מעורב אמריקאי ליום ששי: קן נורטון, טכנולוגיה בים, ובייסבול/ מנחם לס

הקרב השלישי בין קני נורטון ומוחמד עלי ב-1977, קרב שחזיתי בו מרינג-סייד וכתבתי עליו לחדשות הספורט

קן נורטון – אלוף גדול שהלך לעולמו

 

 

 

וידיאו שהוא חובת חזייה. מאומה לא ילמד על לבו של נורטון יותר מוידיאו זה!

הקרב על אליפות העולם בכבד אותו מפסיד קן נורטון האלוף ללארי הולמס בנקודה בודדת אחת. הסיבוב ה-15 נחשב עד היום לסיבוב הקשה ורב החבטות ביותר בהסטוריה של האגרוף כששני המתאגרפים זונחים את ההגנות ורק חובטים אחד בשני עד שזרועותיהם בקושי מסוגלות להתרומם!

*******************************

 

"THE BLACK HERCULES". "THE FIGHTING MARINE"." THE JAW BREAKER" אלה רק כמה מהכינויים של המתאגרף הגדול הזה שהלך לעולמו אתמול, שכמו כל כך הרבה כדורסלנים עליונים שסבלו מהעובדה שהם התחרו בימיו של מייקל ג'ורדן, הדבר היחידי שעמד בדרכו להיחשב כאחד האלופים הגדולים בכבד היתה העובדה שהוא לחם בתקופתו של מוחמד עלי.

הוא ניכנס להסטוריה של כל הימים בגין נצחונו בסיבוב ה-12 על מוחמד עלי בסן דיאגו, כשהוא שובר את ליסטו של מוחמד עלי שטען אחרי הקרב שקני נורטון הפך אותו מ-"מוחמד היפהפה" ל-"מוחמד המכוער". זה היה ב-31 למרץ, 1973, בקרב השני ס"ה בו הפסיד עלי (הראשון לפרייזר). נורטון טוען שהוא שבר את לסתו של מוחמד עלי בסיבוב ה-11, אך אנג'לו דנדי הטריינר של מוחמד עלי טוען כל השנים שהלסת נשברה בסיבוב ה-4 או ה-5 ועלי לחם עם לסת שבורה עד סיום הקרב.

הוא לחם נגד עלי פעמיים נוספות והפסיד קרבות שקולים מאד בנקודות. את השלישי ביאנקי סטדיום היה לי הכבוד לראות ברינג-סייד, קרב שכתבתי עליו באריכות ל-'חדשות הספורט'. הוא היה אחד מהאלופים הפופולריים ביותר אע"פ שהוא לא הצליח להחזיק בתואר זמן רב בגלל ריבוי המתאגרפים המצויינים בתקופתו ב-"כבד": מוחמד עלי, ג'ו פרייזר, נורטון, ולארי הולמס!

בנו של נורטון , קני נורטון ג'וניור, היה אחד הליינבקרים הטובים ביותר ב-NFL, בעל 3 טבעות סופרבול, 'אול פרו' פעמים רבות, והיום מאמן הליינבקרס של הסיאטל סופרסוניקס.

 

****************

אורקל האמריקאית מנצחת אתמול את מרוץ מס' 12. מרוץ 13 נידחה בגלל הרוח. היום (יום ששי) מרוצים מס' 13, ואם יש צורך, מרוץ 14

סופר-טכנולוגיה במפרץ סן-פרנציסקו

 

 הקטמרנות הסופר-טכנולוגיות מתוארות השבוע גם בוול-סטריט ג'ורנל, וגם ב-USA TODAY, ולא במוסף הספורט (לוול סטריט אין מוסף ספורט), אלא במוסף ה-MONEY. שני העתונים מתארים את היאכטות האלה שהאירודינמיקה שלהם קרובה יותר למטוסים מאשר לסירות.  בקיצור ולעניין, התרומה של סיליקון-וואלי הקרובה לסן-פרנציסקו, המפרץ שה-CEO של 'אורקל' בחר למרוץ בגלל הרוחות העזות בו והזרמים החזקים המשנים כיוונם כמה פעמים ביום היא לא פחות חשובה מהתרומה הארכיטקטית וההנדסית של היאכטות הסופר מהירות הללו, שאחת מהן הגיעה למהירות שיא של 51.6 מייל לשעה.

אורקל האמריקאית מפגרת אחרי הניו זילנדית 8-2, ונצחון ניו זילנדי  נוסף אחד מסיים את העסק. האמריקאים נענשו בשתי נקודות (התחילו את האמריקן קאפ בחסרון של שניים), ורק נס של ממש יצילם במרוצים הבאים. שני הקטמרנים הם באורך של 72 רגלים (מעל 20 מטרים) כשגובה המפרש הוא כגובה זנב מטוס. 161 רגלים (כמעט 50 מטרים) של חומר מיוחד שהוא תערובת של פחמן וחומר הנקרא קרביטאר,  הגורם לסירה לעוף יותר מאשר לשוט. ה-HULL ("גוף" הקטמרן) בקושי נוגע במים. הוא מרחף מעליהם. למעשה רק ה-RUDDERS (שני המיכלים המאורכים בשני צידי הסירה) נוגעים במים, וכשגוף הסירה נוגע במים זוהי פאשלה שרק מאיטה את הסירה. למדתי שבקטמרן ישנם  מעל 300 SENSORS ('חיישנים'?) השולחים למחשבים בסירה ועל החוף דאטה על כל דבר שאתה רק יכול לחשוב עליו: טמפרטורות המים, כיוון הזרמים, הזוויות שזרמי המים פוגעים במיכלים, מהירות הרוח, כיווני הרוח, ה-DENSITY (צפיפות) של האוויר, צפיפות המים, רטיבות האוויר, ה-TURBULENCE (מערבולות) האוויר והמים, והרבה הרבה יותר: מה יקרה אם יפנו ימינה…ומה יקרה אם יפנו שמאלה…באיזו זווית יעילות ההתקפה נגד הזרם תהיה היעילה ביותר, והם כדאי לוותר מעט בפנייה של 14 מעלות ימינה שתאט את הסירה רק כדי שהפנייה שמאלה ב-19 מעלות תחפה על ההפסד ותהפכו ליתרון. לא רק זה: ישנם סנסורים המכוונים לסירה המתחרה, ומחשבים כל דבר שקורה עם הסירה המתחרה.

תחנת עיקוב על החוף עושה חישובים משלה, והכל מתחבר למסקנות הניתנות להגאים ושייטים כל כמה שניות.  אסים קאן – הודי שהוא הדירקטור של כל ה-INFORMATION SYSTEM של אורקל (כי כמוני, לארי אליסון, המולטי ביליונר ואחד ממפתחי מיקרוסופט האורגינליים יחד עם בילי גייטס שהוא בעל האורקל, לא יכול להרשות לעצמו – כמוני, בשעה שהאתר היה בצרה – איזה טכנאי מחשבים טוב ישראלי – אמר לוול-סטריט ג'ורנל ש-3,000 משתנים מעבירים דטה העוברת אנליזה עשר פעמים כל שנייה. כל דבר עובר אנליזה: המתח על המפרשים, כיווני הרוח הנזרקת ממפרש למפרש, רטיבות האוויר, כל משתנה המשפיע על מהירות הקטמרן.

אחרי המרוץ הטכנאים יושבים על 1.2 גיגה-בייט של אינפורמציה מהסנסורים של הסירה שהלעיטו את המחשבים שהם עושים עליה אנליזה למרוץ הבא, וכן על 100 גיגה-בייט של וידיאו.

אבל הפלא האמיתי היא הדטה-פרוססינג במשך המרוץ עצמו כשעשרות משתנים מצונזרים ב-REAL TIME ALGORITHMS המנבאים מה יקרה אם…כל כמה שניות. הימאים שאתם רואים רצים מצד אל צד ומתחילים לסובב את הגלגל מקבלים את ההוראות כל אחד דרך רצועת הזרוע שלו שההוראות מהמחשבים מגיעות כצווי פעיולה כל כמה שניות לכל אחד מהימאים, כשכל אחד חייב להישמר צמוד למקומו כי המחשב "מדבר אליו" תוך 'ידיעה' שהוא במקום בו המיועד לו.

מאות רבות של שעות של אימוני צוות נידרשיות כדי שהימאים יצליחו לענות במהירות מקסימלית להוראות המחשב כי תוך 5-6 שניות ההוראות עלולות להשתנות. לפי הוול-סטריט ג'ורנל, וגם לפי ה-USA TODAY הטכנולוגיה האנליטית של האורקל כנראה עליונה מזאת שיש לניו-זילנדים. לארי אליסון הוא הרי אחד מאריות סיליקון וואלי היכול להשיג כל דבר שהוא חפץ בו בעולם המחשבים והסנסורים. מה כל הדבר אומר? שבנוסף לקטמרנים הסופר-אירונאוטיקים והידרודינמיים הללו, ובתוספת למחשבים וסנסורים, קיים גורם חשוב אחר בהשטת היאכטות הללו מעולם אחר. ולגורם הנוסף קוראים:

שייטים!

 

 

**************

 

 שחקן בייסבול ושמו מייק טראוט

(שהוא הטוב בשחקני הבייסבול)

 

המספרים ממשיכים TO DEFY LOGIC. להמרות את פי ההגיון. לא לציית למה שאנחנו מבינים, יודעים, ורגילים בבייסבול. הם קוראים תיגר אפילו על ההסטוריה של בייסבול. זהו משחק הדורש את עזרת ה-REPETITION – חזרות שוב ושוב, שוב ושוב משך שנים – כדי להגיע לגדולה. זהו המשחק המדוייק ביותר, והחבטה בכדור הבייסבול העף במהירות 100 מיייל לשעה מהפיצ'ר לחובט – 60 רגלים, 18 מטר – הזורק כדור 'שוקע', או 'מסובב', או 'עולה', נחשב למבצע הקשה ביותר בספורט.

אז תסתכלו על המייק טראוט הזה. הוא עושה ממשחק הבייסבול כאילו הוא משחק לילדים.

מייק טראוט היה ילד הפלא של העונה שעברה. זכה ברוקי העונה, והיה שני ל-MVP רק למיגואל קבררה שהיתה לו עונה עולמית לפנתאון. חשבו שזה המקרה הידוע של רוקי המתפרץ וקופץ לשחקים, ובעונה הבאה נעלם איפה שהוא לאמצע הספסל, ועד סוף הקריירה מקרטע עם ממוצע של 250., 8 הום-רנס, ו-22 RBI ממוצע לעונות הבאות.

אז מייק טראוט הזה, מציג עונה טובה יותר מהעונה שעברה עם ממוצע של 332., 26 הום-רנס (בינתיים!),  RBI108 , וכן 92 ראנס, 100 'הליכות' (כי חוששים לזרוק לעברו כדורים 'נורמליים'), ו-33 גניבות בסיסים. הסנטר פילד של הלוס אנג'לס אנג'לס, חבט אתמול עוד הום-ראן נגד  האוקלנד אתלטיקס בנצחון 4-5. הוא חבט הום-ראנס בשלושת משחקיו האחרונים, כששניים מהם נמדדים למרחקים בלתי יאומנים של 421 יארדס ו-451 יארדס. מיכאל טטנרבאום, מהנדס אירונאוטיקה מ-USC אמר על הכדור שעף ונתקע במזנין העליון של האיצטדיון שהוא "לא יודע כיצד הם מודדים הום-ראנס כאלה, אבל שני הכדורים עפו יותר מ-500 יארדס, ואני לא הייתי צריך יותר מלדעת את גובה הקיר בו נתקע הכדור וסרגל חישוב פשוט כדי לדעת ב-100% בטחון שהכדור היה עף לפחות 500 יארדס מהמחבט של טראוט".

הוא בטופ 5 בליגה בממוצע חבטות, ראנס,  מספר חבטות מוצלחות לבסיס אחד לפחות, דבלס (חבטות לשני בסיסים ריצה), טריפלס (שלושה בסיסים), הליכות, ובסלאגינג (מספר הבסיסים הכולל בחבטות חלקי מספר הפעמים AT BAT (מספר הפעמים שהגיע תורו לחבוט). הוא ששי בליגה בגניבות בסיסים. ה-435. 'און בייס' שלו הוא שני בליגה רק מיגואל קבררה.

הצעיר הזה יודע באיזה כדורים לחבוט, לאן לחבוט, וכיצד לחבוט לכל פיצ'ר בליגה.

הוא היום שחקן הבייסבול הטוב בעולם. הדבר היחיד שעלול לפגוע בו בריצה ל-MVP היא מצב קבוצתו: האנג'לס היא 78-74, 15 משחקים מאחורי המובילה אוקלנד. הפציעה של הכוכב אלברט פוג'וס שלא משחק מאז ה-27 ליוני חיסלה את הקבוצה. מייק טראוט לא יכול לבדו. "כל מה שאני יכול לעשות זה לעלות לשחק ולעשות את הטוב ביותר שאני יכול. ה-MVP לא מעניין אותי כלל. אני רוצה להגיע יום אחד לוורלד סרייס וזה כל מה שמעניין אותי". בינתיים מה שהוא עושה הוא ללא אח ורע בבייסבול.

 

 

 

 

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 60 תגובות

  1. מנחם אתה חושב שיש לאוקלנד סיכוי השנה לקחת את האליפות? הם נראים מצויין, בדיוק שידרו אתמול מאניבול בטלוויזיה, האם הג"מ שלהם עדיין בילי בין ומחפש אליפות?
    לגבי היאכטות, זה נראה כמעט בלתי אפשרי אבל האמריקאיים כל כך משתפרים עם כל מירוץ שזה מטורף, הם עושים דברים שלא חשבו שאפשריים ומשנים כל הזמן את מבנה היאכטה תוך כדי המירוץ כדי להשתפר. אם הם יקחו עוד 2-3 מירוצים זה יחשב כתחרות האמריקאס קאפ הטובה מאז ומעולם, כבר היום מירוץ מספר 10 נחשב כטוב שהיה ב162 שנות התחרות.
    הם הפליגו היום מעל 30 קשרים אל מול רוח של 20 קשרים וכל זה באוויר על החרבות. הרוח שהשייטים עצמם מרגישים היא מעל 50 קשרים.
    NOAA מכניסים רוחות כאלה להגדרה של בין סופה טרופית להוריקן דרגה 1.
    השייטים עצמם אומרים שהם רק מגרדים את השטח של המהירות שאפשר להגיע עם היאכטות האלה ברגע שילמדו אותן יותר

  2. האייז יעופו בסיבוב הראשון כרגיל
    קברה נתן העונה עונה לא פחות גדולה מהקודמת

    האיינג׳לס כשלון חרוץ . ליין אפ עם טרומבו , טראוט, פוהולוס וג׳וש המיליטון . מסיימת עם מאזן שלילי

    מייק טראוט ללא ספק הדבר הבא והנוכחי בביסבול

  3. קבררה כבר נותן עונה שנייה ברציפות בקנה מידה היסטורי. קנה מידה שגורר השוואות מרובות לאנשים כמו טד וויליאמס ורג'רס הורנסבי. אם הוא היה נשאר בריא כל העונה הוא היה זוכה בטריפל-קראון שני ברציפות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט