'מעורב' הופס ליום א' AM: אביב שלא היה כמוהו / מנחם לס

1.חייבים לנגב בבית שימוש בנייר 'טואלט' שנועד למזכרת!

תראו באיזה גליל נייר בית שימוש הנכדה דריה מישראל חייבת השתמש בו. זהו, זה הגליל האחרון שנישאר בבית כמזכרת לימי הנשיאות של טראמפ. ההסתערות על הסופרמרקטים ובתי המרקחת של CVS ו-WALGREEN רוקנה אותם מנייר לניקוי וניגוב, ובחוץ עומדים ספסרים ומוכרים בקבוקים קטנים מיוחדים לניקוי ידיים ב-$100 עד $200 דולר שלפני שבוע עלו $2.25.

ככה זה בארה"ב: הכל זז באיטיות – כמו במלחמת העולם השנייה – אבל כשזה כבר זז, אין לעצור אותה.

אז הנייר ששמרתי לזכרון-עולם בקשר לימי נשיאותו של טראמפ ייעלם עוד מעט אלא אם כן המשלוחים יתחילו להגיע ביום שני כפי שמבטיחים.

2. כרטיסטיאן ווד מהפיסטונס השחקן השלישי שהוירוס קרונה נתגלה בדמו

כמו במגדל קלפים, כל שחקני הפיסטונס, וכל יריביהם בשלושה השבועות ניצטוו לעבור בדיקת דורונהוירוס

3. רודי גובר שכה הרבה דובר וניכתב עליו, תרם חצי מיליון דולארים לעובדי אולמות NBA המשתכרים לפי שעת עבודה

רובי גובר, שבצחוק גרם אולי לאחרים להידבק בוירוס הקורונה ע"י שכבדיחה נגע בנמיקרופונים ובגדי אימון של שדרים, אנשי מדיה, ושחקני קבוצתו, תרם לפני כמה שעות חצי מיליון דולארים לעובדים במשר4ה חלקית בכמה אולמות NBA.

הבנאדם לא יודע מה עוד לעשות לבטא את החרטה והטפשות שבמעשיו.

הוא אמר:

"I am humbled by the tireless efforts and care of people around the globe for those affected by COVID-19, especially my own communities of Utah and France, in addition to my appreciation for the state of Oklahoma and my care there, and of course, my Utah Jazz family," Gobert said in a statement.

"I know there are countless ways that people have been impacted. These donations are a small token that reflect my appreciation and support for all those impacted and are the first of many steps I will take to try and make a positive difference, while continuing to learn more about COVID-19 and educate others."

4. אין ברירה. חייבים להתרגל לחיים חדשים, לפחות בזמן הקרוב!

ארה"ב גדולה מדי. אין מספיק אמצעי בדיקה. אין מספיק RESPIRATORS. אם זקן כמוני מופיע בבית חולים במצב של חניקה, ולצדי מגיע אחד בן 32 אתה לא צריך להיות אלברט איינשטיין לדעת מי יקבל את מכשיר הנשימה האחרון שנשאר.

צריכים להתרגל לחיים חדשים עד שהמגיפה תעבור, אי"ה.

*היש לכם מושג מה זה אומר לאמריקאים לעבור את סוף חודש מרץ ללא פתיחת ליגת הבייסבול?

או לעבור את חודש מרץ ללא טורניר המאסטרס בגולף?

טורניר 'המאסטרס', המפורסם והחשוב בעולם התחיל ב-22 למרץ, 1934, ומאז הוא לא נידחה או בוטל אפילו פעם אחת. שום מאורע במלחמת העולם ה-II לא דחה או ביטל אותו. ה-11/9 לא דחה או ביטל אותו. הנגיף הקטן דחה – או ביטל אותו לשנה זו – לראשונה אי פעם.

כל כך הרבה מאורעות ותחרויות ספורט כבר בוטלו לפני המאסטרס, שההודעה על דחייתו 'עד להודעה חדשה' עברה ללא מרמור או זעקה קטנה שבקטנות. למה? כי היום כולם יודעים שמדובר במגיפה רצינית שחייבים למגר אותה.

אותו דבר 'הבוסטון מרתון' שהפך למסורת שלא נופלת בהרבה מה-4 ליולי!

המרץ' מדנס היה אמור להתקיים באיצטדיון הסופר-מודרני 'מרצדס בנס' בדאונטאון. כל כך התכוננתי למאורע (לא שהייתי הולך אליו, אבל ההרגשה שהפיינל פור מתקיים 20 דקות נסיעה מביתי כבר נתן לי הרגשה מיוחדת).

כל שחקני הבייסבול מכל המרכזים בהם מתקיימים אימוני ה-SPRING TRAINING מקליפורניה ועד אריזונה ופלורידה נישלחו לביתם. אותו דבר הוקי קרח על שחקניו הרבים ממזרח אירופה.

בום. הכל ניסגר. הכל נעצר. איש לא יודע מה יהיה וכיצד להמשיך.

המדינה נעצרת. החיים, כפי שהיו ידועים לנו, השתנו לחלוטין בגלל נגיף קטן. לפתע מתברר להרבה מאיתנו איזה חלק חשוב ביותר בחיינו ממלא הספורט. זה כאילו נותק החשמל. חייבים להתרגל לסדר יום חדש, הרגלים חדשים. למי שהספורט הוא מקצועו כמובן שהשינוי הוא דראסטי ביותר, ואולי הוא אחד מחלקי החיים שניפגע ביותר כי בתי קפה אמנם סובלים, אבל לא ניסגרים. בתי חרושת לא ניסגרים. נהגי מוניות ואוטובוסים ממשיכים בעבודתם.

ספורט – בגלל שבעיקרו הוא בידור החייב קהל – הוא אחד הסובלים העיקריים. לנו הצופים משהו חשוב ניקטע מהרגלינו ללכת למשחק או לחזות בטיווי. אבל לסדרן באיצטדיון, או העובדת במזנון של האולם, מחיקת שעות עבודה הם עניין של לחם וחלב בבית.

גם ישראל וגם ארה"ב הן מדינות צעירות שמעולם לא חוו דבר כזה. קרתה תקלה, שיכולה להתפתח לאסון גלובאלי, אבל החיים לא יכולים להיעצר. חייבים להמשיך להביא מצרכי אוכל לסופרמרקטים, לטפל בזקנים בבתי אבות, לטפל בחולים בבתי חולים, ולשמור על סדר ובטחון.

ארה"ב מוכנה ליירט טילים מצפון קוריאה או רוסיה. אני בטוח שישראל מוכנה ויודעת ליירט טילים מאיראן, אם חס וחלילה יגיע היום. אבל איש לא היה מוכן לנגיף הקטן הזה. לך תדע, אולי היתה זו קריאת אזעקה שהצילה את עתיד העולם לילדינו כי עולם המחקר יודע את תפקידו הבא: למצוא תרופה או מזור מסוג אחר אם נותקף שוב, ובפעם הבאה ע"י נגיף ממית ומסוכן פי מיליון.

ישנם דברים שניתן לחיות בלעדיהם. למשל ללא בתי ספר, ובטוח ללא ספורט. התקווה היא שהכל זמני ופשוט צריכים להתרגל לאורח חיים שונה מהרגיל – ואם תהיה זו חובה אפילו לשנות צורות חיים בנות מאות ואלפי שנים, כגון בתי ספר. ילדים ילמדו אונליין.

הדבר ההכרחי היחיד עתה הוא לדאוג לצרכים האישיים ההכרחיים ולנסות להישאר בריא. התקווה הגדולה היא שהשולטים בעניינים – כמו הממשלה ומשרדיה השונים, העירייה, המשטרה, שרותי הרפואה, ושרותי הנקיון – יחליטו החלטות נכונות, ואנחנו, עם האינטיליגנציה שלנו, נדע לשמור על עצמנו.

אולי ישנם בינינו הטוענים שללא פרימייר-ליג וללא ה-NBA לחיים אין טעם. טוב, זה כבר עניין אישי.

5. שקד שלנו ליד גרפיטי של קובי בדאונטאון אטלנטה

6. היום לפני 29 שנה: סרג'יי בובקה הופך לאדם הראשון לקפוץ במוט מעל 20 רגל ('20)

הסובייטי סרג'יי בובקה שובר את השיא העולמי בקפיצה במוט כשהוא מרחף 6.10 מ', האדם הראשון בהסטוריה לקפוץ 20 FEET!

7. הסינים מאיימים להשעות מהליגה כל שחקן שלא יופיע לפתיחת הפלייאוף

נהסינים מרגישים ש-THE WORST IS OVER ושהם הפכו את הגלגל, ומגיפת הקורונה מתחילה להתגלגל מטה, מהעבר השני של הגבעה.

הם החליטו לחדש את ליגת הכדורסל (https://www.bbc.com/news/uk-scotland-edinburgh-east-fife-51857424), תחילה ללא קהל.

ג'ונתן ג'יבוני מ-ESPN מדווח שכל שחקן שלא יופיע מיד לקבוצתו יושעה מכדורסל בסין לכל ימי חייו (https://www.espn.com/nba/story/_/id/28898393/international-basketball-virtually-shut-coronavirus-concerns) וזה כולל את כל האמריקאים המשחקים בסין:

One memo, which was acquired by ESPN and sent to a number of player representatives, threatened “lifetime bans for players who do not return by March 15,” and loss of league agency licenses “for 2-3 seasons if they cannot force represented players to return to CBA.”

8. קבוצות, בעלי אולמות (פרטיים וחברות) ושחקנים בודדים החליטו לתרום משכורות של עובדי אולמות במשכורת חלקית, ומשכורת על שעת-עבודה!

בלוס אנג'לס, שיקגו, ויותר ויותר בעלי אולמות (בעלים פרטיים וחברות) מתארגנים ומודיעים על החלטתם לשלם לעובדים חלקיים באולמות, או עובדים שתשלומם הוא לפי שעות עבודה, החליטו (ומחליטים ממש ברגעים אלה) על תשלומים לעובדי האולמות על אבדן שכרם במשחקים שלא ישוחקו.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. מדהים מנחם אתה מספיק גדול אני מספיק "היסטוריון" לדעת שהספורט הגלובלאי לא הופסק אף פעם מאז מלחמהע השנייה .
    ההצגה הרי חייבת להימשך ותמיד נמשכה.
    לעיתים הופסקה במקום ספציפי כמו בארץ במלחמת יום כיפור או שביתה זו או אחרת בליגה כלשהי בארה"ב אבל ככלל ההצגה תמיד נמשכה .

    כיום יש ספק בכל העונה.
    ליברפול למשל הולכת לאבד אליפות בטוחה.
    זה בלתי נתפס .

    ההצעה שלי
    להתאחד אירגוני הספורט בעולם
    ראשית לקבל החלטה על טוקיו 2020 .
    בהינתן שלא ניתן לדחות אזי
    להקפיא את כל הליגות עד 1/5 ולהתכנס שוב להערכת מצב ב 15/4 .
    השאיפה
    לחדש את כל הליגות במאי.
    ולגמור עד האולימפיאדה .
    בכדורגל לדחות את יורו 2020 ולהמשיך עם ליגת האלופות וכו .
    זאת בכפוף לכך שב 15/4 נבין כי ניתן לחזור לשחק ב 1/5 מה שמוטל כרגע בספק רב שלא לומר בסקפטיות רבה .

    1. ליברפול כנראה לא תאבד את האליפות. יש תוכנית להכריז עליה כאלופה, להקפיא את הירידות, ולהגדיל את הליגה בעונה הבאה, כך שתכלול את השתיים הראשונות מהליגה השנייה.

  2. מל, שכחת אירוע שבטוח יותר חשוב לך מכל האחרים – צעדת הסיינט פטריק'ס דיי – שבוטלה לראשונה אחרי 258 שנה…
    .
    תשמור על עצמך, תצא כמה שפחות ותזמין נייר טואלט מטארגט (ממשיכים לטעון ששם אין מחסור). רק בריאות

  3. תודה רבה על מעורב נהדר..
    עוד הרבה מעבר לספורט, צריך להעריך את כל הדברים שברורים מאליו בשבילנו…בעולם במשבר פשוט מטורף…
    פה בישראל זה נראה שהאנשים ברחוב עדיין לא קולטים את הסכנה מהתרחבות הוירוס..
    מה שהולך באיטליה וספרד זה פשוט קריסת מערכות…אני מקווה שלא נגיע למצב מזעזע שכזה..

  4. רק בריאות, עם כל השאר נסתדר (רק שייגמר מהר, סגרו לי את בריכת השחייה ואני מטפס על הקירות).
    תודה רבה על המעורב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט