עד כמה להרחיק לכת עבורו? (מאת ג'וש מרטין, "אינסיידר"; מאמר מתורגם/פול ג'ורג-90 מיליון

 

 

 ***********************

פול ג'ורג' ואינדיאנה פייסרס חותמים היום חוזה על בין 80 ל-90 מיליון ל-5 שנים. זה כמעט בטוח יהיה 90 מיליון כי לפי החוזה הקבוצי, אם הוא ניבחר לאחת מ-3 קבוצות האול-סטאר של ה-NBA בסוף העונה, אז החוזה הוא על 90 מיליון. אם לא יעשה את האול-סטאר – החוזה יהפוך לחוזה של 80 מיליון. מנחם לס

*********************

 

 

עד כמה צריכים הלייקרז להרחיק לכת על מנת להשאיר את קובי עד-אין-סוף בצבעי הסגול והזהב?

מאת ג'וש מרטין, האינסיידר. מאמר מתורגם.

קשה לדמיין את קובי ברייאנט לובש צבעים שונים מסגול וזהוב במשחק נבא בלוס אנג'לס. אחרי בערך 17 עונות מלאות ברגעים בלתי נשכחים, ביצועים מדהימים שהלסת שמוטה-מתימהון בגללם, הופעות באול-סטאר, בחירות כשחקן הגנה וכשחקן המצטיין, גביעי אם-וי-פי וגביעי אליפות, כל אלו גורמים לזהות של שחקן עם מועדון, במיוחד אם הישגיו של השחקן הזה מהדהדים בקרב הטובים ביותר שבכל הזמנים.

ואולם, שינוי אינו עניין נדיר בקרב סופרסטארים מזדקנים בכל ספורט שהוא, לא כל שכן בכדורסל. הסלים האחרונים של מייקל ג'ורדן נקלעו במדי הוושינגטון וויזארדז. ג'ורדן בילה את עונתו השנייה בנבא לצדו של ג'ורג' גרווין, שהקליעות שלו היו מזוהות מזה זמן רב עם הסן אנטוניו ספרס.

שניים מהיריבים האגדיים של ג'ורדן עצמו (קארל מלון וגארי פייטון) הגיעו לבסוף להיות חבריו לקבוצה לפני עשור. שניים אחרים (פול פירס וקווין גארנט) שינו את כתובתם בקיץ האחרון הזה ממש.

בראשון ליולי הקרוב, תהיה לקובי הזדמנות למצוא לעצמו חברים אחרים לקבוצה, עת הוא יהפוך לשחקן חפשי בלתי מוגבל. כל האינדיקציות בימים אלו מצביעות על כך שעל הלייקרז  יהיה לעמול בחריצות יותר-מתמיד כדי לסגור אתו עסקה משיגיע הזמן לעשות אותה.

החתימה על חוזה שכזה לא תגיע לסיומה בקרוב כל כך, כפי שאומר מייק ברסנאם להלוס אנג'לס טיימס, הרי כלל לא צפוי שקובי והלייקרז יתחילו במו"מ לפני סיום הקמפיין הנוכחי.

אין אלו חדשות מרעידות-עולם בפני עצמן. הלייקרז יהיו טיפשים  אם הם יכבלו את עצמם לקובי לאורך זמן באופן משמעותי לפני שיבחנו בצורה טובה ומתמשכת את יכולתו כעת. בה במידה, קובי חכם מספיק להבין שכל ניסיון לכפות בכוח עסקה חדשה יפחית מפוטנציאל הרווחים שלו, מאחר והלייקרז יורידו את משכורתו עקב הסיכון שעליהם לקחת.

ברייאנט, מבחינתו, כבר הבהיר מפורשות את כוונתו להימנע מכל הורדה ביכולת ההתמקחות שלו מרצונו-הוא. מטרתו, כך אמר לסרינה ווינטרז מהלוס אנג'לס ניישן ביולי האחרון, היא להשיג כמה שיותר כסף שרק יוכל ממעסיקיו לטווח- ארוך.

זה לפחות הולך להיות הלך הרוח שלו ושל נציגיו כשישבו למשא ומתן עם קופצ'אק וחבורתו, ובצדק. לאור שירותו רב השנים והמעללים למועדון, הרי שקובי יותר מאשר צודק בנקטו גישה שכזו, אפילו אם גילו (35) והיסטוריית הפציעות בזמן-האחרון שלו מציעות שהוא לא שווה את ההשקעה.  

הבה ונהיה ברורים, אין זה אומר שקובי לא יהיה מוכן להתפשר, שהוא לא יהיה מוכן לשחק תמורת פחות ממקסימום המשכורת הרלבנטית לשחקן במעמדו. זה כן אומר שזה בפשטות תכסיס במשא ומתן. אין בזה שום דבר מרושע, אין בכך שום דבר אישי ואין גם שום דבר שיוכל למנוע מן המשא ומתן להסתיים בדרך זו או אחרת בהתאם לנסיבות.

זה כמובן גם לא אומר שקובי יוותר ברגע שהוא ומעסיקיו יגיעו לפרטים הממשיים. קובי הוא בראש ובראשונה תחרותי. הוא מאמין שהוא הטוב ביותר ושהטוב ביותר מגיע לו, וכל זאת ללא קשר באם ראייתו את המצב נכונה או לא.

מנקודת מבטם של האוהדים, אך הגוני הוא שהממבה יקריב חלק מסף ההשתכרות שלו לטובת הכלל, ועל ידי כך גם הוא ירוויח מכך. הוא הרי כבר קיבל כמעט רבע מיליון דולרים ברווחים ממשכורתו על הפרקט בלבד. לשם מה לו בכלל עוד כסף?

מהצד השני, הלייקרז עומדים לנפנף לראווה במרווח מתקרת השכר בקיץ הבא, אולי אפילו מספיק כדי להמציא את עצמם כמתחרים פוטנציאליים על האליפות. בהנחה, הבכלל לא בטוחה, שניק יאנג יבחר להמשיך בשנה השנייה של החוזה שלו,  הרי ללייקרז יהיו רק 12 מיליון דולר במחויבות משכורת לעונת 2014-15 לפני שמעמד השחקן החופשי יתפוס. גובה תקרת השכר, לאור זאת, צפוי להיות סביב 62.5 מיליון דולר, מה שאומר שהלייקרס יוכלו להוציא 50 מיליון על שחקנים חופשיים.    

כך זה לפחות בתיאוריה. במציאות, לעומת זאת, כנראה שהלייקרז לא יהיו עד כדי כך גמישים.

כפי שג'ארד דובין פירט לגראנטלאנד ביולי האחרון, הרי המרווח של הלייקרז מתקרת השכר ייקסע, לפחות בחלקו, על ידי מה שמכונה  cap holds.  ואם תשאלו מהו ה  cap holds הזה, הנה מה שדובין הסביר:

A cap hold, according to Larry Coon’s CBA FAQ, is a placeholder for players the team is expected to sign. Cap holds are added to the books as a percentage of the previous salary of every free agent not renounced, and if a team has fewer than 12 players under contract, an incomplete-roster charge cap hold in the amount of the rookie minimum salary is added for each open roster spot under 12.

ה   cap holds, ע"פ  ה  CBA FAQ של לארי קון,  הוא המקום שנשמר בספרים עבור השחקנים שצפוי שהקבוצה תחתים. את ה cap holds מוסיפים בספרים כאחוז מן המשכורת הקודמת של כל שחקן חפשי שלא וויתרו עליו, ואם יש לקבוצה פחות מתרייסר שחקנים תחת חוזה, ניתן להאשימה בסגל לא מושלם ואז מוסיפים על חשבון כל שחקן שמתחת לסגל של תרייסר, משכורת מינימום של רוקי.

 ע"פ שאםספורט, צפוי שמשכורתו של קובי תכסה 32 מיליון, זו של פאו גאסול 20.25 מיליון, וכך, אם שניהם יחתמו מחדש על המשכורות הללו, הרי שהלייקרז שוב יהיו מעל לתקרת השכר.

לא שהלייקרז יגבילו את עצמם עד כדי כך. ייתכן שפאו גאסול לא ימשיך לאחר שהתנדנד כפיסת בשר מעל בור מלא דובים רעבים בשוק החופשי של השנים האחרונות. ואם פאו אכן כן יחזור, הלייקרז צפויים לחתוך את המשכורת שלו בחצי, אם לא יותר.

אם קובי יחתום-מחדש במשכורת בטווח של 10 מיליון דולר, כמו זו שטים דנקן מרוויח כעת וכמו ה 12  מיליון דולר שקווין גארנט צפוי לקבל, הרי יישארו לליקרז , לאחר שניקח בחשבון את ה  cap holds בשכר המינימום ובלי שגאסול יחזור, בערך 36 מיליון דולר להוציא על שחקנים חופשיים,

יכול להיות שזה יספיק כדי לשדל סופרסטאר אחד  במחיר מלא, ועוד כוכב מהרמה השנייה. ואולם, לנסות לבקש משני סופרסטארים לחתוך משכרם בצורה משמעותית כדי להגיע ללוס אנג'לס? זה לא נשמע סביר במיוחד.

ההנחה העומדת מאחורי כל החישובים הללו היא שהשוק יהיה מוצף בשחקנים מהדרגה הראשונה. האוסף הנוכחי של המועמדים לשחקנים חופשיים ב 2014 מלא בהרבה שמות גדולים, אך עם סימני אזהרה לכל אחד מהם.

מה הסיכוי שלברון ג'יימס, דוויין ווייד וכריס בוש יעזבו את מיאמי אם הם יצליחו להשיג אליפות שלישית רצופה? האם כרמלו אנטוני יוותר באמת על תפקידו כמנהיג הכוכב בעיר הולדתו ניו יורק כדי לשחק כינור שני לקובי? האם דירק נוביצקי או פול פירס ישקלו לצרף-כוחות עם אחד מהארכי-אויבים שלהם? אם נהיה ראליים, האם שחקנים יצרניים כמו זק רנדולף ורודי גיי ייוותרו על חלק מהותי ממשכורתם במשא ומתן? 

והרשימה נמשכת לה, אך הנקודה היא שכמעט לכל שם מוכר ברשימת השחקנים החופשיים, יש סיבה תואמת מדוע הוא לא ינטוש את קבוצתו ויגיע ללוס אנג'לס ו/או מדוע הוא לא יתאים לפרופיל של אותו סופרסטאר שיבטיח את עתיד המועדון, שהלייקרס בטוח שמחפשים כעת.   

בכל מקרה, למה שקובי לא יפעל כדי לקבל יותר כסף? הרי יהיו מאחוריו כל הסיבות שבעולם אם הוא יישאר השחקן ממלא-הקופות היחיד בלייקרז. למשפחת באס  (וקופצ'אק) לא תהיה שום ברירה אלא לשלם לקובי, אלא אם כן ברצונם להישאר ללא כוכב ששווה לראותו במה שאחרת סביר שתהיה תקופת בנייה-מחדש למועדון הנוצץ בליגה.

ואולם, ממש כפי שברייאנט פיקח מספיק להבין כיצד לגשת למו"מ על החוזה, כך גם יהא עליו להיות מודע למה שעומד עבורו בתסריט זה על כפות המאזניים מעבר לדולרים וסנטים. הוא מזמן אמר ברבים שמטרתו העיקרית היא לזכות בטבעת אליפות נוספת, ולו רק כדי להשתוות בספרי ההיסטוריה לשש טבעות האליפות של מייקל ג'ורדן.  אם הוא יקבל לעצמו חצי מסכום המשכורות של מעסיקיו, הרי שהוא בפשטות יקשה ואף ימנע ממעסיקיו לבנות סביבו סגל  מתאים לאליפות.

ייתכן גם שקיצוץ במשכורתו של קובי לא יספיק בפני עצמו כדי לפתות עוד סופר-סטאר ללוס אנג'לס, ולו אם יהיה עלינו להתחשב בכל הגורמים האחרים שהם מעבר לשליטת הלייקרז. ואולם, כסף זה יוכל יוכל בה במידה להיות משולם לשחקני אול סטאר כגון לואל דאנג, ולשחקני אול סטאר פוטנציאליים כגון השחקנים החופשיים המוגבלים גרג מונרו ודמרקוס קוזינאס, בתוספת עוד רול פליירים איכותיים. 

ומה אם קובי לא יסכים? ומה אם לקראת סוף המשא ומתן בקיץ הבא הוא יותיר ללייקרז אולטימטום: שלמו לקובי חצי ממכסת המשכורת שלכם או שתתסתכנו באיבוד שלו כשחקן חופשי? האם על הלייקרז להיכנע או שעל הקבוצה לוותר על קובי, לתת לו ללכת ולקוות לטובה  שתגיע בשוק השחקנים

נראה כי התשובה היא לעשות את מה שיהפוך את קובי למרוצה.  תנו לו את הכסף, אם את הסכום שירצה במלואו או חלק ממנו בהסתמכות על כל מני וויתורים.

כפי שכבר אמרנו קודם לכן,  יש לשער שלא יהיה תור ארוך של סופרסטארים שיעמדו בתור כדי להגיע למרכז האימונים של הלייקרז באל סגונדו ביולי הבא. מה שבטוח הוא  שתור כזה לא יהיה אפשרי בלי שיהיה שם  שם-גדול  שימשוך אותם להגיע לקבוצה.

לאבד את קובי פירושו הכול חוץ מאשר סימן  לתחילתו של תהליך בניה-מחדש ארוך, אטי, מלא מכאובים. זה יוכל גם להיות נכון אם קובי אכן יחזור, למרות שאז לפחות הלייקרז יישארו מושכים, ולו עבור אלו המקווים להעיף מבט אחד אחרון בממבה לפני שהוא מחליט לפרוש.

אם קובי לא יעשה את סיבוב הפרישה שלו במדי הסגול והזהוב, אפשר להתערב על כך שהוא יעשה אותו המדים של קבוצה אחרת. אם יש משהו שכן למדנו על קובי במהלך הקריירה שלו, הרי שזה שהוא לא עומד להסכים לתנאיו של אף אחד מלבד אלו של עצמו.

להניח לקובי לעשות זאת, יגרום לליקרז להיראות רע, במיוחד לאוהדים שיאלצו לסבול מכה כפולה: שתהיה להם קבוצה נחותה בעוד הם צופים באחד מאליליהם מסיים את הקריירה שלו במדי קבוצה אחרת. אם יש אינדיקציה כלשהיא לתגובות לגילויים האחרונים של ג'ני באס בנוגע להעדפתו של מייק ד'אנטוני על פני פיל ג'קסון בעמדת המאמן,  הרי צוות המוחות של הקבוצה  אינו מוכן ואינו מצויד מספיק להתמודדות עם הגל החוזר של זעם הקהל שיגיע כתוצאה מעזיבתו של ברייאנט.

האמת ניתנת להיאמר שיהא זה מוזר, אומלל וחסר-מזל לכל מי שמעורב, אם קובי יעזוב כמו שעזבו לפניו הרבה מחברי היכל-התהילה, וילך בעקבות מייקל ג'ורדן אל הסוף המר של סיום הקריירה שלו בעודו לובש צבעים שונים מלבד אותם הצבעים שלתחייה-מחדש שלהם  הוא האחראי במידה רבה.

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. דדי, מולי ביקש שאתרגם את המשפט על ה-CAP HOLD אבל לא העזתי כי אני לא מבין בדיוק את משמעות המונח. אולי אתה יוןדע?

  2. המושג עצמו הוא די רחב, אבל אני אסביר לגבי מה שהם מדברים עליו בכתבה הזו –

    כששחקן מסויים מסיים חוזה והופך לשחקן חופשי, הוא עדיין תופס מקום בחישוב תקרת השכר של הקבוצה הקודמת שלו.

    כמה מקום ?

    לזה כבר יש כל מיני כללים, אבל אני אסתפק בהסבר הכללי שהתייחסו אליו בכתבה – שמדובר באחוז מסויים של המשכורת האחרונה של אותו שחקן ובכל מקרה בסכום שגדול במידה כזו או אחרת מהמשכורת האחרונה של אותו שחקן.

    ההוספה של אותו סכום לסך המשכורות של אותה קבוצה, נותנת להם בעצם את האפשרות להחתים את אותו שחקן על חוזה חדש – ללא קשר למצב תקרת השכר של הקבוצה (כלומר, גם אם הם הרבה מעל לתקרה), וגם אם אותו שחקן מקבל חוזה שגדול הרבה יותר מהחוזה הקודם שלו ולפיכך גדול בהרבה גם מסכום ה CAP HOLD

  3. פאק – לא יודע למה זה הדפיס לי את התגובה – אני אמשיך להסביר, ותרגיש חופשי לחבר אותם ביחד אם תרצה…

    בקיצור, לקבוצה שנמצאת מעל תקרת השכר – CAP HOLD זה משהו שלא מפריע בכלל.

    לקבוצה שנמצאת מתחת לתקרה כמו שהלייקרס יהיו בסוף העונה הבאה ?
    זה כבר סיפור אחר.

    אם השחקן שבו מדובר אמור לקבל העלאה גדולה במשכורת – אז כל שיטת ה CAP HOLD עוזרת מאד לקבוצה שכזו.

    איך ?

    כי הסכום שנוסף להם לתקרת השכר כדי לשמור על הזכויות שלו יהיה יחסית קטן (כי כאמור נקבע על פי המשכורת הקודמת).

    אז לצורך הדוגמא – אם למשל ג'ורדן היל עושה פריצה מדהימה העונה, ונהיה לאולסטאר ולאחד הגבוהים הטובים בליגה (להירגע, זו רק דוגמא…), והלייקרס רוצים לתת לו חוזה חדש על 12 מיליון דולר –
    המקום שהוא יתפוס להם בתקרת השכר יהיה הרבה יותר נמוך (משהו באזור 6 מיליון אם מישהו באמת מעוניין לדעת).

    אז במקום "לבזבז" 12 מיליון מתוך המקום שלהם בתקרת השכר, היל יתפוס להם רק 6 בחישוב, ואחרי שיחתימו שחקנים על ידי שימוש במקום שעומד לרשותם – רק אז הם יחתימו אותו על חוזה שגבוה בהרבה מאותו CAP HOLD של 6 מיליון.

    אז זה המקרה שמשרת קבוצה שנמצאת מתחת לתקרת השכר.

    במקרה של קובי הסיפור שונה.

    אם אותה קבוצה שיש לה מקום בתקרת השכר מצפה או מוכנה להחתים שחקן חופשי שלה על חוזה שקטן מהמשכורת הקודמת שלו – אז ברור שה-CAP HOLD של אותו שחקן פוגע בה.

    לצורך הדוגמא – אם למשל ללייקרס יהיה מקום של 45 מיליון בתקרת השכר (בלי קובי) בקיץ הבא, ה CAP HOLD של קובי יוריד את המקום המספר הזה לאיזור ה 15 מיליון בלבד כי כאמור הוא יהיה מעל 30 מיליון דולר.

    אז אם הם מוכנים או מצפים להחתים אותו רק על 20 מיליון לצורך הדוגמא, אז הם צריכים לעשות בדיוק להיפך ממה שהסברתי בדוגמא של היל – קודם להחתים את קובי על חוזה חדש, ואז להשתמש בשאר המקום תחת התקרה כדי להחתים שחקנים אחרים – כי המקום הזה עכשיו יהיה 25 מיליון ולא 15 כמו שהוא היה כשה-CAP HOLD של קובי תפס בו מקום.

    אז אמרתי שבעצם לכל שחקן חופשי של קבוצה יש CAP HOLD שנוסף לחישוב המקום בתקרת השכר של אותה קבוצה, ופוגע במקום שעומד לרשותה תחת תקרת השכר (אם יש לקבוצה כזה מקום).

    אז מה קבוצה עושה עם שחקנים חופשיים שלה שהיא בכלל לא מעוניינת להחתים מחדש ?
    היא צריכה לחכות שהם יחתמו במקום אחר כדי שה-CAP HOLD שלהם ירד מחישוב המקום בתקרת השכר ?

    זהו שלא.
    קבוצה רשאית פשוט "לוותר" (TO RENOUNCE) על הזכויות לשחקן חופשי שלה (או על כל השחקנים החופשיים שלה – אין הגבלה על המספר), ואז קורים שני דברים –

    1. ה CAP HOLD שלו נעלם מחישוב המקום בתקרת השכר

    2. אם בסופו של דבר אותה קבוצה תרצה להחתים מחדש את אותו שחקן – מה שיכול לקרות – היא תוכל לעשות זאת אך ורק תחת אותן מגבלות של כל קבוצה אחרת.

    כלומר – שימוש במקום בתקרת השכר, שימוש בחריגות בתקרה (mid level exception וכדומה), וגם הסכומים שהיא תוכל להציע לאותו שחקן יהיו אותם סכומים (בעוד שאם עדיין היו לה את הזכויות שלו, יש כמעט תמיד אפשרות לקבוצה הקודמת להציע לשחקן חופשי שלה יותר כסף).

    דבר אחרון שמתייחסים אליו באותה פסקה לא מתורגמת בכתבה –

    גם למקום "ריק" בסגל של קבוצה יש CAP HOLD – עד למינימום של 12 שחקנים.

    נשמע מוזר, אבל זה ככה.

    ה CAP HOLD במקרה הזה שווה למשכורת מינימום בנבא – בערך חצי מיליון דולר.

    כלומר, אם בלייקרס לצורך הדוגמא, יהיו חתומים בקיץ הבא רק 3 שחקנים והלייקרס גם "יוותרו" על הזכויות של כל שאר השחקנים החופשיים שלהם (כמו שהסברתי קודם – RENOUNCING) –

    בכל זאת המקום שיהיה ללייקרס בתקרת השכר לא יהיה המשכורות של אותם 3 שחקנים בחיסור מתקרת השכר המלאה, כי למשכורות של ה 3 האלה, יתווספו 9 CAP HOLDS של משכורת מינימום – כלומר כ 4.5 מיליון סך הכל.

    זה די מסובך להסביר – אני מקווה שהצלחתי, אבל אם למישהו יש שאלות – פשוט תשאלו ואני אענה.

  4. ה-CAP HOLD קשור לגמישות שתקרת השכר תאפשר או לא תאפשר ללייקרס בהחתמת שחקנים בקיץ 2014.
    אנסה להסביר (אזהרה- הקטע הבא מצריך תואר שלישי במשפט עסקי):
    השורה התחתונה היא: משכורות של שחקנים המסיימים חוזה ממשיכות להספר מול תקרת השכר עד שהם מוחתמים או שהקבוצה בגדול מוותרת עליהם. זה אומר שברגע שהעונה מסתיימת ועד שהלייקרס מחליטים ומצעים פעולות מסוימות הם חנוקים מול תקרת השכר.
    והפרטים:
    כיום יש ללייקרס מספר שחקנים בחוזה רב שנתי ורב ספרתי המסתיימים בקיץ 2014 – ע״ע קובי, פאו, ואולי עוד.
    כלומר ההנחה הרווחת היא שבסוף העונה הנוכחית ללייקרס יהיו רק כ-14 מיליון $ בחוזים מובטחים, ושאר תקרת השכר פנויה להחתמות חדשות.
    זה לא מדויק, ופה הקשר ל CAP HOLD.
    שאלת המפתח היא האם הלייקרס ירצו להשאיר בסגל שחקנים שחוזיהם תמו, למשל קובי (נניח שפאו לא בתוכניות).
    כעת, בואו ונזכר בחוק לארי בירד. החוק אומר, בגדול, כי קבוצה יכולה לחרוג מתקרת השכר בהחתמת שחקן חופשי ותיק.
    למשל, אם קובי יחתום חוזה חדש בלייקרס יעמוד לרשות הלייקרס סכום מסוים שבו מותר להם לחרוג מתקרת השכר. הסכום הזה קשור לשכר המקסימלי המותר (באיזור 20 מיליון $).
    אבל הזכות הזאת לחרוג לא באה בחינם.
    דמיינו מצב שבו הלייקרס מחתימים מלא שחקנים בקיץ 2014, כי כצפוי הם עמוק מתחת לתקרת השכר, ואז ברגע האחרון מחתימים את קובי על חוזה עתק תוך כדי חריגה עצומה מתקרת השכר תחת ההגנה של חוק לארי בירד.
    זה מצב שהליגה רצתה למנוע. איך מונעים את זה? בעזרת המושג CAP HOLD.
    המשמעות היא שכל עוד הלייקרס רוצים ליהנות מזכויות לארי בירד על קובי, משכורתו של קובי נספרת בחישוב מול תקרת השכר. במקרה של קובי המספר הוא 40 מיליון $.
    ברגע שייחתם חוזה חדש עם קובי, או אם הלייקרס מוותרים על זכויות לארי בירד של קובי, המספר הזה יורד מהספרים וגמישות השכר חוזרת.

    זה מה שקרוה כשהקומיש הוא גם עורך דין וגם יהודי 🙂

  5. 🙂

    שטויות – יפה לראות שעוד מישהו מתעניין בדברים האלה.

    מה שכן, לגבי קובי – ה CAP HOLD שלו לא יהיה ממש רלוונטי כי הם יחתימו אותו על פחות כסף מאותו CAP HOLD, אבל החשיבות היא באמת להבין שאם הם ירצו (והם ירצו) להחתים אותו מחדש, המשכורת החדשה שלו תתפוס להם מקום בתקרת השכר ולא תהיה משהו "נפרד" שיתווסף אליה.

  6. דדי אני מודה לך על ההסבר הממצה, שמח לראות שאחרי הכל כן הבנתי נכון ותרגמתי נכון את הפסקה הזו.,
    ובפעם הבאה תזכירו לי לא להתעסק עם תרגום חוקים וענייני כספים 🙂

  7. הברך של וויד קורסת במהלך העונה, בוש מיידה שלשות, אלן ובאטיה בעיקר מחטיאים שלשות, ביזלי מספק לאודן מריחואנה בשביל הכאבים, רוב העונה מריו צ'אלמרס הוא השחקן השני הכי טוב בקבוצה, ברוקלין קוטעת את חלומות התריפיט כבר בסיבוב השני. לברון נשאר לברון, אז תכינו את היומנים

  8. קובי חייב לפרוש במדי הלייקרס.

    מג'יק היה אמור להיות זה שישחק עד הסוף, אבל זה לא קרה. לא יתנו לקובי לגמור את הקריירה במקום אחר.

    ועם כל הכבוד להשוואות בכתבה לג'ורדן, גם אם MJ היה חוזר מהפרישה הראשונה שלו לקבוצה אחרת מהבולס, הוא עדיין היה השחקן הגדול בתולדות המועדון. הלייקרס זה לא הבולס.

  9. הופיעה ידיעה שדוראנט קורא להדיח את ווייד מהבחירה השמינית לעשרת השחקנים הטובים בליגה של ספורטס אילטוסרייד ולהכניס את ג'יימס הארדן,
    ווייד קיבל ג'ננה והבטיח כי תגובה בוא תבוא,
    בלשון העם החזיר לו דוראנט בוא,בוא נראה אותך גבר במגרש
    מיסטר לס ווייד יקירך עומד לקבל טיפול עשרת אלפים אישית מדוראנט שחקן מעולה בפני עצמו

  10. דוקטור לס רק שכחת לציין כי הטבעת הראושנה היא בזכות השופטים,
    טבעת שניה בזכות לברון
    טבעת שלישית הוא בכלל לא שיחק בגמר בגלל הפציעה.
    דוראנט הוא המלך הבלתי מעורער ושחקן עצום ששם גם את לברון בכיס הקטן.

  11. Lakers will have a better season than most expect. They will sneak into the playoffs with around 44-45 wins and be 7th or 8th seed.
    Gasol will be dominant again because he will be primary low post scorer. remember how good Stoudamire was in PHO with nash? Hill will provide defense and hustle and avg around 9-11reb in extended minutes. Young will thrive in D'Anatoni's system, take pressure off Kobe to score, and will learn how to maximize his skills practicing with Kobe everyday (remember what he did with Ariza and Brown?). Put Wesley Johnson in that category too! Nash will be Nash again, now that he will have the ball in his hands more. and the Lakers stocked the roster with players that compliment the system better. PLUS, Blake and Farmar will take the load off Nash and be GREAT backups and keep his minutes down to around 30min per game….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט