דיון הופס לשישי אחה"צ: קונלי או אינגלס? / רועי ויינברג

לפני המשחק של יוטה נגד בוסטון הג'אז הורידו את מייק קונלי לספסל בשביל רויס אוניל ולפתוח עם החמישייה שהייתה שם בריצה הנהדרת שלהם העונה: דונובן מיטשל, ג'ו אינגלס, בוגדן בוגדנוביץ', רויס אוניל ורודי גובר. מאוחר יותר ההחלטה השתנתה לטובת קונלי שפתח במקום אינגלס. ליוטה יש יותר מדי טבחים נוסף למיטשל, בעונת קריירה (24.7 נקודות ו-4.3 אסיסטים למשחק).

שתי החמישיות שלהם עם אינגלס או קונלי, נוסף למיטשל, בוגדנוביץ', אוניל וגובר, טובות מאוד: ב-537 דקות של הרביעייה הזאת עם אינגלס הם קלעו 16 נקודות יותר מהיריב פר 100 פוזשנים, לעומת 14.4 אצל קונלי בכמות דקות קטנה יותר בצורה משמעותית, 299. שימו לב לטבלה הבאה:

על המגרשעל הספסלדקותנט רייטינגנקודות ל-100 פוז'נקודות נגדם ל-100 פוז'
ג'ו אינגלסמייק קונלי12829.03116.12107.09
מייק קונליג'ו אינגלס5214.63115.05110.53
ג'ו אינגלס ומייק קונלי-4265.13-104.82109.95

(נט רייטינג – כמות הנקודות שהקבוצה קולעת לעומת כמות הנקודות שקולעים נגדה בממוצע של 100 התקפות. הנתונים מאתר הסטטיסטיקה pbpstats).

בכל מקרה, זה מראה שהשילוב של אינגלס וקונלי ביחד על המגרש לא עושה טוב ליוטה. הם הצליחו להיות לא רעים בדקות בהן קונלי על המגרש במקום אינגלס וטובים מאוד בדקות של אינגלס, למרות שזה מושפע מלוח המשחקים הקל שהיה להם כשקונלי היה בחוץ ואפשר להם לעשות את הריצה שהביאה אותם לפלייאוף. השאלה, אם כן, היא: מי השחקן החמישי בחמישייה שלהם בפלייאוף?

יתרונות לאינגלס: יוטה יותר טובה כשהוא משחק ובתפקיד משמעותי כמוביל כדור. הוא לא מצליח להשפיע על המשחק מהספסל (11 נקודות ב-43.2% מהשלוש ו-6 אסיסטים כפותח, 7.3 נקודות ב-30.5% ו-3.4 אסיסטים כמחליף) ויש לו כימיה של כמה שנים עם מיטשל וגובר. השילוב שלו עם ארבעת הפותחים האחרים הוא השני הכי טוב בליגה אחרי החמישייה של מילווקי מבין כל החמישיות ששיחקו לפחות 250 דקות ביחד, כשהם שיחקו יותר מכפול – 537. אם זה לא שבור, לא בטוח שליוטה כדאי לתקן.

יתרונות לקונלי: היעילות של קונלי לצד ארבעת האחרים משמעותית גם כן, למרות שהמדגם קטן בהרבה, בגלל הפציעות שהיו לקונלי (35 משחקים העונה). בפלייאוף של השנה שעברה אינגלס היה חלק מהמחטיאים של יוטה כשהוא סיים עם 27.6% מהשלוש ו-6.4 נקודות למשחק, והם הביאו את קונלי בשביל הפלייאוף. הוא נראה קצת יותר טוב במשחקים האחרונים וניסיון הפלייאוף שלו מהשנים בממפיס יכול לעזור ליוטה להיות יותר מסוכנת בפוסט-סיזן, גם אם יעלה בכמה ניצחונות בעונה הסדירה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. קונלי צריך לעלות מהספסל, אין הרבה יחידות שניות עם פוינט גארד כזה, וגם הדקות של הספסל חשובות בפלייאוף.
    .
    בגדול – בהנחה שהרוטציה תתקצר בפלייאוף, אינגלס צריך למשוך עד שיתעייף ואז קונלי יחליף אותו.
    .
    בקטן – בסדרת פלייאוף המאצ'אפ קובע הרבה, אז השאלה תוכרע לפי המאצ'אפ עם הקבוצה שממול.
    .
    עוד יותר בקטן – בסמולבול מול יוסטון למשל, הדקות של גובר יפחתו ואפשר יהיה לנסות את שניהם ביחד.

  2. לא ראיתי יותר מדי משחקים של יוטה העונה, אבל… ממה שעיני רואות קונלי חושב שהוא כוכב, לוקח זריקות לא טובות, מאבד כדורים וממש לא קיים בהגנה. לדעתי יוטה נפלה בגדול עם ההימור עליו, הימור שהסיכון בו היה פציעה מחודשת. אף אחד לא חשב שתהיה ירידה כזו תלולה ביכולת. בנוסף לכך מדובר על יוטה גאז, לא ניקס או פילי, זו קבוצה עם מסורת, הנהלה מסודרת ומאמן שקיבל הרבה מחמאות בשנים האחרונות. כנראה שאי אפשר להתחמק מהאשמה על הכוכב שנרכש בכסף גדול ולא נותן תפוקה. עדיין, יש לנו פליאוף בקרוב ואף קבוצה היא לא קלה במערב. שירים יד מי שרוצה לפגוש את יוטה בסיבוב הראשון עם קונלי שיבוא להוכיח את עצמו במוד פלייאוף.

  3. לי ההשוואה קשה כי מדובר על שני שחקנים בתפקידים שונים. מייק קרונלי הוא אשכרה פוינט גארד. אינגליס הוא שוטינג גארד/סמול פורוורד. אינגילס גם גבוה יותר באיזה 6 ס"מ.

  4. אינגלס נתן רצף של משחקים טובים כשקונלי היה פצוע, אבל לדעתי הוא לא צריך להיות שחקן חמישיה קבוע ביוטה או בכל קבוצה אחרת בליגה. אני מאוד אוהב אותו אבל גם כשהוא קולע באחוזים גבוהים ל 3 ומוסר נהדר, האיטיות שלו פוגעת בג׳אז ובפלייאוף זה רק יחמיר. זה שצוות האימון של יוטה לא הצליח עד עכשיו לחבר את קונלי זה לחובתם.

  5. אינגלס עם יתרון כי הוא פשוט מכיר את המערכת הרבה יותר טוב מקונלי שהגיע השנה ועוד הפציעות שיבשו את הקליטה שלו.
    על הנייר קונלי יותר טוב, בפועל אינגלס מוציא יותר.
    בסופו של דבר, מדובר במאצאפ מול הקבוצה השנייה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט