יוסטון בשארלוט, הקינגס מצפינים לאורגון ביום שבת מצומצם

מומלצי ליג פאס:

שארלוט הורנטס (41-21) – יוסטון רוקטס (22-39), 00:00:

המשחק המוקדם של הלילה מציג את הרוקטס שמגיעים לצפון קרוליינה בתקווה לעלות חזרה למקום הרביעי (באופן זמני, בהינתן בתוצאה של המשחק של הג'אז), כאשר ההורנטס ישמחו לשחק את תפקיד הספוילר.

החבורה של ג'יימס בורגו הם קבוצה מאוד מסקרנת, מחד גיסא, הנתונים מצביעים על קבוצת הגנה בינונית. מקום 25 בדירוג הגנתי, מקום 12 בנקודות יריב בממוצע למשחק ובאזור השליש האמצעי לכל שאר הקטגוריות. יחד עם זאת, הם לעיתים מצליחים לגרום להאטה רצינית של קצב המשחק, משהו נדיר מאוד בכדורסל המודרני (וקרדיט רב לקואץ' בורגו, שלא פוחד להשתמש בשיטות הגנה פחות קונבנציונליות), וזה עוזר להם לשחק ולשמור על קרבה אפילו מול הקבוצות האיכותיות ביותר של הליגה.

הם הצליחו לנצח את הראפטורס בטורונטו לאחר שהחזיקו את הדינוזאורים על 96 נקודות בלבד ו-40% אפקטיביים מהשדה. משחק לאחר מכן הם הצליחו להוריד את הבאקס, שקולעים הכי הרבה בליגה עם 118.8 נקודות בממוצע למשחק, ל-95 נקודות בלבד, אך קלעו רק 85 משלהם בהפסד. ההורנטס כעת ברצף שלילי של שלושה הפסדים רצופים שהתחיל מהפסד ההוא לבאקס, אולם חשוב לציין כי גם שני המשחקים העוקבים היו צמודים: טרי רוז'ייר היה עם כדור אחרון בידו, 18 שניות לסוף לאחר שג'יימס בורגו החליט לא לקרוא פסק זמן בפיגור נקודה. הגארד הצעיר של הצרעות ניסה למצוא את קודי מרטין, שלא הצליח לתפוס את המסירה. הצרעות לא הצליחו לעשות עבירה בשניות שנותרו והספרס חמקו עם הניצחון. במשחקם האחרון נגד הנאגטס, ג'מאל מורי קבר זריקה ענקית בשניות הסיום שהעלתה את דנבר ליתרון, שבדיעבד התבררה כ-"ווינר שוט" של המשחק המותח.

הרוקטס מגיעים ל-"ספקטרום סנטר" פגיעים מהרגיל. לאחר שניצחו שישה משחקים ברצף לסיום חודש פברואר, הם הפסידו את שני המשחקים הראשונים שלהם בחודש הנוכחי: 125:123 מפתיע נגד הניקס, 120:105 נגד הקליפרס. הפסדם בניו יורק היה שוק, אבל סטטיסטיקה אחת מראה הכל: 64 נקודות בצבע מצד הניקס, 18 יותר מהממוצע העונתי שלהם, וכל זה ביום חלש של הביגמנים הפותחים של ניו יורק (5/14 מהשדה לג'וליוס ראנדל, 3/7 מהשדה לטאג' גיבסון). ל"סופר סמול בול" שמייק ד'אנטוני מריץ יש יתרונות ללא ספק, אבל ישנם גם חסרונות רבים שהראו את עצמם בשני המשחקים האחרונים של הטילים.

ראסל ווסטרבוק ואריק גורדון יחסרו אצל האורחים, המארחים יציגו סגל מלא.

הימור: ההורנטס ישמרו את המשחק הזה צמוד יותר מהצפוי, אבל לבסוף המשחק הזה חשוב לרוקטס הרבה יותר. ניצחון ב-2 הפרש לטילים לאחר מאבק לא קל.

פורטלנד טרייל בלייזרס (36-28) – סקרמנטו קינגס (35-27), 5:00

המשחק המאוחר של הלילה מפגיש בין שתי קבוצות מערביות עם מאזנים כמעט זהים במפגש שיכול להשפיע ישירות על המקום השמיני בפלייאוף המערב.

הטרייל בלייזרס מגיעים למשחק ביתרון 2:1 בסדרה העונתית בין שתי הקבוצות. שלושת המשחקים עד כה היו צמודים, כולל האחרון בפורטלנד בו הקינגס צמצמו לפיגור 3 עם פחות מ-8 דקות לסיום הרבע האחרון, אמנם אז פורטלנד יצאו לריצת 11:3 ממנה הקינגס כבר לא הצליחו לחזור. הבלייזרס ניצחו את 12 המשחקים האחרונים נגד הקינגס ב"מודה סנטר" שבאורגון.

המלכים נמצאים בכושר טוב מאוד מאז החזרה מפגרת האולסטאר. הם ניצחו שישה משמונת המשחקים האחרונים שלהם, כולל שני ניצחונות קריטיים נגד הגריזליס, שכידוע מחזיקים במקום השמיני והנחשק. ההפסד לסיקסרס (ששיחקו ללא ג'ואל אמביד, בן סימונס וג'וש ריצ'רדסון) במשחקם האחרון קצת פגע ברוחם של הקינגס, אבל הם חייבים לצאת ממנו מחוזקים לסוף השבוע הזה. המשחק הלילה מול הבלייזרס חשוב במיוחד ומחר הם ייפגשו עם הראפטורס למשחק קשוח ביותר.

גם החלוצים זקוקים נואשות לניצחון שישאיר אותם בתמונה, קל וחומר בעקבות שני הפסדים לנמושות כגון הסאנס וההוקס רק בשבוע האחרון. המשחק האחרון מול הסאנס היה כואב במיוחד, הרבה תלונות נשמעות כי הצוות המסייע של פורטלנד לא עושה את מיטב מאמציו לעזור לדמיאן לילארד. אז חסן וייטסייד קלע 11/14 מהשדה (כולל 1/1 מחוץ לקשת!), סיג'יי מקולום שם 25 משלו וגם טרוור אריזה נתן משחק יעיל במיוחד בשני צדי המגרש. דווקא במשחק הזה מול יריבה נוחה יחסית, ליליארד קלע 6 זריקות שדה בלבד מתוך 16 ניסיונות, ויחד עם ערב חלש של הספסל, הבלייזרס נתנו לסאנס לדרוך עליהם עם ניצחון בתוצאה 127:117.

זאק קולינס, רודני הוד ויוסוף נורקיץ' עדיין לא זמינים לטרי סטטוס. מארווין באגלי ורישון הולמס ככל הנראה גם כן ישבו על הספסל הלילה.

הימור: הקינגס מגיעים רעבים יותר וחזקים יותר. הם ישברו את רצף ההפסדים בפורטלנד עם ניצחון ב-7 הפרש.

שאר המשחקים:

דטרויט פיסטונס (43-20) – יוטה ג'אז (22-40), 2:00

הג'אז ישמחו להשלים סוויפ עונתי על הפיסטונס, ועל הדרך לשמור על המקום הרביעי ויתרון הביתיות, הפיסטונס ינסו לתת פייט, אך זה יהיה לונג שוט רציני.

המקומיים מדטרויט הפסידו 9 מתוך עשרת המשחקים האחרונים שלהם, כולל הפסד לאוקלוהומה סיטי ת'אנדר שקלעו 69% מהשדה במחצית הראשונה. דוויין קייסי, מאמן הבוכנות, לא היה מרוצה כלל: "ההגנה שלנו כנראה הייתה הכי גרועה מאז שהגעתי לכאן, שלושת הרבעים הראשונים היו נוראיים" אמר במסיבת העיתונאים בסיום המשחק.

הג'אז מגיעים לאחר ניצחון גדול על הסלטיקס בבוסטון, מייק קונלי היה פנטסטי עם 25 נקודות, 18 מהם משלשות. תצוגה נהדרת והכרחית מהרכז הותיק שנאלץ לחפות על הופעות מחפירות מצד דונובן מיטשל ובויאן בוגדנוביץ שקלעו 5/24 זריקות משותפות מהשדה. קונלי לא היה קונסיסטנטי כפי שהרגיל אותנו משנותיו בממפיס, אבל ניכר כי הוא מוצא את הגרוב שלו בזמן האחרון, רכיב קריטי לריצת הפלייאוף של חבורתו של קווין סניידר.

יוטה מגיעים בהרכב כמעט מלא מלבד נייג'ל וויליאמס-גוס שלא שיחק מאז ינואר. בלייק גריפין, לוק קנארד ודרק רוז יתלבשו בבגדים אזרחיים הלילה, כאשר ברנדון נייט צפוי לשחק למרות הפציעה בברכו.

הימור: אף על פי שהג'אז יהיו קצת עייפים בלילה השני של בק-טו-בק, איני רואה סנריו בו הם מפסידים את המשחק הזה. 11 הפרש ליוטה בבאזר הסופי.

קליבלנד קאבלירס (45-17) – דנבר נאגטס (20-42), 2:30

הנאגטס לא יכולים להרשות לעצמם עוד הפסד לאחת מנמושות הליגה, והלילה הם פוגשים קבוצה שבזמן האחרון עשו בדיוק את זה: הקליבלנד קאבלירס.

הקאבס לא חווים עונה מעולה, אבל בזמן האחרון עפים ניצוצות של אופטימיות: הם הצליחו לקחת כמה משחקים קשים בזמן האחרון, כולל שתי ניצחונות בסוף החודש הקודם נגד ההיט והסיקסרס. נכון, הם הפסידו את ארבעת המשחקים האחרונים שלהם, אבל אפילו במשחקם האחרון מול הסלטיקס הם הצליחו לשמור את העניין צמוד עד הסוף בו הפסידו ב-6 הפרש בלבד. חשוב גם לציין את השיפור של קולין סקסטון, שקלע 41 נקודות במשחקו האחרון ונראה כמו חתיכה חשובה לעתיד של הקבוצה מאוהיו.

הנאגטס לא מרשימים בעצמם בזמן האחרון, לאחר ההפסד המביש לגולדן סטייט לפני כמה ימים הם חזרו למסלול הניצחונות במשחקם האחרון מול ההורנטס, רק בקושי לאחר שג'מאל מורי התעלה על עצמו עם זריקת קלאץ' לנצח את המשחק בשניות הסיום.

הקאבס יחסרו הרבה שחקני מפתח, אנדרה דראמונד, דאנטה אקסום, אלפונסו מקיני, דאריוס גארלנד, קווין פורטר ג'וניור, טריסטן ת'ומפסון, דילון ווינלדר ודין וייד כולם יחסרו אצל קליבלנד. הנאגטס מנגד מגיעים בסגל מלא.

הימור: זה הזמן לנסות את מזלי עם הפתעה, קליבלנד תנצל כושר חלש של האורחים ותצא עם ניצחון ב-3 הפרש למרות הפציעות הרבות שפקדו את אוהיו.

ממפיס גריזליס (32-31) – אטלנטה הוקס (45-19), 3:00

הגריזליס יכולים לעלות למאזן חצוי עם ניצחון הלילה, אבל אטלנטה לא תשתטח בפניהם.

הדובים הושפלו אמש בהפסד לדאלאס שנגמר ב-25 למאבריקס, משחק שקטע רצף של שלושה ניצחונות לחבורה של טיילור ג'נקינס, ביניהם פירוק של יריבתם הלילה בתוצאה 127:88 באטלנטה.

ההוקס גם כן נחלו הפסד אתמול כאשר לא הצליחו להתמודד עם הוויזארדס שגברו עליהם בתוצאה 118:112.

סקאל לאביסייר וקלינט קאפלה לא ישחקו. כאשר טריי יאנג ודיאנדרה באמברי עדיין מחכים להערכה סופית מהצוות הרפואי אודות מצבם. ברנדון קלארק, ג'ארן ג'קסון, ג'סטיס ווינסלו וגרייסון אלן גם כן לא יקחו חלק.

הימור: משחק שיהיה צמוד יותר מפעם שעברה, אבל ממפיס עדיין ישלימו את הסוויפ. 13 הפרש גריינד סיטי בסיום.

גולדן סטייט ווריורס (49-14) – פילדלפיה 76' (25-38), 3:30

סטפן קרי חזר לליינאפ של הווריורס רק לפני ימים אחדים וכבר מצפה לו אתגר עם דמות מפתיעה, אותה יגלם שייק מילטון.

בהיעדרם של ששני הכוכבים הגדולים של פילדפליה, שייק מילטון הפך לגיבור בין לילה. הוא קלע 22 נקודות בממוצע בחמשת המשחקים האחרונים שלו והנהיג את הקבוצה במשחקים האחרונים, כולל בניצחון הלא קל על הקינגס לפני יומיים.

כמובן שסטף קרי עדיין חלוד, אבל במשחק האחרון של הווריורס, שהיה הראשון שלו מאז אוקטובר 2019, הוא הצליח לקלוע 23 נקודות ב-27 דקות בלבד. משחק מהנה שהצליח לרכך במעט את ההפסד המובן לראפטורס.

הימור: קרי ינצח את מילטון בקרב הראש בראש, אבל זה לא יספיק. 7 הפרש לפילי בסיום.

לפוסט הזה יש 71 תגובות

  1. פריוויו נהדר ללילה די שממה מלבד סקרמנטו-פורטלנד.
    לא קשור לפריוויו אבל הנטס החליטו לפטר את קני אטקינסון,
    הגרסא הרשמית "אובדן חדר הלבשה" והשמועה שהסוכן של דוראנט רוצה את מארק "לשון ארוכה" ג'קסון על הקווים עונה הבאה.
    https://www.cbssports.com/nba/news/kenny-atkinson-out-as-brooklyn-nets-coach-after-four-seasons/

        1. שופע טקט, כהרגלך
          😉
          … אבל לצערי, ולצערה של ברוקלין, אתה צודק.
          .
          ההיסטוריה לא חוזרת על עצמה, אבל לעתים היא מתחרזת, ובהחלט יתכן שהשנים יוכיחו שדוראנט-קיירי יתחרז עם פירס-גארנט-אלן. אם אכן כך יקרה זו תהיה ממש טרגדיה ספורטיבית.

          1. לא יהיה ככה כי שניהם בשיאם והם במזרח..אבל טבעת הם לא יראו ואני בספק אפילו לאליפות מזרח.
            מה שכן יהיה זה הייפ ציפיות ידברו עליהם וקבוצת טופ 4 מזרחית עם פמפום תקשורתי.
            אם איכשהו אטקינסון יגיע לפילי הנקמה תוגש קרה לברוקלין…
            אין יותר kkk בברוקלין יותר רק kk.

            1. על דוראנט אי אפשר לומר שהוא בשיא. אנחנו עדיין לא יודעים איך יחזור. בנוגע לקיירי אני לא בטוח שיכולות האישית היא הפרמטר המכריע להצלחה קבוצתית. הוא בקבוצת סיכון לכרמלו-קורונה.

            2. +1 מת לראות את אטקינסון בפילי

          2. מיקי אני לא חושב שאלן עבר באותו הטרייד (הוא כבר ברח להם למיאמי, והם מאז באטרף עליו)
            מה שכן הפעם הנטס לא מכרו את כל העתיד שלהם בשביל להביא את קיירי ואת דורנאט, והמחיר המאוד לא גבוה שהם שילמו היה הוויתור המושכל על דילו. דילו הוא סבבה לגמרי, אבל בוודאי שלא יכול להוביל קבוצה לאנשהו ועם סגנון המשחק שלו השנה בווריורס הוא הראה שהוא גם לא באמת יכול להיות רול-פלייר שמשתלב בשיטה ומוותר על הכדור. סך הכל עשו החלטות מצוינות מבחינה מקצועית – וכמובן יש את העניין של האופי שאנחנו לא באמת יודעים עליו אבל זה נראה שאיפה שקיירי ודוראנט דורכים הטוויטר לא מפסיק לעבוד.

            1. אתה צודק בנוגע למחיר – הם לא מכרו יותר מדי עתיד. לא יודע בדיוק איך לנסח את זה, אבל צמחה לה בברוקלין קבוצה נחמדה מאד שכרגע בחצי דרך לפירוק – דילו הועבר, כל הכסף הלך על דוראנט וקיירי (ודיאנדרה ג'ורדן!), והשאלה היא איך יראה הסגל בשנה הבאה, והאם דיווינדי/לאברט וכדומה ישארו. זה היה חתיכת הימור, ונראה שמארקס מעלה את הסכום. לא יודע.

      1. טעות קשה, לדעתי, האיש העלה אותם לדרך המלך, וההימור על דוראנט וקיירי לא יסתיים בטבעת להערכתי. אם אכן הכוכבים מאחורי המהלך זה עוד מיילסטון שלילי בתהליך של התעצמות הכוכבים. ממש חבל.
        .
        ובראון, לעומת זאת, עדיין בתפקיד. לא יאמן

  2. לברון הודיע שהוא לא משחק עם אין קהל באולם (לאור הודעה שאולי יערכו משחקים ללא קהל) – או שהוא מבין לבד שאין להם סיכוי מול הקליפרס בפלייאוף או שהמחסור בהשכלה נותן את אותותיו

  3. אז גם ABC נפלו בפח של הווריורס נטולי הכוכביא, רק שהפעם סטף עם תסמיני שפעת ולא משחק ופילי ללא שני האולסטארים.
    בהצלחה עם הרייטינג..

  4. איי דטרויט, דטרויט- אם היו מנצחים את הג'אז היו משלימים שלישיית נמושות מזרחיות בואכה תחתית יורוקאפ שמנצחות קבוצות טופ פלייאוף מהמערב.

  5. בוקר טוב לכולם אני רואה פילי מתמודדים בהצלחה מול הביג 3 מהמפרץ חואן טוסקנו מייקל מולדר ודראגן בנדר.
    מה קרה לקרי כבר ברח ככ מהר?
    הקוריוז סתם חזר עם השפעת להדביק את הדובים ועוד בבק טו בק שההוקס והוא תמיד שוברים קרשים שם. היה נח בבית וחוסך טיסה לממפיס.
    מה הולך עם דנבר… כנראה נלחמים על מקום 4 להיות בבראקט מול הלייקרס?
    יוסטון בלי ראס שוב מקבלת בראש שהארדן מפרק קרשים עוד הפסד מעולה שמקבע את מעמדם מקומות 4 5 בתקווה ושולח אותם לבראקט עם הלייקרס כמו שאני רוצה

      1. מעדיף את דנבר יריב יותר קל לקליפרס. רוצה את הקליפרס במלוא אונם מול השיקצה שיבוא עייף ומותש אחרי שראס והארדן קצת יריצו אותו ועם קצת מזל אולי ידיחו אותו וגם אם לא שיעייפו אותו טוב טוב לפני האנקונדה.
        הלוואי שלוקה יכל להידרדר למקום 8 לעייף את השיקצה כבר בסיב ה1 אבל זה לא ריאלי אז מעדיף את גה שיהיה לו הישג אדיר פלייאוף מערבי בשנת רוקי. זה אמנם יהיה סוויפצעם חגיגות של השיקצה אבל גם נגד נא קינגס ופורטלנד הוא יחגוג אפילו יותר. אז עדיף ממפיס.

  6. רואה mls בגלל גדי קינדה.וואלה אני נהנה(ראיתי במקביל גם נבא)
    שבוע שעבר במחזור הפתיחה קנזס של קינדה ניצחו בחוץ את ונקובר וקינדה כבש.כרגע הם משחקים בבית נגד יוסטון ומובילים-0-3 וקינדה כבש את השלישי.דקה 72 עכשיו

      1. אני רואה במקביל נבא ומשדרים בטלוויזיה את כל המשחקים של גדי קינדה בצרלטון(ספורט
        1-4).קינדה היה השחקן המצטיין בביתר עד שעזב לקנזס בינואר

  7. שמעון כמו שאמרת-טיי לו

    Kyrie Irving ‘soured’ on Kenny Atkinson early in the season and currently prefers Tyronn Lue to be the Nets’ next head coach, per @VinceGoodwill

      1. הוא למד מהמקור ראה איך נוהג לבצע את זממו הבעיה שהוא בלי היכולת של המקור בכדורסל.
        המקור גם לא היה מפטר ככה היה מתעלל בו עד ינואר בפאסיב אגרסיב ואז מנחית אותה.
        אבל את השביתה הוא עשה כמו המקור…

  8. המזל הגדול של פילי זה שאמביד נפצע
    אם הוא לא נפצע הוא הולך ראשון לקליבלנד ופילי תקועים עם פארקר או וויגינס
    איזה סיוטים

  9. אם אחרי הפסד כזה שהוא כולו הפסד של מאמן לא מפטרים את ברט בראון(וזה כמובן לא יקרה) ההרגשה שלי שאף פעם לא יפטרו אותו , הוא יהיה מאמן עד שהוא ימות

      1. האמת התחרות שלו קשה יש כל כך הרבה מפגרים וחסרי מושג בליגה, אבל מה אני מבין המאמנים מבינים יותר מאיתנו במיוחד גנטרי ששם את הולידיי על לברון

  10. מחצית נהדרת של הקינגס.
    סוף סוף בהרכב כמעט מלא, הולמס חזר ונראה מצויין

    77-54 במחצית בין שתי קבוצות שמתחרות על הפלייאוף ראש בראש

    שימשך ככה!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט