כמה עולה אליפות NBA? (פריוויו לעונת 2013/14, ברוקלין נטס)/רועי ויינברג

ברוקלין נטס

 

אולם: ברקליס סנטר, 17,732

 

בעונה שעברה: 33-49, הודחו בסיבוב הראשון ב-7 משחקים נגד שיקגו.

 

מאמן: ג’ייסון קיד, שנה ראשונה בקבוצה וכמאמן ראשי (שנה שעברה-רכז בניו יורק ניקס).

 

שחקנים שהגיעו: פול פירס, קווין גארנט, ג’ייסון טרי (טרייד מבוסטון), אנדריי קירילנקו (שחקן חופשי, מהוולבס), מייסון פלומלי (דראפט), שון ליבינגסטון (שחקן חופשי, מהקאבלירס).

 

שחקנים שעזבו: קית’ בוגאנס, מרשון ברוקס, ג’רלד וואלאס, קריס האמפריס (טרייד לבוסטון),קריס ג'וזף וג'רי סטקהאוז (שחקנים חופשיים) וסי ג'יי ווטסון, שעבר לאינדיאנה.  

 

חמישייה ראשונה: דרון וויליאמס, ג’ו ג’ונסון, פול פירס, קווין גארנט, ברוק לופז

 

חמישייה שנייה: שון ליבינגסטון, ג’ייסון טרי, אנדריי קירילנקו, רג’י אוואנס, אנדריי בלאטץ’

 

חמישייה שלישית: טיישון טיילור, אלן אנדרסון (ההוא ממכבי), טוריק שאנגילה, מירזה טלטוביץ’, מייסון פלומלי

 

ברוקלין עשתה הרבה שינויים, כדי לעמוד במטרת ה”אליפות ב-5 שנים” שמיקיאל פרוחורוב, האוליגרך שהקבוצה בבעלותו (ואין לו בעיה לשלם משכורות מטורפות של 102 מיליון דולר, יותר אפילו מהלייקרס של עונה שעברה). היא העבירה את קווין גארנט ופול פירס המזדקנים תמורת שחקנים ותיקים אחרים ושחקן צעיר שהיה מסייע להם לטווח ארוך (ברוקס). הנטס רוצים את הכל, ורוצים את זה עכשיו.

משפט ישן אומר שכסף יכול לקנות הכל,חוץ מגביע. פרוחורוב בונה קבוצת פנטזי, ומתכנן שתתפוצץ השנה. הוא לא שם לב לכך שאין קבוצות שבשנה הראשונה לאחר בנייתן לקחו אליפות, או הגיעו להישג רציני (מלבד ההיט של 2010/11 שהגיעה לגמר, הודות לפציעה של רוז), בשנים האחרונות. ההימור על חבורת שחקנים, שאף אחד מהם הצטיין בשנה האחרונה, יכול להכשל בצורה קיצונית. אם זה יקרה לנטס תהיה בעיה בבנייה מחדש, בגלל המשכורות הגבוהות בצורה הזויה (לא שזאת בעיה אצל פרוחורוב), והויתור על הדראפט  (בחירת הדראפט הבאה שלהם היא בסיבוב השני של דראפט 2018).   

הטרייד של הנטס והסלטיקס הראה את הכוונות של ברוקלין. הנטס העבירה את ג'רלד וואלאס הסולידי, מרשון ברוקס המוכשר, ושחקנים משלימים כמו קית' בוגאנס וקריס האמפריס לבוסטון, תמורת פול פירס, קווין גארנט וג'ייסון טרי המבוגרים. בעונות הבאות היכולת שלהם תרד בצורה משמעותית, והם הובאו למועדון כדי להביא לו אליפות העונה, לא משנה באיזה מחיר (102 מיליון דולר, סך המשכורות של המועדון בעונה הקרובה, ובעונת 2015/16 הנטס יעברו את סך המשכורות עם 4 חוזים בלבד).

דרון וויליאמס וג'ייסון קיד
דרון וויליאמס וג'ייסון קיד. אנשי המפתח בעונה הבאה של ברוקלין.
צילום: ג'ונט הווארד

דרון וויליאמס הוא עוד סימן שאלה. אחרי שגרם, לכאורה, לפיטורי אייברי ג’ונסון וג’רי סלואן, ומדרדר בעונות האחרונות, יהיה מעניין לראות האם הוא ברמה של טובי הרכזים בליגה, והאם הוא יוכל להסתדר בתפקיד של מנהל משחק במקום אופציה התקפית בולטת.

 

למרות זאת, הנושא הכי מעניין בברוקלין של עונת 2013/14 הוא ג’ייסון קיד. האיש שניהל קבוצות ביד רמה כאחד הרכזים הגדולים בהיסטוריה עובר לראשונה לקווים, וללא שום ניסיון יצטרך להפוך את אסופת האגואים של קווין גארנט, דרון וויליאמס ושות’, ולהרגיל את פול פירס ל-20-25 דקות משחק (הוא וקירילינקו משחקים באותה עמדה), בשנה הראשונה כמאמן. קיד יכול להביא השראה למועדון, אבל החבורה מלאת הניסיון של ברוקלין לא צריכה השראה. היא צריכה מאמן קשוח שיכול לטפל במספר מאוד גדול של אגואים. לא בטוח שקיד הוא האיש המתאים למשימה זאת.

 

התחזית האופטימית: ג’ייסון קיד מתברר כמאמן  מצויין,  דרון וויליאמס מוכיח שהוא ברמה של פול ופארקר והנטס מגיעה לגמר המזרח.

 התחזית הפסימית: ג'ייסון קיד מפוטר אחרי 20 משחקים, דרון וויליאמס רק מדרדר והקבוצה נהרסת, ומגיעה למקום השביעי, שם מודחת ב-6 משחקים נגד שיקגו.

 

תחזית ריאלית: מקום חמישי או רביעי במזרח, ועליה לסיבוב השני ב-7 משחקים, נגד ההיט. שם היא תפסיד ב-6.

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. אני הולך על התחזית הפסימית, למרות שאין סיכוי למקום שביעי. בתחזית הכי הכי אופטימית של דטרויט היא מגיעה למקום חמישי והנטס ל-6 וגם זו יותר משאלה מתחזית.
    לא רואה את קיד עובר את פגרת האולסטאר כמאמן ראשי, אבל הוא מספיק חכם בשביל להניח את האגו בצד ולתת למאמן אמיתי לנהל את העניינים.

  2. פריוויו מצויין. אני לא רואה את ג'ייסון קיד מפוטר, לא משנה כמה טובים או גרועים הנטס יהיו.
    אני לא רואה את החמישייה של הנטס (בהתחשב בגיל כמובן) מדגדגת אפילו את מיאמי, אינדיאנה, או שיקגו, ואני גם לא חושב שהם טובים מהניקס. הם יכולים לתפוס כל מקום מ-4 עד 8 במזרח, ולא אתפלא.

  3. פריוויו מצוין.
    כשאתה כותב את זה ככה ברור לי יותר ויותר שמדובר בחבית חומר נפץ שהולכת להתפוצץ!
    ושהנטס עשו עסקה עם השטן ומכרו את העתיד שלהם.

    1. הטענה הזו לא ברורה לי.

      מה הם מכרו ?
      בחירות דראפט שגם ככה לא יהיו גבוהות ?

      בשורה התחתונה, הנטס קיבלו בטרייד הזה גם את השחקנים היותר טובים, וגם נפטרו מהחוזה הכי גרוע שלהם.

      בהנחה שעלויות הן בכלל לא שיקול – איפה הבעיה ?

      קיץ מדהים של הנטס.

      הסםק היחיד שלי הוא לגבי לתת למישהו שלא אימן מעולם לנהל את כל העסק, אבל גם פקפקתי במארק ג'קסון שעזה עבודה מדהימה בגולדן סטייט – אז מי יודע ?

      מה גם שהביאו לו עוזר מאמן משובח, מנוסה, שיש לו מערכת יחסים מצויינת איתו וגם הסטוריה בנטס (כמו לקיד עצמו) – לורנס פרנק.
      – וכמובן שהוא גם עוזר המאמן הכי יקר בליגה… 🙂

      1. שמע, אני לא בקי בפרטים, אבל ויתור על בחירות דראפט ושחקן צעיר תמורת 3 זקנים של "הכל או כלום" זו עסקה שמריחה מחמדנות ורהב.
        שזה בדיוק מה שמאפיין את הבעלים (והאוליגרכיה בכלל).
        מקווה שזה לא ישתלם להם.

        לגבי סיכויי ההצלחה, לי זה נשמע כמו תערובת לא טובה.
        רגליים זקנות בהגנה, שחקנים מעבר לשיא (שלא ממש רצו להיות שם בחלקם), עודף אגואים, ושעל כל זה מנצח מאמן צעיר וחסר ניסיון (ג'קסון הפך לאבא רוחני לחבורת צעירים! כאן קיד הוא אכן ילד לעומת שחקניו!) זה לדעתי מתכונת מוצלחת לפארסה.

        ושוב – זה יכול להתחבר להם ולהצליח, אבל אני נוטה להאמין (ולקוות) שלא.

  4. בניגוד גמור לעמדת קודמיי אני אומר: הא? כסף לא קונה הכל? שטויות . כסף כן קונה הכל! תראו את אובמה לדוגמא.. מנהיג שחור בעל דעה עצמאית שהולך עד איפה שהחוטים של המריונטה מביאים אותו.

    ג'ייסון קידד לא חכם ולא נעליים הוא ארס וזה בדויוק מה שצריך בג'רזי. ערסים. גם דארון ויליאמס ערס וגם KG. נראה לי גם קירלנקו ערס. והבעלים ערס. התזה שלי נופלת בדיוק על זה. ברוקלין זה לא מקום של ערסים ג'רזי כן.

    לכן התחזית:
    סיבוב ראשון מול מיאמי ג'רזי מנצחים.
    סיבוב שני נגד אינדיאניה סוויפ ללארי בירד.
    שנה הבאה עוד 2 תותחים באים דארון וויליאמס הולך וג'יסון קידד ה"מנוסה" זוכה באליפות.

  5. תודה רועי
    ברוקלין יפלו או יקומו על דרון וויליאמס
    הקבוצה הזו מבוגרת ורוב השחקנים מעבר לשיא, ואני לא רואה אותה כל כך מתחברת למעט התלהבות ראשונה, ודרבי בניו יורק. יגמר להם האוויר בסיבוב הראשון.

  6. בסך הכל אי אפשר שלא להגיד שהנטס התחזקו השנה אבל לדעתי זה לא יספיק ועדיין יש עוד לפחות 3 קבוצות חזקות יותר מהם במזרח ועוד 3 קבוצות חזקות מהם במערב זה לא מספיק לאליפות ואפילו לא לגמר המזרח

  7. גם פירס וגם גארנט צריכים לשחק 25-30 דקות למשחק. לא יותר.

    מי שראה את פירס בשני הפליאופים האחרונים יודע שהשחקן בירידה חדה.
    מכיוון שכך, אישיות האלפא-דוג של פירס יכולה לפגוע מאוד בנטס. אני מתקשה לראות אותו מתרגל להיות אופציה שלישית או רביעית בקבוצה ואני לא חושב שהוא עדיין מספיק טוב בשביל להיות אופציה ראשונה-שנייה. גם בהגנה יהיה לו קשה עם הפורוורדים החיתיים של המזרח. בגלל זה ההחתמה של קירילנקו היא כל כך משמעותית.

    בקיצור, הסגל של ברוקלין מעניין מאוד ולדעתי הרבה מאוד תלוי ביכולת של קיד להתאים את הרוטציה שלו כך שתפיק מהסגל את מירב הפוטנציאל.

  8. פריוויו מעניין מאוד, לטעמי זו קבוצה של 0 או 1 – אם הם יתחברו וישחקו כולם למען מטרה אחת (כמו בוסטון של 2008) אז הם יהיו מפחידים ויכולים לאיים על כולם כי יש להם שילוב לא רע בכלל של צעירים וותיקים. לעומת זאת, אם החיבור שם לא יהיה ב – 100% אז יהיה שם באמת פיצוץ אגואים (לדעתי בין גארנט המחויב יותר מכולם לדרון שנראה שהדבר היחיד שהוא מחויב אליו הוא לנשום) ואז הם לא יגיעו לשום מקום במזרח.
    והערה אחת אחרונה לרועי – יש עוד קבוצות שנבנו והביאו הישג בעונה הראשונה לאחר הבניה – הלייקרס של פייטון ומלון שהגיעו לגמר וגם כמובן הדוגמא הכי ברורה – בוסטון של 2008 שלקחו את הגמר.

  9. המיקום של הנטס בעונה הרגילה לא משנה כל כך, אלא רק השאלה באיזה מצב רוחני וגופני הם יגיעו לאפריל מאי. תראו לי קבוצה שתרצה לפגוש אותם בפלייאוף אם כולם שם בריאים.
    לכן המשימה הגדולה של ג׳יסון קיד מעבר ללנצח לפחות שלושה נגד ניקס, היא לשמור על הכוחות של הזקנים , לשמור על חדר ההלבשה (נראה לי המשימה הכי קשה) ולסיים במאזן סביר ובמקומות 5-6 .
    משם הכל פתוח והרשות נתונה….

  10. מצחיקה הקבוצה הזאת.. חמישייה מטורפת וספסל מעולה ובכל זאת אף אחד לא סופר אותם. אני דווקא כן חושב שהם יסיימו מקום 2-3 במזרח אבל בפלייאוף יעופו בחצי.

  11. עם קו קדמי של לופז וגרנט, כשבלאץ ואוונס מחליפים, ניתן להגיע מאוד רחוק בליגה הזו.
    דרון ויליאמס וגו גונסון הוכיחו שהם לא ברמה בשביל לסחוב קבוצה למעלה. המפתח יהיה פירס וקירילנקו. היכולת שלהם תקבע אם זו תהיה קבוצה של סיבוב ראשון או של גמר המזרח

  12. מכל קבוצות הליגה זאת הקבוצה המסתורית ביותר.
    אגב, לכל הגולשים: אני לא רוצה שתחשבו שמצאתי סאקר בשם רועי שיצטרך לעשות 30 פריוויו. 6 כתבי מערכת מתחלקים בעבודה וכל אחד עושה אזור אחד.

  13. תחזית אופטימית זה אליפות… יש להם סגל מצוין שבהחלט שואף לאליפות, הם הכל יתחבר ממש טוב זה בקלות יכול להיות, לפני 3 שנים, מקום 7 במערב, זוכים באליפות עם מאזן של 16-3 בפלייאוף, מישו היה מאמין שזה ייגמר באליפות לדאלאס? קבוצה של 3 קשישים?? לברוקלין סגל פי 2 יותר טוב ויש בnba השנה לפחות 10 קבוצות עם סיכוי לאליפות…

  14. המחלקה הגריאטרית הכי יקרה בעולם.
    שמות גדולים, שום דבר מעבר.

    דרון וויליאמס, שבתחילת דרכו באמת האמנתי שהוא יותר טוב מכריס פול הסתבר כאכזבה (יחסית), ברוק לופז שחקן טוב, אבל לא ברמה של הסנטרים הטובים באמת, ג'ו ג'ונסון הוא החוזה הכי מגוחך בליגה, ושני הקשישים מבוסטון בירידה תלולה.

    כסף בלי שכל לא מביא שום דבר.

    מיקום 6-8 במקרה הטוב.

      1. מארק גאסול, דוויט הווארד, דמרקוס קאזינס, רוי היברט, אלו ארבעה אבל הם משמעותית טובים ממנו. בוגוט החמישי אבל בגלל הפציעות זו בעיה. לדעתי גם דראמונד יהיה טוב ממנו כבר השנה.
        אם סופרים PF שמשחקים סנטר – דאנקן ופאו גאסול גם טובים יותר.
        סנטר שלוקח 6.9 ריבאונד למשחק (עונת שיא!) לא יכול להיות בחמישה הטובים בליגה.

  15. קבוצה מצויינת, עמוקה, מנוסה, מאוזנת, ובעלת מאצ' אפ טוב עם מיאמי.

    פחות ממקום רביעי במזרח תהיה הפתעה (בהנחה שהם יהיו בריאים).

    יכולים בקלות להגיע לגמר המזרח מול אינדיאנה, ואפילו יותר מזה – אבל בשביל זה כבר צריך גם קצת מזל.

  16. דרך אגב, קראתי ב״ישראל היום״ של ניו יורק ampm, שיש דאגה רבה מה ברכיים של אמארה , הכוונה היא לא לתת לו יותר מ20 דקות משחק העונה ולהימנע שישחק בק טו בק יום אחר יום.

  17. הם לוקחים את המזרח. מילה של שעייה.
    לגארנט ופירס אין ענייני אגו. הם באים למלחמה. הכי חשוב שהם גורמים ללברון לשקשק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט