מוות לקבוצתי הג'איינטס. והאם הניינרס בלון שהתפוצץ?/וויקאנד NFL/לס

משחקי הוויאנד הנבחרים

 מנחם לס

קרולינה פנת'רס – ניו יורק ג'איינטס 0-38

 

 

בחרתי לעצמי משחק נהדר להיות בו כאוהד הג'איינטס. בואסתי, ניכלמתי, בויישתי ליד בני החורג, קני, הגר 5 ק"מ מהאיצטדיון (אני? 87 מייל מהאיצטדיון מגרינוויל, דרום קרולינה) ומאז עבר לשרלוט לפני 5 שנים הפך אוהד שרוף של הקבוצה ושל הקוורטרבק שלה קם ניוטון.

באתי לראות את איליי מנינג חוזר סוף-סוף לעצמו נגד הפנת'רס עם שני הפסדים רצופים, בדיוק כמו הג'איינטס. רציתי לראות אותו חוזר לעצמו אחרי כל האינטרספשיונס שעשה בשני המשחקים הראשונים. אבל לא הצלחתי לראות לצערי אם הוא יחזור לעצמו או לא. למה? כי האופנסיב ליין שלו לא נתן לו הזדמנות. הוא נשכב על הגב שלו כמעט אותו מספר פעמים שהצליח לזרוק. ששה SUCKS מעליבים ומשפילים. הוא ראה ונגע 'דשא' יותר מ-'אוויר'. רגע…6 סאקים במחצית הראשונה בלבד!!! ה-DEFENSIVE END -DE גרג הארדי עשה חוכא ואיתלולא מה-OFFENSIVE TACKLE -OT וויל ביטי כל המשחק, ס"ה 7 טאקלים ושלושה סאקים. קאן שורט, ת'ומאס דייויס, וסטאר לוטללי נהנו מסאק אחד כל אחד. מעניין מה הדפנסיב קואורדינטור שון מקדרמוט האכילם לארוחת בוקר!

זה לא שיא. וורן מון, ברט ג'ונס, ודונובן מקנאב נשכבו על התחת 12 פעמים במשחק – 12 סאקים, שיא NFL. אז זה לא היה שיא שלילי של סאקים, אבל עבורי זה היה שיא הבושה. אני לא ראיתי את פניו של איליי מנינג כי ישבתי איזה 20 מטר מאחורי ספסלי הג'איינטס, אבל במסך הענק הראו את פניו המדופרסות, את ההשפלה שסבל. אבל הרבה באשמתו: במקום שילהיב את שחקניו, הוא נכנע כמעט ללא קרב, ופניו היו כפני ילד שסרח.

קם ניוטון, הקוורטרבק הצעיר של הפנת'רס אמר לנו כל השבוע שהקבוצה טובה בהרבה מה-2-0 שלה. הוא וחבריו לקבוצה באו והראו זאת באחת ההשפלות הגדולות ביותר של הג'איינטס, קבוצה דאני עוקב אחריה, והייתי ברוב משחקיה הביתיים מ-1961 עד 1999 עם הפסקות קצרות. אף פעם לא ראיתי ג'איינטס עלובה כזאת. ניוטון זרק ל-3 TD'S ורץ לאחד, ונתן למאמן הג'איינטס טום קפלין את ההפסד הגרוע ביותר מאז הפך למאמן הג'איינטס לפני הרבה, הרבה שנים! 

 

מיאמי דולפינס – אטלנטה פלקונס 23-27

 

 

אני פוחד להוציא את המילים אבל (בלחש, בלחש…) האם, האם, האם…יש לנו אלופה גם בפוטבול? אוי, איפה 1970, 1971, 1972, 1973…דון שולה המאמן. בוב גריסי הקוורטרבק עם לארי זונקה – אחרי ג'ים בראון הפולבק הגדול מכולם – ופול וורפילד, הווייד רסיבר הטוב מכולם ואחד מקופצי הרוחק הטובים בעולם…1972…רקורד 0-14. נצחון על הוושינגטון רדסקינס 7-14 בסופרבול VII, הנצחון השני ברציפות, והעונה היחידה בהסטוריה של ה-NFL עם אפס הפסדים מתחילה ועד הסוף…

טוב, מוטב שאעצור בעצמי ואחזור להווה. ההווה בינתיים מצויין. 0-3. אטלנטה עזרה להם בזה שהיט נעצרה ארבעה פעמים ב-SCORING TERRITORY מצויין וכל פעם פישלו בצורה אחרת. הדולפינס הענישו אותם עם TD עם 38 טיקים בשעון. הרוקי דיון סימס ביצע תפישה ביד אחת ממסירה של ריאן טנהיל – הקוורטרבק של מיאמי – מה-1 יארד מהקו.  האם אטלנטה היתה טובה יותר? היא הובילה 10-0. היא הובילה 20-10. היא הובילה 285-377 ביארדים. היא הובילה 16-24 ב-FIRST DOWNS. אבל היא הפסידה 23-27 במשחק, וזה מה שקובע.

 

סן פרנציסקו ניינרס – אינדיאנפוליס קולטס 27-7

 

 

זוכרים "סן פרנציסקו 49'S היא המועמדת הברורה לנצח את הסופרבול של 2014!!!"??? מי לא זוכר? זוכרים "קולין קפרניק הקוורטרבק הצעיר המלהיב ואולי הטוב מכל הצעירים בליגה!!!"??? זוכרים  "המאמן ג'ים הרבורו מביא את הקבוצה לגבהים שלא נראו מאז סטיב יאנג וג'רי רייס!!!"???

ובכן, הקבוצה מהמפרץ חטפה צקצוק רציני ביותר מהקולטס, ומהקוורטרבק של המאמן הרבורו כשאימן באוניברסיטת סטנפורד, אנדרו לאק, שהיה טוב בהרבה מקפרניק, ששוב איכזב בגדול במשחקו השני. הקבוצה היא 2-1 עם כל מיני בעיות חדשות שצצו עתה, וביניהם טענות קשות למאמן מהרנינג בק פרנק גור, שקיבל את הכדור לנשיאה רק 3 פעמים בכל החצי השני, כשקפרניק בעצמו נושא כדור פי שניים ממנו.

הבעייה היא בינתיים קפרניק: הוא נתגלה מה שהוא באמת: קוורטבק צעיר חסר נסיון, שלמרות שהוא אתלט עליון אין לו זרוע מדוייקת (13 מ-27 ל-150 יארדס, פחות מ-50%, וזה לא כדורסל!), והוא לא רואה שחקנים פנויים על המגרש. אז בחוסר ברירה הוא רץ עם הכדור, אבל ב-NFL ההגנות לומדות מהר מה לעשות, ומשחק הריצה שלו נעצר.

הקבוצה שהיתה אמורה לנצח את הסופרבול היא בינתיים -40 בנקודות, השנייה מהמרתף ב-NFC!

 

ניו אינגלנד פטריוטס – טמפה ביי בוקנירס 3-23

 

 

לא משנה איזה תופשי כדור  טום בריידי – במחברת שלי הקוורטרבק מס' 1 בליגה – מאבד, הוא תמיד מוצא חדשים. היי, אולי הם לא טובים כפי שהוא עושה אותם! אז המטרה החדשה שלו הוא ה-WR (ווייד רסיבר) קנברל תומפקינס, השחקן שאיש לא רצה בדראפט, והנה תפס שניים לטאצ'דאונים, אחד מ-16 יארדס והשני מ-5 (בריידי סיים 25 מ-36 ל-225 יארדס).

אבל הוא לא היחיד: בריידי יודע שהוא איבד שחקנים חשובים ועליו להכין חדשים. אז הוא חילק את הכדור לתופשים החדשים שלו, ובראשם הרוקי אהרון דובסון, וכן לג'וליאן אדלמן וברנדון בולדן.

אז עם כל הפניקה על עזיבת התופס הנפלא ווס וולקר, ועתה משפט הרצח של אהרון הרננדז, הפטריוטס הם 0-3, ובריידי שוב מנצח עם תזמורת די חדשה!

(זה היה הפריוויו ביום חמישי)

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. בדיוק רואה את המשחק של סן פרנסיסקו…קפרניק לא ברמה של הגדולים, כמו שכתבת מתחת לחמשים אחוז זה גרוע, רוג׳רס עם 70 ומשהו למשל בתקופה האחרונה
    מנחם בזכותך התאהבתי בפוטבול! תודה

  2. אני ממש לא מבין בפוטבול, אבל אני לא מכיר שום ספורט כדור מקצועני (למעט כדורגל) בו קבוצה שמשחקת בליגה בכירה מסיימת משחק עם 0 נקודות!
    0 נקודות!!

    ממבט ראשון זה נראה לי מאוד מוזר, האם זה יוצא דופן גם בפוטבול או שזה קורה מפעם לפעם? אשמח להסבר.

    1. הי, אפשר להגיד שזה יוצא דופן. זה קורה כמה פעמים בעונה לא יותר . זו פעם ראשונה שזה קורה העונה. וההפרש מאוד נדיר.

  3. וכמו שכתבתי שבוע שעבר אני לא סומך על גריפין. ק״ב שמרכז סביבו המון תשומת לב ומפגין עודף בטחון עצמי לא יכול לסחוב קבוצה. החברים שלו לא יסמכו עליו או לא יתנו 100 אחוז.הם יתנו 99 אחוז ולנו זה ייראה בסדר אבל זה משחק שמוכרע על רגעים קטנים. וושינגטון חוזרים כמעט לגודל המקורי כי הם עדיין לא כאלה גרועים אבל גם לא כאלה טובים. גרין ביי, רוג׳רס יעשה את שלו מבחינה התקפית אבל קו ההתקפה שלו שערורייתי וגם ההגנה . לא ברור למה לא נעשים צעדים בסיסיים לחיזוק. ניהול הדראפט שלהם חלש בשנתיים האחרונות. הניינרס, שוב.. אני חוזר לק״ב.. כן הם קצת פצועים.. אבל קפרניק עם החגיגה עצמית המוגזמת שלו מושך יותר מדי תשומת לב וזה מפריע לקבוצה. אלה דברים שלא רואי בסטטיסטיקה אלא מתגלים תוך כדי תנועה. ההגנה מזייפת ב 2 אחוזים, קו ההתקפה בחצי אחוז ,וזה נראה אחרת לגמרי. עם אלכס סמית זה לא היה קורה כי ברור שהקבוצה זקוקה לכל אחוז של מאמץ כדי לנצח .עם קפרניק כל שחקן חושב לעצמו שיש מי שיחפה עליו כי קפרניק באמת נראה גדול לפרקים מאוד נרחבים. אבל, לעשות זאת לאורך זמן זו הגדולה . זה לא נראה שהוא יכול לקרוא את המשחק ברמה מספיק גבוהה ולספק דרייבים שעושים את ההבדל בין קבוצה טובה לגדולה, כמו בריידי למשל שעולה עם חבורה של ילדים בתיכון ורק מנצח.

  4. גם הרד סקינס וגם הגיאנטס נראות מזוויע. חדשות מצויינות לדאלאס למרות שגריפין עדיין לא התאושש מהפציעה והתנועות שלו לא שלמות ובטוחות כמו שנה שעברה, בנוגע לסן פראן- קפרניק צריך לקבל סטירה מהמאמן שיוריד אותו לקרקע והוא יהיה בסדר.
    יש לי הרגשה טובה עם דאלאס השנה. ההגנה שלהם נראית מצויין, רומו צריך לנסות פחות ואז הוא במיטבו והבית שלהם נראה פקקט.
    תמיד כיף כשהג'יאנטס מפסידים אבל זה כבר היה מביך.
    עוד דבר אחרון- ביג בן היה ממש על הפנים אתמול, חטף סאקס מכל מקום והוא כבר נראה מוכן לפנסיה. יכול להיות שקאטלר יהיה הפתעת העונה?

    1. ביג בן פגוע, פצוע, הכל פציעות ישנות, כמו לארי בירד בשנה האחרונה שלו.
      רומו בדאלאס נראה ממש טוב. איליי היה כה מחוסל שהוא לא הופיע למסיבת העתונאים אחרי המשחק.

  5. מנחם , אני שם כסף שלא היית באצטדיון!!!
    היית רואה שהשש סאקס היו ברבע ראשון ולא בחצי, אבל מה אכפת לך לבלף…
    מיאמי יהיו אלופים כמו שאתה תגי לירח עד גיל 21

  6. הי, רציתי לדעת מכמה מהגולשים אם העוזי הזה מפריע לכם. אני יכול למחוק אותו בהקשה קטנה אחת והוא איננו. אבל לי הוא לא מפריע – להיפך. אבל אם הוא מפריע למישהו כיתבו לי, והוא עף מהאתר כמו טיל.

  7. מנסיוני דוק, עזוב אותו ואל תמחוק אותו. הוא ממילא בדיחה עצובה ואנשים הפסיקו לשים אליו לב. פשוט אל תמחוק ואל תשים לב ובסופו של דבר יימאס לו. לפחות הוא מוסיף לך מספר כניסות אם תרצה להתחיל להכניס פרסומות…

  8. אמנם זה לא בדיוק הזמן להצהיר על כך, אך גם אני אוהד הג'איינטס ויש לי את הסווצ'ר של האליפות הראשונה שלהם.

    השחקן האהוב עלי ביותר מכל הזמנים הוא דווקא לו ממנה אלא הוא ג'ו מונטנה שאת עיקר הקריירה עשה כמובן בס"פ פורטי-ניינרס.

  9. מנחם, אתה כותב לגבי מיאמי דולפינס: האם יש ל נ ו אלופה חדשה גם בפוטבול, אך אתה כבר לא במיאמי, אז לא מתאים ה"ל נ ו".

כתיבת תגובה

סגירת תפריט