טיול בהיכל: מכבי ת"א הביסה 76:99 את הפועל גלבוע/גליל/ שי בוקר

דני אבדיה מטביע. מכבי 1-19 העונה בליגה. (צילום: עודד קרני מנהלת הליגה)

רגע לפני השבוע הכפול ביורוליג נגד אנאדולו אפס והכוכב האדום בלגרד, מכבי תל-אביב הראתה שהיא שולטת בליגה ללא הרבה קושי וטיילה לניצחון חד צדדי נגד הפועל גלבוע/גליל. ג'ייק כהן (22 נקודות) כיכב ודני אבדיה (16 נקודות, 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים) המשיך ביכולת הטובה שלו. אדגר סוסה הוביל את האדומים עם 22 נקודות.

רבע ראשון: 18:30 למכבי

אות'לו האנטר קלע את סל השדה הראשון של המשחק והעלה את הצהובים ל-0:2. שלשה של קווינסי אייסי העלתה את היתרון של הצהובים ל-3, אבל אדגר סוסה ויפתח זיו קלעו ארבע נקודות רצופות ונתנו לצפוניים יתרון 6:5 אחרי שתי דקות של כדורסל. מכבי התחילה ללחוץ על הדוושה ובזכות שלשה של ווילבקין ומהלכים טובים של דני אבדיה ויובל זוסמן, עלתה ליתרון 8:15 עם 4:29 לסיום הרבע וגרמה לליאור ליובין לבקש פסק זמן. הצהובים המשיכו במומנטום גם לאחר הפסק זמן כשטיילר דורסי מספק אסיסטים לאמארה סטודמאייר וג'ייק כהן וגם יוצר לעצמו עם שלשה ואפ-אנד-אנדר נהדר שהגדיל את הפער ל-16:27. מייקל יאנג צימק ל-9 עם שתי קליעות עונשין מהקו, אבל כהן חתם את הרבע עם שלשה.  

רבע שני: 35:53 למכבי ת"א

יפתח זיו פתח היטב את הרבע השני בצד ההתקפי, אבל ההגנה של גלבוע/גליל אפשרה לארון ג'קסון ודורסי לקלוע שתי שלשות בדרך ליתרון 22:36. יאנג צימק ל-10 עם סטפ-באק ג'אמפר על הראש של אבדיה. מנגד סטודמאייר ואבדיה השתלטו על המשחק ועם מספר פעולות טובות שאת האחרונה אבדיה סיים בדאנק מאסיסט של ג'ייק כהן, הובילו את הצהובים ליתרון 30:47 עם 3:02 להפסקה. סל ועבירה נוסף של אבדיה בתוספת לשלשה של כהן כבר הגדילו את היתרון ל-21, אבל עידו פליישר הגיב עם סל ועבירה שחתם את תוצאת המחצית.

רבע שלישי: 55:76 למכבי ת"א

ג'קסון פתח את המחצית השנייה בטירוף כשהוא משלים שלוש נקודות בדרך הישנה ואז מוסיף שלשה בדרך ליתרון 20, 39:59. עוד שלשה של דורסי שוב הגדילה את ההפרש ל-21, אבל ריצת 10-4 של האורחת בזכות פעולות טובות של ג'ארויס ורנאדו, סוסה וזיו, הצליחה לקזז את ההפרש ל-53:68 עם 2:14 לסיום הרבע השלישי. שלשה נוספת של כהן שוב החזירה את היתרון ל-18 ובהתקפה לאחר מכן, סטודמאייר הציל התקפה מסורבלת מאוד עם שלשה משוגעת בסוף שעון שנתן לצהובים יתרון 53:74. הפער נשאר בעינו בכניסה לרבע האחרון.

סוסה מול זוסמן, ערב רע לגלבוע. (צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)

סיום: 76:99 למכבי ת"א

פלוטר של יובל זוסמן הגדיל את הפער ל-22 עם 8:26 לסיום, אבל מהעבר השני, לייאפ של יותם חנוכי צימק את ההפרש ל-20. שלשה של ג'קסון שוב הגדילה את היתרון ל-23, אבל אז קרה דבר נדיר מאוד בערב הזה: סוסה קלע את השלשה היחידה של האורחת במשחק עם 4:46 לסיום וצימק את התוצאה ל-17, 68:85. מכבי שוב לא נעצרה ולאחר דאנק של האנטר, שוב הגדילה את היתרון למעל 20 נקודות. עוד פעולה טובה של אבדיה עם שלשת פול-אפ קבעה 72:94 וסיכמה את הערב.

קלעו בספרות כפולות למכבי ת"א: ג'ייק כהן קלע 22 נקודות וקטף 9 ריבאונדים, דני אבדיה קלע 16 נק', מסר 7 אס' ולקח 5 כ"ח, טיילר דורסיה קלע 15 נקודות וארון ג'קסון הוסיף 14 נקודות משלו.

קלעו בספרות כפולות להפועל גלבוע/גליל: אדגר סוסה קלע 22 נקודות, יפתח זיו קלע 17 נק' ומסר 4 אס', מייקל יאנג קלע 14 נקודות והוריד 9 כ"ח וג'ארויס ורנאדו קלע 10 נקודות.

מילותיי על המשחק

  • משחק מאוד חד צדדי.
  • אבדיה רמה מעל הליגה שלנו.
  • מכבי ת"א למרות הניצחון, חייבת לשפר את ההגנה שלה לקראת יום רביעי.
  • מכבי ת"א קלעה 15/31 ל-3 מול 1/18 ל-3 של גלבוע/גליל.
  • גלבוע/גליל היא קבוצת פלייאוף בליגה, אבל לא מעבר.

ציטוטים:

דני אבדיה:

על חשיבות הניצחון: "כל ניצחון הוא חשוב, אנחנו כל הזמן רוצים לשמור על המקום הראשון בליגה, כל ניצחון חשוב גם בליגה וגם ביורוליג."

על חזרתו של יובל זוסמן למגרשים: "מאוד התגעגעתי ליובל, הוא שחקן נהדר, הוא המנוע, הוא עוזר לנו לשחק יחד ולשחק הגנה טובה ואני חושב שהוא מעולה על המגרש והגעגענו אליו הרבה מאוד."

לקראת אנאדולו אפס: "לקראת יום רביעי ,אנחנו חייבים לשחק הגנה טובה יותר, אנדולו טובה יותר התקפית ואני חושב שחייבים לשחק הגנה טובה יותר כי כל הניצחונות שלנו הגיעו מההגנה, בהתקפה הלך לנו טוב הערב אז זה טוב לקראת אנדולו."

על הקשר שלו עם אמאר'ה סטודמאייר: "אמארה מביא לי מוטיבציה, מה שהוא עושה על הפרקט בגיל 37 זה מדהים, הוא עובד קשה ,הוא מגיע ראשון לאימונים, כיף להיות איתו והוא בחור מצחיק."

ארון ג'קסון:

על הניצחון: "ניצחון חשוב, כל משחק הוא חשוב, בייחוד בבית. אני הייתי אגרסיבי, זה עזר לביטחון שלנו ולהכנה ליריבה הבאה."

לקראת יום רביעי נגד אנאדולו אפס: "הניצחון הזה חשוב לקראת המשחק ביום רביעי, זה הכניס אותנו לקצב טוב."

לפוסט הזה יש 3 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט