ההיט הביסו והניקס והבולס הפתיעו ביום שני הגדול / צוות הופס

מיאמי היט (22-39) 105 – מילווקי באקס (9-52) 89

יום שני 19:00 סיפק לנו את אחד המפגשים המסקרנים בין שתיים מענקיות המזרח, כאשר מובילת המזרח והקבוצה עם המאזן הטוב ביותר בליגה מילווקי באקס פגשה את מיאמי היט הממוקמת במקום הרביעי במזרח.
בצד אחד של הזירה ניצבת מיאמי היט שאמנם ממוקמת רק במקום הרביעי לעומת מילווקי הראשונה, אבל כבר ניצחה אותה פעם אחת העונה ותנסה לעשות זאת שוב. מאז המפגש האחרון בין הקבוצות מיאמי התחזקה בשני פורוורדים מנוסים ומוכחים אנדרה איגודלה וג'יי קראודר, מהלך שמעיד על מחשבה קדימה לכיוון הפליאוף מצד מיאמי, כאשר שיחקו לא מעט עם סגל קצר אחרי פציעות של טיילר היירו הרוקי ומאיירס לאונרד. מיאמי יודעת שניצחון היום יעיד על כך שמילווקי קבוצה פגיעה ויש מי שיכול בסדרה לערער את עליונותה בליגה.

בצד השני של הזירה נמצאת לה המכונה הכי משומנת בליגה, מלווקי באקס. המכונה של בודנהולצר מובילה את הליגה עם מאזן מפלצתי כאשר את רוב המשחקים מסיימת כבר ברבע השלישי ויאניס יורד לנוח ומסיים את חלקו (מזכיר את קרי בעונת השיא ועונת האליפות שלפניה). אפשר לדבר על יאניס המון, על הנקודות, ממוצעים, והשפעה על המשחק אבל עיקר הקרדיט לדעתי צריך ללכת דווקא לצוות המסייע שגם בהיעדר היווני מהמגרש, הקבוצה רצה, קולעת ונראת רעבה לטרוף את המגרש. שימור הסגל ובניה נכונה בא ליידי ביטוי השנה יותר מתמיד כאשר קריס מידלטון בעונת שיא, אריק בלדסו עם 15 נק' למשחק, ברוק לופס ממשיך לרווח את הצבע עם שיפור הידית וג'ורג' היל עם שיא קריירה של 49.3% לשלוש! בנוסף הספסל תמיד נותן תפוקה טובה. עם תוצאות כאלו כל דבר חוץ מגמר האן.בי.אי יחשב ככישלון.

מהלך המשחק:
רבע ראשון:
הרבע הראשון היה צמוד כאשר מהצד של מיאמי באטלר, אדבוי, ונאן הובילו את מיאמי ובצד השני היו אלו יאניס ומידלטון ששלטו בקצב ההתקפה של באקס. לקראת סוף הרבע הראשון משום מקום קלי אוליניק הראה לנו על מה הוא עובד בשנתיים האחרונות ובמהלכים שנראו כאילו היה ברוק לופז קלע שתי שלשות באק טו באק. תוצאות הרבע : 31-26 מיאמי.

רבע שני:
הרבע השני הרגיש כאילו מיאמי מוכנה לדרוס כאשר נפתח בשלשה של קראודר ולאחר מכן סטאפ באק ושלשה של אוליניק על ברוק לופז (שמעתם נכון!!) הרימו את הקהל והרגשה של מומנטום הייתה באויר. באופן מפתיע מלווקי חזרה למשחק דווקא בעזרת ההרכב השני עם נקודות של היל, קאנינגטון ודוינסנו והצליחה לרדת להפסקה בפיגור מזערי של נקודה אחת. תוצאת מחצית: 53-52 מיאמי.

רבע השלישי:
הרבע השלישי היה בסימן הגנתי מוחלט של מיאמי כאשר מילווקי קולעת רק 18 נק' במהלך הרבע ,מהעבר השני גוראן דראגיץ' השתלט על הרבע וקבע את תוצאת הרבע עם שלשה על באזר 81:70 מיאמי.

הרבע הרביעי:
הרבע הרביעי נפתח עם התלהבות מצד מילוויקי ונסיונות לחזור למשחק, אך כל פעם שזה קרה מיאמי ידעה להיות בצד השני ולא נתנה למילווקי לחזור למשחק. באם אדביו סיים את הרבע הרביעי עם 12 נק' ועזר לשמור על ההובלה עד לסיום המשחק. ניצחון שני העונה למיאמי על מילווקי מה שהופך אותה לקבוצה היחידה בליגה שניצחה את מילווקי יותר מפעם אחת העונה ופותח לגמריי את מאזן הכוחות בפליאוף. תוצאת סיום : 105-89 מיאמי!

קלעו למיאמי: באטלר 18 נק' 7 אס' 6 ריב', ג'יי קראודר 18 נק' 5-9 לשלוש, דראגיץ' 15 נק', באם אדביו 14 נק' ו13 ריב', קנדריק נאן 13 נק' ו8 ריב'.
קלעו למילווקי: ברוק לופז 21 נק', יאניס 13 נק' 15 ריב' עם 6-18 מהשדה ו0-4 לשלוש, מידלטון 12 נק' עם 4-16 מהשדה.

אורלנדו מג'יק (34-27) 107 – פורטלנד טרייל בלייזרס (35-27) 130

אורלנדו מארחת את פורטלנד באמווי-סנטר לאחר שסן אנטוניו עצרה רצף נצחונות של שלושה עבור המג'יק. משחק חשוב לשני הקבוצות אשר רוצות להבריג את עצמן בפלייאוף. פורטלנד לעומת זאת הפסידה 6 מן 7 משחקייה האחרונים. היא תהא חייבת נצחון אם רוצה להמשיך לשחק כדורסל אחריי אפריל. באופן אישי, אני אוהב את פורטלנד של השנה ורוצה לראות אותם מעזעזים את הליגה בפלייאוף. נצחון על אורלנדו יקרב אותם לזה, אך ללא כוכבם דמיאן לילארד…קשה לראות את זה קורה.

הרבע הראשון התחיל לאט והציג 2 שלשות רצופות של ניקולה ווצ'ביץ'. שני הקבוצות החלו להכנס לעניינים וקצב המשחק עלה. לקראת סוף הרבע פורטלנד קולעת כמה שלשות ומסיימת ביתרון 8.
35-28 לבלייזרס בסיום הרבע הראשון.

שלשות. עוד שלשות. פורטלנד ואורלנדו קולעים מעבר לקשת מאותה הבלטה. טרנס רוס ואורנלדו נראים יותר חדורי מטרה מברבע הראשון. פורטלנד מערבבת את חפיסת הקלפים וגם שחקניי הספסל מראים חומר טוב. מריו הזוז'ניה קולע נגד קבוצתו לשעבר ומביט במלו קולע סל על 3 שומרים ולא מוסר לו את הכדור.
אורלנדו מדשדשת אך נשארת במשחק. התוצאה במחצית 69-58 לפורטלנד.

בפתיחת המחצית השנייה מרקל פולץ מוצא את ווצ'ביץ' לעוד שלשה ואורלנדו מורידה את היתרון ל-4.
אך כרמלו מראה עד כמה הוא עדיין טוב ואפקטיבי ברמה הזו. הוא ואריזה משאירים את היתרון של פורטלנד על 10. אורלנדו שוב חוזרת ו-2 דקות לסיום הרבע יתרון פורטלנד עומד על 2.
סי ג'יי מקולם נתן הופעה טובה עד סיום הרבע והתוצאה 92-88 לאורחים.

גארי טרנט ג'וניור משחק טוב ומשאיר את הפער בין הקבוצות כפי שהיה מתחילת המשחק. רוטציה נהדרת של פורטלנד מציגה קבוצה רעננה עם שלל שחקנים שרוצים לרוץ על כמה משבצות שונות. אורלנדו מנסה לחקות כמה שאפשר אך חסרה את הכשרון. 

שחקן המשחק, סי ג'יי מקולם הרגיש טוב הערב ונתן שואו של סווינגמן קלעי אמיתי.
אורלנדו נראתה חסרת אונים, הנהגה ומוטיבציה ולא התמודדה טוב עם רוטציה של מיס מאצ'ים.
היתרון של פורטלנד חזר להרגלו ומשם רק המשיך לצמוח.
האוהדים עזבו מוקדם את האולם ובמשך כמה דקות היה אפשר להריח את האשפה גם על הפרקט.

עד הסיום, נצחון חשוב עבור פורטלנד, שרוצה להיות בפלייאוף ב 23 הפרש בתוצאה 130-107.

קלעו לפורטלנד : מקולם 41 נק'  5 ריב' 5 אס' , טרנט ג'וניור 24 נק', וויטסייד 16 נק' 13 ריב', מלו 10 נק' ב5-9 מהשדה.
קלעו לאורלנדו : ווצ'ביץ' 30 נק' 11 ריב', טרנס רוס 23 נק', פולץ הוסיף 10 אס'.

ניו יורק ניקס (42-19) 125 – יוסטון רוקטס (21-39) 123

הרוקטס הגיעו ל-MSG במטרה להשיג ניצחון קל אל מול אחת הקבוצות היותר חלשות בליגה. התוצאה? הפתעה עצומה.

לאחר שבתחילת המשחק הרוקטס השתלטו על ההובלה ואף עלו ליתרון 8 תוך 3 דק' בלבד הניקס בראשות הרוקי אר ג'יי בארט התעוררו.

הקבוצה מהתפוח הגדול רמסה את הרוקטס בדרך ליתרון 21 כשנותרו 5 דק' וחצי לסיום המחצית הראשונה. משם הרוקטס התעשתו על עצמם כשהארדן וראסל ווסטברוק מצמצמים את הפער בדרך ל-73:63 גדול לניקס במחצית.

הרבע השלישי נע על מי מנוחות כאשר הניקס מגדילים במעט את ההפרש והאורחת מיד סוגרת את הפער, ושתי הקבוצות נכנסו לערב האחרון ביתרון 10 לניקס.

מתחילת הרבע הרביעי הרוקטס נגסו בהפרש, המארחים לא אמרו נואש וחזרו ליתרון דו ספרתי אלא שאז הרוקטס חזרו פעם נוספת והגיעו למצב בו התוצאה היא 2 לניקס כשנותרו עוד 4 שניות על השעון, כדור של הרוקטס. את הזריקה האחרונה זרק ראס זריקה קשה מאזור קו העונשין והחטיא אותה. 125:123 לניקס, שעוצרים את הרוקטס לאחר שישה ניצחונות רצופים.

אר ג'יי בארט סיים עם 27 נק', 5 ריב' ו-5 אס' עבור הניקס.

35 נק', 8 אס' ו-4 חט' של הארדן לא הספיקו עבור יוסטון.

קליבלנד קאבלירס (44-17) 113 – יוטה ג'אז (21-39) 126

לאחר מחצית ראשונה צמודה בה יוטה נוטלת את ההובלה והקאבס מיד לוקחים אותה מידי הג'אז וההפך, הגיעה המחצית השנייה, שם הג'אז העלו הילוך ולא הותירו לקאבס סיכוי.

החמישייה של יוטה שהורכבה מקונלי, מיטשל, אוניל, בוגדנוביץ' וגובר הציגו מחצית שנייה נהדרת מבחינה התקפית לאחר שבמחצית הראשונה השקיעו בעיקר בהגנה (25 ו-26 נק' לקאבס ברבעים הראשונים, 31 בשני האחרונים), שטפו את המגרש והשיגו עבור יוטה ניצחון נוסף כשברבע האחרון ההפרש מטפס ל-17, ועד סיומו הקאבס בעיקר מצמצמים נזקים.

סקסטון בלט בקאבס עם 32 נק', 5 ריב', 3 אס' ו-3 חט'.

בוגדנוביץ' סיים עם 28 נק', 7 ריב' ו-6 אס' מנגד.

אטלנטה הוקס (44-19) 88 – ממפיס גריזליס (31-30) 127

לא כוחות.

לאחר רבע ראשון צמוד שנגמר ביתרון נקודה אחת בלבד לאורחת הגיע הרבע השני בו קיבלנו רמז על העתיד לבוא. ממפיס החלה לרוץ כאשר שלשה של ברוקס קבעה יתרון 49:35 לגריזליס כשנותרו 3 דק' ו-43 שנ' למחצית הראשונה. אלא שטריי יאנג התעורר, לא אמר נואש, החזיר את ההוקס למשחק והמחצית נגמרה ביתרון 3 בלבד לממפיס.

ואז הגיע הרבע השלישי, בוא הגריזליס לחצו על הדוושה והותירו את אטלנטה הרחק מאחור. לאחר שש דק' צמודות נוספות האורחים הציגו התקפה שוטפת מצד אחד והגנה לא מתפשרת מהעבר השני כאשר כל הקבוצה תורמת את חלקה והרבע נגמר בתוצאה 84:68 לממפיס.

מי שציפה לראות קאמבק של ההוקס התאכזב, הגריזליס רק הגדילו את הפער ככל שהזמן עבר, ועל אף שרובו המוחלט של הרבע הרביעי היה גארבג' טיים אחד ארוך הוא לא מנע מממפיס להמשיך לכתוש את יאנג וחבריו בדרך ל-127:88 בסיום.

האולסטאר של אטלנטה סיים עם 19 נק' (5 מ-17 מהשדה, 0 מ-4 מהשלוש, 9 מ-9 מקו העונשין).

ג'ורג'י דנג סיים עם 17 נק' ו-10 ריב' כאשר לא פחות מתשעה שחקנים קולעים מס' דו ספרתי של נק' עבור הגריזליס.

סן אנטוניו ספרס (34-25) 111 – אינדיאנה פייסרס (24-37) 116

ללא אולדיפו מחד וללא אולדריג' מנגד, הספרס פתחו את המשחק בריצת 10-0, אינדי מצליחה לצמצם ולהתקרב מרחק 3 נקודות לקראת סוף הרבע אך ריצת 8-3 של הספרס סוגרת את הרבע הראשון בשליטה אפורה. הבע השני כבר היה סיפור אחר, מטח שלשות של הקצבים ורבע שנגמר 23-40 לטובת הצהובים מוריד אותם ביתרון 9 למחצית. ברבע השלישי ההפרש גדל ומגיע ל-15, הספרס מצמצמים ומורידים ל-8.

הרבע הרביעי נפתח בסל של אינדיאנה שמעלה את היתרון ל-10. ווקר עונה בשלשה שמתחילה ריצת 12-2 ואותו ווקר משווה את המשחק עם הדאנק הבא:

מקדרמונט מעלה זמנית אך המומנטום בצד האפור מילס תופר שלשה ואחריו ווקר ממשיל בעוד שלשה שמעלה את הספרס ליתרון 4 ודורש טיים-אאוט דחוף, 6:45 לסיום. סבוניס חוזר חד ומוביל לריצת 1-9 כשהוא גם קוטף 2 רב' התקפה. טיים אאוט פופ. פורבס חוזר וקולע 3. סבוניס מדייק 2 מהקו ואנחנו בתוצאה 106-109 לצהובים. נקודה מהקו של וורן מעלה ל-4, מילס לא מתרגש ותופר שלשה, ברוגדון עונה לו ב-2 משלו. ניסיונות כושלים משתי הכיוונים לשבור את המתח מביאות אותנו 20 שניות לסיום. ליילס חודר וטרנר שם כדי לחסום ולגמור לספרס את השעון. ברוגדון אחרי עבירה מהירה מדייק 2 מהקו. וחטיפה של הולידיי חותמת את המשחק. נצחון אופי גדול של אינדיאנה.

בצד הביתי והמפסיד – פטי מילס 24 נק' ליילס 20 רודי גיי 13 ודרוזן 10/7/6
בצד הצהוב והארוח – ברוגדון הוביל עם 26/7/6 וורן עזר לו מאוד עם 23/7/7 שקטים, טרנר 17 מקדרמוט עם 4-5 לשלוש 14 כמו סבוניס שהוסיף 11 רב' מתוכם 7 ברבע הרביעי.

שיקגו בולס (40-21) 109 – דאלאס מאבריקס (25-37) 107

כרגיל המשחק נפתח בשליטה של לוקה כאשר הכוכב הצעיר קלע חילק אסיסטים וקלט ריבאונדים. למרות ריצה של דאלאס בפתיחה שיקגו חזרה למשחק בעיקר בעזרת פורטר ווואיט אך בכל זאת ירדה בפיגור ניכר בסוף הרבע הראשון 29-19 דאלאס.
הרבע השני היה כבר הרבה יותר שיווני כאשר שתי הקבוצות במשחק התקפה לא רע קולעות 29 נקודות, בעיקר בזכות תפוקה טובה של שני הספסלים. תוצאת המחצית עמדה על 58-48 דאלאס.
הרבע השלישי היה אופרה אחרת לגמרי ועם חשבנו שזה הולך להיות ניצחון קליל של דאלאס תחשבו שוב. עם משחק התקפה מצויין של שיקגו בהובלת תאודוס יאנג בפתיחת הרבע, השוורים התפוצצו ברבע של 33-17 ועלו ליתרון בסוף הרבע של 81-75 שיקגו.
הרבע הרביעי נפתח בנסיון בריחה של שיקגו אך הארדווי ג'וניור היה שם כדי להשאיר את דאלאס במשחק. נרוץ ישר לשיא הדרמה 27 שניות לסיום המשחק התוצאה 99-107 לטובת שיקגו אך דאלאס לא מורידה את הראש, דאנק של קלבר ושלשה מהירה של פיני-סמית' מורידים את היתרון ל 104-107 ,15 שניות לסיום. 13 שניות לסוף תאודוס יאנג מפספס זריקה ראשונה מהקו, קולע את השניה 108-104 שיקגו. חשבנו שזה נגמר? לא אם זה תלוי בפיני-סמית', 4.9 שניות לסיום קובר שלשה מדהימה ומצמק ל 107-108, ומיד דאלאס שולחת את קרטר ג'וניור לקו שמפספס את הראשונה עם כל הלחץ על הגב אך מדייק בשניה 109-107, לוקה עם נסיון שלשה אחרון מפספס והמשחק נגמר בניצחון 109-107 לשיקגו. איזו דרמה.

קלעו לדאלאס: טים הארדווי ג'וניור 26נק', לוקה דונצ'יץ' 23 נק' 5 ריב' ו9 אס', פיני-סמית' 18 נק' (בעיקר בקלאץ).
קלעו לשיקגו: קובי וואיט 19 נק', פורטר ג'וניור 18 נק', ולנטיין 17 נק', תאודוס יאנג 12 נק' ו 9 ריב'.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. ההוקס

    קוריוז 5 מ17 מהשדה
    קולינס 4 מ11 מהשדה
    הארטר 5 מ14 מהשדה
    האנטר 3 מ11 מהשדה
    פרננדו 1 מ8 מהשדה
    גראהם 2 מ7 מהשדה

    וכל זה נגד קולג' ממפיס בלי JJ ובלי קלארק……ועוד בבית….
    עוד סנטר עם שיא קריירה מול ההוקס דיאנג 🙂 עם 17 ו10 וגוש גקסון עם 16 נק!!! אפילו מישהו בשם ג'ון קונצ'ר דפק שם 10 נק….

    ההפסד של יוסטון מצויין חשוב מאד שיסיימו מקומות 4-5 שמובילות בבראקט ללייקרס אם בכלל יעברו את יוטה.

    מזל טוב לפילי שירדה למקום ה-6 במזרח בעקבות הנצחון של אינדי….

    חבל שפורטלנד ניצחו אבל עדיין לממפיס יש טווח בטחון קטן

  2. איזה כדורסל נוראי שיחקו יוסטון הלילה. בעיקר בדקות בהן ווסטברוק שיחק ללא הארדן. לתחושתי, הסמול בול שלהם דורש המון מוטיבציה. מה לעשות, מול הניקס רוב הקבוצות מגיעות בקרוז קונטרול.
    תודה, חברים.

  3. תודה רבה חברים,
    .
    עוד הפסד מבאס. ראיתי רק את הרבע האחרון, אבל בגדול הרצון היה שם, היכולת, לעומת זאת, ממשיכה להיות עקב אכילס. עם זאת חייבים לציין שגם אולדריג' וגם פולטל לא שיחקו וליילס לבדו לא מספיק מול סאבוניס האימתני וטרנר. גם ברוגדון טחן אותנו יפה.

  4. זה מדהים, משחק שני ברציפות משאירים את מילווקי על סביבות התשעים נקודות. ובדיוק להיפך: אתמול יאניס קלע איזה חצי מהנקודות של מילווקי והפעם בקושי קלע.
    אולי זה סימן שצריך להתחיל לא לתת משמעויות מיוחדות לשני משחקים בודדים באמצע עונה ארוכה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט