גם יפהפיה, גם חכמה, גם גבוהה, וגם השחקנית מס' 1 בעולם / מנחם לס

 

 

דל דונה – הפלא החדש  (די ישן למעשה) בכדורסל

(ואתגר)

 

אני לא מצפה ליותר מדי תגובות על הפוסט הזה כי רוב הגולשים בקושי שמעו על ה-WNBA. מומי, K-700 (או K-600; אני מתבלבל. אני חושב שהם שני אחים), והאשך בוודאי יגיבו כי כשהם רואים תמונה של כוסית הם מיד מתעוררים לחיים. אבל רציתי שתדעו שהדבר החדש בכדורסל הוא בלונדני, יפהפה, קולע 18.1 נק' למשחק עם 5.6 רשים, ו-1.8 גגות, רוקי, ומועמד ל-MVP של העונה. רק הוסיפו "ת" לכל מילה במשפט הקודם.

מישהו שאל אם זאת שב-100% תהיה 'רוקי העונה' תיבחר גם ל-MVP של העונה, ואם זה קרה לפני כן בכדורסל. אז הנה האתגר:

 

*********************************

אתגר: מי הם (והן) השחקנים(ות) שזכו ברוקי העונה וב-MVP באותה עונה? 

*******************************

העונה של דל בשיקגו בולס היא כה מדהימה שאנשים מתחילים לשכוח ממישהו ששמו היה מייקל, כי תגידו אתם, את מי מהשניים הנכם מעדיפים? את המכוער הזה:

 

קרח, מזיע, לשון שרק במקרה איננה בחוץ

 

או את הדבר הזה:

 

 דל – גם יפהפיה, גם אחות נאמנה, גם חכמה, גם גבוהה, וגם הטובה היום בעולם

 

 

אתם זוכרים שכתבתי עליה לפני 5 שנים כשהיתה סניורית בתיכון בדלוור, וכל מכללות ארה"ב רצו אחריה (ובעיקר Geno Auriemma מאמן הנשים של יוקון שהודיע רשמית שהוא מוכן למכור את אשתו כדי שהיא תיבחר ביוקון!). לפני זה היא הספיקה להיבחר לנבחרת ארה"ב בכדורסל נשים – התיכוניסטית היחידה אי-פעם לעשות זאת – והיא היתה חברה לקבוצה שלקחת את מדליית הזהב בקלות באולימפיאדת בייג'ינג ב-2008.

אז הוא לא היה צריך למכור את אשתו. היא הגיעה ליוקון, אבל אחרי שבועיים עזבה בלי להודיע לאיש. למאמנה ג'ינו היא כן התקשרה והודיעה לו שהיא עוזבת. הוא הגיב שהיתה זאת האכזבה הגדולה ביותר בכדורסל, אבל הוא הבין את החלטתה.  לדל ישנה אחות – ליזי – המבוגרת בשנתיים ממנה שהיא עוורת, חרשת, אלמת, סובלת מאוטיזם, ו-CEREBRAL PALS. היא מגיבה לדל יותר מאשר לכל אדם אחר. היא מריחה אותה מרחוק ומיד עולה חיוך על שפתיה. רופאים שבדקו את התופעה טוענים שזה דבר לא מוכר להם: ליזי, עוורת, אילמת, חרשת, אוטיזם מחלט ללא קשר עם שום דבר אחר בחייה מסוגלת להריח (או אולי יש לה חוש אחר בלתי ידוע) את דל כשהיא עדיין מחוץ לבית, מחנה את מכוניתה בגראז'!

היה על הכל ספור ארוך בספורטס אילוסטרייטד בו אמר ג'ינו:

 

Her relationship with Lizzie is huge. It's so close. It's a big reason why she is such a homebody who had to come home from UConn, because she craves to be around Lizzie and to experience Lizzie grabbing her and sniffing her and just spend quality time with her

היא בחרה באוניברסיטת דלוור כי רצתה להיות ליד אחותה  ליזי. מאחר והיא כבר היתה סטודנטית ביוקון היא לא היתה מסוגלת לשחק כדורסל בדלוור בשנת הפרשמן, אז היא שיחקה כדורעף (דל היתה 'אול אמריקן' בכדורסל וכדורעף), והביאה את דלוור שמעולם לא היתה בפלייאוף של ה-NCAA עד הפיינל פור שם הפסידו לאורגון. בשלוש השנים ששיחקה בדלוור היא היתה אןל אמריקן בכל אחת מהן, קלעה 26.8 נק' למשחק, והובילה את קבוצתה לפלייאוף בכל שנה, למרות שבשנת הסניור היא שיחקה רק חצי עונה בגלל מחלת ה-LYME בה חלתה. היא סיימה 4 שנות לימודים עם B.S בכלכלה, ציון ממוצע 4.2 (4.0 זה "A").

 

 

 

התיכוניסטית היחידה בנבחרת הכדורסל של ארה"ב באולימפיאדת בייג'ינג ב-2008

 

דל היא גארד בגובה 5'6 (מין קומבינציה של שוטינג גארד/סמול פורוורד) שסרבה בכל תוקף ללכת לתחרות 'מיס דלוור', אפילו שמומחים אמרו לה שהיא תיבחר כמעט בטוח עם סכויים רבים להיות 'מיס אמריקה'. תגובתה? "זה לא מעניין אותי. אני רוצה להיות שחקנית כדורסל ואז לגדל משפחה. תחרויות יופי הם לא בעניין שלי!". היא מובילה היום את ה-WNBA בקליעות מהקו (92.9% – אני חושב שהיה מספיק גם להוביל את ה-NBA בעונה שעברה), רביעית בקליעות עם ה-18.1 שלה, שלישית בחסימות, ומס' 20 בריב' (5.6) למרות שהיא לא משחקת תחת הסל. השחקנית היחידה שיכולה לתת לה פייט ל-MVP היא בריטני גריינר הענקית (גם עליה כתבתי באחד מה"מעורב אמריקאי" שלי) שנבחרת ראשונה בדראפט של 2013 (דל ניבחרה שנייה), אבל ברינטי קולעת רק 12.6 נק' (25 בליגה), אם כי יש לה יותר ריבאונדים מאשר לדל (6.3, מס' 14 בליגה).

נכון להיום דל היא המובילה גם לרוקי העונה וגם ל-MVP ב-WNBA, והיא כמובן היפה מכולן – וזה ללא תחרות!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 70 תגובות

  1. תענוג ממש לראות נשים כה יפות שהן גם ספורטואיות מצטיינות, דבר שמראה שוב שישנם דברים חשובים לא פחות מיופי. עובדה שהיא סרבה ללכת לתחרות 'מיס דלוור'. כל הכבוד לה!

  2. תודה גדולה. אני לא עוקב אחרי כדורסל נשים אבל אתחיל לעקוב עכשיו בגלל דל. הסיפור על יחסיה עם אחותה האוטיסטית-חרשת-אילמת-עוורת הוא מדהים ממש.

  3. כל הכבוד פרופסור !!!
    סוף סוף פוסט לוקס , לא כמו הפוסט על הלייקרס שהיה דכאון
    איזה שמחת בית השואבה , שתגיע לארץ תארגן למומי פוסטר

    ממוצע 4.2 ? למומי היה ממוצע 4.5 והוא לא המשיך לשמינית.

    היא בקטע של חצילים ? או משולשים ולא של פיצה ,כמו גרינר ?

  4. היא מדהימה , גם אני עוקב אחריה כבר כמה שנים.
    היא ממשפחה מאד מאד עשירה דה לה דונ יש להם קונצרן בדלאוור והיא עדיין צנועה.

    הבאתי פה לפני כמה חודשים את הכתבה שעשו עליה ועל כל הספור עם גינו אוריאמה.

    1. אני בטוח שלא. יש לאחותה הורים, ואני בטוח שיש לה מטפלות מקצועניות 24 שעות ביממה. אביב של דל הוא אדם אמיד ביותר.

  5. בנוסף לכל היא גם כוסית!
    ויש לה אופי טוב!
    אולי היא יכולה לסדר לי את אחותה, נראה לי יש לי סיכוי איתה

  6. וואי ממש יפה(בעיקר בפרופיל),

    אני לא עוקב אחרי כדורסל נשים אבל נראית מאוד עדינה.

    מנחם מה נראה לך היא נשנשית או חובבת זרגים???

    אני אתחיל לעקוב ברשותך….NICE

כתיבת תגובה

סגירת תפריט