"היה זה המשחק הטוב ביותר של הקליפרס בתצורתם הנוכחית״ (דוק ר.) / אבי טרכטמן

"היה זה המשחק הטוב ביותר של הקליפרס בתצורתם הנוכחית״ (דוק ר.) / אבי טרכטמן

תמונת הכותרת מתארת את הגארבג׳ טיים של משחק הצמרת לכאורה הזה. ואכן, היתה זו תצוגת תכלית של הקליפרס שבמשחק צמרת מערבי שהבטיח המון אבל קיים קצת פחות, השוו את מאזנם לזה של הנאגטס במקום השני במערב. כהרגלי כמה תובנות ורעיונות שעלו במוחי בזמן המשחק, אבל קודם כל קרנישובס.

אני חייב להודות, לפעמים כשאני נכנס לחדר הלבשה של קבוצה, ורואה מולי חבורה של צעירים בני 22 שמדברים ביניהם בעגה שאני לא באמת מבין, ונמצאים על הטלפון שלהם כל הזמן, זה קצת מפחיד לדבר איתם. העולם שלי פשוט נראה שונה מדי. אני בדרך כלל מעדיף לדבר עם המבוגרים יותר (לו ווליאמס, דני גרין, פטריק בברלי, פי.ג׳יי טאקר , קייל קורבר ואחרים), שנדמה לי שלא רחוקים מעולמי כמו שג׳רמי גרנט, גארי האריס או מונטרז הארל רחוקים ממנו, למרות שאולי אני טועה (בסופו של דבר, לא פגשתי שחקן כדורסל שלא היה אדיב כשפניתי אליו).

אבל בסופו של דבר, הרבה יותר משעניין אותי לדבר עם השחקנים היום, עניין אותי לדבר עם ה GM המהולל של דנבר – מי אם לא, האיש עם הצעד הראשון הכי טוב באירופה של שנות התשעים, ואחד הכוכבים הגדולים של היבשת – ארטוראס קרנישובס. מבחינתי לדבר איתו היתה מטרה ראשונה במעלה, ואחרי שלא הצלחתי ליצור קשר עין כשהוא היה על המגרש באימון הזריקות לפני המשחק, מצאתי אותו דווקא בחדר האוכל.

See the source image
סליחה, אבל זה בול אנדרו סקוט (מוריארטי ב״שרלוק״)

שאלתי אותו על תפקידו בתור מנהל כללי והאם התפקיד הוא נטו כדורסל, או שהוא גדול יותר, והוא הבהיר לי שאכן מדובר בתפקיד מנכ״ל של כלל שיקולי הקבוצה.

שאלתי אותו על האסטרטגיה של דנבר בבניית קבוצה, והאם הוא חושב שהאסטרטגיה שלו ושל הקליפרס דומים, בכך ששניהם יצרו ספסל רחב במיוחד. טענתו היא שהוא בכלל לא חושב אסטרטגיה אלא טקטיקה ושהוא לוקח את זה החלטה אחר החלטה, בחירת דראפט אחרי בחירת דראפט, ושחקן חופשי אחרי שחקן חופשי. לא יודע עד כמה אני מאמין לו, אבל נניח.

שאלתי אותו גם האם הוא מופתע מיוקיץ׳ ולמי הוא דומה, כשהזכרתי לו שבעיניי הוא דומה בעיקר ללארי בירד. קרנישובס אמר שהוא אכן הופתע, אבל שמבחינו הדמיון הראשוני היה דווקא למרק גאסול, ושעם הזמן הוא נעשה יותר ויותר דומה מבחינתו דווקא לדירק. מעניין.

.

טוב, יאללה, היה גם משחק. למעשה, זה המשחק הראשון של הקליפרס שאני רואה השנה בסטייפלס (ראיתי את הלייקרס פעם אחת, אבל בגלל שעברתי לסן פרנסיסקו, אני רואה בעיקר את גולדן סטייט), ואני חייב לציין שהם ממש שדרגו את מופע הפתיחה, שהפך להיות בעיניי הטוב בליגה. מרשים מאד.

מה שכמובן היה לא פחות מרשים, היה המשחק של הקליפרס, שלא לומר השחיטה הכשרה במשחק שהתחיל עם יתרון שלהם, המשיך עם יתרון שלהם, כאשר במחצית השניה, כבר היתה זאת התפוצצות רבתי ומשחק חד צדדי לחלוטין. והנה, אם כן – כמה דברים שלמדתי.

מצ׳אפ ושיבוש משחק המסירה.

אחרי שנים בהם גולדן סטייט הובילה בגאון את טבלת האסיסטים של הליגה, הרי שהשנה מי שמובילה אותו פר 100 פוזשנים היא אותה דנבר. ומה הפלא – יש לה את מי שהוא אולי המוסר הטוב בעולם בתור סנטר, ועוד חבורה של שחקנים שאוהבים לחלק את הכדור.

לקליפרס לעומת זאת יש תמנונים – לאחד קוראים קוואי לאונרד, מלך החטיפות לשעבר והשנה חמישי הן בחטיפות והן בדפלקשנים. ולשני קוראים פול ג׳ורג׳ שסתם כך נתן משחק עצום עם מיליון שלשות, וגם הוא היה פעם מלך החטיפות של הליגה, והשנה הוא עדיין נמצא בין עשרים החוטפים והדפלקטורים הטובים בליגה.

אתם מבינים, הליגה השתנתה – אם פעם מה שבאמת היה חשוב בכדורסל הוא המטריה האווירית. זאת שבגללה נוצרו מגדלי תאומים, זאת שהפכה את מרק איטון ואת מנוטה בול לשחקנים חשובים (בניגוד לבול בול, אותו ראיתי היום משוטט לפני המשחק). המטריה האווירית האנכית היתה קריטית במשחק הכדורסל של פעם. במשחק הכדורסל של היום, המטריה האווירית האנכית התחלפה במטריה אווירית מאוזנת – כלומר, מה שחשוב הוא לסגור נתיבי מסירה, להגיע מהר בהגנת החילופים, ובמקום להרים ידיים למעלה – לפרוש אותם לצדדים. ואת זה, אף אחד לא יודע לעשות כמו שפול ג׳ורג׳ וקוואי יודעים לעשות.

המצב הזה יוצר מצ׳ אפ מושלם מול הנאגטס. כזה שבגללו למרות שיוקיץ׳ קלע מתי שהוא רק רצה במחצית הראשונה מול זובאץ׳ (שאגב, את ההגנה שלו, דוק שיבח, בוידאו פה למעלה), הרי שנתיבי מסירה לא היו לו ובכך כל משחק ההתקפה של דנבר השתבש לחלוטין.

במהלך המשחק וככל שראיתי את יוקיץ׳ מוביל כדור (ועוד נגיע לזה), תהיתי למה הקליפרס לא עושים דבר פשוט יחסית ונותנים לנודניק מס׳ 1 בעולם הכדורסל – פטריק בברלי להיצמד ליוקיץ׳ כל פעם שהוא עושה את הכדרור הגבוה שלו. אבל האמת היא שבהתחשב במה שכתבתי קודם – זה היה די מיותר. תכדרר יוקיץ׳, תכדרר. למסור מול קוואי וג׳ורג׳ (והיום גם מול מוריס שבעצמו השיג שתי חטיפות) אתה לא תוכל.

וכן, זה אומר שהכלים ההגנתיים של הקליפרס מטורפים לחלוטין.

אסטרטגיית ספסל:

משהו אחר שמאד הפתיע אותי, הוא שביתרון מינימלי יחסית של 8 או 9 נקודות, דוק החליט להעלות את הספסל כולו ל-5 הדקות האחרונות של המחצית. נדמה לי שזאת פריבליגיה שממחישה אף היא את היתרון העצום של הקליפרס על פני כמעט כל קבוצה אחרת בליגה. לא רק שיש לה את כל הכלים ההגנתיים שהיא רוצה (ע״ע למעלה), יש לה גם ספסל ברמה של חמישייה של חצי מקבוצות הליגה. אז רג׳י ג׳קסון (ברבע שני נפלא), ג׳מייקל גרין (תמיד עבודה שחורה, אבל כמה חדירות עם הוק שוטים כאלה, אללה מג׳יק ג׳ונסון), מונטרז הארל (כרגיל, בלתי עציר מתחת לסל), לו שאמט (שהראה היום לא רק יופי של קליעת שלשות, אלא גם כמה חדירות וירטואוזיות במיוחד) ולו ווליאמס (במשחק מצוין נוסף, כשדוק עצמו אומר שהעובדה שרג׳י ג׳קסון שם בשביל לעזור בהובלת הכדור, משחררת ממנו המון לחץ) הורסים את דנבר.

אין קבוצות עם כזה ספסל, פשוט אין. אז נכון, שבדקות הגארבג׳ האחרונות של המשחק כבר ראינו את קצה הספסל של דנבר, ושם באמת שכולם אלמוניים ועדיין – הרשימה למעלה פשוט מטריפה.

גארדים וניהול משחק:

ולבסוף, אני רוצה לדבר גם קצת על ניהול משחק וגם קצת על גארדים.

(1) ניהול משחק – דנבר בסופו של דבר ועניין, היא קבוצה של מנהלי משחק. זה לא משנה אם זה יוקיץ׳ (בעיקר) או ג׳מאל מורי, הקבוצה בנויה במידה רבה סביב מודל קלאסי של מנהל משחק שהרבה, אם לא כמעט הכל, קורה סביבו. פיבוט. למזלה של דנבר יש לה את מי שהוא אולי הפיבוט הטוב במשחק היום, ועדיין – יש כאן משהו ישן.

בקליפרס, אם יש משהו ששמתי לב אליו היום, זה שכמעט ולא היה שחקן על המגרש, שלא הוביל את הכדור לפחות פעם אחת. כן, גם מונטרז הארל. כן, גם ג׳מייקל גרין. כן, גם פפ״פ (פ****ינג פטריק פטרסון) בדקות הזבל של המשחק. הקבוצה חיה אמנם על הנעת כדור ועל דינמיות של תזוזה, אבל היא לא חיה על הדוגמה הזאת של מנהל משחק שעל פיו יישק דבר.

וזה מעניין במיוחד, בגלל שהן קוואי תחת פופ, והן פול ג׳ורג׳ באינדיאנה היו שחקני פיבוט מובהקים מהבחינה הזאת, והנה פתאום – ממש ממש לא. אז אמנם דוק דיבר בראיון למעלה על הצורך בניהול משחק של ג׳קסון ולו ווליאמס כאמור, אבל כשמסתכלים על המשחק, אני חייב לומר שזה נראה הרבה יותר דינמי ורחב מזה, והרבה, אבל הרבה פחות דוגמטי.

(2) גארדים – לא יודע עד כמה זה קשור בהכרח למשחק, אבל זה מעניין לראות שני שחקנים כמו גארי האריס וג׳מאל מורי – לכאורה, אחים לנשק ושחקנים מאד דומים (למשל בגובה ובמבנה הגוף) – ועם זאת מאד שונים. והמדהים הוא שלמרות שלמורי יש יחסי ציבור (וגם סטטיסטיקה) טובה בהרבה, אני חייב לומר שהוא שחקן שאני לא כל כך סובל לעומת גארי האריס שהוא שחקן שאני תמיד מאד מחבב. יש ביניהם כמה הבדלים מובהקים:

  • האריס הוא חודר הרבה יותר יצירתי
  • האריס טוב יותר ללא הכדור ביד
  • האריס שחקן הגנה טוב יותר
  • מארי טוב יותר עם הכדור ביד
  • מארי זורק הרבה יותר מדי מחצי מרחק – 45% מהזריקות שלו מגיעות מחצי מרחק, וזה הרבה יותר מדי בכדורסל המודרני. זאת לעומת 32% למשל של גארי האריס, וזה הבדל משמעותי.

ועם זאת עובדה – מארי נחשב יותר, אולי העובדה שהוא מוסר קצת יותר טוב, חזק קצת יותר, ומכדרר מעט טוב יותר היא הסיבה. אולי זאת השבריריות של גארי האריס. אבל בעיניי זה עדיין תמוה ולמען האמת זה תמוה כל פעם שאני רואה אותם. היום בכל מקרה, מארי היה מחריד והאריס לא שיחק מספיק, וחבל.

ועוד שתי קטנות.

1. אני יודע איך ניקולה וויצ׳יץ׳ היה נראה לו היה משחק בנ.ב.א – הוא היה מייסון פלאמלי.

Image may contain: 1 person, playing a sport, basketball court and stadium

2. היה איזה קטע שצעקו לקוואי MVP, MVP' ולמרות שלקוואי היה משחק חביב מאד כהרגלו, יצוין שאחרי הקריאות האלה הוא לא רק החטיא זריקת עונשין, אלא היו לו גם שני ״אין אנד אאוט״ רצופים ומוזרים.

3. נדמה לי שאין לי כאן מספיק צבע, אז הנה תהנו מפול ג׳ורג׳ היום. למה שרק אני אהנה?

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. מעולה! בעיקר אהבתי את הכמה משפטים עם קרנישובס על מאחורי הקלעים.
    .
    מארי שחקן פשוט יותר טוב מהאריס (שלא לדבר שהאריס סובל יותר מדי מפציעות וגוף שברירי). אבל בסופו של דבר, הרבה מתנקז למי מסוגל ליצור לעצמו מצב קליעה, ושם מארי בכמה רמות מעל האריס, שגם סובל בהרבה פעמים מחוסר יציבות.
    הקליפרס מדי פעם מקבלים איזה קבוצה לתת מולה איזו הצהרת כוונות כזו. היום הנאגטס היו הקורבן. הסגל שלהם ממש עמוק, וזה עוד שפול מחמיץ יותר מדי משחקים עקב פצעות כאלו ואחרות.
    .
    לגבי ווצ'יץ' ופלאמלי. אין ממש דמיון בסגנון משחק. וויצ'יץ' אולי דומה דווקא ליוקיץ', כסנטר-רכז. פלאמלי עליון עליו אתלטית, אבל אין לו את סט היכולות של וויצ'יץ'.
    אם וויצ'יץ' היה נותן את השנים הגדולות שלו היום, הוא כנראה היה ב-NBA בקלות כי היו רואים מה יוקיץ' עושה והיו רואים את ניקולה כתואם שלו.

  2. תודה רבה אבי, סיקור מצויין.
    לגבי מארי/האריס – לדעתי דנבר עושים טעות ומפחדים ללכת אול אין ולהביא כוכב אמיתי (נגיד לילארד/ביל) במקום אחד מהם + חבילה יפה מכל הרוחב שיש להם. אז יופי, יש לך שחקנים בקצה הספסל שיכולים לפתוח בחמישייה של מיניסוטה, איך זה מקרב אותך לאיפשהו? לטורונטו היה ספסל מעולה בשנה שעברה והיא קיצצה בלי רחמים כדי להביא את החלקים החסרים לאליפות. עם זאת, יכול להיות שהאינטרס הראשון של דנבר בתור קבוצה משוק לא גדול הוא להישאר בצמרת ולפתח את המותג, כדי נגיד לא להפוך למיניסוטה, ואז אולי כדאי להם לשמר את הסגל גם במחיר של הפסדים בפלייאוף שנה אחרי שנה.
    לגבי וויציץ – אני מסכים עם סמיילי. הפוטנציאל שלו היה להיות יוקיץ של החמישייה השנייה, נגיד באורלנדו של היום כי יש להם רכז מחליף שבעיקר קולע מהשלוש + טרנס רוס שהיה יכול להנות מזה. אבל אני חושב שהוא היה חלש מדי בשביל הנ.ב.א של פעם וכבד מדי בשביל הנ.ב.א של היום, אז היה עדיף לו להנות באירופה כמו תיאודוסיץ מינוס הגיחה הקצרה.

    1. קודם כל, לטורונטו יש את היתרון של ה-905 (still alive) שמחזיק גם היום (היי, בושר). לדנבר איכשהו עדיין אין קבוצת פיתוח.
      דבר שני – לילארד? ביל? איך, מי, למה? פורטלנד ויתרו על העשור הקרוב? החוזה של ביל השתנה בלי שנדע?

      1. החוזה של ביל הולם את כישוריו וכל הנגרים שלכם יחד לעולם לא יהיו חצי ביל. לנצח פלייאוף צריך סקוררים ושחקנים שיודעים לקלוע באחד על אחד מול שומרים. יש לך קיבעון לשחקנים שאתה לא מחבב כמו ג'יימס באטלר שבטח גם לא היית לוקח לדנבר…
        בהצלחה בלחיצות ידיים.
        איך מביאים את ביל? בקלות כבר הראיתי פורטר+דראפט+השלמת שכר. הוא גם ככה יעבור הקיץ מוושינגטון.

        1. החוזה של ביל לא מאפשר לו לצאת עד הקיץ.
          נניח שביל עדיף קצת להווה ולעתיד של דנבר מאשר ג'מאל. מה שאתה תמיד מציע כולל לפרק את כל הסגל, את כל ההווה והעתיד של הקבוצה בשביל אולי.

          1. איזה סגל פירקתי האריס ופורטר על אולסטאר? ווש אפילו יסכימו לבארטון אני מאמין במקום האריס.
            אתה נשאר עם הביג 3 מורי ביל יוקיץ. בפלייאוף ניקו יוכל לטחון גם פנימה, הוא גם לא יצטרך להחזיק כל הזמן את הכדור ויתעייף פחות.
            את הנגרים מסביב תמיד אפשר למצוא שחקים כמו קראודר גראנט מוריס כאלו תמיד מתפנים ויש הרבה מהם מאשר כוכבים שיודעים לשים נק.
            ביל גם נראה עם מוטיבציה ורצון להוכיח נגד הליגה חחח אז עוד יותר טוב אין כמו שחקן עם מוטיבציה. אני רואה התאמה מושלמת בין דנבר לביל וטרייד באמת הגיוני ואפשרי. הוא על המדף שלא יהיה ספק בזה. וחבר שלו וול חוזר עונה הבאה😎
            גם באדי הילד יכול מאד להתאים

            1. אתה נשאר בלי הגנה, בלי פוטנציאל על, ועדיין צריך לשכנע את וושינגטון להסכים (לא רואה סיבה. בטח אם ג'ון וול חוזר והם עדיין מאמינים בו משום מה).
              יוקיץ' לא מחזיק כל כך הרבה בכדור, צא מהסרט.
              ולא, לא תמיד קל למצוא "נגרים" (שחקנים טובים שמתאימים לקבוצה ולא מלאי אגו), בטח בתחרות מול הלוס אנג'לסיות.

            2. לחוס קליפרס כרגע הם הקבוצה טו ביט. לפחות ל4 השנים הקרובות במערב. כלומר דנבר צריכה להיבנות לנצח אותה. ודאות אף אחד לא מבטיח בחיים. בראדלי ביל גם יכול לעשות קונלי…אבל חייב לקחת סיכונים. מה שיש עכשיו לא יספיק לנצח 4 משחקים את הקליפרס. הרי סיב 2 כבר עשיתם עכשיו צריך להתקדם מעבר.
              מה ישתנה עם הסגל עוד 3 שנים? נגיד מורי יהיה גם סופרסטאר. אז בארטון כבר יהיה זקן. האריס יהיה יותר שברירי גראנט לא בטוח יהיה בקבוצה כנל פלאמלי קרייג מוריס. אז אתה בעצם מהמר שפורטר יהיה דוראנט כמעט….לא עדיף להמר על בראדלי ביל כאן ועכשיו? הרי שחקן כמו ביל תמיד יהיה מבוקש לטרייד גם אם לא יסתדר בדנבר זה לא שהוא זקן….
              ופורטר טוב ככל שיהיה אני לא רואה אותו הופך לשחקן משנה כוכב או נשאר בריא כמו סוס…

            3. לא אמרתי שהוא מחזיק בכדור כמו הארדן. הכוונה שלי שאין התקפה בו הכדור לא עובר דרכו והוא משקיע אנרגיה. הוא שחקן פוסט קטלני ויכול גם לטחון פנימה. אני לא אומר לא לתת לו לנהל ממש לא פשוט להוריד מינון ולסדר לו תרגילים אחרים. צריך גם פלאן b. סקורר נוסף יכול להביא את האלמנט הזה.

            4. יש הרבה התקפות, כדאי שתראה.
              ג'מאל, ברטון, לפעמים אפילו גאריס ומילסאפ מובילים כדור. מה שדנבר עושה נקרא כדורסל קבוצתי. חלוקה של מאמצים ויכולות. דווקא נראית כמו המצאה נחמדה.

      2. 1. לא הייתי מצמצם את ההסבר לניהול הסגל הגאוני של טורונטו בעובדה שיש להם קבוצת פיתוח.
        2. לדנבר יש את החוזה הנגמר של מילסאפ, גארי האריס על חוזה ארוך ונח (אם אתה מאמין בפוטנציאל שלו), ג'אמאל מורי על חוזה ארוך ונח יחסית (אם אתה מאמין בפוטנציאל שלו2) + כמה שחקני ספסל מעניינים. בשביל להיות גורם משמעותי במאבק לאליפות, הם צריכים לחתוך בבשר ולהביא סופרסטאר לצד יוקיץ. הבאתי את ביל ולילארד כדוגמאות, יש עוד כוכבים שאפשר להביא.

        1. החוזה נגמר של מיילסאפ נגמר..הוא לא יכול לשמש תמורת שום טרייד.

          גארי האריס+פורטר+בחירת סיב 1+סיב 2.

          ווש לא יקבלו חבילה טובה מזה ככל הנראה אלא אם קבוצה תציע להם 3 בחירות דראפט. אפשר למכור להם את פורטר כדוראנט הבא בקלות. הם כבר נתנו אוברה על אריזה.
          הבעיה שלחוס חושב שביל כמו באטלר הוא שחקן בעייתי ויפגע בכדורסל "הנכון" ושפורטר עוד 3 שנים דוראנט….עד אז הוא יסתפק בלחיצות ידיים ומחמאות בהופס.

        2. לא צמצמתי. קל יותר לעשות שינויים בקצה הספסל ולוותר על סי.ג'יי מיילס כשאתה סומך על מי שיצא מהפיתוח. לדנבר אין את האופציה הזו.
          פה אתה כבר לא מציע לחתוך כמה שחקני ספסל. אלא שני שחקני הרכב סופר חשובים. זה לא מה שטורונטו עשו.
          הצעת שני שחקנים שאי אפשר ולפחות אחד מהם כנראה לא יהיה שום אופציה בשום צורה. מי כן יכול לעבור? איזה כוכב פנוי?

          1. קצה הספסל לא יביא לך אליפות. איזה קבוצה לקחה אליפות בלי סופרסטאר? רק דטרויט 04. טורנטו הביאה את קאווי שחקן טופ 5 במקרה הגרוע. ניקו לא שם. אתם לא צריכים שחקני קצה ספסל אלא כוכב נוסף שתמיד יהיה לחץ על ההגנות שלא ידעו מאיפה זה יבוא להם

            1. קצה הספסל של טורונטו בשנה שעברה למשל.
              נתן לקוואי אפשרות לקבל את המנוחה שהוא צריך במהלך העונה, להישאר במקום גבוה במזרח ולהגיע רענן לרגעים החשובים.
              קצה הספסל שגם כששחקנים כמו דילון רייט הועברו, עדיין היה מי שמוכן ומכיר את הקבוצה כדי לתפוס את מקומו.

            2. הבנתי אז קצה הספסל הביא לקאווי טבעת בטורנטו?
              ומי דיבר על להעביר את מורי
              באדי הילד על פורטר זה נו בריינר עם כל הכבוד…והוא קלעי אדיר בטח במערכת טובה כמו דנבר ותרגילים שמאלון יבנה לו.
              בראדלי ביל לצד מורי ויוקיץ? מה רע..רצית פרקטי הבאתי לך. הילד וביל זה שחקנים שמועמדים לטרייד ורוצים להטריד אותם ומה אתה חושב תהיה התמורה עבורם קאווי? לא אלא בחירות דראפט כזה ואיזה פורטר
              איש לא דיבר על דמיאן.

          2. 1. הם ויתרו על פלוטל, סי ג'יי מיילס, דילון רייט, דרוזן ו-JV בשביל מארק גאסול חסר חשק וקוואי עם סימן שאלה. חושב שבסגל ומצב הפוך דנבר היו עושים משהו כזה?
            2. יש לכם גם ונליט (מונטה מוריס), רק שהדקות שלו בכלל ירדו השנה.
            3. כרגע אין אפשרות לעשות טריידים בכלל, אבל בקיץ לילארד יהיה בן 30 עם קבוצה שלא הגיעה לפלייאוף. יש גם את בוקר, אם לפניקס מתחשק לשים את הדגש ההתקפי על אייטון. באדי הילד ששימון ציין יכול להיות אפשרות טובה לסקורר יעיל במחיר סבבה.

            1. תן לי לילארד תמורת ג'מאל ובול בול, ואני לא חושב שמישהו בדנבר מסרב. פורטלנד זה משהו אחר.
              יש כמה דברים בניהול המשחק של מאלון שאני לא יורד לסוף דעתם. מונטה מוריס זה אחד. פורטר ג'וניור הוא אחר. השלישי והכי תמוה הוא ההתעקשות על השילוב ההרסני של קרייג-גראנט-פלאמלי.
              אני לא חושב שפורטלנד במצב של לרצות להעביר את לילארד. בשמחה יקחו אותו בדנבר. גם בוקר לא (ואני מחכה שעידו/גיא יבואו לצעוק עליך פה). באדי הילד שחקן נחמד, לא סקורר ברמות של האחרים, כך שאני לא רואה סיבה לוותר על ג'מאל, גאריס ופורטר או מה שזה לא יהיה ששמעון מציע השבוע וישכח מזה שבוע הבא תמורתו.

            2. ברור שפורטלנד לא יסכימו ג'מאל על לילארד, תצטרכו לתת להם הרבה יותר, כנ"ל לבוקר על ג'מאל (למרות שכאן קצת פחות). אני טוען ששווה לדנבר לקצר את הרוטציה בשביל להביא כוכב לקו האחורי שהקליעה שלו לא באה והולכת. לא לפרק את החבילה אלא לסדר שונה את הקלפים מסביב ליוקיץ.

            3. ג'מאל על לילארד היה בהתאמה לטרייד קוואי – דמאר + פאדל.
              יש לקצר את הרוטציה, שאני בטוח שדנבר יסכימו ושוב – לטורונטו היה יותר קל כי היה להם מאיפה להשלים, ויש לוותר על שחקנים חשובים. קשה למצוא שחקנים כמו גאסול וקוואי במצב שהיו שנה שעברה וכל הכבוד לטורונטו שמצאו. אני לא רואה אחד כזה כרגע או בקיץ.

            4. מה שאני מנסה להגיד –
              זה קל להיות שמעון ולהגיד – יאללה, תעבירו הכל תמורת כלום הם יסכימו.
              אבל צריך משהו קונקרטי, רציני, שיש סיכוי ששתי הקבוצות יסכימו.

    2. דיון מעניין, תודה חברים.
      .
      לדעתי לדנבר, ובמידה רבה יותר לפורטלנד וכמובן לספרס, אין סגל מספיק טוב ללכת עד הסוף. צריך לחלק את כוכבי שלושת הקבוצות בין שתי קבוצות, והשלישית (רמז – אנחנו) תלך לבניה מחדש. תחליטו ביניכם מי מקבל את אולדריג' ומי את דרוזן כצלע שלישית ועבור מה.

  3. דנבר לצריכים לבחור בין מארי להאריס. שניהם יחד נמוכים מידי בתור 2 גרדים פותחים. ההרכב שהם מובילים ינצח 50 פלוס משחקים בעונה ולא יגיע לגמר אזורי בפליאוף ואם יגיע יפסיד – ראה פורטלנד. מעבר לכך, ההגנה שלהם חלשה מידי לשלבים המאוחרים של הפליאוף

  4. תודה אבי. ביקור מצויין, כתיבה מעולה. פוסט מרתק. אותי משגע רג'י ג'קסון, יש לו פנים של ילד בן 15. תפשת קליפרס טובה במשחק טוב. היא יגכולה להיות גם גרועה מאד. לפי התמונה של מסך הנקודות נראה לי שיש לך מושב לא רע!
    תודה אבי.

  5. אני לא מבין איך אפשר להשוות בין מארי להאריס אפילו אם נעזוב את עניין הבריאות בצד. מארי שחקן יוצר ברמה גבוהה, האריס מאוד מוגבל אם אין לו נתיב חדירה לסל. האריס מאוד לא יציב והוא יכול לסיים לך משחק עם 2/10. החיבור של מארי עם יוקיץ' הוא נהדר. אחד מצמדי השחקנים שמשחקים בהכי הרבה סינרגיה היום. האריס לדעתי לא שחקן פותח בליגה הזאת, מארי עם פוטנציאל אולסטאר.

  6. המשימה החשובה של דנבר תהיה להביא פוינט גארד נורמלי ולהזיז את מארי לשוטינג גארד- שם הוא יחגוג. האריס באמת יותר מתאים לעלות מהספסל

  7. תודה רבה אבי, תמיד כיף לקרוא את הסיקורים שלך.

    יצא לי לראות את המשחק, והמסקנות ממנו הן פשוט:

    1. קליפרס הולכת לקחת אליפות
    2. דנבר לא ברמה של הלוס אנג'לסיות.

    כן אני יודע, חידשתי המון 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט