לא עוצר באדום: אבדיה כיכב, מכבי ת"א ניצחה את הפועל ב"ש/ שי בוקר

(צילום: נייד)

במשחק השלמה מהמחזור השביעי, מכבי ת"א הביסה את הפועל ב"ש בהיכל מנורה מבטחים, 74:98, בזכות עוד משחק גדול של דני אבדיה (20 נקודות, 7 ריבאונדים ו-3 אסיסיטים) וטיילר דורסי שכמעט עשה טריפל-דאבל (20 נקודות, 8 אסיסטים ו-8 ריבאונדים). טי.ג'יי ווילימאס ודשון באטלר בלטו באדום.

רבע ראשון: 21:22 למכבי

האדומים מבירת הנגב פתחו היטב את המשחק עם שלשה של עמית שמחון ועוד לייאפ של טי.ג'יי וויליאמס ועלו ליתרון 5:0 כעבור 72 שניות. בצד השני, הצהובים הגיבו עם ריצת 0-7 שכללה שלשה של ג'ייק כהן. סטפן זאק הצליח להשוות את התוצאה, אבל שלשה של אלייז'ה ברייאנט ואסיסט לאליי-אופ דאנק של אות'לו האנטר, קבע 7:12 למקומיים. ב"ש המשיכה לקלוע מבחוץ ולאחר שלשה של דשון באטלר, התקרבה ל-13:15 עם 4:15 לסיום הרבע הראשון. בצד השני, דני אבדיה הגיב מיד עם שלשה משלו. עד סוף הרבע, שתי הקבוצות נקלעו לבצורת והאדומים הצליחו לקזז את הפער לנקודה בלבד.

טי.ג'יי וויליאמס חוגג. לצערו זו הייתה הפעם היחידה שהאדומים יכלו לחגוג. (צילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה)

מחצית: 44:52 למכבי

הצהובים הגיעו לרבע השני יותר מפוקסים ועם פלוטר של ארון ג'קסון, ושני לייאפים של טיילר דורסי, עלו ליתרון 21:28 עם 7:55 להפסקה. לייאפ של סטיב זאק צימק את ההפרש ל-3, אבל דורסי והאנטר דאגו להחזיר את היתרון ל-9. שמחון צימק ל-6 עם שלשה, אבל מנגד דורסי החזיר עם אחת משלו. בהתקפה הבאה, וויליאמס צלף שלשה וספנסר וויס חטף את מסירת החוץ של אבדיה וצלף שלשה אף הוא וההפרש ירד ל-34:37 בלבד. אבדיה שוב הגיב עם צעד וחצי יפה ובתוספת למסירה יפה של דורסי שמצא את האנטר לדאנק, ההפרש שוב עלה ל-7. שתי שלשות רצופות של דורסי העלו את היתרון ל-12, אבל באטלר עם שני ריברס לייאפים יפים קבע את תוצאת המחצית.

דורסי מול פטרוסלי. (צילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה)

רבע שלישי: 60:77 למכבי

וויליאמס הוריד ל-6 הפרש בפתיחת המחצית, אבל מנגד אבדיה מסר מסירה רעה שלמזלו נעדפה חזרה לידיו לקרש-סל והחזיר את היתרון ל-10. לאחר שתי קליעות עונשין של באטלר שוב צימקו ל-9, דורסי מצא את אמארה סטודמאייר לדאנק ויתרון 11, 50:61. חמש נקודות רצופות של ברייאנט בתוספת לשלשה נוספת של אבדיה, הצהובים השלימו ריצת 2-10 ועלו ל-52:69 עם 4:37 לסיום הרבע. וויליאמס וג'ון פטרוסלי הצליחו להחזיר את ב"ש קצת לחיים, אבל אבדיה שוב הגיב הפעם עם פול-אפ נהדר ל-3 שקבע 58:72. שתי נקודות נוספות של דורסי חתמו את הרבע ביתרון 17.  

סיום: 74:98

זאק הצליח לצמק את ההפרש ל-13 בפתיחת הרבע, אבל שלשות של דורסי סהר ואבדיה הקפיצו את הצהובים ליתרון שיא, 64:84 עם 6:24 לסיום. ג'ייק כהן הוסיף סל ועבירה והפער צמח ל-23. עוד מהלכים טובים של סטודמאייר ואבדיה עזרו לסגור ניצחון קליל.

קלעו למכבי ת"א בספרות כפולות: טיילר דורסי (8 אס', 8 ריב', 4 חט', מדד 29) ודני אבדיה (4/5 ל-3, 7 ריב', 3 אס', 1 חס') קלעו 20 נקודות כ"א, אמארה סטודמאייר קלע 14 נקודות וקטף 6 ריב', אלייז'ה ברייאנט קלע 13 נקודות, ג'ייק כהן קלע 12 נקודות ואות'לו האנטר הוסיף 11 נקודות משלו.  

קלעו להפועל ב"ש בספרות כפולות: דשון באטלר קלע 20 נקודות וטי.ג'יי וויליאמס הוסיף 19 נקודות ו-4 אסיסטים.

מילותיי על המשחק

בתקופה האחרונה זה מרגיש שזה קורה כל משחק בייחוד בליגה שדני אבדיה מראה שהוא לא שייך לרמה הזו ושהוא לפחות שלוש רמות מעליה. הערב הוא המשיך את היכולת הנהדרת שלו עם 20 נקודות כש-20 הנקודות הללו ציינו את הפעם הראשונה בקריירת הבוגרים שלו שהוא קולע 20 נקודות בשני משחקים רצופים. מסתבר שב"ש צפו הרבה בוידיאו לקראת המשחק ועשו משהו שטרם ראינו: דאבל-טים על הכוכב הצעיר של הצהובים.

טיילר דורסי היה נהדר אף הוא וקלע 17 מתוך ה-20 שלו ברבע השני. הוא גם ניהל משחק בצורה טובה מאוד וסיים עם 8 אסיסטים ו-8 ריבאונדים. הגנתית הוא היה נהדר עם 4 חטיפות.

אמאראה סטודמאייר רשם את משחקו הטוב במדים הצהובים והיה נפלא מתחת לסלים וסיים עם 14 נקודות.

הצהובים בכללי היו בלתי ניתנים לעצירה הן בתוך הקשת והן מחוצה לה כשקלעו 13/20 ל-3. אבדיה ודורסי קלעו 7/12 הניסיונות שלהם במצטבר.

על ב"ש מה אומר? התאכזבי מאוד מסטפן זאק. שחקן גבוהה מאוד צריך לדעת לשים את הכדור בתוך הסל כשהוא נמצא מתחתיו. 40% בלייאפים זה לא כ"כ טוב.

וויליאמס ובאטלר לא יכולים לעשות הכל לבד.

אם ב"ש תשרוד העונה את הליגה, היא חייבת שכל שחקני הקבוצה יעזרו לה לחזור למסלול הניצחונות ומהר.   

ראיונות

טיילר דורסי:

על ההבדל בין המחציות: "הייתה לנו מחצית שנייה טובה מאוד, במחצית הראשונה הם לקחו המון ריבאונד בהתקפה וזה השאיר אותם במשחק. הם השיגו הרבה נקודות בהזדמנות שנייה ובמחצית השנייה הדקנו את החגורה בהגנה והשגנו עצירות והשגנו אותו מספר נקודות בהתקפה אבל בהגנה שינינו את זה וככה עשינו את העבודה."

על העובדה שהיה קרוב לטריפל-דאבל:"לא ידעתי במהלך המשחק על הקרבה לטריפל-דאבל, אני רוצה טריפל-דאבל. עוד לא השגתי אחד בקריירה, הייתי מאוד קרוב."

על הביטחון שלו:"כקלע יש לך עליות וירידות, אתה ממשיך לעבוד באימונים, לא מאבד ביטחון והיום קלעתי כמה ומשם זה המשיך. אתה יכול ללהוט במשחק."

על ימי מנוחה:"מאוד חשוב לנו שיהיו ימי מנוחה עכשיו, אנחנו די חבולים ,אז הפצועים והחולים ינוחו ואני מקווה שיחזרו לקצב. המנוחה חשובה מאוד עבורנו, בעיקר עבור הפצועים."

על דני אבדיה ודורי סהר:"דני משתפר ממשחק למשחק, הוא עושה עבודה רבה בכל משחק, הוא ישתפר, אנחנו רוצים להיות הכי טובים בסיום העונה. לגבי דורי אני עוזר לו להישאר בטוח בעצמו, גם אני הייתי שם, הכל עניין של ביטחון. כשהוא צובר ביטחון הוא מצליח לקלוע, ככל שישחק יותר משחקים בליגה הביטחון שלו יגבר."

דני אבדיה:

על המשחק שלו הערב:"לא הייתי בכושר גדול היום, הייתי קצת חולה. בהגנה ידעתי שאני יכול להשתפר, היו לי גם איבודי כדור אז חייב לשמור על הכדור אבל בהתקפה אני שמח עם מה שעשיתי. תמיד יש מה לשפר."

על ימי מנוחה: "מאוד חייבים שיש ימי מנוחה, הצוות שלו עושה עבודה מעולה ודואג שנבוא כשירים לכל משחק אז עושים עבודה טובה בזה ומקווה להמשיך ככה."

על כך שאירגון שחקני היורוליג בחר בו כשחקן המחזור הכפול:"יורוליג זו ליגה ברמה גבוהה ואם אתה שחקן השבוע זה אומר שעשית משהו טוב, אני עובד מאוד קשה כדי להשתפר. הקבוצה שלנו משתפרת, עובדת טוב ומנצחת משחקים."

על הטור של מייק שמיץ בו טוען כתב הדראפט של ESPN שאבדיה יכול להיות השחקן הכי טוב שיצא מהדראפט:"מעריך את זה אבל יש לי הרבה מה לעבוד עליו, הדראפט מאוד דינמי אז לא חושב על זה כרגע. מתמקד במכבי."

אמארה סטודמאייר:

על הכושר שלו:"הרגיש מצוין, הרגיש מדהים, הרגיש כאילו שייטתי. הבריאות שלי מעולה והמצב הגופני מושלם. תודה לאל, מרגיש מדהים."

על האימונים עם הקבוצה:"זה מעולה בשבילי, הייתה לי הזדמנות לבנות כימיה עם חבריי לקבוצה. היה לנו סיכוי לשחק אחד עם השני וללמוד אחד את השני, אז זה עזר לנו להתקדם."

על התפקיד שלו ככל שהעונה תתקדם:"אני לא בטוח, אני עושה כל מה שהמאמן אומר לי לעשות, מוכן לקבל כל תפקיד שנותנים לי."

על החלק המהנה ביותר שלו להיות במכבי ת"א:"בשבילי אני נהנה, מרגיש שמח מהחיים בכללי, נהנה לקום בבוקר, מבורך להיות בישראל. תמיד רציתי לשחק כאן, אז אני מרגיש שמח לקום בבוקר."

על לשחק לצידו של דני אבדיה:"אני אוהב לשחק עם דני, אני אוהב לראות בחור צעיר עם ציפיות גבוהות. זה גורם לי לעבוד קשה יותר, לעבוד איתו, וזה נותן לי סיכוי ללמד את משחק הכדורסל. זה משפר את השחקן לידי."

*שחקני ב"ש לא התראיינו*

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. היי
    תודה על העדכונים.
    סוף סוף דני מקבל את הזמן לשחק בכל המסגרות.
    לא לא חשוב רק לו במרדף אחרי מקום יותר גבוה בדראפט וכמובן יותר כסף אלא גם למכבי שתצטרך אותו בשיאו בליגה האירופית.
    כשהביטחון שלו בשמים יש אליפויות אירופה לנוער ואולי גם יותר מזה השנה.
    לגבי אמרה, נראה מה יקרה במשחקים מול ירושלים, כשאתה לא איתם אתה האוייב והכל מותר….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט