דיון הופס – השאלה הגדולה (3) / רועי ויינברג

מה הדילמות הגדולות ביותר שנשארו לאינדיאנה, בוסטון, דאלאס והקליפרס לקראת סיום העונה הנוכחית?

בוסטון – לאן אפשר להגיע בלי גבוהים?

יש לבוסטון סגל ממש טוב. קמבה ווקר, גורדון היווארד וג'ייסון טייטום שלושה סקוררים טובים וקבוצתיים יחסית, יש גם את ג'יילן בראון שמסוכן עם ובלי הכדור, אבל אנחנו לא לוקחים אותם יותר מדי ברצינות בהשוואה לקבוצות האחרות, למרות 11 ניצחונות מ-13 המשחקים האחרונים ומאזן מצויין של 9-13 נגד קבוצות עם מאזן חיובי – הרביעי בטיבו בליגה. מה הסיבה?

יכול להיות שהעדרם של גבוהים משמעותיים. דניאל ת'ייס חביב אבל לא נראה כמו סנטר שיכול להביא אליפות, אנס קנטר מחליף של 15-20 דקות במשחק והם משתמשים במרקוס סמארט כשומר על גבוהים. הוא עושה עבודה לא רעה, אבל האם זה יספיק בפלייאוף, הפיזי יותר מהעונה הסדירה, נגד אמביד, יאניס, סיאקם וגבוהי המזרח?

אינדיאנה – שילובו של ויקטור אולדיפו

לפני כמה ימים עידו גילרי ואני דיברנו על זה בתגובות, וזאת אכן השאלה הגדולה ביותר שנשארה לפייסרס. אינדיאנה של עכשיו היא לא הקבוצה שהייתה לפייסרס כאשר אולדיפו נפצע, אלא אחת מוכשרת יותר – כזאת עם אול-סטאר נוסף לדיפו (דומאנטס סאבוניס) ורכז מוביל כמו מלקולם ברוגדון, שלא היה רחוק מהאול-סטאר. יכול להיות שהשנה עדיף להם לשחק עם אולדיפו בתפקיד מוקטן יותר, כאפשרות השלישית או הרביעית בהתקפה, בשביל הפלייאוף.

מהצד השני, אולדיפו לא שיחק שנה שלמה והחלודה טבעית. הוא עם 1 מ-18 בזריקות ממסירה (5.6%, לעומת 58.6% אפקטיבי לפני הפציעה) ובחירת הזריקות שלו יחסית דומה לשנה שעברה, כשהוא מגיע קצת פחות לצבע (אבל מדובר במשהו טבעי אחרי פציעה ארוכה או במשחק עם שני גבוהים). כמו שעידו טען באותו דיון, הפייסרס צריכים את אולדיפו טוב וסביר שמדובר באמת בעניין של זמן. השאלה היא האם הם צריכים להמשיך לתת לו לסיים עם ערבים של 5 מ-14 מהשדה, גם במחיר של הפסדים עכשיו וסיום במקום השישי במקום יתרון ביתיות בסיבוב הראשון.

קליפרס – יש להם עוד הילוך?

הקליפרס נחשבים מועמדים לאליפות יחד עם הלייקרס והבאקס, למרות שהמאזן פחות טוב משמעותית. הם יוצאים לפגרת האול-סטאר עם שלושה הפסדים בארבעה משחקים, בקצב של 55 ניצחונות ולא מצליחים להשאר ביחד על המגרש להרבה זמן. היו רק 112 דקות משותפות של לנארד, ג'ורג', הארל ולו-וויל, לעומת 418 של הרביעייה המובילה בפילדלפיה או 203 של טורונטו מוכת הפציעות.

השילוב של כמות הדקות הנמוכה שלהם ביחד, המאזן הבינוני נגד קבוצות טובות והיכולת של פול ג'ורג' בפלייאוף כשרק בשנה אחת עבר את רף 44% מהשדה יכולות להעלות סימן שאלה בקשר ליכולת של הקליפרס להציג כדורסל של אלופה כשהם יצטרכו לעשות זאת. מצד שני, הם ניצחו 5 מ-7 משחקים נגד ארבעת הגדולות האחרות (לייקרס, באקס, ראפטורס ובוסטון). האם אנחנו יכולים לראות מהם כדורסל עילאי לאורך זמן בפלייאוף, או שנראה אותם מודחים בגמר המערב?

דאלאס – לאן הם יגיעו עם ההגנה הזאת?

לדאלאס יש את אחת ההתקפות הכי טובות בהיסטוריה של האן.בי.איי. 117.6 נקודות ל-100 פוזשנים, הנתון הטוב ביותר בהיסטוריה, והם אולי הקבוצה הכי כיפית לצפייה כשלוקה דונצ'יץ' משחק. הם פשוט עושים הכל נכון: זורקים ממסירה, עושים פיק-נ'-רול, מסיימים היטב ומשלבים בין גיוון ליעילות. הבעיה היא ההגנה שלהם – ב-2020 רק לאטלנטה, פורטלנד וקליבלנד יש הגנה גרועה יותר.

הקבוצות הגדולות ביותר של ריק קרלייל התבססו על שחקן הגנה עצום ושומרים חלשים מסביבו, כמו דאלאס של טייסון צ'נדלר או דטרויט של בן וואלאס. קריסטפס פורזינגיס עדיין לא אחד כזה, למרות שיכול להפוך בעתיד למשהו בסגנון. הגנת חצי המגרש שלהם לוקה בחסר, כשפשוט אין להם שחקני הגנה טובים מלבד פורזינגיס. הניסיון לשימוש בהגנה אזורית מטשטש חלק מהבעיה, אבל הם לא מצליחים לבנות הגנה איכותית סביב המגבלות של דונצ'יץ' כשומר. זה יכול להיות משמעותי מאוד, גם העונה וגם בעתיד.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 83 תגובות

  1. צריך לתת זמן לאודילפו, לא פשוט לחזור מפציעה ארוכה, ואז לגלות שגם בקבוצה שלך לא קפאו על השמרים. הוא יחזור לכושר, הקבוצה תלמד להשתמש בו, והדברים יראו טוב יותר.
    הסלטיקס צריכים גבוה משמעותי אם הם רוצים תואר, חד וחלק.
    דאלאס אולי לא יגיעו רחוק, אבל זו הייתה בערך הציפייה מהם השנה, לתת זמן ריצה משותף לפרונזי ולוקה. יש להם עוד כמה חלקים בפאזל שצריכים להשלים. אני סומך על קרלייל שיידע לבנות משהו, אם ידאגו למרכיבים הנכונים

    1. מה זה גבוה משמעותי חביבי?
      מאיפה יביאו כסף לשלם לכולם?
      הסלטיקס בסדר גמור כמו שהם. יש שם 4 גדולים שמתחלקים יופי בנקודות, יש שחקן הגנה עילאי שגם יכול פה ושם לדפוק 30 נקודות ויש שני סנטרים בינוניים אחד עושה פיקנרול טוב (תייס) והשני יודע מצוין לחפור בצבע. איזה סנטר משמעותי יש לקליפרס? זובק? תעשה לי טובה.
      גם דוייט האוורד אינו סנטר משמעותי בהרבה מקנטאר רק קל לו יותר כי השמירה על לברון ודייויס חזקה אז הוא משתחרר יותר.
      מי הסנטרים המשמעותיים של הבאקס? האחים ברוק ורובין וואן אריק?
      הסלטיקס טובים כמו שהם והם אחת מ 5 קונטיינדריות השנה.

      1. ממש ככה. הבעיה של בוסטון (אם אתה מתעקש שיש בכלל בעיה) היא בזה שיש לנו הרבה שחקנים מעולים ומבטיחים, אבל אין לנו אף שחקן בליגה של לברון דייויס או קאוויי, ולצערי ההסטוריה מראה שצריך מישהו בלוול הזה בשביל ללכת עד הסוף (וכן, אני יודע, דטרויט וכאלה). טייטום יכול להיות כזה (הבנאדם בן 21, כן?) אבל עדיין לא שם. בעיה נוספת והרבה פחות אקוטית קשורה בגיל הצעיר של טייטום וג׳יילן שעדיין לא יציבים מספיק ועושים מידי פעם שטויות של ילדים. אבל גם כאן יש שיפור עצום.

      2. נאלץ לא להסכים איתך ועם אברי דוק. אף אחד לא אומר/רומז שהסלטיקס יכולים להביא את הגבה או אמביד, אבל סנטר הגנתי שיכול גם לשים גוף ולהשחיל שלשה או קרש-סל מדי פעם בהחלט יש בליגה ובמחירים סבירים ולהזכירכם, לסלטיקס היה בדיוק אוסטרלי אחד כזה בשנה שעברה. ת׳ייס והחבר של ארדואן פשוט לא יספיקו בפלייאוף ולדעתי איינג׳ קצת פישל כאן

  2. קורבן חדש נוסף לרשימת הקוריוז-בארט

    https://youtu.be/oJgXcGYBq_4?t=16

    התקרה של בוסטון היא אליפות מזרח. יש להם סיכוי טוב לקחת את המזרח. יאניס תמיד חוגג מולם אבל אם הביג 4 שלהם כולם יחד יהיו בכושר יאניס לא יספיק. בוסטון לדעתי 50-50 מול הבאקס בסידרה ביניהן.
    דאלאס יכולה להגיע לסיבוב 2 אם תפגוש את דנבר, לדעתי היא תדיח את דנבר. אם המזל יהיה ממש לטובתה היא תפגוש סיב 1 את דנבר וסיב 2 את יוסטון ואז תגיע לגמר המערב. האמת עם קרלייל ולוקה בשיאו המאבס יכולים לנצח כל קבוצה בסידר שלא מגיעה מהעיר אל איי. לא בטוח שזה יקרה אבל הסיכויים שלהם לא רעים. בסידרה מול דנבר ויוסטון הכסף שלי על הדונציק. מול יוטה לדעתי זה 4-3 ליוטה.

    אינדיאנה? ילכו הביתה מול הבוסטוניה בסיבוב ה-1.

    1. חחח ראיתי וישר חיפשתי איפה לכתוב לך על זה – והקדמת אותי.
      נראה לי שנוסף שיקוץ חדש למשפחת השיקוצים.
      השיקוץ, השיקוץ המזוקן, בייבי-שיקוץ, השיקוץ האוסטרלי, ומהיום גם – השיקוץ הקטן.
      יש חמישייה!
      (חייב לציין שבגדול אני בעד רוב השיקוצים, במיוחד המזוקן וה-בייבי)
      .
      לגבי דאלאס – אתה "וויי אוף" אם יקבלו את דנבר יחטפו סוויפ ג'נטלמני. כנ"ל לגבי הקליפרס ויוסטון (אם דאלאס יפגשו אותן).

  3. כמה היילייטס של ההילייטס אדירים

    מוראנט לציון
    https://youtu.be/oJgXcGYBq_4?t=271

    לוקה על טריי מהחצי
    https://youtu.be/oJgXcGYBq_4?t=305

    מיילס ברידג'ס עושה מחווה לטי מאק וסוגר ריצת 27-5
    https://youtu.be/oJgXcGYBq_4?t=430

    מפה כבר מתחיל תחרות הטבעות

    ג'ה מוראנט עם 360

    https://youtu.be/oJgXcGYBq_4?t=494

    סקסטון עם דאנק פצצה

    https://youtu.be/oJgXcGYBq_4?t=511

    2 דק לסיום כבר מתחיל תחרות הטבעות בין מוראנט לציון אבל שניהם מנגרים 🙂
    https://youtu.be/oJgXcGYBq_4?t=561

    1. לפי מיטב ידיעתי – בייבי זה קיירי, נפו-שיקוץ זה טוב, הוא יהיה מחליף (שמת לב שיש חמישה רכזים? והשנה לברון גם רכז. זה מעניין)
      הקטן זה חדש – זה הבייבי שלך, "המשחיל" (ככה קוראים לזה בכדורגל)

      1. קיירי בייבי? בייבי של מי? אולי שיקוץ-כדוה"א זה קיירי. שכחתי ממנו, וואלה שהוא שיקוץ גדול, לדעתי מס 2 כרגע אחרי השיקוץ המקורי.
        המשחיל זה טוב
        ואל תשכח את השיקוץ עוגייה שיצטרף עונה הבאה

      2. אגב ראית איך עובדים על אנשים עם הסיטי? כאילו יוותרו על הכסף הקטרי. יקבלו את הערעור שלהם וישאירו רק קנס ויסגרו להם חלון העברות לשנה זה מה שיהיה בסוף 🙂 פר פליי עלאק, כל הקבוצות עושות את זה מזכיר לי טמפרינג 🙂

        1. לא יודע, באירופה קשוחים, כבר היכו בצ'לסי, עד עכשיו הם תקועים בלי העברות. אם תסתכל על הסגלים של סיטי ופסקז' (סאן ז'רמן) – אין ספק שיש כאן עומס לא הגיוני. כוכבים בכל עמדה, כולל הספסל. היחידה שדומה לזה זאת ריאל אבל מי יתקרב לפרס? חחח…
          ברצלונה יודעים שהשנה אין להם סיכוי לאליפות בספרד בגלל "רזון" קשה בסגל. אין מחליפים ראויים כמעט באף עמדה. מסי-גריזמן-פאטי בחוד, לצערי הרב פציעה זה רק עניין של זמן. גם בהגנה אין להם מחליפים. בכדורגל היום סגל רחב זה שם המשחק.

    1. בול
      .
      בנוסף אני תוהה עד כמה החיסרון בגבוהה דומיננטי מול הגבוהים שהם בפוטנציה לפגוש יכול להיות פקטור משמעותי (לייקרס/ באקס/ פילי)
      .
      שמעון כן אני כבר יודע שהקליפרס כבר אלופים ושהם קבוצה היסטורית ואנקונדה ופילי לא יגיעו לכלום והבאקס זה טוב לעונה הסדירה . זו תגובה שנרשמה מתוך עייפות ותו לא, נמחקה אבל איכשהו נלחץ כפתור שחזור והיא צצה פה.

    2. קוואי השתפר מאוד כמנהל משחק ועם 5 אסיסטים בערב. ג'ורג' גם יכול להחזיק כפליימייקר. אין להם אחד אבסולוטי, אבל יש להם את היכולת לשחק עם ארבעה מוסרים טובים (בברלי, וויליאמס, קוואי, ג'ורג') במקביל. היכולת של קוואי ליצור אחרי חדירה הייתה משמעותית בפלייאוף שעבר

      1. בדומה לחמישייה החזקה ביותר שמדינתנו הקטנטנה הציגה,
        גם אני סקפטי.
        כן, קאווי הראה שיפור בתחום. כן, וויליאמס ובברלי אחלה שיקנים. כן, גם לג'ורג' הבלחות. אבל אני זוכר היטב עד כמה היו טורונטו קרובים להדחה בסדרה בה לאורי לא תפקד.
        כל זה לא הופך את הקליפרס לפחות קונטנדרים, אבל זה עדיין סימן שאלה לא קטן (על אחת כמה וכמה בסדרות מול הגנות חזקות המאמנים לומדים).

          1. אין כיום קבוצה בליגה שמסוגלת ללחוץ 45 דקות על כל המגרש. מול הלייקרס בגרסתם הנוכחית, דאבל טים מוקדם יוצר מיס מאצ' שהלייקרס מנצלים בקלילות בשביל מתפרצות. אין קבוצה שהשנה עם יותר נק' במתפרצת פר פוזשין.
            דאבל טים על חצי מגרש? זה עבד בעבר. לפרקים. לאורך זמן, לברון יודע לנצל היטב את הניסיון בשביל להעניש על השחקן שנותר חופשי.

    3. לא יודע גיא, ה״ניהול משחק״ של נוריס קול או מריו צ׳למארס לא זכור לי כמרשים במיוחד. גם פה ה׳ניהול משחק׳ יסתכם בסופו של יום ולתת את הכדור לקוואי (או לג׳ורג׳ או לוויליאמס) ולזוז הצידה. בדיוק כמו הטענה המוזרה לעניין הגבוהים של בוסטון, אני ממש לא חושב שיש עמדה אחת קריטית שבלעדיה אין. תמיד יש איזה נגר או שניים (או שלושה) בחמישייה והלוואי על כל קבוצה ״נגרים״ כמו לו ובוורלי.

          1. חח מה ווייד ניהל…
            שמעון, יצא לך לראות את ווייד משחק?
            .
            לגבי ה-ISO –
            צודק. הקבוצות של לברון שיחקו המון ISO. הנקודה היא שלשחק ISO כמנהל משחק, צריך לדעת איך. ווייד נהדר בתפקיד, לברון אחד הטובים שעשו את התפקיד. גם בגרסת קליבלנד 2.0 היה לצד לברון מנהל משחק נוסף שבלט ב-ISO (קיירי).
            קאוויי וג'ורג'? הרבה פחות. הם מסיימים נהדר, אבל הרבה פחות יעילים בליצור מצבים ובלקרוא הגנות.

            1. גיא, גם קאווי וגם ג'ורג' עושים נקודות כשהם מקבלים את הכדור ומחליטים מה לעשות איתו. הם לא מסיימים התקפות והם לא צריכים אף אחד שינהל להם את ההתקפה או יכווין את המהלכים. בכלל, המחשבה הזו על רכזים כמנהלי משחק היא מיושנת – קבוצות משחקות על בסיס שיטה זו או אחרת ולהגיד שמה שחקנים כמו לילארד מוראנט או קרי עושים זה "ניהול משחק" זה מאוד לא מדוייק. הקליפרס כבר שנים משחקים עם בברלי ולו והם מעולם לא נראו מבורדקים או 'לא מנוהלים'. (בוסטון לדוגמא הרבה יותר בלאגניסטית).

            2. אברי אם אני מבין מה שגיא טוען (ואני גם שותף למחשבה הזו) זה לא שהתפקיד משנה אבל עוד לא ראינו איך קוואי וגורג יתפקדו מול הגנת פלייאוף לוחצת כמו זו של מלווקי נגיד ובלי שחקן שהמומחיות שלו היא להעניש את היריב על הלחץ הזה. שנה שעברה לקוואי היה את יופי של מנהלי משחק לידו כולל גאסול שידע לייצר יופי של הנעת כדור. השנה יהיה מעניין לבחון כיצד קוואי יצליח להתנהל מול זה.

            3. אברי – אתה היחיד שהכניס רכזים לדיון. אמרו מנהלי משחק. מישהו שיודע לא רק לשחק עבור עצמו, אלא גם לסדר לאחרים ואולי, אולי, לגרום לחמישה שחקנים לשחק כקבוצה כהמשך לשיטה.

  4. שתי שאלות שמעניינות אותי לגבי הקליפרס, הראשונה – איך הפציעה תשפיע על פול ג'ורג' מתי שזה קובע, והשנייה – לאן היו מגיעים עם שג"א וגלינארי (ובחירות הדראפט) במקומו?

  5. רשמתי תגובה שנמחקה משום מה, אנסה שוב
    .
    שתי שאלות שמעניינות אותי לגבי הקליפרס, הראשונה – איך הפציעה תשפיע על פול ג'ורג מתי שזה קובע, והשנייה – לאן היו מגיעים עם שג"א וגלינארי (ובחירות הדראפט) במקומו של ג'ורג'?

  6. תודה רועי אחלה נושאים.
    .
    דאלס משחקת נהדר מהצד ההתקפי אבל באופן יחסי הם לא מאוד מגוונים המשחק שלהם מורכב בעיקר על הגרוויטי של לוקה כאשר הוא מקבל חסימות בטופ אוף דה קי ואז או יכול לשחרר ללוב או לשחקן שעומד בפינה. או כמובן שלוקה יקח את השומר באחד על אחד. הם מאוד התקשו בזה מול הלייקרס שראו שלמדו את חלקים נרחבים מהסכמות הללו, ואני מניח שנראה שם ביתר שאת את החריקה של מעבר מהעונה הרגילה לפלייאוף.
    קשה לי לראות אותם השנה עוברים סיבוב אבל עצם ההגעה לפלייאוף היא הישג נהדר וכל השחקנים שם נותנים הרבה יותר ממה שציפו מהם וכמובן לוקה שמעל כולם.
    .
    במזרח אין הבדל משמעותי בין מקומות 3-6. אז במגוון השיקולים העצום שיש בהחלטה של מספר הזריקות של דיפו(אם אפשר לקרוא למה שקורה במערכת הכל כך מורכבת הזו החלטה) אני חושב שהשיקול של להכניס אותו לעניינים קודם

    1. רציתי לשמור את זה למחר אבל לדעתי אתה טועה בפסקה האחרונה, כל הסדרות האלה יכולות ללכת למשחק 7 והביתיות תהיה פקטור רציני, ראה את המאזן של פילי בבית ובחוץ

      1. מסכים אבל איכות היריבה היא אותו הדבר פחות או יותר (לדעתי פילי יצליחו להעביר הילוך בפלייאוף והם מעל כולם ומעט מתחת לבאקס) אבל להכניס את דיפו לעניינים יכול להיות קריטי עבור אינדי. אם הוא חוזר לעניינים בצורה טובה ואינדי שומרת על בריאות אני חושב שהם שווי ערך לחלוטין לבוסטון, ועדיפים על הראפס ומיאמי

        1. אני חושב שאינדיאנה ומיאמי צריכות לעשות הכל כדי להיפגש אחת עם השנייה בסיבוב הראשון. פילי ובוסטון עדיפות

  7. לדעתי הפציעה של דיפו סימה לאינדי את העונה הזו. לא חושב שיעלה פתאום לכושר של 30 נקודות למשחק. אל אחרי שנה בחוץ.
    הגבול לדעתי זה חצי גמר וגם זה במזל.
    נראה

    1. הוא אףפעם לא היה שחקן של 30 למשחק ויש לו מספיק זמן לחזור לכושר סביר.
      עדיין יהיה להם קשה לעבור סיבוב.

  8. הבעיה של הסלטיקס לטעמי היא העומק. מהשחקן השביעי ומטה הם מאד חלשים וזה עלול מאד להקשות עליהם בפלייאוף בטח אם אחד מהשבעה הראשןנים ברוטציה ייפצע.

    1. בינגו.
      יש לנו איזה טריליון רוקיז על הספסל שעדיין לא מספיק אפויים (לנגפורד, גראנט וויליאמס, קרסן, טאקו ואפילו הטיים לורד הפצוע שהוא סוג של רוקי) ועוד כמה מוזרים שלא תמיד נראים קשורים לענף (פורייר, אני מדבר עליך). כשהרכז של פנרבחצ׳ה נחשב אצלנו למחליף בכיר, אתה מבין שהמצב לא משהו.
      אבל!
      כל זה ישתנה בשנה הבאה כשלדעתי לנגפורד, גראנט וויליאמס והטיים לורד (אם ירצה הצוות הרפואי) יעשו קפיצה והופ יש לנו ספסל על חוזי רוקי.

        1. הם כולם נראים רוב כהזמן כלא שייכים לענף אבל תוך שנה שנתיים הכל מסתדר, אני סומך על דני, 🙂 . גראנט נותן הגנה טובה וזה למה הוא מקבל דקות (זה והעובדה שאין יותר מידי אלטרנטיבות 🙂 ). ההתקפה שלו זה לא משהו לכתוב עליו הביתה.

  9. עוד משהו לגבי השילוב של אולדיפו – הוא לא משתלט על המשחק של הקבוצה גם כשהוא בערב קליעה גרוע. ההתקפה עדיין עוברת דרך ברוגדון וסאבוניס כך שלטעמי הוא חייב להמשיך לזרוק. הוא לא מגיע למספרים של 20 זריקות למשחק ולא מוציא את הכדור מהידיים של השחקנים האחרים.

  10. הקליפרס על הנייר היו אמורים להיות מאד דומיננטים, הם בהרכב מאד חזק, המאזן של הבאקס היה אמור להיות קטן עליהם,
    ובמקום זה הם כבר מסכנים את המקום השני במערב ואולי גם את השלישי אם לא יתעשתו (ועכשיו גם ג'ורג' שוב נפצע)
    הם יצטרכו לעשות מהפכה גמורה בפלייאוף כי הם בסכנה בכל סדרה אם לא יתנו 100% או לפחות 80, ואני לא מדבר מה יקרה אם אחד מה 5 שלהם יהיה קצת פצוע

  11. הטור (הנהדר) אמנם עוסק בשאלות לקראת הפלייאוף הקרוב, אבל ההשלכות המשמעותיות של שילוב אולדיפו בקבוצה אחרי הפציעה והיכולת שלו (שני דברים שונים, כפי שעידו עמד עליהם בתגובה שלו ואני מתחבר להבחנה הזו), יהיו לקיץ- אם יאריך חוזה (ובכמה, הרב לא אוהב לשלם מס מה שיכול לגרום לשינויים בשישייה (טרנר חשוד מיידי להעברה) ולהדלדלות הספסל), יעבור בטרייד (יפנה 21 מיליון דולר להתחזק, בעיקר אולי בעמדות הפורוורד ובקליעה מבחוץ) או יישאר לעונת חוזה (ואז אולי שינוי במהלך העונה). בכל מקרה, בפרופיל הקבוצה הנוכחי (השישייה המובילה חתומה, פרט לאולדיפו, לפחות 2 עונות קדימה. השחקנים המשמעותיים שלא חתומים לעונה הבאה- מקונל וג'סטין הולידיי)- הז'יטונים הם לחלוטין על העונה הבאה, כשבמידה וכולם בריאים- אפשר לעשות משהי משמעותי, עם הכימיה וניסיון הפלייאוף שיצברו השנה. כרגע אינדיאנה די נעולה במקומות 5-6, ככה שאפשר לקחת את העונה הזו+הפלייאוף להרצה של אולדיפו במערכת (וגם של ג'רמי לאמב בתפקיד השחקן השישי)- ולהגיע לעונה הבאה כדנבר של המזרח, כשעונת החוזה של יאניס מרחפת ממעל.

    מבחינת המיקום- דווקא להישאר 6 עדיף בפרופיל הפלייאוף הנוכחי (אחת מבין טורונטו, בוסטון, אינדיאנה וברוקלין תגיע לגמר המזרח. הצד השני- באקס, היט, פילי ואורלנדו הרבה יותר מאיים). גם מבחינת המאצ'אפ בסדרה עדיפה בוסטון, כשהיתרון המשמעותי של אינדיאנה בעמדות הפנים יכול להכריע- היכולת של סאבוניס והצורך של קאנטר/תייס לצאת החוצה מול איום הקליעה מ3 של טרנר, והעומק בעמדות הגארד יכול להגביל את הרביעייה המובילה של הסלטיקס. זאת לעומת מאצ'אפ מול מיאמי, שפחות טוב לאינדיאנה משמעותית- מיאמי מחזיקה בשחקן הטוב בסדרה הזו ביי פאר (ג'ימי באטלר), והורסטיליות של אדבאיו+האיום מבחוץ של אוליניק יעשו חיים קשים מאוד לסאבוניס וטרנר, כשהעומק בעמדות הפורוורד של מיאמי עם איגי וקראודר גם משמעותי לרעת אינדיאנה.

    הרעיון מאחורי הטור מצוין והביצוע גם. תודה

  12. תודה רועי. בעיניי לבוסטון יותר חסר מסנטר עומק בסגל,
    כן כמו שכתבו מעליי יש צעירים בעלי פוטנציאל בספסל אבל בפועל זו רוטציה של 7 שחקנים בערך וזה עלול לפגוע בהם מאוד במאבקי הפלייאוף. לקליפרס חסר בדחיפות רכז, כזה שיעול לנהל משחק, התפלאתי שמעבר לקוות שאולי קוליסון יחזור, מה שלא קרה בסוף הם לא ניסו לעשות משהו בנידון.
    דאלאס בשנת הבשלה, הרבה יותר מהירה מהצפוי , של הקהוצה ובעיקר של לוקה. תסיים לדעתי 7-8 ותודח סיבוב ראשון עם המון סיבות לאופטימיות לעתיד הקרוב מאוד.

  13. הבעיה בדאלאס היא בהגנה היא פחות לוקה אלא חוסר כללי במגינים טובים ובעיקר ווינג פיזי. קיד גילכריסט הוא הימור נחמד בקטע הזה, היה מכן מצויין ואולי יכול לחזור לזה והמוגבלות שלו בהתקפה לא מאד קריטית להם. מה שיותר חשוב שזה הימור שלא עלה להם כלום, במקום הגישה הקבועה שלקיובן לא אכפת לבזבז על כוכבים סוג ג' העיקר שיהיה משהו ליד נוביצקי, עכשיו יודעים שיש להם שני סופרסטארים צעירים ולא מכרו את העתיד כדי לנצח מהר.

    1. זינגר סופרסטאר? בחיית הוא אפילו לא נבחר לאולסטאר השנה. ההחלטה לתת לו מקס עוד יכולה להתברר כטעות פטאלית שלא מאפשרת לדאלס להתחזק (למרות שהוא מאוד מתאים ליד לוקה ולא פוקק לו את הצבע)

      1. אם הוא נשאר בריא הוא אולסטאר (כבר היה). הוא חוזר משנה בחוץ והגיוני שלוקח זמן, בינתיים הוא תורם יפה בהגנה ועושה בעיות לקבוצה השניה בהתקפה, השילוב עם לוקה עוד לא אידיאלי. סחב יפה כשלוקה היה בחוץ.
        בעיני – אם פורזינגיס בריא (וזה אם משמעותי) דאלאס לפחות קבוצת סיבוב שני בפלייאוף ל-8-10 שנים קדימה.

    2. פיני סמית הוא ווינג פיזי מהטובים בליגה בצד ההגנתי. אני חושב שהבעיה של דאלאס בהגנה היא קודם כל לוקה, ששומר את עצמו מעבירות, ששומר אנרגיות להתקפה, זה מקרין על כל הקבוצה והופך אותם לקבוצה שמשחקת בצד אחד של המגרש.

          1. כתבתי שmkg הוא לא איזו הברקה אלא הימור. פיני סמית עדיף עליו כשחקן ללא ספק, אבל, כשיהיה צריך בפלייאוף לשים גוף על פורוורד של הקבוצה השניה פיני סמית לא הפיתרון, וגם אין אחר. Mkg נותן סיכוי מסויים לשחקן כזה.

            1. חולק עליך מלכתחילה במה הבעיה ההגנתית שלהם ככה שאין לי מה להגיב על זה שפיני סמית לא הפיתרון

  14. תודה רועי, אבל בלי קשר לפוסט אני חייב לפרוק שני מחשבות מראשי כאן.
    .
    מת על זאיון, מאוד אוהב את תחיית המתים של משחק הפוסט שהוא מביא לליגה וגם את התתנהלות שלו והאופי שלו ממה שיצא לי לשמוע אותו בראיונות.
    .
    מחשבה שניה ואמיצה בהקשר לפוסט הראשון שלך בסדרה בה הגבתי שמיאמי חסרה לי ברשימת הקונטנדרים, אז קבלו תחזית אמיצה, כמו ששמעון דורש מאיתנו ולא רק מעצמו, מיאמי תהיה אלופת המזרח השנה (בלי פציעות כמובן)

      1. אני מרגיש שהם הטורונטו של שנה שעברה מבחינת הכימיה, הלחימה, ההגנה, המרקם, וגם המאמן. רק שלצערם גם אם יעפילו לגמר כנראה שיפסידו מול הנציגה המערבית אלא אם בדומה לשנה שעברה גם היא תישבר מפציעות.

  15. בוסטון: מילווקי וטורונטו עדיפות לדעתי, אבל הצלחה בלי סנטר מוביל אפשרית. זה בעיקר תלוי בכושר קליעה וביכולת של סטיבנס לבנות הגנה טובה בלי סנטר. שניהם אפשריים, אבל תלויי מצב.
    אינדיאנה: לא ניתן לשלול אפשרות שעד הפלייאוף אולאדיפו יחזור לעצמו, וזה יהיה ההבדל בין הדחה בסיבוב הראשון (כמו ב-4 העונות הקודמות) ובין פוטנציאל לגמר אזורי. שיתנו לויקטור כמה זמן שהוא צריך…
    קליפרס: יש להם הילוך הגנתי שהם כמעט ולא הפעילו העונה, עם לא פחות מ-4 שחקנים שיכולים לעצור כל פוורוורד או גארד (בברלי, מוריס, קוואי, ג'ורג') ויש להם פתרון מספיק טוב לכל מי שאינו יוקיץ'. אני מאמין שנראה משהו מזה בפלייאוף…
    דאלאס: ההצלחה המוקדמת (מדי?) מפתחת ציפיות להצלחה השנה, אבל זאת לא המטרה, אלא למצוא כיוונים להמשך. דונצ'יץ' ופורזינגיס ירוויחו ניסיון פלייאוף ראשון וזה יהיה צעד חשוב לקראת המשך הבנייה והצעדים קדימה. אני אישית מאמין שדונצ'יץ' הולך להיות שחקן בלתי עציר בעוד שנה-שנתיים, וזה יספיק למרות ההגנה הבינונית, אבל כרגע זה לא יקרה, וכל עוד הם לא יקבלו את יוסטון הם כנראה יעופו בסיבוב הראשון.

  16. בוסטון צריכים לעשות הכל כדי להימנע מפילדלפיה , זה מאצ'אפ שהם לא יכולים לנצח בסדרת 7 משחקים.
    אין להם שום תשובה לאמביד שיעשה נגדם 40 נקודות 20 ריבאונדים כל משחק.
    היתרון הגדול של בוסטון לא קיים נגד פילדלפיה, תראו את המספרים,אחוזי קליעה של טאטום,קמבה ובראון השנה נגד פילדלפיה , סימונס,טייבול וריצ'רדסון משתקים אותם.
    בשיטת המשחק של בוסטון וראינו את זה נגד הקליפרס הם תמיד עושים פיק אנד רול למצוא את החוליה החלשה , נגד הקליפרס טאטום התחיל כל התקפה נגד קוואי אבל עשו פיק אנד רול, וטאטום נשאר על שאמט וקלע עליו 20 נקודות ברבע רביעי והארכה, הם עשו את זה בעבר נגד פילי על רדיק.

    הם לא יכולים לעשות את זה מול סימונס ,טייבול וריצ'רדסון , לפילי פרט לטוביאס האריס אין ממש חוליות חלשות בהגנה ובניגוד לכל השאמטים ורדיקים למיניהם לטאטום או בראון אין יתרון פיזי או אתלטי משמעותי על האריס שתמיד יקבל עזרה מהורפורד או אמביד .

  17. קליפרס טורונטו או מילווקי יקחו אליפות בגלל המאמנים.
    בסדרה ההתאמות יכולות לסגור סדרה. סטיבנס הוא פשוט לא. באד בספק ודאלאס בשום פנים אופן לא. אבל הקופון שלי על ניק נרד. הקבוצה שלו הכי מאומנת מכולם ואני מאמין שהוא יידע למצוא פתרונות בזמן אמת.
    פלייאוף אמביד הוא מפלצת, והוא לבד יכול לכפות אליפות. הוא יהיה הבעייה הכי גדולה של נרד.

  18. מבחינת הפייסרס לא הייתי מתמקד בשילוב של אולדיפו אלא דווקא בנסיון ליבור סיבוב ראשון בפלייאוף, גם אם זה אומר תפקיד מוקטן לדיפו. הקבוצה לא עברה סיבוב מאז 2014, לעשות את זה השנה בעיני יותר חשוב מלשלב את דיפו, זה ייתן להם נסיון ובוסט לעונה הבאה אז ניתן יהיה בתנאים אופטימליים אפילו לאיים על ראשות המזרח.

    בקיץ יהיה אפשר לעבוד על סכמות חדשות באיך לשלב את אולדיפו בשטף המשחק. חשוב לזכור שבשתי העונות האחרונות הפייסרס עלו בחמישייה עם קוליסון שהיה רכז לא דומיננטי, בוגדנוביץ' שהיה צריך שיסדרו לו מצבים ות'דאוס יאנג שהוא גם שחקן משלים. בהרכב כזה לדומיננטיות של דיפו הי באמת תפקיד מכריע וראינו איך הרבוצה גמגמה בלעדיו. בהרכב היום עולים ברוגדון, וורן וסבוניס שכולן שחקנים הרבה יותר דומיננטים וצריכים את הכדור ביד. בסיטואציה כזאת לשלב את דיפו בכוח באמצע העונה זה מתכון לכשלון, עדיף לתת לו תפקיד קטן יותר ולחכות עם זה לקיץ

  19. תודה .
    אינדיאנה יכולה להיות סוס שחור גדול מאד במזרח אם אולידופו חוזר לעצמו אני חושב שמקום 6 הוא קלאסי בשבילם מזכיר שלפני שנתיים גררו את לברון ל 7 משחקים .
    בוסטון נראית לי קבוצה רוחבית מדי יש לה 3-4 אולסטרים בפוטנציה אבל אף לא שובר שוויון בליגה היתר עוד שחקנים שיש בכל קבוצה וכמובן שכל הכוכבים משחקים בקו האחורי בתפקידי 1-3 .

    דאלאס תצטרך לשלם במזומן על חוסר הניסיון בפליאוף ויש לה עוד שנתיים לפחות לדעתי עד אשר תהיה קונדטורית.

    קליפרס השאלה הכי מעניינת
    ואני שואל האם הייתה פעם סדרה שהיא לא גמר שיותר מעניינת מהדרבי של ל.א אם וכאשר תשוחק בפליאוף הקרוב? בוודאי אם תהיה בגמר האזור?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט