קנזס סיטי קיזזה את הנשרים, ופריוויו לוויקאנד / מנחם לס

משחק גרוע של האיגלס

חמישי בערב: פילדלפיה איגלס – קנזס סיטי צ'יפס 26-16

 

הפעם למייק ריד לא היה איכפת להיות המוקד לשריקות הבוז. כשזה קרה לו בפילדלפיה משך לפחות חצי מ-14 עונותיו שם עד העונה האחרונה כמאמן הכושל שלהם, השריקות עשו לו את המוות עד שהיה זקוק לעזרת שרינק ותרופות. אבל כמאמנה החדש של הקנזס סיטי צ'יפס הוא רק חייך, כולל בסוף המשחק כששחקניו רוקנו עליו פח מלא קרח וגטורייד צהוב.

הוא חזר לאיצטדיון של האיגלס אחרי עונה איומה של 14-2 כמאמנה החדש של קנזס-סיטי, והיה ברור מהרגע הראשון שהוא המאמן שהצ'יפס חיפשו בנרות: שחקניו אוהבים אותו; עוזרי מאמניו אוהבים אותו. בעל הקבוצה אוהב אותו.

הכשלון של פילדלפיה ממשיך להיות אותו שחקן שהכשיל גם אותו: הקוורטרבק מייקל וויק שלא מסוגל לנוע לצדדים יותר וניתפס ב-5 סאקס. בסוף הוא ירד בפציעה אחרי פמבל באשמתו, והמסקנה שלי היא חורצת: VICK MUST GO!

קנזס סיטי מנגד היא 0-3 העונה ונראית כקבוצה המוכנה ללכת רחוק. לאיגלס היה זה ההפסד הביתי השמיני ברציפות, המשך מהעונה שעברה.

 

 

משחקי יום ראשון ושני החשובים

(הכל זמני מזרח ארה"ב)

יום א', 1:00: בולטימור רייבנס (1-1)- יוסטון טכסס (0-2). ליין לאס ווגאס: יוסטון ב-2.5 נק'

אחרי 5 הפסדים רצופים לבולטימור, יוסטון שחטה אותם 13-43 בעונה שעברה. מה יהיה הפעם? הקוורטרבק של טכסס מאט שאוב  התפוצץ בשבועיים האחרונים עם 485 יארדס ו-4 טאצ'דאונים. מצד שני הרייבנס ניצחו את 13 משחקיהם האחרונים בבית.  ליוסטון לא היתה תשובה לווייד רסיבר של בולטימור אנדרה ג'ונסון, גבור הסופרבול, אבל בשבוע שעבר הוא ירד מהמגרש עם זעזוע מוח נגד טנסי ועדיין לא ידוע אם ישחק.  הרייבנס הכניסו במקומו את בחירת הדראפט הראשונה דאנדרה הופקינס שמילא את מקומו בנאמנות עם 7 תפישות ל-117 יארדס, כולל ה-TD האחרון לנצחון. אז אולי כוכב חדש נולד להם. במשחק הראשון העונה פייטון מנינג מדנבר שחט אותם. הם התאוששו מעט נגד קליבלנד במשחק השני.  אבל כולם יודעים שטכסס היא לא הבראונס מקליבלנד. לרייבנס מחכה אופרה אחרת.  הבעייה הנוספת של הרייבנס? נושא הכדור פוסטר גמע עבור יוסטון 94.7 יארדס ממוצע בנשיאת כדור בארבעת המשחקים האחרונים נגדם.

 

יום א', 1:00: קרולינה פנת'רס (2-0) – ניו יורק ג'איינטס. (2-0) הליין: פנת'רס בנקודה

ימים טובים הגיעו. הליין של הג'איינטס נגד הפנת'רס הוא שלישי. זוהי לא סתם העלבה; זוהי השפלת של ממש של התפוח הגדול. החדשה הטובה: לאחת מהקבוצות יהיה ביום ראשון נצחון.  לדעתי המשחק הוא חובת נצחון עבור מאמן הפנת'רס רון ריברה שהוא 7-2 מאז לקח את שרביט האימון. למאמן הג'איינטס יש שני סופרבולים ואיש לא עומד לפטר אותו, במיוחד אחרי שההפסד בשבוע שעבר  קרה כמה שעותאחרי פתירת אחיו הצעיר. שמעו, הג'איינטס עשו עותר מ-450 יארדס בשני משחקי ההפסד. תיקון קטן פה ושם בהגנה והם יהיו שוב בסדר. גם את עונת הסופרבול האחרונה הם התחילו על הפנים.

יום א' 1:00: דאלאס קאובויס (1-1) – סנט לואיס רמס (1-1). הליין: קאובויס ב-4

שתי הקבוצות הללו היו בנבואות הפלייאוף של כמעט כולם.  לכל אחת בעיות משלה: הרמס לא מסוגלת עד עתה לעשות נקודה אחת ברבע הראשון, ועד עתה עשתה את 54% מנקודותיה ברבע הרביעי. הקאובויס מנגד הובילו בשתי המחציות הראשונות. טוני רומו הקוורטרבק הוא סולידי מאד עד עתה עם ה-WR שלו דז בריאנט. הקאובויס היו 1-2 בעשר העונות האחרונות. הרמס לא היה 1-2 כבר 7 שנים.

יום א', 1:00: ניו אורלינס סיינטס (0-2) – אריזונה קרדינלס (1-1). הליין: סיינטס ב-7.5

החזרה של המאמן שון פייטון אחרי השעייה בת שנה היתה עד עתה מוצלחת ביותר, אע"פ שלקוורטרבק המצויין דרו בריז יש בינתיים אותו מספר אינטרספשיונס כמו TD: שלושה.

יום א', 1:00: טנסי טייטנס (1-1) – סן דיאגו צ'ארג'רס (1-1). הליין: טייטנס ב-3.

שתי הקבוצות יכולות היו בקלות להיות היום 0-2 אם לא מזל רע בדקות האחרונות. לצ'ארג'רס יש מאמן חדש, מייק מקוי, ונראה שהשחקנים מעריכים אותו מאד. ה-QB פיליפ ריברס נראה כאילו חזר לכושרו המצויין מהעבר כשהוא משלים 58.6% ממסירותיו בדאון השלישי לפירס דאון, הטוב ביותר בליגה. הצ'ארג'רס ניצחו בשלושת מסעותיהם האחרונים לנשוויל.

יום א', 4:05: מיאמי דולפינס (0-2) – אטלנטה פלקונה (1-1). הליין: מיאמי ב-2

מיאמי היא ללא ספק הפתעת הליגה עד עתה.  אטלנטה מגיעה פצועה ללא ה-DE קרוי בירמן ו-LB שון וות'רספון, ואולי אפילוCB אסנטה סמואל שנפצע במשחק האחרון אך המשיך לשחק בצליעה. בהתקפה ה-QB מאט ריאו יהיה ללא  ה-WR רודי ווייט. מיאמי שניצחה 2 בחוץ היא בריאה, ומלאת בטחון עם ה-QB ריאן טנהיל המפתיע בינתיים מאד לטובה!

יום א',  4:25: סן פרנציסקו ניינרס (1-1) – אינדינאפוליס קולטס (1-1). הליין: ניינרס ב-10.5

אני לא מבין את הליין הזה. בכל מקרה, ה-QB של הקולטס אנדרו לאק, ועוד שלושה שחקני קולטס בוגרי סטנפורד, ינסו לנצח את מאמנם מימי המכללה ג'ים הרבאו. במיוחד לאק שהיה בן הטיפוחים והצעיר שהוא אהב כבנו. המאבק יהיה בין לאק לבין ה-QB של הניינרס קולין קיפרניק, בלתי מנוצח בחמישה משחקי הבית שלו מאז הפך לקוורטרבק של הקבוצה.

יום ב', 8:40 בערבף דנבר ברונקוס (0-2) – אוקלנד ריידרס (1-1). הליין: ברונקוס ב-15.

כל משחק MONDAY NIGHT הוא חגיגה. פייטון מנינג, ה-QB של דנבר הוותיק ואולי הטוב כיום ב-NFL ישחק נגד קוורטרבק שניצח את משחקו הראשון בקריירה נגד ג'קסונוויל בשבוע שעבר!

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. מיאמי וקנזס בהחלט הקבוצות המפתיעות עד עכשיו. אמנם כולה 2 משחקים אבל זה לא רק התוצאה, זה איך שהן נראות. בכלל כמו תמיד בפוטבול, אי אפשר לדעת מה יהיה, הליגה הכי פתוחה בעולם

  2. מיאמי לא הפתעה. ניצחו את קליבלנד – הקבוצה הכי גרועה בליגה, ואת הקבוצה הבינונית של אינדיאנפוליס.
    בשנתיים האחרונות נבנתה שם קבוצה חדשה לגמרי. מייק וולאס הובאמפיטסבורג וביחד עם בריאן הארטליין, שהיתה לו שנה מצויינת, – הם מהווים צמד רסיברים מצוין. ראיין טאנהיל נבחר בדראפט הקווטרבקים הגדול אחרי גריפין השלישי ואנדרו לאק, ולפני ראסל ווילסון – מכאן שיש לו פוטנציאל. בדראפט האחרון מיאמי בחרה את דיון ג'ורדן הפאס ראשר הכי טוב בשנתון.
    מדובר בקבוצת פלייאוף, אך לא בדרג הראשון.

  3. מחזור שלישי. עד עכשיו 23 מ 33 (בדיוק כמו האחוזי השלמת מסירות של אארון רודג'רס).
    סינסינטי (1:1) – גרין ביי (1:1)
    משחק בין 2 קבוצות פלייאוף משנה שעברה ן 2 שגם יהיו שם השנה. הבנגאלס, כמו שכבר כתבתי הם הבחירה שלי מהAFC לס"ב. האם זה אומר שבבית הם ינצחו את הפקרס? לא בהכרח. אארון רודג'רס הוא ה MVP של הליגה כבר עכשיו. לטעמי הוא הולך להתקל בהגנה הכי טובה שנגדה הוא שיחק העונה רק שיש לו מספיק כלים התקפיים :קודם כל קוב, אחרכך פינלי הTE ואם סטארקס ישמר מפציעות ביחד עם לייסי הרוקי שישלימו מהבק-פילד) ההתקפה של הבנגאלס עדיין לא מתפקדת מספיק טוב כשהיא תלויה מאוד ברסיבר הטוב בליגה A.J גרין.
    ההימור: פאקרס.
    דאלאס (1:1) – סנט לואיס (1:1)
    הנדנדה הלא יציבה של דאלאס ממשיכה עם הופעה אנמית בקנזס. אין ממש משחק ריצה, הרסיבירים .(אילו שמגיעים למשחק-לטובת הקורא מיילז אוסטין) משמיטים כדורים. מולם הראמס שהיא קבוצה קשוחה עם פוטנציאל נפיץ בהתקפה והגנה קשוחה עד מלוכלכת (פיניגאן) שעוד לא התבגרה מספיק. כרגע זה נראה שבריאנט ישחק דבר ישמח את רומו ויספיק לדאלאס.
    ההימור: קאובויס
    טנסי (1:1) – סן דייגו (1:1)
    איך שזה נראה אחרי 2 מחזורים התחזית העגומה שלי לגבי האציל פיליפ (ריברס) עומדת להתבדות. אלא שמי שזוכר איך הצ'ארגרס נוהגים להתרוקן יודע שטרם הגיע הזמן לזה. בינתיים בטנסי מתחת לראדאר מתגלה קבוצת פוטבול קשוחה שכמעט והפתיעה את הטקסאנס הפייבוריטים במחזור הקודם. בכל מקרה המשחק הזה יותר מתאים לטיטאנס אצלם בבית אחרי שס"ד איבדו את הרסיבר המוביל שלהם. צפו למשחק טוב של כריס ג'ונסון וסולידי של לוקר.
    ההימור: טיטאנס
    מינסוטה (2:0) – קליבלנד (2:0)
    הבראונס באיחור אופנתי של שנתיים (או עשרים) עשו את המהלך הגדול של העונה ושלחו את הר"ב ריצ'ארדסון (אותו לקחו 3 בדראפט של 2012) לקולטס תמורת בחירת סיבוב ראשון בדראפט 14'. ההבנה כיום היא שר"ב הוא תפקיד יכולת משלים ומוגבל בלבד שלא יכול לקחת קבוצה לתואר (להבדיל נגיד מקורנר-בק) ולכן לא משתלם לקחת אותו כל כך גבוה בדראפט. טוב שבקליבלנד מבינים סוף סוף שללא פיגורה בק"ב ולא הרצף של DUDS שמילאו וימלאו את העמדה עד לדראפט הם לא יחלצו מהתחתית של הליגה.
    ההימור: פיטרסן והויקינגס רושמים W ראשון העונה.
    ניו אינגלנד (0:2) – טמפה ביי (2:0)
    ריוויס נגד בריידי. הבאקנירס בקרב על העונה. התגוששות של 2 קבוצות בינוניות שדווקא נמצאות בכיוונים מנוגדים. לבריידי אין ממש למי לזרוק את הפוטבול וגם ההגנה לא משהו אבל איכשהוא ההגרלה הנוחה עוזרת להם. אז על מי ישמור דרל ריוויס, על הגמד אדלמן? זה מסוג המשחקים שמבקשים הפתעה, הבאקס עם הקוף על הגב שצמוד אל הקיר ועם מאמן שמאבד את אמון השחקנים שלו.
    ההימור בקיצור פטריוטס.
    ניו אורלינס (0:2) – אריזונה (1:1)
    הסייאנטס נהנים עד כה מהשילוב המוצלח של השמן (ריאן הDC) והרזה (שון פייטן) ויכולים להיות כבר ב 3:0 עם אולי יתרון של 2 משחקים בחטיבה (במידה והפלקונס יפסידו במיאמי). אצל אריזונה יש שיפור גדול ורק העובדה שפיצג'ראלד לא הכי בריא מהווה בעיה גדולה. אני מתקשה לראות איך הקארדינלס יוצאים מפה עם W. מעניין לעקוב אחרי הקשר של בריס עם הTE הטוב בליגה גראהאם.
    ההימור סייאנטס.
    וושינגטון (2:0) – דטרויט (1:1)
    הרדסקינס משחקים היום בבית אולי הכי חלש בפוטבול ולכן גם 0:3 לא יהיה סופני עבורם אבל בוודאי שהם ינסו להימנע מכך. העונה של דיטריוט ליונס עדיין לא התייצבה ככה שדי קשה לדעת מה נקבל. בטוח הרבה זריקות של סטאפפורד למגהטרון ומה עוד? בוש מפה ובוש משם, קנס לנ'דמוקונג סו. הבעיות של הסקינס מתחילות עם הגנה מחוררת שאכלה קש ומעל 1000 יארד בשני משחקים, אמנם לטעמי RGIII היה שקט מידי ועצור בשני המשחקים הראשונים מה שאולי מעלה שאלות לגבי הליך ההחלמה שלו. הליונס בבית הם יריב נוח מספיק להתחיל בהתאוששות.
    ההימור : רדסקינס.
    קרוליינה (2:0) – ניו יורק ג'איינטס (2:0)
    ההקדמה שלי למשחק הקודם יכולה להתאים גם כאן לגבי ניו-יורק. אצל הפנת'רס המצב שונה. הפסד כאן והם יכולים להתחיל לחשב את קיצם לאחור. קאם ניוטון מועמד טוב לאכזבת העונה (למי שציפה) ומועמד טוב יותר לטרייד מרשים בסופה. הקטע הוא שהג'יאנטס אפילו לא מגיעים כפייבוריטים ברורים והעצבים יכולים לקחת את המשחק הזה למקומות הזויים. אצל הג'יאנטס איליי כמו איליי זורק אינטרספשיונס בלי חשבון ומתבל בפימבולים תוך כדי ולכן עם 8- בעמודת היחס בין איבודים לחטיפות כדורים קשה מאוד לנצח. גם עם ההגנה עדיין יש בעיות וכדאי לקופלין לבדוק שהם אכן כולם חוזרים למגרש אחרי ההפסקה. עדיין המפתח לניצחון בידיים של איליי.
    ההימור: (אחרי פעמיים פנת'רס שהסתיימו באכזבה), ג'יאנטס.
    בולטימור (1:1) – יוסטון (0:2)
    אולי אד ריד יחזור סוף-סוף לשחק באופן פיקנטי מול קבוצתו לשעבר. מעניין אם כן האם הוא יצליח לINT את פלאקו. הרייבנס ניצחו בקושי את הבראונס וישחקו ללא ריי רייס מה שאומר שהכל ילך באוויר בעיקר וזנ אומר של-JJ WATT יכול להיות יום חגיגי של סאקס. הטקסאנס מצליחים לסחוב ניצחונות עם יכולת לא ממש משכנעת אבל מה שאומר שעם הם ישתפרו עוד הם בהחלט יהיו כוח משמעותי. עוד עניין הוא שהרייבנס מתקשים מול הריצה ולכן יש מצב ליום גדול של הצמד פוסטר-טייט.
    ההימור: טקסאנס.
    מיאמי (0:2) – אטלנטה (1:1)
    בדולפינס הם ההימור המוקדם שלי לAFC EAST העונה. עד עתה הם מפתיעים את עצמם עם 2 נצחונות חוץ נאים. אטלאנטה מגיעה חבולה מעט למשחק ללא סטיבן ג'קסון ועם חצי רודי וייט לצד עוד בעיות בהגנה (סמואל). מיאמי שמצאה גם את משחק הריצה בשבוע שעבר תנסה לפתוח נתיבי ריצה לשמור על השעון ועל טנהיל שמראה משחק בוגר ואחראי ולהפציץ למיק וואלאס שיכול לשרוף את הסקונדארי של הפלקונס.
    ההימור: דולפינס.
    ניו יורק ג'טס (1:1) – בפאלו (1:1)
    קרב הרוקיס ק"ב של המזרח: סמית' מול מנואל. הג'טס כמו קבוצה של רקס ריאן מראים הגנה קשוחה הממוקמת שניה בליגה לצד התקפה אנמית. הבילס בשקט בשקט יכלו להיות ב 2:0 אם לא היו מראים את הלוזריות הרגילה שלהם בפני בריידי. בכל מקרה נראה שמנואל נכנס טוב יותר לליגה והעובדה שספילר הנהדר רואה הרבה טאצ'ים בפוטבול בהחלט עוזרת. משחק צמוד שימתין לטעות או לביג-פליי מצד אחד משני הק"ב.
    ההימור: (הפעם לא התחת של סאנצ'ז אל של רקס) ג'טס.
    סן פרנסיסקו (1:1) – אינדיאנפוליס (1:1)
    טוב אז לאק היה חניך מצטיין אצל הארבואו בסטנפורד וכן הוא ללא ספק אחד הק"ב הצעירים הבולטים בליגה כיום וכן הקולטס מרגישים שיש להם משהו טוב הולך עכשיו עד כדי שהם מסרו בחירת סיבוב ראשון לבראונס תמורת טרנט ריצ'ארדסון (שעליו כתבתי בפריוויו של שבוע I שהבראונס יקלטו שהוא לא עילית (ע"ע פיטרסון)). למזלו של זה, אף אחד לא ממש מצפה ממנו לתת הרבה תפוקה מול הגנת הריצה של הניינרס. לגבי סאן-פראן, אין כאן טעם לדבר על שום דבר מעבר לאקסיקיושן טוב של תוכנית המשחק בשני צידי הכדור. קאפרניק צריך לשחק טוב מתוך הפוקט ולגלות יותר עירנות וכן, הגיע הזמן לתת לו לעוף גם עם כמה מהלכי ריצה טובים.
    ההימור: ניינרס.
    סיאטל (0:2) – ג'קסונוויל (2:0)
    משחק קצוות. ההגנה הכי טובה (הוקס) מול ההתקפה הכי גרועה עם משהו או מישהו בתור הק"ב. המטרה של סיאטל צריכה להיות מעבר ל W לעורר את משחק ההתקפה הצולע של ראסל ווילסון והרסיבירים שלו.
    ההימור: סיהוקס.
    פיטסבורג (2:0) – שיקגו (0:2)
    ג'יי קאטלר פורח בשיקגו ואם נספור הרי שבשני המשחקים הוא הצליח להנדס קאמבק מפיגור לט"ד מנצח לTE החדש שלו בנט (זה אח). אם זאת ולמרות ההגנה הטובה בעיקר בסקונדארי המצב של הברס עדין ויש להם עוד מה להוכיח. הסטילרס לעומתם נראים רע בעיקר בהתקפה לולא ביג-בן הם היו אפילו יותר מסריחים, למזלם הTE הית' מילר חוזר ככה שתהיה עוד מטרה אמינה באמצע. הבעיה של הסטילרס בהתקפה היא החולשה של הרסיבירים (מה שיכול להיות קריטי מול טילמן וג'נק המפלצתיים) והיעדר משחק ריצה לגבות את זה. אם כל זה, אני מאמין שטומלין מספיק טוב לתפור איזה W.
    ההימור: סטילרס
    דנבר (0:2) – אוקלנד (1:1)
    הראיידרס הם עם הצ'יפס ההפתעה הכי נעימה עד כה והם הצליחו להיחלץ בזכות מתואר הקבוצה הגרועה בליגה (שכרגע נמצאת בתחרות בין הג'אגס לבראונס עם פריצות מצד טמפה). אמנם כרגע הם יכולים בכיקר להתארח בפריימטיים אצל פייטון מננינג ולא באמת להטריד, זה לא בקליבר שלהם. העניין הנוסף הוא שההגנה של הברונקוס חזקה מאוד נגד הריצה שזה עיקר הכוח של אוקלנד בשלישיה פריור-מקפאדן-ריס.
    ההימור: ברונקוס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט