מעורב הופס ליום ג': מיאמי משפילה את הבאקס, ומה קורה במכללות? / מנחם לס

1.האמינו או לא, אבל ב-17 למרץ מתחיל הריקוד הגדול. מאורע הכדורסל מס' 1 בעולם, BAR NONE!

ערן שור, מומחה המכללות שלנו, עסוק ביותר הסמסטר הזה עם אחריות נוספת באוניברסיטה, בנוסף למילוי כל החובות של FULL PROFESSOR. הוא יתרום פה ושם, אך את סיום עונת המכללות – שעתה למעשה מתחילה עם אליפות הקונפרנסים, וב-15 למרץ בחירת 68 הקבוצות לטורניר ה-NCAA (ארבעה ווילד-קארדס) – אני אכסה כחלק מהמעורב – קטע יומי ב'מעורב' – כשבדיומא תמצאו את משחקי המכללות החשובים לאותו לילה.

עונת המכללות החלה עם 8 שבועות הפכפכנים ביותר בהם הכל היה עקלקל ועקום. כמעט כל יום היתה מכללה אחרת שקפצה לראש. לא ידעת מי-מה-מו. לא היתה אף פייבוריטית אמיתית ולא היו ממש הפתעות.

החודשיים האחרונים נירגעו עם חמש ראשונות שישבו על כסאות יציבים וכמעט לא הפסידו. היו איזה 10-12 מכללות שהיו מין שיכבה עליונה, ואחריהן עוד איזה 12-15 מכללות שהיו השיכבה הבאה, ואז כל השאר.

ואז בא השבוע שעבר והוויקאנד הזה כש-9 מה-20 הראשונות הפסידו. מערבוחת שלמה. כל דויד היכה איזה גוליית. במיוחד השבת האחרונה בה 7 מכללות שהן בפאור רנקינג הפסידו. כשהסערה עברה היה ברור שחמש הראשונות תישארנה כך עד ה-15 למרץ, היום בו תיבחרנה ראשי הבתים, וכל שאר המכללות שניבחרו לריקוד הגדול תדענה מתי, איפה, ונגד מי הן משחקות.

קודם גונזגה וסן דיאגו סטייט הפסידו ורבים חשבו, "או-או. הנה עומד לקרות SHUFFLE רציני בין הראשונות ואלה שהובילו במרוץ להיות FIRST SEED", אבל אז בא "NOT SO FAST" כי כולן ברנקינג החלו להפסיד ובראשן מרילנד.

הראשונות די קבועות וכנראה מאומה לא יקרה להן כי הן בהפרש כזה גדול מהשאר שמאומה לא יקרה אלא אם כן איזה אחת מהן תפסיד את כל משחקיה מעתה ועד תחילת הטורנירים.

אבל אחרי ה-5 ראשונות?בלגן שלם בדרוג אחריהן.

קנזס תישאר כנראה נמבר וואן, אלא אם כן תפסיד את שני משחקיה האחרונים, ואז תפסיד את המשחק הראשון באליפות הקונפרנס 'ביג-12'. אותו דבר נכון לגבי ביילור (שימו לב טוב-טוב למה היא עשתה הערב נגד טכסס טק!). נצחון גונזגה על סיינט מרי ישאיר אותה בין חמש הראשונות. סן-דייגו סטייט תישאר ראשונה אם לא תפסיד מיד בטורניר המאונטיין ווסט, ולדייטון מאוהיו לא נראות יריבות שתנצחנה אותן.

שוב: 5 הראשונות נמצאות 2-3 משחקים מהבאות אחריהן וכמעט אין סכוי בעולם שמשהו ישתנה עד 'הריקוד הגדול' אלא TOTAL COLLAPSE.

למרילנד היה סכוי אבל היא הפסידה 2 מ-3 האחרונים והיא מובילה את הביג 10 במשחק אחד בלבד ונשאר לה משחק נגד מישיגן. קנטקי נמצאת בתקופת נצחונות, וכרגיל היא משתפרת ככל שתאריך הטורניר מתקרב. אני מציע שתשימו לב לסיטון-הול הקתולית מניו ג'רסי.

מזמן לא היה דבר כזה שלמעשה אין קבוצה הנראית בברור מעל כולם, ואין שחקנים שאתה יכול בברור להצביע עליהם כשחקנים המסוגלים לשנות משחק בעצמם. למעשה, 3-4 השחקנים הטובים ביותר משחקים במכללות שהן אפילו לא בין ה-20!

רק לתת לכם מושג כללי ביותר על המכללות המובילות ברוב הדרוגים (השתמשתי בדרוג של ESPN):

1.קנזס (3-26)

הם מובילים במשחק אחד על ביילור. שימו לב לשחקניה דבון דוטסון ודייויד מקורמק. הטוב מהם – ואחד הטובים בכלל – הוא אודוקה אזובייק הניגרי, המזכיר את ציון ויליאמסון גם בפנים וגם בגוף, אבל ציון הגבוה ב-8-9 ס"מ ושוקל 20 ק"ג יותר. הוא פצע את קרסולו והמאמן ביל סלף ניזהר איתו במשחקים האחרונים.

2. ביילור (3-26)ביילור ניצחה הלילה את טכסס טק בהארכה 68-71

יש לה הערב משחק קשה נגד טכסס טק. אם היא מנצחת – היא נשארת מס' 2 עד הטורניר אלא אם-כן תפסיד בסיבוב הראשון בטורניר הקונפרנס. היא הפסידה העונה לוושינגטון, ל-TCU ולקנזס. הכוח שלה הוא עם הגארדים ג'רד באטלר, מקיו טיג, דביון מיצ'ל, ודבונטה בנדו (הגבוה מכולם הוא 1.90 מ')!

3. גונזגה (2-29)

קיליאן טילי

שחקנה הטוב ביותר הוא קיליאן טילי. הצרפתי הזה הוא שחקן NBA בטוח. מהיכן מאמנה מרק פיו של גונזגה הפיצפונת ממשיך להשיג קנונים מכל קצווי העולם? טילי הוא 2.08, פאור פורוורד חזק ששינה את הקומפלקציה של כל הקבוצה. 'זאגה' עושה זאת עונה אחרי עונה. האוניברסיטה הג'זואיטית הקטנה הזאת (קתולית, אבל אדוקה יותר) היא האוניברסיטה שהבוגר המפורסם שלה הוא ג'ון סטוקטון.

4. סן דיאגו סטייט (1-28)

סן דיאגו סטייט עמדה ליפול 3-4 מקומות אילו הפסידה לנבאדה, שהובילה על 'האצטקים' ב-11 עם 7 דקות לסיום. אבל ה=36 של מלאכי פלין הצילו אותה מהפסד שהיה פוגע ישר בקרביה.

מלאכי פלין הוא מין אייזיה תומאס, שעם ה-1.85 מ' שלו מסוגל לנצח משחקים בעצמו.

5. דייטון יוניברסיטי (2-27)

הידעתם שדייטון – העיר המערבית של אוהיו – היא 'הבירת הזכוכית' של ארה"ב (לאוהיו יש עוד בירה – אקרון, עיר הולדתו של לברון – שהיא 'בירת הצמיגים' של ארה"ב)? שיחקה בת ישראלית מצויינת שה-WNBA היה מעוניינת בה, אבל בגלל סרובה לשחק בשבתות, העניין בה הסתיים. אינני יודע מה עלה בגורלה.

דייטון היא עוד אוניברסיטה קתולית (ישנן בארה"ב 30-35 אוניברסיטאות קתוליות, רובן ככולן מצויינות בכדורסל, כשהטובות ביניהן הסטורית הן וילנובה, גונזגה, נוטר-דאם, סנט ג'ונס, ג'ורג'טאון, בוסטון קולג', לויולה, מרקט, פרובידנס, סיטון הול, ויש עוד איזה 10 שבאיזה שהוא שלב היו בטופ).

שחקניה הטובים ביותר הם אובי טופין (2.06 מ", NBA בטוח) וג'לן קרצ'ר.

6. סיטון הול (7-21)

לא אמרתי לכם שאחרי 5 הראשונות ישנה נפילה לבור? סיטון הול הקתולית משחקת השבוע נגד שתי קתוליות טובות מצויינות אחרות – וילנובה, וקרייטון. לך תדע: אולי זה מה שג'זוס ציווה?

שחקנה הטוב ביותר הוא סנדרו (אלכסנדר בג'ורג'ית) מקמולקלשבי ( Mamukelashvili ) מטיבליסי, ג'ורג'יה. 14 אותיות. אז כולם קוראים לו "MANU", כמו הג'ינובלי ההוא, אבל המאנו הזה הוא 2.10 מ', והוא בעצמו קובר 19.1 נק' למשחק, ומשמש מנוע לעוד מין אייזיה תומאס ששמו מיילס פאול, 1.84 מ' הקובר 19.8 נק' למשחק.

7. מרילנד (6-23)

למרילנד לא היה שבוע טוב. הם ניצחו את מינסוטה אבל היו זקוקים להתמוטטות טוטאלית של הגולדן גופרס מהצפון כדי לנצח. ואז בא ההפסד – הפסד? מה בקשר להשמדה? – ממישיגן סטייט. הקבוצה שהוליכה את הביג-10 בהליכה היא עתה רק משחק אחד בהובלה של הביג 10.

8. פלורידה סטייט (5-24)

וואללה שאני לא זוכר את הפעם האחרונה שפלורידה סטייט היתה בטופ 10 בכדורסל. בפוטבול זה סיפור אחר כי היא אוניברסיטת פוטבול, ונא לא לבלבל אותה עם יוניברסיטי אוף פלורידה של אל הורפורד ויואקים נואה.

שחקנה הטוב ביותר של ה'סמינולס' הוא פטריק ויליאמס הפרשמן, 2.04 מ', 104 ק"ג, שאני מקווה שיישאר עוד שנה באוטליברסיטה.

9. קנטקי (5-24)

ידוע שמאמן הקבוצה ג'ון קליפרי שחי ומת על פרשמנים מתחיל גרוע ומסיים מצויין. יש להם שחקן בשם עמנואל קוויקלי (QUICKLEY שאם תוציאו את ה-"E" תבינו בדיוק על מה אני מדבר. הוא דומה שתי טיפות מים לסקסטון מהקאבס גם במראה וגם במשחק. הסופומור הזה הוא רק 1.89 מ', הקולע 18 נק' למשחק, שנגד אאובורן – עימדו דום והצדיעו! – קטף 12 תפוחים!!!. הכוכב השני הוא אשטון הגאנס הנמצא בסלאמפ לאחרונה, אבל תראו אותו בטורניר, ולא תאמינו שהוא לא ב-NBA

10. דוק (6-24) – דוק ניצחה הלילה את צפון קרולינה סטייט 69-88

האות "D" שולחת אותך תמיד למקום הנכון.

מייק ששבסקי מזדקן, אבל להביא שחקנים לדוק זה כמו להביא את שימון וחבריו לקלוב סטריפטיז.

אני כותב זאת לפני המשחק נגד צפון קרולינה סטייט הנערך ממש עכשיו. ההפסד נגד ווייק פורסט היה מבייש ומעליב. הבעייה של הבלו-דווילס העונה הוא קבירת הכדור מרחוק.

אבל עם דוק YOU NEVER KNOW.

11. וילנובה

12. לואיוויל

2. מיאמי היט ומאמנה ספואלסטרה הם ה-MUST WATCH החדש ב-NBA

אני מבקש סליחה ומחילה מאלוהים שבשמיים שלאחרונה הזנחתי את מחמל נפשי, אהובתי – והנקבה שלי מהצד – מיאמי היט, ופזלתי לעבר נמושות כמו אטלנטה האוקס, רק בגלל ששימון – הקוריוז – עשה עלי עבודה מנטלית ושטיפת מוח ש-20 דקות מביתי משחקת הקבוצה הטובה והמלהיבה בין הנמושות ב-NBA, שמשחק בה שחקן העתיד של ה-NBA, ושבעונה הבאה היא תהיה, כמעט בטוח, אלופת המזרח.

ואת מיאמי היט, הקבוצה שלי בעשרים השנה האחרונות, שאת התריסר הראשונות גרתי שם, בדרום פלורידה, והייתי עד לשתי אליפויות גדולות, הזנחתי לאחרונה.

היום חזרתי אליה, ואני מבטיח לא להזניחה יותר, COME HALE AND HIGH WATER.

למה להזניחה כשהיא משחקת את הכדורסל הנכון, המבריק, המהנה, והמרנין ביותר בליגה.

אז מי שמחפש קורסים למאמנים, בתי-ספר למאמנים, או קליניקות לכדורסל, לא צריך לעשות שום דבר מלבד לפתוח את ה טיווי ולחזות במיאמי היט.

איזו קבוצה!

אני מבקש מכם שלא תספרו לי שמיאמי היט הפסידה אחרי האול סטאר לאטלנטה האוקס, קליבלנד קאבס, ומינסוטה וולבס – שלוש הקבוצות המחורבנות ביותר בליגה. זה קורה לה כי היא קבוצה צעירה שרק עתה התגבשה ליחידה שאני מאמין שיש לה סכוי ריאלי ביותר ללכת עד הסוף.

כן, קראתם נכון.

לנצח את הבאקס (דבר שהם עשו פעמיים, כולל כתישה צורבת ביותר הלילה) הם כבר עשו פעמיים. מיאמי יודעת לנצח את הטובות ביותר. הבעייה שלה היא ללמוד לנצח את הנמושות. אבל מאחר והן לא תהיינה באליפות, זוהי בעייה שולית, כמו שאומרים החברים שלי מתל קציר.

מה ראיתי הלילה? את המאמן הטוב בליגה הנותן שעור למתחילים לבודנהולצר, מאמן הבאקס. למעשה הוא נתן שעור לכל מאמן ב-NBA – אבל לא לי, כי, "א" – אינני מאמן NBA, ו-"ב"? אני טוען זאת כל הזמן:

כדי לעצור כוכב-על אמיתי כיאניס, לברון, או קווין דוראנט כשיחזור, עושים עליו דאבל טים. אפיחלו טריפל-טים. וואללה שריחמתי על יאניס: הוא איבד את הצפון. לא ידע מה לעשות. וואללה שאני חושב שראיתי דמעות בעיניו…"תנו לי לשחק…" הוא – כאילו – התחנן. בשנייה שהכדור הגיע אליו מיד הגיעה עזרה. פעם היה דאבל טים, ופעם שנייה טריפל טים.

יאניס...6 מ-18…0 מ-4 מה-3, 1 מ-2 מהקו. טוטאל 13 נקודות. מה ה-1 מ-2 מהקו אומר (ומלמד)? שהיווני לא הצליח להיכנס לסל. כשאחד לפניך מימין, והשני לפניך משמאל, לאן תיכנס?

כריס מידלטון…4 מ-16…2 מ-10 מה-3, 2 מ-2 מהקו (גם לו לא נתנו אינטש פתוח להיכנס דרכו). גם מידלטון קלע 12 נק' טוטאל. יאניס ומידלטון קולעים יחד 25. אנא, אחא, אמור לי שזה לא נכון. אמור לי שזאת שגיאת הקלדה…

אבל זה בדיוק מה שהיה בקליניקה הגנתית הטובה ביותר שראיתי עד עתה בליגה.

עוד דבר ההיט עושה: זורקת לשלוש רק כשהיא פתוחה לחלוטין. לא מאלצת שום זריקה. 17 מ-38, ל-48.6 מהשלוש!!! הכדור עובר מיד ליד ללא היסוס, ללא עצירה, וללא אף שחקן אגואיסט אחד שהכדור נעצר אצלו. לא מאמינים? הנה החלוקהף אדביו 14, באטלר 18, נאן 13, רובינסון 9, אוליניק 11, קראודר, ודראג'יק (הפוינט גארד ה-נ-פ-ל-א!!!) 15.

שניים מ-9 הפסדי הבאקס העונה היו למיאמי היט. ומיאמי עושה זאת במין קלות כזאת.

מה שעושה את הכל כל כך קל היא ההגנה הנפלאה של הקבוצה.

וכל האווירה באולם מתחילה להיראות כמו בשנים שלי!

3. מסכן יאניס. אין לו לאן ללכת או מה לעשות:

4. מיאמי מצמצמת את הבאקס למספר הקטן ביותר שלה העונה – 89!

5. זה שווה מבט שני (ושלישי):

6. אתמול בבוקר ה-NY POST הודיעו שהניקס שללו כניסה לספייק לי עבור הביקורת המעליבה על ניהול הקבוצה. כן? אז את מי אני רואה המושבו הרגיל בנצחון הנהדר על יוסטון?

7. ברוך השם. סטף קרי מתאמן ללא כל הגבלה עם קבוצת ה-G של הווריורס!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. אחלה מעורב על הבוקר
    .
    הבעיה של מיאמי אינה מילווקי וגם לא פילי, הבעיה היא בוסטון, והקבוצות מלוס אנגלס. להם היא הפסידה פעמיים לכל אחת.. מה משותף לכולם? פוורודים חזקים וטובים. אולי איגי וקראודר הם הפתרון

    1. באם אדביו, קראודר, דרל ג'ונס, אוליניק, מאיירס ליאונרד (שלא שיחק) ואפילו ג'ימי באטלק (שהוא יותר גבוה מאיגי) – ויש עוד. יהיה בסדר. מיאמי נראתה הערב ממש כאלופה

  2. למיאמי חסר כוכב על כדי להיות קונטנדרית. את המסביב שיש. תארו לכם אחד כמו קווין דוראנט שם….
    תארו לכם את ספולסטרה בפילי….
    הדרך לעצור כוכבים/למרר להם את החיים לאורך זמן זה דאבל טים (בהנחה שהם לא בסופר טים אחרת זה לא יעזור אבל אם הם מאד חמים אז בכל זאת כדאי להסתכן) ולחץ תמידי. כל הזמן להציק להם, לא לתת להם לנשום.
    אני חייב לציין שהשנה זה קורה יותר. טריי יאנג למשל מקבל לחץ ודאבל טים מיד על החצי כמעט באופן תמידי ותראו מה קורה לו במשחקים האחרונים. כמובן שאם הצוות שלו לא היו מביכים כאלו היריבות היו נענשות על זה יותר.
    תראו היום איך אדם מוקוקה לחץ את לוקה מירר לו את החיים וזה עוד שהשופטים שורקים נגדו שריקות אוויר שיוריד מהלחץ על הכוכב…
    רק על השיקצה אין לחץ ודאבל טים גם לא בגיל 35. הוא כבר לא בסופר טים עם וויד בוש וריי אלן..
    העם היחידה שהשיקצה חוותה לחץ ודאבל טים העונה היה במשחק הפתיחה מול הקליפרס אותו סיים עם 12 נק….
    כולן נותנו לו לדדות בשקט בניחותא להסדיר נשימה עד קו ה3 ואז להרים ידיים לכוון מסירה או בידוד באחד על אחד…
    אם מישהו חלילה יצמד לו לגופייה מיד השופטים ידאגו להוריד את הלחץ אולי זאת הסיבה מנחם? אחרת תסביר לי…

    1. ההסבר פשוט:
      .
      השנה הניסיונות ללחוץ את לברון או לשלוח עליו דאבל טים, נתקלו במענה מהיר ויעיל. הלייקרס משחקים תמיד עם עוד 2 גארדים לצדו של לברון, כך שקשה מאוד ללחוץ על הובלת הכדור (ניסיון שכזה גורם מידית לניצול המיס מאצ' שנוצר או דרך הרצת התקפת מעבר מהירה, או דרך בידוד לברון על גארד בפוסט). ברגע בו מגיע דאבל טים על לברון, ההתקפה של הלייקרס רק פורחת. המשמעות היא משחק של 4 על 3 עם דייויס שחותך לצבע ו-3 קלעים. היכולת של הלייקרס לפצח הגנות כאלו העונה הביאה לקבוצה לא מעט נקודות קלות.
      מי שכן הצליחו להקשות על הלייקרס הם הקליפרס דרך העובדה שהם מהקבוצות הבודדות בליגה עם גארד פיזי מספיק בשביל להתמודד מול לברון בפוסט באחד על אחד. כאשר מוסיפים את העובדה שהם מהקבוצות הבודדות שמסוגלות לעצור/לעקב את הנעת הכדור של הלייקרס (ככה זה כאשר יש לך בקבוצה קאוויי), ומתקבלת תמונה על איך מאצ' אפ טוב נראה מול הלייקרס ולברון.
      .
      בסופו של יום,
      אותו נרטיב משעמם על הקונספירציה של הליגה לאפשר ללברון לעשות מה שהוא רוצה,
      הוא נרטיב כל כך לא קשור למציאות, שכל מה שנותר זה לגחך.
      נו, באמת –
      אותה מיאמי שלחצה הלילה על יאניס בהצלחה מרובה פשוט בחרה לא לעשות את זה ב-2 ההפסדים ללייקרס?
      שטויות.
      הרי זו בדיוק אותה מיאמי שיש לה מאזן חיובי מול לברון מהרגע בו עזב את ההיט לכהונתו השנייה בקאבס. אותה מיאמי עבורה כל מפגש מול לברון הוא משחק פלייאוף.
      .
      מי שצופה מספיק בכדורסל (לא רק בהיילייטס), יודע שבסופו שלי יום, במפגשים בין קבוצות צמרת, מה שמכריע הוא המאצ' אפ. יש כאלו שהמאצ' אפ מאפשר להם לשמור על לברון שמירות כפולות ולהפעיל לחץ.
      יש כאלו שכל מה שהמאצ' אפ מאפשר להם זה לגרור תגובות מגוחכות בסגנון ה-"רק על השיקצה אין לחץ ודאבל טים . . . "
      (כן, אנחנו כוכבים המקלדת יודעים לאמן טוב יותר מ-29 צוותי האימון האחרים בליגה…)

      1. אם תעשה דאבל טים לברון יאכל אותך..בווווו
        סיפורים גם טורנטו חיסלו אותו עם 5 מ15 מהשדה ו13 נק….
        אם יש מספיק קבוצות שיכולות להעלים את השיקצה….
        סיפורי הפחד הם רק אצל מאמנים רפי הבנה אותם נמאמנים שנותנים לו לקבל כדור לזריקה אחרונה…..מרוב הפחד כדאי לתת ללברון לקבל את הכדור האחרון אם לא בראדלי יקלע….בוווו

      2. גיא בברלי לא מספיק פיזי להתמודד עם לברון באחד על אדח בפוסט בשום דרך, לא מדברים על דאבל טים קבוע אלא על לחץ על כל המגרש , זה שקבוצות נותנות לו להעביר את הכדור בהליכה עד החצי זה פשוט פשע, לא חסר קבוצות עם שחקנים שיכולות לשלוח על לברון שחקן שילחץ עליו כל המגרש ויועד אותו, שאר הקבוצה תרוץ כמובן להגנה ולא תאפשר את הפאסט ברייק שאתה מדבר עליו (כמה מסירות טאצדאון היו ללברון העונה?)

      3. השמירה אתמול של גנטרי על לברון הייתה גובלת בפלילים, שם עליו את פאקינג גוד הארט בכמה מהתקפות , אותו דבר הלייקרס שנתנו לקוזמה לשמור את זאיון (פלא שקלע שיא קריירה?, רוב צוותי האימון בליגה אין להם מושג, אני צופה בבילין שמנסה להנחיל את סגנון המשחק האיטי בשיקגו עם השחקנים שיש לו ופשוט נדהם עד כמה הוא אדיוט, ברט בראון, גנטרי , וולטון…

      4. לברון מנהל משחק הרבה יותר טוב מדי יאניס היה אי פעם דאבל טים קבוע וזה יגמר בנקודות פשוטות הוא בין המוסרים הטובים שהיו בליגה מאז ומעולם , גופות צעירים ואתלטים שילחצו עליו בתחילת ההתקפה בהחלט יכול להתיש אותו

        1. ברוך הלה גרוין יקרע מהעומס.
          חשבון פשוט לברון מקבל כדור מהחצי מדדה במהירות 0.5 קמש עד השלשה נושם בכיף החמצן במוח מחליט מה בא לו לעשות. ככה 20 התקפות

          או לברון נלחץ על החצי רץ ועם דאבל טים רץ 10 קמש 20 התקפות מוסר למישהו פחות טוב שצריך לנהל את העסק וגם השעון קצת נשרף….
          איפה הוא מתעייף יותר? איפה הוא יבוא בסיום עם הלשון בחוץ? איפה גדל הסיכון לפציעה?….

          קח לדוגמא קבוצה כמו הפליקנס או הקינגס שהן אוויר הגנתי הרי באחד על אחד בכיף לברון יעשה בהם מה שבא לו אז למה לא ללחוץ ולעשות דאבל טים? יפסידו לא נורא אבל יעייפו את השיקצה מאד ויורידו לו סטט והשיקצה שונא את זה….עכשיו תחשוב כל קבוצה פח כמו ניקס ואלו ילחצו אותו הוא יוציא יותר אוויר יותר ריצה יותר עומס….
          זה לא שהן מנצחות אותו עם " הסכימות" ההגנתיות שלהן….
          גיא מוכר סיפורים כאילו עם האחד על אחד מנצחים את לברון חחחח

          1. עזוב שהלייקרס משחקים עם סנטר לצדו של דיוויס ברוב הזמן שלא קולע שלושות, אז ממש אין הרכב של דיוויס ו3 קלעים (שיהיה בהחלט קטלני), לחץ רצוף על המגרש על לברון שיועד להטיש אותו בהחלט יכול להיות יעיל ,
            דאבל טים קבוע על לברון וזה יגמר בבלואוט לטובת הלייקרס, אתה לא יכול להשאיר קבוצה שיש לה את דיוויס עם 4-3 זה שני נקודות קלות.
            אם כל הכבוד לאיברי בראדלי ולתקופה שלו לפני שנתיים הוא לא הראה השנה שהוא מוביל כדור באותה יכולת , וגרין לעולם לא היה מוביל כדור

            1. נו הדאבל טים יגרום לפלייאוף רונדו לנהל את העניינים ויוציא שומר כמו בראדלי החוצה….מה עדיף….
              אין בלייקרס!שום מנהל משחק…אף אחד לא אמר להביא דאבל טים עם השחקן של דיוויס…..
              תראה מה עשו לו קליפרס וטורנטו….ולמרבה ההפתעה וסיפורי הרוזן הן גם ניצחו…..

            2. שמעון, כמות השטויות שאתה כותב, היא פשוט מפעימה. אתה רק מחדד את מה שאני כותב –
              מאצ' אפ. לא סתם טורונטו והקליפרס הן מהחזקות שבהגנות ה-nba.
              .
              בשביל להתמודד עם לחץ כל מה שצריך זה שחקן נוסף שיוביל כדור. בשביל להתמודד עם דאבל טים?
              כבר הבאתי דוגמאות על איך הלייקרס מנצלים דאבל מוקדם, איך הם מנצלים דאבל מאוחר. בשביל זה הם לא צריכים מנהל משחק נוסף, רק התנועה חכמה ללא כדור של שאר השחקנים.
              אני ממליץ לך בחום לצפות במשחקים מלאים של הקבוצה. זה תמצא שם ללא ספק מספיק דוגמאות.

        2. די, נו. תצפו במשחקים.
          לברון בכמות לא קטנה מהמקרים, עם או בלי ניסיון לחץ, הוא לא זה שמעלה את הכדור בתחילת ההתקפה. זה לא איזו תורה משמיים, לתת לאחד מ-2 הגארדים הנוספים להעביר את החצי, ולנצל ניסיון לחץ לבידוד על מיס מאצ' (בפוסט, או במרפק מול שומר גבוה). הלייקרס עושים את זה כל הזמן, כאשר הם מנצלים ניסיונות לאובר פליי מוקדם לכיוונו של לברון בשביל למצוא את הגבוהים לסלים קלים בצבע.
          הלייקרס של השנה, זו לא הקאבס של 18', אז לצדו של לברון במשך מרבית העונה היה מי? קלדרון?
          הלייקרס של העונה הנוכחית יודעת לתקוף לחץ ודאבל טים טוב יותר מרוב הקבוצות של לברון עד היום (למעט אולי מיאמי של 12' ו-13').
          .
          כמובן, כאמור, שקבוצות עם שלוב של עומק, פיזיות, והגנה חזקה על הכנפיים, בהחלט מסוגלת לפרקים להפעיל לחץ יעיל תוך מזעור המחיר הפוטנציאלי.
          כמה קבוצות כאלו יש בליגה?
          קליפרס, סלטיקס, מילווקי. נראה שזהו.
          .
          שמעון, הגיע הזמן להחליף נרטיב. זה עליו אתה מנגן, הוא פשוט לא מוצלח. תחת אורן של העובדות הוא פשוט קמל, ובתמורה מאיר אותך לא טוב במיוחד…

          1. בפוסט בהחלט לברון בלתי עציר, עוד מהימים שלו במיאמי רוב הפעמים בלייקרס זה הוא שמוביל כדור , ופוינט לברון הוא הפוינט גארד הטוב בליגה (בטח בחצי מגרש), עם זאת לברון בן 35 עם קילומטראג עצום בהחלט לחץ אגרסיבי עליו יעשה את שלו לכל קבוצה בליגה היום יש גופות אתלטים שאפשר לזרוק עליו, זה ממש לא יעצור אותו שחקנים ברמה של לברון אי אפשר לעצור הוא טוב מדי אבל זה בהחלט יעייף ויאט אותו, רוב ההגנות בטח זאת של הפליקאנס בשני המפגשים האחרונים מול לברון פשוט מפגרות וגובלות בפשע, כמה פעמים גנטרי השאיר את הגארדים שלו לשמור על לברון באחד על אחד?

            1. ברוך, אז אתה שותף לדעה שרוב המאמנים טמבלים?
              תתבונן על ההגנה שהארדן מושך. קבוצות מנסות הכל, דאבל, לחץ, מה שזה לא יהיה, ומתקבעות על שיטות מסוימות עד שהעונש על ההגנות הנ"ל גדול מדי. תראה את השמירות שמושך יאנג. למה עליו אפשר להתמקד, ועל קרי במדי גולדן סטייט לא?
              התשובה פשוטה וברורה. המחיר. אטלנטה לא מסוגלת להעניש כמו הלייקרס או כמו גולדן כאשר קרי היה בריא.
              רוב קבוצות הליגה לא מסוגלות ליישם את השיטה שאתם מציעים ולהתמודד בהצלחה עם המחיר. זה עד כדי כך פשוט.

            2. רוב המאמנים חסרי מושג ברט בראון הוא דוגמה נפלאה לכך הוא רואה שאמביד הורפורד וסימונס לא עובד , זה מגובה בסטטיסטיקה מכל כיוון אפשרי ועדיין הוא ניסה להריץ את זה חצי שנה, מילטון היה אצלו מוקפא בגי ליג כל השנה והוא נתן דקות לראול נטו האפס הזה , קרי בריא נתן את אחת מעונות הסדירות הנפלאות ביותר 2016 ,בפלייאוף פגש את אחת ההגנות החלשות בליגה (מקום 28 של קליבלנד בגמר) ונראה הרבה יותר אנושי אחרי שפירק כל דבר שזז בליגה בעונה הסדירה , למה זה? הוא ירד ל22.6 נקודות ב53.2 אפקטיבי, ו3.7 אסיסטים לעומת 30.1 נקודות ב 63 אחוז אפקטיבי ו6.7 אסיסטים
              .

              רוב המאמנים במהלך העונה הסדירה לא עושים התאמות לקבוצות שמולם לא מנסים לנצל את החולשות שלהם ולא מתכוננים לשחקנים כמו שצריך, הם ממשיכים בסכמה ההגנתית הקבועה שלהם ונותנים ליריב לפרק אותם למרות שרואים שזה לא עובד, זה למה גנטרי הסתום מעיף מחמאות על לברון ג’יימס למרות שהוא עשה עליו עבודה הגנתית נוראה, מהצד השני אותו דבר ווגל שנתן לקוזמה שכנראה המגן הרע בליגה ששוקל חצי מציון לשמור עליו ,(נגמר בשיא קריירה של 35 נקודות ב75 %) .ההגנה על רוב השחקנים בעונה הסדירה פשוט מביישת.

            3. צודק ברוך ניגבת יפה. אין לי מה להוסיף חוץ מזה שהיה מצחיק לראות את קוזמה על ציון בתקציר 😂😂😂 טוב שלא שמו עליו את קארוסו או רונדו.

            4. את זה שמעון תשאיר לאהבל בצד השני ששומר על לברון עם הולידיי (1.90, ו90 קילוגרם ) וגוש הארט (1.94 ו98 קילו), לעומת לברון שהוא 2.04 ו120 קילו של שרירים , ומתפלא שהוא קובר אותו

  3. מיאמי קבוצה נמרצת שיודעת להגן היטב עם הקליעה מטווח ה-3, והלילה זה היה ניכר. הבעיה שלהם היא שיש להם תלות מהותית בהצלחה בחלק זה של המשחק, וזו סיבה מרכזית להבדלים בהגנה שלהם בבית ובחוץ (בבית הם הגנה טופ 10, בחוץ הם בינוניים מינוס), מה שמוביל להבדלים מהותיים לא פחות בהשוואה בין מאזני הבית והחוץ של הקבוצה.
    .
    אז בהחלט, הלילה הם נראו סבבה, ולא לראשונה העונה. הבעיה (לאוהדי ההיט) היא שככל הנראה העונה (זו קבוצה צעירה מאוד שבקלות יכולה להמשיך ולהתקדם בשנים הקרובות) לא נראה מהם יציבות ששווה קונטנדריות.
    .
    מילווקי, מצדם. הם פשוט לא פגעו הלילה. ערימת הלבנים שהם השליכו הייתה מרשימה. ועדיין, באמצע הרבע השלישי ההפרש היה רק 2 לטובת הקבוצה הביתית. 7 דקות לסיום, ההפרש היה רק בן 7 נקודות.
    השורה התחתונה היא שאין מה להסיק יותר מדי מסקנות (לפחות מצדה של הבאקס) מלילה בו הכדור סרב להיכנס. יש לילות כאלו, כמעט לכל קבוצה.
    .
    תודה, מנחם.

  4. מנים תודה מעורב ענק , הרגת אותי מצחוק הוא אודוקה אזובייק הניגרי, המזכיר את ציון ויליאמסון גם בפנים וגם בגוף, אבל ציון הגבוה ב-8-9 ס"מ ושוקל 20 ק"ג יותר״ . איזה דמיון יש ביניהם?
    .
    לגבי מיאמי הם עשו עבודת קודש על מילווקי ששוב לא מצליחה להתמודד כשחוסמים ליאניס את הצבע , יאניס שחקן אדיר הMVP ובצדק אבל אין לו כמעט סקילס, הכל אתלטיות חריגה אני מפחד שבפלייאוף שוב הוא יחזור להיראות אנושי מדי כשיחסמו לו את הצבע בקיר אנושי .
    .
    לגבי ההתקפה של מיאמי היה לו יום חריג לא כל יום היא תקלע באחוזים כאלה מה3, ההימור של בונדלהצר להשאיר את ה3 עד עכשיו עובד הגנתית (יש למילווקי את אחת מהגנות הפנים הטובות בהיסטוריה), פה ושם יהיה לילות כאלה ליריבה שהסל נראה כמו אוקיינוס אבל הם נדירים בסדרה של 7 משחקים אין מצב שמיאמי אני יתקרבו לאחוזים האלה (קראודר הנגר קלע 5-9 מ3 הלילה).

  5. מיאמי לא עשו שום דבר מיוחד ,כדי להפסיד השנה צריכים לקרות שני דברים למילווקי , הם צריכים שיהיה להם ערב נורא מהשלוש ושלקבוצה השניה יהיה ערב מצוין מהשלוש.
    זה קרה להם מוקדם יותר השנה גם נגד פילדלפיה , זה לא יקרה בפלייאוף ואם מיאמי תשחק נגד מילווקי זה יהיה סוויפ

  6. להגיד בכזו החלטיות שזה לא יקרה בפליאוף? הכיצד? בכל סדרה התרחיש הזה שציינת יכול לקרות, אפילו הקאבס גנבו ניצחון מהשושלת בזכות ערב שיא מהשלוש.
    .
    אבל כמו שרועי אמר, כנראה יגנבו אחד בבית, ובחוץ הם לא קיימים.
    .
    גילוי נאות, עד לפני חודש עדיין גיבשתי לעצמי בעד מי אני במזרח, כרגע ליבי אומר מיאמי. במערב זו דאלאס כמובן, ודנבר שניה.

  7. מיאמי תפגוש כנראה את פילי בסיבוב הראשון, ומי שתפסיד זה יחשב לה לכישלון בפלייאוף. בסיבוב השני הבאקס יעברו את שתיהן בכחמישה משחקים (גג שישה)

  8. הטורניר השנה בהחלט הולך להיות משוגע. כבר ציינת בעבר שה-ACC מאוד חלש (ההפסדים האחרונים של דיוק רק מאשרים את זה) וקשה לראות מועמדת וודאית מיתר השמות הגדולים.
    .
    אם צריך להמר היום על אלופה, אז כנראה שהכסף יהיה הכי בטוח בהימור על קנזס, עם אודוקה אוזביקה שמוכיח שעדיין יש מקום לסנטרים בכדורסל המכללות.
    .
    עם זאת, יהיה נחמד מאוד לראות סוף סוף קבוצה קטנה זוכה בטורניר. אולי הגיעה שעתה של גונזגה ואולי אולי זאת תהיה דווקא דייטון מלכת טורניר ה-NIT (3 פעמים אלופה, ו-25 פעמים משתתפת).
    (אגב, לימדת אותי משהו חדש לגבי דייטון, תמיד הייתי בטוח שבירת הזכוכית של ארה"ב ממוקמת בטולדו, בגלל הקירבה לדטרויט ולמפעלי המכוניות)

    1. שחר, אתה צודק. טולידו היא בירת הזכוכית! (עלי להתחיל להאט כשאני כותב מעורב תוך שאני צופה במשחקים).
      אגב, האם שמעת על הישראלית הדתייה שהפכה לכוכב ממש בדייטון (עכשיו אני בעצמי מתבלבל – אולי זאת היתה טולידו) שה-WNBA מאד התעניינה בה, אבל בגלל סרובה לשחק בימי ששי בערב ובשבתות ובחגים, ירדו ממנה. זה היה לפני איזה 4-5 שנים. מעניין מה עלה בגורלה.

      1. שיחקה בטולדו. מה קרה בגורלה? היתה לה קריירה לא רעה והיא סוג של פרשה בשביל לעשות ילדים (לא פרישה סופית אבל היא אמרה שאולי זה הסוף).

  9. מודה שלא ראיתי העונה יותר מדי משחקים. רק זאגה ואורגון. הבולדוגז לא טובים מספיק להיות אלופים, טילי יכול ללכת לנ.ב.א וגם יכול לגמור בוילרבאן כי הוא נטול מסה ואתלטיות. פייטון פריצ'רד רכז פותח במכבי ראשון שנה הבאה .

  10. רגע, רגע.
    ספייק לי הורחק ממדיסון סקוור גארדן כי התעקש להשתמש בכניסת העובדים ולא בכניסת ה-VIP ואני הניקס הוציאו הודעת PR די פתטית על השלמה וספייק לי יפסיק לשחק אותה קורבן, ואנחנו לא מדווחים על זה?
    אני רוצה עשרים כתבים רק על המקרה הזה. תיצמדו לדולן, לרוז, לספייק. שמישהו ידווח לי שזה אמיתי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט