אנתוני דיוויס מנפק העונה 26.7 נק (54.3% אפקטיבי, 32.8% מה3, 84.5% מהעונשין), 9.4 ריב, 3.1 אס, 1.5 חט, 2.5 חס, 2.5 איב,34.3 דק.
לברון ג'יימס מנפק העונה 25.7 נק (55.3% אפקטיבי, 34.7% מה3, 70.4% מהקו), 7.8 ריב, 10.6 אס, 1.2 חט, 0.5 חט, 4 איב, 34.9 דק.
כל זה שהקבוצה עוד תפורה למידותיו של לברון ולא של דיוויס (לכל אוהבי המדדים המתקדמים PER שמר, מינוס פלוס וכל קרוביהם) ושלא נדבר על ההגנה שטובה בכמה רמות.
כמו כן יש לזכור כי אנתוני דיוויס עם שחקנים כמו הולידיי עבר סיבוב במערב בפלייאוף ולברון בלעדיו בכלל לא הגיע לפליאוף במערב. מצחיק איך כולם שכחו.
עם כל זה אין שום אזכור לדיוויס והכל לברון, לברון, לברון. ככה זה שכל התקשורת בכיס שלך. אתמול אנתוני דיוויס שחט את הקליפרס לבדו ברבע ה-3 בהגנה ובהתקפה, פתח את כל הפער ובסוף כולם מדברים על לברון. כולם מעלימים ראיות שלצידו משחק אחד הסופרסטארים הגדולים בליגה משני צידי המגרש.
תוסיפו לזה שדיוויס חיסל את יאניס והבאקס עם ההגנה שלו וגם שם כל הקרדיט הלך ללברון.
דיוויס יחסה בצילו של לברון לעד, גם בגיל 40 יברברו לנו על לברון שלמעשה כבר בפועל השרביט הוא של דיוויס אבל אף אחד לא יודה בזה בתקשורת. הרי סיפרו לנו שסנטרים לא יכולים לנצח משחקים ולהביא אליפויות.
לטעמי ניתן כבר לדלג לפלייאוף לגמר המערב שנוכל לחזות האם לברון באמת גדול מול הגנה רצינית או שהמפלה תהיה כואבת ואז החיצים יופנו לדיוויס שבגללו הלייקרס הפסידו, כי תזכרו בהפסדים זה דיוויס, בנצחונות זה לברון, ככה זה עובד.
הנרטיב אותו נרטיב כמו "הנצחון ההירואי" עם "נגרי הקאבס" את הסופר טים הגדולה של גולדן סטייט 2016 (לברון קיירי ולאב מול קרי קליי ודריימונד) שתכלס הקבוצות שוות לגמרי ואם לברון הכי טוב בעולם אז הוא בכלל היה צריך לנצח אבל גרם לאנשים לחשוב שהוא אנדרדוג וכאילו ניצח עם דלבדובה וטריסטן את הסידרה.
מצחיק גם איך כל התקשורת שכחה שלברון קיבל בראש מהבאקס במשחק הקודם וגם מהקליפרס פעמיים אבל איש לא פצה שם פה על לברון.
ג'ף ון גנדי פלט לקראת הסוף בעדינות (כי בכל זאת אסור להוריד מהישגי לברון קבל עם ועדה העונש יהיה קשה) אחרי שלברון עוד פעם הפך את מוריס למטלית וכל הצבע היה פנוי…"אני הייתי מנסה דאבל טים…" ככה בשקט שלא יהיו הדים.
אז שלא יעבדו עליכם…
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
9 מרץ 2020 13:55:47כמו כן יש לזכור כי לברון ג’יימס עם שחקנים כמו טריסטן תומפסון הגיע לגמר ודיוויס בלעדיו בכלל לא הגיע לפלייאוף במערב.
מצחיק איך כולם שכחו.
איצקו
9 מרץ 2020 14:04:48עכשיו יקטלו אותך כי דיוויס הגיע פעם אחת😁
מה שכן כל פעם עולה עניין הדאבל טים במשחק נגד הקליפרס יצא לי לראות יותר מפעם אחת שעשו עליו דאבל טים ואז הוא ענה באסיסט אבל גם אם זה קצת פעמים איך כל גאוני הופסק חושבים ככה ואף מאמן לא חושב ככה?אני לא קונה אתזה שמאמינים מתרפסים בפני לברון למה שדוק ריברס יעשה אתזה????הרי יש להם צוות ענק שנחשב כל שיט שאנחנו אפילו לא נחשוב עליו ועדיין הם בוחרים לא לעשות חייב להיות סיבה(השאלה נשאלה ברצינות)
Ljos
9 מרץ 2020 14:46:51כל גאוני הופס האלה הם שלושה אנשים. נשמעים לפעמים כמו כל האתר, אבל עדיין.
הקוריוז
9 מרץ 2020 14:58:11מחונני הופס 😎
עידו גילרי
9 מרץ 2020 14:59:01התבלבלה לך אות חחת.
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
9 מרץ 2020 15:05:32חחחחח
הקוריוז
9 מרץ 2020 15:13:24לגבי הקליפרס דעתי שהם שומרים נשקים לפלייאוף ביניהם לחץ ודאבל טים אמרתי גם לפני המשחק.
לגבי קבוצות אחרות הם בהחלט רפי הבנה
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
9 מרץ 2020 14:04:24אני למד מהטור הזה שאנתוני דייויס שחקן אדיר. וגם לברון.
עידו גילרי
9 מרץ 2020 14:11:31אני לומד ששמעון בכיין…
הקוריוז
9 מרץ 2020 15:00:04כן השיקצה מנצח יותר מידי ואין גם דרמות זה לא כיף. זה עונה רעה עבורי. פילי תחת ההוקס חור של תחת יוסטון חריץ והשיקצה ויאניס שאני גם לא מחבב מנגבים. עונה רעה מאד. מקווה שיתהפך בפלייאוף.
אין נוט הלטי מן ווי טראסט
חגי "התותח" ניסני
9 מרץ 2020 14:50:10גדול מאנו.
בלי קשר יש לך כוח להמשיך את הדיון על ההחלטה של ברוקלין?
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
9 מרץ 2020 15:16:45בהחלט. אם אתה מתכוון לדיון ספציפי בפוסט ספציפי אז שלח לי לינק, אם לא – בזמנך הפנוי אש.
.
בכל מקרה אני זומם פוסט שיעסוק, בין השאר, בסוגיה זו.
חגי "התותח" ניסני
9 מרץ 2020 15:29:23לא אין משהו ספציפי רק רושם שקיבלתי ממך ותהיתי האם אני מזהה נכון.
מצד אחד זה היה נראה שאתה חושב שהנטס אולי עשו טעות בהימור שלהם על הזוג המוזר קיירי ודוראנט – שהייתה להם קבוצה די נחמדה ובהימור הזה שהם עשו עליהם הם אולי חירבו את עצמם לדעת.
מצד שני אתה מלין על הספרס שלא עושים מעשים מספיק נועזים (שמן הסתם טומנים בחובם סיכונים והימורים) ושתקועים בבינוניות שלהם. עכשיו הספרס של היום די דומה למה שברוקלין הייתה ללא קיירי ודוראנט, כך שלא ברור לי איזו דרך היית רוצה להטוות לכל אחת מן הקבוצות ומהו השוני.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
9 מרץ 2020 17:17:28הבנתי, או.קי.
.
בעניין ברוקלין – קדחתי על זה בפרינומור של עומר בקיץ. ואחרי התפתלויות רבות הגעתי למסקנה שכנראה שלא יכלו לפסוח על ההזדמנות הזו. ככל שחולף הזמן נראה לי יותר ויותר שהסיכויים שההימור יצליח פוחתים בכלל, ושהקבוצה לא ממש מצליחה לשלב אותם אלא למעשה עוברת שינוי מוחלט, אם בדמות הפרידה מאטקינסון, ואם (נראה בקיץ) שינויים נוספים בסגל (לאברט?, דיווינדי?). זה גם מעציב.
.
בנוגע לספרס – אני לא חושב שהם נמצאים בשלב של ברוקלין לפני דוראנט וקיירי, אני חושב שהם יותר קרובים לברוקלין של האקס-סלטיקס. המבוגרים שלהם אמנם יותר טובים מהאקס-סלטיקס הזקנים, אבל הצעירים 'להם פחות טובים, נכון לעכשיו, מהברוקלינים הצעירים.
.
ברוקלין הצעירה הייתה בדרך למעלה, הספרס, לדעתי, בדרך למטה, ולכן עדיף לקצר את התהליך, להטריד את דרוזן ואולדריג', לגייס צעירים נוספים, לשפשף את הקיימים, ולהתחיל לטפס רק בעוד עונה או שתיים.
.
כלומר לדעתי אין הרבה דימיון בין שני המצבים האלה.
חגי "התותח" ניסני
9 מרץ 2020 17:25:42אני מבין. אני שואל לא על המגמה של הקבוצה אלא על הסיכון שהכרחי לקחת – במידה והמטרה של הארגונים הוא אליפות. בסופו של דבר לברט דינווידי וגם דילו אלו לא שחקנים שיכולים לדבר ברמות הגבוהות של הפלייאוף – וזה גם אומר – נכסים בפוטנציה.
מה שזה אומר בעצם זה שברוקלין לא מצליח לעבור תהליך בלי שינוי מאוד מהותי וגם אם לברט דינווידי ואלן יישארו הם לא יהיו חלקים מרכזיים בקבוצה. אני רק לא בטוח שאני מבין – האם זה אומר שההימור לא הצליח? וגם אם לא מה המשמעות של זה? ולמה זה מעציב? (חוץ מזה שמגלים שהכוכבים האלו הם פרימדונות מפונקות שלא מוכנות לעשות שום הסתגלות)
ניקח את לברון כדוגמה להימור הזה – הלייקרס הביאו את השחקן הכי טוב שהם יכלו – האם זה שהם בנו סביבו ולא סביב הצעירים. זו לא הצלחה (אדירה)?
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
9 מרץ 2020 18:28:31בנוגע לסיכון – לדעתי מוקדם היה לקבוע שהברוקלינים הצעירים מוגבלים, או ליתר דיוק מה הפוטנציאל המלא שלהם. לא יודע אם יכלו ללכת עד הסוף, אבל יתכן שיכלו להיות מעין טורונטו של דרוזן, כלומר מרחק טרייד או שניים מאליפות.
.
אפשר לטעון שקיירי ודוראנט הם הם ה"טרייד" הזה, שחבל על הזמן ובוודאי שצריך לקפוץ על הזדמנות כזו כשהיא נקרית לפניך. ואני כאמור מסכים עם זה, ולכן חשבתי שברוקלין היו "צריכים" ללכת על זה בקיץ.
.
ועדיין, הדוגמא של לברון היא טובה – הוא באמת שחקן שמשנה גורלות של פרנצייזים בהינף עט על חוזה, אבל אני לא מרגיש שדוראנט וקיירי הם כאלה. אין לי הוכחות, ובוודאי שדוראנט ועטו שינו את ההיסטוריה של גולדן סטייט, אבל פשוט נראה לי שזה לא יעבוד הפעם, גם בגלל האופי (*2) וגם בגלל הפציעות (*2). ולכן העצב – להקריב את דרוזן ולקחת אליפות ראשונה מזה אלפיים שנות גלות זו עסקה קצת מסריחה אך משתלמת. לשלוח את אטקינסון והצעירים הביתה כדי להגיע לחצי הגמר במזרח כמה שנים ברציפות זו באסה לא נורמלית.
עידו גילרי
9 מרץ 2020 18:35:34בסדר, אבל כמה לברונים היו בתולדות הליגה?
עזוב -כמה דורנטים היו בתולדות הליגה?
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
9 מרץ 2020 18:51:22למיטב זכרוני אחד מכל סוג…
.
ושוב, אין בעיה, הסכמתי שהיו צריכים לעשות את זה, ועדיין אני חושב שזה לא יעבוד ושזה מבאס. לא אאשים אותם אם אכן כך יקרה, אבל כן אתבאס.
חגי "התותח" ניסני
9 מרץ 2020 19:16:15מה שאני בא להגיד זה שיש סיכוי גדול שגם בספרס זה לא יעבוד בסוף ואתה תתבאס
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
9 מרץ 2020 19:30:34זה שונה – בספרס זה כבר עכשיו לא עובד.
חגי "התותח" ניסני
9 מרץ 2020 20:00:52להגיע לפלייאוף זה לא עובד? (לא שהם יגיעו לפלייאוף השנה אבל להבנתי חלק מהביקורת שלך היא שהם מקסימום יגיעו לפלייאוף ועוד פעם יעופו בסיבוב הראשון) הנטס עם הסגל שהיה להם נראים לך כקבוצה שיכולה לעשות משהו מעבר למה שהספרס עשו – קרי לעבור סיבוב ראשון? וגם אם כן התקרה קשיחה וברורה מאוד.
אל תשכח שהספרס גם יכולים להפוך סוג של ניקס או מינוסוטה קבוצות שתקועות שנים על גבי שנים בבניה מחדש. ההשוואות למאנצ'סטר יונטייד והעזיבה של פרגוסון לא מופרכות בכלל.
טיפשווילי
9 מרץ 2020 14:07:40תגיד רוצה לעשות טרייד? גלאווי + טוני סנל + מיחליוק על סטף קארי
שלושתם קולעים ביחד יותר מסטף אז הם יותר טובים מסטף נכון? זה בלי להתייעץ עם אנשי המחשבים… חחח
אז יש טרייד?
טיפשווילי
9 מרץ 2020 14:14:26אני גם רואה בעמוד אחר שהתחלת לשנות תגובות של אנשים…. חחחח… הוספת אצלי בתגובה קללות שלך …. יפה לך… נתנו לך את הכוח להיכנס לתגובות אז יאללה תשתמש בו… אתה בטח גם מוחק הודעות מפדחות שלך מפעם לא? תפור עליך
חחח שאתה טיפש…
אז מה עם הטרייד תגיד. הם קולעין ביחד יותר מסטף אז הם יותר שווים מסטף, לא ככה אמרת? חח
asaf
9 מרץ 2020 14:52:06שמע שמעון אני לא כל כך מבין את ההתעקשות להקטין את לברון כל הזמן, אין סתירה בין זה שהוא נפלא ואין כמעט שחקנים בגילו שהיו בכושר כמו שלו העונה לבין זה שדיוויס בעונה עצומה גם כן. שניהם נהנים אחד מהיכולות של השני ותורמים לנתונים הטובים אחד של השני איפה הבעיה פה??
עידו גילרי
9 מרץ 2020 14:55:00הבעיה שמבחינתו לא ייתכן לתת ללברון קרדיט. הוא מנצח רק בגלל הסופרטימס שמסביבו…
הקוריוז
9 מרץ 2020 14:57:36לא נכון נותן את הקרדיט נותן עונה מעולה אבל לא יותר ממה שמגיע לו. שלא יספרו לי שבזכותו דיוויס טוב. דיוויס הצליח לעשות פלייאוף ולשים 30 נק עם גנטרי והולידיי במערב…
ההיפך הוא הנכון לברון בצמרת בזכות דיוויס שהוא לא היה ראינו בדיוק מה קרה…
עידו גילרי
9 מרץ 2020 14:58:33מי סיפר את זה חוץ ממך?
הקוריוז
9 מרץ 2020 15:01:01סיפרו תקרא
הקוריוז
9 מרץ 2020 14:55:50מי מקטין? רק שלא יעצימו אותו יותר מידי ויורידו מדיוויס כי בהפסדים את מי אתה חושב יאשימו?
Zivke
9 מרץ 2020 15:07:43קודם כל, מהמשחקים שראיתי העונה את הלייקרס זה די ברור (מעבר לסטט') שזו לא הקבוצה של AD מבחינת מנהיגות ודומיננטיות, אז איך אפשר לתת MVP של הליגה למי שהוא אפילו לא האלפא מייל של הקבוצה שלו?
חוץ מזה, לאנתוני דייויס אין שום יתרון ל-MVP מול יאניס – לא סטט', לא מאזן קבוצתי ולא הגנה. מצד שני, לברון האריה הזקן שהפך לרכז פול-טיים ומדהים את כולם למרות שכבר התרגלנו, זה סיפור טוב ל-MVP חמישי
זווית אחרת – אם הייתי בין המצביעים הייתי קצת חושש לתת ליאניס שעוד לא הגיע אפילו לגמר הליגה MVP שני
שחר אלוני
9 מרץ 2020 15:18:32שניהם מעולים, טופ 5 בליגה ביחד עם יאניס, קוואי ודוראנט בריא ואולי סטף בריא למי שרוצה טופ 6
לקליפרס עוד יש הרבה פוטנציאל אבל נראה לי שאין להם תלכיד קבוצתי שמפיק את המיטב מהשחקנים, כמו שיש בלייקרס ובבאקס ובוסטון
yaniv
9 מרץ 2020 15:45:20לדעתי הפעם אתה לא בכיוון.
האם דיוויס הופך את החיים של לברון הרבה יותר קלים? ודאי
האם לברון הופך את החיים של דיוויס לקלים יותר? ודאי.
שניהם נהנים אחד מהשדני ואני חייב להגיד לך בתר אחד שלא פיספס משחק אחד של הלייקרס,לברון בהחלט נותן קרדיט גם בדיבורים וגם במעשים לדיוויס.אתה כותב שדיוויס היה קולע 30 גם בניו אורלינס וזה נכון ופה בדיוק הנקודה.דיוויס לא שינה כלום מהמשמק שלו,לברון מאפשר לו להיות דיוויס הכי טוב שהוא יכול,הוא לא היה צריך לשנות כמעט כלום,הכל זורם וחלק.ץסץכל על כוכבים אחרים ששיחקו לצד לברון,תמיד בסופו של דבר הם היו צריכים לשנות קצת את המשחק,לוותר על דומיננטיות או על חלקים שלהם ואילו פה דיוייס נשאר אותו דיוויס וקרדיט מזה הולך גם ללברון.
לא לחינם זאת נדמה לי פעם ראשונה בקריירה של לברון שהוא לא יסיים כקלעי המוביל של הקבוצה שלו
חיים
9 מרץ 2020 16:03:45אם השאלה היא בין לברון ובין דיוויס העונה אז המספרים שלהם די זהים (לדעתי יתרון קל לדיוויס) והנוכחות של דיוויס בהגנה משמעותית יותר, כך שלדעתי דיוויס עדיף במעט, למרות שברור שיש ללברון חלק גדול בסיפור הזה.
אם הדיון הוא ביחס של התקשורת ללברון אז אין ספק שהוא מאותרג כבר שנים על ידי אנשי המדיה מכל מיני סיבות, ויצירת נרטיב חיובי נוסף עבור לברון קריטית ל"מורשת" שלו.
אין ספק גם שהתקשורת העצימה נרטיבים שתומכים בלברון והעלימה נרטיבים שפוגעים בו.
מבחינת הפלייאוף – הקליפרס לדעתי עדיפים משמעותית, והייתי נותן יתרון גם לדנבר.
no funny shtuff
9 מרץ 2020 23:15:38חיים מצטער אבל אתה פסול לעדות
עידו גילרי
9 מרץ 2020 23:35:18תכריז עליו כעד עוין…
מנחם לס
9 מרץ 2020 17:20:04יופי של טור. עם כל הכבוד, חבל שדלא חייתם בתקופה של לארי בירד ואח"כ מייקל ג'ורדן.
תודה שימון
the artist formerly known as the Shot
9 מרץ 2020 17:36:56אין ספק שדייוויס נותן עונה מעולה, בעיקר בהגנה, אבל זאת עדיין הקבוצה של לברון. אל תשכח שהוא בנה אותה – שחקנים ומאמנים.
מה שכן נכון – הנרקיסיזם שלו כל כך ענק (ומחליא) שהוא כולל הקטנה של כל מי שסביבו. כולל את דייוויס כולל את כולם.
גיא רוזן
9 מרץ 2020 17:40:44יש לך דוגמה ממשית להקטנה של דייויס?
שחר אלוני
9 מרץ 2020 21:08:19דווקא נראה שכל מי שסביבו בלייקרס פורח ומשחק טוב לפחות כמו קודם ובמקרים רבים יותר טוב, ונראה שיש אווירה טובה ומלוכדת בקבוצה
חגי "התותח" ניסני
9 מרץ 2020 17:40:25שמעון אתה קצת מתבלבל. דיוויס הוא מגן עילאי זה שסביב היכולות שלו ההגנה בנויה. אבל אתה משווה בין חוסר ההצלחה של לברון שנה שעברה לבין ההצלחה שלו השנה וטוען שהמשתנה היחידי שלא זהה לשנה שעברה הוא דיוויס. רק שכל הקבוצה בערך השתנתה. להגנה השנה של הלייקרס תורמים הרבה מאוד דני גרין, אברי ברדלי ודוויט האוורד וכמובן מגי שהיה עוד בשנה שעברה. הקרדיט צריך ללכת גם אליהם.
.
התקפית דיוויס לא ממוקסם מהלברון סיסטם. לומר שהוא עבר סיבוב בלי להתייחס לשנה המצויינת שהייתה לפליקנס ב18 כשהן הביסו את פורטלנד זה די להתעלם ממה שהיה שם. הולידיי מירוטיץ' ורונדו היו מצוינים באותה השנה.
עגל
9 מרץ 2020 22:38:24נקודה מצוינת.
שמעון מקטין את גרין, בראדלי והוורד כדי לומר שמקטינים את דיוויס.
חוץ משמעון אני לא קראתי על אף אחד שטוען שלברון מקטין את דיוויס בתקשורת
(אני מודה שלברון מאוד אוהב את עצמו . . .)
ברוך רובין
9 מרץ 2020 18:21:54שמעון הוא הייטר חזק של לברון, דיוויס שחקן ענק אבל אין ספק מי השחקן שמניע את הקבוצה והשחקן הטוב בקבוצה , אם כל הכבוד לדיוויס ויש כבוד הוא מרכז ההגנה של הלייקרס. אני בהחלט מסכים אם שמעון בדבר אחד הMVP מגיע ליאניס הוא נותן עונה בקנה מידה היסטורי .
golan
9 מרץ 2020 20:30:26אפילו אמא של AD לא חושבת שהלייקרס הקבוצה שלו…
ברור שלברון הוא האלפא, הקבוצה בנויה סביבו ומותאמת בדיוק ליתרונות שלו.
הקליפרס נראו לא ממש מחוברים. הרבה כוכבים מעט קבוצה. זה בולט בעיקר בהגנה כשדאבל טים בא מאוחר או מהצד הלא נכון.
etayef
10 מרץ 2020 08:41:5090% ממה שכתבת לא נכון.
להשוות בין העונה שעברה עם פציעה של לברון, שהשביתה אותו ליותר מ 20 משחקים, לעונה הזו זה לא רציני.
ההנחה שלברון בנה את הקבוצה וצוות המאמנים, ובחר שחקנים היא לא מבוססת, הוא חלק מצוות והאחריות לא רק עליו.
ההישגים של לברון עם קבוצות ללא כישרון הם חסרי תקדים בליגה, אין על זה ויכוח.
הלייקרס הם קבוצה בה מלבד דיוויס וקוזמה (אולי קצת קולדוול פופ) משחקים סוסים מתים שאף אחד לא רצה, והם עדיין ראשונים במערב ה"תחרותי וקשה".
הקטנה של דיוויס? לברון נותן לו קרדיט בכל ראיון, כולל באינסטגרם, מההתבטאות של לברון, אין ספק שהוא יודע שלא היה עושה את זה ללא דיוויס.
נכון שלברון הוא נרקסיסט ידוע, הוא לא מסתיר את זה. הוא גם תחרותי, מתווכח עם שופטים ומאד דומיננטי.
נכון שהתקשורת האמריקאית מגזימה בהתמקדות בלברון, בזמן שדיוויס שיחק משחק קרוב למושלם, קלע מתי שצריך, שמר על הצבע בצורה מדהימה.
אבל לכתוב פוסט כזה אחרי משחק מצויין של הלייקרס, שבו לברון נתן הכל ושמר על קוואי רוב המשחק? זה יכול לבוא רק מתוך רגשי נחיתות ותסכול של יריבים.
אפשר להודות בגדולה כשרואים אותה, זו לא בושה.