מעורב הופס ליום חמישי: AULCIE! / מנחם לס

1.סרט נפלא בפסטיבל הסרט היהודי באטלנטה: UALCIE (אולסי פרי)

זה עתה חזרנו מסרט דוקומנטרי נפלא על חייו של אולסי פרי, עם עשרות פרטים שלא ידעתי עליו. מילדותו (בן 10) עד היום. כולל הכל: מכבי ת"א, תמי בן-עמי, המאסר, חיפוש בנו ובתו, מציאתם אחרי עשרים שנות חיפושים, ו-HAPPY END. נדמה לי שתוכלו לראותו רק דרך האינטרנט.

אירל ויליאמס ולבן מרסר היו באולם הקולנוע. יותר מדי אנשיםפ מסביבם ולא הצלחתי לראיינם.

2. הסבר אחרון לאלה הגולשים שקוראים רק כותרות, או קוראים ולא מבינים מה שהם קוראים. ההסבר הבא לדור הבא!

פעם אחרונה ומחלטת על PED עד הדור הבא ב'הופס'. מי שלא קולט שיעבור הלאה! (אגב, אין דבר כזה PED לאתלטים במקסימום יכולת וגם את זה אני מסביר כאן פעם אחרונה)

כמה שאני לא כותב, כמה שאני לא מסביר, תמיד מופיעים אזרחים כמו הציפור הנדירה או הקוריוז (ורבים אחרים) , ומגיבים בדיוק ההיפך מהסברי. אז או שהם קוראים רק את הכותרות, או שהם לא מבינים את מה שאני מנסה לומר.

אז אגיד זאת פעם אחרונה, ולא אחזור על עצמי עד הדור הבא של גולשי הופס עוד עשר שנים, או משהו כזה.

הנה, באותיות עבריות ברורות: לאתלט ברמה אופטימלית של אימון, עם גוף אופטימלי למה שהוא מנסה לעשות, ועם מוטיבציה עליונה ללא מעצורים נפשיים, פחדים, ו-ANXIETY אין PED. אין דבר כזה. אין אף כימיקל, אף תרופה, אף סם, אף דבר שאתה יכול להכניס לגופך שישפר את המקסימום שגופך יכול ליצור ללא הכימיקלים או 'הסמים' האלה.

פשוט אין! כשספורטאי נמצא בשיא כושרו הגופני, במוטיבציה העליונה, ושריריו (ומשקלו) הם אופטימליים ליצור POWER, אין "חומר" בנמצא – נכון להיום – שישפר את הפאור שלו – ההספק שלו.

(אני לא מדבר עתה על פעילות גופנית לאורך זמן רב, כמו ריצות ל-10,000 מ', שחייה ל-1,500 מ', מרתון, או תחרות כטור דה פראנס שם BLOOD DOPING הם סיפור אחר לחלוטין.

בואו נדבר על ריצת 100 מ':

כיצד רצים 100 מ'? משקיעים כוח נגד המסלול, וככל שהאתלט מסוגל להשקיע יותר כוח יותר מהר, ה-POWER שלו (שהוא FORCE כפול VELOCITY) גדול יותר, ואם הזינוק, סגנונו וכו' (דברים שלא קשורים ל-PERFORMANCE שאנחנו מדברים עליו) הם יעילים כמו של יריביו, הוא ינצח. אם האתלט נמצא במקסימום שהוא יכול, אין DRUG, חומר, "סם" – או כל דבר אחר – שישפר את יכולתו. לאתלט במקסימום כושר ומויטיבציה, אין חומר טבעי או מלאכותי שיעזור לו.

* אין דבר כזה "סמים לשיפור יכולות גופניות".

*אין דבר כזה "סמים ממריצים".

*אין דבר כזה PED.

הדבר היחידי שכן מוכר ככימיקל שעלול לעזור ליכולת גופנית הם סטרואידים (גם אנבולים וגם לא) שבמקרים מסויימים יכולים לעזור לספורטאים אם גופם אינו מפותח מקסימלית לפעילות הגופנית שלהם (שהיא היכולת ליצור כוח מקסימלי במהירות מקסימלית, או POWER במילים אחרות), או לנשים המשתמשות בסטרואידים גבריים (טסטסטרון).

לאתלטים שאינם בשיא כושרם, או בני אנוש שאינם אתלטים ישנם כימיקלים שונים שכן עוזרים.

הבעייה היא שאף אחד לא מדבר על הציפור הנדירה, או הקוריוז להם ישנם הרבה כימיקלים שיעזרו להם. מדברים על יוסיין בולט, מרק מגווייר, בארי בונדס, פלורנץ' מרדית' ג'וינר, או בן ג'ונסון.

בואו אסביר זאת פעם אחרונה.

ישנם כמה כימיקלים מלאכותיים – אתם רוצים לקרוא להם 'סמים'? – BE MY GUESTS הידועים כימיקלים שאתלטים השתמשו בהם לשיפור תוצאותיהם. אגב, אין, למיטב ידיעתי, אף מחקר שניסה למצוא – כאשר באמת היה שיפור לאתלט-על, שהשתמש בהם – אם השיפור היה ביכולת גדולה יותר להשקיע כוח מקסימלי במהירות מקסימלית, או שהוא אף פעם לא הצליח לכווץ את שריריו בכוח מקסימלי במהירות מקסימלית, והשימוש בסטרואידים גרם לו להרגיש כסופרמן, וגופו הצליח ליצור POWER (הספק) שהיה לו אבל הוא אף פעם לא הצליח לפני כן לספקו.

הנה ה-DRUGS היחידים הידועים לנו, שספורטאים השתמשו ומשתמשים בהם (ללא סדר מסויים, כפי שהם קופצים למוחי אחרי שלימדתי זאת משך עשרות שנים):

*EPHRDINE – זהו הכימיקל (נ הורמון מלאכותי) שמרדונה השתמש בו (וכמובן אחרים) – סטרואיד אנבולי שמגדיל את קוטר שיבי השרירים.

*SOMATOTROPIN – עוד סטרואיד ידוע, שאוהבים לכנותו 'GROWTH HORMONE' שהמשתמש הידוע ביותר שלו היה שחקן הבייסבול מגווייר.

*ANDROSTEOPIDE – אולי האנבוליק סטרואיד הנפוץ ביותר שרופאים ממליצים אחרי פציעות מסויימות, והוא-הוא בשימוש נפוץ בקרה אתלטים בתיכונים בארה"ב (שכמובן עוברים ביקורות כמו כל אתלטים אחרים).

*CREATINE – עוד כימיקל, סטרואיד שמגדיל את השרירים, והוא האהוב בין הצעירים שרוצים להראות חזה נפוח על שפת הים. זה היה הסטרואית המועדף על בארי בונדס, המחזיק בשיא ההום ראנס בבייסבול.

*TESTOSERONE – סטרואיד שמגדיל את גודל השרירים אבל לא בצורה מוגזמת. האתלטיות המזרח גרמניות השתמשו בו. אלכס רודריגז (איירוד המפורסם) היה הסטרואיד שהוא העדיף כי הוא 'לא רצה להתנפח'. השימוש בו גורם לנקבות גדילת שיער תחת בית השחי, שיער פנים, והורדת ה-TONE בקול.

*קוקאין: זהו DRUG המשפר את ההרגשה ולא את הגוף. הוא גם עוזר להתגבר על עייפות, ובדיקות מעבדה הוכיחו שהוא למעשה מחליש ומאיט את האתלט. דווייט גודן, מרטינה היגינס, ודיאגו מרדונה היו האתלטים המפורסמים שניתפשו בשימושם.

*OXYCONTIN – הוא אחד משורה שלמה של משככי כאבים. אני מזכיר אותו דווקא כי הוא פופולרי מאד בין שחקני ההוקי של ה-NHL. כמובן שהסיכון בלשחק פצוע כשהכימיקל 'מעלים' את הכאב הוא דבר מסוכן ביותר.

*DIURETICS למיניהם. אני לוקח אחד מהם. זוהי תרופה המשחררת את הגוף מנוזלים. לרוב, משתמשי סטרואידים לוקחים גם דיארטיקס לשחרר את גופם מנוזלים 'ולהשאיר מקום' לגדילת סיבי השריר. אצלי זוהי תרופה להורדת לחץ הדם.

*VICODIN – זהו סטרואיד הפועל 'בשקט ובנחת' ומשתמשים בו אתלטים המעוניינים להמשיך בקריירה ארוכה מבלי 'לגדול' או 'להתנפח', אבל מצד שני הם גם לא מאבדים את קוטר סיבי שריריהם. הקוורטרבק ברט פארב המבגרין ביי היה המשתמד הידוע ביותר בהם, ואם היו אומרים לי שתום בריידי משתמש במשהו, הייתי מנבא שזה ויקודין.

*BOL:DENONE – עוד סטרואיד 'איטי'

*TOMOXIFEN – זהו סטרואיד שמשמש כאחת התרופות נגד סרטן שד. הצעירים גילו אותו והם משתמשים בו יותר מאחרים כי הוא ממריץ גידול שרירים ללא גידול שד החזה.

*PROPRANOLOL – זהו DRUG מרגיע שעוזר יותר מכל למניעת רעדת כף היד והאצבעות. הוא פופולרי בין שחקני סנוקר, גולפאים, ויורים למטרה (וציידים).

*ANTOGENICS למיניהם לרגיעה ודיפרסיה. ההשפעה היא על ה-SSRI וה-SNRI והם פופולריים מאד בשימוש נגד דכאון. ספורטאים רבים משתמשים בהם לעזור ברגיעה לפני תחרויות גדולות.

*מרחואנה.- לא עוזר בשום דבר מלבד 'הרגשה יופורית' ומאחר וזה חלק מה-LIFE STYLE של ספורטאים רבים הם ממשיכים להשתמש בעשב כי בלעדיו גופם ניכנס ללחץ מיותר.

*ALBUTEROL – עוד כימיקל ששימושו לחולי אסטמה העוזר לריאות בפעולתם, והאתלטים 'גנבו' אותו מעולם התרופות בתקווה שזה יעזור במרחקים ארוכים. אין כל הוכחה לכך, אבל אתלטים ידועים בשימוש ב-DRUG הזה בשחייה וא"ק למרחקים ארוכים.

*אמפטמינים ו-'SPEED' למיניהם. הבעייה שכל החומרים הנקראים "SPEED" ממהרים רק את התחושה של מהירות, מרץ, ואנרגיה, אבל למעשה הם מאיטים את רוב התהליכים הפיזיים בגוף.

אני מדבר מנסיון. פעם נרדמתי בנסיעה לילית מלונג איילנד לבולטימור – דבר שעשיתי כל יום ה' אחרי שסיימתי להרצות ב-22:00 באוניברסיטה) – כשהבנות בנות ה-3.5 וחצי שנה ישנות בשקי שינה בסטיישיון ווגן. נתקלתי בנסיעה שהיתה כנראה 120 קמ"ש ב-DIVIDER של הניו ג'רסי טורנפייק. מזל, מזל, מזל – המכונית נפגעה רק חיצונית, התעוררתי מיד, והבנות אפילו לא התעוררו.

את הנסיעה הלילית הזאת עשיתי כל יום חמישי בלילה וחזרתי לגרדן סיטי ביום שני בערב. כשהגעתי הביתה הלכתי מיד לרופא, ספרתי לו מה קרה, ובקשתי מירשם למשהו שישאיר אותי ער ולא משנה מה. המירשם היה "DIET PILLS" שהיו אמפטמינים. בפעם הראשונה לא ישנתי שלושה ימים. ההרגשה היתה שאני הולך לכבוש את העולם. אבל כשאמרתי לשחקן טניס של האוניברסיטה ששיחק מס' 1 או 2 בנבחרת האוניברסיטה שאני אנצח אותו הפעם – כך הרגשתי!!! – לא יכולתי לחכות למכת פתיחה שהוא לא יראה אפילו. הוא היכה אותי 0-6, 0-6. הייתי איום. האמפטמינים הרסו את יכולתי הגופנית. כעבור כמה שבועות התחלתי לקחת את האמפיטמינים יום-יום, לא רק ביום חמישי כי הדכאון שבא אחרי השפעת הכימיקל היה איום. למזלי (ולמזל בנותי, ורינה) ידעתי שאני הופך למכור, זרקתי את כל הכדורים בבית השימוש, ולא נגעתי יותר. הסבל היה איום, אבל הבנות והמחשבה שאני כל מה שיש להן, עזרו לי להתגבר.

זהו רבותי הסיפור על אמפטמינים.

**********

אם תסתכלו על בונה הגוף הזה הידוע כ-MOST MUSCULAR MAN IN THE WORLD, הוא לא יכול היה להגיע לרמה כזאת של בניית שרירים ללא סטרואידים. מה שקורה לאדם כזה הסברתי אתמול:

כשאדם משתמש בסטרואידים, מלבד גהורדת ודחיקת הייצר המיני עד רמות של אפס, הקטנת אבר המין, ועוד ועוד הוא גורם לאדם להגדיל את שריריו.

אך זוהי אילה וקוץ בה, כמו שאומרים החברים שלי באור עקיבא!


מה הקוץ'

הקוץ הוא שהגדלת סיבי השרירים ע"י שימוש בסטרואידים שמחזקים אותו, מגדילים גם את משקלו. זוהי האילה והקוץ שבה: הבה ניקח את יוסיין בולט כדוגמא: אילו בולט היה משתמש בסטרואידים, בולט היה מחזק את שריריו, וכדי ליצור מהירות, חייבים שרירים שיתככצו בכוח כדי ליצור מהירות. זה נראה פנטסטי, נכון?

לא נכון. כי מה שקורה הוא שכוחו של בולט יגדל ביחס ישר להגדלת שטח החתך של כל סיבי שריר מסויים ו'שטח' הוא משתנה ריבועי (רוחב כפול גובה). אבל באותו זמן משקלו יעלה בשלישית כי משקל גדל ברוחב כפול גובה, כפול אורך.

במילים אחרות "הוא מעלה במשקל יותר מאשר הוא מעלה בכוחו". לכן שלמה המלך (שאת הפיזיקה בוודאי לא ידע) אמר פעם לעצלן שיסתכל על נמלה וילמד את דרכיה, או משהו כזה. נמלה יכולה לסחוב גרעין חיטה השוקל פי 150 עד 250 ממשקלה היא. הבעייה של הנמלה היא שהכל יחסי. היא מהירה מיוסין בולט כשהיא ממהרת למרחק עשרה סנטימטרים (שהוא, נניח, המרחק היחסי לגודלה), מאשר בולט ל-100 מטרים.

נמלה תעבור 10 ס"מ ב-2-3 שניות שעבורה זה מרחק כמו 100 מטרים עבור בולט שהוא זקוק ל-9 שניות לעוברן.

תנו מבט בענק השרירי בתמונה. הוא הפך לאדם איטי מאד כי שריריו לא חזקים מספיק להזיז את זרועו במהירות שהקוריוז יכול (על בעיית המפרקים אני אפילו לא מתחיל לדבר)

אם תדמיינו את בובן מרג'נוביץ' עם ה-2.28 מ' וה-140 ק"ג נגד ג'ה מוראנט עם ה-1.90 וה-76 ק"ג שלו ההסבר למעלה הוא המציאות להלכתה. זאת הסיבה גם שאין הודפי ברזל אלופי עולם במשקל של 400 ק"ג. כדור הברזל הוא כמו כדור בייסבול בידם. אבל הבעייה שלהם היא לא להדוף את הכדור. בעייתם היא להזיז את חצי גופם העליון וזרועם.


אותו דבר גמד, היכול להדוף כדור ברזל שהוא במשקל יחסי למשקלו (נניח 2 ק"ג) למרחק של נניח 6 מטרים, שבאופן יחסי לגובהו זה כמו 30 או 40 מטרים להודף כדור ברזל של 16 פאונד (7 ק"ג?) שהוא אלוף עולם
.

אתלטים כיוסיין בולט רק ייפגעו ע"י הגדלת שריריהם. אין חומר בעולם שיכול לעזור לאחד כמו בולט.

**********

הערה: הדבר המסתורי ביותר שקרה בהסטוריה של הספורט היה נצחונו של בן ג'ונסון באולימפיאדת סיאול לנגד עיני הרואות. הוא ניצח את קרל לואיס באיזה שלושה מטרים. כולם טענו 'סטרואידים'. אבל בן ג'ונסון היה האתלט השרירי מכולם בגמר. איש לא הצליח להסביר את נצחונו. ההסבר היחיד שיש לי שהוא היה כזה טוב שאף פעם לפני כן – ואחרי כן – הוא לא הגיע למקסימום ביכולתו. אני מאמין שהיה זה מקרה של 'פעם אחת וגמרנו' כשהכל עבד באופטימליות לטובתו, בעיקר מוטיבציה, ויכולתו שאף פעם לפני כן לא באה לביטוי. עובדה שאחריו לא היה מקרה אחר כזה. ויוסיין בולט? אוי ואבוי היה לו השתמש בסטרואידים והגדיל את מסת שריריו. הוא היה הופך לרץ בינוני.

*********

3. כדורסל המכללות ממשיך להפציץ בהפתעות

האמינו או לא, עוד שבועיים מתחיל ה-"MARCH MADNESS".

אתמול ווייק פורסט ניצחה את מס' 7 דוק 101-113. המכללות למדו מה-NBA: מהירות, שלשות, וקיבינימאט ההגנה.

אין אף אוניברסיטה הדוהרת בראש. הרבה טובות אבל אף אחת לא מצויינת. מהשבוע הבא ערן שור – ואם לא הוא אז אני, או מישהו אחר – יתחיל לדבר COLLEGE BASKETBALL!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. השורה התחתונה, מנחם, היא שאתה כותב את מה שהרוב כתבו קודם לכן –
    ישנם סוגים של PED (חומרים משפרי ביצועים) שיכולים לעזור, תלוי בחומר שבשימוש (HGH – הורמוני גדילה, במקרה של ספורטאים כמו שחקני בייסבול, מארק מגווייר שהבאת לדוגמה), תלוי בסיבה (טסטוסטרון, גם אותו הבאת כדוגמה, יכול לשמש אתלטים שעברו פציעות לחזור לכושר משחק מהר יותר).
    .
    לגבי השאלה עד כמה החומרים הנ"ל עוזרים –
    זה תלוי בענף. בעוד שזה נכון, אי אפשר לשנות את הפוטנציאל הגנטי, אפשר "לעזור" (במחיר יקר) לגוף להתקרב למיצויו. ישנם ענפים בהם השימוש הוא כל כך רחב, בגלל שפשוט כמעט ואי אפשר להתחרות במי שמשתמשים. באדי בילדינג, זו דוגמה אחת. פאוור ליפטינג, וכן, גם ענף הבייסבול באותן שנים בהם השיאים נשברו (אך ורק בגלל השימוש בהורמוני הגדילה).
    זה נכון שבענפים בהם יש משמעות גדולה יותר לסיבולת, שימוש ב-HGH, בטווח הארוך, רק יזיק. הוא מייצר משוואת ניצול אנרגיה שפועלת לרעת האתלט, הוא יוצר לחץ גדול יותר על השלד (בדגש על רקמות חיבור כמו רצועות וגידים, שמתקשות להתמודד עם העלייה הלא פרופורציונלית במסת שריר), והוא מגדיל פלאים את הסיכון לפציעות קשות כמו קרע בגיד אכילס (בדיקה של הסובלים בקרע בגיד אכילס גילתה שכ-50% מהנפצעים סבלו מטנדוניטיס לפני הפציעה, מה שהחליש את הגיד).
    .
    אם נתמקד לרגע ב-NBA, אז בהחלט יש מי שיכולים בטווח הקצר להפיק תועלת בשימוש ב-HGH:
    שחקנים בתחילת הקריירה, כאלו שזקוקים לכל יתרון תחרותי על מנת לקבע את מעמדם בליגה (שימוש בהורמוני גדילה יכול לקצר את זמן ההתאוששות מאימון לאימון, מה שמאפשר להכניס יותר אימונים לפרק זמן קצוב). שחקנים אחרי פציעה שצריכים לחזור מהר ככל האפשר לפרקט.
    .
    בו זמנית, בהחלט אפשר לומר שבטווח הארוך, שימוש ב-HGH בקרב שחקני ה-NBA גורם ליותר נזק מאשר תועלת (וזה תוך התבוננות רק על הצד המקצועי)
    .
    תודה, מנחם.

    1. מנחם לצערי טועה פה , ברור שבולט יהיה יותר מהיר אילו היה משתמש בסמים, בענף כמו 100 מטר השימוש במשפרי ביצועים הוא הבדל בין אליפות עולם לעוד אחד שהיסטוריה לא תזכור, גם בביסבול התוספת של 4-5 אחוז פגיעה היא הבדל עצום זה תוספת של מאות מילוני דולארים, והפיכה לסופרסטאר ביכולת. בNBA גיא כמו שציינת התועלת הרבה יותר קטנה מעלות הסיכון לפציעה שהופך לגבוה משמעותי.
      .
      השאלה שלי גיא אם האם סמים כמו שהשתמש לאנס ארמסטרונג גם משפיעים על הגוף להיפצע?

      1. אם בבייסבול (לדוגמה) המטרה היא לשפר כוח מתפרץ, אז בענף האופניים המטרה היא לתת בוסט של חמצן (דרך מניפולציה של מס' כדוריות הדם האדומות). יש כמה וכמה דרכים לעשות זאת –
        החל מעירוי דם, המשך במתן EPO (הורמון שמופק בכליות, ומעודד ייצור כדוריות אדומות) או במניפולציה שגורמת לגוף לייצר יותר EPO (ובכך גורמת לגוף לייצר יותר כדוריות דם אדומות), וכלה במוליכי חמצן מלאכותיים (מהסוג שבשימוש רפואת החירום).
        לכולם יש את אותו אפקט –
        בטווח הקצר, יש לאתלט יותר חמצן, ולכן ביצועיו משתפרים. בטווח הארוך (בדגש על ה-EPO), מדובר על סיכון משמעותי למחלות לב, ולשבץ (עקב הדם ה-"סמיך").
        .
        אני לא מכיר השפעות לוואי של EPO שגורמות לסיכוי גבוה יותר לפציעות. למוות, כן. לפציעות, לא.

      2. ברוך מנחם צודק לגבי 100 מטר. אין סם שגורם לרוץ מהר יותר. זה חרטא.
        הסם יכול לעזור למרחקים ארוכים לשרוד את הריאות השרירים וכו.
        בnba אין לי ספק שכמעט כולם משתמשים בחומרים שמקלים עייפות התאוששות מהירה וכו במיוחד השיקצה שיש לו דוקטור ורוקח סודי ומעבדות בתאגיד וכולם מתפעלים מכושרו הגופני וחוסנו.

        1. למה אתה כותב על משהו שיש לך בדיוק 0% מושג בו?
          אין אפילו מילה אחת נכונה במה שכתבת.
          .
          אותם סטרואידים אנאבוליים עליהם כתב מנחם, הם מעודדים את הגוף לבנות מסת שריר. מה לעשות, שהריצות הקצרות, הן דורשות כוח מתפרץ. יותר מסת שריר = יותר כוח מתפרץ. כמובן, שכפי שמנחם כתב, ישנו גבול, נקודת אופטימום בה יחס מסת השריר/משקל הגוף הוא אופטימלי, ואז האתלט יכול להשיג את תוצאתו הטובה ביותר.
          .
          מה שאותם סטרואידים אנאבוליים לא עושים, זה "לעזור למרחקים ארוכים לשרוד את הריאות השרירים וכו".
          זו נטו שטות גמורה.
          .
          2 המשפטים האחרונים שלך, הם כבר לקוחים הישר מ-"ספר הנרטיב הגדול" של שמעון. או כפי שאני אוהב לכנותו –
          "פייק ניוז של 1000 לילה ולילה".
          אני אשמח לקישור למחקר כלשהו שמלמד איך PED כלשהו מאריך קריירה. גורם לשחקן להיות עמיד, בכושר, ובעיקר חסין.
          .
          (על מי אני מנסה לעבוד? הסיכוי לסימוכין הוא כמו הסיכוי שהפוליטיקאים יפסיקו לשקר…)

            1. אתה גם בדעה שהעולם שטוח? כי זה בערך אותו רעיון.

            2. אפשר לכתוב המון דברים.
              כוח המשיכה זו המצאה של השמאל. קופי מקאו מאלפים דולפינים כדי לרגל אחרי בני האדם לפני המלחמה הגדולה. פרוסות מיונז זו המצאה טובה וחשובה שבכלל לא מסמנת את נפילת האנושות.
              אבל אולי כדאי לדעת על מה מדברים לפני שמשחררים עוד שטויות לעולם.

            3. 🙂

            4. כן הופך לרץ יותר מהר אם לאדם ישנן 100 בעיות שמפריעות לו לרוץ טוב יותר, שרובן בכלל פסיכולוגיות

            1. (זו הייתה אמורה להיות התגובה למבריקותו של האיסלנדי)

          1. כמעט בטוח שבולט מצתא בפיק של הפרבולה שלה ביצירת כוח מתפרץ (פאור). כל מסת שרירים נוספת היתה מאיטה את כוחו המתפרץ כי המאמץ להזיז את המסה הנוספת היה עולה לו ביוקר המהירות. הרבה יותר יעיל להגיע למסה האופטימלית בצורה טבעית מאשר עם HGH, והיו הרבה מחקרים בנידון.

      3. אם בולט נמצא בפיק של יצירת POWER בשריריו, שום HGH לא היה עוזר אלא רק מפריע לו. והיו בשנות ה-80 מחקרים רבים שהראו גם ששריר שמגיע ל-PEAK בגודלו ביצירת כול כפול מהירות, הוא יעיל בעד 10% מאותו שריר שמגיע לגודל הפיק בעזרת HGH. זוהי פרבולה שיש לה רק פיק אחד. כוח נוסף ע"י גדילה נוספת היה מוריד מהירות. הסיפור אחר אצל ספורטאים שהם "קטנים מדגי" או "ד7גדולים מדי" עבור המקצוע בו הם משתתפים.

      4. כל "עזרה" כימית לבולט היתה מאיטה אותו אם הוא נמצא בפיק של כוח כפול מהירות. אני מסביר זאת בשלושהנ עמודים וברוך כותב "ברור שבולט היה משפר…"

        1. מנחם אין אופציה להגיע לשיא הגופני ללא סטרואידים אנאבולים, עכשיו זה לא אני ואתה שבודקים את זה יש לספורטאים האלה מעבדות שלמות מאחריהם שמנסים לשפר את הביצועים שלהם אין לי ספק שאם בולט היה משתמש בסמים הוא היה מוריד מהשיא כמה עשיריות נוספות ומאריך את הקריירה שלו

      1. לברון התחרה באולימפיאדות, זכה במדליות זהב, ולכן נבדק בבדיקות מחמירות בהרבה מאלו שהיו נהוגות ב-NBA בתקופה הרלוונטית. תבדוק, שמעון. זה לא מסובך…

        1. גם הסינים נבדקו באותם אולימפיאדות. וגם לאנס אמסטרונג עבר בדיקות וגם מריון ג'ונס באולימפיאדות….
          הקוקטיילים מספיק טובים לא להתגלות או שהבדיקות בודקות את מה שלא צריך 🙂
          איך הכל נחשף? רק בהלשנה. עשורים הם לא נתפסו בבדיקות… אתה כזה שה תמים

    1. ובאותה הזדמנות – מאליק מונק הורחק לזמן בלתי מוגבל:
      Charlotte's Malik Monk has been suspended for violating anti-drug program and will continue until he is determined to be in compliance

  2. מנחם-
    בניגוד לחובבנים כמו הקוריוז והציפור.
    מאחורי כל ספורטאי אליט כזה עומדים לא רק רופא אחד אלה צוות מומחים שיודע בדיוק איך להתאים לו את כל הסמים האסורים במינון מדוייק שלא יפגע בביצועים או בבריאות שלו.
    הטכנולוגיה היום מתקדמת ברמה כזאת שמתאימים את התזונה של הספורטאי לפי החיידקים בגוף ובדיקות מיוחדות.

    גפ עכשיו יש סמים באתלטיקה. תבדקו למה כל האימפריה הרוסית מושהית מפעילות.
    אין לי שום ספק שגם באמריקה יש מדענים שמקבלים כסף כדי לחקור את זה. וגם בסין כל האתלטים שמגיעים לאולימפיאדה בגיל 15 קיבלו זריקה אחת או שתיים.


  3. בכדורסל,פוטבול וכדורגל השימוש יכול להיות בסמים ממריצים, משפרי ביצוע והתאוששות או סטרואידים מפתחי גוף.
    למרות שהרבה שחקנים היו רוצים לקבל את היכולות של לברון או הדריבל של מסי זה בלתי אפשרי.
    -אין סמים שיכולים לשפר יכולת קליעה,מסירה,ראיית משחק,אינטלגנציה ווינריות.

  4. מנחם, איך אתה מסביר בדיוק את כל השיאים משנות ה-80 ותחילת ה-90 של אתלטים/ות ממזרח גרמניה ומזרח אירופה שחלקם קיימים עד היום? ותחשוב שאז הידע המקצועי, שיטות האימון, הציוד (נעליים) היו נחותים יותר

    1. כי בשנות ה-80 וה-90 היתה פריצה גדולה במתקנים, בבהיית בריכות, בנעליים, וגם בשיטות אימון וביומכניקה. זה נעצר. האדם הגיע לגבול יכולתו. עכשיו זה עניין של ספורטאים פה ושם. בשחייה, אגב, לא נשאר אף שיא משנות ה-80 וה-90. כל השיאים בריצות הן מעשר השנים האחרונות. רק השיא במוט נשאר
      השיאים של המזרח גרמניות הוא סיפור אחר: הן השתמשו בטטסטרונים (הורמון גברי)

  5. תודה מנחם. לא בקיא בענייני הסטרואידים אבל תמיד שואל את עצמי וגם על סמך מה שכתבת האם הנזק המצטבר שווה את השימוש בהם , בטח כאשר "הרווח" לתקופה מאוד מסוימת וקצרה .

    1. כמו שהוא כתב. הסמים האלה מורידים את הליבידו של הגבר ואת הפוטנסי לסקס.
      היה לי ידיד עולה מרוסיה שהשתתף בתחרות מר ישראל בסוף שנות התשעים. הוא השוויץ שאינו משתמש בסמים וסיפר לי את הסיפור של אלי האנה, מר ישראל מספר שנים שגופו אצר כמויות סיטוניות של מנפחי שרירים. כמו שמנחם כתב, איבר המין של האנה, שבדיוק שנה או שנתיים לפני כן התחתן, כנראה השתנה והשרירן לא הצליח לתת עבודה באשתו. בסוף התגרשה ממנו, לפי סרגי, בגלל אי מימוש הנשואין….

  6. בריצת 100 מטר וגם בפוטבול וכד' סטרואידים אנבוליים יגדילו מסת שריר וזה מאד יעזור לאצן
    הכח גדל לפי ריבוע הרדיוס והמסה לפי חזקת שלוש של הרדיוס, אבל מסה זה לא כל הגוף, אלא רק מסת השרירים עצמם, כך שזה כמובן יוצא "רווחי". זו הסיבה שהמזרח גרמניות, הרוסים ובעיקר האמריקאים באולימפיאדות עובדים עם זה חזק. לארמסטרונג זה עלה בסרטן ולג'וינר במוות. עניין לא פשוט. חלק מהשיאים של שנות ה 80 אי אפשר לשבור למרות שעברו 30-40 שנה.
    גם בכדורגל זה עוזר, נבחרת רוסיה במונדיאל האחרון העלתה ב 20% את יכולת הריצה של שחקניה במשחק וזה מאד עזר להם (הם טענו שעשו רק "שאיפת גאז אמוניה")

    1. לאנס ארמסטרונג קיבל סרטן לפני הזכיה הראשונה בטור דעה פראנס, לא ברור על סמך מה כתבת שהשימוש בסמים עלה לו בסרטן

    2. לאנס ארמסטרונג קיבל סרטן לפני הזכיה הראשונה בטור דעה פראנס, לא ברור על סמך מה כתבת שהשימוש בסמים עלה לו בסרטן

      1. כן מה הקטע שלו? טוב שהוא לא עושה ג'ורדן וזורק בעיניים עצומות (אגב יש בי חשש כבד שהוא רימה באותה הזריקה ולא עצם עיניים עד הסוף)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט