אחד ביום:"אכול ושתה כי מחר נמות" / מנחם לס

נכדתנו דריה מהוד השרון, וחברה שקד יעקוובי, כתבנו בברוקלין, בבאר של 'האטלנטה ברייבס' באטלנטה

המורה שלני קווינט לימד אותנו בכיתה ב' שעור חשוב שנישאר איתי עד היום: "אכול ושתה כי מחר נמות". מיד הרמתי את ידי ושאלתי אם זה כולל תרד ושמן קיק. הוא קרא לי לשולחנו להכות את כף ידי בסרגל 3 פעמים. כמובן שבכל חבטה הזזתי את ידי והוא היכה בשולחן.

היי, הנגיף קורונה הגיע עד אטלנטה, סליחה, מדינת ג'ורג'יה. בעיר מייקון, ג'ורג'יה, נמצא אדם הנושא את נגיף הקורונה.

לקחתי את סרגל החישוב שקניתי לפני 66 שנהבקרית מוצקין וחישבתי ככה:

במדינות ג'ורג'יה 10,656,700 תושבים. אנחנו? שמונה: הבת שלי אפרת שצילמה את התמונה. הראשון מימין בעלה ג'ייסון, שהיה ב-CNN עד שהיא חיסלה את מחלקת הספורט שלה. לידו אשתי-אהובתי גייל, שאני בטוח שתסכימו איתי שבת 84 היא לא נראית. לידה הנכדה שירה בת ה-14 הבת של אפרת וג'ייסון, עם סכוי רציני ביותר לייצג את ארה"ב במכביה הבאה בישראל בטניס לנערות. לידה אחותה טליה (טלי) בת ה-17 המחליטה בימים אלה באיזו אוניברסיטה ללמוד, מאלה המצויינות ברשימתה.

לידה שקד, כתב הופס בברוקלין, ושחקן נבחרת ישראל בכדורמים בן ה-23 הלומד עתה (בעזרת מילגת כדורמים) פיזיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת ווגנר המעולה בניו יורק, אבל שקד עולה על מטוס ביום שני בדרכו לישראל כי האוניברסיטה החליטה לסיים את הסמסטר ONLINE ולשלוח את כל הסטודנטים הזרים הביתה. לידו נכדתנו דריה מהוד השרון, בתה של הבת שלנו סיגל, ודריה היא חברתו של שקד שהגיעה לבקרו לפני שבועיים וחוזרת ארצה ביום שני בטיסה ששקד עולה עליה. דריה היא סטודנטית באוניברסיטה פרטית בהרצליה שה-TUITION שלה הוא ברמה אמריקאית.

הם עדיין בויכוח היכן לעשות את השבועיים בידוד – בביתו או בביתה.

והשמן הקרח משמאל הוא עבדכם הנאמן שעושה כל מה שהוא יכול להוריד 6-7 ק"ג מבטנו, ולאט-לאט מגיע למסקנה שבגילי זה בלתי אפשרי ללא שביתת רעב מחלטת!

חישוב מהיר בסרגל החישוב הראה לי שאם נצא לאזור האיצטדיון, ולתושב אחד ממדינת ג'ורג'יה יש את הנגיף, אז הסכויים שלנו לאכול אותה הם 8 מ- 10,656,700. ערכתי סקר מהיר בין כל הבאים וההצבעה היתה 8 נגד 0 לצאת לאזור האיצטדיון וליהנות מהערב!

החלטנו שאם כבר אז כבר. אמרתי להם את המשפט מקהלת (אני לא בטוח שהמשפט 'אכול ושתה כי מחר נמות' הוא מקהלת, ולהפתעתי גם שקד וגם דריה אמרו לי שבתיכון בהוד השרון לומדים רק תורה ונביאים, אבל לא 'כתובים', ואין להם מושג אם זה מקהלת) ויצאנו לאחד האזורים הפופולריים בעיר, אולי 4-5 ק"מ מהדירה שלנו, אזור המסעדות והפאבים, והקונדומיניום היקרתיים שמסביב איצטדיון הבייסבול של קבוצת 'אטלנטה ברייבס'.

דריה ושירה כבר התבוננו בתפריט הבירה של הפאב שהחלטנו להשתקע בו, THE YARD HOUSE. זהו פאב הנמצא בריבוע של 25 יארדס (בערך 20 מטרים כל צלע) עם ברזי בירה מהחבית מסביב, ז"א 100 יארדס (בערך 95 מטרים) של ברזי בירה אחד ליד השני מכל העולם. בחישוב גס בערך 600 מיני בירה מהחבית שונים מכל העולם.

מצאתי בירה אולסטאר, בירה נשר, בירה מכבי, ובירה אלכסנדר. ראיתי גם בירה Taybeh Brewery אבל אני לא בטוח אם היא ישראלית.

לאכזבתה של שירה (הימנית) היא עדיין לא בגיל, ולדריה בא לשתות דייט קולה:

הנה חלק מברזי הבירות בצד אחד מארבע צידי הבאר:

בקשתי מנכדותי טלי (מימין) ושירה לחייך לגולשים מישראל ולהגיד "הי" לכולם.

הנה רשימה חלקית של הבירות :

היום, דריה ושקד הגיעו לדירה לחזות קצת בטיווי, ולאכול פיסטוקים מאיראן (סבו של שקד הוא פרסי), הדירה שלנו מעל הבריכה שתיפתח בסוף החודש. I CANNOT WAIT!!!

על מה שוחחנו ב-YARD HOUSE?

על מה שוחחו הנקבות אין לי מושג. ג'ייסון, שקד (שהאנגלית שלו מצויינת אגב!) ואני החלטנו שאחת הבעיות הרציניות ביותר שהפסקת העונה תגרום להן יהיה סדר בחירת הדראפט הבא.

מה שיקרה הוא שיצטרכו להחליט החלטות באופן סובייקטיבי ביותר. אני לא רואה פתרון אחר.

איזו עונה דרמאטית היתה זו בלי כל קשר לכדורסל. קודם האסון לקובי, ועתה הנגיף.

כל הטורנירים של המכללות בוטלו, והחלטות על מועמדי הדראפט לפי סדר עדיפותם תהיינה מבוססות על דעות וספולציות יותר מאי פעם.

ייתכן מאד שגם מחנות האימון שקבוצות מארגנות, וכן הטורנירים החשובים של ה-PRE-DRAFT. יבוטלו. לא רק זאת, אבל מה יהיה סדר הבחירה שה-NBA תיקבע?

אין מצב שיספק את כולן. אין מצב שיהיה FAIR לכולם. כמובן שה-NBA תעשה את מה שהיא יכולה כדי שכל הפרוצדורה תהיה ההוגנת ביותר שניתן לבצע בתנאים הנוכחיים.

בהנחה שהעונה הזאת הסתיימה, מה היית מציע בקשר לדראפט 2020 שעומד להיערך ב-25 ליוני, 2020?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. מנחם תודה רבה מצויין, אני החלטתי שנמאס לי להישאר בבית בבונקר , יום חמישי אני טס למיאמי סגרתי לי סוויטה ב1 , והחלטתי שכל לילה אני הולך לE11even , אם אני אמות בגילי זה יהיה מאיזה חשפנית ולא מהווירוס הארור הזה

    1. ברוך אם יורשה לי ליעץ לך טיפה סבלנות ולהישאר בבית
      חס וחלילה להינמק בבית פשוט תזמין כל מה שתחפוץ הביתה(בין אם זה אוכל או חשפנית)
      מקריאה של התגובות שלך אתה צלול לחלוטין וחבל שבגלל קצת חיפזון הופס יאבד חבר קהילה יקר חס וחלילה
      בריאות איתנה💪

      1. למרות שיש לי בריכה ומכון כושר פה בדירה ומה לא ? , בסוף אני בכלא כל היום אני לא רואה את הילדה הנכדות, הנכדים בישראל מתקשרים פעם באף פעם , אי אפשר לחיות בפחד תמידי זה לא חיים, צריך להיזהר אבל אני כבר חודש חי רק עם עצמי, יום רביעי יקירי אני טס למיאמי והולך להנות שם עד סוף המחלה הארורה הזאת, בגילי כבר אין לי מה להפסיד

        1. ברוך תזמין את החשפניות הביתה תביא בירה קורונה שים תמונה של שמש ממיאמי ותחגוג בבית. עזוב אותך טיסות שדה תעופה הכי מסוכן היום. או שתקנה את חליפת המיגון הכי מלאה ותטוס איתה 😎

          1. הבעיה שאין להשיג מסכות יקירי, ביקשתי מהבת שלי שתקנה לי ציוד מגן מלא לטיסה, עד עכשיו פרט לכפפות היא לא מצאה כלום, שדה תעופה באמת נורא מפחיד אבל להישאר בבית עוד חודש בלי אף אחד מעדיף את השמש של מיאמי (לפי מה שהבנתי הווירוס לא שורד בחום והלחות של פלורידה ).

            1. אז הודעת לגימי שאתה מגיע?

  2. מרגש לפגוש את הדוק פנים אל פנים ממליץ בחום גם בלי קשר לנכדה😂 שיחות בלתי נגמרות על המצב על הליגה ומה שהלך פה ב30 שנה האחרונות
    בקשר לדראפט לדעתי יכול להתנהל כמעט כרגיל כי החלשות מכל חוף כבר ידועות ועל השאר אפשר לעשות הגרלה. או הגרלה של ה5 אחרונות , מקום חמישי נכנס להגרלה עם ה5 אחר כך וכך הלאה מיקומים לדרפאט.
    מחר יום חדש ו

    1. כן השאלה מתי הליגה תחזור אם בכלל לפני ספטמבר אנחנו מדברים על מגפה שהולכת להכות בנו חזק חזק בעוד שבוע שבועיים טראמפ לצערי במקום לעשות סגר כמו סין התנהג כמו אירופה ונתן לווירוס להתפשט בלא מפריע, הנסיונות לעצור אותו עכשיו זה כמו להדביק פלסטר על רגל שבורה .
      המצב חירום שטראמפ הכריז היום בבוקר זה רק ההתחלה, יש אלפי נגועים שכלל לא נבדקו, הפיתרון היחיד שאני רואה באופק זה חיסון מהיר בחודש חודשיים הקרובים.

        1. שוב מאשימים את ביבי במשבר הקורונה ? סתם לדעתך איך גנץ היה מטפל בזה אחרת מה הוא היה עושה בדיוק, איך באירופה מטפלים בזה? גם שם ביבי אשם ? ביבי באמת עושה כמיטב יכולתו לטפל במצב .
          .
          בדיוק היום חברת הטרור האנטישמית טומה סלימאן זאת ששלושת הרמטכלים רוצים לשבת איתה בכנסת חשבה שישראל חיטאה את הגדר שבפועל זה הייתה הרשות הפלסטינית התגובה שלה הייתה ״ עוד זוועה של הכיבוש בחסות הקורנה – צהל מרסס פלסטינים בחומר לא ידוע , לכל הדעות אין שיטה הריסוס אפקטיבית במאבק בווירוס אסור להתעלם מהזוועות שמבוצעות בחסות המשבר״ אחרי שהעירו לה על זה שזה הרשות הפלסטינית תראה את התגובה שלה ושום בקשת סליחה לצבא או למדינה התגובה פתאום הרבה יותר מרוככת שום האשמה ״ הסרטון שהעליתי לפני מספר דקות היה מהצד הפלסטיני של מחסום אייל, הוטעתי בדיווח, כל זה לא גורע מעובדה שזה אינו מראה ראוי ושהריסוס אינו מועיל בעניין המחלה , אבל הפעם האחריות אינה על הכיבוש ״. אותה אתה מעדיפים על החרדים והמתנחלים?
          .
          גיא אוהב לצטט פה את בן גוריון , הוא ״שוכח ״שבן גוריון כינה את החושבים שפריחה כלכלית קרב האוכלוסייה הערבית תפחית מן הרצון לפגוע בישראל "הציונים הנאיביים".
          .

          1. גם "רק לא ביבי" כמוני יסכים שהוא מטפל במשבר בצורה אחראית בניגוד לטראמפ האידיוט. מעבר לזה נראה לי שמיצינו את העניין בפוסט הקודם (עד המשפט / בחירות הבאות כמובן)

            1. לא רק שביבי מתנהל יותר טוב מטראמפ. ישראל מתנהלת הכי טוב בעולם המערבי. הטעות היחידה היתה להשתיק את שדה התעופה קודם אבל גם פה מדובר בהמון גורמים שלא תלויים רק בנו.

            2. וואלה עולם קטן. הבת שלי חברה בקבוצת הילדות של אסא תל אביב בכדור מים. ביטלו להן את כל האימונים. דכאון אמיתי.
              לא ידעתי שיש שחקן נבחרת בניו יורק.
              בנוגע לדראפט, אני חושב שאנחנו מייחסים לו חשיבות גדולה מדי. גם הפרוספקטים הכי גדולים, בסוף נוטים לדלג לקבוצות גדולות בטרייד כזה או אחר אחרי כמה שנים.

            3. כן זה פעם אחרונה לפוליטיקה לפחות ממני באתר, לא התקבל בעין יפה העניין של להעביר ביקורת ודעה, נשאיר את זה אתר נטו כדורסל

            4. ברוך מבחינתי שכל אחד ירשום מה שהוא רוצה, רק שזה כבר לא מתקדם לשום מקום

  3. יפה מאד דוק
    ==
    אֱכֹל וְשָׁתֹה כִּי מָחָר נָמוּת מספר ישעיהו
    מבטא נהנתנות והפקרות הדוניסטית חסרת אחריות של עם ישראל
    ==
    למבוגרים כמוך וכמו הורי בעת הזו
    ==
    הייתי ממליץ את ההפך
    ==
    הרבה בריאות דוק

  4. תודה רבה מנחם, לדעתי בנוגע לדראפט הגרלה לפי המיקומים הנוכחיים. השאלה היא מה עושים בנוגע לאליפות. שיטת הפלייאוף הופכת את הגדרת הקבוצה בעלת המאזן הטוב ביותר כאלופה לבעייתית, אז הייתי ממציא תואר בשם הקבוצה הטובה ביותר לשנת 2020, על בסיס המאזן, כתחליף. ואז מילווקי היא הזוכה בליגה כולה, ובמזרח, והלייקרס במערב. הקליפרס יתבאסו, אבל אולי זה יגרום לפחות לואד מנ'גמנט בשנים הקרובות.

  5. קודם כול תשמרו על עצמכם. ולידיעת ברוך רובין, כמי שיש לו שורשים במיאמי וחזר משם לפני חודש, הווירוס הגיע גם לשם. אפילו ראש עיריית מיאמי נדבק בווירוס. ולגבי מסיבות העיתונאים ההזויות של ביבי. הייתי רוצה שאת המפגשים האלה ינהלו רופאים ומומחים אחרים ולא פוליטיקאים שיסבירו לי איך לקנח את האף ולשבת במרווחים.

  6. רק בריאות לכולם. הלוואי שהדיכאון היחיד שלנו יהיה מאובדן משחקי NBA (ויורוליג, ינעל העולם והחיידקים שלו)

  7. תודה לכולם. עולם מוזר ולעתים עצוב. שתי הנכדות שבארץ (האחיות של דריה) היו אמורות לבוא הנה עוד דבועיים-שלושה לחגוג את יום ההולדת ה-50 של אפרת. אני כמעט בטוח שלא יבואו, וזה עצוב לנו מאד. לא ראינו את הבת והנכדות כבר5 שנה וחצי. נגיע ארצה בנובמבר ועד אז מה זה נתגעגע. החיים לא פשוטים כשהילדים, הנכדים, והנינים מפוזרים בין הוד השרון, אטלנטה, שרלוט, ובולדר, קולורדו. כחל מה שנשאר זה לנסות לשמור על מצב רוח טוב, לעשות את הטוב ביותר שאפשר, ולהודות לאל על מה שיש.

  8. לגבי אלופה דראפט וכיוב:
    אם וכאשר האנושות תחזור למצב נורמאלי אפשר יהיה לדבר על איך. בינתיים לקבוצות אסור אפילו להתאמן ביחד.
    לגבי שחקנים שבאים מהדראפט, לא יזיק להם עוד שנה במכללות, יגיעו יותר מנוסים. יש עודף שחקנים בליגה, במקום לזרוק אותם לסין או ליורוליג, עדיף שיקבלו עוד צאנס בנבא.
    על הליגה להודיע שהיא תחודש מהמקום בו הופסקה ברגע שיתאפשר. בכללי עונת הבייסבול מתעכבת, האולימפיאדה כנראה תבוטל, ולטלביזיה יהיה מספיק זמן פנוי להכניס נבא ללוז. שוב, אם וכאשר נחזור לנורמאליות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט