
            לכן גם כל כך מסוכן.
            אם לא היה בידוד ואמצעי אכיפה נוקשים היו מתים בעולם חצי מיליארד איש לפחות כולל כאלה שלא היו יכולים לטפל כראוי כתוצאה מקריסת מערכת הבריאות בעולם.
            שלא לדבר על זה שכל כלכלות העולם היו נמחקות לחלוטין.
            .
            אז כן.. זה ההבדל..ממש בקטנה.

          2. שניכם מפיצים פייק ניוז ואני ממליץ להפסיק עם זה. עידו שאלתי אותך מאיפה הנתונים שאתה ממציא, לא מה הנתונים, קצת הבנת הנקרא.
            דקסטר אתה בכלל מרחיק לכת וזורק מספרים לאויר ללא שום ביסוס. חצי מיליארד? למה לא חמישה מיליארד?
            איזה שטויות אתם מדברים לא להאמין.

            1. על פי הנתונים המפורסמים, כרגע אובחנו 220 אלף חולים בכל העולם. 4% מהם מתו.
              .
              מספר החולים גבוה במידה לא ידועה ממספר החולים המאובחנים, ועד עכשיו לא מצאתי אינדיקציה לכך שמשהו אמור לבלום את ההדבקה, לפחות עד הקיץ. בעולם גלובלי, ללא סגרים, אני חושב שאפשר לומר שמיליארדים של נדבקים היא הערכה סבירה בתוך שלושה חודשים.
              .
              עכשיו רק נותר להעריך את היחס בין החולים הלא מאובחנים לבין החולים המאובחנים, ולחלק 4% ביחס הזה, כדי להגיע לאחוז התמותה האמיתי. תחליט אתה מה היחס להערכתך ותכפיל אותו ב, נניח, חמישה מיליארד. מאמין שיצא מספר לא קטן.
              .
              כמה נקודות נוספות:
              .
              א. אחוז המתים הסופי צפוי להיות גבוה יותר מ-4%, בהנחה שחלק מהחולים שנאבקים על חייהם כרגע ימותו. כלומר, אם להתייחס למספרים הנוכחיים, עד עכשיו מתו כ10000 מתוך ה-220 אלף שחלו, אבל סביר להניח שמספר המתים הסופי מתוך ה-220 אלף האלו יהיה יותר מ-10000 שמתו עד עכשיו.
              .
              ב. ככל שיהיו יותר חולים העומס על מערכת הבריאות יגדל, והטיפול בחולה הממוצע ידרדר, מה ששוב עלול להביא לעליית אחוז התמותה.
              .
              ג. המחיר של הטיפול הרפואי, גם במי שיוצא מזה, הוא עצום, וצריך לקחת אותו בחשבון כשמחשבים את עלות הסגר.
              .
              נכון שאנשים מתים משפעת "רגילה", אבל הקורונה לא "מחליפה" אותה אלא מתווספת אליה – ושוב עומס על מערכת הבריאות.
              .
              שורה תחתונה – זו חתיכת בעיה, והיא מצריכה טיפול יחודי.

            2. אחוזי התמותה בעזרת השם יהיו נמוכים. הם גבוהים רק אצל אוכלסיה מבוגרת או בעלת בעיות כרוניות בתחום הנשימה. זאת אומרת במידה ובולמים את קצת ההתפשטות ובתי החולים לא מתמוטטים – נניח שנישאר במספרים של היום – אז שיעור התמותה הכללי הוא מאוד נמוך – כי נניח שאין מחלוקת על מספר המתים – אין ספק שמספר הנשאים גבוה בין פי חמש לפי 20 למספר שידוע ופורסם – כי חד משמעית רוב מי שחוטף את הוירוס לא מרגיש חולה כלל או מרגיש הצטננות קלה – וזהו זה עובר והוא לא חלם בכלל שהיה לו קורונה, לא נבדק, ולא יודעים עליו.
              אבל באמת הכל תלוי בזה שמאטים את קצת ההדבקה. כי קצב מהיר משמעותו חד משמעית התמוטטות בתי החולים וזה יוצר תמוטה משנית, שלא קשורה לקורנה ישירות, אבל נובעת מהתמוטטות בתי החולים.

            3. מאנו גם אתה לוקה בהבנת הנקרא, הוא רשם חצי מיליארד מתים!!!!!!!!!! נגעת בדיוק בבעיה אין לך באמת נתוני אמת כנראה שלעולם גם לא יהיו לך כי מדינות כמו טורקיה רוסיה סין ועוד ממש לא מפרסמות מידע אמין.
              רוב הסיכויים שכבר כרגע יש עשרות אלפי נשאים אם לא מאות אלפים שאף אחד לא יודע עלייהם כי אין להם סיפטומים ולא בודקים אותם ככה שכל משחקי המספרים האלה הם חסרי משמעות לחלוטין.
              אתה יודע כמה אנשים מתים בשנה ברחבי העולם מעישון ונזקיו? 8 מליון!!!!!!!!!! איש. אני לא רואה אף אחד מונע עישון מאנשים, אה זה לא וירוס? אז? זה לא מייצר עומס על בתי חולים?
              מתו עד עכשיו בעולם 9000 איש מתוך 9 מיליארד!!! אבל אין לך מושג עוד כמה ימותו מקריסת הכלכלה.
              לפי בלומברג הבוקר 99 אחוז מהמתים באיטליה הם אנשים עם 2 ושלוש מחלות רקע אתה קולט?!?!?! מתי פעם אחרונה בררת ברגיל כמה אנשים מתים בעולם ביום בחודש בשנה ממחלות רקע זיהומים ועוד?
              אז דפקו לאזרחים מול הפנים מד מוות כדי שיוכלו להפחיד אתכם, פטנט חדש!!! למה שלא יתחילו לשים מד מוות מתאונות דרכים, מסרטן מרצח מהתאבדות מעישון מסוכרת ועוד. איזה כיף.
              די עם הפאניקה

            4. באמת כמה חבל שאין לקורונה את הלובי שיש לחברות הסיגריות.
              אולי אם ניתן לזה קצת זמן.

            5. באמת חבל כי קורונה בסבירות גבוהה תחזק את מערכת החיסון האנושית בטווח הארוך בניגוד לעישון.
              תנחש מי הלוביסט של חברות הטבק בארץ, שר הבריאות הליצ(מ)ן, עובד אלילים פגאני שלא מאמין במדע אלא בישויות מעולם הפנטזיה. הבדיחה על חשבוננו.

            6. ליצמן מוכר את הבריאות שלנו לחברות הטבק גם בלי קשר לדת שלו. אין צורך לתקוף את כל הדתיים והדת כולה בגלל זה.

            7. א. איפה ראית שתקפתי את כל הדתיים תקפתי אותו אישית והוא לא איכזב במופע האיימים שלו בנאום הדיקטטור לאומה שאני לא יודע מי מהשניים היה יותר גרוע.

            8. המשך…
              ב. בטח שיש קשר לדת כי זה אבסורד שעובד אלילים עומד בראש מוסד בריאות שמתבסס במאה אחוז על מדע. מה לו ולמדע? זה אותו הדבר כמו לשים כשר המדע אדם שלא מאמין בגרביטציה או שחושב שהעולם שטוח.

      1. ברור שתהיה קפיצה זה מתפשט בעולם וברור שיהיו מקרי מוות אף אחד לא טוען שלא אני חוזר ואומר אנשים מתים משפעת כל שנה. מה שלא ברור עדיין זה האם הוירוס הזה באמת הורג יותר ולזה אין באמת נתונים מהימנים. לי יש תחושה שאחרי שההיסטריה תיגמר ויחקרו לעומק יגלו שזה הורג בערך אותו הדבר.

  7. לא מבין על מה אתה מתפלא מנחם? אתה הרי נגד האובמה קייר, שמשמעותו ערבות הדדית, לא?
    בארה"ב מי שיש לו יותר כסף, וביטוח טוב יותר מטופל.

  8. מנחם אם אתה משמיץ לפחות תדייק. שחקני הווריורס לא נבדקו.
    https://www.usatoday.com/story/sports/nba/warriors/2020/03/17/coronavirus-pandemic-why-warriors-have-declined-testing/5074642002/
    ואם לצטט את בוב מאיירס:
    "We’ve been told that testing’s in short supply," Warriors general manager Bob Myers said on the conference call. "We’re treating ourselves like people, which is what we are. We’re not better than anybody. We’re not worse. We’re just a basketball team, like any company. Right now, we’re not interacting with anybody. I’ve been told by our doctors that we shouldn’t be testing asymptomatic people in California."

        1. בבקשה מה? כתבו ששתי הקבוצות האחרונות שהנטס שיחקו נגדן מחוייבות בדיקה, ולזכרוני אלה היו הלייקרס והווריורס. באמת זה חשוב מאד למסר העיקרי של הקטע – המתלונן על כך ששחקני NBA זוכים לבדיקות בעוד שאנשים מהשורה שגם היו בחברת נגועים מתקשים בהשגת בדיקות – אם אלה היו שחקני הווריורס או הקינגס. רק לך זה עושה הבדל של יום ולילה

  9. כל עניין הבדיקות הוא מאוד תמוה בעיני, ובשנים הבאות יצוצו מלא סיפורים ותאוריות סביב העניין. יש פה אינטרסים עלומים לא הגיוניים, כנראה שהכל בסוף זה כסף וחיי אדם זה רק דמגוגיה

  10. יש דיבור על טורניר מעורב של שחקנים בריאים- ללא קהל.
    תמיד עניין אותי מי לוקח בטורניר אחד על אחד, בלי שלשות חייבים לצאת המשולש אחרי ריבאונד…
    יש מצב לגמר יאניס- דייויס? אולי קוואי יכול להפתיע אחד מהם?
    נראה לי כתבת סימולציה חריפה… טורניר אחד על אחד כמו גראנד סלאם של הטופ 32 שחקנים

  11. אפשר גם הצבעות של הקוראים לגבי כל משחק עד שנגיע לגמר… אם מישהו רק התחיל בידוד של שבועיים ויש לו זמן אז אפשר אפילו לפצל לפי עמדות, קו אחורי וקו קדמי

  12. אני כבר לגמרי מבולבל בפוליטיקה האמריקאית. פעם מי שהיו מובילים את הציבור בעת אירועים קשים ביטחונית ופנימיים היו השמרנים. כשילד פרחים היה טוען שאין באמת טרור, השמרן היה אומר לו להוציא את הראש מהאדמה ושיבין שרק בזכות כוחות הביטחון נמנעו פיגועי טרור רבים. הליברלים רצו חופש והשמרנים פטריטיות וצייתנות. פתאום הכול מתהפך. המדינות הכחולות נוקטות אמצעים קשוחים יותר ותושביהם ממושמעים כאשר המדינות האדומות טוענים שהכל Hoax ואין בעיה לעשות מה שרוצים. השמרנים אומנם דיברו על אלוהים אבל דווקא נקטו גישות רציונליות לכלכלה ומדע (במיוחד פרוטסטנטים). הם התנגחו נגד אנשי שמאל פוסט מודרנים שיצאו בקביעות נגד המדע בטענה שהכול הבניות חברתיות שנועדו לשרת את האליטות. כעת השמאל הליברלי הוא מגן המדע והרפואה והימין האמריקאי (וזה לא תופעה שולית) החליט שמדע הוא כלי של אליטות השמאל ושחיסונים זה בדיה כדי להרעיל את כולנו ועוד שטויות….

    1. הרפובליקנים שהיו ראש החנית במאבק בקומוניסטים מינו נשיא שמלקק למרגל KGB את התחת כל יום ונותנים לפוטין הזה לזרוע הרס בדמוקרטיה האמריקאית ולא איכפת להם

  13. אז איך הגענו למצב שהאמריקאי הממוצע תלוי בבוס שלו שיחליט אם מגיע לו לשרוד סרטן? זה לא משהו שקורה במדינות אחרות ואפילו לא משהו שהאמריקאים עצמם משתמשים בו במקומות אחרים. זה לא שכשהכבאים מגיעים לבית שרוף ומתחילים, "לא, אין לך כיסוי לפתיחת דלתות שרופות, זה יעלה לך איזה חצי מיליון. ובשביל להיכנס לחדר השינה כדי להציל את הבת שלך זו בכלל מומחיות אחרת וסט אחר של תשלומים".
    אי אז בשנות ה-20 בתי החולים הפסיקו להיות מקום שאנשים הולכים כדי שיחתכו להם בו רגל או יזרקו עליהם קוקאין והחלו להיות מקומות רציניים שלאנשים יש אשכרה סיכוי לצאת משם במצב טוב יותר. רק שהמחיר של בתי החולים גם עלה בהתאם לכזה שאנשים לא יכלו להרשות לעצמם. אז לבית חולים בדאלאס היה רעיון – הם הציעו למורים ביטוח רפואי תמורת סכום מתגלגל של חצי דולר לחודש. עד השפל הגדול כבר מרבית בתי החולים העתיקו את התוכנית והציעו עסקאות משתלמות לעובדים שונים ברחבי המדינה. ואז, כמו בכל סיפור טוב, היטלר נכנס לסיפור.
    מלחמת העולם השנייה יצרה בום לעובדים כשחברות לראשונה מזה שנים רדפו אחרי עובדים לעבודה ולא להיפך. הכלי העיקרי של העסקים לבדל עצמם מאחרים היה כמובן משכורות גבוהות יותר. אבל הכלכלנים חששו שאם חברות יעלו משכורות תיווצר אינפלציה שתקשה על המדינה בזמן המלחמה. רוזוולט יצר את המשרד לכלכלה יציבה והקפאת משכורות, אבל זה לא עצר עסקים שעדיין רצו להתחרות על העובדים. אם לא משכורות גבוהות, אז לפחות ביטוח רפואי זול. ואז מס ההכנסה האמריקאי עשה מעשה שדאג שהמצב הזה ישאר מעשית לנצח – קבעו שביטוח רפואי מהמעסיק יהיה פטור ממס.
    בסוף המלחמה הנשיא טרומן ניסה לחקות מדינות אחרות שניסו לשקם את עצמן ודאגו לפתח מערכת בריאות ציבורית, אבל העסקים ולשכת המסחר ניצחו אותו.
    בקיצור, אנומליה ממלחמה בת 80 שנה גורמת לכך שאמריקאים מתים ממחלות ברות טיפול.
    (וזה בלי להיכנס לחברות הביטוח שעומדות בראש ההיררכיה הרפואית, חברות התרופות ועוד ועוד)

  14. מל,
    דווקא המצב ב-NBA הגיוני, כי אנשים שנחשפו לחולה קורונה מאומת זכאים לבדיקה. לא סתם הגילויים הם מקבוצות שפגשו את יוטה לאחרונה (גם בישראל לדעתי זה עובד באותה הצורה).
    .
    אגב, עד לפני יומיים היה ניתן לרכוש ערכות לבדיקה עצמאית של הקורונה, מחברות שטרם עברו אישור FDA, אבל זה השתנה בתחילת השבוע כאשר חילקו אישורים כמעט לכל חברה בתחום ויצרו ביקוש עצום למוצר.

  15. אתם רוצים להגיד לי שטראמפ הוא לא הנשיא שמסוגל לטפל בקורונה וירוס? שלטראמפ אין מושג מה הוא עושה? שטראמפ משקר יום יום במסיבות עיתונאים? שטראמפ במקום לעזור למושלי מדינות עם בעיות קשות מעביר נגדם ביקורת בטוויטר רק בגלל שהם דמוקרטים?

    אני בשוק !!! מי ראה את זה בא??? אף אחד

  16. כאן בג'ורג'יה מתחילים לקנות רובים ואקדחים. נמסר על חנויות נשק שהתרוקנו. אחד שקנה רובה אמר, כשנשאל ע"י CNN: "זה רק למקרה שלשכן שלי ישנו משהו הכרחי להמשך חיי שלי אין"

  17. אנחנו לא שונים בזה מאמריקה.
    כל מי שיש לו כסף יכול להבדק מתי שירצה.

    אני בספק אם המערכת שלנו תצליח להתמודד במצב יותר קשה
    הבעיה האמיתית היא ההתמודדות של בתי החולים במצב חירום וההדבקה המונית. לרופאים כאן אין מסיכות או חליפות מתאימות.
    לא רק שהם נדבקים בעצמם הם גם מדביקים אחרים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט