דוק ריברס, בן שיקגו באול סטאר: "שיקגו היא 'המכה' של הכדורסל!" / מנחם לס

לכו להתווכח על 'המכה' של הכדורסל עם התמונה הזאת

ישנן ארבע ערים שתאמרנה אותו דבר: "אנחנו המכה של הכדורסל. מרכז העולם של ההופס": ניו יורק, בוסטון, לוס אנג'לס, ושיקגו.

מה זאת 'עיר כדורסל'? זה כמו מרק ירקות שיש בו הכל: מסורת והסטוריה. מגרשי משחקים ידועים; שחקנים שנולדו שם; כדורסל תיכונים, מכללות, טורנירי קיץ, וכמובן NBA.

אני לא צריך להוציא אפילו את המילה 'ניו-יורק' כדי שתדעו מה אני חושב כי אני הולך רחוק, עד 1961, ויודע את ההסטוריה עוד הרבה לפני כן. מי שאומר אחרת הוא רפה הבנה שגורם לי להיחנק כמעט מצחוק.

אז לכל אחד תהיה את דעתו. רפי הבנה לא חסרים בעולם.

אני אתחיל רק ברשימת השחקנים הידועים שנולדו שם: לו אלסינדור (קרים), מייקל ג'ורדן, ד"ר גיי, בוב קזי, 'העז' מניגולט, הרמן 'הליקופטר' נואינג, ג'ו המונד (מי שלושת האחרונים? לכו לספרי חיצים ובונבונים, שלושת המייקל-ג'ורדנים של סוף שנות ה-50 ותחילת הששים, ואני ראיתי אותם במגרשי המשחקים של הארלם לפני ש-93% מכם נולדתם), בילי קנינגהאם, דולף שייז, נייט 'טייני' ארצ'יבלד, לני וילקינס, קני אנדרסון, קני סמית', וולטר ברי, לוידס דניאל, כריס מאלין, מרק ג'קסון, אנטוני "חצי אדם חצי מפלצת" הייווד, צ'רלי דיקינס, ברנרד קינג, אלברט קינג, קוני 'הנץ' האוקינס, רוג'ר בראון, דיק מגווייר, ריצ'י גווארין, רונלדו בלקמן, וורלד פרי (המקורי) , רון ארטסט, סטפן מרבורי,רוד סטריקלנד, ג'מל משבורן, אייזיה וושינגטוו, ג'מל טינסלי, סבסטיאן טלפייר, לאנס סטיפנסון, מליק, גרג אודן, ג'יימס "FLY" ויליאמס, ברנרד הייוארד, צ'נינג פריי, טאג' גיבסון, רוי היברט, כרמלו אנטוני, יואקים נואה. בוואי היו עוד איזה 20-30 ששיחקו ב-NBA.

מגרשי משחקים שניכתבו עליהם ספרים, טורנירי קיץ המפורסמים בעולם, כדורסל מכללות שנישלט ע"י מכללות העיר סיטי קולג', NYU, פרדהאם, סנט ג'ונס, ולונג איילנד יוניברסיטי משך עשרות שנים מ-1930 עד שנות ה-60. ה-NBA התחיל שם, משרדי הה-יHEADQUARTERS נמצאים שם, ואפילו הניקס לקחה שתי אליפויות. האולם המפורסם בעולם – המדיסון סקוור גארדן, נמצא שם.

דוק ריברס טוען "שיקגו". הוא נולד שם. אנטוני דייויס, דוויין ווייד. AD אמר אתמול: "שיקגו בסקטבול. אין כמו 'שיקגו בסקטבול'.

אבל שיקגו נקראית ה-SECOND CITY. מי התפוח הגדול כולם יודעים. בסדר, מייקל ג'ורדן והשיקגו בולס הביאו 6 כתרי זהב לעיר ושליטה מחלטת. אחרי זה דריק רוז הביא לעיר MVP וחולצות הבולס עם אדום ושחור עדיין נראות ברחובות.

דוק ריברס אמר "IT IS SILLY EVEN TO COMPARE ANY OTHER CITY TO CHICAGO BASKETBALL והוא מביא רשימה מסכנה של AD, דוויין ווייד, ג'ורג' מייקן, דן איזל, חואן האוארד, טרי קמינגס, אדי ג'ונסון, קזי ראסל, ג'ף הורנסק, מרק אגווייר, וטים הרדאוויי פטריק בברלי, קנדריק נאן, ועצמו כשחקנים שנולדו בעיר הרוחות. אז בגללו עשיתי את הרשימה מעל.

דוק מספר על מרץ' 4, 1978, היום האחרון של שיקגו דיילי ניוז שבעמוד 2 היה סיפור ראשי על ההפסד של שיקגו ריברס היי – התיכון המהולל של שיקגו – לקבוצה מדטרויט מישיגן.

הוא, דור ריברס אף הזכיר את הנשיא אובמה כשחקן כדורסל שנולד בשיקגו.

שטויות.

הדרוג הוא כזה: 1. ניו יורק. 2. לוס אנג'לס. 3. בוסטון 4. שיקגו.

חשוב שלזכיר לרפי ההבנה שלוס אנג'לס מס' 2 לא בגלל הלייקרס, אלא בגלל UCLA!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. שמשלבים היסטוריה מורשת , מכללות , NBA יש רק עיר שני ערים שבטופ של הכדורסל LA הראשונה בפער קילומטרים מהשאר ואז בוסטון, ניו יורק היא יותר המכה השחורה של הכדורסל, הם כבר קרוב ל30 שנה לא רלוונטיים , וגם אז עם יואינג לא היו בדיוק שושלת. דרך אגב דוק קארים עבדול ג’אבר נולד וגדל בLA

    1. ברוך, מדובר כאן על היסטוריה. היית בחייך בטורניר הקיץ בהארלם? על מה אתה מדבר בכלל? העיר בה נולד הכדורסל, ומשך 50 שנה היא היתה הכל בכדורסל, כולל מכללות. ונולדו בה פי 5 שחקנים מכל עיר אחרת.

  2. קארים אולי נולד וגדל בניו יורק,
    אבל את חותמו הוא הטביע בלוס אנג'לס. אם זה בקריירה המופתית בקבוצת המכללות הגדולה ביותר בתולדות הקולג'ים (3 אליפויות + שחקן השנה 69'), אם זה בקריירה בלוס אנג'לס (5 אליפויות, ואבן היסוד לאחת השושלות הגדולות של הכדורסל).

  3. למה אתה קורא לכל מי שחושב אחרת ממך רפה הבנה?
    שיקגו היתה בשליטה מוחלטת בשנות ה90 עם אחד הקבוצות הטובות בהיסטוריה, ואילו ניו יורק זכתה בתואר האחרון שלה בתחילת שנות ה70. המכללות שם ממזמן לא שולטות,
    ורבים מטובי השחקנים שהזכרת שנולדו שם בחרו לשחק בצפון קרוליינה ולא להישאר שם (ג׳ורדן, קנינגהם ועוד.)
    אך כמובן יש שם תרבות כדורסל מפוארת, מגרשים מפורסמים בכל העולם ועוד. בקיצור, כל עיר יכולה לטעון לכתר וצריך לכבד את הדעות של כולם.
    .
    הסיפור מהתיבה על ארל מניגולט (העז דינקק את צ׳מברליין) הוא אחד האהובים עליי.

    1. אפשר גם לטעון שלוס אנג׳לס ובוסטון הן ה״מכה״ של הכדורסל משום שהן זכו בהכי הרבה תארים.

      1. אבל פה אין אמת, אפשר להסתכל על המצב מהרבה כיוונים שונים, כל אחד ומה שהוא מאמין.

        1. יש הרבה אנשים שאומרים את "האמת" שלהם אבל בתכלס אין להם מושג על מה הם מדברים או רק בגלל שהם רואים את המציאות בצורה מסוימת זה לא אומר שאנשים אחרים חושבים אותו דבר

            1. מנחם, לכל אחד יש את האמת האלטרנטיבית שלו. עכשיו תלבש את הכובע האדום שלך.
              בוסטון. אתה הולך ברחוב רואה כדורסל בכל מקום.
              בשיקגו לא רואים אנשים ברחוב וניו יורק זה בעיקר כסף

  4. תודה רבה דוק!
    *
    קוני הוקינס היה יכול להיות אחד הגדולים, אלמלא סקנדל ההימורים שהיה מעורב בו לא בצדק.

  5. זה קצת כמו הדיון על העז, קצת חסר טעם אבל מבדר, כל עוד זה במידה הנכונה. אשרינו שיש ארבע ערים גדולות שמובילות את הספורט ברמה הגבוהה ביותר, וזה מבלי להוסיף את תל אביב, כמובן

  6. זה כואב אבל למנחם יש נקודה. מצד שני ג׳ורדן אולי נולד בניו יורק, אבל גדל בקרוליינה, ועיצב את המשחק שלו ואת הקבוצה שלו בדמותה של שיקגו.

  7. גילברט ארינאס, בארון דיוויס, גייל גודריץ, ג'יימס הארדן, ריצ'רד ג'פרסון, קליי תומפסון, קוואי, ווסטברוק, פול ג'ורג', דרו הולידיי, דמאר דה רוזן, ברוק לופק, דינווידי

    -UCLA וג'ון וודן
    -הלייקרס ועכשיו הקליפרס
    -האולם שמכניס הרבה בליגה הוא הסטייפלס סנטר
    -התיכונים הכי טובים בארה"ב
    .
    רוב השחקנים הכי גדולים צהוב סגול- קארים, מג'יק, קובי, שאקיל, ווסט, לברון

    אי כמעט מקום להשוואה… אולי לפני 20 שנה אבל לא היום

    1. דקסטר, בלוס אנג'לס סטייפלס סנטר מכניס כסף, אבל מאנשים שאין להם מושג בכדורסל. במדיסון סקוור גארדן יושבים 19,800 מאמנים/מומחים/אנליסטים, לא 'האנשים היפים' גמו שם.

  8. שיקגו המכה של הכדורסל כמו שאור יהודה היא המכה של הסביח.
    הדירוג של מומי –
    ניו יורק
    לוס אנגלס
    פילדלפיה (קובי,ווילט,ארל מונרו ראשיד וואלס וקייל לאורי נולדו בעיר)
    בוסטון
    ואז אולי שיקגו שהיא לא יותר מהמכה של בצק הפיצה העבה המאפיין את הפיצות של העיר

  9. מומי, לוס אנג'לס מס' 2 רק בגלל שכל שחקן שנולד 100 מייל רדיוס מאל איי נחשב "לוס אנג'לס". בעיר עצמה לא נולדו יותר מאחד או שניים, ואין שם אף מגרש משחקים מפורסם מלבד המגרש במנהטן ביץ', שזה מחוץ ללוס אנג'לס

    1. צודק
      אבל כשאתה שם חמישייה של
      קוואי הארדן ווסטבורק פול גורג וקווין לאב זה אליפות על בטוח לאל איי
      יש לך ספסל עם קליי תומפסון, ג׳רו הולדיי, דרוזן, ברוק לופז

  10. אני לגמרי מסכים עם הדירוג שלך מנחם. אבל מפרגן לדוק ריברס שמראה לוקאל פטריוטיות לכבוד האולסטאר, זה נחמד וזה מתאים. בכיף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט