הנטס במיאמי, הלייקרס מתארחים בממפיס ויוסטון עולים לבוסטון ביום שבת ססגוני / עידו רבינוביץ'

הנטס במיאמי, הלייקרס מתארחים בממפיס ויוסטון עולים לבוסטון ביום שבת ססגוני / עידו רבינוביץ'

מומלצי ליג פאס:

מיאמי היט (22-37) – ברוקלין נטס (32-26), 2:30

ברוקלין יקוו לתפוס את ההיט ביום רע, כפי שרבות עשו בזמן האחרון, במטרה להיצמד למג'יק בקרב על המקום השביעי במזרח. מיאמי ינסו לחבר שתי ניצחונות רצופים ולהגדיל את הפער מפילדלפיה במלחמת על יתרון הביתיות בפלייאוף.

טרם הניצחון על המאבריקס אמש, ההיט הפסידו 4 מחמשת המשחקים האחרונים שלהם, כולל שלושה מההפסדים הכי מביכים של הקבוצה בזמן האחרון: הפסד לאטלנטה עם 90.7% סיכויי ניצחון כאשר נותרה כדקה וחצי לסיום המשחק, הפסד לקליבלנד עם 94.6% סיכויי ניצחון עם 8:30 דקות לסיום הרבע הרביעי והגדול מכולם – הפסד ביתי למיניסוטה עם 99.1% סיכויי ניצחון עם פחות מ-4 דקות לבאזר האחרון. התלונות והטרוניות של אוהדי מיאמי במשך שנים היו שהקבוצה נוטה להפיל יותר מדי משחקים "קלים", אבל עד אמצע פברואר, זה קרה פעמים בודדות, בטח שלא בצורה חריגה כזו. חסרונם טיילר הירו ומאיירס לאנרד מאוד ניכר במהלך התקופה הרעועה הזו, במפתיע בהתחשב בהישגים שאריק ספולסטרה בדרך כלל מצליח לסחוט מסגל חסר.

אתמול בלילה ההיט חזרו לדרך המלך עם ניצחון נאה על המאבריקס שהגיע לסאות' ביץ'. לפי דיווחים, לוקה דונצ'יץ' טעם קצת משלל המועדונים שיש לעיר להציע אתמול, ייתכן כי זו אחת מהסיבות שהוא סיים את המחצית הראשונה עם סל שדה אחד בלבד מתוך 7 ניסיונות (חתם את הלילה עם 7/17 משדה ו-0/6 מעבר לקשת). בהיעדר התפוקה שלו, סת' קרי התעלה על עצמו ויותר עם תצוגה מופלאה של 13/15 מהשדה ו-8/9 מדאונטון בדרך ל-37 נקודות. לצערו, זה לא הספיק מול המשחק הקבוצתי השלם והיעיל של מיאמי, משחק כזה לא ראינו מההיט כבר קרוב לחודש, הם חייבים להתעורר אם הם רוצים לשמור על המקום הרביעי הנחשק, גם פילדלפיה וגם אינדיאנה עדיין חזק מאוד במרוץ הזה.

בדומה ליריבתם הלילה, גם הנטס לא מציגים יכולת פנטסטית לאחרונה. הם הפסידו את שלושת המשחקים האחרונים שלהם באופנים שוניםף אך כואבים יחדיו: הם נתנו למג'יק לעשות עליהם קאמבק אחרי שכבר הובילו עליהם ב-19, עשו קאמבק על הוויזארדס, שלדאבונם, הגיע קצת מוקדם מדי ונתן לוושינגטון להגיב עם ריצה משלהם לנצח את המשחק, אולם אתמול היה כנראה המשפיל ביותר משלושתם. הם נכנעו להוקס שהמטירו עליהם 141 נקודות (שיא עונתי שלילי לנטס למרות יום זוועתי של טריי יאנג!) בניגוד ל-118 של הרשתות שלא התקרבו בכלל לניצים במחצית השנייה. אף שחקן של הנטס לא קלע יותר מ-7 סלי שדה בהפסד המביך, אבל ההתקפה הבינונית לא הייתה בראש מעיניו של אף גורם בקבוצה. "אנחנו מקום שביעי בליגה בהגנה, אבל נראינו כמו מקום 800 בהגנה הלילה, איבדנו את הזהות ההגנתית שלנו" אמר קני אטקינסון, מאמן המפסידה, במסיבת העיתונאים לסיכום המשחק.

למרות כל הנאמר לעיל, למשחק הזה יש פוטנציאל אדיר. שתי הקבוצות צריכות את הניצחון והוכיחו גם בחודש הקשה הזה ששתיהן מסוגלות להעפיל על כל יריבה אפשרית אם הכוכבים יסתדרו.

הימור: משחק התקפי מסקרן בסופו ההיט ישמרו על מבצרם הביתי וינצחו ב-4 הפרש לאחר קרב לא קל מהצד השני.

ממפיס גריזליס (31-28) – לוס אנג'לס לייקרס (12-45), 3:00

סטטיסטית, לגריזליס יש את הלוז הכי קשה לסיום העונה. המאזן הממוצע של 23 היריבות האחרונות של הדובים בישורת האחרונה הוא 55.3% ניצחונות, פער של יותר מאחוז מהמקום השני ברשימה (וושינגטון, 54%). הלילה הם יארחו את האתגר הקשה מבין האתגרים הקשים כאשר לברון וחבריו יגיעו ל-"פד-אקס פורום".

הקבוצות נפגשו לפני קצת יותר משבוע, הגריזליס נתנו פייט ללייקרס ב-"סטייפלס סנטר", אבל זה היה משחק בו התוצאה הייתה ידועה מראש והמקומיים מעיר המלאכים לקחו את הניצחון ב-12 הפרש. לצערם של הגריזליס, מאז המשחק הזה הם רק הפסידו וכעת עומדים על 5 תוצאות לרעתם ברצף, כולל המשחק אתמול בו הפסידו ליריבה ישירה על המקום השמיני לפלייאוף – סקרמנטו. ממפיס כעת נמצאים עם יתרון של שני משחקים על המקום התשיעי כאשר כל הקבוצות באזור של 9-12 עדיין עם סיכוי מאוד ריאלי להחליף את הדובים במקום השמיני. במיוחד קבוצות חמות כמו הפליקנס (מרחק 2 משחקים) וסקרמנטו (מרחק שני משחקים, ניצחו את הסדרה הפנימית נגדם בתוצאה 3:1 לטובת המלכים).

אם זה לא הספיק, כדור השלג צפוי להמשיך להתדרדר בעקבות הפציעות של ג'ארן ג'קסון ג'וניור (שריר הירך הארבע-ראשי) וגרייסון אלן (גב) שאמורים לקבל הערכת מצב שנייה בעוד כשבועיים.

למראית עין, הלייקרס צריכים לשייט כאן. השאלה המרכזית היא לגבי הפציעות של שני הכוכבים שלה. קינג ג'יימס סובל מפציעה במפשעה ומצבו עדיין בסימן שאלה, למרות שההחלטה של פרנק ווגל לתת לו לנוח אמש בטיול על הווריורס הייתה, כלל הנראה, כדי לנסות לאפשר לו לשחק הלילה. אנטוני דיוויס שיחק 25 דקות אתמול עם פציעה במרפק, אמנם לפי הדיווחים זה לא אמור להשבית אותו הלילה, אף על פי שלא יהיה 100% בקו הבריאות. הלייקרס לא עושים יותר מדי רעש, אבל בשקט לא אופייני לקבוצה הזו, הם נתנו כמה ניצחונות הצהרתיים במהלך שבעת המשחקים האחרונים (דנבר, בוסטון), כל השבעה הללו נגמרו בניצחון.

הימור: הלייקרס ידרכו פעם נוספת על האצבעות של הגריזליס, שגם כהה מתקשים להיאחז במקום הפלייאוף שלהם. 18 הפרש לאגמים בסיום המשחק.

בוסטון סלטיקס (17-41) – יוסטון רוקטס (20-38), 3:30

שני סוסים שחורים שיכולים להשתחל לגמר מנגחים ראשים במפגש המסקרן ביותר הלילה כאשר הרוקטס מגיעים ל-"TD גארדן", ביתם המיתולוגי של הסלטיקס.

זהו המשחק השני בין הקבוצות החודש, הטילים גברו על בוסטון כאשר השניים הגיעו להתארח ב-"טויוטה סנטר" שבלב טקסס. המחצית הראשונה הייתה הגנתית למדי ואף קבוצה לא עברה את רף 50 הנקודות, מה שהיטיב עם הסלטיקס שירדו לחדר ההלבשה ביתרון 49:47. המחצית השנייה הייתה סיפור אחר לגמרי, הטילים פתחו מבערים וקלעו 69 נקודות ב-24 דקות המשחק האחרונות בדרך לניצחון ביתי. הניצחון ההוא היה הראשון שהתניע רצף של חמישה רצופים שיכול לגדול ל-6 הואיל ויגברו על הסלטיקס פעם נוספת הלילה.

גם הירוקים נמצאים במומנטום חיובי ביותר, הם ניצחו ארבעה מתוך חמשת המשחקים האחרונים שלהם כולל ניצחונות מרשימים על הקליפרס והג'אז ביוטה. מירב הקרדיט מגיע לסופארסטאר הצעיר של בוסטון, ג'ייסון טייטום. בשלושת המשחקים האחרונים שלו הוא קלע לפחות 30 נקודות ב-60% או יותר מהשדה. שחקן הסלטיקס הראשון לעשות זאת מאז 1987 (קווין מקהייל). הוא מתעלה על עצמו כשקבוצתו הייתה חייבת כוכב יותר מהכל בצלו של הפציעה בברכו של קמבה ווקר שלא הצטרף לקבוצתו במסע החוץ האחרון פוסט פגרת האולסטאר וגם הלילה הוא יהיה היחיד בסגל של בראד סטיבנס שלא יהיה זמין לעלות לשחק. גם הסגל של מייק ד'אנטוני אמור להיות כמעט מלא, היחיד שמצבו לא נקבע עדיין הוא אריק גורדון שמתאושש מפציעה בברכו.

הימור: הסלטיקס ישמחו להשוות את הסדרה העונתית בין שתי הקבוצות ולקטוע רצף של שלושה ניצחונות רצופים מצד יוסטון על ראשם. 6 הפרש למקומיים בסיום.

שאר המשחקים:

ניו יורק ניקס (42-17) – שיקגו בולס (39-20), 00:00

המשחק המוקדם של הלילה מספק לנו קרב תחתית במזרח כאשר חבורתו של ג'ים בוילן מגיעה ל"מכה של הכדורסל" בניו יורק סיטי.

על הנייר, זהו משחק מצוין להשלים שעות שינה, אבל יש כמה סיפורים מעניינים שמתפתחים בשני המועדונים ההיסטורים הללו בתקופה האחרונה: ראשית, הרוקי גארד של שיקגו, קובי וייט, לוהט התקפית ברמה היסטורית. הוא קלע לפחות 33 נקודות בשלושת המשחקים האחרונים שלו, כולל התפוצצות של 35 נקודות על ההגנה האיכותית של אוקלוהומה סיטי. הכל נכנס לו בזמן האחרון, והוא ממשיך לקחת זריקות חכמות. מתוך 61 ניסיונות הזריקה האחרונים שלו, רק 9 מהם הגיעו מחצי מרחק, והוא קלע 6 מהם. במשך כל העונה הוא משתדל, בצדק, להימנע מהזריקות הללו (14% מסך כל זריקותיו הגיעו מהאזור הזה) אבל הוא חכם מספיק לקחת אותם כדי להשאיר את ההגנה היריבה על קצות האצבעות בכל רגע נתון. הוא עדיין בשיא היעילות שלו, אבל זה דבר שכיח אצל שחקני עונה ראשונה. ואחוזי האפקטיביות שלו עדיין עולים על של סקוררים מצויינים בשנה הראשונה שלהם, כגון לו וויליאמס, בן גורדון וג'מאל קרופורד.

הסיפור המעניין בצד השני של המפגש הלילה דווקא לא מגיע משחקני הניקס, אלא דווקא מהמאמן: מייק מילר. מאז שלקח את המושכות מדיוויד פיזדייל, הוא שינה את כל הפילוסופיה של הקבוצה. שחקני אמרו עליו שהוא "האיש המתאים לאחות את הקבוצה החבולה הזו" והנתונים מצביעים על כך. מילר ניצח 13 משחקים מאז שמונה למאמן ראשי, העלה את הדירוג ההגנתי של הניקס מהמקום ה-25 למקום ה-15, בעיקר בשל השינוי של הסכמה ההגנתית. בתקופת דייויד פיזדייל, הניקס הריצו הגנת חילופים בכל מחיר, גם שזה גרם למיסמאצ'ים שביגמנים מאלצו לשמור עם גארדים שהרחיקו אותם מהצבע, מה שפגע במיטשל רובינסון באופן מיוחד. היום אתם תראו קבוצה הגנתית שהרבה יותר זהירה ומוקפדת בבחירת החילופים שלהם, והעובדות לצידם. חשוב גם לציין את השיפור של ג'וליוס רנדל מאז שמילר נעמד על הקווים כמאמן ראשי: הפורוורד המוכשר קולע כמעט 5 נקודות יותר בממוצע למשחק עם המאמן החדש באחוזים טובים יותר.

הימור: משחק צמוד שבסופו הניקס ישיגו ניצחון מול הקהל הביתי. 2 הפרש ניו יורק.

אטלנטה הוקס (43-18) – פורטלנד טרייל בלייזרס (34-26), 2:30

הבלייזרס לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד, אבל הם יאלצו להסתדר ללא הכוכב הגדול שלהם, דמיאן לילארד, שיפספס את המפגש מול טריי יאנג וחבורתו בשל פציעה במפשעה.

ההוקס מגיעים עם חיוך על הפנים למשחק הזה לאחר הקונצרט ההתקפי אתמול שבמהלכו שמו 141 נקודות על הנטס.

החלוצים קיבלו יום מנוחה לאחר ההפסד לפייסרס, ההפסד החמישי של הבלייזרס בששת המשחקים האחרונים שלהם. לא המומנטום שרוצים לסחוב בקרב צמוד על המקום האחרון בפלייאוף.

הימור: לקחת את ההוקס ביום שני בסדרת בק-טו-בק נשמע משוגע, אבל בכל יום יש את ההפתעה הזו, אז מישהו יהיה חייב להמר על זה. 3 הפרש לאטלנטה בסיום המשחק.

קליבלנד קאבלירס (42-17) – אינדיאנה פייסרס (24-35), 3:00

הקאבס שיחקו בתפקיד הספוילר בשבוע האחרון כאשר צברו ניצחונות על מיאמי ופילדלפיה, הפייסרס ירצו להימנע מהמעידה הזו כאשר הם מגיעים למשחק החוץ הטריקי באוהיו.

האבירים של קליבלנד ניצחו ארבעה מתוך ששת המשחקים האחרונים שלהם כאשר קולין סקסטון מתחיל להראות ניצוצות של מנהיג איכותי. משחק המפתח היה הניצחון על פילדלפיה בו קלע 28 נקודות והלך לקו 9 פעמים, שיא קבוצתי למשחק.

שחקן שמתחיל להראות ניצוצות חשובים בקבוצה היריבה הוא ויקטור אולדיפו. ניכר כי הוא עדיין מחפש את הקצב שלו, אבל הוא מתחיל לקלוע ביעילות יותר וההגנה שלו מתחזקת כל דקה שהוא על המגרש, רכיב קריטי לפייט שהם יתנו בפלייאוף.

לאמב וסאמנר יהיו על אזרחי אצל אינדיאנה. דראמונד, אקסום, מקיני ו-ווינדלר לא יהיו זמינים לג'יי-בי ביקרסטאף.

הימור: אינדיאנה לא תיפול באותו פח שיריבותיה נפלו, 7 הפרש לאורחים.

סן אנטוניו ספרס (33-24) – אורלנדו מג'יק (32-27), 3:30

הספרס ירצו לשים ניצחון בית ראשון על הלוח מזה ארבעה שבועות כאשר החבורה של סטיב קליפורד נודדת מערבה לאלאמו למפגש השני ואחרון בין המתמודדות האלו לעונה הנוכחית.

הכחולים מפלורידה לקחו את המשחק הראשון בסדרה שהתנהל ב-"אמוואי סנטר" שהיה צמוד לכל אורכו אבל לסוף המג'יק ניצחו 111:109 באולמם הביתי בסיוע של 26 נקודות מאוון פורנייה.

המג'יק ימשיכו לשחק ללא אמינו ואייזיק, הספרס יחסרו את אולדריג'.

הימור: משחק הגנתי בסופו הקבוצה הביתי תצא עם ידה על העליונה. 5 הפרש סן אנטוניו.

פיניקס סאנס (36-24) – גולדן סטייט ווריורס (47-12), 4:00

המשחק האחרון של הלילה מפגיש בין הווריורס במשחקם האחרון לפני החזרה האפשרית של סטפן קרי לליינאפ, לבין הסאנס שרק לאחרונה נאלצו לקבוע את סוף עונתו של שחקן מפתח משלהם, קלי אוברה ג'וניור, בעטיה של פציעה באגדולו.

למרות הפציעה הקשה לעיכול של אוברה, הסאנס אמורים לקחת את המשחק הזה בשתי ידיים. הלוחמים, יחד עם הפציעות לקרי, קליי ו-וויגינס, מתמודדים עם חסרונים של שחקני מפתח צעירים כגון קי באומן וג'ורדן פול. כל הצרות הללו נערמו לשמונה הפסדים רצופים שלהם.

השמשות נמצאות במומנטום רעוע לאחר שני הפסדים בשני המשחקים האחרונים שלהם, אבל הם עדיין עקרונית בתמונה לפלייאוף ויהיו חייבים את הניצחון הזה כדי להישאר בתמונה.

הימור: אין מה להשתגע כאן, 13 הפרש פיניקס.

לפוסט הזה יש 144 תגובות

  1. אין סרט שההוקס מנצחים. הם הפסידו נראה לי את כל משחקי הבק טו בק שלהם העונה. הם מחרידים בבק טו בק והקוריוז מנגר קבוע בבק טו בק. פורטלנד ינצחו בצמוד.

    בוסטון לדעתי תנצח במשחק שילך צמוד עד הסוף במשחק היחיד שמעניין הלילה.

    השיקצה ישחק בטח וינגב את גורי הדובים. גם בלעדיו זה לייקרס קל. בלי לברון ודיוויס יש סיכוי לממפיס.

    היט ינגבו את הנטס

    בולס
    אינדי
    ספרס
    סאנס

  2. גם אין משחק בעשר, וגם זה של 12 מציג את הניקס? יש גבול, הערב נלך לישון מוקדם.
    תודה רבה על הפריוויו המצוין

  3. כמה זמן יקח עד שיתחילו לבטל משחקים בגלל הקורונה?
    אני מעריך שתהיה התפרצות מסוימת בקרוב בארה"ב ויתחילו לבטל משחקים

  4. קצת אחרי המחצית, קווין נוקס וניקילטינה מחברים ביחד 15 דקות ו-5 נקודות. הניקס זה סוג של ליגת קיץ של פורוורדים שמנסים להשיג חוזה בנ.ב.א

  5. כל פעם שאני רואה את הבולס משחקים אני לא מבין איך הם חשבו שהם יעשו פלייאוף השנה. כל כך נרפים, סגל שבנוי מוזר בלי היררכיה, ושמו את יהבם על כוכב לא יעיל (לאבין).
    איכשהו פציעות אכן פגעו בהם כי מרקונן ופורטר (שמאוד חשוב לאיזון כ-SF) בהחלט יכלו לעזור שם.

  6. בוקר טוב לכולם. פורטלנד עם דאבל טים קבוע על טריי על החצי כל התקפה כמו שצריך. טיג נכנס במקומו וכבר 2 איב כדור ב2 התקפות….
    הקוריוז כרגיל מנגר למוות בבק טו בק עם 0 מ4 מהשדה ונקודה אחת ברבע ה1..
    הצבע של ההוקס זה הדבר הכי רך בליגה כל גבוה שם זה הטבעה או לייאפ. אפילו מו במבה יכול לתת שם 30 נק בכיף…
    עוד הפסד בבק טו בק כצפוי בדרך שוב לקבל 130 נק…

  7. אם יש קבוצה במזרח שתכניע את יאניס זאת בוסטון יאניס יוכל לעשות עליהם 40 ו20 אבל אם הביג 4 שם מגיעים בקליעה והלחץ שהם יעשו על הגארדים החלשים בוסטון יכולה לקחת אותם

  8. אוי איזה השפלה הארדן עשה לבראון ניגוב בלי רחמים אבל השופטים שרקו תוקף בזיוני חחח בראון לחץ אותו ועשה עליו טראש והארדן פשוט ניגב לו את התחת שעה כדרדר עליו קרוסים חדירה ופלוטר על הראש אבל אוגילי עמד יעני יציב והשופטים שרקו אופנסיב חח הרסו היילייט

  9. בוסטון כל התקפה מנסה להוציא עבירת תוקף חחח רק פלופינג מתכוננים ליאניס….
    ראס מנגב בלי הכרה היחיד שהגיע ביוסטון ומחזיק אותם עם ראש מעל המים. כל השאר בנגרייה

  10. חחחחחח שרקו לראס פלגרמנט על ניסיון לאנקל ברייקר בגאמפ לסמארט 😂😂😂 מצאו את מי לדפוק. והנה זה הופך מ8 ל14 שוב בחסות השופטים. רזי ואתה בוכה על שיפוט יא רזי?
    אוגילי כל ההגנה שלו מסתכמת בפלופינג חחח כל מהלך בהגנה שחקן בוסטון על הפרקט עושים ליוסטון יוסטון

    1. כן?
      ואחרי זה ראס קיבל 2 מהקו על כניסה ברורה עם הברך בסמי וסוסו.
      כן אני בוכה על שיפוט.
      ראס נכנס בארוע שציינת מתחת לרגליים של סמארט. יכול היה לגמור לו את העונה, ראה מקרה קוואי….

  11. ראס כשהוא ככה הוא הטוב בעולם איזה שחקן מדהים הוא שהוא מעדיף לחדור כל עוד הוא קולע ככה יוסטון קוטנטדרים לכל דבר

    1. עם השיפוט של היום אתה באמת מופתע?
      מה שפעם לא היה נשרק היום עבירה, ומה שפעם היה עבירה (בקושי) היום הוא פלייגרנט.

  12. בוסטון משחקים לא חכם. צריך לבודד את טייטום אבל לא ראש בקיר ולשחק על סמארט שלא ראס והארדן יכולים לעשות הגנה.הם משחקים ליוסטון לידיים עם ראש בקיר בכוח פנימה…

  13. שראס בכושר כזה יוסטון היא משוכה קשה עד בלתי עבירה , פשוט בלתי אפשרי לעצור אותו התקפית, כשהרקדן יאפס את הידית גם הלייקרס הקליפרס ומילווקי צריכים להיזהר

  14. ראס לא הולך על שלושות פה ושם מתפרק לו זריקה לא יעילה שרק קליניים וקרשים אבל איזה אדיר הוא חודש וחצי אחרונים , אני הייתי בין המקתרגים הגדולים שלו בגלל בחירת הזריקות אבל לעולם לא זלזלתי בכישרון שלו. אם ימשיך ככה רק השמיים הם התקרה של יוסטון

      1. זה יותר היעיליות הוא קולע ביעילות של 55 אחוז , ואז נותר אפקט ראסל ווסטברוק כשהוא קולע ב45-48 אחוז הוא פוגע בקבוצה

  15. היה צריך להכניס את קאפלה בשביל הריבאונד, או את טייסון צ'נדלר או את יאו מינג, אולי את האקים, אפילו את ורנון מקסוול

    1. אף אחד לעולם לא התווכח על הכישרון שלו אמרנו שבחירת הזריקות פוגעת בו ובקבוצה מלנצל אותו כשהוא קולע בכאלה אחוזים הוא השחקן הטוב בעולפ

        1. לא , אבל שנים שיש פה התפרצות של קוריאנים וסינים

          מצד שני המקסיקנים דווקא מעדיפים טאקטה, הבירה של אל צ'אפו

  16. טראסט היום פילי בקליפרס….
    בהתחשב שזה בלי אמביד ובימונס ואחרי שניגבנו אותם פעם קודמת והם מגיעים אחרי הרמיסה של דנבר….
    אני צופה מחזות קשים לכוחותינו….

    1. אני הולך כל שנה למשחקים נגד הלייקרס הקליפרס ואמביד תמיד נותן הצגה.
      השנה אני לא הולך כי אין מה לראות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט