ספורטלנד- 26.1.20+20

ספורטלנד- 26.1.20+20

בתאריך הנ"ל ראובן בראל שלנו חגג יומולדת 40 עגול. ראובן איש אשכולות משכמו ומעלה,תמיד נכון למשימה,תמיד מוכשר ואמיתי . אני רק מתבאס שלא פגשתי אותו יותר מוקדם בחיים. מזל טוב נוסף על הילד שנולד לו שבוע שעבר . האמת שגם לי היה יומולדת באותו היום, והתברר ששנינו יוצרנו באותה שנה. איזה עולם קטן. בשנה שעברה עשינו מסיבה משותפת וענבל אשתו אפתה עוגה בצורת הלוגו של הבלייזרס.

הצלחתי לשלוח את אישתי והילדים לאיזו פעילות והתיישבתי לראות את הדרבי התל-אביבי בכדורסל בשקט בסלון. הרעיון היה גם לשלב שנ"צ כדי שיהיה לי כוח בערב ללכת למשחק של הבלייזרס מול אינדיאנה פייסרס ולהוציא ראיון FOLLOW UP עם טיג'יי ליף. ואז מסוק בקליפורניה פגע בהר.

איפה היית שרבין נרצח? איפה היית ב9/11 ? איפה היית ששמעת שקובי נהרג ? – על הספה רואה את הדרבי התל-אביבי. בערך אחד עשרה בבוקר יום ראשון, בחגיגת יום ההולדת הארבעים הפרטית שלי. יום ההולדת שנחלק גם עם מוריניו,פול ניומן,אלן דג'נרס,דאגלס מקארתור,יעל בר זוהר וויין גרצקי יהפך מעכשיו ליום זכרון עולמי. אז הלכתי בערב למשחק וזה מה שיצא :

את טי ג'יי ליף כבר דיברתי בשנה שעברה .נזכיר שהוא התגלה כבחור נחמד ביותר, קצת ילדותי אבל בעל אינטלגנציה על ומחוץ לפרקט. הפייסרס נתנו לו הארכת חוזה בתחילת העונה ומימשו את השנה הרביעית בחוזה הרוקי אבל מקמילן,המאמן שדוגל בקשיחות הגנתית ומשחק איטי לא נותן לו צ'אנס על הפרקט. הוא ירד בכל הפרמטרים המקצועיים השנה בכמעט 30% . שמו גם נקשר בטריידים אפשריים ובשחרור וביטול החוזה לחלוטין. קשה לי לראות אותו ממשיך בקבוצה ואת הקבוצה ממשיכה איתו. החוזה שלו קטן וסחיר ואולי הוא יקבל צ'אנס ממועדון אחר בליגה:הוא סך הכל מאוד צעיר , הוכיח שהוא יכול להיות שחקן חכם עם קליעה סבירה מבחוץ,הבנת משחק וגם הגנה יחסית בסדר. שוחחנו על מצבו המקצועי, האישי וגם שאלתי אותו שאלה שביקש הקורא צ'קו לגבי האם הוא מרגיש כזכות את תעודת הזהות והדרכון הישראלי שנפלו בחיקו. הוא היה קצת בהלם ממותו של קובי וגם קצת במתח כי הוא ידע שאשאל אותו שאלות דוגרי :

אחלה מח-ליף לאבדיה?!

שני שחקני NBA נולדו גם בתאריך המדובר. הראשון הוא וינס קרטר הגדול שחגג מ"ב שנים . לפני חודשיים הייתי באטלנטה אבל פיספסתי אותו בחדר הלבשה כי הקבוצה הייתה צריכה לצאת לשדה התעופה מיד אחרי המשחק. לתשומת לב כתבנו בג'ורג'יה… קצין העיתונות של הקבוצה אמר שהוא תמיד זמין ושש אליי מיקרופון. שחקן נוסף הוא הרוקי (בן 28 ) האיטלקי ניקולו מלי מניו-אורלינס. הפורוורד/סנטר בעל הקליעה מבחוץ ניצל פציעות של ציון/אינגרם/דרק פייבורס והצליח להשתלב יפה בסגנון המהיר של הקבוצה. שוחחתי איתו על ההתאקלמות בכדורסל האמריקאי,זכרונות מהיבשת הישנה ומה הוא רוצה מתנה ליומולדת :

אם אין אני לי, מלי

בפעם הבאה הבוסטון סלטיקס באים העירה להראות אם הם שווים קונטנדריות. הבלייזרס ימשיכו לנסות להשתחל למצב של סוויפ מהלייקרס סיבוב ראשון. ספויילר: זה לא יקרה. ציון והחבורה הכי טובים וחמים מבין הקבוצות במרוץ למקום השמיני במערב והכי טוב לכולם קלאש שלהם מול א.ד ולברון. יהיה שם הרבה הסטוריה והרבה הרבה עתיד ראש בראש.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. נפלא אור. תשתדל לדבר בקול יותר רם, או ישר לטלפון כשאתה מראיין, כי את ליף הקטן שומעים מצויין, אבל מחמיצים את השאלות שלך.

    וואללה שאני גאה בך מאד!

    ואיחולים לראובן על 40 ועל התינוק. עוד אזרח אמריקאי שהלוואי שיגדל לארה"ב הרבה יותר מתוקנת.

  2. לא יודע אם זה בעקבות ההלם ממותו של קובי, אבל הילד הזה ליף נראה לא רגוע במשך כל הראיון. הכי הזוי הוא בשאלות לגבי האם ישחק בנבחרת ישראל, הפה אמר בטח והראש נע מימין לשמאל. לא מעבירים אותם בנבא סדנאות על איך להתראיין? בכל אופן תודה על המאמר ואני מחזק את דבריי מנחם, רוצים לשמוע את השאלות גם כן.

    1. יש משהו שהקורא הישראלי חייב להבין בהקשר של ליף, ובתקשורת נוהגים להצניע. הוא התקבל לנבחרת ארה"ב עד גיל 19 שהתכוננה לאליפות העולם אותה אימן שון מילר מאמנה של אריזונה. לצערו הוא נופה ברגע האחרון, כעס מאוד ומשך את ההתחייבות שלו לווילדקטס וחתם במקום ב-UCLA.
      ראשי האיגוד ניצלו את המצב ושכנעו אותו לבוא לשחק עבורנו בהבנה שהיכולת שלו באליפות אירופה תעזור לו מאוד לקראת הדראפט בשנה העוקבת. זהו.
      .
      קשה להאמין שלמישהו מאנשי המקצוע יש אשליות בנושא, ולמיטב ידיעתי גם לא פנו אליו בשנים האחרונות, אך ההבנה היא שכל עוד הוא ב-NBA הסיכוי שנראה אותו בנבחרת נמוך מאוד וגם אם קיים יהיה רק בטורנירים גדולים.
      .
      לגבי הראיונות, כמו בכדורסל, נגינה על פנסתר או נגרות, ככל שאתה מנוסה יותר תהיה טוב יותר. ככה זה כשאתה שחקן שולי ואף גוף תקשורת לא מראיין אותך…

  3. מז"ל לכל החוגגים וגם להולדת הבן.
    מקווה שתתפסו את ווינס לריאיון. אולי אפשר לסדר דרך הנהלת האן בי איי או דרך משרדי ההוקס?

  4. תודה כפולה. קודם כל על הראיונות והכתבה הנפלאה תודנ שנייה על השאלה!
    מזל טוב לחוגגים ולהולדת הבן.
    איפה הייתי בהודעה על קובי- הכנתי פופקורן למשחקים המוקדמים ואז לא ראיתי אותם כי איך אפשר לראות משחק בעצב..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט