הארדן ו-ווסטברוק מפסידים לניקס ב-MSG/ ניר לוין

הארדן ו-ווסטברוק מפסידים לניקס ב-MSG/ ניר לוין

התקופה שבין האולסטאר לבין תחילת המרץ' מדנס היא לדעתי התקופה הכי טובה של האנ ביי איי בעונה הסדירה: אין ענפי ספורט אחרים (חוץ מהוקי) וכדורסל המכללות עוד לא נכנס לטירוף. והכי חשוב: בכמה שבועות האלה אפשר למצוא שידור ישיר אחד (אם לא שניים) כמעט בכל יום בשבוע, כשלשידורים של הערוצים הקבועים כמו ESPN ו-TNT, מצטרפת רשת ABC, שמציגה את שידורי הפריימטיים של שבת בערב וראשון אחה"צ. איזה כיף.

יוסטון הייתה חלק מלוח השידורים הזה בשבת האחרונה, כשהיא התארחה אצל בוסטון למשחק צמוד ומרתק אותו ניצחה בהארכה. יוסטון מאוד הרשימה אותי במשחק ההוא דווקא בגלל שניצחה קבוצה כל כך תחרותית כמו בוסטון, כשהארדן ויתר השחקנים (מלבד ווסטברוק) מציגים יכולת התקפית די חלשה. הרכב הפוורוודים הרג את בוסטון עם ריבאונדים בהתקפה ועודף אגרסיביות והראתה שהמאבק וההאסל שלה יכולים לקחת אותה רחוק.

והערב הרוקטס הגיעו אליי, לניו יורק סיטי! הארדן העלה את תמונה עם המטרוכארד שלו בסאבווי ונראה שהרוקטס מאוד מרוצים מעצמם אחרי הטרייד דדליין ובמיוחד אחרי המשחק האחרון. השאלה הייתה כמה הם הולכים לתת בראש לקבוצה שהפסידה כבר 40 משחקים העונה. אבל הניקס – זה נשמע מוזר תנו לזה רגע – באו נחושים לנצח. וניצחו.

למרות פתיחה של 9-1 ליוסטון, החסרונות שלה באו לידי ביטוי דוקא מול הניקס האתלטית והקופצנית. ניו יורק עם המאמן הזמני מייק מילר, שנראה שהוא הפוך לחלוטין מקודמו פיזדייל – חסר כריזמה אבל מבין כדורסל ומוציא את המיטב מהשחקנים שהוא מאמן – השתלטה על המשחק משלהי הרבע הראשון, בעיקר בזכות בארט שנתן משחק פשוט מצוין, ושמרה על ההובלה עד הסוף המותח. היא עשתה את זה בעיקר בזכות יתרון בלתי נתפס בקרשים (מי היה חושב על זה – שקבוצה בלי סנטר תתקשה לקחת ריבאונדים?).

המאמן מילר שיבח בסיום את התרומה של שחקני הספסל אלינגטון וניליקנה ברבע השני והם באמת נתנו הרבה אנרגיות מהספסל, יחד עם פורטיס ורובינסון שהיו אגרסיביים ונכנסו ברוקטס הרכים. כריס רוק למשל הגיב כך למהלך של פורטיס שניער מעליו את הארדן:

הניקס ברחו ברבע השני באופן מאוד לא צפוי כשהם עולים ליתרון שיא של 41-62, בערך באמצע הרבע. הארדן המשיך בתצוגת הנפל שלו מחוץ לקשת בתקופה האחרונה, כבשלב מסוים הוא היה על 8-0 משלוש (הוא סיים עם 13-3). לקראת סיום המחצית האוס עם שתי שלושת הוריד ל-15, ועוד 2 שלשות של קובינגטון וזה רק עשר במחצית, כשהניקס קולעים 71 נק'! ההגנה של יוסטון פשוט לא הייתה שם. טאקר בסיום אמר שזה עניין של communication ולא יותר מזה.

הקהל המנומנם העייף מפתיחת עוד שבוע עבודה נהנה מהופעת מחצית מרשימה וקלאסית של בחורה אסיייתית שהקפיצה צלחות חרסינה. אחחח אמריקה. אני ישבתי ליד עיתונאי גרמני ועוד זוג צרפתים שדחפו הוט דוג (למרות שהגרמני בכלל לא היה רעב..). המחצית השניה חזרה יחד עם מצעד הסלבריטים, כשהפעם קינן תומפסון האגדי מ-SNL נמצא, כמו גם דניאל ג'ונס הקוורטרבק הצעיר של הג'איינטס שזורק כדור חתום לקהל.

יוסטון חזרה בחצי השני, גם אם זה לקח לה זמן. ווסטברוק שהיה רגוע התעורר עם כמה סלים יפים, כולל הדאנק המפלצתי הזה, שהקים פשוט את כל מי שהיה באולם. זה היה הדאנק הכי מרשים שראיתי בחיי, ופשוט קשה להסביר את המהירות והכוח של הבנאדם הזה. רוב פרז הצייצן NBA מספר אחד בטוויטר אמר שראסל unleashed hell ובאמת שאי אפשר להגדיר את זה יותר טוב.

ברבע האחרון יוסטון כבר ממש מתקרבת. שלשה של מקלמור הורידה ל-98-102, דקה וחצי בתוך הרביעי. ויש לנו משחק חדש (באופן מפתיע מסתבר שיש הרבה קהל ליוסטון בהיכל). בשלב הזה התחיל להתפתח דו קרב שלשות כשפורטיס דופק שלשה ענקית ומרים את הקהל. שש נק' רצופות של הארדן הורידו בחזרה לשלוש, במשחק כמעט נטול ההגנות הזה.

יוסטון נגסה ונגסה בהפרש, כשהדאנק המטורף של ווסטברוק מוריד ל-2 בלבד. רק אחת מהקו לרנדל והכדור בידיים של הארדן:

R.J Barrett! דווקא אחרי ההחטאה של הארדן בארט מצליח לקלוע סל ענק ומראה שאולי לניקס יש סופסוף על מי לסמוך במאני טיים. מהעבר השני ווסטברוק לוקח אחריות, אחרי עוד החטאת עונשין קריטית של רנדל שמשאירה את הההפרש על 2 בלבד, אבל הכדור של ראסל מטייל החוצה והרוקטס מפסידים.

הארדן (35 נק') ו-ווסטברוק (24) לא לקחו קשה מדיי אמנם את ההפסד, אבל ליוסטון יש הרבה מה לחשוב בימים הקרובים ובעיקר – איך היא הגיעה למצב שהיא הפסידה בריבאונד 34-65 לניקס (עם 20 ריב' התקפה). זה באמת פער בלתי נתפס, ומעניין אם קבוצות ינסו לשחק על ההבדלים בסייז ולשלוט בצורה כזאת בריבאונד מול יוסטון בהמשך העונה ובפלייאוף.

לילה מהנה במדיסון סקוור גארדן מסתיים בניצחון מפתיע ומהנה של הניקס, 123-125. רנדל קלע 16 וקטף 16 ופורטיס הוסיף 15, אבל מעל כולם בארט שסיים עם 27 נק' ובסיום שמעתי את אחד מאנשי התחזוקה מודיע לו שספולושה מיוסטון רוצה להחליף איתו חולצות. בארט לגמרי הרוויח את זה הערב.

View post on imgur.com

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. כל הכבוד ניר!
    עם הטכנולוגיה של היום זה לא בעיה למצוא תקציר באיכות וסיקור יבש.
    נחמד שאתה משתף ומצלם יותר בפן האישי.

    אולי ההפסד הזה מפתיע את רפי ההבנה שמדרגים פה את ראסל כגארד המוביל בליגה.
    אותי זה לא הפתיע שהרוקטס מפסידים לאחת מהחלשות בליגה ושהכדור האחרון הוא כמובן החטאה של ווסטברוק.

  2. כשעבר הטרייד של ראסל באוקלהמה ציינו פה שאין ספק שכל עוד ארדן בריא הוא יהיה בעל הבית של הרוקטס.

    לבסוף וכפי שחזיתי המציאות היא שונה. ווסטברוק הוא זה שמקבל את הכדור האחרון ועליו תיפול האחריות.
    הרוקטס ירדה מלהיות מועמדת לאליפות לקבוצה שהתקרה שלה היא לא יותר מהדחה בסיבוב ראשון\שני בפלייאוף.

  3. יש לי חבר שאומר שלשחק מול הניקס זה כמו לשחק פוקר עם שחקן שעושה את זה בפעם הראשונה – הוא ייכנס אול אין כשאין לו כלום ויפרוש עם שני אסים. לכן, מאוד קשה לבחון את התהליך של יוסטון מול קבוצה כזאת, דווקא בוסטון (כמו שציינת) היא המדד האמיתי.
    .
    אחלה סיקור ניר, שמח שתפסת משחק טוב!

  4. אחלה אתה ניר.
    ממש הבאת להם מזל אחרי 9 הפסדי בית רצופים.

    בכל מקרה, התבאסתי על ההפסד של יוסטון. אני ממש רוצה אותה נגד הקליפרס בחצי גמר המערב.

  5. אני יודע כמה זה לא קל ללכת למשחק, לראיונות לפני ואחרי המשחק, לעלות 5 פעמים מלמעלה מהמושב למטב לחדר העתונאים, ועוד (לפחות אני בטוח שאתה בא עם הסבוויי ואין לך בעיות חנייה). אז לפחות תפשת אחלה משחק. ראיתי קטעים ממנו אבל רוב הזמן הייתי צמוד למיאמי – מילווקי. תודה שמצאת זמן.
    אם אתה רוצה להיות באמת בחתיכת טרוף תנסה להשיג אקרדיטציה לביג-אטיסט במדיסון סקוור גארדן. שם תראה מה זה טרוף אמיתי! (הבעייה היא שלא קל לקבל אקרדיטציה ב-NCAA כי זה ידרוש יותר מדי דברים לעשות)

  6. תודה על הסיקור. חשוב לציין שליאון רוז,הנשיא החדש של הקבוצה הגיע לאולם פעם ראשונה בתפקיד. הוא גם המריץ את השחקנים והארגון לפני המשחק, מה שגרם להם לתת הצגה. בארט חייב לדרוש את הכדור יותר ולייצר אחרת הוא יגמור כמו טימי הרדוואי ג'וניור מבחינת האפקט שלו על המשחק. הניקס בדרך להיות קצת פחות גרועים עד שיצליחו להנחית פרנצ'ייז פלייר אמיתי. מבאס על יוסטון אחרי הנצחון הגדול בבוסטון אבל הניסוי שלהם בסמול בול עוד יגרום נזקים לקבוצות מערב בפלייאוף. קובינגטון בריא הוא X פקטור אמיתי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט