דיון הופס – השאלה הגדולה (1) / רועי ויינברג

פגרת האול-סטאר היא הזדמנות לא רעה לדבר על המצב של הקבוצות לקראת הפלייאוף. בארבעת הימים הקרובים נעלה 4 דיונים, בכל אחד שאלות ל-4 קבוצות פלייאוף במה שנשאר לעונה. נתחיל היום עם מדורגות 1 ו-8 בכל קונפרנס: מילווקי, אורלנדו, הלייקרס והגריזליס.

מילווקי: כמה ניצחונות יהיו להם בעונה הסדירה?

מצד אחד, מילווקי ניצחה 46 משחקים מ-54, קצב של 69.8 ניצחונות (70.04 במשחקים בהם יאניס לא שיחק, 41 מ-48). שיקגו של 1996 ו-1997, הלייקרס של 1972 וגולדן של 2016 גם הגיעו למאזן הזה וכולן ניצחו 69 משחקים או יותר, מה ששם אותן מעל כל קבוצה אחרת בהיסטוריה. גולדן של 2016 זכורה בזכות 73 הניצחונות שלה, נוסף על איבוד יתרון של 3-1 בגמר: שני דברים שלא עשו לפניה. הם זכו, בזמנו וגם כיום, ללא מעט ביקורת על כך שהם קידשו יותר מדי את העונה הסדירה.

האם בפני מילווקי עומד גורל דומה? לא בטוח. בגולדן של 2016 היו שלושה שחקנים ששיחקו מעל 33 דקות במשחק ועוד אחד, האריסון בארנס, ששיחק 30.9. למילווקי יש רק שחקן אחד שעובר את רף חצי השעה במשחק – יאניס אנטדקומפו. השחקנים של גולדן קיבלו לא מעט זמן משחק בשליש האחרון של העונה, אחרי שהם הבטיחו מעשית (ולא רק מעשית) את המקום הראשון, למען השיא. למילווקי נשאר לוח משחקים לא פשוט, אבל מרווח – 3 בק-טו-בקס ו-11 משחקים נגד קבוצות חלשות יחסית (לצד 17 נגד קבוצות פלייאוף). הם יכולים לסיים עם כל מספר שנע בין 62 ל-70 ניצחונות. השאלה היא כמה הם ירצו להשקיע בעונה הסדירה, וכמה הם צריכים להשקיע.

אורלנדו: לאן ממשיכים מכאן?

המג'יק מחזיקים ביתרון של שלושה משחקים על המקום התשיעי, וושינגטון, כשלוויזארדס שני משחקים חסרים – לא סביר שוושינגטון תנצח את שניהם ובהתחשב בלוח המשחקים הנוח שנשאר למג'יק, והקשה שנשאר לוויזארדס, הם כנראה יעשו פלייאוף. לא נמנע שיגיעו למקום השביעי כשהם מרחק שני משחקים מברוקלין. אבל ההגעה לפלייאוף, שלעצמה, היא לא בהכרח הישג. קשה לראות אותם מצליחים לקחת משחק למילווקי או למתוח את השנייה במזרח, בין אם זאת טורונטו, מיאמי, פילדלפיה או בוסטון, לסדרה משמעותית.

אורלנדו תקועה בכמה צמתים בעמדות המפתח שלה. יש את הצומת של ארון גורדון וג'ונתן אייזק – גורדון פאוור פורוורד טבעי שעבר לשחק כסמול פורוורד לצד אייזק, ובמשחקים האחרונים, כשהוא פותח כגבוה השני לצד ניקולה ווצ'ביץ', הוא נראה משוחרר יותר ומשחק בסגנון שקצת יותר מתאים לו. אייזק שחקן הגנה טוב יותר משמעותית וצעיר מגורדון, אבל נראה שהתקרה של כל אחד (ושל אורלנדו) תהיה יותר גבוהה אם יפרידו ביניהם.

אותה שאלה רלוונטית גם בקשר למו במבה וניקולה ווצ'ביץ'. ווצ'ביץ' השחקן הטוב יותר. הוא היה אול-סטאר בשנה שעברה, הוא השחקן הטוב ביותר של אורלנדו השנה והופך אותם לקבוצה קיימת בהתקפה. מהצד השני, אורלנדו יותר טובה כשבמבה על המגרש. הוא רק בן 21 ואולי כבר עכשיו שחקן הגנה טוב מווצ'ביץ', כשיש גם פוטנציאל לא ממומש בהתקפה. המג'יק יכולים להעביר את גורדון ו-ווץ' ולבנות קבוצה סביב במבה (21), אייזק (22) ופולץ (21), ואולי זאת תהיה קבוצה טובה יותר מהנוכחית שכנראה הגיעה לתקרה שלה, כשיש להם עוד נכסי טרייד כמו טרנס רוס. מצד שני הם יכולים לנסות להעביר את הצעירים וללכת All-In עם הסגל הקיים, מה שאולי יעלה אותם סיבוב. יש לי הרגשה שיהיו שינויים לא קטנים בקיץ.

לייקרס: Playoffs Bron עדיין שם?

הלייקרס הפסידו את חמשת משחקיהם נגד הבאקס, הראפטורס, הסלטיקס והקליפרס, בזמן שלכל קבוצה אחרת מהחמש הנ"ל היו ניצחונות על חלק מהאחרות. שורת הסטטיסטיקה של לברון במשחקים האלה לא מעודדת: 18 נקודות ב-38.2% מהשדה, למרות שהוא תרם באספקטים אחרים של המשחק עם 11.4 אסיסטים ו-10.2 ריבאונדים למשחק.

בפלייאוף הלייקרס יצטרכו שלברון יקח משחקים על עצמו, בדומה למה שראינו בקליבלנד, למרות שהקבוצה חזקה בהרבה. אנחנו לא רואים אותו עושה את זה: רק בשלושה משחקים השנה עבר את 35 הנקודות (לעומת 12 בעונה האחרונה בקליבלנד), למרות שב-2016 הוא עשה זאת ב-3 משחקים בלבד וסיים עם אליפות. נתון מדאיג אחר הוא היכולת של ג'יימס בקלאץ': 32.1% ב-2.3 זריקות למשחק במצב בו ההפרש קטן מ-5 נקודות 5 דקות לסיום. זה האחוז הנמוך ביותר בליגה מבין כל השחקנים שזרקו לפחות 2 זריקות במשחק וירידה עצומה מ-42.5% בשנה הקודמת או ב-42.4% בעונת האליפות. מתמטית לברון אחד שחקני הקלאץ' הגרועים בליגה מבחינת יצור נקודות במאני טיים העונה. האם הוא נחלש כסקורר, או שיוכל להפוך לשחקן של 40 למשחק בפלייאוף כמו השנים הקודמות? העונה של הלייקרס תקום ותיפול כתוצאה מהתשובה.

ממפיס: יצליחו לשמור על המקום השמיני?

אף אחד לא חשב שהגריזליס יגיעו כזה רחוק. בראנקר ששמעון עשה בתחילת העונה ממפיס היו במקום האחרון (וגולדן סטייט בשביעי…). עכשיו הם עם מאזן חיובי, יתרון של 4 משחקים על פורטלנד שאחריהם ובכושר נהדר: 8 ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים ו-22 מ-32, כשרק 6 קבוצות עם מאזן יותר טוב מהם בתקופה הזאת.

מהצד השני, יש להם לוח משחקים קשה מאוד כש-18 מ-28 המשחקים הנותרים שלהם נגד קבוצות פלייאוף אחרות. Tankahton מגדיר את לוח המשחקים הזה כקשה בליגה. פורטלנד נוהגת להתחמם בשלב הזה של העונה, לניו אורלינס (מחוזקת בציון וויליאמסון) יש לוח משחקים מאוד קל ולא כדאי להספיד גם את סן אנטוניו. הגיל של הקבוצה גם יכול להשפיע: מוראנט רוקי שיכול לפגוע ב-Rookie Wall המפורסם לקראת סיום העונה, ג'קסון לא שיחק בעונה מלאה או קרוב לכך אשתקד והעומק שלהם נפגע כשהעבירו את קראודר והיל. האם הכושר הטוב יספיק?

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. תודה על הפוסט
    ממפיס ירוצו עד הסוף ויש מצב שיכנסו, אם לא זה יהיה מאד קרוב
    לייקרס, הרבה תלוי בדינמיקה שתתפתח לאורך הפלייאוף כאשר היריבה העיקרית שלהם זה קליפרס שכרגע לא ברור מה הדינמיקה שם

  2. שאלות מצוינות, תודה.

    מילווקי: לא אכפת להם כמה ניצחונות יהיו, בעיקר אחרי אובדן האליפות בעונה שעברה. הם ישמרו על הדקות של יאניס וכל השאר לפלייאוף…

    אורלנדו: לכאורה הפוטנציאל גבוה, אבל ראינו המון פוטנציאל שלא יוצא ממנו כלום בקבוצות כאלה. על גורדון יהיה קל יותר לוותר, וקשה לראות את אורלנדו מוותרת על ווצ'ביץ' עכשיו.

    לייקרס: אני אופתע יותר אם יקחו את המערב מאשר אם יודחו בסיבוב הראשון. לברון עדיין שחקן טופ 10 בליגה, אבל כבר לא השחקן שסוחב לבד קבוצה, אפילו לא במזרח. דיוויס הוא שאלת המפתח…

    ממפיס: הראו שהפלייאוף עכשיו פחות קריטי להם ביחס לבנייה העתידית. אם אני צריך להמר, אז הם יישארו בחוץ בסוף, אבל הם קצת כמו דאלאס של העונה שעברה שמצאה את הכוכב, והשיפור שלו יחד עם חיזוק נכון יהפכו אותם לקבוצת פלייאוף בעונה הבאה.

  3. התשובות שלי.
    .
    מילווקי: אני חושב שיסיימו עם 68 ניצחונות. לא יעייפו את יאניס יותר מדי כמו עכשיו וינסו להגיע בריאים לפלייאוף.
    ממפיס: לא יגיעו. ניו אורלינס או פורטלנד כן, תלוי כמה חמורה הפציעה של לילארד. הלו"ז של הפליקנס הכי קל בליגה, של ממפיס הכי קשה.
    לייקרס: הפלייאוף יראה אחרת. הקליעה של לברון כן מדאיגה, אבל אני חושב שבפלייאוף נראה אותם משחקים הרבה יותר על פיק-נ'-רול שלו ויש גם את פלייאוף רונדו שיעשה את החיים קלים יותר. הם עדיין הפייבוריטים שלי לאליפות.
    אורלנדו: מעביר את ווצ'ביץ' וגורדון ובונה סביב אייזק-במבה-פולץ. מנסה להשיג שחקני כנף או בחירות ממש גבוהות עליהם, לא יודע אם אצליח.

    1. אתה בונה קבוצה בלי קליעה ובלי אף אחד שיכול לסחוב קבוצה על הגב.
      אלא אם אתה מכוון לטנקינג אז זו טעות גדולה. מצד שני אתה לא מחוייב לאף אחד מהם אז אם הכוונה היא להתחיל "פרוסס" אתה בכיוון הנכון.

      1. מתחיל פרוסס כשהם שחקנים שיהיו אצלי בחמישייה. יש לי תחושה (לא מבוססת יותר מדי) שנראה קפיצה התקפית של פולץ או אייזק בשנה הבאה, כנראה הראשון. אף אחד מהם לא יהיה הכוכב, כנראה, בקבוצה עם אליפות

  4. התשובה האינסאינקטיבית לגבי ממפיס היא שזה לא יחזיק. אבל כהפתעת העונה יש לי את כל הרצון לראות אותם מגיעים לפלייאוף גם אם זה אומר סוויפ בסיבוב הראשון. לוח המשחקים גם ממש לא מחייך אליה ובטח שהעזיבה של ג'ה קראודר לא תועיל. אבל מי יודע אולי ג'וש ג'קסון ייזכר פתאום שהוא היה אמור להיות אולסטאר בפוטנציה.

  5. אורלנדו לדעתי כבר החליטו להיפרד מגורדון אבל מחפשים את הטרייד המתאים. השאלה המעניינת לדעתי היא לגבי פורנייה בקיץ כי יהיה להם מאד קשה להחזיר אותו (או לשכנע אותו לאמץ את שנת האופציה…). בטח שלא הייתי בונה קבוצה סביב במבה, פולץ ואייזק זה מתכון לכישלון.

    1. למה זה מתכון לכישלון? אם את הקליעה הם יכולים להביא דרך טריידים על ווץ' וגורדון – אז זה בסיס הגנתי מצוין ובסיס התקפי שבשיטה נכונה יכול להיות לכל הפחות טוב כמו זה שיש היום (לא שזה כזה קשה)

        1. אוקי זה אומר בעצם להשאיר את ווץ' כי ארון גורדון עם כל הכבוד זה לא סקור שאפשר להתבסס עליו (וכנראה שהוא כבר בפיק שלו זה לא שיצא ממנו משהו שונה מאוד) ווץ' די מגוון בקליעה כך שאפשר כן להתאים לו גבוהה שני במבה/ אייזיק

            1. כן בהתחלה הבנתי קליעה במובן של דיוק מחוץ לקשת אחר כך הבנתי שאתה מדבר על צבירת נקודות (יענו סקור) ובזה אני מסכים.

  6. תודה רועי אחלה נושאים
    .
    לא בדיוק קשור אבל מלווקי עם דיפנס-רייט שהוא בפער עצום מהבאה אחריה (הפרש של 3.4 נקודות שזה ההפרש בין השניה טורנטו לבין המקום ה11 שבו נמצאת אינדי) הם מפחידים. מאמין שנראה אותם עוצרים על בערך 65 +/- העונה.
    .
    אורלנדו באמת שקועים בבינוניות. קליפורד די מוציא הקבוצה הזו את מה שהוא יכול אבל באמת שאין להם המון כלים. הפקק שיש להם בפרונט מול החוסר קליעה הוא משווע. מקווה שיעשו בחכמה ויצליחו לפתור את זה (לאיזו קבוצה יש את הבעיה ההפוכה בעצם?)
    .
    בקשר ללברון אני מהאסכולה שגורסת שהמוד פלייאוף שלו היה בעיקר נוכח חולשת המזרח. השנה בלי ריווח ובגילו המתקדם יהיה הזדמנות טובה לבחון את התזה הזו אבל קשה לי להאמין שהוא יצליח לשחזר את היכולת מהקאבס של השנים האחרונות – במיוחד בשלבים המתקדמים כאשר הוא יפגוש בהגנת העילית של מלווקי או של הקליפרס (ואולי גם יוסטון)

    1. ותיקון ההפרש בין טורנטו לאינדי הוא 3 נקודות ההפרש היותר דומה הוא בין טורנטו השניה למיאמי במקום ה14. ההפרש בינהן הוא 3.6 נק'

  7. זיון מול לברון בסיבוב ראשון של הליגה? אין טוב מזה לרייטינג המתדרדר. מחר יוצא ממו דחוף מהמשרד של קיקי (האיש למשימות מלוכלכות) לשופטים.

      1. נרגן או לא? אבל צחוק בצד, סידרה כזו תעשה נפלאות לרייטינג. המלך ויורש העצר זה מול זה. מאבק כזה לא נראה מאז המלך גורג השלשי ובנו העוצר

            1. אוהביו כאן באתר כבר מזמן נתנו לו תואר של רב … שיקוץ.

    1. רציתי באמת לדעת לאן הגיעה קיקי ומה נהיה עם שירות המשלוחים שלה. טוב לדעת. בטח כישוריה המיוחדים עוזרים עם השופטים.

  8. מילווקי יסיימו עם 67 נצחונות לדעתי, לקראת סוף העונה הם יורידו רגל מהגז..
    אורלנדו נראית כאילו הגיעה לתקרה שלה והרוויחה את מקומה בכדי להיות מודחת בסוויפ על ידי מילוואקי. דרך טרייד על ווצ'ביץ' וגורדון הם ישתפרו, אני מאמין שהצעירים יתחילו לממש את הפוטנציאל שלהם, כנראה שזה לא יהיה מספיק טוב אבל אני לא בטוח איך הם יכולים להשתדרג ולרוץ בשלבים הגבוהים של הפלייאוף.
    לייקרס קבוצה טובה בעלת שחקני פלייאוף מוכחים, ובפלייאוף הכוכבים משפיעים יותר. לברון ורונדו מעלים את הרמה שלהם בפלייאוף (כשהם מגיעים..) זה מתבטא בעיקר בקבלת החלטות ולאו דווקא בסטטיסטיקות. מעניין לראות מה דיוויס יעשה.
    המקום השמיני עוד לא סגור בהתחשב בלוח המשחקים של הקבוצות.. אני מקווה שסאן אנטוניו יגיעו לשם בגלל המפגש הצפוי נגד הלייקרס אבל מאמין שניו אורלינס תהיה האחרונה להצטרף לפלייאוף.

  9. לג"ס יש חוזים בסך 147,000,000 דולר לשנה הבאה. זוחריגה של 8 מיליון מעבר לסף המס. יש להם TPE של 17 מיליון ו MLE של 6 מיליון סה"כ חריגה עשויה להגיע ל 31 מיליון. על זה יש מס של כמעט 90 מיליון (לו לא היו יורדים מתקרת המס השנה היו משלמים כ 30 מיליון נוספים). זה יביא את הקבוצה לתשלום משכורות ומס של כמעט 250,000,000. קצת פחות מפי שנים מההוצאה של רוב הקבוצות.

  10. אותי השאלה המעניינת והמאתגרת ביותר היא מה יהיה עם הלייקרס. זה פשוט משהו על-טבעי מה שלברון עושה. האם הוא יצליח להמשיך ברמה כזאת עד סוף היונה ולתוך הפלייאוף?
    והשאלה השנייה שלי היא מילווקי. יש משהו בקבוצה הזאת שלא נראה לי טוב מספיק לאליפות. אני לא מסוגל להסביר או להגדיר. אולי בגלל שלא ראיתי מספיק את יאניס מצטיין במשחקים של חיים ומוות.
    שאלות מאד מעניינות.

    1. המאמן, זה מה שמפריע לך במילווקי. מילווקי מזכירים, מאד, את ג"ס של 2015. עונה סדירה מדהימה לקבוצה צעירה שמעולם לא היתה בגמר. הפלייאוף לא היו פשוטים לג"ס ובשתי סדרות הם פיגרו 2:1. בשני המקרים צוות המאמנים מצאו תשובה לבעיה והקבוצה ניצחה. זה המבחן הגדול של בודנהולצר. בעבר הוא לא התעלה על עצמו בפליאוף. לא בסיבוב הקודם שלו עם אטלנטה שם זכה בתואר מאמן העונה רק כדי להפסיד שנתיים רצופות 4:0 ללברון. בשנה שעברה הפסיד לטורונטו 4 משחקים רצופים אחרי שהוביל 2:0. בקיצור. לא מצליח לבצע שינוי כשהשיטה לא עובדת.

    2. זה לא רק המאמן. למילווקי יש HOF + נגיד שחקן ברמת אולסטאר (מידלטון). זה בדרך כלל לא מספיק לאליפות. מילווקי קבוצה טובה לעונה סדירה, בעיקר כי יש שיטה גם בהגנה וגם בהתקפה, והשלם גדול בהרבה מסך חלקיו. זה נותן יתרון גדול בעונה הסדירה, אבל בפלייאוף כשכולם עושים התאמות והכנה מדוקדקת, האפקט של השיטה פוחת.

  11. מילווקי לא תנסה לשבור שיאים, אבל תשמור על המקום הראשון מבחינת המאזן, כדי לזכות ביתרון הביתיות לאורך כל הדרך.
    אני ממש לא מודאג מהביצועים של לברון. לא בכללי ולא בסופי משחקים. יש לו קבוצה מעולה, יש מאמן טוב, מישהו מכם פעם ראה ממנו פלייאוף גרוע, מאז אי ההצלחה שלו בגמר 2011? הוא היה ברצף כל שנה בגמר, ונתן הופעות ברמות הכי טובות שהיו אי פעם, ולפי מה שרואים ממנו השנה, ברור שהאא לא באמת איבד יכולת.
    אורלנדו, לצערי אני חייב להגיד, זה פשוט לא מעניין. כאילו באמת אולי הרעיון של רועי לריבילד זה מעניין, מצד שני לא באמת רואים שזה יוביל אותם למשהו פחות בינוני ממה שהם עכשיו…
    מקום 8 במערב: אני ממש מת שממפיס יצליחו להחזיק מעמד, זה יהיה סיפור נפלא ושלב משמעותי ביותר לקבוצה הזאת. ותכלס, זה גם נכון אם זאת תהיה ניו אורלינס. אבל למרות שפורטלנד קבוצה סימפטית, אין לי עניין שהיא תצליח לקחת את זה, זה פשוט לא מעניין, והכי גרוע אם זה יהיה ס"א…

  12. לא יודע מה מילווקי מתכננת, אבל סביב 65 נצחונות נראה לי יעד הגיוני, הכי חשוב לשמור על כולם בריאים ומרוצים לפלייאוף.
    לגבי הלייקרס, מוד פלייאוף של לברון יכול להתבטא בעתיד גם בקצב מוגבר של אסיסטים לדייויס למשל. בכל מקרה העומס עליו יהיה הרבה יותר גדול, הוא יהיה חייב לנהל עומסים גם בסיבובים הראשונים

  13. תודה רועי אחלה פוסט.
    .
    מילווקי צריכים להוריד רגל מהגז, לא שיאניס משחק יותר מדי דקות גם ככה, אבל צריכים להתרכז בפלייאוף, לפחות כל עוד טורונטו הוכיחו שהם מסוגלים להפסיד ואין סכנה למקום הראשון במזרח, או ליתרון ביתיות מול נציגות המערב.
    .
    לדעתי המקום השמיני של ממפיס אם הם רוצים אותו. לא יודע כמה הם רוצים. יהיה נחמד גם לקבל את ניו אורלינס.

    1. איך מלווקי יכולים להוריד את הרגל מהגז? זה לא שהם מעמיסים על השחקנים שלהם כמות דקות גדולה והם משתפים גם את קצה הספסל

      1. לא יודע, שבודנהולצר יחשוב על זה, אבל בגדול הדגש צריך להיות הכנה לפלייאוף – אולי ניסוי הרכבים חדשים, תרגולות למצב שמכונה נתקעת, לשחק דקות ארוכות של ההרכב הראשון בלי יאניס. כל מיני מקרים ותגובות. לא יודע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט