"האחים ספלאש" להטו, מכבי חזרה מפיגור גדול בולנסיה/ שי בוקר

Tyler Dorsey - Maccabi FOX Tel Aviv - EB19
טיילר דורסי. אחד מגיבורי הערב. (אתר היורוליג)

הצהובים של יאניס ספרופולוס שוב הוכיחו לכולם שלא משנה עד כמה הפיגור גדול, הם לא יוותרו על המשחק. סקוטי ווילבקין (20 נקודות, 6/11 ל-3), דני אבדיה ואות'לו האנטר החזירו את הצהובים לחיים וטיילר דורסי (18 נקודות, 4/8 ל-3) סגר עניין עם שתי שלשות גדולות. בויאן דובליאיביץ' (19 נקודות) בלט בשורות הכתומים.

רבע ראשון: 18:19 לולנסיה

הצהובים פתחו היטב את המשחק כשאלייז'ה ברייאנט קלע ארבע נקודות רצופות. המומנטום נמשך עם סל של האנטר ואז אסיסט נוסף של הסנטר לברייאנט שהעלה את מכבי ל-8:0 אחרי שלוש דקות של כדורסל. אלברטו אבלדה שבר את הבוצרת הספרדית עם קליעה מחצי מרחק. הנעת כדור טובה של הצהובים הסתיימה בשלשה חופשית של קלויארו מהפינה ולוח התוצאות הראה 13:4 עם 4:47 לסיום הרבע הראשון. דאנק של מוריס נ'אדור בהתקפה מתפרצת צימק ל-7, אבל דני אבדיה השיב עם שלשה ונתן לצהובים יתרון דו ספרתי. הכתומים התעוררו בזכות שתי שלשות גדולות של קינו קולום ומייק טובי וחזרו לפיגור שתי נקודות בלבד. סל קשה של ארון ג'קסון החזיר את היתרון ל-4, אבל הכתומים בזכות שלשה אדירה של פרננדו סן אמאטריו על הבאזר של הרבע, ירדו ביתרון נקודה להפסקה בין הרבעים.

Quino Colom - Valencia Basket - EB19
קינו קולום מול ג'יילן ריינולדס. (אתר היורוליג)

רבע שני: 33:38 לולנסיה

בתחילת הרבע השני, קולום מצא את נ'אדור לדאנק קליל והספרדים השלימו ריצת 2-15. מנגד, לאחר קרוסאובר נהדר, טיילר דורסי קלע שלשה ובהתקפה לאחר מכן, ברייאנט הוסיף אחת משלו והיתרון חזר לצד הצהוב, 24:21 עם 8:40 להפסקה. הספרדים מיד הגיבו עם ריצה משלהם שכללה שלשה של טובי ושתי הטבעות של נ'אדור ו-וניה מרינקוביץ' בדרך ליתרון 26:30 עם 5:41 לסיום המחצית. ווילבקין והאנטר הצליחו לצמק את הפער ל-3, אבל סן אמאטריו קלע סל על הבאזר עם רגל אחת וקבע את תוצאת המחצית.

רבע שלישי: 58:61 לולנסיה

בויאן דובליאיביץ' שלא קלע ב-20 הדקות הראשונות, פתח את המצית השנייה היטב עם הוק שוט. מרינקוביץ' הוסיף חטיפה וסיים בצעד וחצי כדי לקבוע 33:42 למארחת. הכתומים המשיכו במומנטום ולאחר שתי שלשות של קולום ודובליאיביץ', עלו ליתרון שיא 35:48 עם 7:31 לסיום הרבע השלישי מה שגרם לספרופולס להזעיק פסק זמן לפני שהצהובים יתפרקו. פסק הזמן עשה רק טוב לסקוטי ווילבקין שעם שתי שלשות גדולות צימק את התוצאה ל-43:50. מהעבר השני, דאנק ועבירה של דובליאיביץ' על אבדיה החזיר את הפער ל-10, 45:55 עם 3:32 לסיום הרבע. הצהובים לא התרגשו ועם עוד שתי שלשות של ווילבקין, חזרו ל-53:57 בלבד. עוד שלשה הפעם מידיו של אבדיה הורידה את ההפרש לנקודה, אבל קולום חתם את תוצאה הרבע עם ג'אמפ שוט משלו.  

סקוטי ווילבקין עולה ל-3. קלע שש שלשות הערב. (צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א)

סיום: 82:85 למכבי ת"א

המומנטום של החבורה של יאניס נמשך גם בתחילת הרבע המכריע ולאחר שלשה של דורסי לוח התוצאות הראה יתרון של מכבי, 63:61 לראשונה מאז שהובילה 26:23 באמצע הרבע השני. לאחר שנ'אדור איזן את התוצאה, אבלדה ניסה להטביע על ג'יילן ריינולדס אבל החטיא ובצד השני, אבדיה סיים בלייאפ מאסיסט של דורסי. לואיס לאביירי החזיר לולנסיה את היתרון עם שלשה, אבל חדירה נהדרת של ג'קסון שוב הפכה את התוצאה, 67:66 עם 7:23 לסיום המשחק. כשהצהובים עדיין מובילים בנקודה, ווילבקין הרים שלשה והחטיא, אבל על הריבאונד הסתער האנטר וצד את הטבעת כדי לקבוע 71:68. מנגד הכתומים שוב קלעו שתי שלשות גדולות אחת של סן אמאטריו שאיזנה את התוצאה ל-73:73 ועוד אחת של דובליאיביץ', שהפך את התוצאה ל-75:77 עם 2:05 לסיום. לאחר פסק זמן של ספרופולוס, ווילבקין ודורסי קלעו שתי שלשות אדירות ברציפות ונתנו למכבי יתרון שקירב אותה לניצחון. שלשה של נוספת של דובליאיביץ' שוב הורידה את הפער לנקודה, אבל דורסי ענת מיד עם שלשה משלו שקבע 84:80 והבטיח לצהובים את הניצחון.  

Maccabi FOX Tel Aviv celebrates - EB19
שחקני מכבי ת"א חוגגים ניצחון. (אתר היורוליג)

קלעו בספרות כפולות לולנסיה: בויאן דובליאיביץ' קלע 19 נקודות ב-3/5 ל-3 (כולן במחצית השנייה), מוריס נ'אדור קלע 12 נקודות, לואיס לאביירי קלע 11 נקודות, קינו קולום (9 אס' ו-5 ריב') ופרננדו סן אמאטריו קלעו 10 נקודות כ"א.

קלעו בספרות כפולות למכבי ת"א: סקוטי ווילבקין קלע 20 נקודות (6/11 ל-3), טיילר דורסי קלע 18 נקודות (4/8 ל-3) ומסר 5 אס', אות'לו האנטר קלע 12 נקודות והוריד 9 ריב', אלייז'ה ברייאנט קלע 11 נקודות ודני אבדיה הוסיף 10 נקודות משלו.

מילותיי על המשחק

מכבי ת"א שוב הוכיחה לנו ש"פיגור" היא רק מילה ועם פעולות טובות בשני צידי המגרש אפשר למחוק אותה.

כשהשלשות נכנסות, קשה מאוד לעצור את הצהובים. בנוסף הערב הייתה הפעם השנייה העונה בה ווילבקין ודורסי קלעו 10 שלשות יחדיו במשחק.

דני אבדיה ממשיך להשתפר בכל משחק והערב רשם את משחקו השלישי ברציפות בדאבל-פיגרס ביורוליג.

על האנטר וברייאנט תמיד אפשר לסמוך שיעשו פעולה טובה ברגעים קריטים.

מנגד, ולנסיה שוב בעטה בדלי בהזדמנות לעבור את רף ה-50% הצלחה עם הפסד שלישי רצוף בסיטואציה כזו.

בויאן דובליאיביץ' כנראה אחד הסנטרים הטובים באירופה מבחינה התקפית וחבל שאין לולנסיה מספיק שחקנים שישלימו את מה שחסר לו מבחינה הגנתית.

 ציטוטים:

יאניס ספרופולוס:

פתיח:"אני רוצה לברך את השחקנים על הניצחון הגדול, ניצחנו קבוצה טובה מאוד שמשחקת טוב מאוד, במיוחד כאן, זה לא היה קל לשחק מולם. זה היה חשוב מאוד שפתחנו את המשחק טוב ועקבנו אחרי תוכנית המשחק ההגנתית והתקפית, ולנסיה הגיבה ועלתה ליתרון משמעותי, הם פתחו יתרון של 5 נקודות במחצית, ולמרות שביקשנו מהשחקנים להרגע הם התחילו עם יכולת טובה ופתחו יתרון של 13 נקודות, ולקחנו פסק זמן ששינה הכל, ומהשלב הזה היינו טובים יותר התקפית והגנתית".

על הלו"ז, הטיסה והאוהדים: "יש לנו עוד תשעה משחקים חשובים, אנחנו צריכים להמשיך בדרך הזאת ולחשוב רק על המשחק הבא. אני מודה לבעלים על הטיסה הישירה, זה היה חשוב מאוד לבוא בטיסה כזאת, שהשחקנים טריים ונלחמים. אנחנו רוצים שהשחקנים יתנו את הכל, זה היה חשוב לניצחון, ולאוהדים שבאו לדחוף אותנו, הקול שלהם היה באוזניים שלנו וזה עזר לנו בסיום".

על הניצחון: "ולנסיה לא מאפשרת לייאפים ונותנת ליריבה לקלוע יותר שלשות, ומהשלב שהיינו בפיגור של 13 קלענו שלשות קשות של סקוטי שהחזירו אותנו למשחק, ואז טיילר המשיך עם זה. קלענו 52 נקודות במחצית השנייה עם 7 איבודים בכל המשחק, זה היה המפתח. הנענו את הכדור מצוין, היה לנו משחק התקפי טוב מאוד, ההגנה שלנו הייתה לא רעה, ולנסיה קבוצה התקפית טובה ולמרות שהם קלעו, ידענו לשמור על הריכוז שלנו בסיום".

על ההבדל בין המחציות: "לא פתחנו טוב את המחצית השנייה, אלא רק את המחצית הראשונה. במחצית השנייה היו לנו זריקות פתוחות שלא הצלחנו לקלוע, ולנסיה קלעה בהתקפות מעבר וקיבלה ביטחון. אבל אחרי פסק זמן שלקחתי שינינו את הקצב של המשחק. היינו טובים התקפית והגנתית. שיפרנו את ההגנה במחצית השנייה, הצלחנו לעצור את הנעת הכדור ושטף המשחק של ולנסיה, ווילבקין ודורסי קלעו שלשות מכריעות וזה מה שהוביל לניצחון".

דני אבדיה:

האם הוא מרגיש שהפך לחלק מרכזי בקבוצה: "תשמע, אני עושה כל מה שאני יכול, אבל כיף, כיף להיות חלק מניצחונות, אני מאמין שאני עוד רוצה להשתפר ואני יכול להשתפר ואני עובד מאוד קשה בשביל זה, ואני בסך הכל עושה מה שהמאמן אומר לי ועושה מה שטוב בשביל הקבוצה לנצח. אבל מצד שני אני יכול להגיד לך שזה תלוי במשחק, תלוי במצ'אפים, תלוי איך סגנון המשחק וכל פעם זה דינמי מאוד אז תמיד אני משתדל לעשות את המיטב בחלק שלי."

על חשיבות הניצחון: "כל ניצחון חשוב, כל ניצחון חוץ הוא קשה. אף קבוצה לא פרייארית פה בליגה ואני חושב שזה ניצחון ענק בשבילינו. כמו שכל ניצחון חוץ שאנחנו יכולים לעשות זה ענק, זה גדול."

על ההבדל בין המחציות אבל בעיקר ברבע השלישי: "כשעליתי על המגרש ברבע השלישי לא כל כך שמתי לב, אבל אני חושב שבסך הכל ההגנה שלנו ואיך שנלחמנו זה מה שתמיד מחזיר אותנו למשחק ונותן לנו את הניצחונות הגדולים האלה."

טיילר דורסי:

על המשחק המשוגע: "הרבה עליות וירידות. נקלענו לפיגור אבל המשכנו להילחם כל הערב ועשינו מהלכים טובים בסיום, הן בהגנה והן בהתקפה. חייבים להמשיך במומנטום אבל צריך להשתפר כי במחצית הראשונה היינו טובים ולא טובים."

על המהלכים הגדולים שלו בדקות הסיום: "השאירו אותי לבד. אני עובד על הזריקות הללו והייתי מתעצבן אם הייתי מחטיא אותן. אני אוהב לשחק תחת לחץ. כשהמשחק פתוח, אני תמיד אהיה על המגרש."

סקוטי ווילבקין:

על הניצחון: "הרבה עליות וירידות. אני חושב שעשינו לעצמנו עבודה קשה יותר מאשר היינו צריכים. אני מקווה שנוכל ללמוד מזה ובסוף היום, נלחמנו וזה באמת מה שמשנה בשלב הזה של העונה. הייתה מלחמה, בעיקר שהם פתחו היטב את הרבע השלישי, פיגרנו ב-13 הפרש, אבל נלחמנו בחזרה. זה ניצחון נהדר ואנחנו חייבים ללמוד ממנו ולא לשים את עצמנו בפוזיציה ממנה יהיה קשה לחזור."

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. השלשות אולי הבליטו את דורסי וסקוטי אתמול, אבל מכבי השנה תלויה לא פחות בשחקני המשנה, והדוגמה הטובה ביותר היא קוליארו. לא תרם יותר מדי במה שנרשם בססט', אבל מי שראה את המשחק יודע מה חלקו. על החשיבות של האנטר בכלל אין צורך לדבר, הוא אחד העוגנים באחרונה.
    תודה רבה על הסיקור המצויין

כתיבת תגובה

סגירת תפריט