פריוויו למשחקי יום ראשון – קלאסיקו כהכנה לאזכרה / עמיחי קטן

שבעה משחקים לפנינו הראשון הראשון שאחרי האולסטאר הפותח את הישורת האחרונה של העונה הסדירה. השלב שבו הרבה מהמשחקים מקבלים הרבה יותר או הרבה פחות משמעות עבור הקבוצות, תלוי כמובן במצבן, והפער בין המשחקים המעניינים ובין אלו שלא מרקיע שחקים. הערב אנחנו זוכים לכמה משחקים ראויים ביותר, ובראשם כמובן המשחק המשחק בו הלייקרס יארחו את הסלטיקס ערב לפני טקס האזכרה לקובי, וכמובן שאין יריבות ראויה יותר לערב שלפני האזכרה הזאת. המשחק הזה הוא אמנם המוקדם, אבל בפריוויו נשמור אותו לסוף…

1:00 דנבר נאגטס (38- 18) – מינסוטה טימברוולבס (16- 38):

דנבר היא אחת מאותן קבוצות שיש להן עדיין הרבה לשחק עליו בעונה הסדירה. אמנם המקום בפלייאוף נראה בטוח, אבל המאבק הצמוד עם הקליפרס על המקום השני במערב עשוי להיות קריטי ביותר, בעיקר עבור קבוצה ביתית כמו דנבר. הנאגטס עדיין מחפשים את הכוכב השני היציב לצד יוקיץ', כאשר מארי עשה זאת מצוין בתקופה שלפני האולסטאר, אבל הוא יצטרך להוכיח יותר יציבות לפני שיקבל את המעמד הרשמי.

מינסוטה היו במאזן חיובי בסוף נובמבר. אני יודע שזה נשמע קצת מוזר, אבל נראה היה שהשילוב בין וויגינס וטאונס עובד היטב סוף סוף, ונדמה היה שאולי חיזוק נקודתי יספיק לביקורים עתידיים בפלייאוף, אבל אז הגיע דצמבר שנפתח ב-11 הפסדים רצופים, ואם מישהו קיווה להתאושש שם, הרי שאחרי זה הגיע רצף של 13 הפסדים ואנדרו וויגינס נשלח לגולדן סטייט. הטריידים הניבו תצוגת שלשות אחת וניצחון על הקליפרס, אבל הפציעה של טאונס הורידה למינסוטה את התקוות.

המפתח של המשחק הזה הוא השליטה של יוקיץ' בצבע. הקו הקדמי של מינסוטה מכיל כרגע רק מרור ושאר ירקות והיכולת של יוקיץ' לנצל את זה צפויה להכריע את המשחק בקלילות.

רמת עניין של משחק: C+ – הניסוי של דיאנג'לו ראסל לבד כשכל שאר הכוכבים פצועים ממשיך, אבל הניסוי של יוקיץ' מעניין יותר ומוצלח יותר.

הימור: תעשו כאילו אתם מופתעים. דנבר ב-17.

1:00 טורונטו ראפטורס (41- 15) – אינדיאנה פייסרס (33- 23):

רצף השיא של טורונטו נקטע לפני הפגרה, אבל קצב הניצחונות נותר הגבוה ביותר בתולדות המועדון על 60 ניצחונות, והקנדים הצליחו גם לפתוח מעט פער בקרב על המקום השני. ספק אם יש להם את הכלים להכניע הפעם את מילווקי בפלייאוף, או אפילו את בוסטון או פילי, אבל ניתן לסמוך על ניק נרס שהוא לפחות ינסה לעשות עם זה משהו, ויש לו כל מיני כלים מעניינים אם הם יחזיקו מעמד עד לפלייאוף.

ניסוי הכלים של אינדיאנה הוא שונה, ונועד בעיקר להחזיר את אולאדיפו לעניינים. אחרי 6 הפסדים רצופים שהורידו את הפייסרס למקום השישי במזרח, הגיע ניצחון דווקא על מילווקי, ואחריו אחד על הניקס, והחזירו את אינדיאנה לנתיב. חזרה טובה של אולאדיפו תהפוך את החמישייה האינדיאנית לאחת מהטובות בליגה, וכשמדובר בקבוצה כזאת צעירה רק מתבקש שהם יהיו קבועים בצמרת לשנים הבאות.

המפתח של המשחק הזה יהיה בעמדה מספר 4. טורונטו משחקים עם סיאקם או סמול-בול לרוב, ואילו אינדיאנה משחקים הרבה עם 2 גבוהים. מי שיקבע את הכיוון יזכה ליתרון משמעותי.

רמת עניין של משחק: B+ – לחובבי כדורסל מזרחי בקצב הגנתי. סביר להניח שזה יהיה הכיוון…

הימור: זה צריך להיות צמוד. טורונטו ב-4.

2:00 שיקגו בולס (19- 38) – וושינגטון וויזארדס (20- 34):

את שיקגו מטרידה בעיקר שאלת זאק לאבין. האם מדובר בשחקן שיכול להוביל קבוצה, וכעת צריך רק להתאים לו צוות מסייע כדי שיהיה פלייאוף בשיקגו, או שמדובר בסקורר שלא יכול להוביל קבוצה, וצריך למצוא מנהיג אחר. מאמן אחר כנראה שבכל מקרה צריך… לאבין נותן מספרים טובים מאוד, אבל זה לא מוביל את שיקגו לכלום. בפלייאוף הם כנראה לא יהיו, אבל הם לא מספיק גרועים כדי להניב מזה משהו.

אצל וושינגטון מדובר בשאלת ג'ון וול. החוזה העצום שלו מונע מהוויזארדס סיכוי לבנות קבוצה טובה מסביב לבראדלי ביל, ונראה שוושינגטון מחכים לראות האם וול יחזור בתור שחקן טוב שיהיה שווה משהו בטרייד או בתור שחקן גרוע שיהיה צריך לשלם כדי להעביר אותו. וול וביל לא הסתדרו ביחד גם לפני הפציעות, וככל הנראה הארכת החוזה של ביל אומרת שזאת הקבוצה שלו עכשיו ולא של וול.

המפתח למשחק הספציפי הזה הוא ביל נגד לאבין. מי שיצליח לייצר יותר עבור הקבוצה שלו יקנה לה יתרון משמעותי.

רמת עניין של משחק: C- – שתי קבוצות שגמרו את העונה ומחכות לדראפט ולשאלות הקשות שזקוקות להכרעה.

הימור: אחוז הנרדמים יהיה גבוה מהאחוזים מחוץ לקשת. אתם גם רוצים הימור על המשחק? שיהיה וושינגטון ב-7.

2:00 אוקלהומה סיטי ת'אנדר (34- 22) – סאן אנטוניו ספרס (24- 31):

גם את זה קל לשכוח, אבל אוקלהומה פתחו את העונה בתור מועמדים מובילים לפרק את הקבוצה, עד שהתברר שמדובר בקבוצה טובה יותר מהצפוי, והוחלט בסופו של דבר לשמור על השלד הנוכחי, שכרגע מספיק עבור מקום די בטוח בפלייאוף. שרודר מתיימר לשבור את השליטה של לו וויליאמס בפרס השחקן השישי, כריס פול שיחק באולסטאר לראשונה מאז 2016, והרכב שלושת הרכזים הוא עדיין אחד מהטובים בליגה.

גם במקרה של הספרס המצב הנוכחי מעט שונה מהציפיות המוקדמות. נדמה היה שהחזרה של מארי מהפציעה, יחד עם ההשתלבות של וויט והשיפור בתיאום הקבוצתי יזניק את הספרס עוד יותר קדימה מהמקום ה-7 במערב, אבל בפועל העניינים רק הסתבכו, ונדמה שהם בדרך לעונת לוטרי ראשונה מאז 1997. הקרב על המקום השני עדיין חי ובועט, לכאורה, אבל התחזיות של 538 נותנות לפליקנס 64% לעלות לפלייאוף (באמת שאני לא מבין את זה), 16% לפורטלנד, 9% לממפיס ורק 6% לספרס. אולי הניצחון ביוטה יעיר קצת את מלך הלילה וחבורתו.

המפתח של המשחק הזה נעוץ בקו האחורי, בין 3 הרכזים של אוקלהומה שמסתדרים מצוין ביחד, ובין הגארדים של הספרס שקצת פחות מסתדרים ביחד על הפרקט.

רמת עניין של משחק: B – בתחילת העשור זו הייתה היריבות הגדולה במערב, ובעשור הקודם 2 הקבוצות החמיצו רק פעם אחת את הפלייאוף (אוקלהומה ב-2015). פני העשור הנוכחי כרגע הם לכיוון אחר.

הימור: ביתיות זה חשוב. בעיקר כשהקבוצה הביתית גם טובה יותר. אוקלהומה ב-11.

3:30 גולדן סטייט ווריורס (12- 44) – ניו-אורלינס פליקנס (24- 32):

אנדרו וויגינס קולע בינתיים 22.75 נקודות ב-66.78% אפקטיבי, יחד עם 2 חטיפות ו-1.8 חסימות במדי גולדן סטייט. מדובר ככל הנראה בחריגה סטטיסטית שממתינה להזדמנות להתיישר, אבל מדובר ברצף 4 המשחקים הכי טוב בקריירה של וויגינס, שלא הצליח לשמור על 66% אפקטיבי במדי מינסוטה אפילו ל-2 משחקים רצופים. לפחות בחלק מהמקרה מדובר על מערכת שיודעת לשחק עבור שחקנים טוב יותר מאשר מינסוטה. אפשר לראות שגם דיאנג'לו ראסל רשם את נתוני השיא שלו בקליעה ובאחוזים במדי גולדן סטייט, וייתכן שיש בכך משהו מעיד על הכוח המשמעותי שעשוי לחזור בשנה הבאה.

גם הפליקנס מתבוננים אל העתיד בחיוך גדול, אבל במקרה שלהם גם ההווה כבר נותן טעימה מהנה ביותר ממה שצפוי להיות העתיד הקרוב. זאיון וויליאמסון משתלב היטב בקבוצה שמצליחה למצוא אותו היטב בלי לפגוע יותר מדי בתפוקה של האחרים, כמו האולסטאר אינגראם. רבים אפילו מסמנים את הפליקנס בתור הקבוצה שתשתחל למקום ה-8 במערב, אבל נדמה לי שזה מוקדם מדי בהתפתחות של המועדון. רדיק כמובן יקווה לשמור על רצף הופעות הפלייאוף שלו, אבל גם הוא מבין שזה לא היעד המרכזי כרגע.

המפתח של המשחק הספציפי הזה הוא זאיון. לגולדן סטייט אין כלים להפריע לו והוא יכול להוביל לתבוסה ביתית של הלוחמים.

רמת עניין של משחק: B- – אפשר לטעון שעבור הפליקנס יש משמעות למשחק, אבל זה בעיקר כדי לראות את זאיון.

הימור: אין לגולדן סטייט מספיק כלים. ניו-אורלינס ב-15.

4:00 פורטלנד טרייל בלייזרס (25- 32) – דטרויט פיסטונס (19- 39):

רבים הם הטוענים שהסיבה העיקרית לעונה הקשה שעוברת על פורטלנד היא מכת הפציעות שלקחה את נורקיץ', קולינס והוד לכל העונה בערך, ולילארד נאלץ לסחוב את הספינה לבד. כעת לילארד עצמו פצוע, מה שמוריד משמעותית את הסיכוי של פורטלנד לזכות בכל זאת בכרטיס לפלייאוף, בעיקר לאור הכושר המטורף בו הוא היה לפני הפציעה. ייתכן שפורטלנד צריכים כבר לחשוב על התיקונים לקראת העונה הבאה, ובעיקר על השאלה איך הם נפלו מגמר המערב בעונה שעברה לאן שהם נמצאים עכשיו.

דטרויט לא מצליחים לשבור את משוואת הבינוניות, לא משנה לאן הם מנסים ללכת. הביאו לפני שנתיים את בלייק גריפין, ועונת שיא שלו סידרה להם מקום 8 במזרח וסוויפ היסטורי שהם חטפו מהבאקס. מאז הטרייד שבו דטרויט ויתרו על בילאפס בתמורה לאייברסון הם סיימו בכל עונה במקום 8-12 במזרח, ורק עונה אחת בתקופה הזאת (2016) הניבה להם מאזן חיובי. עכשיו דראמונד נשלח לקליבלנד כדי להיות גרועים, אבל גם בכיוון הזה אין לדטרויט אופק.

המפתח של המשחק הזה הוא מלו ומקולום. יש להם יותר כוח אש מהפיסטונס וקליעה וטובה שלהם אמורה להספיק לניצחון, גם ללא לילארד.

רמת עניין של משחק: C – לפורטלנד יש עדיין לכאורה על מה להילחם, אבל ספק אם יש לה איך.

הימור: רק אחת שואפת קדימה. פורטלנד ב-11.

22:30 לוס אנג'לס לייקרס (42- 12) – בוסטון סלטיקס (39- 16):

והנה הגענו למשחק המרכזי והמוקדם של הערב. אפשר לעסוק הרבה בעניינים הנוגעים לגדול הלייקרים בכל הזמנים ובטקס האזכרה שלו מחר, אבל אנחנו נתמקד כעת במשחק. הלייקרס ממשיכים להרשים ולשמור על מרחק בטוח בראשות המערב, ולברון נותן שקט תעשייתי, לראשונה מזה הרבה שנים. כל מיני שאלות מעניינות עולות בהקשר ללייקרס לקראת הפלייאוף, ואולי המרכזית שבהן היא ההגנה על שחקני כנף. במקרה שלפנינו יש לה יריבה עם 3 שחקנים מובילים על המשבצת הזאת, ומעניין יהיה לראות איך הלייקרס יתמודדו עם היריבה המיתולוגית שהנחילה להם העונה תבוסה ב-32 הפרש.

בצד של בוסטון רושמים כבר 10 ניצחונות מ-11 המשחקים האחרונים, והמרדף הצמוד יחסית אחרי טורונטו ממשיך. קמבה ווקר אמנם פצוע ולא ישחק הערב, אבל גם בלעדיו הוכיחו בבוסטון יכולת לנצח משחקים, ויהיה מעניין לראות איך הרוטציה של בוסטון תעבוד בלעדיו הערב. בזמן הרצף המדובר טייטום קולע 27.3 נקודות למשחק ב-44.2% לשלוש עם 7.6 ריבאונדים, 3.2 אסיסטים, 1.3 חטיפות ו-1.1 חסימות, כך שהוא יהיה מרכזי עבור בוסטון גם הערב.

המפתח של המשחק הזה יהיה ההגנה של בוסטון על לברון ודיוויס. מדובר ככל הנראה באחד מהמשחקים האלה שלברון יעלה אליהם באינטנסיביות של פלייאוף, והמשימה לשמור עליו תהיה מוטלת בעיקר על בראון וסמארט. במקרה של דיוויס יהיה יותר קשה לבוסטון למצוא שומר מתאים, או שיטת הגנה מתאימה, אבל גם שם יש לסטיבנס לא מעט אפשרויות.

רמת עניין של משחק: A+ – אחד מאותם משחקים שסומנו בלוח השנה תחת הכותרת "איש בל ייעדר". השעה גם מאוד נוחה לציבור הישראלי וסביר להניח שרוב הקוראים גם תופסים צד מסוים בקלאסיקו של ה-NBA או בנושא לברון.

הימור: אני בכלל לא משוכנע בזה, אבל נדמה לי שהפעם הלייקרס יצליחו לעשות זאת. הלייקרס ב-7.

ולסיום – החידה השבועית. הפעם על קובי ברייאנט. קובי הוא היחיד, למעט ווילט צ'מברליין, שרשם 4 משחקי 50 נקודות רצופים. מבין השחקנים הפעילים יש 2 שיש להם רצף של 2 משחקי 50 נקודות. הראשון מביניהם הוא ג'יימס הארדן, עם 5 רצפים שונים כאלה. החידה היא – מי השחקן הפעיל הנוסף עם 2 משחקי 50 נקודות רצופים?

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
Subscribe
Notify of
379 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ציון יעשה פשעים נגד האנושות מול הלוחמים ומול דר דריי במיוחד. שיא קריירה הלילה.
אני מקווה שרזי ישמח הלילה אבל נראה לי שלברון ינגב
אוק
פורטלנד
ווש
ראפס
דנבר.

המשחק המוקדם אש. היתר זבל מזוקק רמת בדיקת בוקס וקריאת בלוג חי מחר בבוקר

עידו גילרי
23/02/2020 13:26:55

דונקי "פוחד"

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מבין אותו מי רוצה לחטוף דאנקים ושאגות כל הלילה..

גיא רוזן
23/02/2020 13:21:12

שאלה קלה מדי…
.
קובי הלייקרס הגדול ביותר?
אני מנחש שזה תלוי השקפה, אבל אני לא מצליח להבין איך קובי נמצא לפני קארים בכל רשימה שהיא העוסקת בכדורסל נטו
(אם השאלה היא "הלייקרס האהוד ביותר", אז תגובתי מיותרת)
.
תודה, חיים.

עידו גילרי
23/02/2020 13:30:26

אהםם מג'יק…

עידו גילרי
23/02/2020 13:42:16

שאלתי.
שאלה מקדימה לאוהד – מתי נולדת?

yaniv
yaniv
23/02/2020 13:45:47

אז אני אוהד לייקרס ומבחינתי בלי צל של ספק זה מג'יק

עידו גילרי
23/02/2020 13:49:26
Reply to  yaniv

ותענה על השאלה המקדימה…

yaniv
yaniv
23/02/2020 14:30:26
Reply to  yaniv

מהזקנים שבאתר
יליד אמצע שנות ה70

עידו גילרי
23/02/2020 17:24:10
Reply to  yaniv

זה קו פרשת המים אם נולדת לפני 1980 וחווית את מ'גיק בלייב.

A Ljos: Resurrection
23/02/2020 13:55:11

סמוש פארקר!
רגע, אני לא אוהד לייקרס.

אור
אור
23/02/2020 13:57:29

נאמבר פווור… ג'ורדן פארמר!

Yinon Yavor
23/02/2020 17:48:12

עם כל הכבוד לקובי. הוא שני למג'יק. אולי אפילו שלישי לקארים. אצלי זה נו בריינר בכלל. לדעתי אצל רוב מי שראה את שניהם

A Ljos: Resurrection
23/02/2020 17:55:22
Reply to  Yinon Yavor

ועכשיו השאלה אם זה בגלל שרוב מי שראה את שניהם היה בגיל מסויים כשראה את מג'יק שהוא אחר מזה בו ראה את קובי.

גיא רוזן
23/02/2020 13:52:56

מסקרן אותי מה הנימוק הכדורסלני לבחירה בקובי על פני קארים.
.
למה קארים, זה קל.
5 אליפויות, מהן ב-2 היה השחקן הטוב בלייקרס, באחת זכה בפיינלס MVP, אבל השחקן המצטיין של הלייקרס באותה עונה היה מג'יק, ו-2 נוספות בהן היה חוליה חשובה בזכייה.
3 MVP במדי הלייקרס.
10 פעמים ALL NBA במדי הלייקרס.
.
והכי חשוב – הוא היה הכוכב של הקבוצה כאשר זו בחרה במג'יק ג'ונסון. כמה כוכבים במעמדו של קארים יש, שמסוגלים לתת לרוקי להגיע לתפוס את מקומו? כמה כוכבים מסוגלים לוותר על אגו בשביל הצלחת הקבוצה?
.
דרך אגב, אני יכול להבין טיעונים שדורשים שזה מג'יק שצריך להיבחר, היות והוא היה "לייקרס פור ליף". קובי, ברמת הכדורסל, פשוט נופל הן מקארים, והן ממג'יק.

גיא רוזן
23/02/2020 13:53:40

(לדעתי המאוד סובייקטיבית)

אור
אור
23/02/2020 14:00:14

אם כבר פתחת את זה, לא כזה בטוח שקובי נופל ממגי'ק ברמת הכדורסל, אבל מודה שלא ראיתי מג'יק בלייב

גיא רוזן
23/02/2020 14:13:11
Reply to  אור

בכל השוואה בין דורית (אם נודה באמת, בכל השוואה בכלל), יש בעייתיות שכוללת את השאלה "איך משווים נתונים של תקופות שונות?" ו-"איך מתגברים על מחסום הנוסטלגיה/שכחה?"
.
(לכן ציינתי "לדעתי הסובייקטיבית")
.
אני יכול להרחיב למה אני חושב שמג'יק ממוקם לפני קובי, אבל אני אשאיר את המלאכה לאוהדי הלייקרס שבאתר.

yaniv
yaniv
23/02/2020 16:14:27

לבחור בקובי כלייקר הגדול ביותר זה מאוד לגיטימי וכפי שעידו ציין זה הרבה תלוי באיזה שנה נולדת..מה שכן להגיד שקובי נבחר בתור שחקן ספסל זה לא מדוייק,אמנם הוא נבחר רק 13 בדראפט אבל מעולם לא היה מוגדר כשחקן ספסל גם שהוא התחיל ,הוא מיד החזיק מעצמו ככוכב (להזכירך את האיירבולים שלו בהתחלה)

yaniv
yaniv
23/02/2020 16:48:03
Reply to  yaniv

לא הבנתי ? אני מניח שהתכוונת ל26 דקות ולא 26 נקודות.
בכל מקרה זה לא האישיו,לקח לו שנתיים ללמוד את המערכת ואת הליגה בזה אני מסכים אבל הוא מהתחלה לא הגיע כשחקן ספסל ואז פרץ,הוא מהתחלה היה במחשבה סופרסטאר ופשוט לקח לו שנתיים ליישם את זה בפועל,אבל המנטליות מעולם לא הייתה של שחקן ספסל או שחקן צעיר שצריך ללמוד מהאחרים.יש לו מעט סיפורים על איך הוא לקח את השחקנים הטובים ביותר של הלייקרס באותה תקופה)נדמה לי גלן רייס) ועשה מולם אחד על אחד באימונים תוך כדי שהוא משפיל אותם

גיא רוזן
23/02/2020 16:20:06

קארים (רק במדי הלייקרס) –
22.1 נק' ב-56.7% אפקטיבי, 9.4 רב', 3.3 אס', 2.5 גגות, 0.9 חטיפות, 23.4 PER
.
קובי –
25 נק' ב-48.2% אפקטיבי, 5.2 רב', 4.7 אס', 0.5 גגות, 1.4 חטיפות, 22.9 PER
.
לשיטתי, אלו נתונים טובים משל קובי.
.
בנוסף, ה-"נוק אאוט" זו העובדה שבמשך לא מעט שנים במדי הלייקרס, קארים נחשב לשחקן הטוב בעולם. הוא זכה ב-MVP בעונה שקבוצתו לא העפילה לפלייאוף.
קובי, ב-3 מ-5 האליפויות לא נחשב לשחקן הכי טוב בקבוצתו שלו. בשאר השנים, היה פרק זמן קצר מעוד שהוא היה בדיון על השאלה "מי השחקן הטוב בליגה" – מעזיבתו של שאקיל עד לרגע בו לברון לקח את המושכות. בפרק הזמן הזה הוא צבר MVP בודד.

גיא רוזן
23/02/2020 17:25:54

לברון היה השחקן הטוב בליגה בכל 4 הזכיות שלו ב-MVP, והתחרות לא באמת הייתה קרובה.
תבדוק כל מדד סטטיסטי שמתחשק לך –
PER, WS, VORP, BPM, בכולם לברון היה ראשון בליגה. והפער מהבאים בתור, היה גדול עד ענק.
תתבונן בנתונים של יאניס השנה (MVP ברור) –
הוא ראשון ב-PER ו-BPM, שני ב-WS ו-VORP
.
הדומיננטיות של לברון בין השנים 09' – 14' ברמת הסטטיסטיקה האישית דומה רק לזו שהציגו ג'ורדן, קארים, וווילט צ'מברלין.
.
קובי?
הוא פשוט לא באותו אזור חיוג ברמת הסטטיסטיקה האישית. בטוח לא כאשר בודקים על פני תקופה.

ברוך רובין
ברוך רובין
23/02/2020 18:29:45

גיא איך אתה משווה אחוזים של סנטר לאחוזים של גארד? זה גבוה מבינתי לעשות השוואה כזאת קובי השחקן הטוב בעולם מ2004-2009 וטופ 3 עד 2012 ,פרס הMVP לא הולך לשחקן הטוב בליגה (אחרי זה ללברון היה 6-7).

גיא רוזן
23/02/2020 20:03:09

אז ככה –
.
חיים, תבדוק. אלו הסטטיסטיקות המתקדמות ב-2009, לא מסובך לראות איך לברון ראשון בכל המדדים, כאשר המאזן זה הבונוס שמציב אותו במקום הראשון בלי תחרות. תחליף בין ה-"2009" שבקישור ל-2010, 2012, ו-2013, ותראה שלברון עדיין ראשון בכל המדדים
.
https://www.basketball-reference.com/leagues/NBA_2009_advanced.html
.
דרך אגב, דוראנט ממש לא קרוב, לא ב-2010, ולא ב-2012.
.
הסיבה שאני מביא את המדדים הנ"ל, היא בגלל שמדובר ב-4 מדדים שונים, שבדרך כלל מציבים שחקנים שונים במקום הראשון. בכל 4 הזכיות של לברון, הוא היה ראשון בכל המדדים, ובהפרש, כאשר יש לקבוצתו מאזן שמגבה את המדדים. דבר נוסף, אותם מדדים הם דרך אובייקטיבית לכמת סטטיסטיקות מצטברות של שחקנים. הבעיה היחידה של המדדים הנ"ל היא שהן לא נותנות מספיק דגש לשחקני הגנה מעולים. אבל במקרה של לברון מדובר במי שבתקופתו היה אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה (נבחר על ידי המאמנים בכל אחת מאותן עונות לחמישיית ההגנה הראשונה).
.
ברוך,
איך אני משווה אחוזים של סנטר לאחוזים של גארד? בקלות. אני מתייחס לאחוז האפקטיבי. לצורך השוואה –
אתה יודע לכמה סנטרים ב-10 השנים האחרונות יש לפחות עונה אחת עם 22 נק' ב-56.7% אפקטיבי?
(אלו ממוצעיו של קארים בלייקרס. כולל השנים בהם הוא חגג 37, 38, 39…)
.
התשובה היא ל-2 סנטרים. פעם אחת דווייט, ופעמיים טאונס. מדובר על סנטרים בשיא הקריירה שלהם, לא על ממוצע שכולל את השנים בהם ילדיהם כבר בתיכון…
חוץ מדווייט וטאונס, יש עוד 7 שחקנים עם ממוצעים כאלו, כולם משחקים בעמדות ה-PG, SG, ו-SF.
.
עכשיו נחזור לקארים –
22 נקודות ב-56.7% אפקטיבי ב-מ-מ-ו-צ-ע. לא בעונה בודדת.
סקורר זה יותר מכמה נק' שחקן מסוים קלע, זה גם איך הוא קלע אותן. אני זוכר את קארים ואת הסקייהוק. הזריקה המפחידה ביותר בתולדות המשחק.
יסלח לי חיים, אבל קובי לא מתקרב למה שקארים היה, לא רק בתקופתו במילווקי, גם לקארים של הלייקרס.

ברוך רובין
ברוך רובין
23/02/2020 21:27:36

גיא לצערי שוב אתה ירית חץ ואז הקפת מטרה, קובי בשיאו שיחק בליגה לפני עידן היעילות , אחוז אפקטיבי של גארד שקולע מרחוק לונג 2 כנראה יהיה נמוך מזה של סנטר שמשחקו בצבע, קובי בתקופתו בלייקרס יותר טוב מקארים בלייקרס.
.
אני לא מדבר על כך שהסטטיסטיקה במקרה של קובי רחוקה מלספר את כל הסיפור וההשפעה העצומה שלו על המשחק , האפקט הפסיכולוגי ודאבל טים שקובע בריאנט יצר נתן לשאר הקבוצה הרבה מבטים פנויים וריבאונדים בהתקפה, הסטטיסטיקה היבשה לא מראה את זה ולכן זה כל כך בעייתי לאחד שמסתכל על רק ורק על הסטטיסטיקה.
.

גיא רוזן
23/02/2020 21:40:35

ברוך, משעשע שאתה מחפש תירוצים עבור קובי…
מצטער, עוד בזמן אמת לא סבלתי את מנטליות ה-"אין זריקה שאני לא אוהב".
.
לגבי ה-"השפעה עצומה". כן, אני זוכר אותה. רק שזה לא היה קובי, האיום הגדול. זה היה שאקיל. אני זוכר היטב כמה קובי זרק (והחטיא) ב-2003, ב-2004.
.
אין לי מושג מי מסתכל רק על סטטיסטיקה, אבל אני מוכרח לציין שבתור מי שכתב שהמשחק של יוסטון ושל הלייקרס הוא אותו הדבר, אולי עדיף אם תחליט לשאוב נתונים מדפי הסטטיסטיקה…
.
ואחרון –
האהדה שלי לקארים, מקורה בכך שהוא הכוכב הראשון שתפס לי את העין עת התחלתי לצפות ב-NBA בילדותי. אתה מדבר על השפעה פסיכולוגית? אני זוכר את השדרנים מדברים על קארים ועל הסקייהוק ביראת כבוד כמוה אני זוכר אחר כך רק במהלך משחקי ג'ורדן והבולס.

ברוך רובין
ברוך רובין
23/02/2020 21:49:23

הוא גם החטיא ב2009,2010ששם הוא היה הכוכב הראשי של האליפויות, שלישו אחד מהצוותים המסייעים החלשים ביותר שקיימים, זוהי הקבוצה האחרונה שלקחה אליפות עם ספסל דליל.
.
קארים היה השחקן הטוב ביותר ב2 אליפויות ואחרי זה המושכות עברו למגיק באליפויות האחרונות הוא היה פחות משמעותי בהרבה מקובי של שאקיל.
.
אל תדחוף לי מילים לפה כתבתי שקבוצות הליגה משחקות דומה ובנאלי שהמשחק של יוסטון דומה מאוד לזה של מילווקי וההבדל הוא חומר השחקנים.
.
שוב באת עם דעה קדומה מהבית אין לי באמת סיכוי לשנות אותה

אבג
אבג
23/02/2020 13:38:48

הלייקרס הגדול ביותר שנהרג בתאונת מסוק…

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 18:21:44

ברור שקובי.
קארים 14 עונות, כששיאו קודם לכן במילווקי. התחלק עם מג'יק בהובלת הקבוצה בעונותיה הגדולות, כשלמעשה שני אחרי מג'יק בתור "הפנים של".
קובי 20 עונות, כל הקריירה. גם התחלק עם שאק, אבל גם הוביל לבד והיה הפנים הבלעדיות.
מעבר לסטטיסטיקה זו או אחרת.
הוא גם מעל למג'יק.

ברוך רובין
ברוך רובין
23/02/2020 18:31:05

אני מסכים עם האשך

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אני חושב שכשמג'יק אמר שקובי הוא הלייקרס הגדול בכל הזמנים, הוא התכוון למה שכתבת. זה לא סותר, לדעתי, את מה שגיא, ואחרים, טוענים – כשחקן כדורסל הוא נופל מקארים, מג'יק, ולדעתי גם משאק.

ברוך רובין
ברוך רובין
23/02/2020 18:21:47

גיא קובי יותר גדול מקארים בטח בתקופתו בלייקרס בכל הנוגע לכדורסל ( לא קריירה) , קארים הגיע ללייקרס אחרי ששיאו מאחוריו, עדיין היה אדיר , הרבה שוכחים אבל קובי היה השחקן הטוב בעולם שנים, 5 אליפויות 2 פיישל MVP , MVP ו20 שנה מוטים את הכף שלו מעל קארים, קובי הוא לא השחקן הטוב ביותר של הלייקרס אבל בהחלט הגדול ביותר בהיסטוריה שלנו

עידו גילרי
23/02/2020 13:30:03

הניסוי של ד'אנגלו לבד לא ימשך היום – הוא ינוח.

A Ljos: Resurrection
23/02/2020 18:02:53

וכך נפתח לו הניסוי החשוב של דראגן בנדר כשחקן.

דוקטור רזי הופמן
23/02/2020 13:40:45

טוב
אני דיי מסכים להלייקרס מנצחים הלילה שלא להגיד מטאטאים, אבל סטיבנס יזרוק דגל לבן בסוף הרבע השלישי.
הסלטיקס מסוגלים לנצח את המשחק הזה כי יש להם המון כישרון אבללברון יבוא במוד של להשתיק את כל העולם ועשות לשי ולשאר הללל נה באוזן.
לא ממליץ לשונאי לברון לצפות במשחק מחשש להתקפי לב בצרורות….
אני גם אהמר שאינדי ינצחו הלילה את רונטו. יש לי מן הרגשה כזו.

אור
אור
23/02/2020 13:50:55

הלייקרס ב-22:30?? היינו כחולמים

Cooks
Cooks
23/02/2020 14:19:31

קארים פחות בלופ, הוא עשה שנים מחוץ ל LA . מג'יק הוא לא רק הלייקר הכי גדול, הוא גם גדול הכדורסלנים אי פעם לטעמי. כן, יותר מההוא מהבולס.
קובי שני

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
23/02/2020 23:13:25
Reply to  Cooks

הגזמת! במכלול מייקל פשוט גדול מכולם ללא עוררין ומג'יק עצמו אמר: " יש את מייקל ג'ורדן ויש את השאר!" (באנגלית זה יוצא "ויש את השאר מאתנו").

bobby
bobby
23/02/2020 15:51:42

תשובה לחידה – קווין דוראנט?

עידו גילרי
23/02/2020 15:59:37
Reply to  bobby

דומה. לפחות בשם הראשון…

bobby
bobby
23/02/2020 16:35:48

קווין.. לאב?!

גיא רוזן
23/02/2020 16:21:49
Reply to  bobby

הרמז טמון בעובדה שאוהד סאנס מושבע כתב על השאלה: "שאלה קלה מדי…"

אור
אור
23/02/2020 16:31:00

מהרמז שלך ושל עידו – קווין ג'ונסון?

אור
אור
23/02/2020 16:40:07

צודק, לא שמתי לב.. אז מי נשאר, בוקר?

עידו גילרי
23/02/2020 17:06:03
Reply to  אור

👏👏

אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
23/02/2020 16:44:14

תשובה לשאלה- דווין בוקר, בסוך העונה שעברה

אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
23/02/2020 16:44:19

בסוף

bobby
bobby
23/02/2020 16:55:47

וואלה? בחברה טובה הילד.. עכשיו שרק יתחיל לתרגם את זה להובלת קבוצתי לפלייאוף, ובהמשך גם לאליפויות 🙂

etayle
etayle
23/02/2020 16:44:23

אני חושב שגם לג'רי ווסט צריך להיות דיבור על הלייקר הגדול בכל הזמנים, במיוחד אם דנים גם על הקריירה שלו לא בתור שחקן(אלא יש צוות).

yaniv
yaniv
23/02/2020 16:50:58
Reply to  etayle

אם אנחנו מחשיבים את הקריירה לא רק כשחקן אז ג'רי ווסט הוא הכי גדול איפעם נקודה

NFS
NFS
23/02/2020 17:18:35

https://www.instagram.com/p/B8paWjclAz_/
.
ועוד עם יד פצועה!!

עידו גילרי
23/02/2020 17:25:26
Reply to  NFS

וואי אתה בדיליי (כמעט כמו מנחם…).

NFS
NFS
23/02/2020 17:32:33

מה חדש? (תרתי משמע)

NFS
NFS
23/02/2020 17:34:09

תודה חיים. אחלה משחק בשעה סבירה (המחצית השניה בסימן שקופיות לבני 40+).

The Pro
The Pro
23/02/2020 19:23:57

זה לא בושה להיות מתחת לשמות של לברון ועבדול.
קובי הוא לפחות הלייקר הכי אהוד כיום בלוס אנג'לס.

משחק צהריים ביום ראשון בד"כ לא מתעלה לרמה גבוהה אבל דווקא ממשחק כזה אפשר לצפות.
יהיה מעניין לראות את השילוב של מוריס בלייקרס ועל חשבון מי הוא נכנס לרוטציה.

המשגיח
23/02/2020 19:33:04

אחלה פריוויו ליום נחמד.
תודה רבה!

דקסטר
דקסטר
23/02/2020 20:01:30

זה הזוי שמשווים בין קובי לקארים מי הלייקר הגדול ביותר. ואפילו מג'יק הודה שקובי הכי גדול.
עזבו רגע את התארים והסטטיסטיקה בצד.
בואו נניח שאחד מבטל את השני בנושא הזה.
קובי היה הלייקרס והלייקרס היו קובי. לטוב ולרע.
האוהדים אהבו את קובי יותר מהקבוצה.
קובי היה השחקן הכי מרגש.
עם קובי הרגשת שעברת רכבת הרים. הכי התעצבנת והכי שמחת והכי אהבת.
הוא התגלמות הלוחם. וגם התגלמות היופי במשחק. כל מה שעשה היה תענוג לעיניים.
וכאן
קארים בכלל לא במשחק ומג'יק.. ממש ממש קרוב אבל שני

גיא רוזן
23/02/2020 20:12:29
Reply to  דקסטר

מהיכן שאני מתבונן, זה הזוי שמשווים בין קובי לקארים או למג'יק. לקובי מעולם לא הייתה את ההילה שהייתה סביב קארים ומג'יק.
אני מנחש שרוב מי שפוסלים את קארים על הסף, פשוט לא חוו את ה-NBA בתקופה שלו. זיכרונות ה-NBA הראשונים שלי הם של קארים, מג'יק, ולארי בירד. אי אז כאשר ג'ורדון היה פרחח צעיר שניסה ללא הצלחה לפגוע בהגמוניה של הדואפול סלטיקס/לייקרס…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

תגיד שאתה לא אוהב את קובי כי לא היה אפקטיבי זהו..
מתחת ל50 אחוז לא עוברים את מבחן הרוזן.😎
מגיק היה סימונס היום. אוברייטד מטורף שנהנה מסופר טים ומחוסר יריבויות למעט הסלטיקס זהו.
קארים היה סנטר אי אפשר להשוות בין הריגוש שקובי גרם לקארים. בשביל קובי היו קמים בלילות

גיא רוזן
23/02/2020 21:09:59

נתחיל בכך –
ברור שבסופו של יום, מדובר על אהדה. מדובר על מבחן סובייקטיבי. קובי?
לא הפורטה שלי. אני אוהד שחקנים שיודעים להניע קבוצה. KJ, נאש, לברון. זו אחת הסיבות שאני כל כך נהנה לצפות בדנבר. יוקיץ' הוא בדיוק מזן השחקנים שאני אוהד.
את הקובים והאייברסונים, אני משאיר לך, שמעון…

דקסטר
דקסטר
23/02/2020 21:17:48

להניע קבוצה??
הנעת הקבוצה הכי טובה היא לקחת אליפות.
נאש וחבריו זה חמוד. זה באמת חמוד.
אבל לקחת אליפות זה לא מספיק.
ואין דרך אחת להנהיג יש כמה.
קובי עשה זו בדרך אחרת.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דקסטר

בדיוק..

גיא רוזן
23/02/2020 21:33:02
Reply to  דקסטר

מישהו שלל ממך את הזכות לאהוד שחקן שלא פגש זריקה שהוא לא אהב? . . .
מישהו טען שיש רק דרך אחת להנהיג קבוצה?
.
המהות של בחירה שהיא סובייקטיבית, ובכן, זו הסובייקטיביות…
.
נעשה מבחן גילרי –
בן כמה אתה דקסטר, אם אפשר לשאול?

ברוך רובין
ברוך רובין
23/02/2020 21:33:25

ברור , הסטטיסטיקה לא מראה את האפקט של קובי ברייאנט , את ההשפעה שהייתה לו על המשחק הדאבלטים שהיה מקבל היה משאיר את החברה לקליעות חופשיות ולריבאונדים בהתקפה, לכן זה הטעות כל כך בלהסתכל על סטטיסטיקה, גיא עדיין לא מבין שיש המון דברים שהסטטיסטיקה לא מספרת . זה למה הוא מחזיק כל כך מקארל אנטוני טאונס ולא מבין שהוא לא סופרסטאר.
.
ואין שום דבר להוריד מקארים הוא היה שחקן ענק אצלי הוא מופיע בפנקס כG.O.A.T אבל שיאו היה במילווקי, אני זוכר איך פעם אחר פעם מלון ניצח אותו במאצאפ כשהיה בלייקרס, קובי בלייקרס טוב ממנו.

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:02:13

מדויק. מבחינת כריזמה ושואו על המגרש אין מה להשוות בכלל.

דקסטר
דקסטר
23/02/2020 22:13:08

בן 39

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
23/02/2020 23:59:13

מג'יק היה גאון כדורסל שקובי היה יכול רק לחלום להיות והיה מנהיג ווינר גדול לא פחות והרבה יותר מסימונס. מג'יק הוא לחא עוררין הרכז הטוב בכל הזמנים. סימונס אפילו לא במחשבה שיכול להיות קרוב.

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:05:21

הוק שוט זה יעיל אבל לא בדיוק מטריף כמו הדברים שעשה קובי.
שלא לדבר על האישיות השתקנית והמסתגרת של קארים מול השואו והאטרף שקארים הביא לאוהדים.
אתה סתם נהנה להטריל פה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אשך זה כמו שלך יש מבחן רור אשך אצל גיא יש מבחן הרוזן שחייב 52% אפקטיבי אחרת אתה לא נבחר בדראפט. אפילו קאווי בעונה חלשה אצלו

A Ljos: Resurrection
24/02/2020 0:13:02

אני חושב שמיותר לציין שאני, כאדם שנולד אחרי שקארים פרש, תמיד התחברתי יותר לאופי, לדעות ולמעשים של קארים.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

ובצדק – קארים הוא דמות מופת ברמה היסטורית. אני רציני לחלוטין. אדם ראוי להערצה, והסלבריטי היחיד בעולם כולו שאני "עוקב" אחריו ברשתות חברתיות.

A Ljos: Resurrection
23/02/2020 20:30:20
Reply to  דקסטר

אנטואן ווקר היה הסלטיקס, והסלטיקס היו אנטואן ווקר.

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:06:55
Reply to  דקסטר

קארים מעולם לא היה בדיון.
בתקופתו זו היה מג'יק ללא עוררין.
זה מג'יק או קובי – ואני מסכים עם מג'יק שזה קובי.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
24/02/2020 0:07:36
Reply to  דקסטר

זה בכלל לא הזוי כי כארים היה ציר היסטורי וכוכב על לא פחות מקובי והיה וינר לא פחות גדול ומגוון לא פחות וחכם לא פחות אם לא יותר ומהשחקנים הטובים ביותר בליגה גם בגיל 38-37. אמנם בכל מקרה מג'יק קודם. מג'יק היה גאון כדורסל שקובי היה יכול רק לחלום להיות והיה מנהיג ווינר לא פחות גדול מקובי ומגוון לא פחות.

itaip
itaip
23/02/2020 20:56:46

אוף טופיק לגמרי: סרטון היילייטס של יוקיץ' שעלה לפני כמה ימים: https://youtu.be/22mccXwZF-s .
הוא בטח לא השחקן הכי טוב בליגה, אבל אם לוקחים רק סרטון של מהלכים נבחרים, לא חושב שיש מישהו שאני נהנה לראות יותר ממנו.

עידו גילרי
23/02/2020 21:13:09
Reply to  itaip

ובצדק

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
24/02/2020 0:11:49
Reply to  itaip

בכל מקרה הוא מהטובים ביותר ובוודאי בהתקפה ובחכמת המשחק וראיית המשחק שמזכירים את בירד, וכך גם לוקה.

trusttheprocess
trusttheprocess
23/02/2020 21:50:02

צריך להצדיע לצוות הרפואי/ניהולי של פילדלפיה שאחרי שהחזירו את אמביד לשחק פצוע עשו אותו דבר עם בן סימונס וכנראה גמרו לו את העונה , ברנטגן אתמול זה לא נראה טוב ונראה מה יהיה היום אחרי ה MRI

הגעתי למסקנה שלא משנה המאמן או השחקנים אי אפשר לנצח עם הנהלה ובעלים כאלה, מהרגע שיפטרו את הינקי עשו את כל הטעויות האפשריות.
מי נותן לשחקן עם פציעת גב לחזור למשחק לא משמעותי בפברואר.

תנו לו שבוע לנוח

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

להינקי היו צריכים חוזה 5 שנים לא לפטר 😎
רפי הבנה לגמרי…
בקיץ הקרוב עוד יהיה טוויטר של מישהו: i dont wanna be here אחרי שגימי כבר אמר את זה בקיץ האחרון…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

גם המאבס החזירו את לוקה מוקדם עם הקרסול יש דיבורים על שבועיים בחוץ לפחות לפי מה שקיובן רמז

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:00:17

אמרו בשידור שהנוהל איתו כרגע שכל פעם שהוא לא על המגרש הוא לא יישב על הספסל, יירד לחדר ההלבשה לטיפולים 😂
רק בפילי

לילי
לילי
23/02/2020 22:25:49

nba4live.xyz
בבקשה.
ותודה על פריוויו מעולה!

Berch
23/02/2020 22:30:40

תודה על הפרוויו
אני מזדעק בשם ג'ורג' מייקן שהוא לא ברשימת השחקן הטוב ביותר של הלייקרס
🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Berch

😂😂

האווי לאסוף
האווי לאסוף
23/02/2020 22:39:50

שיהיה ערב מהנה לכולנו

NFS
NFS
23/02/2020 22:46:03

עוד פעם בוסטון עם המדים המכוערים האלה? מי העיוור שעיצב והחסר טעם שאישר?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

היוורד נראה טוב יא רזי איפה אתה נרדמת?

דוקטור רזי הופמן
23/02/2020 23:59:46

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
חרררררררררררררררררררררררררררררררררר שששששששששששששששששששששששש

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בדיחה תייס על לברון באחד על אחד ולברון לוקח זריקות נוחות הרגע מנגר אבל כמה זה ימשיך??

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דיוויס כמעט שבר את הקרש איסה איירבול חח

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 22:58:24

הזרג הלבן הגרמני חוטף כרגיל

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

😂😂😂
שתדע לך שאייטון גם מקבל שריקות תייס…לפעמים הוא עובר ליד שחקן ומקבל עבירה 😂

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:09:50

חחח בעוון שוטטות

אור
אור
23/02/2020 23:00:39

או מיי גוד רונדו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מה קרה לקמבה?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

קוזמה מנגב

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

שחקני בוסטון חוץ מהביג 5 שלהם זה גי ליג ביום טוב…רק אייברי חושב שגראנט וויליאמס עוד יהיה שחקן…בהפועל ים הוא לא יכול לשחק. אוגילי הזה בדיחה לא מצחיקה. העיקר לאיינג הגאון יש 300 בחירות דראפט….

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:11:38

אוג'לה בכלל במעמד פליט, קיבל מקלט מדיני בסלטיקס

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

איזה טוסיק יש לו ולוויליאמס 😂😂 צריך לצרף אליהם את ציון ורנדל

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:00:56

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

וניל טרופי
וניל טרופי
24/02/2020 1:14:03

היי זה אני שמשווה אותו לדריי. תן לו שנתיים הבחור רוקי.

צ'יקו
23/02/2020 23:07:28

איזה תותח רונדו. ריצת 10-2 בשתי דקות

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:01:31
Reply to  צ'יקו

זה לא בונבו, זה סטיבו רובו

אור
אור
23/02/2020 23:09:35

מה פשר הג'אמפ בול?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

לחץ של התאגיד על השיפוט חחח

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

השיקוץ מפעיל לחץ על השופטים בוכה ורוטן על הניגורים שלו רוצה זריקות עונשין

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:13:31

ברור, למה קוראים להם צוות מסייע אם הם לא עושים את העבודה שלהם?

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:02:02

צווה מסוייע

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:15:53

לוונמייקר יש שם אידיאלי למשחקו, ממש היה רוצה להכניס את הזריקות

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

רונדו הגאון עושה ניגוב מבוסטון הפך אותם לשטיח של דר רזי

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:02:41

נו
אולי דיי?

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:18:53

וונמייקר…

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:19:27

הפרעה לאסיסט מלכותי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חשבתי יהיה משחק צמוד לםחות אין טעם להישאר לחצי שני אפילו בוסטון לא ינצחו את המשחק גם אם ישחקו עד מחר בבוקר

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:27:34

בוסטון זה כמו יבלית, לא עובר כ"כ בקלות וחוזר גם אחרי שחשבת שנפטרת מזה

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:21:23

קרוסו משפריץ סקס אפיל, הנשים בקהל נמסות

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:03:18

חחחחחח
סקס מאשין

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:23:45

מארק ג'קסון על וונמייקר – "חשוב שיש שחקן שאתה יודע בדיוק מה תקבל ממנו כל לילה"
ואני משלים – כלום, אבל לפחות אתה יודע…

etayle
etayle
23/02/2020 23:24:26

טייטום חתיכת שחקן

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:24:50

אפילו קרוסו עולה על קארים ברשימת הלייקר הגדול מכולם

אור
אור
23/02/2020 23:25:11

יופי שמעון, עם ההכרזות שלך הפכת את טייטום לקובי

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:26:32

אני מתפלא שאין לבוסטון בסגל גם שחקן בשם בריקמייקר, פועל בניין מחבש שאספו בתור מחווה הומניטרית

ברוך רובין
ברוך רובין
23/02/2020 23:35:54

הזייה

לילי
לילי
23/02/2020 23:31:26

טייטום נראה כמו השחקן הכי טוב על המגרש.
איזה קפיצה הוא עשה השנה, חבל על הזמן.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אשך סידרה לייקרס יוסטון יהיה תענוג לא ככה?

https://youtu.be/ba7Iru0SlJo?t=115

https://youtu.be/H_kyibFAJy8?t=8

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:33:25

בטח, מלחמות השיקוצים, לא יכול להפסיד

ברוך רובין
ברוך רובין
23/02/2020 23:37:04

לא יודע איך קבוצות לא מועכות את הגמדים מתחת לסל היה עצוב לראות את גובר ששחקני יוסטון מגיע לו לביצה לא מועל בצבע

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:31:53

דני גרין קולע כאלה מתוך שינה.
הבעיה שבערות הוא בדר"כ מחטיא

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

טייטום רותח

אור
אור
23/02/2020 23:34:00

וואו מה טייטום עושה

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:35:22

גורדון הנד-ווד

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחחח נגר איזה שלשה החטיא לבד

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דה שוט ראית הביאו דאבל טים על לברון!!!! והשופטים ישר שרקו לעבירה לטובת לברון להוריד את הלחץ והדאבל טים 😂😂

לילי
לילי
23/02/2020 23:36:53

הייתה עבירה ברורה וחבל – הוא היה מאבד.

etayle
etayle
23/02/2020 23:37:12

לברון ג'יימס מטווח טריי יאנג, לא עבד

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דיוויס עושה שאקטין

לילי
לילי
23/02/2020 23:38:18

מסכן טייטום, חברים שלו לא מפסיקים להחטיא לו אסיסטים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מדהים ששרקו לטובת תייס חחח למרות שלא עמד יציב התבלבלו במשרוקית

ברוך רובין
ברוך רובין
23/02/2020 23:38:39

איך הצעירים של בוסטון פורחים בלי הסרטן קיירי, קמבה שדרוג אדיר על פניו, גיא כנראה לא יבין את זה כי לא מופיע בסטטיסטיקה דברים כמו כימיה

לילי
לילי
23/02/2020 23:40:05

קיירי לדעתי שווה למינוס כל עוד הוא לא ליד שחקן דומיננטי שיכול להשתיק אותו, סמי אוג'לה עדיף עליו בקבוצה צעירה כזאת.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

כי קיירי חיפש עבדים לא כאלו שחולמים להפוך לכוכבים. הוא צריך כנועים שיעשו הגנה בשבילו ובשביל דוראנט. זה מה שהם מחפשים בקיץ. צייתנים מגינים וקולעים שלשות כמו המאולפים ביוסטון.
מי שחולם להיות כוכב או להתקדם זה לא המקום בשבילו.
היו פערי ציפיות שם..

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אסור ללחוץ את המלך סמארט לא מבין…דה שוט ישר שולחים אותו לקו חחח הבנת למה אין לחץ ודאבל טים עליו?

לילי
לילי
23/02/2020 23:41:13

דאבל טים אפשר רק בסיטואציות ספציפיות – לברון בדכ יעניש.
אבל אני באמת לא מבין למה לא לוחצים אותו מגרש שלם – ועוד יש את סמארט ברוסטר, הוא יכול לשגע אותו לגמרי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  לילי

השופטים יצננו את סמארט

ברוך רובין
ברוך רובין
23/02/2020 23:42:21

שמעון יקירי זה מה שהולך בליגה , יש חוק לא כתוב שנקרא חוק הנשימה, וחוק המבט הישיר , הסתכלת למלכה ישירות בעיניים זה עבירה . חבל שלא ראית את יאניס אתמול והצעדים בושה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ראיתי וצחקתי..

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:40:19

אני הולך להתלונן לסילבר, אני חושב שהשם של ג'יילן בראון זה אופנסיב.

ברוך רובין
ברוך רובין
23/02/2020 23:44:02

לפעמים תלוי ליד מי הוא משחק, אני באמת מרחם על תייס לבן לא אמריקאי בדרגת זרג , אסור לו להתקרב לשחקנים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זר לבן סנטר היחיד שיותר נמוך מזה זה קולג זר לבן סנטר במדרג

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:19:48

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

אור
אור
23/02/2020 23:52:43

מה אתם צוחקים, שניים עליו זה Lebron infraction, עבירה ברורה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

חזק

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

המה עוד דאבל טים על לברון בקטנה חצי כזה ושרקו הגנה לא חוקית חחח

אשך טמיר המקורי
23/02/2020 23:59:47

חוק ההתגברות – אם השיקוץ לא מצליח להתגבר על שומרו מקבלים זריקות מהקו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

כן חחח הכדור ברח לו ושרקו הגנה לא חוקית…

אשך טמיר המקורי
24/02/2020 0:00:54

הליגה הצביעה בעד חסינות לדייוויס

אשך טמיר המקורי
24/02/2020 0:02:12

דני גרין פקח עין אחת ומייד החטיא

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

רק לרוץ נגד הלייקרס לא לתת לדיוויס להתייצב בהגנה ולהריץ את השיקוץ זה הדרך

לילי
לילי
24/02/2020 0:03:21

טייטום הזה כוכב כוכב, אני צריך להתחיל לראות בוסטון יותר.
הוא ומיטשל עוד יתחרו שנים על מי השחקן הטוב מהדראפט שלהם.

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:11:04
Reply to  לילי

בדיוק
זה המזל של הרובוט שיש לו כזה שחקן
בלעדיו זה היה אני והחבר'ה

אור
אור
24/02/2020 0:07:41

הלייקרס חייבים לתת ריצה נגד המחליפים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

טייטום בממבה מוד

לילי
לילי
24/02/2020 0:08:38

אני רוצה ממנו 40 היום לפחות
שייתן שיא קריירה בסטייפלס לזכר קובי

אשך טמיר המקורי
24/02/2020 0:08:55

יפ, לכבוד קובי

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:08:36

ושיר הלילה מוקדש לקארוסו
שיר של האחד והיחיד מלך הפאנקי של העולם הרחב ורחב הזונה
האייתולה של הסuל אנד ג'זה קבלו את האחד והיחיד את המלך האמיתי גיימס בראון וה SEX MACHIN
Fellas, I'm ready to get up and do my thing
I wanna get into it, man, you know
Like a, like a sex machine, man,
Movin', doin' it, you know
Can I count it off? (Go ahead)
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
Stay on the scene, (get on up), like a sex machine, (get on up)
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
Stay on the scene, (get on up), like a sex machine, (get on up)
Get up, (get on up)
Stay on the scene, (get on up), like a sex machine, (get on up)
Wait a minute!
Shake your arm, then use your form
Stay on the scene like a sex machine
You got to have the feeling sure as you're born
Get it together, right on, right on
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
Hah!
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
You said, you said you got the,
You said the feeling,
You got to get
You give me the fever 'n' a cold sweat
The way I like, it is the way it is,
I got mine, don't worry ’bout his
Get up, (get on up)
Stay on the scene, (get on up), like a sex machine, (get on up)
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
Bobby! Should I take ’em to the bridge? (Go ahead!)
Take ’em on to the bridge! (Take em to the bridge!)
Can I take ’em to the bridge? (Yeah!)
Take ’em to the bridge? (Go ahead!)
Hit me now!
Come on!
Stay on the scene, like a sex machine!
The way I like it is, is the way it is
I got mine, (dig it!), he got his
Stay on the scene, like a lovin' machine
Stay on the scene, like a lovin' machine
Stay on the scene
I wanna count it off one more time now (go ahead!)
You wanna hear it like it did on the top fellas? (Yeah!)
Hear it like it did on the top? (Yeah!)
Hit it now!
Get on up, (get on up)
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
Get on up, (get on up)
Stay on the scene, (get on up), like a lovin' machine, (get on up)
Get up, (get on up)
Taste, (get on up)
Bein', (get on up)
Taste, (get on up)
Bein', (get on up)
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
Stay on the scene, (get on up), like a sex machine, (get on up)
You gotta have the feelin', (get on up)
Sure as you're born, (get on up)
Get it together, right on, right on
Right on, right on, (right on, right on)
Right on, right on, (right on, right on)
Right on, right on, (right on, right on)
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
And then, shake your money maker,
Shake your money maker,
Shake your money maker,
Shake your money maker,
Shake your money maker,
Shake your money maker,
Shake your money maker
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
Huh!
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
Get up, (get on up)
Can we hit it like we did one more time, from the top
Can we hit like that one more time (one more time!)
One more time!
Let's hit it and quit! (Go ahead!)
Can we hit it and quit? (Yeah!)
Can we hit it and quit? (Yeah!)
Can we hit it and quit? (Yeah!)
Hit it!

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:11:55

כשהאפרו היה אפרו ולא איזה קובי וויט מעפאן

אשך טמיר המקורי
24/02/2020 0:10:27

תפור למידותיו

etayle
etayle
24/02/2020 0:10:09

טייס מתלונן שלברון דוחף עם היד חחחחח

אור
אור
24/02/2020 0:11:14
Reply to  etayle

לא מבין את מקומו בהיררכיה

לילי
לילי
24/02/2020 0:11:47
Reply to  etayle

שיזהר, הוא עוד יקבל טכנית על 'חשיפת המלך הערום'

etayle
etayle
24/02/2020 0:11:38

טוב החלטתי, בוסטון קונדיטורים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayle

צריכים ספסל הוא נוראי

לילי
לילי
24/02/2020 0:16:07
Reply to  etayle

לדעתי קצת מוקדם מידי, הם צריכים עוד שנה וכמו ששמעון אמר הספסל לא קיים.
אבל הם בהחלט בדרך הנכונה.

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:18:48
Reply to  לילי

לאן?
עם כזה?
יזכו במזל

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בראון מחריד…
לברון היחיד שמתפקד באל איי ונותנים לו אחד על אחד…

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:13:47

מה זה הנגרת הזו?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

טייטום לא בהכרה

לילי
לילי
24/02/2020 0:14:23

טייטום כבר עם 35, יאללה קדימה שיא קריירה הלילה ילד!
תעשה את הממבה גאה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

טייטום לא בהכרה ועכשיו ווגל שם עליו את קוזמה…😂😂

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:15:22

ראיתם מה הברון עשה בקליעה האחרונה של טייטום? הנה הזה של ילדה בוכייה?
נו תתחילו לשחק יה לייקרס שמתי עלים זיטונים.

etayle
etayle
24/02/2020 0:17:22

ווגל שם דאבל טים על טייטום, אולי הוא מקשיב לשימון

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:17:26

זה גאוני הכניסות האלה עם עבירת תוקף שהופכת ל 2 מהקו למתקיף. בדיחמין לשב"ך

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לא תוקף ולא מגן לא צריך לשרוק כלום. היה פלופ של סמארט

לילי
לילי
24/02/2020 0:20:38

אין, השופטים היום לא מסוגלים לשרוק.
לפעמים אני מרגיש שהם סתם שורקים בשביל הכיף, להרגיש שהם שייכים או משהו.

לילי
לילי
24/02/2020 0:20:50
Reply to  לילי

לא מסוגלים לא לשרוק*

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:28:05
Reply to  לילי

כמו השיר של יפה ירקוני
פו פו פו פו פו פו…. אני שורק

לילי
לילי
24/02/2020 0:17:45

יאו, השיער של קוזמה נראה כמו פרווה של פודל מחומצנת אחרי גשם.
זוועה, מה הוא חשב לעצמו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  לילי

סלים שיידי

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:29:15

סלים ווארזה

אשך טמיר המקורי
24/02/2020 0:20:07
Reply to  לילי

הוא ידוע ב'אופנתיות' שלו

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:30:10

עוד צריך להעביר סימסטר שלם אצל הפרופסורים ראס והארדן….

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ראיתם מה דאבל טים עשה לטייטום? 3 איב רצוף בגלל גאבל טים. וונמייקר חושב הוא בפנר עם הנעת כדור פטחד לזרוק לבד

אשך טמיר המקורי
24/02/2020 0:19:13

רזי מה עם שיר של הקרפנטרס לכבוד הצוות המסייע של הסלטיקס?

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:21:36

שו קרפנטרס?
קיבלת את הגדול מכולם…
לא הספיק לך האפרו ומכנסי פעמון?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

וונמייקר לא בענף. פוחד מהצל של עצמו תוקע את המשחק ולא זורק זריקות לבד לגמרי

לילי
לילי
24/02/2020 0:22:42

מהיום יקרה שבו בישראל וונה – ברייקר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

טייטום מתקשה מול הדאבל טים

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:24:12

ומה עושה הרובוט?
ריקוד המכונה…

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:23:32

אח רונדו רונדו, לו היית שוויץ…. או מינימום הולנד, שלא לדבר על גרמניה.

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:25:18

איזה חמוד ביל ראסל. עם הלשון הגדולה והפה הקטן.
אני חושב שהתפתח לו איזה סינדרום אוראלי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

קוזמה ורונדו בטראש טוק על טייטום😂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בראון חושך היום

דוקטור רזי הופמן
24/02/2020 0:26:49

סתם הצעה לרובוט לקחת פסק זמן…
אבל אל תבלבל אותו עם פסקי זמן, האיש חסר תקנה.
אליפות אן בי איי רק במזל….
חסר תקנה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בראון שומר את לברון בהיפנוזה ותפילות שהוא יחטיא

לילי
לילי
24/02/2020 0:27:55

סוף סוף סטיבנס הושיב את טייטום, הוא משחק כל הרבע – הוא חייב מנוחה לקראת הרביעי, נשאר לו 4 נק' להשוואת שיא קריירה.
שלא תהיה פדיחה.

אשך טמיר המקורי
24/02/2020 0:28:14

תייס מחזיק אותם במשחק.
ידעתי למה אני רוצה אותו בספרס.

לילי
לילי
24/02/2020 0:30:24