NFL שבוע 2: סיאטל ניפצה את סן פרנציסקו, והאח הגדול ניצח / מנחם לס

הקוורטרבק של הניינרס קולין קילפטריק לא מבין מה קרה לו

מהשבוע ועד סוף עונת הפוטבול אסכם את המשחקים העיקריים של יום ראשון בליגת ה-NFL (שאם קראתם את מאמרי על ה-NFL שעדיין קיים, מרכבת משתי ליגות, ה-AFC וה-NFC), אציין מנצחים ומפסידים ראשיים, ואשמח לדסקס אתכם עניינים שעולים לכם בראש בתגובות, לאו דווקא על המשחקים שבחרתי לסכם, אלא על כל משחק מעניין אחר!

 

NFL שבוע 2

אין שנאה גדולה יותר בין שתי קבוצות NFL מהשנאה בין השתיים האלה. מרשון לינץ' רקד עם אחת הצ'ירלידריות אחרי שעשה 3 טאצ'דאונים. ריצ'רד שרמן ראה את לינץ' וחטף שתי צ'ירלידריות ורקד איתן. המאמן פיט קרול ניזכר שזה יום הולדתו והצטרף לריקודים

המשחק שכה ציפו לו בין שתי המערביות של ה-NFC הפך להיות (NE-SIDED ROUTE. כמעט השפלה. לינץ' עשה 2 טאצ'דאונים בריצה, אחד מ-14 יארדס ואחד מ-2 יארדס, ואז הוסיף תפיסה של 7 יארדס, ובצד השני הקוורטרבק של הניינרס קולין קיפטריק שעליו נבנית כל תקוות הניינרס כשל לחלוטין. בשנה שעברה כשהוא קיבל את שרביט הניהול של הקבוצה, הוא עשה עונה נפלאה, בעיקר בגלל זרועו המצויינת – זרוע של פיצ'ר בבייסבול שהציעו לו חוזים מקצוענים כשהיה עוד בתיכון – ונשיאת הכדור המצויינת שלו שלא היתה מביישת שום הפבק או פולבק נושאי כדור. אבל ב-NFL – כמו ב-NBA – היריב מוצא תשובה לכל רעה. לסיאטל היה קיץ שלם לתכנן את עצירת הריצה של קולין (כמובן בנוסף לעוד מיליון דברים אחרים), ואמש כשהיה חייב למסור כי ריצתו נעצרה, הוא גילה מה שהוא באמת, לפחות בינתיים: קוורטרבק צעיר, בלתי מנוסה, שלא רואה מספיק טוב התפתחויות על המגרש ולא מוצא שחקנים פנויים. הוא גם זרק יותר מדי כדורים ללא כתובת, ו-3 מהם נחטפו.

המשחק שהופסק ל-60 דקות בגלל סערת ת'נדרסטורם היה די SLOPPY משני הצדדים. לינץ' סיים עם 135 יארדס 98 מהם בנשיאת כדור. הקוורטרבק הצעיר של סיאטל ראסל ווילסון אכזב אף הוא, אבל הטאצ'דאון שלו בריצה בדרייב הראשון של המחצית הראשונה נתן לסיאטל יתרון 0-12, ואז ה-TD במסירה עשה 3-19. המשחק היה סלופי עם אינטרספשיונס ופנלטיס על כל צעד ושעל. משחק מכוער מאד, אך לסיאטל הוא היה שיא היופי נגד היריב השנוא.

קפרניק היווה את אכזבת המשחק. ה-SECONDARY של סיאטל שמר את כל הרסיברס בשמירה אישית, והוא נראה מבולבל וחסר בטחון משך כל המשחק. הפעם היחידה שהניינרס איימו לעשות טאצ'דאון, הכדור של קולין נחטף באנד-זון ברבע הראשון כשארל ת'ומאס תפש כדור מ-DEFLECTION, כדור שקולין התכוון לזרוק לוורנון דייויס. כששרמן, האול-פרו של סיאטל חטף כדור נוסף של קיפרניק שכוון שוב לוורנון דייויס, ידעתי שהסיפור גמור. ידעתי עוד דבר: סיאטל – כפי שנראתה בשבועיים האחרונים – היא מועמדת רצינית לסופרבול.

המנצחים הגדולים של היום: פיט קרול, מאמן סיאטל, ומרשון לינץ', הרץ של סיאטל

המפסידים הגדולים של היום: הקוורטרבק קולין קילפטריק, ומאמן הניינרס הארבורו שנראה עצבני כל המשחק ושידר לשחקניו חוסר בטחון

 

ניו יורק ג'איינטס 23 – דנבר ברונקוס 41

האח הגדול (המנצח) והאח הקטן (המפסיד)

 

נצחון מרשים ביותר של של הדנבר ברונקוס שהוכיחה שני דברים: פייטון מנימג – בן 37 והכל – הוא עדיין בין טובי הקוורטרבקים בליגה אחרי שנה וחצי של היעדרות לפני החזרה בשנה שעברה, והדנבר ברונקוס היא קבוצה שתדבר חזק בריצה לסופרבול. במט-לייפ סטדיום בביצות המדולנדס, האח הגדול פייטון הגיע, והראה לאח הקטן איליי שיש לו עדיין הרבה מה ללמוד, בעיקר בענייני אחריות ושמירה על הכדור.

הגנת הברונקוס שיחקה תפקיד חשוב ביותר במשחק עם 4 אינטרספשיונס של איליי מנינג. ההגנה צימצמה את משחק הריצה של ניו יורק ל-23 יארדים. התקפת הברונקוס קיבלה יום גדול מנושון מורנו עם שתי ריצות ל-TD מ-20 ו-25 יארדס. פייטון היה חד כתער, כרגיל, עם מסירות ל-307 יארדס ושני TD.

ההגנה של הג'איינטס היתה טובה עד שנישברה במחצית השנייה, כי הגנה צריכה מנוחה שתתן לה ההתקפה, וזה לא קרה אתמול. הג'איינטס הם 2-0 להתחיל את העונה, דבר שלא קרה מאז 2007. בעתוני ניו יורק קראתי הרבה מילות זעם הבוקר!

מנצח: פייטון מנינג

 

יוסטון טכסנס 30 – טנסי טייטנס 24


 

זה הופך להרגל. הרגל מסוכן אבל כל זמן שמנצחים לאף אחד בעיר הנפט אין טענות. ה'טכסנים' הם אולי מבירת הנפט יוסטון, ואולי הם נראים כמו שחקני פוטבול, אבל זה השבוע השני שהם נראים ומתנהגים כמו הודיני. במנדיי נייט פוטבול בסן דיאגו, קבוצתו של גארי קיובאק חזרה מדפיציט של 7-28 לנצח 31-28 כשהיא עושה 24 נקודות ללא מענה עם בעיטת אוברטיים לנצחון. אתמול, נגד הטיטנס הם פיגרו בבית 24-16 עם פחות מ-5 דקות לסיום, ואז חזרו באוברטיים מדהים בטרופו לנצחון 24-30 אחרי 24-24. בשני המשחקים הקוורטרבק מאט שאוב הוכיח אחת ולתמיד שבוורידיו זורמים מי קרח במקום דם. מיד אחרי שמסירתו נחטפה ע"י  הקורנרבק של הטייטנס אלטראון וורנר לריצת 23 יארדס וטאצ'דאון שנתן לבני נשוויל, טנסי, יתרון של 8, אותו שאוב החל לעבוד עם הרוקי הנפלא דאנדרה הופקינס לטאצ'דאון ואקסטרה 2 נק' לשוויון, ואז הנצחון הבלתי יאומן ב-OT. זה לא היה משחק לאנשים עם לב חלש!

הופקינס, בחירת הדראפט הראשונה, תפס 7 ל-117 יארדס, אבל סיים עם זעזוע מוח. שאוב זרק ל-298 יארדס ו-3 TD (ו-2 INT). ג'ייק לוקר של הטייטנס  זרק ל-148 יארדס ו-2 TD, וכריס ג'ונסון נשא כדור ל-96 יארדס.

מנצח: דאנדרה הופקינס (מינוס הזעזוע מוח)

מפסיד: כל מי שהחמיץ את המשחק המטורף הזה.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. והקאובויז שוב בועטים לעצמם בדלי אחרי שכבר הובילו בסוף הרבע השלישי ועומדים להיות 2-0 בפעם הראשונה מאז 2008.
    כאלה מעצבנים. ומה שהיה בדנבר היה פשוט השפלה, תענוג לראות את הג'יאנטס ככה.
    יוסטון גם שנה שעברה הוציאו נצחונות שלא ידעת מאיפה הם הקריצו אותם רק כדי לפשל בסיבוב הראשון, אולי השנה נראה אותם עושים עוד צעד קדימה. ד"א, שאוב הק"ב שלהם יהודי?
    עוד משהו, האוהדים של סיאטל שברו שיא גינס ברמת הדציבלים למשחק ספורט, פשוט אי אפשר לשמוע כלום באיצטדיון שלהם

      1. כן והיו קרובים לפתיחה של 2-0 אם לא היו מחליטים להפסיק לשחק ברבע הרביעי.
        שוב אומר שג'ונס לא קשור לאיך שהקבוצה משחקת, הוא נותן להם מה שהם רוצים והם ממשיכים לפשל

    1. לא יודע לגבי ג'ונס, כיף לרדת עליו ולשנוא אותו כי הוא כל כך עשיר ובעל הקבוצה עם השווי הגדול ביותר בספורט העולמי, אבל האמת שלדאלאס יש את כל הכלים להגיע רחוק, במיוחד שההגנה השתפרה השנה. הבעיה היא שאף אחד לא באמת סומך על רומו וכולם יודעים שהוא לא יתן את המסירה הגדולה כשבאמת צריך. הייתי לוקח את איליי במקום רומו בכל יום של השנה

      1. הבעיה זה ממש לא רומו אלא שהכוכב של הקבוצה הוא הבעלים. הוא לא נותן שקט . מי הבעלים של בולטימור? ושל הג׳איינטס? ושל ניו אורלינס ? ושל הפטריוטס? קבוצות גדולות שלא יודעים מי הבעלים שלהם למרות שהם בכותרות ולקחו אליפויות.

  2. אני לא יודע כיצד הג'איינטס לא משתגעים מחוסר האחריות של איליי מנינג. הוא לעתים זורק כדורים לפקעות של אנשים ב-"תקווה שמישהו בכחול יתפוס את הכדור".
    ואני מסכים אתך שהאישית בסקנדרי של הסיהאוקס הרסה לניינרס את כל משחק ההתפקה שלהם.

  3. אאני לא יודע כיצד הג'איינטס לא משתגעים מחוסר האחריות של איליי מנינג. הוא לעתים זורק כדורים לפקעות של אנשים ב-"תקווה שמישהו בכחול יתפוס את הכדור".
    ואני מסכים אתך שהאישית בסקנדרי של הסיהאוקס הרסה לניינרס את כל משחק ההתפקה שלהם.

  4. WELL כמו שאומרים אצלנו הסיהוקס קרעו את הניינרס בתצוגה של הגנה ברוטלית. אין ספק שהBACK FIELD של ההוקס הוא הטוב ביותר בליגה (וזה שהקורנר המפלצת פלאורס לא משחק). הניינרס שנה שניה מסתבכים עם תבוסה בסיאטל ( ממש SLEEPLESS IN SEATTLE) כאשר הם לא מצליחים שבוע שני ברציפות לייצר שןם משחק ריצה שיאפשר יותר מרחב פעולה לרסיבירים ושישמור את ההגנה שלהם על הספסל לאיזו נשימה. צודק הפרופ' שאומר שהעונה כל הביצים של הארבואו נמצאות בסל של קאפרניק, עליו תקום ותיפןל העונה.
    לחיוב אומר שהעסק היה יותר צמוד ברוב השלבים מאשר התוצאה, ה BIG PLAYS של הגנת ההוקס היו בדיוק שרד-זון ככה שהם מנעו מהניינרס לרשום נקודות. לגבי ההוקס, ההתקפה שלהם לא נראית עדיין בקליבר של סופר-בול זה עשוי (או עלול) לקרות עם החזרה של פרסי הרווין.

  5. ראשית, שימו לב השנה ל קנזס סיטי צ'יפס שניצחו את דאלאס: 16:17

    ואנקדוטה קטנה: אוהדי סיאטל סיהוקס שברו שיא גינס כשהגיעו לרמת רעש של 136.6 דציבלים במהלך משחק הבית שלהם מול היריבה הגדולה סן פרנסיסקו ניינרס (3:29 לסיאטל).

כתיבת תגובה